De pe 13 noiembrie sunt pieton. Până pe 14 decembrie. Păţăşti, atunci când treci pe roşu, nu?
Şi tot de atunci merg cu taxiul, pentru că nu îmi place să merg cu transportul în comun. Da, ştiu, sunt snob. Dar refuz să merg în împuţiciunea din autobuzele rromâneşti. Prefer să mă abţin de la altele şi să dau banii pe taxi.
Ieri am luat unul de la Aris. 1,39 lei pe kilometru. Mi-a luat fix 11 lei din Pantelimon până în Piaţa Naţiunile Unite, la Hepifiş.
Azi am luat un Taxi 2000 parcă, la 1.29. Pe exact acelaşi traseu, oarecum în acelaşi timp, a costat 14 lei.
De unde diferenţa asta? Ar fi trebuit să fie, în teorie, mai ieftin, nu?
Care sunt modalităţile de şmecherire a aparatelor de taxat din ziua de azi? Demult le legau la ştergătoarele de parbriz. Acum la ce le mai leagă?
NOU
Poate ai stat mai mult in trafic..
Nu cred ca se mai fac chestii deastea.. parerea mea
NOU
nu, nu am stat mai mult, dimpotriva, am ajuns mai repede
NOU
e daca ai ajuns foarte repede, o fi mers omu cu super derapaje si au facut cauciucurile alea multi kilometrii in plus; la radio, la lumini si la orice altceva atinge soferul in timpul mersului fara sa dea de banuit.
NOU
miraculoasa aritmetica a taximetristilor e asemanatoare cu cea a chelnerilor… ai studiat vreodata notele de plata de la restaurant?
NOU
o da. odata era 9+4=23 si aia mai avea un pic sa ma bata ca nu inteleg de ce
NOU
in matematica, 1+1= cat vrei tu, mai putin 2!
NOU
Si eu circul doar cu taxi , dar mie majoritatea imi fac reduceri sau ma duc gratis .. bine poate si pt k sunt blonda 🙂 . sa stii k depinde si de tariful de stationare …deci acum realizez cat de ieftine sunt taxiurile in bucuresti..aici e 1,79 🙁
NOU
in Romania orice firma de taxi sau organizatie sau cum vreti sa le spuneti de numesc ” haite” da eu asa ii numesc…haite
ei nu au legi , fura pe fata si nu se tem de nimeni si de nimic….
incercati sa comentati ceva la pret sau la traseul care la facut sau indiferent la ce…si vedeti ce se intampla.
incercati sa-i clacsonati sau sa le spuneti ceva pe geamul masini….sa vedeti cum v-ati rezolvat un scandal si daca sunteti norocosi scapati fara o bataie care sa va bage si in spital.
eu am vazut in baia mare cum un italian ( e adevart ca beat ) sa ciocnit cu un taxi si in cateva minute au venit colegii in haita si l-au scos pe italian din pumni si picioare pana l-au nenorocit. va spun ca atata l-au batut pe saracul om pana nu a mai fost constient….politia nu sa bagat …mai sopteau ei saraci : stati domnilor..usor domnilor…si atat.
nu e singurul caz…..banuiesc ca toata lumea stie despre haitele taximetristilor.
In alte orase din tara nu stiu exact cum e dar in Baia Mare cel putin toata generatia de vagabonzi si smecheri de prin anii 2000 incoace sunt taximatristi….
salutari all !
NOU
Din câte am înţeles au ceva butoane ce dau impulsuri aparatului ca să sară suma în sus, butoane care sunt pe sub bord.
NOU
Zi tu că nu este frumos Bucureştiul :))
NOU
nu au frate nici un buton ascuns. sunt cauciucurile mai mici. fac omologarea cu niste cauciucuri mai mari si apoi le schimba. pentru ca aparatul de taxat numara de cate ori se invarte roata (asta ca sa simplificam lucrurile). are un senzor magnetic.
NOU
gaben.ro a pus destu in rana! asa se explica + timpii de asteptare la semafoare + traseul ales de taximetrist, etc.
NOU
zilele trecute am dezbatut subiectul…foarte multe firme practica modificari la aparate… O stiati pe aia cu taximetristii care merg doar in Militari ? : traficul.org/?p=5080 :)))
NOU
poate difera tariful de pornire.
pai lol si dc le leaga la stergatoare, cand e senin ce se intampla? 🙂
NOU
nu tinea stergatoare pe timp senin
NOU
daca punea frane multe…e bagata maimuta la frana.
