Vă propun să vă rezemați falca într-un pumn, pentru că subsemnatul, umil supus al majestății sale, nevastă-mea, am fost invitat, alături de o mână de oameni, într-o vizită la SIE. Adică Serviciul de Informații Externe. Adică spionajul României. Nu, serios, chiar am fost, după îndelungi preparative și verificări de securitate (se pare că sunt un tip valabil, dacă am trecut de chestiile alea) și am vorbit cu 2 oameni cu greutate in spionajul romanesc.
Adevăr vă spun vouă, feții și fetili mele, în viața mea, NICIODATĂ, ABSOLUT NICIODATĂ nu am rămas bușbee cum am rămas la întânirea asta. Ne-am dus acolo ca să discutăm 2 ore despre viața spionilor români și provocările lor și am stat practic 5 ore și am ascultat cu gura căscată niște chestii de ți se scula părul în cap. Serios, îmi pleznea vezica și nu m-am ridicat să plec, ca să nu pierd din discuție ceva, în HALUL acesta de interesant a fost. Chestii despre care, practic, din păcate, nu pot să vă povestesc prea multe pentru că, nu-i așa, sunt ușor secrete. Iar prin ușor secrete înțeleg că sunt foarte, foarte secrete.
Dar vă spun, după ce ai stat de vorbă cu domnul T. și doamna C. privești viața cumva altfel și, deși nu înțelegi lucrurile prea bine, așa cum nu le înțelegeai și până acum, totuși, ai cumva o altă viziune a ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Stați liniștiți, și noi tot drept domnul T și doamna C i-am cunoscut. Spionii au ce nume e nevoie. Știați că cei de la SIE nu au practic legitimații, altele decât cele de uz intern, care conțin doar o poză și nivelul de acces? Serios, doar o poză și atât.
Trecând peste poveștile cu spioni care te fac să repeți de câteva ori pe minut Dude, wtf, astea sunt chestii reale? (citiți aici niște mituri despre profesie) merită menționate niște chestii. Practic, SIE nu are niciun șef în afară de șeful ei. Pentru că singurul organism care se supune este Consiliul Suprem de Apărare a Țării, prin decizii în unanimitate. Iar șeful SIE este membru în acest consiliu. Practic, nu există decizii care privesc acest serviciu care să poată fi luate fără voia serviciului în sine.
SIE nu deține firme, trăiește doar din banii de la buget. Așa că discuțiile cu finanțări, firmele serviciilor și restul sunt simple glume, pentru că nu există cadrul legal prin care ar putea funcționa așa ceva în cadrul lor. A se menționa că banii de la buget sunt niște glume față de SRI sau, și mai rău, față de celelalte servicii de spionaj din NATO.
Și pentru că a venit vorba de NATO, ai noștri sunt pe locul 2 în alianță la cantitatea și calitatea informațiilor transmise. Vă las să ghiciți singurei cine este pe locul 1.
Așa. Legat de discuțiile cu serviciile care fac și dreg în țară. SIE nu are dreptul legal de a activa cu activități specifice pe teritoriul României. Singurii care pot face asta sunt colegii de la SRI. Ca fapt haios, SIE este un serviciu ilegal oriunde în lume. În țară nu au voie să se desfășoare, iar în clipa în care trec granițele țării, devin automat, spioni, deci, ilegali.
Alte bârfe despre care pot vorbi.
Cei mai eficienți spioni sunt inginerii, pentru că dețin o minte analitică și capacități organizatorice superioare, în majoritatea cazurilor, celorlalți. Dacă sunteți curioși despre cât de buni spioni ați putea fi, ați putea încerca să faceți testele de pe site, să vă măsurați ascuțimea. Da, a minții.
SIE își confecționează propriile pașapoarte, nu au nevoie de cele de la evidența populației. Domnul T, în cariera sa, schimbase destule pașapoarte de termen lung și nenumarate pașapoarte pentru diverse misiuni de scurtă durată îndeplinite pe glob, în special în insulele Vanuatu, ținta preferată a tuturor spionilor din povestirile sale. Își confecționează singuri și propriile carnețele de notițe, cu hârtie comestibilă, care se dizolvă instantaneu în apă. Ghiciți de ce.
Social media este o vulnerabilitate pentru toată lumea și un avantaj pentru serviciile de spionaj. Pentru că, indiferent de cât de bine te vei păzi tu pe rețelele sociale, nu o vor face la fel de bine copiii tăi. Sau soția, sau mama, mândră de tine și realizările tale, vecinii, colegii de serviciu, amanta sau oricine poate să te lege de un loc sau o activitate.
Telefoanele mobile pot fi activate și dacă sunt închise și dacă nu au baterie în ele. Orice telefon ai folosi și orice sistem de securitate, dacă cineva dorește să afle ce vorbești la telefon sau cu telefonul în buzunar, va afla fără niciun fel de problemă. Datorită acestor vulnerabilități, munca de spionaj implică fix ceea ce vedeți voi prin vechile cărți polițiste, inclusiv vestitele micropuncte.
Ca idee, SIE nu are inamici, ci doar ținte și parteneri. Prin urmare, pot colabora cu un serviciu secret dintr-un stat detestabil, dacă această colaborare e utilă româniei, pentru ca, a doua zi, să…nu mai colaboreze fără niciun fel de remușcare.
Da, mai rar dar au existat și agenți români care au murit în misiuni, că sunt și riscuri. Nu știu de ei decât șefii lor și atât, pentru că, la aducerea în țară a trupurilor, nu se face cu sobor de popi și fanfară militară, ci noaptea, pe ascuns, în sicrie de plumb sigilate, astfel încât nici măcar familiile nu au acces la ele. SIE insă are grijă de familiile celor ce își dau viața pentru țară tot restul vieții lor.
Una din muncile lor este aceea de a prevedea potențialele amenințări asupra româniei pe termen de 5-10 ani și să înceapă contracararea lor încă de acum. Mi s-a părut așa, un fel de Minority Report. Și da, știau cu câteva luni înainte despre multe din întâmplările grave care s-au petrecut prin lume. Ei și-au făcut datoria și au informat factorii decidenți. Iar decidenții…judecați voi.
Știți ce m-a frapat în livingul somptuos în care s-a ținut această întâlnire?
Patriotismul extrem al oamenilor cu care vorbeam. Serios, credeam că în zilele noastre, caracterizate de oportunism feroce și de bani, nu mai exista această rara avis, patriotismul. Dar oamenii aceia vorbeau și povesteau chestii despre munca lor și mândria lor era că le făceau pentru România. Satisfacția muncii lor era România, țara lor, singurul lucru care îi ghida în viață și carieră. Mi se pare incredibil și foarte inspirațional să vezi lucrurile astea. Și da, poate mulți dintre noi suntem patrioți, dar uităm asta, lovindu-ne zi de zi de gunoiul de afară, de politică și hoți, de praf și interese.
Țineți aproape, că vineri merg din nou. De data asta voi merge să vizitez o TABĂRĂ DE ANTRENAMENT SIE, unde voi vedea pe viu cu ce se mănâncă meseria asta, cel puțin în perioada de pregătire. Ah, aș fi dat orice să ajung să văd și munca unui spion pe viu, într-o ambasadă.
Nu, nu într-un teatru de luptă, am și eu o vârstă.
Daca sunteti curiosi ce au scris si ceilalti participanti…
NOU
Asta e un fel de afiliere cu sie? Am vazut si eu ca vor sa recruteze, chiar ma gandeam ca poate fac un ban in plus… :))
NOU
Ușor, ușor, îl facem de-al nostru.
NOU
@nea ilie
am vazut ca si politia locala recruteaza, cu avantajul ca aia nu cer limbi straine (ci poate doar ocazional limbi sefului) si nu cer tot felul de bazaconii cum ar fi “buna perceptie a timpului si spatiului” sau “exprimare clara a ideilor”. Cine a mai vazut politist local exprimandu-se clar?
Si nu in ultimul rand, parca alta prestanta ai cand scrie pe masina de serviciu “politia locala” in loc sa nu scrie nimic, ca la SIE.
