Anul trecut, Ponta lovea o ditamai cărămida în piept, legată de aberația tembelului de Boc, cu taxa auto plătită și de mașinile înmatriculate înainte de 2007, anul când tăriceanu ne-a cadorisit cu taxa asta, pentru ca APIA, asociația unde era președinte, să facă profituri grase. Multe Citroenuri s-au zgâriat atunci. În fine. Revenind la Pont, nu trecea o zi în care să nu aflăm cum el va da oamenilor banii înapoi, pentru că e o aberație să taxezi din urmă ceva, că e anormal, nu există taxare de genul acesta în nici o legislație, poate oamenii nu și-ar fi ales acele mașini dacă știau de taxă, etc. Sigur, mă bucuram, în sfârșit, se rezolvă gunoiul ăsta.
Da, vezi să nu.
Noua taxă auto se va numi timbru verde ȘI SE VA APLICA, AȚI GHICIT, ȘI MAȘINILOR ÎNAMTRICULATE ÎNAINTE DE 2007. Pentru că, a decis Ponta, ar fi discriminare dacă nu ar face-o, s-a gândit el mai bine. Cel mai bun prim ministru al rromâniei, vă zic.
Noroc de Moise Guran, care preia o imbecilitate a celor de la Hoțnews, care sunt de părere că taxa auto ar trebui să fie introdusă în prețul benzinei.
Se pare că Moise Guran s-a sclerozat suficient de mult încât să uite prima taxă de drum, aia cu aici sunt banii dumneavoastră. Pe care băsescu a băgat-o în prețul benzinei. După care au inventat altă taxă de drum. Pe care au băgat-o în prețul benzinei. După care a urmat a 3 a taxă de drum, pe care o plătim acum, ca regii. La fiecare nouă taxă, se râdea copios de contestatarii care aminteau că există deja o taxă de drum în prețul benzinei. Fiți serioși, aceea era cu totul alt tip de taxă.
E bine să fii sclerozat, cred că te ajută mult în viață, treci mai ușor peste dureri.
NOU
Stii care e problema cea mai mare Arhi? Ca si cei care si-au recuperat banii in instanta din taxa aia infecta vor trebui sa plateasca timbrul asta de mediu la urmatoarea vanzare….
So, Boc si Tariceanu ne fwt la icre si ne iau banii aiurea. Ii recuperam intr-un final, prin ordin dat de CEDO. Vine Ponta: “Haha fraierilor, ia platiti voi iarasi taxa auto…ca eu socialist cinstit vreau sa fac bine tarii nu ca aia de dinaintea mea”
Nu da odata Pricopie ordinul de ministru prin care ii retrage doctoratul? I-ar grabi demisia lui nea Ponta, ca daca protestam el deja a afirmat ca face pipi pe noi si nu se retrage din fruntea Guvernului 🙁
NOU
sa ma cac in gatul lui ponta si al astora destepti care l-au votat. asta si cu obama, in 2 luni a incalcat toate promisiunile electorale, nu degeaba il are consilier pe generalu american pulifrici vasile / Va place ce face ponta ba dobitocilor ?
NOU
Personal, in chestia asta da. De ce imi place? Pentru ca inainte taxa pe mediu era calculata pe cilindree, adica pe capacitatea motorului, chestie atat de relevanta pentru poluare de nu-ti vine sa crezi. Acum va fi calculata, sa vezi a naibii treaba, chiar pe baza poluarii emise de masina, adica un motor de 3l cu 250 de cai nu va fi taxat mai putin decat un motor de 2l turbo cu 350 de cai, cum era cazul pana acum. Deci, asadar, da – e mai bine decat inainte, cel putin pentru mine. Nu e atat de bine pe cat ar fi putut sa fie dar e mai bine si putin mai just, taxandu-i pe toti proportional cu poluarea facuta si nu cu valoarea perceputa a masinii – adica e o masura mai de dreapta decat cea adoptata de nenea Boc.
NOU
+1jordan
NOU
mda… dreapta, taxa aplicata doar masinilor de transport persoane, pana in 8 locuri. Doar se stie ca amaratii cu cutiile de chibrituri polueaza in draci fata de camioane, autobuze si alte mizilicuri nepoluante… din astea.
