Știți că tot vă învăț cum să recunoașteți articolele publicitare nemarcate din presă. Și nu articolele tip Uh, ce bună este această mașină cu plastic ieftin, dar bun. Nu, ci articolele care previzionează schimbări, care urmăresc mișcări politice, care, în final, scot niște bani din buzunare.
Azi avem pe spălații și curații de la G4Media:
Cea mai mare despăgubire plătită anul trecut de asigurătorii din România în baza unei poliţe obligatorii RCA a fost de peste 5,6 milioane lei, fiind acordată pentru a acoperi prejudiciile rezultate dintr-un accident produs de o autoutilitară în Italia, informează Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR)
Vă dați seama cum s-au gândit ei, oamenii ăștia, să publice un top al despăgubirilor, trimis de o asociație a asiguratorilor, cu toate scorurile maximizate, ca să te ia cu capul Băi, nu e normal, vă dați seama câți bani plătesc oamenii ăștia, trebuie să facem ceva. Sigur, în 2023 românii au plătit către firmele de asigurări aproximativ 20 de miliarde de lei. Deci, cumva, aceleași firme de asigurări, la cele mai mari costuri posibile, maximizate la infinit și tot rămân cu peste 10 miliarde de lei profit, bani moka, primiți degeaba, fără niciun sens, prin ordin de la stat. Dar ăia deja sunt banii lor, nu îi mai menționăm, că sunt fonduri private.
Sigur, nu am nimic cu G4Media că publică materiale de astea aranjate, care pregătesc publicul, cei care câștigă maxim 3000 de lei pe lună, au bembeu și sunt impresionați când aud de miliarde, de o nouă creștere a RCA, pentru că nu se mai poate așa. Fiecare trebuie să trăiască. Dar marchează, frățiorul meu așa zis jurnalist, materialul publicitar, nu îl semna gen Redacția și îl arunci pe piață, ca să creadă țugulanul că este o investigație jurnalistică profesionistă, care a tras concluzii profesioniste.
Nu de alta, prietene ziarist, dar, în ritmul ăsta, o să fie plină piața de boschetari ca tine, în câțiva ani.
NOU
a crescut deja cu 200 lei fata de anul trecut, nici un accident de 17 ani 🙂 de la 540 la 740 lei, ma bucur pt cele 16 salarii ale retarzilor de la ASF. Asta inseamna sa fii mafiot, sa obligi omul sa-si faca asigurare, dar sa nu protejezi consumatorii.
NOU
dap, mafia gulerelor albe
NOU
nici eu nu am avut nici un accident, dar totusi nu mi se pare normal sa platesti RCA 540 sau 740 lei pe an. Costurile in service sunt mult prea mari si nu ai ce sa faci. Cine nu isi permite sa nu conduca.
Eu platesc ceva mai mult ca tine, 1700 probabil din cauza de motor mai mare, aflu in 2 luni scoru pe anu asta.
NOU
Deci omu zice clar “nici un accident de 17 ani” si tu ne spui de costurile de service(probabil ale tale) ca ar trebui sa fie platite indirect si de monciu…dragut. Surpriza, la primul accident o sa-i creasca si lui tarifu…
NOU
@Ion, omul nu a cauzat nici un accident de 17 ani. Care sunt sansele ca maine sa faulteze pe cineva?
Costurile in service sunt mari pentru ca atunci cand vine o dauna RCA, miros sange si taxeaza tot ce se poate. Iar in lipsa unor reglementari clare, nimeni nu-i poate impiedica sa faca asta.
Castiga service-urile si pierd soferii si firmele de asigurari.
NOU
@ion, dar cat ar trebui sa platesc pe o rabla din 2004 cu motor 1.6 benzina daca nu am facut accident de 17 ani? Ba mai mult mai am o masina din 2018, deci platesc pt 2 masini, nu fac accidente, dar mie tot imi creste asigurarea. Hai sa facem sa se dubleze asigurarea celor fac accidente, ca sa se mai domoleasca lumea. Hai sa facem ca daca iei amenzi pt viteza, neacordarea de prioritate etc sa ti mai mareasca o tura asigurarea, iar daca-ti vezi de treaba sa platesti niste valori minime.