NOU
Un fost coleg si bun prieten din copilarie este in SIE.
Ma intalnesc foarte rar cu el, cand vine acasa, insa atunci imi mai povesteste din viata de …spion.
Raman cu gura cascata cand aud cum de ex. este sunat brusc si a doua zi este in China, fara ca absolut nimeni din familia lui sa stie unde pleaca. Si cum de multe ori poate sta doua saptamani intr-o camera de hotel din America de Sud, fara a iesi, doar cu aparatura de interceptare.
Viata de spion nu este pt oricine din cate mi-am dat seama, trebuie sa fii facut pt asta, la 40 de ani cei mai multi nu au familie, iar parintii si prietenii nu stiu niciodata de ei unde sunt.
Cand l-am intrebat in detaliu mi-a raspuns scurt: “iti spun, dar va trebui sa te ucid!”
Si da, are bani, castiga bine, dar nu-l invidiez.
NOU
Fostul tău coleg este în SIE, cum sunt eu în CIA. ÎN CAZUL “ILEGALILOR”, NICI MĂCAR FAMILIA NU ȘTIE UNDE LUCREAZĂ. PENTRU CUNOȘTINȚE, EL ESTE INGINERUL X (PE EL ÎL CHEAMĂ Y).
În orice caz, fostul tău coleg are talent la fabulație, dacă reușește să te lase cu gura căscată!
NOU
Meh, fiecare cunoaste de unde “apuca.” Probabil tu stii mai bine interiorul SIE, eu am spus ceea ce stiu de la un om din cadrul SIE de 10 ani.
NOU
Frumos spus baxt. O sa ne lipsesti !
NOU
Fugibă. Ala din postul gay macar a dat un indiciu “I.I.”, observi ca am evitat sa spun macar atat 🙂
NOU
Mda, absolut nimeni din familie nu stie unde pleaca… asta e un secret care se impartaseste doar colegilor cu care stai la o bere.
NOU
Se spune ca in anii ’60, atunci cand a cazut celebra retea Caraman, multe fmailii s-au trezit la usa cu unchi, matusi, frati, pe care ii stiau morti si ingropati de ani de zile. Erau “ilegalii” din Franta care se intorsesera… Pe de alta parte, repet, poate fi doar o legenda.
De fapt, termenul de “ilegal” nu e chiar corect. Pentru ca asa cum spune Cetin, activitatea unui serviciu de spionaj este ilegala pe teritoriul oricarei tari. Se mai foloseste termenul de “fantoma”.
NOU
Ba fratilor, una o fi sa spui dupa o perioada dupa “la bere” alta sa spui cand pleci, unde pleci.
Sa vezi ce-i fac, ‘tu-i acadeaua lui, ca m-a facut sa-mi pierd credibilitatea.
NOU
@baxt: eu am avut colegi si (oarecum) buni prieteni din copilarie care au ajuns in Legiunea Straina. Si mi-au povestit o groaza de chestii incredibile, cum au luptat peste tot, in America de Sud, China s.a.m.d. Au luptat cu toaletele infundate bineinteles, ca alte joburi mai rar gaseau. Deviza lor era “Latrina Patria Nostra”.
NOU
@alex: ai fost coleg cu Badea, Gadea si Ursu?
NOU
Cunosc si pe cineva fost in Legiune, dar dracu mai are tupeu sa scrie ce povesteste si ala?
Cum ma intalnesc cu ei, cum le dau direct: “m’ânci căcat bă, m’ânci căcat”
NOU
@Baxt: daca ai vreun prieten care e astronaut si a fost pe Luna si chiar pe Soare as vrea sa il cunosc. Pare mai interesant decat astia cu spionii.
NOU
Hai sa citim si niste mituri ca sa ne luminam putin:
Hopa, chiar “Mitul nr. 1 – Îţi vei vedea familia şi prietenii cam rar.
Adevărul: Munca noastră este ea secretă, dar asta nu înseamnă că şi viaţa ta personală va fi la fel. Toți avem familii, toți avem prieteni. Însă când munca se transformă în pasiune …bla bla bla .”
NOU
@baxt niste hateri, bre. Eu de aia nu le mai povestesc cum era cand eram militian. 🙂
NOU
Gata, imi fac prieteni gay. Aia macar sunt discreti.
NOU
@baxt ideal ar fi niste gay care sunt angajati SIE. In felul asta iti maresti sansele sa prinzi unii discreti.
NOU
Gresit. In orice serviciu de intelligence din Romania, singura persoane care stie ceea ce faci tu este SOTIA sau SOTUL. Atunci cand recrutezi pentru un serviciu de intelligence, esti supus verificarilor pentru a primi autorizatie de securitate – asta-i chestia aia care-ti da acces la informatii clasificate. In cazul in care ai sot/sotie si ei sunt supusi acelorasi verificari in vederea acreditarii ORNISS.
PS: asta mi-a zis-o un prieten care lucreaza la politia locala :)))
NOU
cica la mioveni verifica orniss-ul si soacrele
NOU
@alex : eu am posnit toata discutia la incuput. Sunt de acord cu tine si veneam in completare. Ideea era ca daca un producator de telefoane vrea sa ascunda ceva in ele tot se afla (cum s-a aflat la maxtor spre exemplu): fie vorbeste chinezul care le fabrica, fie observa cineva din miile de oameni care repara acel produs in lume sau un pasionat care il deschide doar de curiozitate. Si cu softul VW pentru poluare cum s-a aflat ?
NOU
Soacrele ar lua cele mai bune teste la admitere la spionaj. Nimeni nu le intrece
NOU
“Telefoanele mobile pot fi activate și dacă sunt închise și dacă nu au baterie în ele.” Dude, las-o… . Oricine a lucrat intr-un service de GSM stie ca in afara de acumulatorul principal nu ai alta sursa de tensiune (condensatorii nu se pun, se descarca in sub o sec de functionare). Cu ce se activeaza telefonul ala fara baterie, cu aer ?
NOU
Dude, lasati prostiile si mai cititi. Altfel o sa ramaneti toata “veata” angajati la service.
en.m.wikipedia.org/wiki/Wireless_power_transfer
NOU
Deci cum ar veni vine cineva langa tine cu un incarcator wireless si iti pune tel la incarcat scuzandu-se ca trebuie sa te asculte. Tare.
NOU
Poate fi vreun rahat ce activeaza doar microfonul, nu tot telefonul.
NOU
@Chachal:
Merge si pe nokia 6680? Dar pe 6230i?
Ms, dau funda
Pup
NOU
eddie tu ai idee cum functioneaza un microfon si daca are nevoie de curent ca sa functioneze? conteaza doar cum asculti microfonul respectiv, si tind sa cred, luand in calcul tehnologia actuala, ca pot fi ascultate de la distante destul de ok incat sa nu dea de banuit.
NOU
@exvpa
Microfonul….sa fie ascultat de la distanta…..fara baterie. Cum, sfinte spanac? Ca microfonul ala baga un semnal in niste fire. Cum interceptezi semnalul ala de la distanta, in situatia in care nu mai ai si un emitator radio (ca ai scos bateria din telefon)?
NOU
Nu e nici wireless power, nici nu functioneaza cu aer si nu a spus nimeni ca pot transmite remote streamul audio de la microfon. Pot fi doar localizate iar in cazul de fata nu sunt localizate cu IMSI catchers, sunt localizate efectiv SoCurile in mod pasiv cu tehnica SIGINT custom. Cu IMSI catcher sau triangularea CellID-urilor nu pot fi localizate nici macar cu baterie, e doar mallware low level care simuleaza ” power off”. Sa nu credeti ca apple, google, fb sunt singurele obligate sa coopoereze, companii ca ASML si multe altele din zona VLSI coopereaza.
NOU
Domnu Sabotor…daca ai stii cum se face chestia asta atunci n-ai mai vorbi cu noi acu…
NOU
Hopa, stai ca l-a decuplat NASA pe George de la servere….
NOU
Nu l-au decuplat, bre.
E ca Siri, cauta pe Google apoi iti spune ce-a gasit.
