DIGITAL CAMERA

Ca fost pompier de frunte al țării*, sunt unul din suporterii de bază ai serviciilor de urgență. Pentru că știu câtă muncă și sânge e lăsat acolo de cei care, prost plătiți și prost tratați, inclusiv de către cei cărora le salvează viețile, își sacrifică viața și sănătatea ca să îi salveze pe alții.

Totuși, am o nelămurire și cred că este legată de ceva ordine venite de sus.
Pe vremea mea, când plecai la urgență/incendiu/descarcerare, puneai luminile și sirena și o călcai cât ținea mașina și cât permitea traficul, pentru că de aia e urgență.

Cam de câteva luni, de când am observat eu fenomenul însă, nu mai e așa. Salvări sau pompieri, cu luminile aprinse și sirenele urlând, strada goală, nu depăsesc viteza maximă legală. Serios, aseară, venind spre casă de la minunatul Revelion Golin, pe șoseaua pantelimon goală, stăteam în spatele unei salvări ca un brad de crăciun, care mergea cu fix 50 de kilometri pe oră. Și nu e o excepție, de curiozitate, să vă uitați în oraș, când veți vedea salvări. NICIUNA nu depășește viteza legală.

Lucru total greșit și mai mult ca sigur venit ca ordin de la minister. Și nu pot să nu mă înfurii, pentru că de aia există reguli de circulație, de aia mă dau eu la o parte din drum când aud salvare sau pompieri, ca mașina aia să meargă să salveze o viață. Păi dacă merge cu viteza maximă admisă, viața aia are mai multe șanse să meargă la Marele Monstru de Spaghete, decât să fie salvată.

Știu că sunt minim 2 pompieri care citesc arhiblogul. E adevărat?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

97 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu stiu daca o fi neaparat ordin de la minister, dar intrebarea este daca ai fi sofer pe masina de pompieri/salvare de ce ai goni de nebun in traficul din Bucuresti unde nu ai nicio garantie ca un cocalar nu iti intra in fata?

    Pentru cele cateva minute castigate (daca le castigi si pe alea) risti sa iei in bot vreun cocalar de Dorobanti care are probleme cu auzul. Cu ‘beamve’ cu tot.

    • #2

      pentru ca asta e munca pentru care te-ai angajat? sa ajungi CAT MAI REPEDE acolo unde e nevoie de tine? si ca de asta e facut regulamentul rutier in favoarea ta?

    • #3

      Corcorane, pe ideea asta, de ce ar trebui un conductor de metrou sa circule cu viteza maxima prin tunel, cand nu are nicio garantie ca la intrarea in statie nu ii sare vreunul pe sine ?

    • #4

      Nu vreau sa para ca tin cu ursul, dar eu cred ca are si “ajuns cat mai repede” relativitatile lui.

      Relativitati care tin de prezenta cocalarilor in trafic, de sefii care s-ar putea sa nu iti ia apararea daca faci vreun accident, de faptul ca nu toti avem stofa de eroi, de faptul ca te asteapta unii acasa si or mai fi si altele.

    • #5

      @V3nt0R comparatia ta e nepotrivita. Daca esti conductor de metrou si iti sare unu’ in fata nu patesti nimic fizic, nici tu, nici aia pe care ii cari. Si nici trenul. Te alegi doar cu vomitatul, daca ai stomac subtire.

      Daca insa esti sofer pe ambulanta si intri tare intr-un jeepul unui bou care ti-a taiat fata, poti sa patesti multe si tu si aia pe care ii cari.

      Nu sesizezi diferenta?

    • #6

      Da, dar uite, intr-un accident de masina se si intampla, cu noroc, sa scape nevatamate ambele parti. La metrou, nenea // doamna care se arunca pe sine, mai rarut…

      Concluzia mea a vrut insa sa fie alta : riscul meseriei alese. Cred ca soferii de pe ambulanta sunt destul de profesionisti, incat sa se descurce cu viteze mari, pacienti in spate, sau sa se strecoare prin trafic greoi. In cazul in care nu sunt ordine de sus, nu prea au scuze sa fie lenti 😀 .

    • #7

      repet. sos pantelimon. GOALA. FIZIC, GOALA. mers cu 50 la ora, spre urgenta. BMW-ul putea sari din boscheti, cel mult

    • de unde zicala, meri incet ca nu stii de unde sare suvu

    • #9

      Depinde de urgenta oameni buni. Daca respectivul pacient ii stabilizat si constient nu are rost sa gonesti si sa risti un accident, degeaba.
      In schimb i-am vazut gonind la mine in Sibiu cu 100 sau peste, de regula in accodente rutiere sau urgente medicale critice.

    • #10

      exista o explicatie, soferii cocalari de ambulanta merg cu 30-50 sa faca valuri in randul pietoantelor sa vada pietontii ce smen e sa fii sofer de masina cu alarma de guster.

    • #11

      posibil ca pacientul din salvare să fi avut nevoie de ceva ace înfipte sau năstea,atunci asistenta cere soferului sa mearga incet

    • #12

      @ovidiu – in 2015 nu mai gonesti de mult cu 100, ok? Gonesti cu minim 130-150, ca de aia e sofer profesionist si are mijloace de avertizare. De ce aia de la SPP gonesc intr-una fara greata?

