De când colega de minerit și-a cumpărat Toyota, parcă a început să nu îmi mai sufere Honda. Cam veche, cam deloc blingy, cam se înfundă porcăriile alea de stropitoare de la ștergătoare și nu găsesc cu ce să le desfund, că degeaba dau cu aer sau branule subțiri pe acolo, că tot se înfundă. Bine, acum îmi aduc aminte că am vândut Megane-ul din cauză că scârțâia aerul condiționat și mă săturasem de el.

Anyway, sunt așa, în dileme. Nu știu dacă să îmi iau second din .de sau să iau un leasing pe firmă. Leasingul sună interesant, dar când știu că, peste 5 ani, mașina nu mai valorează nici jumătate din preț, parcă nu prea mă mai tentează.

În rest, în continuare sunt focusat pe Touareg, pentru că nu am bani de Toyota Landcruise. Da, îmi plac mașinile mari, în românia mori cu zile dacă ai ghidușie de aia mică sedan. A demonstrat-o Șerban Huidu.

Aceasta este prima reclamă ever la Touareg și momentul în care a început mie să îmi placă mașina. Nu sunt genul care merge pe coclauri, dar sunt genul care trece borduri. Honda e bună, dar un Touareg ar fi și mai bun.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

112 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    De ceva timp cochetez cu ideea de a-mi cumpăra mașină și n-aș mai vrea să-mi iau sh. Momentan oscilez între Hyundai i30 (hatchback sau fastback), Hyundai i40 sau Toyota Corolla. M-ar coafa un SUV, dar în București nu e prea combinație + că n-am nevoie de atât de mult spațiu.

    • #2

      Eu am dat deja comanda de un I30 varianta Highway. Astept sa inceapa programul rabla in martie. Daca cumva scad astia plafonul de emisii co2 de la 140 la 130g/km nu o sa ma mai incadrez cu varianta highway si probabil o sa merg si eu pe varianta fastback, chiar daca e cu 2500 mai mult.
      Singurul minus foarte deranjant pentru mine la ambele variante este ca nu au faruri LED.

      1
    • #3

      Am eu un i30 (a doua generatie hatch).Daca te intereseaza diverse let me know.

    • #4

      Am mai citit și pe softpedia și am văzut că lumea e mulțumită, dar dezamăgită de faptul că n-au faruri led. Overall aș merge pe Exclusive, nu mi se pare o diferență foarte mare de preț. Am mai văzut și review-ul din 5 părți de la Turații, pe Youtube, care a fost foarte detaliat, dar la modelul 2018, parcă.

      @Marius: o ai de mult? Manuală sau automată? Eu aș opta pentru automată, că mă omoară schimbatul vitezelor în București. Cum se conduce? Orice informație pro/contra e binevenită.

    • #5

      Diesel.Manuala.E adevarat ca tre’ sa cam mesteci la motorasul de 1,4.
      Pro
      – se conduce foarte usor.Directie electrica (servo-city)
      – foarte confortabila
      – suprinzator de spatioasa si bine compartimentata
      – foarte practica (nu tre sa te intinzi dupa nimic (ai toate comenzile la o mana distanta)
      – as zice fiabila (in 40 de mii cat am facut eu in 3 ani nu mi-a cazut nimic) (doar consumabile :(bujii,discuri,placute,ulei,filtre (am luat`o la 93 k SH (facuti in 4 ani)
      – 6 viteze (la 1,4 :))
      – cd player, USB, 2 prize de 12,auxiliar.
      – sistem de sunet fantastic (la maxim iti sare capu’)
      – consum decent (general average 5,8) (mers mai mult in oras) (mi-am inregistrat toate consumurile intr-o aplicatie (da` stiu, sunt nebun)
      – 5 ani garantie fara limita de km (ma rog, stim cu totii cum e cu garantiile (is pe cutie,caroserie,motor,electronica)
      – roata de rezerva normala (nu panarama din aia mica) (posibil sa fi pastrat si la generatiile urmatoare)
      – chiar daca e hatch, in spate ai destul loc pentru bagaje
      – calitate a materialelor mai mult decat decenta.Or mai fi si altele; nu-mi vin acum toate in minte.

      Contra : daca ai de carat chestii, ia-ti motor mai mare (asta trage dar consuma daca o pui la carat (90 de cai la 4000) (si in general Hyundai nu-s motoare de putere)
      Diesel – common rail (un pic mai sensibila la carburant) (benzina – injectie directa(mai sunt cu carburator ? :)))
      – regenerari dese daca bagi oras mult (baga motorina in ulei :\ )(verifica uleiul daca iei diesel SH) (n-am gasit solutie la asta.Schimb ulei un pic mai des) (multe din cele cu motoare mici fac asa ; si la alti producatori)
      – nu indica cand face (doar creste consumul instant cand nu esti pe acceleratie si esti in viteza)
      – piese relativ scumpe (nu cu mult fata de altii (am avut de schimbat un DLR (LED) si am dat 1400 lei)
      – nu e liniara in acceleratie (cand intra turbina te lipeste in scaun) (abia de la a 4-a simti ca te duci places)
      – n-as spune ca e fun de condus (sunetul motorului nu e atragator (iti da impresia ca se chinuie constant la turatii mari)
      – stabila si nu prea la viteze mari (cu toate ca e destul de lata)
      – galagioasa la viteze mari (desi ppb cu niste cauciuri decente se mai atenueaza)

      Altele : visez la I30 N

  2. Tesla.

    Dar probabil urmatoarea mea masina va fi Tiguan

  3. #9

    Depinde de buget. Daca e sa imi pot alege masina dupa inima, as alege Alfa Romeo Stelvio quadrifoglio. Daca e sa o iau din ratiuni financiare, as alege oricand Toyota Corolla. Momentan este imbatabila raport calitate/pret, costuri intretinere , fiabilitate, garantie si multe altele.