NOU
Știu ca nu se va întâmpla în veci asta, dar dacă după un număr de ani (sa zicem 15?) nu ai nici măcar o dauna (rezolvată pe RCAul tău), ar trebui sa plătești o prima de asigurare RCA simbolica, indiferent de mașină. Problema este ca atunci i-ar cam costa pe pamfletii care produc accidente pe banda rulantă, așa ca este tot un fel de taxa de solidaritate cacatul asta de RCA. Nu este o asigurare în sensul propriu al cuvântului.
Doar vorbim vorbe.
NOU
In cei 17 ani costul vehiculelor pe care le-ai putea zgaria in parcare a crescut si el. Nu ai ce face.
Solutia e simpla, RCA-ul sa fie facut per sofer, nu pe masina. Ca soferul e cel care cauzeaza paguba. Si atunci teoretic nu ar mai exista tot felul de soferi cu masina condusa de parinti samd.
NOU
@ion, nu zic ca nu ar fi buna o asigurare facuta pe fiecare sofer in parte, dar cum rezolva asta problema costurilor exagerat de mari?
Si daca asigurarea este facuta pe sofer, cat ar trebui sa plateasca @monciu, care in ultimii 17 ani nu a cauzat niciun accident?
Sau cat ar trebui sa plateasca o persoana ca mine, de exemplu? Care de cand am masina pe numele meu (vreo 14 ani) nu am provocat niciun accident.
NOU
#MafiaAPriori
NOU
scuzati, double post.
NOU
Ok,dorim toți preturi mici,dar când fiecare care are o dauna auto, chiar dacă are o tigaie veche,face circ la reparatii că el vrea doar la reprezentanta și piese noi scoase de pe banda, normal viața tehnica a unei mașini este de 8-10 ani.
NOU
Taman refacui rcaul. 6 luni – 128 lei. Ala vechi, tot 6 luni, acelasi asigurator a fost 116 lei. Tu-i in gura.
NOU
la ce ai tu rca 128 de lei, la roaba? trotineta lu ala micu?:)))
NOU
128 de dat sau de luat?
NOU
Mociocicleta. Clasa B8.
La masina vreo 14 bulioane parca.
Ultimu accident…ăăă never.
Tu-i in gura.
NOU
A vrut sa zica 1128 lei, a scapat un 1. Nu mai exista nimic sub 1000 lei, sau cel putin nu am gasit.
Aaa, scuze, acum am vazut ca ai raspuns.
NOU
Pregatiti-va si ca in toamna asta sarbatorim un deceniu de cand am fost la diribau, la facultate :))))))
NOU
Aaa, deci tu erai. Acum se leaga aia cu venitul pasiv din pensii. Banii erau de fapt de la matusa Tamara.
“21 aug. 2014 — Adrian Năstase este din nou liber, după două condamnări şi după ce a stat 500 de zile în penitenciar, însă fostul premier va avea pedeapsa …”
NOU
nu organizati si voi o reuniune aniversara a ”clasei”?
NOU
Pfff, ce m-am speriat. Credeam că RCA e singura care crește… Eu știam că, la noi, sub Ciolanu și Plăvanu, doar nivelul de trai e singurul care scade.
NOU
“Nu de alta, prietene ziarist, dar, în ritmul ăsta, o să fie plină piața de boschetari ca tine, în câțiva ani.”
Spoiler alert: deja este.
NOU
“A Ponzi scheme is a form of fraud that lures investors and pays profits to earlier investors with funds from more recent investors.”
Adica fix ce fac CAS, RCA si toate cacaturile statului formate din 3-4 litere. Din contributiile platite astazi sunt achitate pensiile unor oameni care au muncit acum 30 de ani. Din RCA-ul platit astazi, se achita daunele de acum x luni/ani. Profit nu exista, bani nu sunt, pentru ca au “cheltuieli”.
