Râdeam zilele trecute că îmi iau SUV și mi-l pun pe GPL. Desigur glumeam, deși eu am văzut cu ochiul meu un SUV și am impresia că era chiar porșeanu, alimentând la GPL-ul de la intrarea de pe Răcari, colț cu Michael the Brave.

Problema e alta.
Nu vă e frică să mergeți pe GPL? Adică, ffs, chestiile alea sunt niște bombe care așteaptă să explodeze, din varii motive, din care cel mai funny și mai des întâlnit e cel în care scapă gaz în mașină și șoferul aprinde o țigară. E plin netul de filme și povestiri de gen.

După care vine și aia cu ne-am născut în rromânia și habar nu ai dacă nu cumva ți-e montat pe mașină un tomberon ranforsat, sau nu știi ce firmă de mari specialiști ți-l montează și tot așa.

Serios dacă mi-aș pune vreodată gaz pe mașină…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

72 comentarii Adaugă comentariu

  1. unde e GPL pe coltz aici? aaa. acolo unde fac aushan ala?

  2. Am un amic, e taximetrist; loganul are peste 380 mii km si cel putin 300 mii sunt facuti pe gpl; la fel si dacia dinainte; nu stiu cate mii de taxiuri merg pe gpl; chiar daca ti-ar scapa gaz in masina, ar fi destul de greu sa sari in aer.

  3. #4

    Asa am zis si eu pana l-am pus. Gaz din butelie nu are cum sa scape in general; daca scapa se simte imediat(cel putin la mine la break) tre sa fii cel putin tampit sa simti mirosul ala de mercaptan si sa iti mai aprinzi si tigara. De cele mai multe ori am vazut sa scape gaz pe la conectarea la plaman adica in fata la motor. In spate la butelie nu are de ce sa scape pentru ca nu umbli la nimic acolo. Am si stutul ala pentru alimentare tot in portbagaj (dat fiind faptul ca nu e omologata si nu are acte de provenienta). Singurele momente in care simt miros de gaz sunt dupa alimentare o perioada destul de scurta. Sa iti mai spun ca am trecut si itp-ul acum vreo saptamana cu ea asa montata? Si ca mai e si dacie? 😀

  4. #5

    Arhi te inseli, am avut un prieten cu un cielo pe gpl. Radeam de el ca are bomba in spate si poate sare in aer pana cand prietenul a avut un accident foarte urat, a intrat un suv in spatele lui si i-a bagat butelia la propiu pe bancheta din spate. Ghici ce, valvele s-au inchis automat si butelia nu a sarit in aer. Si nu era goala, tipul abia isi facuse plinul. Si ca o curiozitate, cate gpl-uri ai vazut care sa explodeze? Da-mi cateva linkuri si eu imi schimb parerea..

    • Sa te contrazic. E de ajuns sa sara unul in aer. Ala al tau.
      Si ca idee anul trecut a explodat un astfel de sistem pe o dacie in Otopeni.
      Butelia aia rezista la un soc de x. Treci peste ai probleme. Astea nu sint facute ca cele de hidrogen in care tragi cu mitraliera si nu au nimic.

    • dacie …..

    • la o adica si benzina din rezervor poate exploda. si e de ajuns sa explodeze una: a ta. nu inteleg logica gandirii: ” e de ajuns sa ti se intample tie”… pe logica asta nu mai faci niciodata nimic – orice actiune are un risc cat de mic.

  5. gpl e o mizerie si e si fff de kkt din toate punctele de vedere; afara aia folosesc METAN , look it up 😉

  6. Cate masini ai vazut explodand pe internet din cauza GPL-ului? Da si un link, eventual!

    Serios, nimic mai fun decat sa iti explodeze rezervorul de gaz pentru ca faci frecare prea mare intre acceleratie si picior…

  7. Stiu un tip care-si pusese un X5 pe GPL. ca deh, fitza e fitza, da banu e…lipsa.

  8. GPL-ul are cele mai multe sigurante.
    Am batranul Audi pe GPL, daca mi-a scapat gaz pe undeva, nu mai porneste motorul. Ii un semn bun. Nu poti merge daca ai scapari de gaz. In momentul in care ai o busitura puternica in spate, unde ai butelia, nu apuci sa sari in aer, are o gaura mare butelia si nu face presiune, sare acel capac de pe gaura si iti face doar un fasss. Ce ii incomod ca imi ocupa o mare parte din portbagaj, dar am altul deasupra, pe masina.
    Sa nu uitam, gazul ii doar 3.2 lei litrul. Consumul creste putin la gaz, dar se merita.

