ING era un serviciu simplu și drăguț, cu un avantaj major. Nu trebuia să interacționezi cu idioții de dincolo de ghișeu, care sunt la fel de idioți, incompetenți și nepregătiți ca la oricare altă bancă.

Problema e că acum ING se chinuie să fie la fel de idioți, incompetenți și nepregătiți și în online, ca să nu ratezi experiența de a interacționa cu imbecili nici măcar din spatele unui calculator.

Ca să o luăm în ordine.
După ce ING îmi blochează contul și îmi spune că trebuie să schimb parola, pentru că așa vrea el, ING și mă trece prin țâșpe întrebări de securitate, îmi trimite mailul ăsta.

sugi pula ing

Deci practic eu am solicitat să îmi fie schimbată parola, da? NU idioții de la capătul celălalt al firului. Butt, hey, nu asta e totul.

sugi pula ing2

Înțelegeți?
Eu trebuie să îmi aleg o parolă din maxim 5 cifre, parolă care îmi va asigura un nivel înalt de securitate. MAXIM. Fosta mea parolă, compusă din 18 caractere alfanumerice, inclusiv litere mari și mici, fără legătură cu anul de naștere, nume copii sau altceva, era pistol cu capse pe lângă măreața parolă de 5 cifre.

Care înțeleg că va fi valabilă 15 zile, după care trebuie să o schimb.
Serios, îți vine să mori cu ei de gât și, ce e mai grav, nu știi către care bancă să te îndrepți, pentru că toți sunt la fel de idioți.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

100 comentarii Adaugă comentariu

  1. Dacă îți află cineva userul de la ING, e o chestiune de minute până întră în cont. Well done!

    • #2

      E pe dracu. Dupa ce bagi parola primesti un SMS cu un cod pe telefonul inregistrat de tine in sistem. Abia apoi poti intra in cont.

    • #3

      Pe baza a ce??? Omul nu si-a afisat nici un indiciu care sa il dea de gol. Poate ca face o combinatie intre numele profesorului de fizica din clasa a 6-a, animalul de companiei ai verisoarei de 14-a si codul postal de Brasov al celui mai bun prieten… Si asa poate face orice combinatie N luate cate K. Hai, afla-le tu pe toate.

    • #4

      nu e maxim combinari de 5 luate cate 5?

    • #5

      Combinari de 10 cifre luate câte 5.
      Floare la ureche.

    • #6

      In realitate se calculeaza cu aranjamente de 10 luate cate 5. Aranjamente, si nu combinari pentru ca ordinea e relevanta.

    • #7

      Coane, pot să scriu și eu cu carioca un mesaj pt ING? Sunt 6 luni de când nu pot intra în cont iar vaca aia de la sediul unde mi-am deschis eu cont zice că trebuie să mă prezint personal să-mi actualizeze nuș’ce date.

    • #8

      Cred ca sunt aranjamente, nu combinari.

    • #9

      Sunt 100.000 de variante posibile. 10^5

    • #10

      @Sandu: Daca prin “100.000” vrei de fapt sa spui 30240 atunci da, ai perfecta dreptate.

      1
    • #11

      @tesla, de ce doar 30240 ?

      Teoretic ar fi fix 10 la a cincea.

      Dar ING declara ca blocheaza numerele “de aur”, deci scadem 10 posibilitati (00000 …99999)
      Mai scadem compbinatiile de cifre consecutive 12345, 23456, …etc, adica inca 20 de numere (pentru crescator si descrescator).
      Raman 99970 de numere.

    • #12

      Băbăiatule, de când a devenit matematica asta o știință atât de exactă?

    • #13

      plm, stai și nuț vine ca să crez…

    • #14

      Daca cele 5 cifre din parola tre sa apara fiecare o singura data, are dreptate Tesla. Dar nu reiese clar din ce zice ING-ul.

    • #15

      30240 pentru ca aranjamente de 10 luate cate 5 = A(10, 5) = 10! / 5! = 6*7*8*9*10 = 30240.

      Si am zis initial de aranjamente pentru ca ING zice asa: “…cifrele nu trebuie sa fie identice sau consecutive…”. De aici am dedus ca nici o cifra n-are voie sa se repete, ca altfel ar fi cel putin doua identice.

