Eu înțeleg că există o oarecare frustrare referitoare la acest subiect și o înțeleg. Taxa de mediu e principală sursă de finanțare a Fondului de Mediu, principalul instrument în care putem să avem resurse financiare să întoarcem către cetățeni niște proiecte cu beneficii pentru mediu
…zice ministrul Laura Palmer (pentru conesiori). Să ridice mâna sus cel care a văzut vreun proiect cu beneficiu pentru mediu începând cu 2007, momentul în care Tăriceanu, pe atunci președintele asociației importatorilor de automobile și deținător de reprezentanță Citroen, a băgat taxa auto ca să protejeze, nu-i așa, industria auto.
Acest Palmer nu realizează că actuala taxă auto e o dobitocenie uriașă, e ceva extrem de incredibil.
Dacă nu credeți, voila.
Mașina nevestei, pe care am fost să o iau ieri de la Brăila, de aceea nu ne-am văzut la ochi, este din 2000. Știți de ce? Pentru că taxa auto pentru o mașină de acel gen și acea marcă, din 2000, este 350 de euro. Pentru una identică, dar din 2005, este 968 de euro.
Pentru că, conform minților luminate ce ne conduc, mașina mai veche trăiește mai puțin. Ce fac oamenii, în acest caz, inclusiv eu? Își iau mașini vechi, euro 3 și le arată guvernanților că ele trăiesc bine mersi 2-3 ani, cât durează proprietatea unui second hand. De ce să iau euro 5, mult mai bun pentru mediu? Ca să îi plătesc lui Palmer 1000 de euro?
Deci da, să păstrăm taxa și fondul de mediu etc. Ușor ușor, o să avem mai multe mașini înmatriculate în Bulgaria decât în românia.
În altă ordine de idei, pentru curioși, schimbi vitezele la ea ridicând piciorul de pe accelerație și atât. Just like that. Desigur, de vreo 2 ori era să sar prin parbriz, apăsând frâna ca pe ambreiaj.
Azi o luăm de coadă, să vedem ce avem nevoie ca să înregistrăm mașina la administrația financiară.
NOU
proiectele de mediu cele mai vizibile au fost/sunt alea de … tăiat pădurile!
aide șefu, fă pentru ăia de nu știe * un reviu cu merțan lu’ duamna.
săr’na 😉
NOU
Cu mare placere imi aduc aminte de vremurile alea. Tariceanu era cu doua neveste mai tanar, dubitele Citroen de la romtelecom circulau mandre pe toate drumurile patriei, eu plateam bucuros 6500 lei taxa pentru o masina de 3 ani, fostul dna si justitia in general se ocupa cu spalarea la cur a politicienilor, basescu ii dadea la buci lu’ udrea … ce vremuri.
NOU
Pentru acuratetea descrierii as adauga ca Basescu ii dadea si in gura si deasemena legenda spune ca si Wudrea ii dadea, dar nu cunosc detalii.
NOU
sunt zvonuri ca cica la inceput i-ar fi dat doar la falci, ca asa s-au si impretenit. Bucile au venit ulterior. A posteriori, cum ar veni.
Dupa care programul “prima muie” a fost extins in toata Romania, timp de zece ani.
NOU
Hă, hă, hă. Elena, bine ai venit in biroul oral!
NOU
Asta e ca legile alea stupide gen “in texas nu ai voie sa calaresti un peste”.
NOU
Asta se numeste grija pentru cetateni ! Uite cum e in Anglia:
Primul grup de retail britanic Tesco a anunțat că nu va mai vinde cornuri frantuzesti (croissant) curbate.Pe rafturile de brutării, recunoaștem in formă de semilună … un croissant. Dar in magazine principalul distribuitor al Marii Britanii “sfidează logica și va vinde doar versiuni simple de patiserie”, a anunțat cotidianul britanic The Guardian.Brandul spune că cererea pentru cornuri tradiționale s-a prăbușit și “consumatorii din Marea Britanie preferă acum produse de patiserie drepte, din motivul ca sunt mai usor de tartinat”.”Cu un croissant curbat , uneori, aveți nevoie trei mișcări diferite pentru a reuși ungerea gemului, ceea ce crește riscul de accidente la degete “.