NOU
nu se poate modifica aparatu ca e sigilat. si e prea mare amenda. eu va spun asta sigur ca mergeam zilnic pe acelasi traseu dus intors si ma uitam la km. la un traseu de 8 km apareau pe bon intre 8 si 10. nu erau 2 curse la fel.
calcul simplu
cauciuc 85/15 diametru 28,05 inch 713 mm, 2239 mm circumferinta, 446 rotatii intr-un kilometru
cauciuc 65/15 diametru 24,98 inch 634 mm, 1990 mm circumferinta, 502 rotatii intr-un kilometru
vedeti ce simplu e? 12 % din start. fara nici un efort.
NOU
deci practic nu trebuie decat un cauciuc mai mic??
NOU
Pai d-aia prin craiova au toti matizuri si tico.
NOU
Salut,
Pai..cam asa fac:
“unele firme de taximetrie au modificat distanta de tarifare la aparatele aflate in masini. Acele firme, desi apar cu un tarif de circa 1,2 lei/km, fac o taxare la 500 de metri, nu la 1.000. Astfel, suma platita de un pasager este mai mare decat daca ar fi circulat cu o masina ce afiseaza un tarif mai mare” de aici:
www.ziare.com/articole/modificare+tarif+taxi
NOU
Am un prieten, fost taximetrist, care avea un mic boton prins de schimbatorul de viteze! Cand se plictisea, mai apasa pe ala, sa mai treaca… timpul!
NOU
Semnalizarea. Asa am patit si eu intr-o noapte cand ma intorceam acasa. Semnaliza ala intruna stanga, dar nici nu vira la stanga si nici nu schimba banda. Si crestea suma cu o viteza ametitoare.
NOU
Eu sunt mai greu de cap si nici n-am nici cea mai mica idee despre cum contorizeaza astia. Dar totusi daca e aglomeratie si se merge bara la bara de ce se ia mai mult? Parca se taxa pe kilometru nu pe minut:-?
NOU
cum @Geeo ? , mic buton sub schimbatorul de viteze ?:)) si ce facea cu el ? lol..nu am mai auzit…:))
NOU
ei se refera la timpul de stationare, care e la ora
NOU
La semnalizare sau fura setat si automat
Sincer ai putea merge cu metrou (asta cand nu e in greva) da na snobiwmu asta de “mare blogger cu nova”
NOU
Te-ai uitat pe masina daca are si tarif de pornire? La unele firme aparatul porneste de la 2 lei, sau ceva de genul, suma aceasta fiind numita taxa de pornire.:))
NOU
oho, e primul lucru la care ma uit:))
NOU
de aia-mi place mie in israel…te tocmesti cu ala pina ajunge toata lumea sa fie fericita
NOU
Pai hai sa-ti spun cum facea un fost coleg de-al meu de scoala. Era unul dintre cei mai mari golani din scoala aia, asa ca nu e de mirare cum ajunsese taximetrist. El avea un cielo al lui, bagat la o firma de taxi din Galati. Adica iesea cu masina cand avea chef, lua comenzi prin statie si le platea alora dreptul lunar. Faza a fost ca firma i-a montat aparat de taxat, sigilat, omologat, deci imposibil de umblat prin el. Asa ca omu’ a recurs la vechea maimuta, adica un fel de telecomanda pentru aparat, amplasata in cazul lui sub nuca schimbatorului. Cum firma percepea diferite tarife in functie de momentul zilei sau zona in care vroiai sa mergi, cu butonasul magic el schimba din mers tarifele, adica puteai pleca sa zic, cu 1,39 pe km, tarif de zi urban, pe drum iti baga 1,79 tarif de noapte urban, eventual si o buna bucata de drum 1,99, tarif extraurban. Asa ca pe 5 km parcursi ziua prin oras in loc sa ia 6,95, daca mergea 1 km cu pornirea de 1,39, doi cu 1,79 si doi cu 1,99 ajungea la 8,95, deci 2 lei diferenta numai la 5 km. Plus ca omul ii lasa 10 lei, nu mai statea sa primeasca 1 leu rest sau pur si simplu asta motiva ca nu are marunt. Acuma sunt sigur ca mai exista si alte metode de fraierit, dar eu am vorbit in concret cu ce-mi povestea omul.
NOU
Arhi:
tot raul spre bine, de unde mai aveai tu subiecte, daca nu urcai pe taxi?
de unde documentare next time, mate? 🙂
NOU
so hai: si pe bonul fiscal ce iesea? ca acolo scrie nr.km*tarif = pret.
