Stau și mă gândesc. Cât de absorbit de gânduri să fii încât să nu te uiți în dreapta când faci o dudă de genul acesta. Adică nici măcar nu este o întoarcere de aia în care trebuie să te uiți în retrovizoare și e posibil să ai ghinionul de unghi mort, ai banda cu prioritate exact în fața ta când începi manevra.

Desigur, dacă era șofer de BMW, prepuneam că se bazează, așa cum e și normal, că oprește celălalt, la prioritatea de brand. Dar e un om normal, cu mașină normală, ba chiar și semnalizează. Așa că nu pot să cred decât că se gândea la altceva.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

22 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Patit aproape identic (nu ne-am atins ca am reusit sa franez si el iesise ceva mai putin). Mi-a spus ca a vazut pietonul trecand si a presupus ca eu am rosu….

    • #2

      Sunt vinovat de un accident similar. M-am bazat pe faptul ca cel caruia trebuia sa ii cedez trecerea opreste la trecerea de pietoni, mai ales ca cineva traversa. Nu a facut-o si am intrat direct in el. Nu a fost nimic grav, o mica zgarietura pe bara fata pentru mine, una pe usa pentru el. Shit happens.

  2. #3

    la nimic, nu a gandit nimic omul la faza aia. Uita-te putin pe strada la oamenii care ies cu masinile de pe drumurile laturalnice, majoritatea se asigura prima data pe banda opusa celei pe care vor intra. Nu li se pare mai important ca de pe banda pe care intra sa nu vina masini sau sa nu incurce cumva circulatia, ci se uita prima data la cealalta banda.

    Lipsa de autoconservare e sport rege la noi.

    • #4

      De cand era sa iau un retard biciclist pe capota, acum vreo 6 sau 7 ani, care mergea pe interzis, ma uit in toate partile cand vin de pe drum fara prioritate 🙂 Daca-l pocneam, pe langa trauma psihica+ranit retardul, ramaneam si fara carnet, pt. neacordare de prioritate, ca asa-i legea.

    • #5

      era sa iau un biciclist in giratoriu de cred ca am albit putin. eu pe banda 2 voiam sa ies din sens, el pe 1 voia sa mearga inainte, venind usor din spatele meu, unghi relativ mort. nu stiu cum am reusit sa franez

    • #6

      Ar trebui ca si la noi ca vina sa se calculeze in procente. Sa nu mai fii 100% vinovat ca nu vezi retardatul care vine pe interzis dar are “prioritate” de exemplu. Si da, stiu ca si acum politia poate sa-i ia si lui carnetul dar nu vreau asa. Vreau sa platesc jumatate din amenda, sa mi se ia permisul pe jumatate din perioada, si sa nu-i dau asigurarea sau in cel mai rau caz sa facem schimb.
      Nu mai zic de cazuri extreme, dar reale la noi, cand te poti asigura cat vrei, daca vine idiotul cu 50km/h peste limita legala, e omeneste foarte greu sa mai poti face ceva.
      Aici chiar ar fi buna o ierarhizare a infractiunilor, iar discutia sa se desfasoare la modul:
      “Prietenas, erai pe drum cu prioritate. Dar ce viteza aveai? 110 in oras? Ia ciocu’ mic, preda permisul si da asigurarea, ca fraierul cu cedeaza nu e Spiderman sa te simta pe dupa curba!”

    • #7

      @Zarax: ai un vot si de la mine pentru ce ai zis. Sunt in oras cateva sensuri giratorii in panta, intri in ele greu ca e la deal si din stanga vin lansati idioti care cred ca daca au viteza sunt primii in sens si au prioritate. Ma asigur mult mai temeinic acolo sa incerc sa anticipez viteza lor, altfel nu mai intru niciodata acolo.

      De fapt un radar i-ar calma, dar nu prea sunt boscheti acolo, asa ca..

  3. #8

    “strada e a mea, merg cu avionu’ pe b3 cand vrea muschiu meu”

    ah, celalalt? “cred ca am timp sa trec”

  4. #9

    Cred ca e mai importanta atitudinea de dupa eveniment. Se intampla sa fii prost. Eu am intrat in spatele unui Logan pentru ca in timp ce luam curba pe o straduta care era tot timpul goala, a alunecat ceva prin masina si m-am uitat sa vad ce s-a intamplat. O secunda mi-am luat ochii de la drum.

    Primul lucru a fost sa imi cer scuze, ne-am uitat, nu era nimic pleznit, i-am lasat omului numarul de telefon in caz ca se uita mai bine si descopera ceva stricat, ne-am strans mana si la revedere.

    Dar daca greseste si se da jos cu gura mare, nu am ce sa discut. Filmarea pe CD si la politie. Daca vrei sa vii cu mine, bine. Daca ai in continuare gura mare, mergem pe drumuri separate. Eu mi-o fac pe CASCO, tu ai o oarecare sansa sa ti se retina permisul ca n-ai declarat accidentul.