  9. #14

    Ai dreptate man. Explodează destul de des. În Russia am auzit de unul care avea o mini plită pe gaz, alimentată din butelia aia, unde-şi pregătea ciorba când avea drumuri lungi. Mai naşpa când scapă gaz şi mori din cauză că inhalezi fără să-ţi dai seama, asta în cazul nefumătorilor. Oricum, din ce am citit pe wiki şi aşa, trebuie să mergi mereu cu geamul deschis ca să se aerisească habitaclul. Mai naşpa iarna sau când plouă. Oricum, dacă o montezi în sezon ploios, primeşti un set de paravânturi de la furnizor.

  10. Stiu că în urmă cu câteva luni am văzut o reclamă la TV pentru hyundai sau land rover,noi,cu instalaţie GPL. O prostie.

    • Eu acum 20 ani faceam taxi cu o Dacie pe gaz. Ba chiar m-a si lovit sanatos unul din spate. O saptamina dupa aia am fost cu gitul teapan (Dacia nu avea tetiere). A… de gaz vorbeam… pai instalatia n-a sarit in aer.

  11. Alfa Romeo e o masina pretentioasa, da? Scumpa, frumoasa, rapida, samd, da?
    Ei bine afla ca se vinde in Italia ca painea calda motorizarea de pe Alfa de 120 cp pe benzina si GPL. Ia gandeste-te Alfa Giulietta cu 120 cp si consum 12 de gaz la suta – adica 6 de benzina.
    Te citesc de mult si te apreciez, dar astea sunt basini elitiste. Masina e o comoditate. Daca e ieftin sa mergi pe GPL, punem GPL. Imi aduc aminte prin 2000 cand motorina era la jumate din pretul benzinei lumea zicea de diesel ca “e puturoase vere, si face fum mult bre” dar toata lumea si-a luat. Asa e si acum cu GPL.
    Peste cativa ani, cand nu o sa mai suferim de balcanism o sa avem si noi masini si pe GPL. Pentru ca e mai ieftin.
    Argumentul cum ca “Ai Cayenne si ii pui GPL – ghertoiule” e un pic tras de par in opinia mea. Iti iei masina cu maxim de confort si cu minim de consum pe care ti le permiti. Ala cu Cayenne-ul si-a luat o masina foarte confortabila si a facut tot posibilul ca mersul cu ea sa fie cat mai ieftin. Mie mi se pare o miscare mai degraba inteligenta.
    Ideea e sa cheltui bani cat mai putini si sa ai cat mai mult confort.

    • +1, dar da-l in branza ma-sii. Chayenne pe gpl…

    • #20

      Foarte inteligent ăla cu Porşeul. Şi eu am un Jaguar XJ şi folosesc plăcuţe de frână SH din dezmembrări fiindcă îs prea sărac să dau 12 milioane pe o pereche dar prea fudul să nu ies la plimbare. E pe gaz.

    • Sandu, eu ma refeream la combustibil. Daca pui piese de la “baieti”, mai ales d-astea importante, esti iresponsabil.

  12. bine am vrut sa zic ceva relativ inteligent, dar pare ca au zis altii deja 🙂 nu, nici eu nu as pune GPL pe nici un fel de masina – prefer benzina

  13. #23

    Un cayenne din primii ani de productie gasesti si la 10-12k euro. Deci bani de un polo cu vouchere rabla. Sincer mie o basina elitista mi se pare cand esti rupt in ochiul maro de sarac si iti iei un cayenne 2003 pentru a incerca sa pari dintr-o alta clasa sociala.

