Din toamna am inceput sa primesc in bord la schimbarea treptelor 2-3 sau 3-2 iar turometrul ajungea la 1800rmp “Oil check, stop motor”. Am fost la un service, au testat-o ce i-au facut si mi-au spus ca e pompa de ulei. Am cumparat pompa noua + ulei schimbat si vro cateva zile/1 saptamana nu am mai avut problema, dupa care a re-aparut. Dupa 1 luna masina a inceput “dimineata la rece” sa trepideze foarte tare (motorul/schimbatorul de viteze) si sa se comporte ca un diesel. Am dus`o la un service(ALTUL decat primul) unde mi s-a spus ca trebuie inlocuit carterul superior cu tot cu axe came (exista joc si se pierde presiune pe acolo). Am gasit local acea piesa, am dus-o la “meserias” unde urma sa-mi spuna daca “se potriveste/e compatibila/etc” si cu ocazia asta sa-mi faca si distributia.
Am fost sunat dupa 3 zile sa vin sa-mi iau masina, ca a fost pusa la punct si merge “giugiuc”. Intradevar, trepidatiile disparuse, motorul nu mai suna a diesel. Asta se intamplase pe 5 Decembrie.
Pe data de 22 Decembrie coborand un deal a inceput sa-mi tacane foarte tare (nu eram un urcare/frana/acceleratie/ambreiaj apasat/etc – DIN SENIN !) si am observat ca apasand ambreiajul zgomotul disparea, la accelerare tãcãnea foarte tare. Am dus masina inapoi la service pe data de 23 Decembrie unde am fost amanat/plasat de pe o zi pe alta pana pe data de 6 Ianuarie cand am pus masina pe o platforma si am dus-o in alta parte (vinerea trecuta) (stiu ca au fost si sarbatorile de iarna dar in zilele in care s-a lucrat si mecanicii erau acolo eram intampinat cu raspunsuri de genul “nu s-a uitat nimeni, nu stiu nimic, acum intreb, te sunt eu in 30 min si nu mai suna nimeni pana a doua/treia zi cand reveneam eu cu telefon)
De acolo, Luni am fost sunat unde mi s-au spus urmatoarele:1. Au reusit sa dea jos DOAR carterul superior (si doar atat au observat, momentan)
2. Distrubutia a fost schimbata doar cu pompa de apa (asta banuiesc, nu a desfacut nimeni sa vada INCA) si curelele (2 la numar)
3. Carterul superior si axele cu came sunt zgariate ingrozitor, uleiul e peste tot prin motor si pe langa (cand porneam masina curgea ulei mult)
4. Culbutorii sau tachetii de jur imprejurul pistonului 4 erau sariti de la locul lor (chiar in blocul motor) si unul era infundat atat de tare incat a trebuit sa traga cu patentul de el ca sa-l scoata
5. Carterul schimbat are semne de ciocan (se pare ca l-au montat cu ciocanul si nu in suruburi, pentru ca ATENTIE, CITITI LA 6)
6. Axele din cate am vazut sunt prevazute la un capat cu rotile zimtate iar la celalalt capat cu un fel de capace care se prind in 3 suruburi sub forma de triunghi. Ei bine, doar un singur ax era prin intr-un surub, celalalt era doar pus de forma/impins cu mana neinfiletat cu nimic.
7. Bordul nu a indicat nimic pentru ca pe senzorii de ulei si ce mai sunt acolo erau plini de pilitura de fier cu uleiCei de la service m-au indrumat in felul urmator: ori imi iau carter + tacheti + corbutori, cuzineti si am sansa sa mai fie si altceva stricat pe acolo, pe care momentan nu au gasit (desfacand doar carterul) sau motor nou, unde ca pret/montaj/manopera cam tot pe acolo ajung doar ca am avantaj la motor nou sa nu gaseasca si alte piese stricate pe parcurs.
Motivul ar fi rampa nu a fost unsa deloc si s-a fracat fier pe fier.