    • #13

      @Jordan: vorbim de interventii in oras nu in afara. 130-150km/h este o viteza sinucigasa pe bulevardele oraselor.

    • #14

      Domnu Corcoran cred ca stii ca la o urgenta medicala prezenta unei echipe medicale cu aparatura gen defibrilator, aspirator, etc. cu 1, 2, 3 minute mai devreme poate sa insemne salvarea celui accidentat …
      In alta ordine de idei mie imi vine sa ma urc cu masina peste toti ghiolbanii care nu ar schita un gest la aparitia pe strada au unei salvari/smurd….mai sunt si boii care daca vad o ambulanta ii dau talpa si se iau la intrecere cu ea… deh…

    • #15

      @ovidiu – lasand tampeniile la o parte, vorbim de masini specializate, cu soferi specializati, care beneficiaza de prioritate de trecere si care isi semnalizeaza prezenta in trafic. nimeni nu spune sa mergi cu 150 kmh in mijlocul zilei pe Magheru, dar la 5 dimineata cand e gol poti sa mergi si cu 180 – viteza medie seara, la 10:30, e 90-100 kmh pe acolo.

  2. #16

    Depinde de urgenta. La mine in oras i-am vazut si gonind cu mult peste limita legala dar si mers la 60-70 cu luminile si sirena pornite.

  3. #17

    Ba, ej nebun ??? Asa coincidenta? Poza cu masina de la SMURD?
    Am facut azi o siesta mai lunguta asa si-am avut un vis: Senioru’ (nu Coposu) tocmai isi cumparase un Harley Davidson pe comanda, portocaliu, cu flacari pictate, nenorociri si alte alea. Tare mandru mai era. Numai ca a doua zi, se facea ca vad un reportaj la TV, cu f’o trei masini de la SMURD in fundal si motoru’ Seniorului carbonizat pe jumate, iar o domnita doctor spunea la interviu ca nu s-a mai putut face nimic din pacate.
    M-am trezit(fara sudori pe mine 🙂 ), am intrat pe blog si m-am linistit instantaneu: din poze imi radeau rusi matrafoxati.

    • #18

      mi-a murit moartea, e de bine:)))

    • deci sistemu cu avarii SUGE PULI. Si nu, nu e la toate masinile de interventie. Chiar m-am uitat ieri la o ambulanta. Beculea, dar fara avarii.
      pentru ca sa vezi satana. Becurile de semnalizare sunt sa semnalizeze ceva. Masina de pompieri nu are avarii…

    • #20

      :)))))) sunteti prea pornit, domnu…:)))))

    • cacat….unde am raspuns 😀

      note to self: dont drink and comment!

  4. ai dreptate. D-aia au murit aia de mergeau la dializa, pentru ca legi…

    duminica seara o masina de politie cu girofarurile aprinse. Bah nene, eu inteleg sa fie vizibil, dar dupa ce m-a depasit am franat pentru ca nu mai vedeam nimic. Daca aveam ceva probleme faceam epilepsie. Ajunge masina la semafor…opreste si da prioritate la toti.
    WTF?

    eu nu inteleg un lucru. Poate ca pompier de primu rang imi explici. Frate, ai 1000000 de faruri pe tine. De ce pula mea mergi cu avariile pornite? De unde mortii incendiului ar trebui eu sa stiu ca o iei pe sensu meu de mers?

    • #23

      pai pornesc toate luminile, duda:))))))))))))))

    • deci…cacaturile alea de becuri de sus, faptul ca arata ca o masina de pompieri…nu ajunge. tre sa aprinda avariile pentru ca PULA LOGICA. Semnalizam stanga in rond si aprindem avariile pe masina de pompieri in misiune.

      Eu era sa mi-o iau. Masinile de pompieri veneau pe sensu opus…eu pe sensu meu imi vedeam de drum. Dintr-o data, vad o masina de pompieri ca face stanga…prin mine aproape. Daca ma lovea, ghici cine era vinovat. Eu, pentru ca nu am capacitati nostradamice.

    • #25

      asa e sistemul LA TOATE masinile de interventii:))) nu e ca si cum ar pune ala avariile cu mana lui

    • prin asta sa nu se inteleaga ca am ceva cu pompierii. Inteleg ca se mai lipesc de lucruri pe la interventii, dar la ce munca de cacat au, macar sunt platiti si mai de cacat.

    • #27

      1600 de lei:)

    • Lumini rosii = te opresti din orice director ar veni. Mai sigur asa. Si mai legal.

    • #29

      semnalizarile n-ar trebui sa intre la categoria flash-uri de avertizare… Alea sunt lumini care-ti folosesc la drum. Chiar daca se grabesc ( si bine fac ca se grabesc) tot ar fi bine sa-si semnalizeze intentiile… Zic si eu… nu-s pompier 🙂

    • #30

      sunt total de acord

    • #31

      Daca bine mai tin minte de cind am facut scoala de soferi cind apar situatii de genul asta in trafic(pompieri ,salvare , politie) ai obligatia sa tragi pe dreapta si sa reduci viteza/opresti!QED.