  14. #24

    Eu am Toyota Prius hibrid cu GPL, am facut deja 50.000Km pe gaz cu el si sunt bine-mersi. In 2010 am condus 1800Km cu 200RON din Bucuresti pana in Maramures si inapoi, trecand pe la toate manastirile din Moldova.

    Nu regret nicio clipa investitia!

  15. #28

    Personal cunosc cateva persoane care chiar daca au gpl nu-l folosesc pentru simplul fapt ca 1 consumul e mai mare (pretul la litru si e mai mic, la fel si autonomia) 2 fute motorul 3 putoare de gaz de zici ca-i gazarie 4 puterea motorului e mai mica (si se simte)… mai sunt si altele care acum nu-mi vin in minte. Pentru cine chiar vrea o masina pe gaz cea mai buna instalatie e cea oferita de casa producatoare cu conditia ca masina sa fie noua.

    • #29

      Tot ce indrugi acole “e de la prieteni” auzita, nu? cam asa cum functioneaza toata tara asta de barfitori….

    • da ma. si benzina fara plumb strica motoarele de dacia 1300

    • schwarzman, io zic sa incerci una si pe urma mai vorbim. Ai de ales intre o butelie mica in loc de roata de rezerva sau o butelie de 60 l (care intra in ea 48 l). Consumul este mai mare putin, dar nu dublu cum au scris unii mai sus.

    • #32

      Un motor pe GPL consuma cam cu 1l/ % mai mult decat unul conventional pe benzina. Nu exista niciun risc de a distruge ceva la motor, intrucat LPG-ul a ajuns la maturitate si e un combustibil sigur. A nu se confunda cu CNG.

      Si da, romanii sunt o natie de barfitori, mereu se pricep la toate si au un raspuns la orice. Pareristi = buni la dat cu parerea.

  16. Eu merg cu GPL de vreo 5 ani. N-am avut probleme. Si nici nu am explodat pana acum. Rezervorul meu a ruginit de cand nu amai vazut benzina 🙂 Chestia e ca trebuie verificat mai des …nu e obligatoriu, dar eu asa fac, ma simt mai bine.

  17. #34

    Adevarul e ca cine a vazut in viata lui cum arata un rezervor de GPL(metal destul de gros, testat sa reziste la presiuni foarte mari) si cum arata un rezervor de benzina(un plastic putin mai dur) are idee despre ce vorbeste si nu sufera de scenarii de Hollywood cu masini in flacari si explozii. Desigur, pentru ceilalti “experti” de genul “fratioare mergi cu bomba in portbagaj” exista OTV-ul, doar trebuie sa manance si Diaconescu o paine :)).
    Test ADAC, impact din spate iar apoi incendiaza masina. Ca sa vezi… nici o explozie. www.youtube.com/watch?v=pUAg5XQ7igo

  18. @piticu: acolo fac Kaufland, nu Auchan.

    Eu mi-as pune GPL pe masina fara stres, dar am diesel. Sunt niste prostii astea cu “bomba care sta sa explodeze”, rezervoarele alea (omologate) sunt mega ranforsate. Eu astept o poveste cu “Eu am patit X”, nu cu “am auzit”, “am citit”…

  19. Citesc comentariile si ma crucesc. Daca imi cumpar Cayenne second in loc de Tucson nou vreau sa par din alta clasa sociala ? Sa moara Cici ce va mai fute grija de viata altuia !

    Daca as cumpara vreodata un SUV ala ar fi X5/X6 sau Range Rover Sport. Le-as prefera pe astea second decat Touareg, Tucson, Santa Fe sau alte balarii gen Navara si X Trail, noi.
    NU, NU PENTRU STATUTU’ LUI CACAT. Pentru simplul fapt ca sunt masini mai bune.

    Asa si cu GPL’u, in primavara ma duc in Germania sa-mi aduc un Focus Tournier ST 170 si-l pun pe gaz. Pentru ca vreau o masina puternica si consum decent in acelasi timp.

    • #37

      Normal, si eu mi-as lua BMW X5 SH pentru simplul motiv ca-mi place! E isterie mare printre toti saracii care oricum nu si-ar permite unul in viata asta si au gasit ei cacat de mancat :)) o tara plina de tristi.