  4. #10

    Eu vreau să îmi măresc familia, o să am nevoie de spațiu și îmi doresc un Seat Ateca 2.0 TSI, 190 CP, automată și 4×4.

    • #11

      bălesc după un T-Rok. vazut unul pe stradă cu aer sportiv, credeam că e Rover…

  5. Cand ti-e scris… Mi-aduc aminte acum cativa ani, prin zona Craiovei parca, o ciocnire frontala intre o amarata de Dacia (solenza, logan something) si un “monstru” Lincoln Navigator. La fel s-a terminat pentru toti cei implicati (2m dedesubt).
    Si pe mine ma tenteaza o Kodiaq pe aceleasi considerentte de SUV, desi sunt perfect constient ca e majoritar pentru piticii mei. Norocul si condusul preventiv sunt cele mai bune sanse 🙂

    • #13

      Navigatorul ala sigur se ratacise prin Romania, ca de altfel si Dodge Ram ce il vazusem intr-o parcare kaufland din ro

  6. #14

    de spalat vase, dar nu prea am unde sa o pun in somptuasa mea bucatarie fara sa fac o multime de alte modificari.

  7. #15

    Atata vreme cat am cvasi-fobie de masini, ma doare la bașcă :))

  8. #16

    Am vrut un Suzuki SxCross dar cand oameni de la reprezentanta/service Suzuki Ungaria au zis ca nu mai e calitate nici la caroserie nici la motor, am zis pas. Am fost cu o ruda care are auto Suzuki si facea la ei toate reviziile fiind aproape de Oradea, 70 km, am ramas uimit ca ne-au sugerat alte marci dar nu Suzuki. Probabil un Duster in rate va fi, fac max 10000 km pe an, benzina

  9. #17

    skoda superb, sa vad daca sunt eligibil pentru leasing

    • #18

      Sunt la a doua. Super masina de banii aia! Musai 4×4

    • #19

      Bogaților. :)) S-o stăpâniți sănătoși și fără incidente.

  10. #20

    Volvo XC90. Gasesti variante aproape pentru orice buget. De la 2K EUR pana la 50K 🙂

    • #21

      am un amic cu xc90. ii ploua inauntru. masina noua

    • #22

      E problema cunoscuta. Iei fara trapa.

    • #23

      Masina de 50k plus ploua in ea…aidplm…problema cunoscuta.

    • De cele mai multe ori masina nu o cumperi rational, ca asa am conduce toti Honda sau Toyota.
      Nici Tesla nu are constructie perfecta si a ajuns sa aiba o valoare mai mare decat toti ceilalti producatori auto la un loc.

    • #25

      In Tesla nu ploua. Nici in Dacia 1300 nu ploua

    • #26

      @Ensi: in Dacia iti intra apa pe la pedale.Parca treci descult prin balti cu ea…

  11. #27

    Eu ma tot uit dupa Outlander dupa 2010. As vrea dupa 2012, dar e ceva mai scump.
    Pe scurt, e mare.
    Are si ceva 4×4, nu la nivel de Touareg, dar decent. Oricum ma indoiesc ca o sa folosesti la maxim capacitatile lui in offroad.
    2.2 diesel, de la Peugeot, cel 2010-2012, 2.3 japonez dupa. Nu am auzit de rau de ele.
    Automata cu convertizor din ce stiu. Unii zic ca e CVT, dar s-ar parea ca nu.
    Ca pret SH, in categoria SUV mi se pare best buy.
    Mai au si versiunea PHEV, dar cica nu e stralucita.

    Ce ma mai atrage? Skoda Yeti. Multi zic ca e urata, dar mie imi place. Nici nu vezi peste tot. Iar ca avantaj are mecanica tipica VAG, deci o poti repara cam oriunde. Dar pe de alta parte nu e asa spatioasa. Are spatiu si portbagaj ceva mai mare ca la un Golf.

    M-am uitat si eu de noi si din ce observ, ai de ales intre diesel care nu merita nou sau mild-hybrid care mi se pare o mizerie. Asta daca nu bagi bani sa iei hybrid pe bune.

  12. #28

    O Giulietta roșie, fâșneață, 170 cai, înmatriculată 69 SXY

  13. Io dacă aș schimba Kadjarul aș lua una mai mare, gen Kodiaq sau Touareg

  14. #30

    Jeep Wrangler, dar e cam in afara bugetului. Ma uit dupa un Nissan Patrol, echipat de offroad, intre timp.

    • #31

      Stii ca Nissan Patrol e misto pe offroad, dar pe sosea se conduce ca o duba de marfa, nu?

    • #32

      Nu, nu am mers niciodata cu unul. Ma gandesc ca toate masinile de offroad sunt cam naspa pe sosea, nu?

    • #33

      Nu neaparat… Cele cu sasiu separat da, se conduc naspa pe sosele. Din pacate astea sunt si cele mai capabile in offroad.
      De-asta se agita @cetin cu Touareg, ca e un compromis bun. Astea mai noi au fost prostite si ele , dar primele generatii sunt misto.
      Cum vad eu e ca un slider, intr-o parte capacitati offroad , in cealalta abilitati de sosea. Si iti alegi.