NOU
Testarea fiecarei masini, pentru a fi stabilit nivelul de noxe, va dura 24 de ore. Si exista un singur asemenea centru in tara (deocamdata). Do the math.
NOU
auzi, dar eu nu intleg o chestie, o masina euro 3-4 polueaza mai mult decat un cazan non euro? a da conform retadului de ponta, cazanul va functiona mai putin timp (wtf?), pai am prieteni care merg cu suzuki, passat, golf 2,3 de ani buni si nu se gandesc sa le schimbe ca sunt ieftine piesele si nu se strica, dar conform lui ponta aia merg putin nu?
Si da nu e nici o manevra sa taxeze mai mult asa zisa clasa de mijloc care are euro 3-4, ca doar aia isi permit ce pla lor…
NOU
Te vad asa cam tinerel.Stai domol, nu te-ambala, cate-ai sa mai vezi tu de-acu inainte,hoho…Ia un distonocalm si trage aer in piept.Apoi daca vrei biemvieu sa se ude gagicile cand bagi talpa in ea, plateste si tu o taxa.Pasarica se plateste, nu stiai?
NOU
Jordan, incerci sa ne spui ca ai o masina mare, puternica si scumpa? 🙂
NOU
@Jordan esti prost informat! Noua taxa se calculeaza tot in functie de capacitatea cilindrica,emisiile sunt irelevante.Ce ai auzit tu la stiri e praf in ochi doar de dragul comisiei europene.
NOU
@Dani Corban – da, dar nu atat de mare si puternica precum era cea pe care am vandut-o :).
@MoJo JoJo – nu, sunt chiar bine informat. Taxa se calculeaza in functie de cilindree doar pentru autovehiculele din categoria M1 carora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 si pentru care nu este specificata valoarea combinata a emisiilor de CO2.
Pentru autovehiculele carora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, timbrul de mediu se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon si a cotei de reducere a timbrului de mediu, dupa formula:
Suma de plata = [(A x B x(100 – C)]/100, unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului;
B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2;
C = cota de reducere a timbrului de mediu.
Dupa cum vezi, nimic despre cilindree.
NOU
O integrala tripla de volum nu apare?
NOU
Astia-s dementi? Cate taxe mai baga?
NOU
Cate vor muschii lor.
NOU
Nu pot decat sa cred ca cei care l-au votat sunt acum fericiti de alegerea facuta. Sa isi aduca aminte de alegerea facuta cand or sa iasa in strada sa strige ca ei vor salarii mai mari, locuri de munca si un trai decent.
NOU
tot asa graiai si cand l-ai votat pe boc?
NOU
fucktard, acu ne si explici unde-a candidat boc? n-ai voie sa spui de locale ca acolo nu poa sa ia decizii pentru toata tara.
du-te la sefu… zi-i ca ti-a dat informatiile gresit.
NOU
seke seke daca n-ai fi stat in coma profunda in ultimii 4 ani ai fi stiut ca boc a fot uns de marinarul votat de tine;cand te-ai dus tu si-ai pus pampila pe marinar l-ai adus pe boc de la cluuujjj sa vina sa-mi mareasca mie tva-ul si sa-mi faca multe multe mizerii.E de-nteles ca unele subtilitati iti scapa.
NOU
eu intreb una tu-i dau cu alta. te-ai ferit sa raspunzi cu gratia unei bovine.
eu vreau sa stiu cand am avut ocazia sa-l votez pe boc.
NOU
Mai pe-ntelesul tau:cand l-ai votat pe basexu;si cand ai votat pdl.Acuma pricepi?
NOU
@Tavi: esti retard tare. Te las pe tine sa te prinzi de ce.
NOU
Ghici ce:nu m-am prins!
NOU
@Tavi: uite de ce. Ponta nu e bun. Acum vii tu si zici ‘Boc nu e bun’. De acord cu ambele afirmatii dar tu mic tard uiti ca subiectul e Ponta si nu Boc. Ba chiar il scoti la careu pe unul aproape la fel ca tine care nu citeste bine si se leaga de candidaturi. Ergo, amandoi sunteti tarzi.
Ps: Boc e prost e cateva articole inapoi. Aviz amatorilor.