NOU
Cine naiba tartinează croissantele?
NOU
Regina.
Sangele nobil asa se intretine.
NOU
Hai sa te invat o smecherie.
Se ia una bucata cetatean strain (fictiv sau nu).
Se vinde masina catre el. Tu o radiezi de la primarie. Nu mai platesti impozit.
Se ia acelasi cetatean strain, se face act de vanzare/cumparare inapoi la tine. Nu te obliga nimeni sa o treci la impozit.
Cu placere.
NOU
ei cum nu? cand te vei duce intr-un final sa o treci, ca sa o vinzi sau cine stie din ce motiv absurd, te amendeaza vaca cu cabina de acolo.
NOU
alo, tovarăși, stați liniștiți la locurile voastre! legea parcă zice că orice bun gen se declară la administrația financiară în termen dă 30 de zile. dacă nu, pac-pac, amendă.
sau nu-i așea?
NOU
Da, asta e o adevarata smecherie. Sigur, poti sa nu declari masina chiar daca o cumperi de la un cetatean roman, poti sa nu-i faci ITP-ul, poti sa mergi fara RCA, fara frane si fara faruri. Problemele incep exclusiv cand / daca te prinde cineva.
NOU
Dacă nu ma înșel, amenda pentru nedeclarate era 60 de lei acu’ 3 ani… Deci ar merita. Dar totuși, cred ca se calculează și impozitele datorate cu tot cu penalizări.
NOU
Ce smecheri va dati voi fara sa stiti cum functioneaza treaba de fapt…
1. de ce pula mea sa o treci?
2. cine-ti da amenda? politia rutiera nu are baza de date comuna cu primaria, si nu-i intereseaza pe ei daca tu-ti platesti impozitul sau nu, iar primaria nu te opreste in trafic…
Voi sunteti genul de cetateni care mergeti la politia locala ca sa va platiti amenzile de parcare…
NOU
Teoretic nu ar trebui să fie mare bătaie de cap cu înregistrarea la administrația financiară: act v-c, fisa fiscală a fostului proprietar , copie după cartea se identitate a mașinii, copie după buletin și timbru fiscal de 43 bani 🙂 Cel puțin așa e în provincie…
NOU
Daca ar fi castigat nemtii razboiul probabil ca ar fi cerut si o Adeverinta pentru Apartenenta la Rasa, ca sa stie ce fel de numere sa iti dea la masina.
NOU
Cum, boss, n-ai auzit ca se face un pod pentru lilieci?
NOU
Cum adica ce ai nevoie pentru a inregistra masina la administratia financiara? Actele necesare le gasesti pe net, te duci cu ele la sediul lor si o sa-ti spuna ei ce iti lipseste si cu ce trebuie sa te intorci luni ca azi e vineri si au program scurt.
NOU
un mic sfat ca sa nu mai iesi pruin parbriz: pana te obisnuiesti cu automata sa conduci cu piciorul stang “sub scaun”. adica indoit si adus sopre scaun astfel incat cand ai tendinta sa apesi pe frana sa nu ai timp sa il scoti si sa franezi cu dreptul.
dupa cateva zile nu o sa mai incerci sa franezi cu stangul.
NOU
Sau il poti scoate pe geam.
NOU
Și sa nu conduci cu doamna în mașină pana când nu-ți iasă din reflex apasarea ambreiajului. Nu vrei scandalul monstru ce o sa-l facă după ca da cu fața de bord.
NOU
nu il mai invatati pe el nimic. masina e a doamnei. e recomandat ca el sa NU stie sa mearga, ca apoi i-o strica, la ce bruta e.