Momentan nu am fost la service-ul meseriasului sa-i expun problema dar indiferent de rezultat sunt ferm convins ca el va spune ca acel carter nu a fost cumparat de la el si nu ofera garantie. Pe mine nu ma intereseaza asta ci manopera pe care am descris-o mai sus (fara suruburi, fara role la curele,etc) si vreau sa stiu unde sa ma duc sa fac cateva plangeri. La politie/OPC/rar ? Sunt convins ca indiferent de situatie eu trebuie sa scot undeva la 1000euro sa-mi iau motor nou si sunt impacat cu ideea.Mentionez ca la intrarea si iesirea in service nu am primit nici`o foaie/factura ci doar un bon fiscal cu “pompa de apa/curele + manopera = x RON” prinsa in cartea tehnica a masinii.
Povestea asta de aici este perfectă, dar PERFECTĂ pentru băjeții care îmi explicau doct cum sunt prost că iau piesele de la service, că se găsesc piese pe toate drumurile, la toate dezmembrările, la toți băieții care fac rost când ai nevoie.
Așa e, se găsesc și e bune tooate.
Așa a zis și tipul din poveste. Că el se descurcă cu piesele pe cont propriu. Și de ce să ceară factură detaliată, bon și garanție? Să îi dea bani lui Ponta? Dă-l în mă-sa, ce se poate întâmpla?
Ecce…
NOU
ti se busii varnishu’, cred. Pe linkul tau cu reparatie. Sau ai sters articolul :).
Error 503 Service Unavailable
Service Unavailable
Guru Meditation:
XID: 665565903
Varnish cache server
NOU
e la mai multe articole. Good luck fixin’
NOU
e varnisul mm
NOU
Da-le dreaq de piese si de varnish. Viata e frumoasa cand ai o vanitoasa www.addpic.net/images/I9NI.jpg (NSWF)
NOU
Apogeul l-am atins in momentul in care a venit unul la mine la semafor sa-mi vanda propria oglinda (cu tot cu carcasa) furata de la mine cu o zi inainte.
“Haide sefu sa-ti dau o oglinda ieftina, vad ca-ti lipseste chiar pe dreapta si uite e si in culoarea masinii”
NOU
“Ai poze porno cu gagica-ta? Daca nu, iti dau eu!”
NOU
Am fost suficient de papagal sa-i zic ca aia e oglinda mea si ala a fugit.
Am stat o saptamana fara oglinda pana au adus cei de la Opel o oglinda noua si am cumparat-o pe Casco. Era un Opel Vectra B si oglinda avea o forma mai speciala. Se furau in draci acum 10 ani. 🙂
NOU
Parerea unui simplu om din popor: ASTA ar trebui sa fie comentariul zilei! :)))))
NOU
True. În afara de ulei de motor, pe care îl iau din magazine specializate pentru ca la reprezentanță nu și decât uleiuri mediocre, toate treburile le fac prin reprezentanță. De ce? Și dat chix de vreo doua ori, telefon/mai direct la șefi/manageri, să vezi cum te cheamă cu domnu’ haideți să rezolvăm nu putem să lăsam mașina așa, sunteți mulțumit, hai să spălam și motorul uitați ce murdar e, nu va costă nimic doamne ferește. Service-urile mai mici – s-ar putea, nu zic nu, la unele să fie oameni mai competenți. Dar, fie nu au piese de origine, fie mai sar pe la factură, fie dacă pățești ceva își declină responsabilitatea. A, mai e și casco, care cer service intr-o reprezentanță altfel dacă ți se strică mașina pe drum nu decontează ridicare+reparație.
NOU
Piese care au legatura cu motorul e musai sa fie luate cu factura 🙂 Pentru restul sunt ok dezmembrarile, dar doar alea din Ardeal/Banat, unde sunt oameni seriosi. In zona Bucurestiului (Dezmembrari Gagu / Econet), Ploiestiului (Dancor) sau Buzaului (AutoRolla) – astea fiind cele mai mari – sunt toti cefe late care dau tepe la greu.
NOU
Nu se poate bre. Ești într-o eroare cumplită.
Știe toată lumea că bucureștenii e cinstiți nu ca și momâile de ardeleni.
NOU
Iar citesti in diagonala, iar trunchiezi mesajele 🙂
Piesele au fost comandate de service, nu si le-a luat el.
Piesele comandate la distribuitori mari gen Augsburg sau Autokarma vin cu garantie sau daca nu se potrivesc se pot returna.