    • #34

      Pe sosea se conduce ca un autobuz incet si instabil si-o sa te invete umilinta de-a fi depasit de toate loganurile.

      Cu cauciucuri de teren vajaie de zici ca decoleaza si vibreaza din toate incheieturile.

      O sa te imprietenesti cu service-urile si-o sa coste mai multe decat orice masina ai avut pana acum.

      Consumul il masori la ora si in plinuri pe weekend nu in litri pe suta de kilometri.

      N-o sa te mai primeasca astia in curand prin nici un oras civilizat si ITP-ul pe bune este o chestie la care trebuie sa renunti daca nu ii fac astia o categorie speciala.

      Din taxa in curand o sa tii in facultate copiii a doua tantici din primarie sau iti iei amanta ucrainianca de 21 de ani.

      …….Si n-o sa-ti pese nici o clipa de toate astea.

      Pur si simplu e genul de agregat pentru care nu exista “eu nu ma bag pe acolo” si asa ajungi sa vezi niste locuri pe care le mai vad doar aia cu TAF-ul si cu drujba.

      Atentie insa: Daca nu ai consoarta care sa traga la salbaticie si la aer curat abia atunci incep problemele.

    • #35

      Pe sosea se conduce ca un autobuz incet si instabil si-o sa te invete umilinta de-a fi depasit de toate loganurile.

      Cu cauciucuri de teren vajaie de zici ca decoleaza si vibreaza din toate incheieturile.

      O sa te imprietenesti cu service-urile si-o sa coste mai multe decat orice masina ai avut pana acum.

      Consumul il masori la ora si in plinuri pe weekend nu in litri pe suta de kilometri.

      N-o sa te mai primeasca astia in curand prin nici un oras civilizat si ITP-ul pe bune este o chestie la care trebuie sa renunti daca nu ii fac astia o categorie speciala.

      Din taxa in curand o sa tii in facultate copiii a doua tantici din primarie sau iti iei amanta ucrainianca de 21 de ani.

      …….Si n-o sa-ti pese nici o clipa de toate astea.

      Pur si simplu e genul de agregat pentru care nu exista “eu nu ma bag pe acolo” si asa ajungi sa vezi niste locuri pe care le mai vad doar aia cu TAF-ul si cu drujba.

      Atentie insa: Daca nu ai consoarta care sa traga la salbaticie si la aer curat abia atunci incep problemele.

  15. #36

    CLS.

  16. #39

    Eu am mers pe un Nissan Qashqai nou, motorul de 1.3, 157cp, cutie automata. Echiparea n-connecta. Sunt foarte multumit de ea, dupa 4 luni si 3500 km, chiar mi se pare ca a meritat investitia.

  17. #40

    Cred ca un X5 sau un Touareg/Q7 ar fi Ok pentru familie, mai ales dacă e de scos și un câine in concedii.
    Momentan Dusterul pare ca “îmi rămâne mic”, după ce a apărut și juniorul
    Visul ar fi un land Cruiser 200, dar e departe de buget

  18. #41

    Stropitorile de parbriz se desfunda cu periute interdentale
    images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81kCXaUuf%2BL._AC_SY879_.jpg

    • #42

      nu intra, am incercat. branulele sunt mai subtiri si intra, dar se infunda la loc

    • #43

      cand ajungi sa ii pui branula e un semn

  19. #44

    Kia Xceed. Sportage e mai mare, dar mi se pare urat.

    • #45

      Dacia Spring, dacă și numai dacă se va da bonusul Rabla Plus. Asta ca a doua masina, în condiția în care am și panouri solare iar curentul pt ea ar fi moka.

  20. #46

    Mitsu PHEV. Mai încolo, după ce îmbătrânește actuala.

  21. #47

    Touaregul ma tenteaza si pe mine. Chiar am suferit putin cand am auzit ca niste prieteni au vandut touaregul ala V6, 3.0 tdi. Sau o masina de genul.
    De Tesla nu zic nimic. Doar ca o data pe luna intru pe site-ul lor si configurez cate o masina.

  22. #48

    westfalia kepler one, masina si casa in caz ca raman pe drumuri :))

  23. #49

    Stiu c-ai raspuns mai sus altui comentator.
    Volvo XC90, optiune personala. Motor de 190-200CP, 4×4, automata, 5 locuri. Tractor de cioban australian, cum zice un amic. Tot o Honda voi inlocui si eu, a doamnei mele. Sint la al doilea S40, de 20 de ani merg pe Volvo si sint foarte multumit de brand. Recunosc, modelele din ultimii 3-4 ani au scazut calitativ, ca toti ceilalti producatori de fapt.
    Indiferent pentru ce vei opta, in prealabil fa-i un TCO, te va ajuta foarte mult autokarma. La ce pret inlocuiesti consumabilele uzuale, si aici ma refer la partea de frine, suspensii, bare, bucsi, bielete, pivoti, pentru branduri bune de piese (ATE, TRW, Brembo, Monroe, Bilstein, Sachs, SKF, Contitech), cit si disponibilitatea pieselor AM. Unul din motivele pentru care marit Honda mea este tocmai asta, m-a secat ca nu gasesc decit pe OEM un ventilator de aeroterma, bucsile pentru puntea spate (Honda vinde doar punte, nu si bucsi separate), suporti cu rulmenti de amortizoare, etc.