NOU
Ai uitat de Bancorex.
Si ala a fost bagat in pretul benzinei.
NOU
Mie tot nu mi-e clar cu taxa asta şi m-ar ajuta să ştiu: maşina mea a fost cumpărată pe leasing pe firmă în 2007. În 2011 a fost înmatriculată pe firmă. Acum urmează s-o transcriu “pă” persoană fizică care este.
Plătesc vreo taxă? Vreun timbru verde??
NOU
Da.
E o vanzare asa ca…
NOU
Nu platesti nimic
NOU
Cred că şi mai bine e să fii prost. De mîine încep să mă uit la Măruţă, Access direct şi voi asculta manele.
NOU
Ca să sufăr mai puţin, nu de alta.
NOU
ma bag si eu in programul tau, cum ies din casa ma ia durerea de cap… macar stiu o chestie sau nu stiu nimic.
NOU
corect. Daca io-i dau muie la ponta si ponta vrea s-o vanda mai departe la rovana sa-i taxeze da-i in plm.
NOU
e ca-n bancul ala cretin cu “asta-i situatia…”
NOU
Te uiti prea mult la mircea stau cu mama badea
NOU
@ Vald, care banc ?
@ antinevralgic, se zice ” Mircea suntmandrucastaucumama Badea “
NOU
Ma, io ma intreb un lucru… Mai stati mult in tara aia? Sincer, cand guvernul – indiferent de orientarea lui – te fute cum vrea, tu poti sa protestezi plecand. Scurt.
Tu cel putin n-ar trebui sa ai mari probleme, de scris pe arhiblog poti s-o faci din orice colt al lumii. Bun, n-o sa mai ai atatea subiecte, dar compensezi cumva.
NOU
masina mea este inmatriculata pe 26 dec 2006. Sa plang sau sa rad a prost?
NOU
inspiratie maxima :))
NOU
I-ai pus pe saracii oameni de la Inmatriculari auto sa munceasca in a doua zi de Craciun. Plangi, pacatosule!
NOU
animal00
Daca de Craciun tu stateai sa inmatriculezi masini, normal ca Dumnezeu a vazut ca nu-I respecti sarbatorile si….
NOU
amin
NOU
Pacatosu de mine. De mentionat ca nici nu m-am dus sa botez masina?
NOU
Masina nu se boteaza, ci se sfinteste. I se face sfestanie asa cum se face unei case. Nu rideti, daca e posedata? Voi n-ati vazut “Christine”????
Acum serios, sa vedeti de Boboteaza ce mai agita un popa pamatuful la taxiurile din Sinaia…
NOU
erata: sa fi vazut de Boboteaza….
NOU
cum cobori de la vf cozia, la baza este o manastire. Anul trecut in vara, sa vezi cum stateau masinile la udat cu apa din busuioc, o minunatie.
NOU
Ok, e in regula, introducerea timbrului de mediu in pretul carburantului e o prostie. Dar, daca ne tinem de principiul ala conform caruia poluatorul plateste, lucrurile stau cam asa:
– Logan, 1.4, 1390 cmc, Euro 3 (sau 4), 166 g/km CO2, 2008 si
– VW Golf 6, 1,4, 1390 cmc, Euro 5, 149 g/km CO2, 2008
Loganul parcurge 12.000 km anual, Golful 20.000. Loganul emite aproape 2 tone CO2, Golful aproape 3 tone.
Folosind un calculator online al timbrului, pentru Golf avem 92 Euro, pentru Logan 1442 Euro. Nu stiu daca rezultatele sunt corecte (si recunosc faptul ca nu m-am uitat cu mare atentie pe anexele la lege) dar e cert faptul ca, in aceasta situatie, nu putem vorbi de principiul ala de mai sus.
NOU
de ce loganul 12000 si golful 20000? de ce nu invers?
NOU
Poate fi oricum. E doar un exemplu. Un singur lucru e clar, diferenta dintre valorile timbrului e mult prea mare. Normal ar fi sa existe o taxa anuala modica (in functie de norma de poluare si de cantitatea de CO2 emisa) iar timbrul de poluare sa fie inclus in pretul carburantului. Consumi mai mult, poluezi mai mult, alimentezi mai des, platesti mai mult.
