Observ, în online, o vânzoleală pe tema Vai, domnii din Greenfield nu au acces, la cocioabele lor de beton, decât prin aglomerație și nu prin pădure.
Povestea asta este similară până la identic cu povestea aeroportului Băneasa.

Lângă pista aeroportului Băneasa, deși era ilegal, niște băieți șmecheri, dar șmecheri, nu așa, glumă tip Andrew Tate, au construit case. Așa au vrut ei, să construiască case acolo, că acolo era terenul unde voiau ei să construiască case. Și, după ce au construit, și-au dat seama că, pe ei, îi deranjează zgomotul aeroportului și nu e deloc normal să nu poată dormi în cășile lor din cauza avioanelor. Și, fiind niște șmecheri adevărați, au închis aeroportul.

Același lucru s-a întâmplat în Greenfield. Unde, complet împotriva legii, care și acum interzice construcțiile în păduri, e ca și cum ți-ai face casă în parcul IOR (oh, wait), au construit niște ansambluri de blocuri, defrișând pădure la greu. Iar cumpărătorii s-au mutat elegant, cum mm să nu cumperi tu casă în pădure, când poți să stai în pădure, să ciripească păsărica, să faci instagram pe poteci, alergând, gingaș, cu mistreții. Iar acum se plâng că stai, dar noi nu avem drum de acces prin pădurea unde am plătit să locuim? Ne se pa posiblă.

Evident, șpaga va funcționa și, cel mai probabil, li se va construi, pe banii noștri, o șosea cu 4 benzi, pentru că na, oamenii sunt la alt nivel, la pădure. Am scris doar așa, ca să ne amintim, pentru că nimeni nu mai ține minte cum s-a făcut primul milion.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

35 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Peste 10 ani o să jurăm că acolo a fost autostrada făcută de pe vremea lui Decebal ! Autostrada Dacia !

    62
  2. #4

    Aia nu sint oameni, sint alegatori. Si nu-s putini. Iar autoritatilor le pasa de alegatori. Pun pariu c-o sa se rezolve situatia.

    28
  3. am citit o carte scrisa prin anii 70. “Aeroportul” pe numele ei. Nu cea mai buna dintre carti, dar era misto ca o imagine a domeniului in anii aia in USA.
    Si fix asa era. Se facea aeroport.
    Langa se vindeau terenuri. Ieftine, ca pula mea, aeroport. Astia de la aeroport le ziceau “bah oameni buni cu suflet bun si cu mila de dumnezeu, acesta se este un aeroport, avioanele face zgomot nu fute”.
    oamenii: “stim domle ca nu suntem prosti. O sa ne punem geamuri d-alea bune, sa ne doara in pula cand zburati voi”.
    Dupa ce se mutau cateva sute de oameni incepeau cu “bah, da nu prea e normal sa faceti asa zgomot. E cartier de oameni ce dracu.”

    Diferenta ar fi ca Baneasa era langa blocuri. Construite de prealuminatu cizmar, ca oricum, cine dracu zbura?

    34
    • #6

      Tinere, lasa replicile astea cu “prealuminatu cizmar” alora mai batrani, ca nu ai voie sa le folosesti daca esti nascut dupa 2000.

      Daca n-ai fi avut CNP cu 5, ai fi stiut sau macar te-ai fi descurcat sa te informezi ca si Aeroportul Otopeni a fost inaugurat in 1970 si modernizat in 1986, deci fix in perioada aluia de il numesti tu cizmar. Mai intreaba-ti bunicii despre asta, poate stiu mai multe.

      Meanwhile, aeroportul Baneasa e din perioada pre-comunista, asa ca nu are treaba cu cizmarii.

      33
    • #7

      oh, doamna roxana, de 1 milion de ani nu te am vazut

    • #8

      @Roxana, inteligenta nu e punctul tău forte. Cizmarul a construit blocuri lângă un aeroport existent. Iar postarea ta pare sa îl laude cum a făcut ceașcă și a dres.

      37
    • #9

      Septimiu, doar ca in blocurile alea comuniste cum sunt ele nu ai nici o problema majora de zgomot de avioane pentru ca nu sunt construite sub culoarul de aterizare/decolare(sau cum s-o chema). Si ti-o zice unul care avea apt. acolo cand tot blueairul, wizzairul si alte capsuni-airuri decolau de acolo. La fel cum te invit in edenland (pe la balotesti if it rings a bell) sa vezi cum se aud avioanele la cativa km buni de aeroport, dar cand culoarul de zbor trece fix pe deasupra.