    • cand vin din spate, nu cand circula pe sensul opus…pe o artera cu multe benzi

    • Când au lumini rosii, te oprești indiferent de sensul dim care vin. Când au lumini albastre eliberezi banda pe care circula ei si-ti vezi de drum pe alta banda daca ai cum.
      Nu mai interpretati legile dupa cum vi se pare mai convenabil…

    • #34

      In armata (am facut-o la Spitalul Ministerul Administratiilor si de Interne din Bucale)cand mergeam la o urgenta, doctorul ii spunea soferului daca sa o calce sau nu. Era in functie de urgenta. Mergeam si cu 150 pe bulevarde dar si cu 50. Cu tot cu sirene si lumini. Si avariile se aprind automat.

  5. #35

    Nu mi se pare absolut deloc corect sa trebuiasca sa acord prioritate pomperilor , salvarii, politiei – nici atat.
    Salveaza o viata ? Sa-si ia elicopter! Mie cine-mi plateste timpul ( da- da , alea 30 de secunde – 2 minute pe care le pierd pe curul lor? Pe o traversare de bucuresti prind minim 2 astfel de masini de urgente. Si nu-i vorba de mine , un pulica care pierde doua minute pentru viata unui om. E vorba ca pierd 1000 de oameni cate doua minute pentru vietile necunoscuti. Zi de zi. Nu-mi trebuie .

    Unde mai pui ca se asteapta sa ii auzi cand vin din spate-stanga-dreapta cu sirenele pornite , dupa zgomot , si intra in intersectie pe rosu cu 70 ( nu stiu ce zici tu ca respecta limitele). Stii unii dintre noi nu mai au dacii , iar interiorul masinii e oarecum izolat fonic. Daca mai ai si un pic de muzica , nu prea tare, nu mai auzi nici pe mama urgentei , pana n-ajunge la 20 de metri de tine. Daca merge cu 70 la ora , sa fie sanatos si el si familiile mortilor.

    • #36

      Don’t feed the troll. Feed the stray dog!
      Nenea’ da tu de ce nu-ti iei elicpoter?

    • #37

      tu nu esti intreg la minte. iti mai mentii parerea daca ai fi tu intr-o ambulanta sau daca iti arde cosmelia?

    • #38

      Si daca in ambulanta aia ar fi maica-ta sau copilul tau, tot dupa alea 30 de secunde ti-ar parea rau?

    • #39

      Never go full retard

    • #40

      Poate imi explici si mie cum dreaq austrieci,nemti si alte natii civilizate in vizita prin romanica , cu masini muuuuuuuuult mai benoase decit nondacia ta aud sirenele de la 2-3 km,iar ai mei romanasi trebuiesc claxonati sa se dea la o parte? Nu iti pot dori decit sa ai parte de d’stia ca tine cind in ambulanta moare ma-ta,tac’tu ,copilul tau sa vad atunci ce ai de comentat!

    • #41

      @incubus – tu n-ai invatat ca spirtul sanitar se bea doar filtrat si diluat?

  6. #42

    E adevarat vericule. Tot nu pricep insa cum noi reuseam in 3-4 minute maxim sa iesim pe poarta unitatii si sa ajungem cu ragaliile alea de masini la obiective intr-un timp destul de decent as zice, iar salvarile intarziau in halul ala.

    Acum de cand e smurd-ul parca nu mai au intarzieri asa mari ca pe vremuri, dar totusi imi amintesc ca de cateva ori cand am apelat la vechea salvare au venit chiar si dupa cateva ore. Sau deloc.

    Noi nici nu eram platiti, aveam si risc, eram si fututi si rasfututi cu sectoare si instructii, dar tot ne faceam treaba mai bine ca ei. Si puneam suflet frate cand mergeam la interventii. Asta conta cel mai mult. Pe astia cu salvarea (de atunci), ii durea la peleu ca mori.

    • #43

      Salvarile ajungeau mai greu (si inca ajung) pentru ca sunt doar cateva statii de ambulanta in timp ce unitatile de pompieri sunt raspandite strategic prin tot orasul. Alaturi de numarul autospecialelor evident. Asta a fost una dintre ideile aproape-geniale ale lui Arafat cand a creat smurdul, a impartit autospecialele smurd la unitatile de pompieri.

    • #44

      Era o mare diferenta intre vremea cind erau pe dispecrat separat (pe nr de pompieri) si “magnififcul” 112 (o ideea foarte faina occidentala DAR cu executie romaneasca)

  7. Crecă e valabil și pentru elicoptere.
    Păi, elicopterul căzut în Siutghiol am înțeles că în momentul prăbușirii rămăsese fără portanță din cauza vitezei mici.

    • #46

      Acel elicopter era pe post de barca. Il folosea chilotul la facut valuri.

  8. #47

    E bine daca i-ai vazut cu girofar SI cu sirena pornite. Eu in ultimul timp vad doar ambulante ce merg prin oras numai cu girofarele on, si doar cand intra in intersectie dau drumul si la sunete. Probabil au ordin si sa mai crute difuzoarele alea…

    • #48

      Aici nu sunt de acord cu tine. Stau la cca 200 m de o statie de pompieri pe o strada de legatura intre doua artere mari ale orasului. Strada asta e aproape goala si cel putin de la ora 9 pana spre dimineata nu te prea intalnesti doua masini pe ea. Cu toate astea smurdul pleaca du sirenele la maxim. As fi pentru o limitare de genul pune numai lumini si da drumul la sirene fie pe o intensitate mai mica fie numai inainte de intersectii. in situatiile de noapte. Ziua e cu totul alta discutie.