NOU
@Romeo
Pai uite, din electronică și fizica ce am invatat-o eu, zic că nu se poate. Dar din moment ce tu o dai cu arogante, poate că stii tu cum.se face. Așa că ce ar fi sa ne explici cum ar putea funcționa treabă asta – adică să înregistrezi de la distanta ce captează microfonul unui device fara nici o sursa de energie. Nu mă interesează exact cum se face treaba, ci doar principiul. Hai, ca-s curios.
NOU
domnu’ injiner Geo, ne-ai bagat in boscheti cu jargonu’ matale, zi-le mai pe romaneste bre!
NOU
@Sabotor: tu nu intelegi ca directorul SIE nu raspunde in fata nimanui si nu are niciun sef? Poate sa anuleze legile fizicii printr-un ordin de zi pe unitate daca asa i se scoala lui. Ce poti sa-i faci? Nici macar nu stii ca s-au anulat, ca e totul secret.
Schimband tonul cu unul mai serios, eu tot auzeam prieteni buni din copilarie care lucrau cica in servicii foarte secrete cum te asculta sereiu’ cand aveai telefonul in buzunar (faza cu bateria scoasa inca nu se inventase). Si eu ma tot miram de 2 lucruri:
1. Cum dreacu nu-si da ala seama ca e ascultat, pentru bateria la telefon dura vreo 5-6 zile (pe vremea aia) in stand-by si vreo 3-4 ore in convorbire (adica atunci cand telefonul emite) deoarece emisia consuma mult mai multa energie. Daca bateria ti se termina tot timpul in cateva ore atunci clar e ceva suspect.
2. Cum rechizitionau aia canale de voce dintre BTS si telefon astfel incat sa intercepteze emisia unui telefon care nu era angajat in nicio convorbire? Pai aia de la compania de telefoane nu observa ca au canale vesnic ocupate? Si nu fac nimic pe tema asta?
M-am interesat (din pacate nu sunt specialist in telecomunicatii si mi-a luat ceva) si am aflat 2 chestii:
1. Se intercepteaza convorbiri. Adica se baga “pe fir” atunci cand tu insuti initiezi convorbirea. Dar asta nu e nimic nou sau spectaculos.
2. Te asculta cu telefonul pe care il ai in buzunar, dar (si asta e important) cu ajutorul unui microfon minuscul cu alimentare separata pe care in prealabil ti l-au montat in telefon. Cu alte cuvinte ei trebuie sa aiba mai intai acces la telefonul tau si asta se face cu persoane de interes, omul simplu de pe strada nu prea are a se teme, mai ales ca interceptarea se face de la distanta mica (pentru ca microfonul ala alimentat de o baterie minuscula nu prea are bataie mare).
Bineinteles ca astea se aplica la telefoanele mobile vechi. La smartphone-urile care au aplicatie de voce pe net posibilitatile sunt mai multe.
Pe scurt: niciun telefon nu poate face chestii pe care nu a fost conceput sa le faca. Daca un anumit tip de ascultare e posibil, sigur sigur niste ingineri electronisti sau de telecomunicatii stiu de el. Si compania care til-l vinde la fel.
NOU
Pentru Alex, in fiecare companie de telecomunicatii, nu am idee daca si in companiie private, exista un agent/i SRI angajat special pentru a asculta convorbirile unor presupusi teroristi, corupti etc. este o metoda de prevenire si de siguranta nationala. Nimeni nu isi face de cap asa aiurea. Un control trebuie sa existe iar informatia inseamna putere/prevenire in cazul asta. Daca este sau nu moral asta-i alta treaba.
NOU
Vad ca va buricati degeaba…plecati de la premiza gresita din punctul meu de vedere ca orice device mobil e alimentat numa de bateria principala….
Ia spune-mi mie dl. Sabotor daca firme ca Atheros sau Qualcomm ar putea sa introduca asa ceva in partea lor de wireless…news.panasonic.com/global/topics/2014/29437.html
Ce mai conteaza 1 gram la alea 130-150 cat are un mobil standard….
Pot sa invoce ce motiv vrei tu…boost wireless, semnal mai bun, etc etc, pe cand scopul e altul…
Ai fost curios sa desfaci pana acum un modul wireless sa vezi ce e inauntru?
Si vorba aia vorbim de un produs pt. piata…pe cand pe partea militara baietii sunt cu 10 ani inainte minim…
NOU
Romeo, se stie, teroristii si politicienii corupti isi cumpara telefoanele exclusiv de la army shop…
NOU
@Razvanel: deci, asa cum spuneam, se asculta convorbiri. Nimic spectaculos aici, sunt convins ca se poate. De aici si pana la ascultarea unei conversatii cu jutorul telefonului inchis e cale lunga.
@Romeo: un telefon normal cantareste 100 si de grame dintr-un motiv: are baterie de vreo 3000mAh, adica de vreo 200 de ori mai mare decat kikineatza aia. Si daca vrei sa vorbesti continuu cu un telefon, bateria se epuizeaza in vreo 2 ore fata de aprox 2 zile cat te tine daca nu vorbesti. Asta ca sa iti dai seama de cata putere ai nevoie ca sa emiti. Bateria aia minuscula te tine maxim cateva secunde din momentul in care incep sa te asculte. “Partea militara” nu conteaza pentru ca ei trebuie sa asculte telefonul meu civil care a costat vreo 300 euro nu vreun OZN. Si – repet – daca bateria aia ar fi inserata pe ascuns in telefon de constructor doar doar vreun spion are nevoie candva sa il asculte pe proprietar, toti chinezii care asambleaza telefoanele ar sti chestia asta si s-ar lauda acasa.
NOU
@romeo
nazdravanule, daca esti atehnic ar trebui sa nu te bagi in asemenea discutii. Adica, pana mea, tu vrei sa zici ca o baterie de 3.5 mm diametru si 2 cm lungime poate fi bagata intr-un chip. Pai babaiatu’ poate explici cum Atheros sau Qualcomm ascuunde o chestie groasa de 3.5 mm intr-un chip care are vo’ 1mm grosime.
2 la mana, are 13 mAh. Ca idee – ca sa-ti inchipui cat inseamna asta – abia e suficient pentru a alimenta un led timp de o ora. Si atat. Nici nu se pune vorba de a alimenta un emitator suficient de puternic pentru a emite ceva pe o distanta mai mare de 5 cm.
NOU
@alex: Cum au facut Maxtor cu hardurile. Pentru cine nu stie Maxtor a fost intr-un scandal mare ptr ca punea un mic virus in firmware-ul si pe sectorul de boot al Hdd-urilor. Evident ca in sub 2 ani stia toata lumea, a iesit scandal si au fost cumparati de Seagate parca.
NOU
Domnu Alex.
Compari mere cu prune…
Toti sunteti de parere ca daca voi nu ati testat si nu ati pus mana pe vreun device de genu nu exista domnle asa ceva…daca Tesla putea sa transfere curentul electric wireless acu 100 de ani cu tehnologia de atunci tu chiar crezi ca toate cunostintele alea au disparut in neant?
Ca nu exista alternative energetice dar din motive pur economice nu apar pe piata?
Acu 10 ani vorbeam de telefoane Nokia cu clapita, acum avem NFC, wireless charging, amprenta, si alte nebunii. Oricum imi place naivitatea asta generala ca nu exista domnle asa ceva pentru ca eu, Gicu, nu am probat cu manutza mea si n-are cum.
NOU
Ah, e doar inca unu’ ce-si ia informatiile de pe fluerasul sau comisarul.
NOU
@eddie: cele doua cazuri nu se aseamana. Maxtor a pus un virus in propriile lor HDD-uri, asupra carora avea un control total. Tu spui ca sie imi asculta orice model de telefon (pe care nici nu l-au vazut si la care nu au avut acces) la orice ora, orice i-as face.
