Se pare că da. Bulgarii cică s-au săturat de românii ce își înmatriculau mașinile acolo și schimbă legea.

Eu, ca un neofit în domeniu, totuși văd minim 3 ieșiri.
1. Cetățean român, făcut firmă în bulgaria, cost ceva gen 300 lei, înmatriculat mașina pe firmă.

2. Cetățean român, înmatriculat mașina pe numele unei firme bulgărești ce se ocupă cu așa ceva.

3. Cetățean român, luat cetățenia bulgărească, dat mumu guvern, tepuppapa.

Probabil că știți că scriu împotriva taxei auto încă de când a băgat-o jegul de Tăriceanu și probabil au existat ceva citroenuri zgâriate, la îndemnurile mele.

Dar deja problema mașinilor înmatriculate la bulgari e foarte mare. Nu e normal ca pe stradă să trag pe dreapta când trece un dobitoc cu P pe tăblițe, pentru că el știe că nu are ce să pățească. Nu e normal să nu existe asigurare sau metode coercitive împotriva lor.

Da, vreau să dispară din trafic.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sunt metode de ocolit taxa si la noi in tara.
    O inmatriculezi pe tulcea si procedura dureaza vreo trei luni. Nu esti proprietar dar măcar nu tre sa mergi în bulgaria la fiecare itp.

    • #2

      si nu ne spui si noua care e povestea cu tulcea?, am vazut o oarecare avocata alina b., care ar inmatricula auto in maxim 3 zile, fara plata taxei, in tulcea. ciudat.

  2. #3

    Tu te-ai mai gandit in privinta celei de-a doua masini? Nu am mai vazut nimic legat de asta.

    • da, astept sa mai strang bani si ma duc in germania si imi iau

    • #5

      Sau renunti la a doua vacanta la greci. 🙂

    • nu pot, vacantele sunt mai importante decat masinile 🙂

    • #7

      Iti vand un Dodge Nitro Detonator 2010, 50.000 Km, neinmatriculat, ieftin ieftin….

    • :))))))))))))))))))))) cred ca doar impozitul e vreo 5000E…

    • #9

      impozitul e 6400 lei/an. M-am interesat deja. O bagatela pt tine, vinzi 3 vouchere la emag, gata banu.

    • mda, vorbeste ala care imi explica ca fara 500 000 dolari, nu se da jos din pat

    • #11

      M-as da acum jos si pentru 1000, ca inca nu a intrat salariu..

    • #12

      Arhi, spune-mi te rog de ce nu mai cauti masina SH in Romania si vrei sa te duci in Germania, e chiar asa de rau? Intreb pentru ca si eu voi fi acus in aceeasi situatie si am vazut ca in Romania sunt in general mult mai ieftine masinile…

    • lolici, unde ai vazut ca in general sunt mult mai ieftine? fata de ce? fata de germania?

    • #14

      Da, mie asa mi s-a parut atunci cand am comparat ce ai gasi in zona Bucuresti de exemplu cu o zona limitata din Germania (adica un oras si orice pe o raza de 100 de km in jur). Adica…asa se mai gaseste cate una ieftina printr-un satuc, dar daca nu iti place aia, urmatoarea comparabila poate e la 500 km distanta.

    • atunci, ia-ti din zona bucuresti

    • #16

      Eu mi-am luat din Germania acum cativa ani ca acolo am locuit si am fost multumit. Eram curios cum se prezinta alea din Romania…ca in anunturi vad multe de 4-5 ani si la preturi f bune. Nu am vazut niciuna pe viu.

    • nu e niciuna inmatriculata, taxa auto te ucide, au kilometrajul dat peste cap si in general sunt varza

    • #18

      Arhi sa nu uiti de “polishate si bine spalate pe interior”.
      Deasemenea cu “fara erori, accept orice test”
      99 la suta sunt masluite.
      Fara airbaguri in unele cazuri. Cu senzorii suntati.
      Care cumpara de la samsari isi merita soarta

    • #19

      propun un articol pe viitor despre masini din ro vs din DE
      sigur ne-ar ajuta pe toti 😀

  3. #20

    Cred ca se pot trage niste concluzii pertinente pe baza acestui fapt.

  4. #21

    citroen s-a cărat din românia, tăriceanu era cu peugeot parcă.

  5. #24

    auzite-ar Allah ! sunt satul de “texani” pana pana peste cap

  6. #25

    Ieri,un bulgar din asta,satul sa astepte la semafor a facut o intoarcere cu scartait de roti si demaraj in tromba si a plecat de parca era undeva in pustiu.masina? un cazan de audi a4 primul mode ce arata de parca era luata de la fier vechi.sa nu-i tragi pe dreapta si sa le dai foc la masina ?

  7. #26

    O masina noua pe familie e suficient, as putea sa spun chiar Arhi-suficient 🙂 Nu una la cap de vita furajera, cum e la noi. Si o bicicleta pe cap de vita furajera, cum e la ei. Una bucata masina pe cap de ghertoias nu e nevoie decat la aia care stau la vila, in porumb, dar sunt exceptii.