E ok sa lasi si service-ul sa comande piesele insa sa iti prezinte mai multi producatori si preturi , in scris ( eu asa primesc unde merg ) .
Poti cere oferte pe piese _ manopera la 2 – 3 serviceuri inainte sa te apuci de ceva.
Nu compara bielete si bucsi schimbate de tine ( care sunt la fel peste tot ) cu tacheti si ax cu came.
Eu unul nu as fi lasat in veci un dorel sa umble la motor pana nu ma asiguram ca stie pe dinafara fiecare surubel al motorului, nu l-as fi lasat sa il deschida fara sa fiu langa el , prea multe cazuri d-astea se intampla .
NOU
Poveste este incredibila. O astfel de masina mi as lua si eu daca asta a reusit sa mearga cu ea dupa toate cele povestite. Bah baiete, tu vorbesti serios?
NOU
Si in alta ordine de idei, nu se compara cu nimic emotia cumpararii pieselor de la amicul Giani.
NOU
E vorba de ACEL Giani?
NOU
Banuiesc ca service-urile unde a umblat cetateanul nostru nu au fost nici care vreo reprezentata sau service dedicat pe marca. Nu stiu nici macar despre ce masina era vorba, dar merg pe ideea: masina cu pret decent = > service in reprezentata la pret decent vs masina la pret extrem de mare = > service in reprezentata la pret extrem de mare. Either way, cheltuiala de dupa va fi maaaare, asa cum anticipa proprietarul.
NOU
De la dezmembrari iti iei doar piesele cu valoare “cosmetica”. Piese de caroserie, ornamente, chestii… Frane, suspensie, directie, motor doar noi cu factura si garantie.
NOU
bravo. ai zis mai bine ce voiam sa zic eu mai sus 😀
NOU
Pfff … mi-e frică să dau clik pe link. Aş putea să aflu despre ce maşină e vorba şi vrea să cred că nu poate fi decât Renault.
NOU
E normal sa incerci sa iesi mai ieftin la o reparatie, dar cred ca asta trebuie sa o faci la manopera.
Sunt destule service-uri care iti comanda si monteaza piese originale, iar la manopera sunt mult sub “meseriasii” de la Porsche Aviatiei de exemplu.
PS. Inca nu am uitat cum o revizie la Porsche ma costa 900 lei iar la un service mai de cartier, cu filtre originale(desfacute in fata mea) nu sar de 350
NOU
O ruda de-a mea a cautat in paginii aurii un “meserias” care sa-i repare masina de spalat.
A venit ala, a desfacut toata masina de spalat, a imprastiat-o prin sufragerie, s-a uitat la ea filozofic asa bilutze cum o facuse, a fumat 2, 3, 5 tigari si s-a ridicat si i-a zis proprietarei ca n-are ce-i trebuie azi, dar vine maine si dus a fost.
Si trece maine, poimaine, raspoimaine si meseriasul nicaieri. Timp in care in masina de spalat ocupa toata sufrageria, si pe sub pat si pe televizor si prin mobila. Si suna proprietara asta dupa 3 zile si zice: hai, domnule, ce faci? pai nu ziceai ca vii acuma 2 zile? La care ala: doamna, sa fiu sincer, nu mai stiu sa o fac inapoi. Si a inchis telefonul.
La care asta uimita, deh, statuse mult ani in strainatate, bate la vecini si le povesteste intamplarea si aia o sfatuiesc sa bage masina se spalat intr-o punga de aia de la piata si sa se duca cu ea la nu stiu care bloc unde sta nu stiu care unu care a lucrat in fabrica si o rezolva ala, daaar inainte de astea sa cumpere si 3 sticle de coniac, ca altfel nu face treaba.
Si se duce asta cu masina de spalat in punga la ala, bea ala coniacul, si dupa 5 ore ii repara mai mult beat decat mort masina. O ia acasa, iar la prima spalare, cand sa stoarca, incepe sa se dezintegreze ca nu era bine echilibrata si dintr-o masina intreaga de spalat a mai ramas doar centrifuga aia.
Morala povestii? Daca stai intr-o tara cu prosti, mai bine te plimbi pe jos :)))
NOU
Bullsheet! Masinile de spalat sunt niste agregate foarte simple si in mod cert nu se repara in sufragerie pentru ca exista scugeri de lichid.