@Romeo: eu nu spun ca nu exista pentru ca nu am vazut unul (stiu ca exista tehnologii pe care nu le-am vazut) eu spun ca un telefon care merge dupa ce i-ai scos bateria cam incalca legile fizicii. Ca o paralela, eu sunt de acord ca poti zbura in moduri de care nu am auzit dar nu cred ca poti sa zbori tragandu-te de sireturi. Si mai spun ca ar trebui o conspiratie generala a tuturor producatorilor de telefoane care sa fie mana in mana cu toate serviciile secrete din lume pentru ca, din cate ziceti voi, telefoanele au feature-uri care sunt folosite exclusiv pentru ascultare si pe care toti, de la ingineri la muncitorii de pe linie le tin perfect secrete. Ceea ce mi se pare iarasi imposibil.
NOU
@alex: Corect, si bine gandit. Majoritatii astora care sustin to felul de “minuni” si teorii conspirationiste, le scapa din vedere niste lucruri simple si de bun simt. De exemplu se zice ca unul din fostii directori CIA a povestit ca atunci cand a fost pus in functie, i-a intrebat pe cei din subordine, daca CIA are dovezi solide despre existenta extraterestrilor, si raspunsul a fost: domnule director, daca ar exista astfel de dovezi ele nu ar putea fi tinute in nici un caz secrete, asemenea lucruri se afla orice ai face. Cum s-ar spune, poti minti o persoana o viata intreaga, poti minti lumea intreaga timp de cateva zile, dar in nici un caz nu poti minti lumea intreaga timp de o viata intreaga.
NOU
De RTDI ați auzit?
NOU
Well…sa fie o coincidenta postul asta cu faptul ca SIE face angajari? Ar putea fi, ar putea fi…
NOU
Posibil… eu ma gandeam ca poate e preambulul unei spovedanii gen Turcescu..
NOU
Acum in alta ordine de idei, daca mergi in tabara de antrenament nu poti sa mai iei pe cineva cu tine ? Sa zicem Daniel Barbu. A fost ministru si senator asa ca nu ar fi probleme de background. Sa vada si el cum e viata de gradat (oricare ar fi el) si functionar public.
NOU
sau poate Dragnea, sa aveti si tinta
NOU
donez sapca cu tinta rosie pe crestet.
NOU
daca tot cetesc domnii sa zicem una din fundul gradinii:
vanuatu … mmm … ian croitoru … mmm … h**i … mmm … chhh … roger
revenind, solicit, respectuos, organizatorilor ca dl Ametcea nu doar sa vada dar sa si efectueze oarece miscari din program, in timpul vizitei de saptamina viitoare.
Si sa pui poze cu vinataile, bre!
NOU
M-am oprit la “Telefoanele mobile pot fi activate […] și dacă nu au baterie în ele. ”
Or fi incalcand SIE multe legi, dar legile fizicii inca nu pot fi incalcate
Cat despre doamna C, sa stii ca nu avem asa multe de impartit.
Dupa divort ne-am mai vazut de 3 sau 4 ori la ocazii ale prietenilor comuni dar de fiecare data ne-am comportat elegant si respectuos
NOU
Ai memorie flash, care iti tine agenda si istoricul apelurilor si cand scoti bateria si mai ai incarcator wireless care incarca fara sa atinga un device. ce ti se pare asa SF?
NOU
Si unda psihotronica pe unde vine? Aia de 7 volti
NOU
paranoia ii buna.
NOU
Io n-am mai crezut ce-am citit de la “niște chestii de ți se scula părul în cap”…. Senioru-i spîn de la sprancene-n sus”…. ne-o mințiiiit!!!! :))
NOU
@Somebody: memoria flash retine informatia pe care vrei tu sa o retina, nu iti memoreaza convorbirile. Si fara curent nu o citesti si nici nu o scrii. Si incarcarea wireless e posibila doar la telefoanele care au astfel de dispozitiv. Incearca tu sa iti incarci wireless un nokia 1100 sau alt telefon antic. Pus ca incarcare wireless nu se poate face de la distanta, a incercat Tesla si nu i-a iesit.
NOU
Ei gata, nu mai dati cu pietre! Ma gandeam la chestiile alea mici injectate in pesti, cu ajutorul carora sunt localizati pestii ani si ani prin gps. Nu stiu sincer tehnologia aia, dar nu e exclus ca un telefon sa aiba si o alta sursa de energie, pe langa bateria clasica.
NOU
Mă faci sa te urmaresc vineri, toata ziua. :))))
Astept noi detalii. Suna foarte interesant.
NOU
Daca ai 5 ani poate, vb cu mami sa vezi daca te lasa pe internet.
NOU
Incerc sa fiu amabil si sa te rog sa ti versi mistourile, elegant si inteligent, cum vad ca esti, in alta parte.
NOU
Seniore, iti prevad o rapire urmata de tortura, ca sa spui tot ce ai aflat si nu ai scris pe site…
NOU
de la dai aipiul meu te-am spart cu cainele tau cu tot 🙂
NOU
Stai liniștit, că până să le dea el aipiul i-au arătat ei poza cu tine din generală.
NOU
In cazul in care testeele alea chiar testeaza ceva, cica ar fi cazul sa imi schimb cariera (-_-)
NOU
* daca mai mergi
NOU
Congrats!
Pentru articol, pentru disponibilitate.
M-a uns pe suflet sa il citesc.
Spor la treburi!
NOU
Eu pe aia cu telefonul activat fara baterie in el nu o cred nici batut.
NOU
E o tehnologie asgard puțin cunoscută. La fel și ciocanul lui Thor.
NOU
tot cu gândul la ciocan… 🙂
NOU
Eu as plati pe cineva sa ti-o demonstreze in timp ce te bate, sa vedem daca crezi.
NOU
ce-ar merge numele asta “Ciocanul lui Thor” de o carciuma pederasta…
NOU
poa sa te faca ca in filme sa iti faca masti d-alea pe care sa ti le pui pe fata si sa semeni cu oricine ca as cam avea de jucat niste meciuri prin champions league si de babardit niste domnisoare de pe la Hollywood si de la Victoria’s secret
NOU
La Victoria’s Secret ma bag si eu…
NOU
Si daca vrei sa mai si prestezi ceva oral cu masca aia pe fata cum faci?
NOU
Seniorule, erai cu fața la cearceaf, când mi-ai respins comentariul precedent?
NOU
Laserii de oprit tancuri si pistolul care trage dupa colt nu ti le-au aratat? Cred ca nu. A fost mult mai instructiv sa se joace paranormalii lui Corut cu tine, asa-i? 🙂
NOU
Orice pistol trage dupa colț daca îndoi brațul
NOU
pistolul care trage dupa colt…stii ca exista de mult asta nu?
si laseru care opreste tancu, bine, ajutat de niste rachete
NOU
@animal00: in timpul ultimului razboi mondial, echipajele tancurilor germane aveau in dotare pistoale mitraliera cu teava intr-un anumit unchi, care le permiteau sa traga in infanteristii agatati pe tancuri sau sub tancuri fara sa se expuna prea tare. Cit despre lasare, as spune ca ele ajuta mai mult rachetele, si nu invers.
NOU
*unghi si nu unchi, tu-i dexonlainu ma-sii, si lasere si nu lasare. La fel.
NOU
S-a inventat pistolul care trage dupa colt, de catre israelieni:
en.wikipedia.org/wiki/CornerShot
Intrebarea mare e unde e arma aia fantastica ce ne ermite sa cucerim Budapesta in 2 ore.
NOU
bre, cu laseru: pune laseru pe tanc si de undeva de la pizda ma-sii vine o racheta care pocneste tancu 😀
alex: adica autostrada?
NOU
Maestre dar ce fel de patriotism s-a servit la carciuma de care ziceai? Ca doar la carciuma e acceptabil sa stai toata ziua!
Patriotism din asta local care a devenit usor ilegal ca nu prea respecta standardele europene. Adica a fost crescut in conditii improprii, ineficient, cu graunte, a fost taiat si nu asomat, a fost colectat in galeata si nu in tancuri refrigerate din inox sau patriotism european de la supermarket ambalat si verificat, cu termen lung de expirare dar cu stabilizatori si conservanti?
NOU
Cred că zărești pretutindeni lucrurile printr-o grilă abatoristă.