  24. Doar bogați pe aici. Eu umblu după Duster 2021. Chiar îmi place modelul nou.

    • #51

      Care model nou ? Sigur vorbesti de Duster ?

    • Modelul din 2021. Nu ar fi chiar un model nou, asta daca suntem obișnuiți cu ce scot alții pe piata. Am văzut mașină live și îmi place. Urmează să fac un test drive.

    • #53

      Pai nu e niciun model nou in 2021, nici macar facelift.

      E acelasi model, a doua generatie, iesit acum 2 ani.

  25. #54

    Da, cred că touaregul ți se potrivește, având în vedere starea civila și moștenitorii. Ca fost posesor de Touareg generația 2013… Nimic de reproșat, ținută de drum atât în road cat și off (bine, off road menționez drumuri fără asfalt, nu off-road pur) senzațională.
    Mașina cu bun gust.
    Problemele depind și costă în funcție de fiecare mașină, uzura și situație.

    Că varianta ai putea leasing pe firma pe mașină sh, și nici nu mai suporți tu deprecierea că de la noua la sh.
    O poți vinde și înainte de încheierea leasingului, după un an găsești cumpărător, faci tranzacția, te duci la firma de leasing platesti și îi dai actele omului

  26. #55

    Noul Tucson, full hybrid (nu mild), 230 CP, echipare dupa buget.

  27. #56

    Hyundai Santa Fe, ala nou, posibil hybrid.

    • #57

      Sau Kia Sorento. multa masina la bani putini.

    • #58

      In sfarsit, ca ma pierdusem prin Tedeiuri prin lista de comentarii. Am mers cu noul Sorento cu cutie cu 8 e ce trebuie. La kia/huyndai pe masiniel premium nu exista sa mai pui ceva vin full standard

  28. #59

    Depinde de buget. Un Touareg model vechi mi-as dori, cel de 205 cai. Are optiuni de baza decente si e fara piele.
    Modelul actual e mult prea scump si plin de electronice pentru buzunarul meu.

  29. #61

    Fii barbat. Hilux.

  30. #63

    Un prieten are Tuareg de prima generatie facelift. Faina masina, tanc, 2.5L diesel 5 pistoane. Consum 9.2L/100km anywhere, anytime. Sta in provincie, probabil consumul in Bucuresti poate mai mare. Acuma treaba cu modelul asta (nu stiu daca e la fel la toate) e ca are bateria sub scaunul soferului, o solutie idioata, rezultata din proiectarea unor capete patrate, cu care am si lucrat ceva timp. Asa le-a iesit, bateria unui tanc pusa in habitaclu. Adica vreo 2.5m de cabluri de la baterie pina in zona motorului, plus inca ceva pina la demaror. Nu stiu altii cum sunt, vorba lui Creanga, dar prietenul asta schimba bateria la 3 ani, maxim. Cum da semne de imbatrinire, cum are cadere de tensiune pe cabluri si nu porneste, ca ditai motorul de 2.5L si 5 pistoane nu e usor de invirtit la rece. Plus ca dupa prima schimbare a bateriei radioul consuma vreo 350mA tot timpul, am verificat eu cu un ampermetru, confirmat de reprezentanta, solutia ar fi schimbarea intregului radio, vreo 1000 euro. Nu i-au dat de cap problemei la Porsche, daca nu porneste o saptamina masina, are nevoie de jump start. Odata a aminat momentul schimbarii bateriei pina dupa concediu … in care am mers impreuna. Noroc ca eu purtam la mine cablurile de pornire incolacite in roata de rezerva si cablurile erau din alea bune, 25mm patrati sectiune. De doua ori pe zi il porneam. Dupa atitea porniri cu ajutor, s-a aprins si un martor in bord, de a trebuit sa gasim un baiat cu diagnoza, la o reprezentanta Porche ne-a spus sa lasam masina acolo, ca pot maine. Nu au vrut sa faca diagnoza, atit, diagnoza, sa stim ce are, pentru 100 lei fara chitanta. 10 minute, 100 lei. Ne-a rezolvat un baiat gasit pe olx, ne-a luat mai mult pina l-am gasit, ne-a rezolvat in fix 10 minute, zicea ceva de injectoare ca unul e obosit, a resetat si gata.
    Scumpa de intretinut, totul la suprapret. La baieti nu prea merge decit daca au tot ce le trebuie. Gen sa stie ca uleiul la cutie se schimba cu o procedura, daca nu o stii, belesti cutia. Pui 90% din ulei, incalzesti nitel cutia, apoi cu uleiul cald pui pina la semn si stringi busonul. E masina care face bani service-urilor. A incercat reducere de costuri, cam toti se codeau sa umble la Touareg. In al saptelea an a ruginit hayonul. Dar tot nu renunta la ea.

    • #64

      Nu cred ca vorbim de prima generatie 🙂 Alea sunt pline de bube. Banuiesc ca omul cauta ceva mai nou.