      Daca ING a vrut de fapt sa spuna ca TOATE cifrele nu au voie sa fie identice (adica nu e voie cu 00000, 11111, etc) atunci solutia corecta este 10^5 – 10 – X, unde X este numarul de secvente consecutive crescatoare si descrescatoare, pe care nu mai am chef sa il calculez.

      In orice caz, mi se pare ca n-are cum sa iti ghiceasca nimeni parola, chiar si in cazul “usor” in care exista doar 30240 de combinatii corecte pentru ca exista o limita de incercari la care ai dreptul, pana cand iti taie accesul.

      PIN-ul de la telefon e din 4 cifre, si daca iti pui o combinatie mai de doamne-ajuta atunci oricum stai linistit daca ti-l pierzi, nu-i asa? Bine, daca te cheama George Poenaru si nu stii decat PIN-ul 1234 sau 0000, atunci esti pierdut, cu sau fara PIN.

    • #16

      Băi, lăsaţi ţuicile la orele astea matinale. Cum pot arăta 5 cifre? Toate variantele de la 00000 la 99999.
      Adică de la 0 la 99.999. În total 100.000 (adică o sută de mii). E logică de clasa a doua, baga-v-aţi combinările şi aranjamentele :)))

    • #17

      “Cifrele introduse nu trebuie sa fie identice sau consecutive”
      Aaa, păi ziceţi mă aşa..

    • #18

      @Gupi : tu acolo ai considerat doar secventele consecutive de cate 5 cifre, 10 crescatoare si 10 descrescatoare. Dar daca nu e voie nici cu secventele consecutive de cate 4 cifre, sau 3 sau 2? De exemplu una cu 4 cifre: 26789
      Daca e sa judecam la rece, cum imi place mie, din text rezulta ca toate secventele consecutive de lungime variabila sunt interzise, nu doar alea de lungime maxima = 5.

    • #19

      @Tesla
      Acum m-am uitat atent la ce scrie acolo. E clar că 12345 nu merge dar cred că 12367 ar merge.

    • #20

      @tesla, am ales doar secventa completa de cifre consecutive gandindu-ma si la modalitatea tehnica de verificare a complexitatii parolei. O sa incerc mai tarziu sa schimb si-ti zic daca merge 12356

    • #21

      nu merge, nu au voie sa fie consecutive

    • #22

      Tesla coite. Nu o rezolvi cu aranjamente cand zice ca nu ai voie sa fie consecutive si nici identice. Asta o rezolvi cu permutari intr-o functie map reduced.

    • #23

      @Tesla coite. Aranjamentele le bagi in joc cand vorbesti de submultimi. Ce submultimi ale celor 10 cifre ai tu aici ? Ce submultime are 5 elemente ? Parola crezi tu ca reprezinta submultimea ?

    • #24

      12378 functioneaza

    • #25

      @Gupi: Şi ce username ziceai că ai?

    • #26

      @arthur:
      ” o combinatie intre numele profesorului de fizica din clasa a 6-a, animalul de companiei ai verisoarei de 14-a si codul postal de Brasov al celui mai bun prieten”
      pai trebuie sa afli cine dracu e profu ca de zoso si cora stim.

    • #27

      ab78600, da’ de ce intrebi ?

    • #28

      Too much thinkin’. Scopul e sa elimini combinatiile banale, nu sa cresti complexitatea atat de mult incat sa reduci dramatic numarul de combinatii posibile (asta presupunand ca exceptiile sunt usor de verificat). Deci 100000 fara un pic, as zice.

  2. Haț, haț, haț, haț

  3. #32

    Tudor Galos ce parere are? 😀

  4. #33

    pai care ii baiu? de ce nu pui “12345” ca in exemplu, este foarte sigur!