      Apoi pentru seniorul o explicatie posibila. Am avut un caz de accident in care victima a suferit o lovitura la coloana si ambulanta n-a depasit 60 km/h chit ca am mers vreo 30 km. Poate cazul la care ai fost martor necesita mai multa stabilitate decat urgenta si s-a apelat la compromisul asta. Sper sa nu fie o “reglementare” interna cat mai mult o adaptare la conditiile specifice cazului transportat.

    • #49

      Ziua, ziua, n-am precizat. Noaptea sunt de acord, n-are rost sa tipe trompetele pe strada goala. Insa ziua e o “placere” sa te trezesti cu o ambulanta pe langa tine, care mergea doar cu girofar, ca-si pune si sirena brusc.

    • #50

      Daca merg doar cu semnale luminoase, fara semnale sonore, nu au prioritate. Tocmai de aia pornesc sirenele cand ajung in intersectie, desi mai civilizat ar fi sa le porneasca macar cu 50m inainte, ca sa ai timp sa-i auzi si sa-i lasi sa treaca.

  9. #51

    inteleg situatiile cand, ca sofer de ambulanta, trebuie sa gonesti ca sa ajungi undeva.
    Dar ce zici de minunata situatie cand in trafic, pe o strada cu linie dubla continua, mi-a aparut de pe contrasens, de dupa o curba o ambulanta care mergea cu 90 km pe ora? Sunt vie, dar am vazut un colt de coasa pentru cateva secunde. Nu tin minte cum am reusit, dar am tras de volan si am reusit sa ma strecor in ultima secunda intre doua masinI de pe banda din dreapta.
    In cazul asta, au voie ambulantele sa treaca peste linia dubla, in curba fara vizibilitate, doar pentru ca aveau luminile aprinse? Pentru ca mama masii, de speriat m-am speriat sanatos.

    • Putea sa fie și unul care credea ca e protejat de crucile agățate la oglinda retrovizoare.

  10. #53

    E adevarata faza. Nu stiu in ce perioada ai lucrat, stiu ca prin 2012 un pompier care lucra in timpul liber ca electrician la un service mi-a zis ca nu au voie sa mearga mai tare decat viteza maxima admisa, li se calculeaza timpul si daca ajung mai repede sunt luati la intrebari… Ilogic din punctul meu de vedere, esti la interventie, da-i gaz!

    • #54

      Masinile de interventie care circula cu semnalele luminoase si sonore pornite nu se supun restrictiilor de viteza (art. 119 al. 4).

  11. #55

    Luna trecuta urmaream in trafic cum o autospeciala Iveco a bravilor pompieri bucuresteni a blocat circulatia minute in sir incercand sa intoarca in scuarul de pe soseaua Berceni din dreptul of. postal 8.A reusit dupa vreo 10 manevre, in conditiile in care in acel spatiu un sofer cu minima experienta ,intoarce un cap tractor cu semiremorca cu 3 axe dintr-o singura manevra.M-am gandit ca le-a fugit soferul si a condus vreun servant junior.
    Ambulanțierilor care incalca linia dubla continua cu 70-80 km/h in plin trafic urban le urez mumu mult de 2 ori pe zi,dimineata la pranz si seara.
    Corect ar fi,ca cei care conduc un vehicul dotat cu sirena si girofar sa poata profesa doar dupa absovirea unui curs intensiv de specialitate (conducere si legislatie).

  12. #56

    E intr-adevar de kkt, si nu e doar in oras. Depasesc frecvent ambulante pe drumuri nationale / autostrazi, pentru ca efectiv se tarasc cu 100 kmh si pe autostrada nu trec de 110. WTF?

    O alta chestie care ma deranjeaza e mizeria de masini numite ambulante. De ce are Politia BWM-uri 330xd si Logan-uri de 70.000 eur si Salvarile sunt de ktt? Pe bune ca le-as pune NOS si le-as cobora un pic, sa poata prinde 200 pe Maresal Averescu, doar de rapiditatea cu care ele ajung la spital poate depinde viata unui om. Pe bune ca e aiurea.

    • #57

      nu stiu pe unde te deplasezi tu, dar pe dn7/dn71, bucuresti targoviste, nu e asa. in ultimi 3 ani de zile m-am deplasat de aproape zilnic pe ruta asta, dus intors.

      de obicei merg cu 100-110 in functie de conjunctura astrala si efectul razelor de luna asupra galosilor de guma. stii cum trec ambulantele pe langa mine? vajaind. de multe ori nici nu mai are rost sa franez.

      ps pt aia care ma vor acuza ca nu respect likmita de viteza… bleah!

  13. #58

    Probabil mergeau incet deoarece au fost chemati la Iliescu acasa…:)

    • #59

      De-as putea vota de doua ori cu plus. Raspunsul ta mi-aduce aminte ca nu doresc moartea nimanui cu o singura exceptie, dar nu se pune, pentru ca i-o doresc in chinuri groaznice cam cat suferinta unei tari intregi.

  14. #60

    Era ambulanţă tip A ,B sau C ? Ambulanţele mai transferă pacienţii la alte spitale sau îi duc la dializă deci nu prea au de ce să se grăbească atunci.