    • #65

      vreau varianta inainte de faceliftul actual, care arata ca ion iliescu trist. banuiesc ca ceva 2013

    • #66

      Se subintelege ca nu vrea seniorul o masina de 13-14 ani, doar vroiam sa fac o lista cu bubele primei generatii, for the record. Nemtii sunt caposi tare, merg din aproape in aproape, elimina cu greu bubele, pentru ca se tem sa nu bage altele. VAG nu e pe placul meu, am condus vreo doua, nu as da banii pe ele, parere personala, sunt prea “uniforma de pionier”. Are un prieten Passat vechi, numai probleme cu el, dar se incapatineaza sa-l tina, ca nu are bani de alta masina, un alt SH de generatie mai noua l-ar costa si mai mult intretinerea.

  31. #67

    www.nissanusa.com/vehicles/crossovers-suvs/rogue.html
    www.ford.com/suvs/explorer/
    Stiu ca ocupa 3 locuri de parcare si merge pe linia de autobuz dar ce femeie!

  32. #68

    Cred ca un Hummer te-ar aranja 🙂

    • #69

      am mers. e cea mai incofortabila masina ever. in spate au loc 2 femei, usor inghesuite.

    • #70

      Cetin e supărat ca nu are si el loc între ele….

  33. #71

    Daca vrei ceva similar cu colega brașoveană dar cu mai mult bling, Lexus NX300h. Este al doilea Lexus din familie și deși l-am luat nevestii, de când a dat iarna nu m-am mai dat jos din ea. Sunt mașini ft ft bune, echipate exemplar și extrem de fiabile. Banii in plus de la RAV4 la NX sunt in confort și gadgeturi.
    La nemția găsești pe la 20-25k ceva cu până în 100k km și posibil garanție. Noua pleacă de la 35k și urcă până în maxim 45k. Întreținerea nu este scumpă. Un schimb de ulei și filtre e pe la 900-1200 lei in reprezentanta. Până și la LS un schimb de ulei și filtre nu sare de 1700 (și intră aproximativ 10l de ulei in el). Daca vrei poți să dai o fuga până la Toyota nord, au și ei NX-uri sh de la buyback cu garanție și posibilitate de finanțare, un pic mai scumpe decât la germani, dar fara bătăile de cap. Îți pot recomanda pe cineva acolo, și eventual să obții și un discount bunicel. Plus, experiența de service de la Lexus e peste orice altceva 🙂

    • #72

      intra 3 copii in spate?

    • #73

      A intrat o soacra, un socru și fimeu. Am avut și 2 scaune de copil montate, și sincer cred că încă un copil mai încăpea între ele. Pe langa asta locul la picioare în spate este foarte generos și pentru un adult. Lexusul are 15cm lungime peste RAV4, cm care s-au dus spre confort.

  34. Mazda CX-5.

    • #75

      Exista un singur fel de X5 pe lumea asta … MX-5.

    • #76

      Musai pe benzina, cele diesel sunt moartea-n papusoi

    • #77

      Pe aia mi-o doresc eu si realistic vorbind, mi-o si permit. Nu noua, dar veche de 2-3 ani, da.
      Trebuia sa o cumpar in 2020, dar a venit pandemia si am luat ceva mai ieftin (imi ardea buza dupa masina automata)- O Octavia din 2016. De care sunt multumita, dar eu tot la un SUV visez.

      Sper, totusi, ca in 2 ani sa imi iau Cx-5 ul ala. Mor dupa el, am vreo 3 vecini care au asa ceva, ma uit ca vita nesimtita inauntru, balesc la ele constant :))))
      Visez la ea de prea multi ani. Tin minte ca imi curgeau balele dupa ea, inca de prin 2015. Mi se parea superba atunci, era primul facelift, dupa oficiala din 2012.
      Apoi a aparut modelul 2017 si m-am indragostit de tot. Interiorul ala e perfect, exteriorul, tot!

      Dar, inima mea a fost franta, in clipa in care a aparut Audi Q8. In conditiile in care nu suport marca aia, daca as avea bani, as trece peste orgolii. Mi se pare superba, mai ales pe negru, zici ca e Batmobil.
      Si nu tine faza cu “las ca ti-o permiti peste vreo 7 ani, ca o sa fie vreo 25k”. Prefer o Mazda veche de 2 ani oricand. Desi, nu stiu ce aduce viata peste vreo 7 ani, poate imi permit un Q8 nou. Se aude, universule? Vezi ca scriu aici intentiile si mindfulnesu’!!

      Asadar, Audi Q8 trece mai la coada, in fanteziile din strafundurile mintii :)))

  35. #78

    io ma tot uit de cx-5, rav 4 si kodiaq. asta cand o sa am bani, acum sunt lefter. dar e bine sa ai informatiile din timp, partea buna e ca au aparut niste motorizari noi si au timp sa fie testate pe piata.

  36. #79

    Un touareg e cu 4-5000 mai ieftin decat un land cruiser dar mult mai bine finisat, confortabil, agil, stabil, dotat. Lc e o caruta fiabila si rezistenta, numai buna de off road dar cam atat. Siguranta nu tine de marimea masinii ci de clasa si marca. Nu esti mai in siguranta intr-un x5 decat intr-un seria 5 sau intr-un x3 decat intr-un seria 3 decat la impact lateral fiind mai sus, dar se compenseaza cu riscul mai mare de rasturnare si cu vatamarile care apar la ea.

  37. #80

    Nouă să fie. 🙂

  38. Outlander. Sau dacă vrei ceva de tăvălit, ieftin (vorbesc de SH aici) și cu care să poți țopăi pe borduri, arături și șanțuri … echipat decent și de care să te doară n cuc după 5-10 ani… L200. Am tras de unul ca mașină de serviciu.
    I adevărat că nu fuge foarte repede dar te doare n pics de orice se mișcă pe lângă tine și are 4 roți.

