OPERATION IRAQI FREEDOM -- An F-16 Fighting Falcon flies a mission in the skies near Iraq on March 22.  The F-16s are from the 35th Fighter Wing "Wild Weasels", Misawa Air Base, Japan.  (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Cherie A. Thurlby)
OPERATION IRAQI FREEDOM — An F-16 Fighting Falcon flies a mission in the skies near Iraq on March 22. The F-16s are from the 35th Fighter Wing “Wild Weasels”, Misawa Air Base, Japan. (U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Cherie A. Thurlby)

În românia, un kilometru de autostradă ajunge să coste și 20 de milioane de euro. Serios, sunt date publice, reale și acceptate de toată lumea. Adică da, e ceva normal. Bine, în Bulgaria e 1 milion, dar astea sunt detalii.

România nu își poate permite să cumpere avioane F35, care costă, în acest moment, 95 de milioane de euro, pentru că o flotilă de avioane ar costa aproape 1 miliard. Adică mult mai puțin decât costul celor 54 de kilometri din autostrada Transilvania.

Ca să înțelegeți. Bugetul CNADNR, autoritatea statului care fizic cheltuie banii doar pe șpăgi și salarii, nefăcând ABSOLUT NIMIC, este de 1 miliard jumătate anual. Bani cu care nu face absolut nimic.

Iar românia, în timpul acesta, nu își permite un buget de apărare și cumpără avioane second hand depășite de timp, uzate moral și oricum inferioare Suhoiurilor, pentru că cineva trebuie să cheltuie bani pe niște drumuri care oricum nu se fac.

Asta e strategia.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

23 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Daca eumag vindea F35, romania putea sa-l ia de black friday redus de la 95 la 105 milioane.

  2. #2

    Din surse sigure de pe youtube am auzit ca F35 n-ar fi mare cacat vs F16. Totusi, nu inteleg cum un F35 e 95 milioane si noi luam F16 second cu 50 de milioane. Stiu ca nu bat, nu troncane si au uleiul schimbat la timp dar totusi, ar exista macar un singur prost pe planeta asta care sa ia un X5 din 2000 SH cu 25000 cand un X6 nou model 2011 e 50000? Nu ar exista niciun prost. Ar fi doar o proasta, romania.

    • #3

      Nu, ca iei mai multe si atunci se simte.

    • #4

      se simte la sol cand cad mai multe

    • #5

      Pretul ala de 50 mil de care zici include si reconversia : Antrenarea pilotilor si a mecanicilor timp de 1 ani, aparatura auxiliara la sol, sisteme compatibile cu f16 la sol samd. Noi acum trecem de la Trabant la Megane sa zic, trebuie sa schimbam sculele, mecanicii, accesoriile si sa invatam sa il folosim. De la Megane la Mercedes trecerea nu e asa mare. Ca sa iti faci o idee migurile 21 sunt produse in ’62-’66 si fac parte din generatia a 2-a de supersonice, F16 face parte din generatia 4 ( 4.5 astea reconditionate si updatate), F35 este generatia 5.

    • #6

      Ca sa continui ideea : noi nu puteam sa facem saltul direct la F35, era prea mare golul peste care saream. In plus s-au ales F-urile americanilor pentru ca ele sunt cele mai populare printre aliatii nostri (la nevoie aterizam cu ele la ei sau invers), iar Eurofighter are un cost de mentenanta urias pentru noi (e un fel de Lexus). Diferentele majore intre f35 si f16 : decolarea pe verticala si capabilitatile antiradar.

    • #7

      L-ai julit :))

    • #8

      @big0ne: la avioane tabla e de aluminiu si de aia nu da rugina in ele. Plus ca motorul se schimba la cativa ani.

  3. #9

    Si daca drumurile se fac, se struca foarte repede, fiindcă situatia sta asa:
    Străinul vine la tine sa iti faca strada si tu ii spui, asa, pai nu, daca vrei sa castigi tu licitatia si sa îmi faci tu mie o autostrada de 100.000.000€ pai sa stii ca astia sunt bani, îmi dai si mie 50.000.000€ si te las pe tine sa o faci.
    Străinul iti da tie 50.000.000€ dar in final iti face tot atatia km de autostrada dar folosind materiale de banii rămași, de asta in foarte putin timp începe asfaltul sa pocneasca si sa se exfolieze ca pământul in desert de la seceta.

  4. Eu as considera situatie de urgenta constructia de autostrazi. Cu tot ce presupune asta, dictatura, armata, supraveghere operativa a SRI permanenta, ca sa nu se fure nici un kil de ciment, diversi care n-au inteles gasiti in santuri cu un glont in cap, etc.