  15. #62

    Bugetul nu le mai permite sa aiba casco pe masini si conform legii daca ambulanta e lovita din vina soferului ei atunci serviciul de urgenta trebuie sa o repare si bani pentru asa ceva nu au. Nu au bani nici pentru tot necesarul de combustibil sau intretinerea corecta a masinilor (unele reparatii se fac in garajul institutiei, desi ar trebui sa se faca la un service pentru a avea garantia ca masina nu cedeaza in timpul unei misiuni).

    • #63

      Care buget?Ala din care se construieste catedrala mantuirii…?

    • #64

      Exista posibilitatea sa ai dreptate in privinta bugetului privind asigurarile CASCO, insa nu trebuie sa aiba neaparat full CASCO, exista si variante de asigurare CASCO mai ieftine (nu neaparat la cei mai naspa asiguratori) cu eliminarea anumitor clauze de care o ambulanta nu ar avea nevoie, de ex. furtul total, furt partial, vandalism. De asemenea se poate opta pentru o varianta cu fransiza pe eveniment (eu daca as fi sofer pe o masina de interventie as accepta sa platesc o fransiza de 100 euro / eveniment in caz de dauna decat toata reparatia); plus ca fiind vorba despre un parc auto cu sute de masini se poate negocia, insa cine sa se ocupe? Cei care se ocupa de parcurile auto sunt interesati de cat le ramane si lor dintr-un contract, nu de lucruri cu adevarat importante.

    • #65

      @Carrera…ala, ala!!! Lasa ca ii ajuta d-zeu sa ajunga cu bine la spital. Poate chiar le da putere sa se ridice si sa umble singuri. Puterea lui doamne, doamne este mare 😉

    • #66

      @roxani…doamne,doamne:poate imi explici si de ce sunt montate paratrasnete pe biserici.

    • #67

      @Carrera, este un mister si pentru mine!

    • #68

      In Bucuresti, toate salvarile au CASCO. Nu se pune problema sa nu aiba combustibil si nici sa nu fie reparate la timp si in service-uri autorizate. Codul rutier acorda salvarilor prioritate, daca au urgenta, daca au pornite sistemele de avertizare vizuale si sonore, dar nu scuteste ambulantierii de raspundere in cazul unui eveniment rutier. Daca lovesti pe cineva, s-ar putea sa fii bun de plata(sau sa fii acuzat de vatamare/ucidere din culpa). Exista un “trend ” la DSU de a urmari asa zisele “abuzuri” ale ambulantierilor, care, vezi Doamne, merg cu viteza, trec pe rosu, fara sa fie nevoie. Luni de zile s-au organizat “pande” si filtre pe strazile din Bucuresti pentru a demonstra acest lucru. Echipe inarmate cu camere video i-au urmarit pe strazi si prin spitale vizand modul in care circula, cat stau la spital, cand mananca, unde mananca, unde fumeaza, unde parcheaza, etc. De aici a rezultat o retinere in a mai calca acceleratia la maxim. In alta ordine de idei, te grabesti cand e sa ajungi la caz, atunci numeri secundele. Dupa ce ai luat pacientul si e pe mana doctorilor/asistentilor, e mai important sa il transporti in siguranta, fara sa-i provoci traume aditionale dandu-l cu capul de pereti pe piatra cubica de pe Sos Pantelimon. Mai sunt multe de spus, cei care sunteti in sistem le stiti foarte bine… Nu prea e respect in trafic, nu am vazut decat odata in viata un echipaj de Politie / un motociclist de la Circulatie sa ia initiativa si sa deschida drum unei ambulante, in schimb sunt o groaza de ambulantieri amendati pentru depasire de viteza sau neacordare de prioritate.

    • #69

      da, un punct de vedere pertinent

  16. #70

    “Știu că sunt minim 2 pompieri care citesc arhiblogul. E adevărat?” ……. Este!

  17. #71

    Au aflat ca Lucescu s-a intors in oras.

  18. Depinde foarte mult și de tipul de pacienți pe care îi transporta. De exemplu ambulantele care transporta copii în incubator sunt limitate la 60 km/h.

  19. #73

    trebuie continuat episodul si cu:
    AM AJUNS CU SALVAREA LA SPITAL cu 10 minute intarziere, dar nu sunt leguma si nu curge singe din mine, desi simt ca mor…
    CAT VOI STA IN SALA DE ASTEPTARE pana se va interesa vreun doctor de mine?
    Nota: ex. dureri atroce (cancer nedepistat) 5 ore stat in sala asteptare, intrat in fata drogati, betivi, incaierati taiati, in fosta Perla Moldovei…

  20. #74

    Acu’ ceva vreme (2-3 ani ) am dat intimplator peste un reportaj TVR in care seful ambulantei Prahova se plingea de amenzile care vin pe adresa serviciului de la camerele de pe DN 1.Din discutie am inteles ca toate demersurile pe linga inspectoratul de politie PH ,au ramas fara rezolvare (pentru ca amenzile se genereaza automat de catre sistem si daca “apar” ei trebuie sa le trimita sic! ). Asa ca un jurist al ambulantei saptaminal se prezenta la judecatorie cu teancul de amenzi pentru anulare (inutil sa mai spun ca vitezele incriminate erau de ordinul a 100+ km/h). Ei si acilea apare si elementul hilar ca sa nu spun stupid ,militianul care daduse si explicatia de mai sus sustinea sus si tare cum ca lege spune ca urgenta este doar din momentul in care esti cu pacientul in ambulanta nu pe parcursul deplasarii la solicitare. Eu unul am ramas interzis !