NOU
asta e si definitia femeii
NOU
vezi? romanul se pricepe la toate. de asta e romania ultima tara din lume.
o sa-i transmit data viitoare sa te cheme pe tine sa-i repari masina, poate iese ozn si ajunge pe luna
NOU
Exact asta-i problema Romaniei, ca un inginer in inginerie electrica si automatizari ce a lucrat in industrie (fabrica de uleiuri) are deprindere sa deduca modul de functionare al unei masini de spalat, sa recunoasca piesele componente si rolurile lor.
Te-ai atacat ca te-ai facut de rahat cu povestea ta inventata plina de aberatii.
NOU
esti prost. du-te la basescu sa-ti povesteasca el
NOU
Sa stii ca are dreptate. O masina de spalat are 3 componente cruciale:
relee/calculatorul (daca e digitala), motorul, pompa de apa, si rezistenta.
Daca ti s-a ars placa de baza cu “calculatorul” e caput, iti trebe alta la fel….sa o repari cam greu acasa sau cu gigei.
Restul sunt furtune, garnituri, termostate, un solenoid la admisie apa….chestii absolut banale. Si nu sunt inginer dar am reparat masini de spalat mai vechi (pentru mine) de cateva ori.
NOU
la naiba =))) sunt 4 =)) in seara asta nu mai comentez aici :))
NOU
Service autorizat:
#1 filtru ulei montat greșit – înfiletat capac peste => filtru turtit – mers 10.000 km așa;
#2 deșurubat șurub la baia de ulei, înfiletat înapoi strâmb => futut filet – montat înapoi cu o sârmă în jurul șurubului;
#3 demontat scut, pus înapoi => pierdut pe drum;
#4 dat certificat de înmatriculare la recepție – nu am primit nimic înapoi (rămâne la noi până scoateți mașina) – nu mai găsim, trebuie să fie pe aici – făcut alt certificat – primit telefon peste 3 luni (AȚI UITAT CERTIFICATUL LA NOI!)
#5 promis că nu îmi pune constatarea pe factură – facturat constatarea (AM UITAAAT! Vă mai pun o ștampilă peste și când reveniți vă fac eu o reducere!)
Nu mai spun povești de la rude-prieteni-cunoștințe. Service autorizat – venit cu portieră înfundată – vopsit în alt cod (DACĂ NU E LUMINĂ PUTERNICĂ NICI NU SE CUNOAȘTE!)
Bicicletă.
NOU
Prin “service autorizat” voiam să zic “service marcă”.
NOU
Eu o repar si-n gradina daca e nevoie, dar nu i-as lasa masina vreunui dorel necunoscutu, ca stie el o combinatie si nu ma costa nici mult.
NOU
Service marca:
Simptome: Cand pornesc motorul, pornesc toate ventilatoarele de la radiator la maxim + martor in bord.
Raspuns: Senzor temperatura motor defect: 70 RON,
120 RON constatare+80 RON senzor + 200 RON manopera.
Plecat, dupa 2 zile face la fel, intors la service, raspuns: Curatat mufe senzor daca mai face inlocuim pe garantie.
Ajung acasa, aceleasi simptome. Solutia?
Google, un pic de cunostinte, cumparat de la firma mare termostat+garnitura+antigel = 200 RON, inlocuit in fata blocului in 10 minute. Rezultat? Termostatul era blocat pe deschis, masina detecta si dadea eroare in speranta ca ala de la service isi dadea seama…o pla.
Eu am irosit 400 RON + timp… Poate pentru unii e mancarime pe spate, dar pentru mine cand se putea repara cu 2 mil in 10 minute
si eu am dat 400 RON degeaba + cei 200 cu care am reparat`o singur…te cam enervezi un pic :)))
De ce nu am facut din prima treaba asta?
Banuiam problema ca ma pricep un pic, am zis pe aceasi idee ca aici ca ei sunt service de marca si stiu ce sa faca…le-am si zis de termostat…din pacate degeaba!
Garantat nu mai dau pe la ei si de acum google is my friend :)))
NOU
am gresit un pic la pretu senzorului :)) e de iertat e tarziu :))) era 70 RON.