    • #28

      Da aia prin care cumparatoul “uita” sa-si declare masina la fisc cum e?
      Vanzator de buna credinta vand masina; radiat de la fisc; scris in talon “Instrainat catre…”
      Masina e revanduta de vreo 3 ori intr0o saptamana si ajunge la “utilizator”.
      Amenzile de de vinieta neplatita si radar n-ajung la mine pentru ca nu mai am masina. La utilizator n-au cum sa ajunga…
      Masina are asigurare si numar de inmatriculare valabil. Dupa 4 ani doua farusi sparte si o usa infundata; 0 impozit si 0 taxe de inamtricuare, 0 amnenzi masina ramane parcata definitiv pe o alee din Drumul Taberei.
      Cum e in alte tari: 1 (UNUL SINGUR) punct de contact intre stat si cetatean. Platit taxa (UNA SINGURA) care cuprinte timbru fiscal, timtru de mediu, impozit pentru minim 6 luni, comision operare, taxa numar immatriculare, etc)
      IMplementare practica la noi:
      Posibila implementare preactica la noi: un calculator al fiscului in borou inmatriculari; Intruirea operatorului inmatriualri in a lucra cu instrumentele fiscului: verificare debite, preluare taxe impozite…
      Voita politica: mumu.

  8. #29

    Am senzatia ca imi scapa ceva. Daca cazangii cu numere cu “P” intra in tine, tu nu poti urmari pentru daune soferul care te-a lovit? Din ce auzisem inclusiv RCA-ul poti sa il refuzi daca nu ai incredere in asigurarea intinsa de cel care te-a accidentat si sa il obligi pe el personal sa plateasca. Si apoi nu are decat sa se judece el cu asiguratorul sa isi primeasca banii inapoi.

    • aha. si cum il obligi? ii dai 2 in gura? ii furi actele?

    • #31

      Dat in judecata, distrugere de bunuri.

    • :))))))))) pe cine dai in judecata? ala pleaca, tu ii iei numarul de inmatriculare si ajungi in bulgaria. ce faci, il dai pe ala in judecata? iar un proces in romania dureaza minim 6 luni-2 ani. NIMENI nu isi permite sa refuze rca-ul, atata timp cat un proces dureaza enorm, cu cheltuieli enorme, iar la final ala iti zice cuaie, nu am nimic pe numele meu, ia suge-mi pula.

  9. #33

    Caz real cu masina inmatriculata in Bulgaria.
    Un prieten care are Volvo, a fost lovit de un Opel vechi inmatriculat desigur la Ruse.
    Respectivul, dupa accident s-a dat jos din masina si a fugit.
    Din fericire prietenul avea CASCO si tot a durat vreo 3 luni pana sa-i plateasca paguba.
    Cei de la asigurari au cautat propietarul Opelului si au gasit un bulgar care avea vreo 100 si ceva de masini pe numele lui si nici una nu avea RCA valabil.

  10. #38

    Nu trebuie cetatenie (e greu de obtinut, trebuie sa stii limba, istorie, etc). Rezidenta ar trebui sa fie suficienta.

  11. #39

    Nici macar rezidenta la castraveki nu-ti trebe, e de ajuns sa inmatriculezi masina pe o firma care apoi ti-o inchiriaza cu contract si bon fiscal.

    Am mai zis si la Vali pe blog, nu stiu de ce va temeti atat de asigurarile de Bulgaria. Am avut si la Euroins BG, firma mare, cunoscuta si bine-vazuta si in Romania, nu? 😀

    Iar sa va loveasca unul fara asigurare, zau ca nu inteleg de ce mai conteaza in ce tara e inmatriculat. Au n-ati vazut si cu numere de Roumanie care circula fara RCA?

    Din nou insa, dupa cum spui si tu Cetin, dezbatem efectul, nu cauza. Dac-ar scoate bolovanii astia timbre si taxe de “poluare” si ar pune una si buna, gen 500 euro pentru non-euro, 400EUR la euro1, un 300EUR la euro2-3, 200EUR la eur4-5 si un bonus de 500-1000EUR la hibride/electrice, nu cred ca ar mai merge romanii sa inmatriculeze la Ruse si Dobrich.

    Sincer si eu m-as gandi din nou la un numar de Texas daca timbrul n-ar fi de 700 euro la noi. Si am calculat ca la fel m-ar ajunge si-n Bulgaria. Insa pentru unul care are de platit 2-3000 de euro si poate a dat 4.000 pe masina (gen Laguna 2 diesel, sa zicem, ca asta mi-e la indemana), eu zic ca alegerea e simpla. Cel putin eu as “inchiria-o” rapid. Si ar putea sa pupe undeva cei care au o problema cu asta. Iar RCA-ul chiar nu e problema mea, mai ales ca stiu sigur ca in unele cazuri astepti mai mult dupa banii de la firme romanesti de asigurare decat dupa cei din Bulgaria.

  12. #40

    Am fost lovit de unu cu numar de Bulgaria. Pe spate la orice rca din Ro este un numar ptr Bulgaria. Suni la numarul ala, ii dai seria la rca din Bulgaria, aia iti zic daca e valabil sau nu si daca e valabil te trimit la o firma din Ro. Si apoi incepe distractia…De regula firma aia e din Bucuresti sau de prin zona, nu are alte sedii prin tara si trebuie sa le trimiti alora pe fax actele. Ca fapt divers politistul mi-a zis ca el nu isi poate da seama daca rca de bg e valid sau nu. Dar daca nu e valid sa il dau in judecata pe ala…Am rezolvat dauna pe rca-ul unui tir inmatriculat in Ro 😀

    • #41

      Si dupa aia tot de-astia ca tine se plang ca-s scumpe asigurarile. Pai cu atatea fraude normal ca sunt scumpe.

  13. #42

    azi am vazut o masina de bulgaria cu volan pe dreapta si presupun ca era condusa de un roman

  14. #44

    Ar trebui sa iti indrepti ura si furia spre cei care au inventat o taxa pe care UE o considera ILEGALA, nu spre oamenii care incearca sa fenteze O LEGE ILEGALA. Vezi cum suna ?!