  5. Ce treaba are Tudor Galos in prima poza ? 🙂

  6. #35

    Hahaha, te cheama Daniel ca pe Patriarh, hahaha :)))

  7. #44

    Doar simplul fapt ca au scris un prenume cu literă mică arată cât interes au faţă de client.
    De securitatea parolei nu mai vorbesc.
    Ăia de la CEC s-au gândit că cea mai bună soluţie de securitate este să te pună să intri în cont de pe browser-ul lor, un rahat ce merge full screen si arata ca naiba.
    Ex. imgur.com/iUHEh2z

    • #45

      Prenumele cu litera mică e nimic. O vacă cu cabină de la ING mi-a trecut numele cu o liniuță între cele două prenume. De câte ori mă duc la terminalul ăla al lor și vreau să transfer ceva, sistemul autocompletează o căsuță cu numele meu, apoi dă eroare că are caracter nesuportat. Tre’ să șterg liniuța.

  8. #46

    La Raiffeisen (care nu este cea mai desteapta banca din parcare, stiu) au cel mai misto sistem de login in Mobile Banking. User si parola setate de utilizator. Poate ca nu sunt cele mai safe din lume, dar pe bune, cand esti in trafic/concediu/pe drumuri/cu treaba, ultimul lucru pe care mi-l doresc este sa chinuie sistemul de login in mobile banking.
    De cand au aparut si bancomate cu depunere de cash nu am mai intrat intr-o banca fizica.
    Si transivania are ceva asemanator, salvezi datele in aplicatie si apoi te loghezi doar cu un PIN, dar dupa vreo 3 luni, acest pin a incetat sa mai functioneze si trebuie sa ma duc la banca sa resetez, GG

    • #47

      Daca intr-adevar ai doar un user si o parola (fara nimic altceva), mi se pare cel mai nesigur online banking de care am auzit vreodata. Mai nesigur de atat ar fi sa ai doar user.

      1
    • #48

      Depinde. Dacă se loghează nu poate decât să facă plăti catre persoanele salvate deja de mine. Întreținere, asigurări, prieteni, prietenă, familie, etc. Pt a adăuga un nou favorit ai nevoie de token si de card.

    • #49

      Raiff au user+parola generata cu ajutorul unui token. In token bagi cardul, PIN-ul, si iti genereaza parola. Asta e varianta mai recenta pentru cretini. Inainte aveai user+parola, urmate de autentificarea cu ajutorul tokenului. Deh, pentru unii e deja prea complicat sa tina minte SI pin-ul, si parola. Nu ca majoritatea ar face altceva decit sa umble cu pin-ul scris pe biletel dupa ei, ca jitele…

    • #50

      @Kodrutz asta e pt web login. Din aplicația pt telefon te loghezi doar cu user și parola

  9. #51

    btw, who the fuck is Tudor Galos?

  10. #52

    BT24 functioneaza bine, autentificare prin SMS, dau 1 leu pe luna si imi cere sa schimb parola la 6 luni.

  11. #53

    Si eu am fost nevoita sa imi schimp parola pentru ca… daia. Insa nu trebuie sa o schimbi dupa o anumita perioada de timp. Eu am setat-o acum 8 luni (cred) si asa a ramas. Insa da, au inceput sa se prosteasca si ei. Curand, o sa incep sa pun banii sub saltea, astfel incat sa nu mai am treaba cu ei.

    • #54

      am mesaj de la ei care spune ca e valabila pana pe 20.10

  12. #55

    Unicredit pare in regula pana acum(timp de 3 ani…INCA nicio problema)

    • #56

      au foarte putine locatii…

    • Dap, aplicatia de mobile banking de la UCT e ze shit.

    • #58

      da bre, dar unde ai in pantelimon unicredit? ce comisioane are?

    • #59

      www.unicredit.ro/ro/branch-finder.html

      BUCURESTI Pantelimon
      BUCURESTI Pantelimon
      Sos. Pantelimon 350, Bl.4
      021648 BUCURESTI

    • #60

      Nu stiu cum ti se pare tie in regula, insa eu trebuie sa schimb o data la 15 zile parola. Si nu pot folosi aceeasi parola intr-o perioada de 6 luni, parca. Bineinteles, tot timpul o uit si sun la ei. Mi se pare foarte complicat modul lor.

  13. #61

    De obicei, de fiecare data cand apare o schimbare de parola neprogramata – adica nu a fost solicitat de tine si nici nu a trecut perioada de x luni de la ultima schimbare – datele clientilor au ajuns, prin varii metode, in mana cui nu trebuie.