  39. #82

    Post care pica la fix. Intrebare/intrebari pentru cei care au experienta si care pot sa imi dea un sfat:
    Sotia vrea sa isi schimbe masina si oscileaza intre Renault Zoe (full electric) si Fort Fiesta. Stiu ca sunt greu de comparat, avand in vedere combustibilul, specificatiile etc. Eu incerc sa o influentez spre electrica (stam la casa, putem sa punem un wallbox pt incarcare), dar vreau sa intreb daca are cineva experienta cu Zoe si ce fel de experienta are. Daca tot incerc sa o influentez spre electrica, macar sa stiu ca fac lucrul bun. Altfel, I will NEVER hear the end of it.
    Precizez ca am fost la dealeri, am vazut modelele si am facut drive test cu ambele. Speram sa o ajuta sa se decida, dar cred ca a facut-o mai nehotarata in ceea ce priveste alegerea. Preturile sunt relativ apropiate, cu discounturile oferite de dealer, subventiile de la stat (Rabla si Rabla +), deci nici pretul nu ma ajuta sa ma decid in mod neaparat. Si ca ultima chestie, masina (oricare ar fi ea) va fi folosita pentru oras 90%.
    Cetin, multumesc mult pentru permisiunea de a adresa intrebarea si multumesc pentru eventualele sfaturi.

    • #83

      eu stiu un tip care si a luat electrica de la bmw. i.3 ceva anul trecut, nu stiu modelele, venind dupa un porsche. este foarte fericit si multumit.

    • Mi am luat hibrid acu 2 ani după ce am încercat să mă combin cu Zoe.
      La vremea aia cotația cea mai bună pe care am obținut o după țigăneli și povești cu așteptat, 32k TVA inclus. Pentru o mașină cât o cutie de cizme n pla mea, cu plastic ieftinache, mică, de băgat în priză. Stau la bloc, deja mi făceam calcule cu pat de cablu de la etajul 5 până la locul de parcare de sub geam. Mno, mă rog, povestea lungă, mașină pentru nevastă, să fie mică, să trilulilu, ea venind de pe Seat Ibiza 1.2.
      Am luat hibrid clasic (nu Phev) în ciclu Atkinson. Scoate consum în oraș de 3.8 și afară 3.9 (dap, consumă mai puțin în oraș), Kia Niro. 22K TVA inclus, mașină de showroom, cam 2000 km la bord la data achiziției. Mașina e făcută special pentru femei cu copii, e mare, e solidă, direcție super asistată, pachete cu dotări de tot felul și prețul reviziilor cam 750 lei (săptămâna trecută am facut a doua revizie și a fost 757 de lei, filtre, ulei, răcire la ambele motoare și căcaturi de astea). Garanție 7 ani cap-coadă. Renault o fi el mic și secsi da’ există limite pe care le trece cu nesimțire. Prețul la piese și revizii e unul din criterii. Gândește te bine.

    • #85

      Din principiu, Renault a ajuns o marca de kko.
      Sunt atat de lacomi dupa profit, incat au redus calitatea pana la punctul la care masina aia doar merge si atat. E un lego cu motor. Si la suruburi fac economie, daca descopera ca ceva poate rezista si in 2 suruburi in loc de 3, scot surubul ala.
      A apus vremea cand renault era o marca de calitate. Generatiile noi se strica intr-o veselie.

      Parerea mea, cauta alta marca de electrica, sau ia-i Fiesta si mai asteapta pana faci pasul catre o electrica ca lumea. Zoe nu imi inspira nici macar siguranta, adica Fiesta mi se pare mai solida. Si Ford sunt o marca ok, au inceput sa faca masini bune in ultimii ani.

    • #86

      Ford Fiesta/Focus au rating foarte prost de fiabilitate. Eu am Focus 2014 haha dar calul de (aproape) dar…
      Comparativ Fiesta pare extrem de, cum sa zic, sensibila.
      Ia in calcul si faptul ca Ford cam restrange investitiile in sedane pentruca nu poate concura cu japonezii si coreenii.
      Zoe este mult peste, o masina electrica decenta, gandita ca masina de flota. Desigur nu comparam la pret.
      Am mers cu ambele si daca mi-ar placea masinile mici as alege Zoe

    • #87

      Trecerea la electrica e un “leap of faith”, iar in momentul asta cei care fac asta sunt fani inraiti ecologie si early adopters. Nu vad cum o sa-ti spuna un posesor de electrica dupa o luna ca a cam gresit cu alegerea, ca nu prea e ce credea el. E buna boss, consuma extrem de putin, am umblat prin setari ca la telefon si am dezactivat serviciile neesentiale, tine 23 de zile in standby, ca Nokia 1100 pe vremuri. Imi amintesc o stire de acu doi ani ca Tesla a facut update de soft si a redus consumul in standby la model S de la 45W la 22W.
      In alta ordine de idei, masinile se indreapta spre un viitor in care nu mai reprezinta status social, sunt chestii utile si atit, vor fi folosite 5-6 ani maxim, ba chiar nu vor mai fi detinute in proprietate de persoane, cum spunea Musk si a stirnit soc si groaza printre oamenii ce vor sa doarma cu masina in pat. Filozofia asamblarii se va modifica inspre reciclare totala rapida. Daca acu 50 de ani nimeni nu se gindea la ce se intimpla cu conserva aia cind rugineste, pentru ca durata de viata a conservei era de 20-25 de ani, de acum incolo asamblarea va fi gindita in scopul reciclarii usoare peste 5-6 ani. De asta orice surub e o piedica in calea reciclarii. Plasticul si materialele compozite pot rezista 3-4 ani fara asamblare cu suruburi, ci doar cleme elastice, ce suporta doar asamblare, nu si dezasamblare, ca se rup. Fix cind imbatrineste plasticul, masina se recicleaza. Reno a trecut deja la asta, nema suruburi pe modelele ieftine.