      26
    • #10

      @Roxana: As mai adauga si ca “astia de acum nu sunt in stare nici sa varuiasca blocurile pe care le-a construit p̶r̶e̶a̶l̶u̶m̶i̶n̶a̶t̶u̶ ̶c̶i̶z̶m̶a̶r̶ jigodia de Ceausescu”…sau cam asa e narativul celor care il ridica in slavi astazi. (Mie imi permite buletinul sa imi exprim pareri despre “iepoca de aur”)

      Cat despre drum…ciripesc niste pasarele prin sat cum ca adevarata miza ar fi de fapt terenurile din padure, pe care daca ar fi drum pe acolo s-ar putea construi “case de vacanta”(bineinteles 2s+P+10+mansarda).

      19
    • #11

      @Animaloo

      en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Hailey

      Am citit „Roțile” înainte de a citi „Aeroportul”. Ok ambele, deși un pic stufoase prin detalii, cel puțin pentru mintea mea de atunci.

      3
    • #12

      @septimiu, @animaloo, asa cum spune si @Boris, nu prea am vazut locuitori din acele blocuri care sa se planga de zgomotul excesiv. Problema este la casele alea care sunt chiar pe culoarul de zbor si la doar cativa zeci de metri de pista aeroportului.

      3
    • @roxane: tot ce ai scris acolo e o prostie. TOT.

      @restu: bai, io doar am baut o data intr-un apartament din Baneasa. Nu stiu cum e cu zgomotu. Io is mai sensibil la zgomote, asa ca ideea de a avea un apartament vizavi de aeroport ar fi un no no pentru mine. Tot mi se pare ciudat cartier FIX langa aeroport.
      Ce imi placea, insa, era in 2007 cand aveam drumuri dese prin Paris. Si lasam rabla in baneasa si de acolo mergeam pe jos pana in aeroport. Frumos, elegant, mai ales la intoarcere.

      @Peredhil cel putin Aeroportul fu asa, mai telenovela. Dar, interesante chestiile pe langa povestea de baza.

      4
  4. #14

    Este vorba de victoria omului asupra naturii ! 😀

    22
  5. #15

    Eu propun sa mute aeroportul in subteran si avioanele sa vina prin tunel din padure eventual.

    53
    • #16

      THIS

      is..

      Elon Musk !!

      8
    • #17

      Ceva antrenament pentru zbor la nivelul solului și uneori chiar mai jos ar mai fi…

      2
  6. #18

    nu o sa se faca niciodata drum asfaltat prin padure pentru ca un dezvoltator ilegalist a refuzat sa faca drum de acces pt oamenii din complexul rezidential. e imposibil si e de neacceptat, e ca si cum ai spune ca cathedral plazza nu o sa fie demolata.

    24
  7. #19

    Eu le doresc muie la cei ce au construit acolo,la cei ce au dat autorizatii,au avizat,au intabulat,muie la cumparatori,si muie la viitorii primari ce vor face asfalt…modul asta de lucru se intampla peste tot in tara,fac blocuri semilegal,apoi arata cu degetul spre acelasi autoritati,sa le faca drumuri in noroi.

    35
  8. #20

    Eu am un teren de 8000 mp in Voluntari(bine nu io , mamaie, dar de fapt eu) unde se construiește la greu, chiar aproape de autostrada, dar nu pot sa il vand fiindca e o problema nu intru acum
    in detalii, de cativa ani de zile ma cert cu Pandele, el si curva de nevasta sa se dau mari crestini dar sunt niste bagabonti. Sa vedem ce rezolv avum in primavara. Ca nu pot sa ii fac cadastru sa il vand datorita unei probleme care tine de primarie, deci de porcu de Pandele. Bine, acuma va zic si altceva . nu l as fi vandut, daca as fi avut mai multi bani as fi construit eu pe el blocuri case, pula mea d-astea ce se mai construieste , si castigam mai mult . dar n am bani pt asta. Bine si daca il vand, daca il vand acum iau peste 1 milion euro, mijim
    1 milion. asta e pretu in zona, si se construieste in draci in zona aia in zona de nord, bucurestiu se extinde , devine din ce in ce mai suprapopulat de țărani si va spun peste 10 va bubui, constructii imobiliare , preturi terenuri acolo. Deci oricum nu l as vinde chiar acum, dupa ce ii fac cadastru dar pana la urma sunt nevoit sa il vand.cu 1 milion euro ma doare in basca oricum. Ma mut la Viena, viata culturala concerte opera tot ce vreau acolo. Si aici in bucuresti imi pastrez ceva. Iau si o mica casuta de vacanta in Bali si aia e viata. V-am zis , ideal era sa construiesc eu pe blocuri , d-astea, sa vinzi, sa inchiriezi. Castigam mai mult. Dar nu am bani pt asta. Sa gasesc un sponsor, un asociat adica care sa ma imprumute cu bani sa cobstruim, un jidan de preferinta :))) ca astia au simtul afacerilor si sunt corecti in afaceri. Ca din alta parte de unde pula mea sa iau bani? Ce banca imi da mie imprumut mare, cand io n am muncit o zi in viata mea, am cartea de munca ca zapada, adică albă :))) Alba ca Zapada :)))) Voi ce ziceti, sa il vand sau sa il pastrez? Ce sfat imi dati?