    Si pentru ca nu sunt obligati sa declare de cate ori au fost hackuiti de copii de 15 ani, vin cu schimbarea asta de parola fortata si jenibila.

    Imi pare foarte rau de ce se intampla cu ING, ma ingrozeste momentul ca trebuie sa gasesc alti tepari la care sa-mi tin banii. Cu brd, bcr si raiffeisen afara din optiuni pe principiul ca sunt mult prea muisti, problema e chiar serioasa.

    • #62

      la BRD sa nu cumva sa te gandesti, au comision de inchidere cont de 120 lei, plus zeci de lei deschidere cont plus comisioane lunare de mori, comisionul de inchidere cont e ca un fel de cutit in spate pentru ca pleci de la ei, BRD nu nu nu, ocolesc sediul lor mereu , tin 10 metri distanta pentru siguranta

  14. Nu e bine domnu’ Dan, nu e bine deloc !
    [daniel ?!?]

  15. #65

    Nu poti sa schimbi azi parola aia de 5 cifre cu o noua parola, din setarile contului?

  16. #68

    www.youtube.com/watch?v=yzGzB-yYKcc

    Daca 8 caractere sunt pa! in sub o secunda, 5 cifre vor fi mai usor de aflat. Nu vorbim de minute, ore etc. ci de zecimi, sutimi sau chiar milisecunde. GG ING!

    Poate ca cei de la ING au primit ordine “de sus”: Faceti sistemele mai putin sigure ca agentiile de spionaj sa poata sa aibe acces mai facil. Pentru ca un backdoor integrat la care au acces doar autoritatile a functionat foarte bine pana acum. OH WAIT!

    arstechnica.com/security/2015/09/video-3d-printed-tsa-travel-sentry-keys-really-do-open-tsa-locks/

    • #69

      E o mare diferenta intre a genera toate aranjamentele necesare pentru 8 caractere intr-o secunda si a le si incerca cu success. Este elementar din partea oricarui sistem de securitate de genul asta sa iti dea voie la 3 incercari sau 5 sau 10, cate or fi, si apoi sa iti refuze accesul.

      Nu mai crede teoriile de pe internet scrise de toti georgeii.

    • #70

      Mai uita-te odata la video. E vorba de common password (dictionary).

    • #71

      @Marko ce relevanta are comentariul tau in contextual discutiei? Intelegi faptul ca sistemul iti refuza accesul dupa un numar fix (mic) de incercari? Ca la PIN-ul de pe telefon, ai voie la 3 incercari – dupa care adio. Faptul ca tu ai un sistem care poate sa incerce 1 milion de PIN-uri pe secunda pe bietul tau telefon este total inutil, pentru ca daca nu ghicesti din primele 3 incercari, ceau calu’

  17. #72

    Chestiile importante, cum e si schimbarea parolei fa-le de pe desktop.

  18. #74

    Intamplata anul acesta maica-mi. Nu a mai umblat cu un card Visa vreo opt luni. Nu a mai scos bani de pe el, nici nu a mai bagat bani pe el. Nu s-a mai logat pe ing home, nu nimic. Suma ramasa pe card ultima data cand s-a uitat pe card, mai erau 105 lei.
    Acum cateva luni, a vrut sa se logheze pe contul ei si sărpraiz, sărpraiz, nu se mai putea. Suna la banca si i se spune nonsalant ca a fost anulat cardul si contul inchis. Maica-mea, sa pice si alta nu! Au retras din banii lasati de ea acolo taxele sau ce plm au vrut ei si cand nu au mai avut ce retrage, nu au pus naibii mana sa o sune sa o anunte, fai asta, vezi ca iti inchidem contul! Nu. I l-au inchis direct.