    • #88

      Da, confirm treaba cu Renault. La Clio nu ti se sting farurile cand opresti motorul si scoti cartela. Da-o-n ma-sa de treaba. Masina din 2019 sa nu stie sa opreasca farurile daca ai oprit motorul si a ai scos cheia?

    • #89

      Uite aici la Silviu un review extins pentru Zoe www.youtube.com/watch?v=5hY7P8JLtJc

  40. #90

    Am avut Toyota Corolla verso, de trei ani am o Hyundai Santa Fe. M-as da cu un Pick-up, ma uit cu jind de ceva vreme da’ cred ca mai am de asteptat.

  41. #91

    – Nissan x-trail – probabil mai fiabil decât Tuareg-ul , chiar daca are motor și multe altele de la Renault ( ceea ce nu e neapărat un lucru rău)
    – Honda CR-V – sigur mai fiabila decât Tuareg-ul ( cică alea până în 2011 au fost tancuri, modelul 2012 plus suferind de cost-cutting oleacă)
    – Lexus RX 300 sau 350 daca impozitul sau consumul nu sunt problema
    – Tuaregul 7p e atât de simplu desenat încât e chiar interesant ca apariție și probabil că un 2.5 tdi cu distribuție pe pinioane e foarte fiabil.
    Ca opinie strict personala, suv-ul este o struto-camila care nu excelează la nimic ( nici măcar la siguranța în caz de accident) – Huidu nu a avut noroc că era în Mercedes, amărâții aia au avut ghinionul sa fie in Logan. Suv-ul e prea mare și prea brick-like că sa fie eficient la consum, e prea înalt sa fie stabil, e prea mare sa fie ușor de manevrat în oraș și niciodată nu are suficient portbagaj. Dar repet, e doar părerea mea.
    Daca as avea bani de cheltuit pe o mașină nouă, nu as face-o. Dar una să consume mai puțin mi-aș lua.
    Părerea mea, semi-nestiutoare.

  42. #92

    Pe noi (sotia e soferul) ne tenteaza un Duster sau un Stepway. In cel mai “rau” caz, vom lua un nou Logan. Da; avem dorinte de oameni saraci, dar nu merita riscul de a “juca” la loto cu un SH asa ca orice ti-ai lua iti recomand neaparat masina noua. De ce? Pentru ca, in primul rand, esti acoperit in caz de surprize neplacute. Stiu, la orice masina noua ii scade valoarea destul de mult in primii 5 ani de viata, dar

    • #93

      Eu n-am avut in viata mea masina noua si nu am avut niciodata probleme cu o masina SH.
      Daca o iei de la un dealer de marca, pe langa ca ai garantie 1 an, ai si garantia morala, ca iti vinde o masina ca lumea si cu istoric sincer. Orice masina SH are accidente in trecut, dar macar stii ce a avut si stii ca a fost reparata cum trebuie.
      Da, sunt destui “dealeri” pe autovit, tepari (gen Leasing Automobile), dar eu vorbesc de cei oficiali, care sunt si dealeri de marca (Brady, Radacini, Neste Automotive, etc). Nu gasesti la astia ce iti place? Nu iei nici picat cu ceara, de la nimeni!
      Am luat recent o masina, care a venit cu probleme la frana de mana. Mi-au reparat-o pe garantie, n-am scos un ban din buzunar. Daca o luam de la Gigel de pe autovit, ramaneam cu paguba.
      Da, la masina SH te astepti la costuri extra (cauciucuri noi, covorase, un schimb de ulei, etc), dar una e sa cumperi un SH de la oricine si sa iti moara masina in drum si sa ai costuri de mii de euro si alta e sa mergi la un dealer autorizat si doar sa dai bani pe cauciucuri.

      Asadar, o masina second hand nu e bau bau, daca o cumperi de unde trebuie si o cumperi cu cap. Aia e, nu e rosie si “ca noua” la interior ca a lu Geani de pe autovit, aia de la reprezentanta poate vine cu cotiera jumulita si are o culoare de kkt. Dar macar e impecabila dpdv tehnic si poti sa vii sa le dai cu ea in cap, la un an de la cumparare, daca iti moare in drum.

      Personal, am avut buget de 10k euro, sa imi iau o masina automata (masina actuala, fiind imbatranita, era din 2009, era manuala, nu avea bluetooth, etc). N-as putea sa compar cutia automata de pe Logan, cu un DSG de pe o masina, fie ea si din 2016. E diferenta de la cer la pamant. Ca sa nu mai zic de siguranta si comfort.
      Intr-adevar, nu cumpar masina mai veche de 5 ani, niciodata. Cam 2-4 ani e intervalul dupa care ma uit.
      Mai noua de 2 ani, e inca prea scumpa, mai veche de 4 ani, deja iese ea din garantie. Adica, stiu ca macar e din vina mea, tot ce se intampla dupa ce iese masina oficial din garantie. Pana atunci, ma pot duce la dealer si sa il trag de urechi.