  5. #10

    Zilele trecute la o intesectie in “T” trebuia sa fac stanga, dar trebuia sa dau prioritate de dreapta.
    In dreapta nu erau case, era un parc peste care puteam sa vad departe. M-am uitat, nu venea nimeni, am luat stanga cu viteza mica si cand eram in mijlocul intersectiei ceva m-a facut sa ma mai uit o data in dreapta.
    Era sa ma urc pe o masina gen Matiz, roz, o femeie la volan cu ochii cat cepel si blocata la gandul impactului. M-am suit pe frane (! noroc ca nu aveam viteza !) am oprit la 1cm (?) de ea. Mi-am cerut scuze si s-a terminat totul doar cu o spaima.

    Privind in urma sunt doua posibile cauze la orbirea mea in amiaza mare:
    1. Poate din cauza ca masina era in umbra caselor de peste drum nu am reusit sa o disting, restul strazii fiind inundata de lumina.
    2. Ori poate era parcata in buza intersectiei si s-a pus in miscare fara sa semnalizeze ajungand in dreptul meu exact cand faceam stanga, si crezand ca o vad si ii dau prioritate.

    Anyway, beliti ochii, ca daca nu… vorba aia.

    • #11

      Nu e vorba de daca, e vorba de cand. Statistic, nu mai tin minte la cati km, parca erau 70.000, fiecare sofer va fi implicat intr-un accident.

  6. #12

    Din ce an e filmarea de e așa liber pe stradă?

  7. #14

    se gandea la ce accident stupid a fost ala din parcarea de la afi!

  8. #15

    Dar banda 1 ce avea?Nu se mai folosește?In tarile cu apa calda se ia amenda pentru asa ceva!

    • #16

      Ma indoiesc ca in localitate… Inteleg logica cu circulatul pe B1 cand poti, dar in orase regula asta e greu de aplicat. Hai sa nu fim mai catolici decat papa.

  9. #17

    Era Zoso pedepsind pe umblătorii pe banda 2 🙂 (sau 3? In capitală nu e clar unde e banda 1 și unde e parcare, și nici nu a ajuns încă tehnologia de a desena niste linii pe asfalt)

  10. #18

    singura salvare sunt camere puse pe stalpi la semafoare pentru supravegherea intersectiilor. dau asa de la mine un lejer 30% permise suspendate in primul an.

    patit ceva aproape identic, doar ca in fata mai era unul care a oprit la o trecere. am evitat vita incaltata din teleorman in franare (am facut o volta) dar nu am mai avut distanta necesara sa opresc de tot si l-am pleznit pe cel din fata. ala a pus piciorul pe frana pt ca a vazut faza si a protejat pietonul ca sa nu il imping peste el. baiat de comitet, a fost foarte intelegator cu toate ca i-am indoit bara spate. vita de TR a fugit pana ne-am prins noi care/ce/cum. la politie a fost simpatic cand am primit amenda pentru ca nu am pastrat distanta regulamentara ca ala era de acord ca nu eram vinovat dar ca nu avea ce sa faca si aia e.

    • #19

      Nu exista “nu avea ce sa faca”. Nu mai scuzati jeguri cu replica asta.

  11. #20

    Am facut o chestie similara, raspunsul e ca creierul mi-a fost suprasolicitat ca calculatorul ala al modulului lunar si nu am procesat ca trebuie sa dau prioritate masinii care venea. A fost fara urmari dar niste zile am stat si analizat de ce:
    – nevasta a cerut o schimbare de traseu in ultimul moment
    – momentul ala era fix momentul in care ma asezam pentru viraj la stanga in trafic lejer
    – in loc sa ma concentrez la trafic ma gandeam pe unde sa o iau (faceam “reconfigurare traseu”)
    – motiv pentru care am facut manevra teleghidat fara sa bag in seama masina careia trebuia sa-i dau prioritate

    Asa ca mereu sa fiti atenti si sa nu va bazati pe prioritate, ca nu stiti cand e unul cu creierul in buffering.

  12. #21

    Eu îl știu pe unu’ care se ghidează după principiul “bagă-te, că doar n-o intra în tine!”

    Când l-am auzit, am crezut că glumea (eu eram la volan și aveam cedează), dar apoi l-am văzut că el chiar așa conduce

    În lipsa sancțiunilor, unii s-au obișnuit să facă așa, pentru că au văzut că le merge

  13. #22

    Sfat de la școala de șoferi: “Bogdane, nu te mai uita, unde-i dreptul tău bagă-te cu tupeu, dacă dă în tine e vina lui”.

    Desigur, dacă mai scap…

    Și de aici a venit și concluzia: “Vezi că la examen te vor depuncta dacă te văd atât de preventiv. Trebuie să ai coi, să arăți că stăpânești strada”.

    Mno, ca să mă bucur de coiul ăla pe care-l am trebuie să fiu și viu. Așa că am să continui să merg cât pot eu de preventiv chiar și pe dreptul meu, chiar și la examen 🙂