    • #75

      te rog să verifici (sau mama ta să verifice) condițiile de utilizare a cardului, contractul de cont curent, condițiile sau contractul general pe care le-a semnat (că le-a citit și a luat la cunoștință) atunci când a deschiscontul/obținut cardul. de regulă există o clauză care menționează că atunci când într-un cont/card nu se mai fac operațiuni de debitare (retrageri, plăți de orice fel) (altele decât retragerile automate de comisioane/taxe ale băncii) pe o perioadă x banca închide automat (setare din sistem, nici măcar n-apasă cineva pe butoane) contul și cardul. de asemenea, taxele și comisionale ar fi trebuit să fie menționate într-o anexă atunci când a obținut cardul. (uneori sunt mai mari pt un cont fără operațiuni, dar scrie asta). în cazul în care suma rămasă în cont a fost mai mare decât taxele comisionele percepute între timp, suma ar trebui să fie pe undeva prin conturile generale ale băncii (speciale pt astfel de situații), iar clientul îi poate ridica fără probleme.
      dacă nu scrie nicăieri asta și nici în multe scrisorele/mail-uri pe care banca le trimite clienților, iar aceștia le aruncă/șterg fără să le citească, atunci ai dreptate.
      nu zic că băncile sunt niște îngerași nevinovați, nu spun că nu se fac tâmpenii, nu spun că unii angajați sunt tâmpiți, doar că uneori nici clienți nu-și citesc contractele și apoi fac scandal.
      da, lucrez într-o bancă și acum aștept roșiile stricate, ouăle clocite și portocalele putrede sub formă de minusuri și vorbe frumoase. 🙂

      ps. la banca la care dau cu sapa parola trebuie să fie de minim 8 caractere și să conțină în același timp cifre, litere și alte semne grafice.

    • #76

      scrisul marunt si stupid face banul ca lumea.

    • #77

      cu același font, același tip de scris ca restul vorbelor. minim 10. scrie în legea/ordonanță, ce papuci e, pt protectia consumatorului. ANPC-ul abia așteaptă să facă și el un ban dacă o bancă face altminteri. 🙂
      ai idee câți n-au citit în viața loc contractul de cont curent/card/credit?! și au cont de zeci de ani, au avut credite gârlă și tot așa….

    • #78

      Asa e, scrisul marunt te omoara. Totusi acesta era un card de economii, adica ea si-a deschis acest cont cu scopul de a strange bani pe el si de a isi cumpara diverse chestii de prin alte tari cu apa calda si prin urmare nu s-a gandit nici o clipa ca astia vor saraci dandu-i un telefon si informand-o ca daca nu face x si y operatiuni, cardul va fi inchis. Mi se pare usor absurd si cu toate astea este cat se poate de reala intamplarea.

  19. #80

    Arhi, ce inseamna NOU?!!

    on topic, BCR suge mult peste ING
    BCR suge la concurenta cu Posta Romana

  20. #81

    Tot la ING sunt, am preferat sa dau cei 3 lei pe luna si sa pastrez Digipassul si pt autentificare.

    • #82

      Exact asta voiam sa zic si eu: de ce nu aveti digipass?
      Bine, cred ca nu mai dau pentru conturile noi, dar a durat ceva sa-i explic duduiei ca nu vreau prin telefon, ca se descarca, il uit, e mai putin safe decat digipass-ul… “Cum adica mai putin safe???” … i-am zis ca am studii in domeniu si a ramas ca mine:)

    • #83

      am digipass. l-au blocat simultan si pe ala. a trebuit sa sun

    • #84

      Exact. Digipass. Token. Cuvinte cheie . Daca schimba asta , schimb banca , fara discutii.

  21. #86

    Gigei, actualizarea datelor este obligatorie prin lege. Nu se cere ca asa vrea banca… Schimbarea frecventa a parolei este un lucru esential pentru evitarea atacurilor informatice. Simplitatea aparenta a parolei este data de faptul ca are activat “acces rapid” ceea ce inseamna ca este dublata de faptul ca ulterior trebuie sa folosesti codul primit prin sms iar daca bagi de 3 ori parola gresit contul se blocheaza. Referitor la ING este cea mai profi banca cu care am lucrat pana acum. Singurul lucru care ma enerveaza la ei este robotul care raspunde la relatii cu clienti: “Buna, sunt Maria consilierul tau ING. Spune-ne in cateva cuvinte cu ce te putem ajuta. De exemplu… “cat de mare are pula un negru?”.

