Banuiesc că deja toată lumea știe de vestitul mail în care bloggerimea e înștiințată că, dacă are reclamă pe blog și vrea să pună clipuri audio sau video, cu conținut muzical, trebuie să plătească bani la Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor.

Hai să îmi dau și eu cu părerea la spartul târgului, că văd că ceilalți nu au obținut mai mult de 10-15 reacții.

În primul rând și în cel mai important rând, știți cine e proprietarul World Wide Web? America. Iar băieții ăia sunt foarte tehnologizați, spre deosebire de noi. Ei, uite că proprietarii internetului nu au reușit să îl controleze.
Credeți cumva că bășinile comuniste care își dau ultimele suflări cocoțați pe scaune decizionale prin rromânia, vor putea? Sigur că nu. Se vor încâlci singuri în propriile lor legi stupide.

Cât despre bloggeri.
Prietene, dacă ai blog cu reclame plătite, e clar că vrei să scoți bani din pasiunea ta. E un biznis pentru tine.
Blog înseamnă creație, înseamnă să scrii, să muncești, să alături litere în așa fel încât rezultatul final să fie ceva frumos.

De când plasarea de muzică de pe trilulilu reprezintă blogging? Da, știu, bloggerul când nu are inspirație, pune un clip cu muzică. Dar poate e timpul să trecem peste faza asta. Poate e timpul să devenim acei scriitori de new media despre care vorbește toată lumea, nu doar insignifianții copiatori de valoare din alte părți.

ȘI CE E MAI IMPORTANT ȘI NU AM VĂZUT SESIZÂNDU-SE PE NIMENI.

Siturile de tip video sharing fac bani BUNI din afacerea lor. Trilulilu a fost vândut pe 1 milion de euro și dumnezeu știe care sunt banii reali care sunt ieșiți din bussinesul acela.
Ce face trilulilu? Practic face conținut, audio și video, pe spatele utilizatorilor. Acel conținut îl afișează pe site, teoretic free, practic pe bani, pentru că bannerele și reclamele de pe site valorează foarte mulți bani.

Iar prin foarte mulți bani încerc doar să fac o deosebire între banii câștigați de un blogger prin afișarea de reclame adsense, și banii pe care îi câștigă Biriș, care poate sunt bani de semințe pentru el, dar un blogger îi face în 10 ani.

Și totuși, deși aceste situri video sunt AFACERI în toată puterea cuvântului, ele sunt exceptate de la lege. Deși difuzează continut audio și video fără a deține licență de difuzare. Deși au reclame și bannere pe site, deci caracterul lor comercial este irefutabil.

Și totuși, nimeni nu le cere să plătească licențe.
În schimb bloggerilor li se cere. Lucru deosebit de caraghios.

Așa că, sfatul lui Arhi, lăsați naibii deoparte colericismele. Oricum reacția brutală nu este utilă nimănui. Așteptați să vedeți ce se întâmplă.

Și între timp, transformați-vă în bloggeri.

Scrieți, și scrieți bine. Tot noi vom ieși deasupra.