  21. Cum era vorba aceea?
    In ziua de azi iti ajunge pizza mai repede acasa decat politia/salvarea?

  22. O fi avut un pacient în comă alcoolică, de la bere. Şi-atunci mergea încet, să nu facă spumă…

  23. #77

    sugerez pe aceasta cale domnilor de la politie, pentru acele momente inutile cand dau drumul la beculete noaptea doar pentru ca pot, of course mergand cu viteza mica sau stand la coada la un semafor ca le doresc numai bine, multa si macra sa fie. o sa ajung sa imi iau laser-pen sa le bag in ochi ca sa ne distram toti macar.

  24. #78

    Ieri am chemat salvarea. Pe strada unde lucrez am gasit o femeie plina de sange, atacata de un nebun. S-au miscat foarte bine, in maxim 5 minute a ajuns ambulanta SMURD. Cred ca daca ar fi mers cu viteza legala ar fi durat mult mai mult.

  25. #79

    de aia te dai tu din drum, dar nu postul satului care doarme la volan si are mereu scuza ca n-a azut. pai n-a auzit, ca in tara aia de prosti unde toti se pricep la fotbal si masini, de sunt soferi mai ceva ca sumacher, merg pe strada cum mergi cu tacul la invazie.

    iti dai seama ca s-or fi saturat aia sa tot repare ambulante :)))

  26. #80

    Eu am avut o vecina pana anul trecut care lucra asistenta sau cv de genul, si mereu o aducea ambulanta acasa, ca era duba mare sau masina mica.

  27. #81

    Eu chiar sunt pompier, si pot sa-ti spun ca este nici un ordin dat de minister care sa interzica depasirea limitei de viteza in timpul deplasarii la interventii. HOWEVER, daca se produce un accident, din pacate, atat soferul care nu a acordat prioritate automobilului de interventie, cat si soferul autospecialei vor fi gasiti vinovati. Gen punem toti bani pentru repartiile ambulantei, soferul primeste avertisment sau mustrare, pentru ca trebuia sa se asigure cand trecea pe rosu, sau depasea limita legala de viteza. Stiu, stupid, cum sa mai risti ceva daca stii ca o iesi vinovat indiferent de situatie?

    • #82

      @vlad vai, vai cata lipsa de profesionalism si de dedicatie din partea ta sa spui asa ceva. Si ce daca trebuie sa iti repari singur ambulanta, eventual din banii tai?

      Tu trebuie sa ajungi cu 2 minute mai devreme, publicul vrea sa vada table indoite si sange. Nu ca ar conta prea mult in spitalele romanesti cele 2 minute, unde oricum stai la coada… 😀

  28. #83

    De ce nu merg tare?

    Poate ca au inceput sa tina la masinile lor pentru ca imediat raman pe minus. Si acum o saptamana in Cluj – ciocnita o ambulanta, acum 2 saptamani o masina de Smurd, ma uit la stiri si iarasi, ceva masina de ambulanta cu pacienti inauntru ciocnita :|nu zic ca toate accidentele lor se datoreaza soferilor care nu le acorda prioritate in trafic pentru ca am vazut pe viu si accidente soldate cu avarierea ambulantei din vina soferilor de ambulanta. De exemplu in Cluj, pentru cine stie intersectia Melody dinspre bulevardul 21 decembrie stiu ca e nasoala de vazut la timp. Si unii pornesc avertismentele sonore numai in intersectii; nasol daca nu apuci sa le vezi din timp. Inteleg sa alergi ca nebunul cand e vorba de timp pretios dar daca nu e cazul in sensul ca e stabilizat pacientul pana la spital DE CE sa gonesti cu 100 in intersectii super aglomerate?

    Ar mai fi o explicatie ce le spun cei din ambulanta. Nu cred ca e ok sa mergi cu viteza si sa iei toate canalele si gropile incat pacientul mai sa sara de pe targa (am mai auzit si din astea).

    Intrebare: ce se intampla daca m-am intalnit intr-un sens giratoriu cu o ambulanta si avea numai semnalele luminoase pornite? Adica i-am dat prioritate si a taiat sensul giratoriu, adica nu a mai facut sensul complet. Are voie sa faca asta?