    Pana la terminarea celor 3 autostrazi principale care ne intereseaza, dupa aia liber.

    • #11

      stai flex, cica e sigur ca pana in 2021 avem autostrada pitesti sibiu

    • #12

      E sigur, pana in 2021 avem proiectul pentru autostrada Pitesti – Sibiu 🙂

    • #13

      de fapt in 2021 va fi demarata licitatia ce va desemna consultantul ca va viza licitatia pentru proiectul autostrazii

    • #14

      @mac gregor pana acum exact asta s-a facut cum spui tu doar ca invers.

    • #15

      Bravo scoţianule!

  5. #16

    Muahahahahahah cah cah hahaha

  6. #17

    Nu știi ce vorbești, păi noi nu avem autostrăzi din patriotism băi.

    Păi cine sărăcie ne invadează are de trecut munții prin drum cu 1 bandă pe sens, și ăla veșnic în pericol să cadă bolovani pe el.

    Păi dacă Rusia sau Turcia atacă Europa, măcar știm sigur că doar or să zboare peste noi, că drumuri canci, căi ferate rapide canci.

    Poate niste ddos-uri să mai facă pe la noi că avem țeavă bună, dar în rest….

    Nu știți voi că de fapt suntem apărați de oameni cu viziune, asfaltatori care fac drumuri de 2 lei, apoi își iau bugatti veyron și se plâng că nu au unde circula cu el in România. Logică de asfaltator…

  7. #18

    Discutia despre avioanele de lupta este mult mai ampla. F-35 este inca in stadiul de prototip, inca apar tot felul de deficiente in teste.Inca nu si-a facut debutul operational, implicit nici nu a ajuns sa faca “bolile copilariei”. E bine de stiut si ca F-35 nu este conceput sa zboare solitar, pentru ca nu prea are sanse de unul singur intr-un dogfight cu un Suhoi de generatie mai noua.De aceea F-35 este gandit sa zboare asistat de F-22 sau alt tip de avion de suprematie aeriana.
    De partea cealalta, F16 este un multirol testat in suficiente situatii de lupta si a dovedit ca este inca in avion redutabil.Cele cumparate de noi sunt upgradate, din pacate nu la ultima versiune, dar sunt foarte ok pentru rolul pe care il vor avea aici (politie aeriana,etc).
    Alternativa viabila la F16 ar fi fost Saab JAS39 Gripen, din cate stiu au fost discutii avansate cu cei de la SAAB pe tema achizitiei, dar…
    Cat priveste autostrazile…da, ma uit de la an la an in drum spre Grecia cum apar noi km de autostrada in Bulgaria, pe cand noi batem pasul pe loc.

  8. #19

    Aviaţia Iranului are şi F-14, adică ăla folosit în filmul cu Tom Cruise de acum 30 de ani. Şi din câte ştiu ei au fost angrenaţi în ceva războaie în ultimii 20 de ani.

  9. #21

    Canada a renuntat la cumpararea F35 chiar daca initial era interesata.
    Costul ridicat a fost unul dintre motive. Un studiu a arata ca cele 65 de aparate ar fi costat in 1 miliard/an (intretinerea lor se face doar de catre firma producatoare si nu de personal al ministerului apararii).
    F35 este fiind un aparat monomotor multe voci au spus ca nu este practic pentru zona artica unde un bimotor este preferabi.

    Mai sint si alte motive dar nu-mi mai amintesc. Stiu ca au fost multe discutii pe baza aparatelor si opinii pro si contra in ziare si tv.

  10. #22

    avioanele f16 sunt cumparate de la portughezi si sunt la mana a treia

  11. #23

    @ Cetin, te inseli amarnic, suhoi nu poate tine piept unui f16, relax… ca doar nu toti am facut armata la aviatie si, din cate stiu tu nu esti pasionat de aviatie…
    La mana a doua, nelamana a doua… trebuia facut ceva si asta e cea mai buna solutie pentru suhoi… avioanele rusilor sunt praf… cam cate victorii are suhoi vs f16 la activ? Zero, subliniez zero.
    In rest, asa e NU AVEM flota din cauza noastra si a guvernantilor…
    F35 e problematic… ar fi un factor descurajator pentru Rusia achizitionarea de f35, eu daca ar fi fost disponibile: as fi bagat toti banii in f22 care da, merita toata consideratia… dar nu e disponibil, f35 ma lasa rece, momentan.