NOU
paco, ai dat un exemplu fara sens. cum ai decis tu sa demonstrezi ca golful polueaza mai tare, punandu-l sa faca dublu kilometrilor de la dacie? sunt foarte curios de logica din spate
NOU
Ziceam ca nu stiu daca rezultatul e cel corect. Mai spuneam ca e doar un exemplu, bazat pe cilindree identica, acelasi an de fabricatie, acelasi carburant, diferenta fiind de norma de poluare si emisii de CO2. Si de kilometri parcursi (am plecat de la faptul ca eu parcurg in jur de 20000 km/an si se intampla sa am un prieten care are un Logan din 2006, cu doar 52000 km parcursi)Pana la urma, diferenta e de 17 g CO2/km. Si mi s-a parut ca diferenta de valoare a timbrului e mult prea mare. La numar egal de km rulati intr-un an, diferenta e de doar 200 kg de CO2.
Asa cum spuneam, nu m-am uitat cu mare atentie pe anexele proiectului, dar daca diferenta intre Golf si Logan e de numai 15 Euro, nu merita discutia.
Sau merita, numai pentru ca exista (inca, vom mai vedea la modificare) art. 15, alin 2 din Constitutie.
NOU
legea in sine e o imbecilitate.
NOU
simplu: Logan E3
Golf E5
NOU
M-am uitat pe site-ul MMSC, la draftul ordonantei.
Arhi, ai dreptate. Legea e o imbecilitate, proiectul de modificare e o imbecilitate mult mai mare.
Vic46, adevarat, diferenta de norma de poluare. Dar proiectul se bazeaza pe taxarea stricta a emisiilor de CO2. Pot intelege diferentele de pret dintre normele de poluare (desi, cum spuneam, se doreste taxarea STRICTA a emisiilor de CO2, nu altceva) dar nu pot intelege de ce gramul de CO2, in cadrul aceleasi norme de poluare, are pretul diferit, in functie de cantitatea emisa si mai ales de cilindreea autovehiculului.
NOU
M-am decis, imi iau bicicleta. trag de ea acum, pana nu se introduce taxa pe coarne drepte sau timbru verde pentru lant.
daca nu sunt in stare sa faca autostrazi, macar sa ucida soferii, este si asta o alta cale, pana la urma 🙂
NOU
Ai vorbit ca un om mare :D.
Deabia astept sa mai vad pe strazi doar autobuze, taxiuri si biciclete. Oare apucam 2015 fara asigurare RCA la bicicleta ?
RCA decembrie 2012 pe un an 500 de lei, RCA ianuarie 2012 pe un an, masina identica si acelasi proprietar, 750 de lei.
Initial am crezut ca pot face mai mult decat ma pot fura altii. Incep sa ma indoiesc.
NOU
In loc sa caraitzi cum va carlaneste Ponta, mai bine puneti mana si invatati o chestie utila:
www.youtube.com/watch?v=hI9Ojzflq3Q
NOU
Cu preturile la benzina nu prea o sa isi permita lumea. 😀
NOU
dude, cum e sa vii de la 25 de centi galonul la 1.5 euro litrul?
NOU
@Arhi: e cam 1.5 lei litrul in UAE :p
Si pe mine m-a lovit, de la 80 dhs plinul la 250 lei.
NOU
Cel mai ieftin am impresia că e în KSA. În 2010 era 52 de bani litrul. Acum e 43 de bani.
NOU
In Libya e 10 eurocenti pe litru, 5 euro plinul 😀
NOU
Nu era mai corect sa bage taxa asta in impozitul pe care-l platesti pe masina?
Mai, dar ce s-a intamplat cu dragostea ta pentru Ponta? Ntz ntz ntz 😀
NOU
mane, cand am zis eu ceva de bine de ponta?
NOU
taxa asta nu are legatura cu impozitul. Banii se duc la ministerul mediului
NOU
La inceputururile lui premieresti erai fan (cred ca chiar asa ai si scris intr-un comentariu, “eu sunt fan Ponta”, dar in privinta asta s-ar putea sa ma insel)
…sau erai fan doar pentru ca avea intentia sa-l dea jos pe El Presidente? 😀
NOU
ia cauta tu articolele mele politice si vezi ce zic eu de usl, ca vad ca ai memorie scurta
NOU
…si ministerul mediului ce face cu banii?