  29. #84

    Ca pompier de fund a tarii pot sa spun cateva chestii, desi nu vor clarifica situatia complet. Nu exista ordin de limitare a vitezei cand te deplasezi in regim de urgenta. Cand te duci la solicitare, cand vii cu pacientul de la solicitare te deplasezi in regim de urgenta. Cand te intorci spre baza nu este in regim de urgenta, chit ca poti avea luminile albastre dar e ilegal sa sirenezi. In ce priveste viteza, romanul de rand, care masoara bunastarea in beamveuri si mertane si gradul de smecherie in km pe ora, isi explica lucrurile simplu, pe puterea lui de inetelegere. De fapt, o deplasare buna nu inseamna viteza maxima, o masina cu 900 cp, cu nos. O solicitare onorata profesionist inseamna sa ai prima data masina disponibila, sa ai drumul liber cu ceilalti participanti disciplinati in trafic si centru de primire urgente dimensionat pe masura urgentelor. Actualmente, niciuna dintre cele trei conditii nu sunt indeplinite, cel putin in judetul meu. Ambulanta nu intarzie 40 de min ca nu merge cu 160 km/h. Intarzie pt ca nu sunt destule si dureaza pana cand se elibereaza de la caz. Intarzie ca soferului ii este frica sa mearga cu viteza mare prin intersectii si prin oras, din cauza, da, marlanilor si cocalarilor din trafic. Ca apoi pacientul sa astepte ore in sir la UPU pana ce-i vine randul. Nu soferii au vreun defect sau neprofesionalitate anume. Ci toti, incepand de la cei pe care i-ati votat si care isi spala imaginea politica in masini de parada si biserici. Am o ultima mentiune. Sunt foarte foarte multe cazuri ce nu necesita viteza mare. Gen schimbat sonda urinara, transporturi interclinice, stari febrile, dureri de cap, betivi etc. Si da, iarasi, e adevarat ca soferii sunt mustrati daca se produc incidente ca au incalcat regulile de circulatie, chiar pe timpul urgentelor. Iar daca masina e scoasa de pe interventie, bravo, in ordinea ideilor de mai sus cu nr insuficient al lor. Nu au casco, nu sunt bani de servisuri autorizate si rapide. Deci de-aia nu se baga viteza.

    • #85

      Privind altfel lucrurile,cati soferi (de ambulanta) stiu sa franeze si sa se opreasca in conditii de siguranta de la 100 km/h pe drumuri care de cele mai multe ori sunt inadecvate circulatiei cu viteze mult inferioare.

  30. #86

    Bravo Turcule,iar ai dat-o cu armata.Pe vremea noastra mergeam la interventie repede si cu toata “discoteca” dupa noi dar de intors ne intorceam regulamentar si in liniste.
    Acum ca tot veni vorba, la ce masini au astia, ar trebui le trimita singure la incendiu, dar au citeva probleme:
    – nu sunt bani de asigurari la toate autospecialele si zac in parcul rece (apropo scara de la ai nostri sta pe drepta de mult ca nu au bani de cauciucuri)
    – daca pica o piesa la astea straine,costa de rupe, nu o mai repara la autobaza X pe prietenie si o sticla de vin.
    – APCA R 9 m.c apa, astea de afara ligheane de 2-4 m.c. intr-un oras cu o retea de hidranti praf, trimiti la o casa 2 subunitatii cu toate fortele ca alfel te omoara lumea la incendiu, sau apari pe la jurnalele de stiri ca ai venit fara apa.
    – cit despre baietii de azi… mai bine lasa-o pe alta data, ca sunt prost platitieste adevarat dar lucreaza cum sunt platiti. Poate ca subiectiv fiind pe vremurile cu m.t. interventiile la incendii erau muuuuult mai profi.

    Ma contrasemnez :
    Unu care a facut pipi pe vreo doi taciuni.

    • #87

      da majorul, au fost vreo doi:))))))

    • “Poate ca subiectiv fiind pe vremurile cu m.t. interventiile la incendii erau muuuuult mai profi.”

      – esti subiectiv. Pentru ca ai amintiri frumoase dintr-o perioada anume in care ai trait tu si crezi ca aia a fost miezu. Si ca si tu ai fost ‘mniezo.

      Nu poti sa compari interventia de atunci si acum, in special din punct de vedere al infrastructurii. Acum ai o echipa specializata pe smurd, echipa de descarcerare, cei doi (binomul de interventie) care sunt gata de patrundere. Smurdul face cursuri profi la nivel chiar peste european. Autospeciale noi, echipamente de descarcerare Holmatro, ambulante Mercedes super ok. Si trebuie sa recunosc ca totul se datoreaza UE si Regio. Statul roman probabil s-a implicat sau intervenit de 2 lei.

      Dar daca te referi la oameni, da, iti dau perfecta dreptate. Ca si atunci, ca si acum. Pile, relatii, nepoti. Sa vezi ditai maiorul cum se plimba pe platou scolit la f.f. la Șpiru Haret si cum explica cum se mulge capra (ca atat stie si a facut pana acum). Si e un analfabet si un idiot si ti se bate cu pumnu’n p’ept ca cine e el si unde a ajuns si ca tu esti un kkt in fata lui. Din cauza asta si vreau sa plec din sistem.