  20. #38

    Cumparat masina autohtona noua in2007. mers cu ea 100.000km. Apoi trecut pe gaz. Investitie 2500RON (cu toroidal 58l) => autonomie ~550km. Plinul maxim 49l ~150 RON. Imi pare rau ca nu am pus de la inceput gpl.

    Am citit de mi-a venit rau pana m-am hotarat sa pun gpl pe masina si peste tot priceputii vorbesc de bomba cu ceas. instalatia de gpl are mai multe sisteme de siguranta fata de cea pe benzina/motorina. nu mai este instalatia aia artizanala de pe vreme lu ceausescu.

    Nu am vazut nici un link postat catre stiri cu accidente la care sa fi bubuit masina datorita instalatiei GPL

  21. Ba da. E riscant si pentru ei si pentru ceilalti in cazul unui impact.

  22. #42

    @Sandu Jhones
    Esti o basina retardata cu calculator. Ai agumente foarte tari: ai auzit tu in Rusia…? Можно поинтересоватся с какими делами ты был в Росии?
    Si ai citit tu pe wiki ca e reglementare cand ai gpl sa tii geamul deschis…
    Mai ai argumente?

    Am GPL de 2 ani si in afara de spatiul in portbagaj si statii de alimentare foarte rare cu GPL in unele zone ale tarii, nu am gasit nici un inconvenient.

    Nu-mi permit sa merg pe benzina(sunt taran cu jip de 14+ ani vechime, care poate trage cam orce auto pus in viteza si frana de mana trasa), de aia mi-am pus GPL. Din economia de bani mi-am permis sa vad multe locuri frumoase din tara asta, sa mentin starea tehnica a masinii, sa merg cu geamurile inchise si cu aer conditionat si fara sa opresc motorul la semafor sa fac economie de combustibil. Sunt eco deoarece masina produce o cantitate foarte mica de alte substante toxice “grele” fata de benzina/diesel.

    Dupa ce mi-am varsat frustrarile, iti raspund la intrebare: nu mi-i frica. Legende sunt multe.
    Au fost, sunt si vor fi incidente cu instalatii GPL clasice construite in casa (se poate cu un pic de cunostinte si prostie) sau clasice cu improvizatii, neintretinute si modificate. Instalatiile secventiale, care se pun acum pe masini, nu pot fi facute in casa.
    Butelia se pune noua, nu poate fi carpita. Tre sa ma uit in carte, dar parca la 5 ani se schimba sau trebuie re-testata/re-omologata. Daca tii la siguranta, faci acest lucru.
    Alte argumente:
    – Butelia se perforeaza cu mult mai greu in cazul unui accident decat rezervorul, datorita formei sferice si metalului de 3-4 ori mai gros. Daca faci un accident in care sa rupi butelia de gpl, asta nu explodeaza asa usor(ca in filme). Chiar daca ar exploda, nu cred ca te-ar mai interesa… La ce impact e nevoie sa rupi butelia aia…
    – Supape de presiune in butelie care opresc automat alimentarea la perforarea conductelor pana la motor( in cazul benzinei, pompa arunca benzina cu presiune pana nu opresti alimentarea cu curent). Deci in caz de defectiune sau accident mori ars de benzina in 99.5%.
    – Bunicii tai nu au facut toata viata mancare la butelie?
    – Daca ai aragazul defect si fumezi in bucatarie?
    en.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_vehicles
    en.wikipedia.org/wiki/Autogas#Countries Turcii sunt cei mai tari.

    • #43

      @bunica: Like pentru ceea ce ai postat, asa e!
      Spre deosebire de rezervorul de benzina construit din plastic (ca sa nu se corodeze), cel din GPL e din otel gros de 7-10mm… Mai degraba bubui cu rezervorul de bz, decat cu cel pe GPL.

      Apropo, din testele rezervorului GPL fac parte:

      -aruncarea de la inaltime pe un teren solid
      -tinerea sub temperaturi ridicate a rezervorului umplut cu gaz
      -accident
      etc.