NOU
Si daca se intampla si ajungeti la cearta ,aveti grija sa nu fiti in spatele (preajma) colegului din Brasov.Are cui in spate.
NOU
cronicarul.net/ghid-de-inmatriculare-auto-2016.html
Poate te ajuta!
NOU
Tu si Google ce mai oferiti asa multe informatii, nu e o probabilitate ci o certitudine, nu poate il ajuta, sigur il ajuta.
NOU
Valoare taxes auto poate fi mica si la euro 5 daca masina de ex e din 2011. Oricum se poate verifica folosit calculator ul anafului.
Culmea e ca acum 4 ani când am luat masina am dat 450 euro taxa, am recuperat-o si acuma arar fi aprox 200 euro pt un euro 4 din 2004 pe final.
Suntem condusi de idioti care pe același principiu au pus si suprataxa la combustibil, ca doar aduce bani la buget
NOU
Damn SwiftKey
NOU
proiecte de succes: tunel lilieci autostrada, castori aeroport brasov, defrisari harcov, salvati delta, blocuri in parcuri, vanatoare in carpati, mineritul eco de la certej etc
pe de alta parte sa vezi ce simplu e sa iei un aviz de mediu si o autorizatie de functionare pt un depozit de ingrasaminte chimice.
NOU
taxa de [prima] inmatriculare – nu neaparat de mediu – exista si in alte tari. Ca nu se face nimic – asta e partea a 2-a.
NOU
Taxa asta afara a fost gandita cu capul nu cu pwla.
Logic, ea ar trebui sa aiba 2 componente, o taxa care sa fie inclusa in pretul combustibilului si o taxa legata de norma de poluare, cu cat e mai veche, cu atat creste taxa. Taxa din combustibil se raporteaza direct la nr de km facuti, un EURO 6 care face 100k va polua mai mult decat un EURO 2 care face 5k. Taxa pe norma de poluare trebuie sa fie evident mai mare pentru masinile vechi, o data pentru ca la un nr echivalent de km polueaza mai mult si o data pentru ca un parc auto foarte vechi are un impact negativ la capitolul siguranta in trafic.
O masura foarte usor de implementat ar fi cresterea gradului de rigurozitate in momentul in care se face ITP-ul. Ia sa se ia prin sondaj masinile cu ITP-ul facut in ultima saptamana, iar la prima gasita neconforma ars o amenda sanatoasa celor care au eliberat certificatul, plus verificat inca vreo 10 din ITP-urile eliberate de ei. Cam cum a fost cu ANAF-ul vara trecuta cand a intrat spaima in toti.
NOU
exact. cat de retardat sa fii sa sustii asemenea mizerii, explicand doct ca de fapt e bine ca tu imbatranesti parcul auto, ca va dura mai putin. fmm
NOU
Laura e aia ce facea nod la coada de la cireasa ?
NOU
Vorbind de masini, parca tu ziceai ca ti-ai luat Nokian sau samsarul din Brasov? yle.fi/uutiset/kauppalehti_finnish_tire_firm_manipulated_test_results/8702416
NOU
Stai in sectorul 2, nu? Ai pus-o grav, stai minim 1 ora la coada pe Baicului, plus pendulat intre cele doua sedii, sa vezi care bon vine primul :). Am trecut prin asta acum o luna. Traumatizanta experienta.
NOU
nu tati, sectorul 3, rezolvat:)
NOU
Caz propriu. Facut acte la birou, omul proprietar se duce la fisc cu bucata de jos din contract si scapa de impozit. Eu atata timp cat nu ma inregistrez la fisc merg o mie de ani in pace
. platesc doar asigurare pe numele fostului. Ideea e ca fostul nu o vrea radiata si de la politie ca atunci intervin toate . asa ne-am inteles.
NOU
ziua 2
gluma încă nu a fost găsită. continuăm cercetările