    8
    • #21

      Vinde-l unui jidan. Ăștia sigur îți dau preț bun, sunt corecți în afaceri.

      13
    • #22

      Daca e teren agricol fa si tu o ferma de animale cinstita si le ceri protectie ălora din bloace, altfel deschizi larg aerisirea fermei. Ce atata strabatere cu constructii. Plus aa acum materiale scumpe a dreq. Dupa ceva timp o sa te roage ei sa vinzi

      8
    • #23

      Pastreaza.l. Peste 40-50 de ani iei pret bun, poate nu mai e nici pandele primar, sau poate te angajezi cu 2000-3000 lei pe luna si strangi bani sa faci blocuri.

      7
    • #24

      sa inchei promisiuni de vanzare cu cat mai multi cumparatori.
      iei cate 20% avans de la 7-8 insi si te-ai scos!

      8
    • #26

      A fost mereu deschis pentru avioane, nu si pentru pasageri.

      3
  9. #27

    Am luat-o odată pe lângă METAV și am ajuns în cartierul ăla din spatele aeroportului. Alea nu sunt case, sunt ghettouri la suprapreț. Nici măcar străzile sau canalizare nu sunt finalizate, să nu mai zic de construcțiile abandonate.

    10
  10. #28

    Senioare, sa indreptam un mic adevar

    Nu s-a taiat nimic in zona aia – era “pajistea” din spatele padurii – eu am facut neste multe chestii pe acolo, cand era pur greenfield…

    Daaar. Nenea Popp s-a jurat documentat, pe mama dansului si pe alte chestii, ca va face acces in DNCB si DN1A – erau planurile facute, pasarele chestii

    Dar terenul costa si mai bine mai facem niste cotetze de beton pe el – asa ca mai bine intaratam bietii cumparatori de buna credinta, care au dat 2/3 din pretul unui apartament in Bucuresti si stau in cur la forsa sia cum tipa ca nu au acces ssi ca sunt prea multi per capita de sqm…

    Vae victis…

    2
    • #29

      Strazile de acces le face primaria si cine mai e responsabil pe drumurile respective, nu dezvoltatorul imobiliar. Probabil ca in PUZ s-au aprobat, dar primaria si restul nu si-au luat angajament in cat timp vor face acele drumuri. Asa ca sa astepte si sa protesteze la loc vizibil, ca poate asa nu mai cumpara nimeni acolo!

      2
    • #30

      Ce pădure vă trebuie ?! Tot orașul ăla al vostru miroase a izmene coapte !

  11. #31

    Bună comparație cu Aeroportul. Mai sunt unii care au construit lângă un poligon de tragere și acum fac petiții să-l închidă că le tulbură liniștea militarii. Dar când și-au făcut casa de neam-prost au auzit cum face pușca poc, numai că au zis “lasă că rezolvăm noi după”.

    5
  12. #32

    Ori de câte ori am ajuns în zona aia m-am uitat ca prostu’ la cum bântuie ăia cu 70/80 la oră către Greenfield. Și mi-am zis că asta nu trebuia să se petreacă. Dar na, cine sunt eu să spun așa ceva?

    Și de fiecare dată m-am gândit la o doamnă din vremea de formare a bloggingului, Greenfield se semna, nu avea toate țiglele acasă, dar spunea mereu că soțul ei și colaboratorii săi au o idee care va revoluționa România și modul de viață al românilor. Oare ea să fi fost și oare asta să fi fost ideea, să fuți pădurea? 🙂

  13. Mă tot uit pe Google Maps și chiar nu-mi pot da seama cum poate face cineva acces din Greenfield în DNCB fără să culce niște depozite. Singura cale prin care poți face un pasaj peste calea ferată este dacă folosești soluții de acest gen. În Greenfield nu văd cum se poate întâmpla asta.

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.