  43. #94

    Volvo V90 T6. Dar nu te lua după mine

  44. #95

    Nu ai tehnică bună ca zoso. El e numai cu mama ce tare e mașina, cum l-am depășit pe ăla, ce drumuri am făcut, ce consum ok are… și apoi anunță că a vândut-o și înșiră motivele pentru care a scăpat de ea. Rinse and repeat.
    Pai de ce îți faci de ras proprietatea înainte să o scoți pe piață, doar sa îi scazi prețul?

  45. #96

    Nu știu dacă “SUV” și “3 copii” sunt compatibile. Eu am doar 2 și bălesc cu interes la o barcă gen ford mondeo break sau Skoda superb break. Acum am o jetta, săraca, cumpărată nouă în 2009, când eram single și fără griji…

  46. #97

    mi-as lua un S90 fara sa clipesc
    but that’s just me 🙂

  47. #99

    Eu am un Q5, 3,2 V6. Mi se pare combinatia perfecta si pentru oras si pentru drum lung. Am vrut de vreo 3 ori sa o vand (diverse idei, ba e prea veche, ba prea mare impozitul bla bla) dar pentru ca nu am primit pe ea fix ce am vrut am lasat-o balta si m-am bucurat. O iubesc si ma simt senzational in ea si imi face placere sa o conduc chiar si dupa 4 ani si 150k. Prin urmare daca ar fi sa imi iau una noua/ mai noua probabil tot un Q5 ar fi.

  48. #100

    BMW 640i xdrive Gran Turismo.
    Nu mai fiți săraci!

  49. #101

    eu chiar ieri, 1 februarie am cautat masina pentru tata, dar na, berlina, bani putin, nu logan, de fapt aia nu e masina. sorry guys.
    FIat tipo 10 mii de euroi, pentru un pensionar e aur.
    Tu nu esti pensionar asa ca nu te intereseaza. Altfel, eu mi-as lua un Ford Ranger, arata foarte fain, habar n-am tehnicitati. Pe mine sincer m-ar ajuta si lada aia, nu e incapatoare pentru o familie numeroasa, oricum o calculezi 😀
    Dar, la banii care ii am, probabil raman la tractorul meu, saab 93 sportkombi, an fabricatie: secolul groazei, motorizare: cea care trebuie interzisa la circulatie de catre ITP.
    Spor la cautari!

  50. un Forester XT 2017 nealergat. 🙂

  51. #103

    Vorba samsarilor “doar pentru cunoscatori” : land cruiser grj 79 DC.

  52. ca vrei suv: si-a luat un amic mazda cx5. Avea de ales intre asta si Skoda Kodiac. Fiind masina de la munca a castigat bugetul: deci mazda. E destul de multumit de ea. M-am dat si io putin in ea: 4 handralai la minim 100kile bucata nu am avut probleme in ea.

    • #105

      A6 C7 Allroad 3.0 Bitdi nu te-ar coafa? Am cochetat cu câteva, pentru că am schimbat vechea mașina, un A4 Allroad, și îmi doream un A6. Preturile pleacă de pe la 17.000 (mă refer la o mașină sh dar care sa meargă și să nu facă probleme) și cresc în funcție de dotări și starea mașinii. Dar un Allroad cu motorul asta e un tanc deghizat in masina de familist.

  53. #106

    Dacă vrei diesel SsangYong Rexton 7 locuri, mare, capabil offroad, șasiu separat ca la LandCruiser, cutie automata de Mercedes.
    Doar așteaptă până in martie să vezi dacă se desființează SsangYong că n-o să mai găsești piese.
    Benzină pentru SUV mare eu mi-aș lua doar hybrid toyota sau lexus.

    • DIn ce stiu eu , piese se gasesc inca 30-40 de ani de la finalul modelului.

      Eu la Vitara din ’98 gasesc piese pe autokarma/autoeco gramada… (ok, unele chestii maruntisuri nu se gasesc – gen maneta schimbator)

  54. Y61 cu MT-uri de 38″ … da nah, visez.

  55. #109

    A6 C7 Allroad 3.0 Bitdi nu te-ar coafa? Am cochetat cu câteva, pentru că am schimbat vechea mașina, un A4 Allroad, și îmi doream un A6. Preturile pleacă de pe la 17.000 (mă refer la o mașină sh dar care sa meargă și să nu facă probleme) și cresc în funcție de dotări și starea mașinii. Dar un Allroad cu motorul asta e un tanc deghizat in masina de familist.
    Bine, nu s-a nimerit să îmi iau unul pentru că am prins o oferta de nerefuzat la un A5, dar recomand cu mana pe inima și A6 Allroad.

  56. #110

    Touareg 3.0 tdi 2008- 2010 cu perne de aer e ce trebuie. O sa ai probleme cu niste garnituri intre V-urile dintre cilindri unde pierzi apa/antigel. Am schimbat
    garniturile alea eu

    • #111

      asa am auzit si eu, ca 2010 si 2013 sunt modelele care trebuie

  57. #112

    Nu cunosc modelul dupa 2010. In poza articolului era un Touareg 7l. Dar sa te astepti la costuri mari la manopera . Daca nu ai doua maini stangi poti sa te uiti pe yutubaretzi rusi, cam asta: shorturl.at/oqEP8