#glonțcaptiv
NOU
Data viitoare poate esti invitat si cladirea STS (Serviciul de Telecomunicatii Speciale), sa vezi acolo echipamente… Mai multe nu spun.
NOU
ne vedem?:)
NOU
tre’ sa te omoare daca-ti spune asta 🙂
NOU
Vei fi vazut …
NOU
Asta cu “omoratu” mai usor ca citeste si nevasta buey…
NOU
@ Romeo: de Luna spuneam ca trebuie sa-l omoare 🙂
NOU
Poți sa găsești si avioane prăbușite, cu echipamentele alea?
NOU
@eu din eu: depinde. In Apuseni e mai greu, din cauza Kogaion. Sau a tunelurilor de sub Carpati, care interfereaza semnalul. Inca nu se stie exact de ce.
NOU
Șeful meu, ardelean filogerman dar cu propensiuni îndepărtat orientale, mi-a cerut la angajare să-i confirm că n-am nicio legătură cu serviciile:)) Mie, care pentru o mătărângă mai în firea ei aș vinde-o și pe mama! Hă hă.
#ubipenisibipatria
NOU
Mătărângă in Firea? WTF, why u so perv?
NOU
Radu …eu cred ca problema e la tine…nebunaticule…fantezii cu milfe ai?
NOU
Seful tau o fi Iohannis. Ca ala e un ardelean filogerman, dar cu aplecari asa, mai orientale – cate o casa nationalizata dubios, mai niste venituri fara taxe….
NOU
Ce sa zic, mi’a placut articolul asta, nici eu nu ma gandisem la o astfel de “acoperire”… lipsesti 5 ore de acasa, intreaba nevasta unde ai fost… la SIE, nu-ti pot da mai multe detalii! Si gata! EXCELENT!
Mi’a placut si cum ai pregatit terenul pt. data viitoare, ce pot sa mai zic? MAGISTRAL!
Felicitari. esti foarte bun in ceea ce faci!
NOU
Comentariul zilei
NOU
Mai ales ca dna are si ceva background militaresc…iti dai seama ca s-a scos bossu…
NOU
Citisem undeva (nu mai stiu unde) ca sunt cel putin 2 angajati SIE sub acoperire (dooh) in orice avion care pleaca din sau spre Romania. Mi s-a parut o aberatie, dar acum, citind ce-ai zis tu, nu mi se mai pare asa de sf 🙂
NOU
Cursele Wizzair nu vor mai fi niciodată la fel
NOU
E un agent, si e din SRI.
NOU
Cateodata e in avionul doar cu SIE, ce vb!
NOU
daca nimeresti intr-o cursa cu 3 persoane stii ce subiect sa abordezi.
NOU
Va mai dau si eu o informatie secreta. E direct de la patiserie, asa spunem noi la sediu, nu va pot spune ce in schimb la ce spunem noi savarina. Asta cu avionul se numeste operatiunea “Stan si Bran” si agentii in momentul in care situatia se agraveaza au ordin sa arunce cu placinte in pasageri.
NOU
Sa facem o socoteala simpla… Pe Otopeni, la fiecare 5 min aterizeaza sau decoleaza un avion. Deci intr-o ora avem 12 avioane. La fiecare avion avem cate 2 baieti cu ochi albastri. Deci 24 de bucati pe ora. 16 ore pe zi de trafic in ritmul asta rezulta 768 de securisti. Presupunand ca restul aeroporturilor din romanica, luate la un loc, produce trafic egal cu cel de la Otopenis. Deci 1536 de agenti pe zi. Hai 1500, treaca de la mine. Presupunand ca durata medie a misiunii e 1 saptamana, avem 10500 de “unici” care vin sau pleaca. Cat chilu meu e de mare siele’asta frate de are 10.000 de șpioni??
NOU
cică SIE nu activează în România… uite aici o chestie de acum vreo 11 ani: am avut un contract cu ei, nu era mare chestie, trebuia să le livrez ceva consumabile şi accesorii IT. marfa mi-a întârziat, din motive independente de voinţa mea, iar ei se grăbeau rău. într-un târziu aflu că vine, şi le zic oamenilor că pot veni să o ia joi dimineaţa. nu se făcea livrare la vreun depozit, ei veneau să o ia de la noi. nu ştiu cum naiba se face, se întâmpla foarte rar, că marfa îmi ajunge marţi în loc de miercuri seara. miercuri dimineaţa n-apuc să îi sun, că băieţii erau deja la noi la sediu, şi stiau şi de paletul care ajunsese uşor buşit.
desigur, au vreun Nostradamus pe la sediu…
NOU
Si crezi ca a fost o intamplare ca marfa a ajuns marti? :)))
NOU
Poate au aflat de la fratii lor de la SRI 🙂
NOU
1. Cred ca te-au vrajit.
2. Specificul national se vede si in site-ul lor. Sunt doar cu vreo 10 ani in urma ca inca nu au versiune de mobil. Nu spun ca testul trebuie sa fie mearga pe mobil dar macar o landingpage cu sigla puteau sa puna si sa-ti transmita sa alegi varianta desktop. Nu “versiunea mobil e in lucru”. Tocmai ei crema cremelor in it-ul national.
NOU
Cand faci pe prostul si unii te cred, posibil sa nu fii tu prostul 😉
NOU
Pe mine nu au vrut sa ma faca spion
NOU
Presupun ca rămâi patriot când nu trebuie sa dai șpagă la medic, pentru ca nu-i așa, îi ai toată secretele pe un floppy disk
NOU
Poate angajează până una alta un softist în anul I de facultate ca să le facă versiunea de mobil a paginii de teste….
NOU
mi-ar fi greu sa vad ca informatiile obtinute cu un efort oarecare sunt folosite ineficient de decidenti.
NOU
N-am avut cum sa aflu si n-am aflat niciodata daca ceea ce am vazut eu pe youtube a fost o incercare de recrutare sau doar de racolare dar era cu link pe SIE.Am un back-ground destul de potrivit, cred. Dar sunt curios daca a mai azut cineva un banner SIE pe youtube!
NOU
YouTube și Facebook NON-stop timp de 2,3 săptămâni.
NOU
Bricolatorul e racolat mai demult, are gradul de acces mai mare?
NOU
Dude, nu te vad bine. Un tatar care uraste maximum tot ce inseamna Romania…
Am impresia ca asta este o misiune de lunga durata prin care SIE incearca sa te elimine din blogosfera si usor, usor te atrag spre ei ca apoi…zbang…sa te trezesti in aceeasi camera cu Mircea Badea si Olivia Steer.
NOU
Eu aș vrea filmat ce urmează după ce închid ușa după el.
NOU
Hexavalent bukkake.
NOU
Un spion american era intr-un bar din Rusia, incercand sa obtina informatii importante de la niste oameni cheie. Vorbea perfect rusa cu dictie si intonatie.
La un moment dat un rus spune tare: “Bah tu esti spion american!”
– Nu , dom’le, ce ai, nu vezi cat de bine vorbesc rusa!
– Mmmbine, dar ca sa te cred, trebuie sa bei 3 sticle de votca cu mine!
Zis si facut, au baut trei sticle de votca, spionul inca in picioare.
– Bai nene, eu tot cred ca esti spion american!
– Dom’le deja ma insultati. Vorbesc bine rusa, beau ca un rus, ce mai vrei de la mine?
– Ba pe mine nu ma pacalesti, adica eu rus negru n-am mai vazut pana acum.
NOU
Exista. Am vazut eu. Aveau la moscva universitatea Lomonosov, unde erau acceptati africani, asiatici, sud americani si altii. Totul in spiritul pacii si iubirii intre popoare. Numai ca unii o luau prea literal.
NOU
Cred ca aia cu locul 2 in clasamentul spionilor, o spun din modestie. N-am vazut nici macar in filme un spion care sa zica: vai, mi s-a consumat bateria la telefon, nici o problema, activez modul de functionare fara curent.
NOU
comentariul asta castiga minim un internet :)))))))))))))))
NOU
Recrutează și blogeri?