NOU
Wow, ce generosi. Acum sa faca un material si despre daunele la care dau abuziv culpa comuna, stiind ca pagubitul nu se va mai duce in instanta, preturile fara justificare ale politelor si legaturile asiguratorilor cu membrii ASF, care ii tin in brate. Dar ce plm de rost mai are sa vorbim, ca iar ajungem la aia cu “ba, voi va dati seama cat se fura in tara asta” si nu ajungem nicaieri.
NOU
Eu stiu ca daca nu te intelegi cu persoana cu care ai facut accident, te duci la Politie. Si mai departe ei stabilesc daca este culpa comuna sau vina unui singur sofer.
Cum se ajunge sa te pacaleasca asiguratorul, stabilind culpa comuna?
NOU
Stii tu ceva Andrei G dar nu stii destul. Faci amiabila cu cel cu care ai avut accident si de exemplu daca nu specifici in clar cine este vinovatul si ala sa scrie si sa semneze acolo ca da el este vinovatul, pe amiabila, asiguratorul lejer (ticlaos fiind) iti poate invaliad formularul si stabileste el din pix ca este culpa comuna.
Te mai duci tu ulterior la 1-2-3 luni dupa ce ai primit decizia asta de la asigurator la Politie ca sa ce?
Nu sunt sigur da parca citisem undeva ca asiguratorul a contestat in instanta decizia Politiei la un accident, Politie care facuse deja constatarile accidentului la fata locului pentru ca: automobile. De fapt urmarind ca sa tergiverseze lucrurile, si implicit plata daunelor sa minta pagubitul ca celalalt si-a schimbat declaratia, kkturi din astea de asiguratori.
NOU
Pai sa fure dar sa si faca nene! Sa fie ca in vest, unde creste asigurarea pentru ca ai avut accident, pentru ca fi-ta a implinit 16 ani (chiar daca n-are carnet e un risc, fura cheile noaptea si baga liniute), pentru ca stai aproape de bulevard, pentru ca a fost grindina in Ploiesti, pentru ca masina e mai veche de 5 ani, pentru ca ai luat amenda de parcare neregulamentara acum 2 ani, pentru ca masinile s-au scumpit, pentru ca asigurarea s-a scumpit, pentru ca euro s-a devalorizat, sau doar pentru ca trebuie sa creasca
NOU
Unde anume in Vest se intampla asta?
Am vazut o simulare foarte interesanta pentru Germania.
www.ruv.de/kfz-versicherung/jahresbeitrag
PS: de ce i-ar interesa pe cei din Vest ca a fost grindina in Ploiesti? Mai ales ca discutam despre RCA, care nu acopera decat daunele pe care tu le-ai generat celorlalte masini?
NOU
Da, zi-le si lor argumentul, asiguratorii in general sunt foarte impresionati de justificari logice gen nu am avut accident in ultimii 7 ani, lucrez de acasa si scoala e la 4 minute.
Simularea aia e la fel de relevanta ca asigurarea de $75 in SUA. Teoretic exista, practic sub $200 nu vei obtine nici o oferta. Pe luna
NOU
Ensi,zi-mi ca vorbesti ca sa te auzi vorbind fara sa imi spui asta. Traiesc si platesc asigurari auto in Vest (Germania).Mi-a scazut asigurarea an de an pentru ca nu am avut vreun accident din vina mea.Au fost si grindini pe aici,masinile au trecut de 5 ani vechime,din pacate aia cu fiica de 16 ani nu am bifat-o.Rar comentez pe aici si cand o fac o fac in cunostinta de cauza.Uneori nu comentez pentru ca vad prosti ca tine,pe care ii loveste atotcunoasterea.
NOU
Septembrie, 772 lei RCA la un bennzinar de 2L.
Inceput de februarie, 990 lei, un diesel de 2L.
Saptamina trecuta, 1160 lei tot un benzinqr de 2L.
Si-s B8, peste 50 de ani.
NOU
B8, Asirom, 1.9TDI:
2021: 650 lei
2022: 1050 lei
2023: 1393 lei
2024: 1430 lei