      Ce mai vreti?

    • #44

      Bă, cap sec, tu ai crezut ce am scris acolo? Nu-mi spune, trimiţi coduri de reîncarcare să câştigi premii?

    • #45

      +1
      cel mai bine argumentat mesaj de pana acum.

      Pana la urma tre sa decizi daca vrei sa cotizezi de exemplu 500ron pe luna la benzina sau vrei sa cotizezi ~300 la GPL(pt aceeasi nr de km) si de restul sa te bucuri ca ii poti cheltui pe altceva

  23. #46

    SI alte legende urbane de pe timpul bunicilor cu dacii 1300 cu instalatii “clasice”:
    1. consum foarte mare de gpl ( ECU instalatiei secventiale dozeaza cantitatea de gaz care o baga in injectoare – copiaza 100% ceea ce face ECU masinii cu benzina)
    2. fute motorul – motoarele de dacia 1300 se fut oricum la max 50k, chiar daca mergi pe benzina. Motoarele care merg cu benzina min. 95 si cu compresie mare sunt cele mai indicate pt GPL – adica motoare moderne. Dovada: toate taxiurile Logan din Buc cu peste 300.000 km pe GPL.
    3. putoare (prefer putoare de gaz, decat de bezina si diesel ars)
    4. puterea motorului mai mica – adevarat la dacii 1300 pe instalatii clasice, nu secventiale.

    Singura problema pe care am observat-o este la peste 2000m altitudine – din cauza presiunii si rarefierii aerului – se simte o lipsa de putere mai accentuata decat pe benzina.

  24. #50

    Meh, ma gandesc la faptul ca la cate masini sunt pe GPL doar in Romania, prea putine spre deloc cazurile de explozie, chiar si la impact.
    Daca pana acum 2 ani huleam la fel ca tine GPL-ul, m-am mai documentat intre timp la “persoane avizate”, respectiv firma ce monteaza instalatia GPL pe Dacia din fabrica si concluzia e departe de ceea ce spui tu in post.
    Nu, nu am GPL pt ca m-am focusat pe diesel si nu mai pot renunta (deh, obisnuinta). Insa contrar unor pareri de mai sus, GPL-ul nu afecteaza in niciun fel motorul si nici performantele masinii. Ca unele merg ma incet dupa montaj este consecinta setarii instalatiei pt consum mic. Daca vrei, poti scoate chiar mai multa putere cu GPL, chestie de softare.
    Sti ca mergi mult, preponderent urban, eventual taxi, alegi GPL. Nicio problema de siguranta.
    Si nu, nu trebuie sa mergi cu geamul deschis. :))))))))))

  25. #51

    N-o să-ţi vină să crezi, dar şi vaporii de benzină explodează la fel de mişto. Da, da, ăia din rezervor. Cînd aud de basme din astea cu GPL periculos, întreb ce alegi: să mori încet, ars în chinuri ca şobolanul sau să-ţi explodeze butelia şi să tapetezi inetriorul cu creier? 🙂

  26. Sunt convins ca 99% din cei care vorbesc aici vorbesc in necunostinta de cauza. Daca ar fi adevarat, ar fi plin netul de petarde cu GPL, nu? In al doilea rand, daca ar fi atat de pericloase, de ce sunt masini care au standard GPL? Ai dracu ingineri cum fac ei bombe pe roti. Ca sa nu mai vorbim de batranele si anticele DAC autobuze cu burduf care aveau dita’ buteliile pe acoperis – dar vai, imi cer scuze, cred ca-s prea batran daca imi mai aduc aminte asta.