NOU
Ce-mi mai plac mie astea cu “Porțile deschise” făcute de instituții care nu deschid nici geamurile pentru un motiv bun…
NOU
Sefu, tu crezi ce vrei, da’ aia cu activitatiile economice pe care SIE nu le desfasoara (legal) eu unul nu o cred nici mort. Sigur, imi vei explica superior ca eu stiu mai bine. Ei bine, am studiat fenomenul asta si lasa-ma sa-ti spun de ce nu cred aceasta gogorita. SIE este o organizatie care-si desfasoara activitatea la nivel global. Asta inseamna ca oriunde in lume, in orice moment, cineva trebuie sa stie daca exista o amenintare directa sau indirecta la adresa in primul rand a Romaniei, si in secundar a partenerilor/aliatilor ei. Deci, ia cuvantul “global”, si aseaza-l langa “agentie bugetara”. In plus, ei pretind ca bugetul pe care il primesc este o gluma pe langa cel al SRI. Si atunci? Cum isi finanteaza activitatiile?
Din ce stiu eu (…) orice serviciu de spionaj desfasoara astfel de activitati sa le spunem lucrative din care isi finanteaza o parte din activitatiile sa le spunem de zi cu zi. In plus, orice serviciu secret desfasoara si operatiuni specifice care sunt, sa spunem asa, nu tocmai kosher. Care operatiuni nu pot fi facute si nici platite de ei direct. Si atunci se fac prin diverse companii paravan. Care altfel au activitati absolut legale. Atita doar ca o parte din fondurile generate de aceste companii merg la finaintarea unor operatiuni ale servicilor secrete.
Ca sa nu punem la socoteala activitatiile ilegale “lucrative” desfasurate sub obladuirea serviciilor secrete. Numai CIA cati bani a castigat (oare mai castiga…?) din traficul cu stupefiante…
Ideea e ca aceste activitati economice din care provin finaantarile sunt operaratiuni la fel de secrete ca oricare din activitatiile acestor servicii. Operatiuni despre care stiu un numar mic de oameni, oficial, chiar pentru restul agentiei, ele fiind inexistente.
Vrei sa-ti mai spun ca, in paranoia mea, eu sunt convins ca oamenii aia pe care voi i-ati intilnit nici macar nu sunt angajati SIE? Eu unul cred ca sunt doar niste actori angajati sa joace un rol. De ce spun asta? Cum ar fi ca unul din blogarii participanti la intilnire sa se intilneasca cu Doamna C absolut intimplator pe strada si s-o abordeze jovial: “Aaaaa, Doamna C.! Ce bine-mi pare sa va vad! Ce mai faceti, tot la SIE, tot la SIE? Si sotul? Tot pe afara, tot pe afara, in misiune? Auziti, da’ despre aplicatia mea, mai stiti ceva…? Dar shhh, ramine intre noi, ca intre viitori colegi…”.
NOU
sunt convins că ne crezi pe toți idioți și că de fapt acolo doar am notat chestii. e ok.
NOU
Da, ma asteptam la raspunsul tau. N-am zis ca va cred idioti, am zis doar ca am rezerve serioase vis-a-vis de cele spuse referitor la activitatile economice. Si ti-am spus si de ce. Parerea mea strict personala. Acum, ca tu o iei personal, e doar problema ta. Cat despre partea cu ceilalti bloggeri, ma rog…
Sunt absolut convins ca ICE Dunarea s-a dizolvat spontan in aerul rece al unei dimineti racoroase de primavara post-decembrista. La fel ca securitatea si toti angajatii ei.
NOU
sie si sri sunt 2 chestii complet diferite
NOU
Stiu asta, dar inainte de revolutie diferenta dintre SIE (sau DIE cum era pe atunci) si Securitate (interna) era mai mult una de semantica in viziunea populara. De altfel, DIE era un departament si nu un serviciu. In plus, ICE Dunarea era mai degraba paravan pentru DIE decat pentru Departamentul de Securitate Interna (vezi cazul aluia cu Elvila, ca nu-mi aduc aminte numele lui).
Dupa revolutie DIE a devenit SIE, serviciu de sine statator, si ICE Dunarea a disparut. Mi-e greu sa cred ca totusi a disparut in totlitate. In fine, repet, e doar parerea mea.
NOU
s au schimbat 3 generatii. nu sunt aparatorul nimanui, ci doar zic ca acolo au fost oameni care au pus tot felul de intrebari incomode, nu doar au nottat chestii
NOU
Serif, ai notat chestia cu Vanuatu. Si ai si spus-o.
Mai departe, sa ne imaginam impreuna ce inseamna o groapa de gunoi fiscala.
NOU
@GH(blK): departament, serviciu, conteaza mai putin. pe vremea lui Nea, DSS era o suprastructura, organizata cam ca o comunitate de servicii (model american DNI, desi nu vizam noi atunci asa ceva). Iar ICE Dunarea era pe fata o unitate militara, care, pariu pe ce vrei tu, nu s-a dizolvat spontan, in aerul rece al diminetii, ci s-a metamorfozat in firmele alea de care spune Cetin ca nu exista.
NOU
De, boss, stiu ca s-au schimbat 3 generatii, dar nu asta era ideea. Ideea era ca din pragmatism, nu te apuci sa strici niste lucruri care functioneaza, dar le adaptezi la nevoile momentului. Si serviciile secrete sunt al naibii de pragmatice. In fine, suntem amindoi incapatinati si fiecare insistam ca el are dreptate, discutie care nu duce nicaieri.
NOU
dimpotriva, chiar sunt interesat de ce spui, întotdeauna am invatat chestii interesante de la tine
NOU
@Arhi – este posibil ca Gengis sa aiba dreptate pe alocuri. Nu contesta nimeni inteligenta celor participanti, insa practic erau niste oameni inteligent discutand cu profesionisti ai informatiei, care asta fac zi lumina – obtin informatii si le transmit mai departe. Care sunt sansele sa obtii de la ei ceva valoros sau pe care nu ar vrea sa ti-l spuna?
NOU
eu nu ma contrazic oe validitate, ci pe presupunerea ca nu ar fi pus la indoiala nimeni ce ni s-a spus. pentru ca totusi, eu vin cu informatii de la prima mana posibila, iar voi veniti cu supozitii, presupuneri si teorii ale conspiratiei.
NOU
Bine, asa o s-o tinem inca un an de acum incolo. Sa lasam asta si sa ne concentram asupra unuia dintre teste: 5. Dacă da, te așezi la o masă alăturată cu o hartă a orașului la vedere, îți aprinzi o țigară din pachetul tău Axa și îți comanzi prânzul, apoi i te adresezi cu parola…
Eu de aici deduc ca daca nu esti fumator nu esti bun de agent SIE. Deci eu nu ma calific. Pacat. 2 din cele trei teste imi iesisera bine.
NOU
@gengis – pe care l-ai picat? 🙂
NOU
@Genghis, cei doi ofiteri ai SIE, care au participat la intalnirea cu blogerii, pot face parte din biroul rectrutari sau alt birou care nu prevede strangerea si prelucrarea informatiilor. Adica nu sunt implicati direct in procesul de intelligence – nu sunt ofiteri operativi (aia acoperiti) si nici ofiteri de analiza (aia care stau in centrala si doar prelucreaza si interpreteaza datele primte pe diverse canale).
PS: tot de la colegul meu de la politia locala stiu si asta. Am zis!
NOU
Bai am facut si eu testul ala situational.si mi-au trimis pe mail rezultatul. Care era o pula. Albastra. Mi-a fost si rusine. Nici nu vi-o arat.
NOU
25 din 33 la cultura generala si tot o pula albastra am primit
i.imgur.com/WqjckFP.jpg
NOU
Bai, la mine a fost bine. Dar alta nelamurire am. Le-am dat o adresa falsa si rezultatul mi-a venit pe aia buna. Cum mama ma-sii…???
NOU
o fi de la blugi
NOU
Eu sunt în top, aş putea mâine să mă angajez? :))
NOU
Nu va speriati. E Gauss. Un angajat de-al lor. Face glume cu voi si va trimite desene. Oricum, sunteti niste privilegiati. Mie nu mi-au trimis nici macar mailul. Consumau curentul degeaba.