Nu de alta dar as prefera sa dau banii administratiei locale ca sa faca curat prin cartier.
NOU
Uite aici un mic efect al unei masuri Ponta: www.zf.ro/companii/valer-blidar-reziliez-400-de-contracte-din-cauza-tva-la-incasare-10521172
NOU
Nu inteleg de ce atata scris pentru taxa auto. Prin 2020, cand ramasitele PDL-ului vor avea din nou sanse la alegeri, ne vor spune cat de naspa e taxa asta … si o vor redenumi iar. pac.
NOU
N-are rost sa va certati pe ceea ce zice Ponta. El nu face ceea ce zice si nu zice ceea ce face. O chestie politizata si usor de banalizat precum plagiatul putea da de gandit la ceea ce va urma.
NOU
Stai să vezi de acuma şpagă la RAR pentru noxe reduse.
NOU
E trist ca oamenii astia isi schimba parerile si optiunile in functie de care parte a puterii se afla. De altfel chiar un consilier de-a Pontului declara ca e altfel cand esti la putere si vezi cifrele. Ca sa nu mai zic de faptul ca actuala putere nu si-a votat amendamentele la legi de pe vremea cand erau in opozitie. La fel opozitia actuala depune acum amendamentele pe care le-a depus USL pe vremea cand era in opozitie. Clasa politica e absolut penibila. Nici macar o revolutie nu ne salveaza.
NOU
Mai, Arhi, n-ai dreptul sa comentezi, din moment ce ai votat USL. Cand i-ai votat, nu stiai ca o sa puna taxe? Daca i-ai votat, inseamna ca sustii aceste taxe.
LOL.
NOU
Adica taxa a pus-o USL, nu exista si in perioada guvernarii Boc ?
NOU
N-ai inteles, dom’le. E apropo la un articol al lui mai vechi, unde intreba cand poate sa comenteze.
NOU
Hai ca sa ne lamurim o data:
www.dcnews.ro/2013/01/rovana-plumb-cei-care-au-achitat-taxa-auto-nu-vor-mai-plati-timbrul-de-mediu/
NOU
Lasa Arhi ca ne baga si taxa pe caine www.gandul.info/financiar/taxa-pe-caine-si-pe-parloaga-impozitele-care-ne-ameninta-portofelul-in-2013-10519163 , taxa pe fumarit si taxa pe ferestre sau geamuri…
NOU
Asta e o lege de-a dreptul cretina. Unele masini au E3 si nu E4 in talon pentru ca producatorul nu a omologat la RAR noile serii de motoare implicand costuri. Cateva exemple geniale sunt Renault Megane Sedan 2006/2007, motoare identice unele cu E3 unele cu E4, E4 nefiind omologat, emisii identice. Chevrolet Aveo 2010/2011, E4 versus E5 fix treburi identice.
NOU
Acum un an ce il mai tineai in brate pe Ponta , prin septembrie ce il mai iubeai,,,nu ai spus-o niciodata dar in sinea ta il placeai,,,,
Si o sa zici ca nu il placeai deloc , tu doar vroiai sa scapi de Base si de-asta ii sustineai…Corect….insa si din 2 rai il alegi pe cel mai putin rau,,,Si eu poate mi-as fi exprimat opinia impotriba lui Base , dar m-am gandit….Cu cine sa il schimbi..? pt ca eu nu cred ca o sa agreez PSD-ul niciodata…Urasc comunismul,,,,acest comunist ale carui seminte pare ca s-au replantat din 9 decembrie 2012 si deja ma simt scarbit de ceea ce o sa infloreasca….
NOU
Trebuiesc platite salariile marite ale bugetarilor, si pensiile marite a indivizilor cu 100 milioane pensia lunara, or sa se introduca taxe peste taxe, apoi daca nu le platiti vine Voiculescu cu armata si va sparge el dintii
NOU
Jordan ai dreptate in privinta modului in care se face calculul, dar totusi e aceeasi taxa muista ca si inainte, rebranduita asa, Ponta style. HAHAH, acum am vazut, suna bine pe melodia lu Psy, sa cantam, Taxa Ponta style !