    P.S. Daca ai o masina normala si GPL, no problem. Dar cand incerci sa demonstrezi ca esti afacerist cu telefoane in Vitan si iti iei mai stiu eu ce limuzina rupta in doua si-i pui GPL, esti taran prost – pentru 70% din romani a avea masina bengoasa inseamna inca un coi in plus cand, de fapt si asa cum ar trebui, sa ai masina care poti sa ti-o permiti, sa-ti permiti inmatricularea, CASCO, revizii, 1-2 plinuri pe luna, etc. Asa ca da, ma uit de sus dintr-o masina noua de 10000E pe care o tin in puf la ala cu Lexus care era cu gagica in masina si a pus benzina de 20 lei ( true story, acum doua seri, cred ca pana acasa i s-a terminat benzina )

    • @ Alexandru Mai citeste o data comentariul meu. Alfa pe gaz din fabrica, Opel pe gaz din fabrica. Are sora mea o Corsa din 2012 pe gaz. Ne-am plimbat Imola-Florența-Pisa cu 25 de euro de gaz. Si 25 de euro platiti pentru autostrada.

  27. Au mai facut unii experimente cu GPL pe diesel… A mers destul de bine pana cand…poc…. www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37482 . A fost un proiect interesat totusi… Dar na, culmea zgarceniei, sa pui GPL pe diesel

    • #55

      Sa-nteleg ca si la mine ar fi culmea zgarceniei, daca am pus GPL pe hibrida? 🙂
      La un pret de 3.2RON/l de GPL, am un cost de 25RON in Bucuresti si aproximativ la fel in afara. Cine castiga aici? 🙂

      Am deja 50.000Km pe GPL, iar un prieten de-al meu peste 100.000Km. Totul merge struna.

    • Aia cu culmea zgarceniei era o gluma. Fiecare e liber sa isi puna ce vrea pe masina, atata timp cat se simte in siguranta si ii aduce beneficii (pe care poate altii nu le vor…).

      Si eu mi-as pune GPL pe hybrid, cine dracu’ nu isi doreste ca masina lui sa consume putin combustibil….?

      La diesel nu se pune instalatie de GPL(nu intru in detalii tehnice) dar admir curajul baietilor de a face acest experiment, costisitor dealtfel.

      In principiu, instalatiile GPL sunt foarte sigure dar ca la orice echipament exista si o urma de indoiala si e absolut normal sa ai o teama, cat de mica ar fi ea.

      Iti dai seama ca arhi n-o sa poata sta linistit stiind ca are o butelie plina cu gaz la doar 20cm in spatele copiilor…

      Probabil ca in momentul in care un producator consacrat o sa scoata in serie o masina pe GPL, omologata etc. aceste chestii o sa capete incredere mai mare

    • #57

      Dacia scoate de ceva ani masini pe GPL. Da’ stai, asta nu e consacrat…

  28. Am avit gaz pe 4 masini pana acuma. Ultima instalatie fiind secventiala si cu calculator de injectie, adica exact ca la fordul tau, doar pe gaz.
    A costat in jur de 1200e instalatia, iar masina nu avea nici o pierdere de nimic, nu putiare nu pierdere de putere.
    A si consuma mai mult ca pe benzina, dar ca su costuri…

  29. Sefu a avut un Hummer pe GPL. Si apoi un accident in spate in zona buteliei. Tabla strambata aproape a atins aparatul pe interior. Inutil sa zic ca l-a reparat si l-a vandut diupa asta.

  30. Bai, ce tampiti si astia de la Volvo, ce motor au pus ei pe noul S60… 2.4 Bi-Fuel LPG: 103 kW (140 PS; 138 hp), 192 N·m (142 lb·ft), LPG/petrol

    • #62

      Deci la un motor de 2,4 litri are 138 de cai?! hahahahaha Sunt motoare de 1,4 care scot 170 de cai la ora actuala cum e unul pe Golf 6

    • Copile, alea “da pa Golf” sunt turbo. Asta de pe Volvo nu.
      2.2 meu aspirat are abia 185 CP.

    • #64

      Pai da…ala de pe Volvo e pe GPL. Cine pana mea sa faca motoare turbo pe GPL? :)))))))))

    • @yasser: Exista si varianta asta, cocos: T5 2.4: 191 kW (260 PS; 256 hp), 350 N·m (260 lb·ft), petrol, turbo (2005–2009). Multumit?
      PS: era vorba de S60 MK1, nu de asta nou lansat anul trecut.