    • #87

      tu esti vreun spalat pe creier ce isi ia notite de la stirile pro tv … sa ma pui sa imi schimb parola la fiecare 2 saptamani ti se pare o idee geniala? aceste idei sunt facute din pix de vreo secretara idioata de acolo din birouri intr-o sedinta cu dom director, iar ala de la ING pentru ca a aprobat asa ceva e un idiot de 1000 de ori mai mare, garantez fac pariu ca toti vor scrie de acum la fiecare 2 saptamani in telefon parola noua, nimeni nu o va mai sti pe de rost, astfel ca sa intri in conturile ing e de ajuns sa furi un telefon …

    • #88

      Schimbarea la 5 minute a parolei e suficient de frecventa?
      Dar la 3 secunde?
      Nu stiu cum sunt altii dar eu imi iau din cand in cand condeciu 2 saptamani. Si cand imi iau condeciu las telefonu’acasa.

  22. #89

    Am văzut și eu mârlănia asta, dar în schimb dau SMS-uri… oricând te loghezi dintr-un loc nou sau cu un dispozitiv nou sau cu care nu ai mai intrat de mult timp, trebuie să dai codul primit prin SMS.
    Plată online 3D secure? Dă codul SMS
    Transfer de sume în alt cont decât al tău sau al unui furnizor? Dă codul SMS.

    Practic telefonul devine un token, și mi se pare mai sigur decât o parolă complicată.

  23. N-am verificat, dar am o curiozitate: crezi că la băncile de dincolo de graniţă e altfel? Poate ne confirmă cititorii tăi de afară.

  24. #91

    La bancile de afara (AT), netbanking-ul e pe baza de user generat de banca si parola aleasa de tine (dupa prima logare). Fiecare tranzactie este urmata de un cod din 4-6 cifre (depinde daca e card de debit sau de credit) care vine prin SMS. Aplicabil si pentru 3D secure. Dupa introducerea codului, tranzactia e efectuata. De fapt nu poti face nicio modificare in setarile contului daca nu ai un nr. de telefon valid deja inregistrat la banca.
    Nu trebuie sa schimbi parola la un anumit interval, tine de tine cand vrei sa faci asta. Si poti folosi multe caractere…nu doar 5, mult mai multe, cu tot felul de combinatii (asta e chiar recomandarea bancii).
    Interactiunea cu angajatii bancii este aproape de 0. Din cand in cand pe email mai rezolvam cate ceva (merge si cu documente semnate si scanate, fara stampile etc.)
    Sa va mai spun de comisioane si alte costuri?
    Doar asa, sa vedem cam cat de mare e jecmaneala in RO?

    • #92

      vezi libra bank online, ma mir ca nu au aparut sacalii lor pe aici, totul e moka…

  25. #93

    parola ta e 29467. Dar la naiba ne-ai testat pe contul ala gol…

  26. #95

    Ce bun e un Note.

  27. #96

    BT 24 + token

    Ps. banking (de) pe telefon fac doar hipsterii

  28. Ca la orice banca. Am intrebat-o pe-o ametita de la Banca Romanesca din ce tara e banca. N-a stiut sa-mi raspunda.
    – E din România sau Grecia?
    – Ăăăă…

    • #98

      din România. că face parte dintr-un grup grecesc, că acționarul majoritar e grec, altă mâncare de pește.
      e întregistrată ca societate comercială în Romania, e din Romania. 🙂
      (nu lucrez acolo 🙂 ).

  29. #99

    Sa inteleg ca noua ta parola este 69696 😀

  30. #100

    Salut, problema parolelor a fost depasita de hoti prin atacuri de tip phishing, nu conteaza ce tip de parola ai sau cat de complexa este pentru ca sunt aplicatii virusate care infecteaza calculatorul, sunt dificil de recunoscut de programele antivirus si cloneaza siturile bancilor, utilizatorul pune singur parola si o trimite hotului fara sa stie, din acest motiv nu conteaza cat de complexa sau simpla este parola pentru ca hotii le obtin fara efort. Din cauza asta si bancile au renuntat sa faca cerintele parolelor dificile pentru ca nu ajuta la securitate. Se pune accent pe tastarea codurilor de la alte dispozitive si nu de la tastatura, pentru ca tastatura poate fi citita de la distanta. La fel si pozitia mouse-ului.
    Codul de 5 cifre este ales ca sa fie tinut minte usor de utilizatori, sa nu mai zica ca au blocat parola, cu litere mici, mari, cifre, semne, etc…