  31. Arhi, sint ceva situatii diferite aici. Dar de dragul tau o sa intreb pe nenea soferul de salvare vecin cu mine cind ne vedem.
    Deci unele salvari merg doar sa duca pacienti poate. Sau nu au urgente cu adevarat. Sau cine stie ce.
    Dar atunci cind o salvare are o urgenta cu adevarat, sint aproape sigur ca nu se sofeaza ca la pompieri. Masina de pompieri e mare si extrem de grea. La aia daca dai pedala la fund nu trece de 70 km.h. Ceea ce e ea insasi o bomba pe roti ca nu o mai opresti in caz de ceva.
    Salvarile au alta tactica. Vorbesc din observatiile mele si ale altora. In localitati se limiteaza la un 80 km/h si in afara localitatilor la un 90 km/h. Pare stupid, dar nu e. Am depasit multe salvari pe drumuri extraurbane. Dar stii ce? La primul sat trebuia sa le fac loc. Ei merg constant cu o viteza decenta astfel acoperind o distanta anume in mod optim. Stiu ca 1 minut poate insemna diferenta intre viata si moarte in caz de accident, dar acelasi minut poate insemna cu foarte mare probabilitate ca salvarea nu va ajunge la locul accidentului.
    Pina nu te duce cineva 270 km cu 70 km/h si sa vezi ca de fapt ajungi cam in acelasi timp cit ai fi facut daca o calcai ca nebunul si ajungeai poate cu 15-20 de minute mai repede, nu te prinzi de treaba asta.
    My 2 cents!

    • “Masina de pompieri e mare si extrem de grea. La aia daca dai pedala la fund nu trece de 70 km.h.” – total neadevarat. Daca te referi la masinile vechi (70-80), APCA, cisternele cu apa, acelea nu depasesc 50 km. Daca te referi la autospecialele noi, Roman, Volvo etc acelea merg lejer cu 80-90-100 km/h, desi nu se justica mai mult de 90 km/h.

      ” Ceea ce e ea insasi o bomba pe roti ca nu o mai opresti in caz de ceva.” – nu e adevarat, ceea ce spui demonstreaza o cunoastere naiva si puerila a legilor fizicii. Franarea nu ar trebui sa fie vreo problema, deoarece greutatea insasi cauzeaza o forta de frecare mai mare a rotilor. ia citeste pe internet.

      “. Ei merg constant cu o viteza decenta astfel acoperind o distanta anume in mod optim. ” – foarte corect.

  32. #91

    Dupa stiinta mea, in acest moment nu exista un curs de conducere in regim de urgenta. Asa ca, nu-i invatam cum, nu le putem cere sa stie. Am auzit de niste initiative in sensul asta, dar eu n-am vazut un poligon pentru soferii de ambulanta/ masina cu scara/ masina cu apa si spuma/ descarcerare, etc. Daca ati vazut asa ceva, ziceti-mi si mie..

  33. #92

    Nu c as fi cumnat de pompier, dar baietii astia merita respectul intregii tari. Respect pompierii, respect smurd, respect raed arafat. Si da, de ceva vreme curvele jegoase de la guvern le au marit serviciile de la 24 cu 72 la 24 cu 48. Nu, salariile nu le au marit.

    • nu, asta nu e adevarat, salariile s-au marit nesemnificativ, dar orele suplimentare se platesc, ceea ce nu se intampla inainte.

      – inainte era 24/72 de ore, ceea ce conducea catre 7-8 ture pe luna. in total 168 (sau mai rar 192) de ore pe luna, din care maxim 160 de ore erau platite. orele suplimentare nu se plateau si nu se acorda liber (existau cateva subunitati-exceptii, unde inspectorii sefi erau orientati spre bunatate si corectitudine). Acest lucru nu era acoperit cum trebuie legislativ, iar majoritatea inspectorilor-sefi preferau sa inchida ochii la aceste ore suplimentare

      – acum este 24/48. Si acum ma mir cum au reusit sa ocoleasca legal legea, creand un program abuziv si total neproductiv. acum sunt 10 ture pe luna, 240 de ore de lucru (wtf?!). Partea buna este ca se scad cele maxim 160 regulamentare, restul sunt considerate suplimentare si se platesc (jumatate dintre ele, ca celelalte se au libere, ca nu se mai poate legal). In plus, zilele de sarbatori, week-end sunt platite 175%.

      Undeva la vreo 300-400 de lei in plus la salar. De care au zis toti pompierii ca se pisa pe ei si ca mai bine vor in plm

      UN LOC DE MUNCA NORMAL

      decat o cretinitate obositoare si abuziva cu bani mai multi. Si deja au inceput demisiile, in special prin capitala, unde salariul e mult mai mic raportat la salariile de acolo decat in restul tarii.

  34. #94

    Acum doua zile am vazut cu ochii mei salvari gonind la vantu’ si ca gandu’, facand pipi pe viteza legala. Probabil erau niste rebeli…

  35. #95

    Fratele meu e pe SMURD, descarcerare sau masina de apa (fac prin rotatie) si stiu de la el ca nu au nici o treaba cu limitarea de viteza. Sirena, lumini si o goarna mare pe post claxon si viteza cat se poate. Chiar povesteste uneori de soferul unei masini de apa ca trece de 120 km/h, depasind masina de descarcerare. Legat de smurd/ambulanta, soferul merge cat de repede ii zice doctorul sau cine se ocupa de pacient.

  36. #96

    Masina cu apa, nu prea are apa.

  37. #97

    …. fost pompier :), mi-a ajuns. Mi-am dat demisia dupa ce am luat la calificarile de final de an doar bine desi am luat exceptional la educatie fizica, FB la scris, specialitate iar colegu care taie porcul sefului de acolo a luat FB, desi la mine venea, ca sa il ajut sa scrie un raport cand a fost prins baut. Iar calificativele anuale au fost luate in calcul cand au fost disponibilizarile in anul 2011.