NOU
Ca să te bage în seama tb să ai 35 din 33!
NOU
25 din 33 si la fel ca la @big0ne raspunsul. Eu cred ca nu calculeaza nimic, toti au 25 din 33
NOU
100 am făcut din 33. Şi nici nu am terminat testul încă!
NOU
io tot la baterie ma opresc. ma gandesc ca totusi e posibil sa imi asculte si convorbirile la telefonul comandat de black friday si care inca n-a ajuns. sau poate e pur si simplu util sa repeti aceeasi prostie de nenumarate ori pana cand o inghit bibanii si NU isi mai scot bateriile din telefon (“ce folos, oricum merge si fara”) cand vor sa faca o nefacuta.
iar pentru carcotasii care vor versiune de mobil… AU versiune de mobil. doar ca nu aveti voi mobilul potrivit. trebuie d-ala care merge fara baterie.
NOU
Nu pot sa nu remarc…cata lumea se ia de treaba cu bateriile…baterii care mai nou nici nu le mai poti scoate din telefon…dar na, astea sunt detalii…
Poate multi dintre voi nu stiati dar multe din echipamentele venite din US-switchuri cisco, pc-uri, mac-uri etc. pot sa aiba si “musafiri”…fie ei software sau hardware.
www.cnet.com/news/nsa-reportedly-installing-spyware-on-us-made-hardware/
www.theguardian.com/books/2014/may/12/glenn-greenwald-nsa-tampers-us-internet-routers-snowden
NOU
Undeva in articol se spune: “a prevedea potențialele amenințări asupra României pe termen de 5-10 ani și să înceapă contracararea lor încă de acum”. Pai sa gandim in viitorii 10 ani la treaba cu bateria, ar putea sa faca un automobil electric care sa functioneze fara baterie. Ar rezolva principala problema a automobilului electric. Sau poate ca sunt mana in mana cu mafia petrolului, si nu vor asta?!!
NOU
@Romeo: pai daca te impinge necuratul sa-ti cumperi telefon cu tot cu husa! www.digi24.ro/stiri/sci-tech/gadget/husa-pentru-iphone-care-este-si-un-telefon-android-687065
NOU
Sincer, te invidiez. Forte mișto inițiativa. Frustrant că nu poți împărtăși poveștile pe care le auzi. Încă o dată, WOW!
NOU
uite, ăsta e genul de articol pe care’l apreciez mult la tine pe blog (sau ce’o fi el, că a rămas nefinalizată clasificarea)!
deoarece le permite comentatorilor să scoată ce e mai bun din ei.
am râs cu multă poftă citind comentariile. grozavă comunitate, zău așa!
abia aștept continuarea.
transmite’i salutări doamnei C din partea mea!
NOU
FELICITĂRI! DACĂ NU CUMVA SUNTEM DEJA COLEGI, VEI TRECE CU SIGURANŢĂ PROBELE NOASTRE APTITUDINALE.
Auzi la ăştia :))
“dacă nu suntem deja colegi” – Păi au impresia că eu mă deconspir la orice HR-istă din asta (psiholoagă ce-o fi).
Staţi voi liniştiţi, aptitudinile mele sunt peste baremul vostru. Sunt overqualified, cum ar zice şefii voştri.
NOU
Nu te credeam in stare, fascinant editorial, pe bune, te citesc de 7 ani, dar asta e apoteoza scrierii tale. Plua mea de gras, te invidiez, sincer!
NOU
Fascinant
NOU
Eu am o sugestie pentru domnul T. sau cum il cheama. In loc de hartie comestibila (aia dizolvabila in apa nu merge in Vanuatu ca e prea mult umezeala acolo) sa foloseasca un Samsung Galaxy Note 7 si sa scrie notitele pe el. Daca rahatul loveste ventilatorul, domnul T va fi cam transpirat (mai ales in Vanuatu, unde e cald), bateria va face prompt scurt circuit si va exploda o data cu toate informatiile de pe telefon. Tine loc si de pastila cu cianura. Ca doar suntem in secolul XXI nu pe timpul lui Vigenere. Dar sa fie Samsung cu baterie. Cu alea fara baterie nu merge.
NOU
Pe de alta parte, tu realizezi cat material de mancat cacat i-ai furnizat, impreuna cu Bricoleurul, lui Badea pe tema asta?
NOU
hehe
NOU
Unde este ăla care îmi zicea că DIE era un serviciu secret de ratați? De era așa nu eram pe locul 2 în Nato acum.
Cu toate astea, minoritățile românești din afara țării nu simt nicio remediere a politicilor de asimilare a acestora, sclavii români din Sicilia tot sclavi și bag mâna în foc că e tot vina mizerabililor de politicieni însă cred că și SIE face niște combinații și afaceri pe sub mână. Cum făceau și acum 30-40 de ani.
NOU
DIE avea ca sarcina principal nu colectarea de informatii ci discreditarea dizidentilor din diaspora si uneori chiar elimnarea lor fizica. Scopul principal era pastrarea imaginii tarii in strainatate, a.k.a. bagarea gunoiului sub pres.
NOU
alex, dă-i drumul și te culcă. Realizările “românești” în industrie în special erau în mare parte adaptări sau chiar furturi flagrante din străinătate. Furtul documentelor din sediul nato îți spune ceva? Traficul de arme și diferite exporturi ale noastre au fost tot rodul spionajului.
Plus multe alte chestii, mi-e și lene să îți povestesc. Dar dacă ar fi fost DIE ăsta doar o poliție politică ce avea rolul de a împrăștia moartea printre dizidenți din afara țării nu ajungea unul dintre cele mai temute servicii de spionaj la vremea lui.
Nu avea ani de zile infiltrați la sediu ONU care nici măcar nu primea bani din țară pentru coruperea unor oficiali, se foloseau doar de talentul lor.
NOU
Inainte sa ma culc tin totusi sa precizez ca faza cu “locul 2 in nato” e ca aia cu limba romana e a doua limba vorbita la microsoft. Nu am auzit-o niciodata din surse neromanesti.
Eu stiam ca pentru tehnologie am cumparat licente pe bani grei, dar, daca tu zici, le-om fi luat de fapt gratis.
Furtul documentelor din sediul nato, de care acum aud pentru prima oara, e evident mana de amatori. Pana si eu stiu ca, daca vrei sa sustragi informatii, fotocopiezi documentele si le lasi unde erau ca sa nu se prinda nimeni ca au fost descoperite. Dar ce sa-i faci, gena romaneasca e tare, ei le-au furat cum furau si tatii lor cartofi de la CAP.
NOU
@alex: adevarul este undeva la mijloc. Furtul de documente din sediul NATO nu era chiar o treaba de amatori. Din pacate de pe urma acestuia beneficiarul nu a fost statul roman, iar epoca aceea de “glorie” a DIE este demult apusa.
Ca tot am ajuns aici, copii, vreti sa va spun o poveste? Copii, vreti sa va spun o poveste? Copii, vreti sa va spun o poveste? Copii, vreti sa va spun o poveste? Copii, vreti sa va spun o poveste? Copii, vreti sa va spun o poveste? …
NOU
da, bunicule, zi-ne
NOU
Tu ai vrut asta… Sa nu te aud pe urma. Sa urmaresti mailul in cursul zilei de astazi.
NOU
finally, te-ai decis:)))))
NOU
Auzi, daca mai corectez in text si ti-l mai trimit odata? Sau e prea lung? Mai scurt din pacate nu pot sa o fac, ca asa e povestea. Mai lunga da. Mai scurta nu.