  31. #66

    Si eu am senzatia ca multi vorbesc asa, din auzite…E a treia masina la care am pus GPL in decurs de 10 ani, ultima data acum o luna de zile, firma serioasa, undeva pe Camil Ressu cum intri spre Ilioara, certificat, garantie etc.Apropo, in timp ce montau instalatia au mai venit”sa se intereseze” vreo 2 cu SUV-uri.Acum 2 saptamani am fost cu ea la RAR si am trecut-o si in cartea masinii, nu au fost probleme, presupun ca nu-s batuti in cap si aia de la RAR, nu?A, si avantajul e ca daca vinzi masina poti pastra instalatia si o poti monta pe o alta masina…Si pretul GPL la toate Lukoil-urile este 2,84 lei.

  32. #67

    @Sandu Jhones
    Scuze ca te-am jignit, nu m-am prins ca faceai misto.

    • #68

      Nu-i nimic, boss. Eu am făcut şcoala de şoferi pe o dacie 1310 cu butelie GPL în anul 2002. De atunci şi până acum am condus diferite maşini care au avut instalate butelii de toate naţiile… u name it. Discuţia asta cu butelia explozivă trebuie abordată la mişto din simplul motiv că toate maşinile au o chestie plină cu carburant în spate care poartă denumirea generică de REZERVOR.

    • #69

      Sandu Jhones: chestie plina cu benzina/motorina care se poate fisura de o mie de ori mai repede decat o butelie de GPL moderna. Deh cum am mai zis… probabil “specialistii” cu “bombe in portbagaj” se informeaza de pe OTV :)).

  33. #70

    Posed Hyundai Tucson din anul 2008 (2.0 benzina). In 2010 l-am echipat cu instalatie de gaz cu rezervor toroidal.
    Merge la fel de bine, nu ma cac pe mine in depasiri, cand am nevoie de putere nu ma rog de masina.
    Nu miroase a gaz
    Nu explodezi mai repede.

    Consum 13litri gaz in oras cu AC pornit si mers destul de agresiv. La mers intins consum aprox 11litri gaz. 1l gaz = 3.03
    MIXT = 12 = 36.36 lei. De banii astia nici macar 6 litrii de benzina nu bag.
    Merg in fiecare zi cu masina cel putin 40-50 km, si de 2 ori pe saptamana cate 300km pe zi.

    NU SE PIERDE PUTEREA MOTORULUI – MERGE LA FEL DE BINE
    Cine e anti-gaz si sta in Pitesti ii arat live ca e aceeasi putere gaz/benzina.

  34. Nu stiu ce sa zic ! Sun proprietar de Porsche cayenne turbo din 2005 , consum de 23l/100km ! Drumurile lungi ma dispera ! Solutia cred ca e sa o vand si sa imi cumpar un A4 ceva …
    Nu vreau GPL .

  35. #72

    GPL sau NU, eu sunt Pentru. Un prieten si-a pus GPL pe AUDI A4, mergea fara probleme ! A mai pus instalatie GPL pe inca vreo 3 masini.La fel fara probleme.
    Faza ca GPL-ul e o bomba, sunt doar mit-uri urbane si atat. O instalatie reglata bine consuma cu cel mult 10% mai mult, decat consuma pe benzina.De ex ia 8% pe benzina, va lua 9% pe GPL, etc.
    Pretul? pai 3 RON/L vs 6.3 RON/L ceea mai ieftina benzina, eu cred ca merita !
    Cat despre basmele cu explodatu…Uite aici:

    www.youtube.com/watch?v=7fVN-AEqz6c

    Exista supape de siguranta care elibereaza treptat presiunea, tocmai sa nu explodeze.Buteliile sunt facute sa reziste la 50-60 de atmosfere.
    Nu alimentezi cu mai mult de 10 atmosfere.Daca te uiti la anvelopele la autobuze si in alea baga 8-10 atmosfere.

    De anul viitor, datorita accizelor nu cred sa mai vedem benzina sub 7 RON (aia de 95 !) incepand din martie 2013.Poate si mai devreme.Daca mai incepe si un razboi prin IRAN 8 RON/litru scrie pe noi !