NOU
Ai primit de-asta :)?<img src="i66.tinypic.com/2n0qb88.jpg" border="0" alt="Image and video hosting by TinyPic"
NOU
Interesant ca in orice alta zi, pe orice alt subiect, daca i s-ar parea cuiva dubios faptul ca orice device “smart” ti-ai cumpara in ziua de azi, device-ul respectiv are obligatoriu camera si microfon indreptate spre muianul utilizatorului, acel cineva ar fi catalogat drept paranoic, conspirationist, fraier etc etc etc. In schimb, astazi aflam ca: <> si toate aceste informatii vin pe fond sonor de fanfara, de elogii. Securistii erau niste oameni rai, malefici, hidosi care manipulau, inscenau si bagau in buzunar. In schimb, serviciile din ziua de azi lucreaza numai in folosul cetateanului, iar agentul e un erou national motivat la maxim de leafa de 3000 lei si patriotismul fara margini care-i inunda inima.Ca doar el n-are rate, n-are nevasta iubitoare de shopping si copii. E doar el, eroul national ce se trezeste dimineata pe desteapta-te romane gata sa mai salveze tara de la vreo calamitate.
Unde or fi, fratioare, patriotii astia ce presteaza in institutii de siguranta nationala pe lefuri simbolice cand ies mii de vagoane de lemn din tara in plina zi, sub ochii oamenilor (de exemplu)?!?!?!?!?
NOU
Device-ul smart are microfonul indreptat spre “muianul” utilizatorului din 2 motive:
1. Traditia. Si telefoanele vechi cu roata aveau microfonul tot spre utilizator indreptat.
2. Daca microfonul e indreptat spre tine te auzi mai bine in convorbire. De aia cantaretii in concerte tin microfonul indreptat spre gura proprie si nu il agata la centura ca sa nu ii incurce.
Camera au indreptat-o in aceeasi directie pentru ca s-au prins ca e o idee buna de cand cu microfonul. Poate vrei sa faci un apel video si atunci e mai bine sa ti se vada fata si nu shlitzul de la pantaloni.
NOU
Hai sa ti spun un secret – vagoanele alea cu lemn intra in țară! Si intra chiar și noaptea!!!
NOU
Exact cu povești de-astea l-au amăgit la început și pe bietu Snowden. Deci mare grijă la cei interesați dacă faceți urticarie la limba rusă.
NOU
Mai rasfirat baieti, mai rasfirat…
NOU
Au si octogon acolo sau nu? Sincer, nu-ti inteleg entuziasmul, mai ales la varsta ta. Am prejudecata ca SIE e serviciu al statului roman, deci n-are cum sa fie cu mult mai compentent sau mai eficient decat celelalte.
NOU
nu știi ce vorbești!
doamna C. e mult peste medie!
NOU
articolul si comentariile, la o recitire, mi-au adus in minte o carte. edificiul nebuniei absolute. stanislaw lem.
NOU
O sa las asta aici….
thehackernews.com/2016/09/usbee-airgap-computer.html
NOU
si eu tot din articolul ala
The protected computer must be infected with the malware, most probably, with the help of an insider.
Any USB device must be plugged into that infected air-gapped computer.
The attacker has to be near the compromised device, usually at maximum 3-5 meters.
NOU
Sorry, dar eu nu cred că ai fost acolo. Nu ne.ai spus nimic din ceea ce nu putea intui orice om cu minim liceul terminat. Dar drăguț textul.
NOU
Cred ca te uiti si tu fix acum la Antena 3… 🙂
NOU
“Domnule DANI CORBAN,
La testul “CULTURA GENERALA” din data de 16.03.2017 14:46 ai obținut un punctaj de 27 din 33, ceea ce, corelat cu vârsta și sexul tău, te situează în primii 25% dintre aplicanți.
Te așteptăm să-ți depui candidatura începând cu 02.04.2017, în cazul în care îți dorești o carieră în S.I.E.”
Cum adică este “corelat” cu sexul? Femeile sunt mai…
NOU
27?!? Slabut… la mine 29.
NOU
i.imgur.com/5m3ypYE.jpg
NOU
Vedeti aici detaliile legate de ascultare pasiva facuta de altii de zeci de ani: en.wikipedia.org/wiki/The_Thing_(listening_device)
In traducere libera, undele sonore modifica pozitia unei membrane elastice; acest lucru duce la modificarea “volumulu” unei cavitati delimitate de membrana respectiva. Modificarea volumului duce la modificarea capacitatii intregului ansamblu iar aceasta modificare de capacitate poate fi “citita” de la distanta prin cuplaj inductiv. Ce inseamna cuplaj inductiv?
Pe romaneste si simplificat: Inseamna ca acel condensator =”cavitate” este conectat la o antena iar LC-ul se modifica functie de valoarea C-ului. Astfel cand dai cu energie electromagnetica pe dispozitiv (pe antena) ai o modulare a energiei reflectate functie de valoarea C-ului (capacitatii=volumului cavitatii).
Este ca si cum as schimba valoarea C-ului legat la o antena dintr-un potentiometru- acest lucru, identic, duce la modificarea/modularea frecventei radiatiei emise de LC (antena-condensator).
Simplu… si functioneaza din 1945 🙂
NOU
Adaugire: totul functioneaza prin “iluminare” cu microunde de la distanta.
Cetin, am un tablou cadou pentru tine 🙂 Cand ti-l aduc? 🙂 Poate mai devoram o shaorma 🙂
NOU
cand vrei tu
NOU
Haide bree ca ati umplut internetul de SIE. O sa fie umpluti de spioni-wanna-be pe aplicatie si vor avea mult de sortat.
NOU
Multi sceptici pe aici legat de minunile tehnice ale secolului 21 asa ca va rog sa va delectati cu ce se poate face in lumea moderna cu device-urile smart: calculator, laptop, telefon, etc.
in 2008 a scapat catre public un document care se pare ca avea ca si sursa subcontractorii NSA-ului.
en.wikipedia.org/wiki/NSA_ANT_catalog
50 de pagini de dispozitive care ajuta in activitatile de zi cu zi celebra organizatie umanitara. dispozitive multe si diverse de la emularea unei antene GSM ( ascultarea oricarui dispozitiv GSM) la dispozitive nedetectabile de infectare a retelelor de calculatoare, servere, routere etc.
atentie documentul e cam vechi din 2008 imi permit sa cred ca au mai evoluat lucrurile.
apoi daca sunt oameni interesati, o serie de documente putin mai noi. a se cauta pe wikileaks “Vault 7: CIA Hacking Tools Revealed”.
– Exploiturile de antivirusi, gen AVG, Avira, celebrul bitdifender, care permit accesul nedetectat pe dispozitive.:
wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_2064514.html – concluzia e ca poti sa ai dispozitivele securizate la greu cu toate astea sa fi supravegheat.
wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_13762910.html – alte softuri de securizare personala cu exploiturile aferente.
– wikileaks.org/ciav7p1/cms/index.html – diverse softuri cu exploituri de la exploatarea dispozitiveleor cu usb la servere, baze de date etc.
-https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/space_11763721.html – exploituri de sisteme android ( aka smartfonuri, televizoare destepte, multimedia, etc)
-https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_11628612.html – exoploituri de windows
-https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_13763247.html- extrageri de date de pe calculatoare
-https://wikileaks.org/ciav7p1/cms/page_12353643.html – supravegherea cu smart tv de exemplu prin video si audio prin fake power off. ( ai senzatia ca teleul e oprit dar surpriza).
la o cautare simpla se vor gasi si exploituri pt IOS.
daca lumea citeste mai serios o sa vada ca best practice care se aplica e ca softul sa aibe sub 150 kb fara a fi arhivat.
inca vi se pare o idee buna sa ne inconjuram de deviceuri destepte? inca aveti impresia ca stim noi mai bine si nu ne pot detecta?
ai ceva super secret de facut, i-atu un telefon ieftin cu cartela pe care il arunci dupa. vrei sa nu fi gasit online foloseste un laptop ieftin cu tails si apoi scapi de amandoua.
si daca aruncati o privire pe documente veti vedea ca aceste tool-uri au fost dezvoltate de lumea din inteligence, uneori prin conlucrare cu alte servicii, us, uk, etc, doar ca astea au scapat catre public poate si din cauza subcontractorilor in numar mare ( relativ mare aprox 5000) sunt sigur ca fiecare serviciu are si bucataria interna care nu zburda inca liber pe net.