NOU
Nu trebuie sa le lege la ceva. Unele pur si simplu afiseaza cat `trebuie`. De obicei sunt mai prodenti si fac asta cand te opresti, treci sa mai iei pe cineva sau alte dintr-astea care te abat de la traseul zilnic ca sa nu poti face comparatii.
NOU
Nu mai bine ai da tu sfoara in tara pe unde ai treaba si pe la ce ora si te-ar plimba cititorii tai?!?!
Nu de alta, dar e uni care” ti-ar rupe capul”! Si ar fi pe gratis… 😆 😆
NOU
Un motiv foarte bine detaliat este cel cu cauciucurile.
Un al doilea motiv este dat de faptul ca aparatele au o marja de eroare recunoscuta de normele de metrologie legala.
Asadar, contra unor atentii, aia care sigileaza aparatele au grija sa le lase in limita maxima a marjei…
NOU
pe jos nu te taxeaza nimeni in plus sau in minus:))
NOU
capshunika, smart ass:)))
NOU
o fi luat-o pe un traseu putin diferit.
NOU
Primul avea ceasu defect
NOU
omfg…omfg…pareri si iar pareri…
Nu, are un mic aparatel care din cand in can schimba tariful.
NOU
Ai luat bon fiscal? Cere mereu bon, inainte de a pleca in cursa, asa sunt mai retinuti sa umble la “maimuta”.
NOU
Se fac smecherii si acum. Multi au “maimute”…pentru ca un taximetrist cu tarif de 1.2 nu are cum sa faca fata cand el oricum la final de zi plateste plan pentru un tarif de 1.6. Ca asa-s angajatorii….deci stati linistiti, ca in medie, cam la orice taxi va bagati, tot tarifu ala de 1.6-1.7 il platesti. Ce scrie pe masina nu are legatura cu realitatea 🙂
NOU
Mie deseori mi-e frica sa ma sui intr-un taxi. Nu vreau sa generalizez, insa multi taximetristi conduc intr-un stil extrem de agresiv. Pe de alta parte nu pot sa ii blamez prea tare, pentru ca oricata pasiune ar avea un om pentru a-si conduce masina, 8-10 ore pe zi prin Bucuresti aduce a cosmar
NOU
Eu am mers cu un taxi al cărui aparat de taxare cam făcea “sărituri” – eu nu realizasem ce şi cum, dar, la un moment dat, vărul meu, care stătea în faţă, l-a rugat pe şofer să oprească radioul. La coborâre mi-a spus că a avut impresia că ori de câte ori taximetristul umbla la aparatul de radio, “sărea” aparatul de taxat. Se pare că avea el acolo vreo şmecherie, pentru că, după ce l-a oprit, a taxat normal… acum nu ştiu dacă a fost vreo legătură între cele două aparate… dar… totul este posibil într-o societate ingienioasă….
NOU
io merg de obicei cu ăia de la pelicanul, şi n-am avut surprize neplăcute. sunt şi ieftini (1,19 lei/km), şi se mişcă şi destul de ok.
NOU
Simplu – nu-ti convine, cara-te cu metroul sau pe jos sau angajeaza-ti sofer personal(si te asigur ca vei iesi mai ieftin decat cu taxiul) . Ti-o spun ca un om trecut prin aceste “dileme”
NOU
pe la mine prin oras sunt legate de pedala de frana la cateva de la o firma mai mare de taxi. la altele sunt legate la cupola, respectiv la faptul ca e aprinsa sau nu.
salturile sunt de la 0.2 lei la 0.5 lei, ca sa nu bata la ochi la taxare ca-ti sare deodata indicatorul.
si oricum, e romania
NOU
Daca ai prins semafoarele, te-a taxat:). Apropo, cei de la ARIS sunt ok, restu mai putin ok. Eu mi-am luat tepe cu cei de la Pelican!
NOU
Nu recomand taxi meridian, fura de sting. Nu stiu in alta parte, dar in Bucuresti asa e.
NOU
luati FLY TAXI daca vreti sa vedeti cum arata o cursa cu maimuta..poate nimeriti si un sofer negru 😆 😆 😆
NOU
prefer taxiul, care desi, deloc lipsit de pericole, macar stiu ca nu voi lua diverse boli, diverse animalute care sed in par, nu voi respira mirosurile nimanui, nu ma va inghionti nimeni, si voi sta JOS fara sa comenteze careva.
Urasc aglomeratia, urasc sa se impinga lumea in mine, ma ia ameteala si simt ca nu am aer cand locul este stramt. De aceea prefer taxiul…nu cred ca tine de snobism 😆 am facut si un experiment pe taximetristi, incepand cu prietena mea sa vorbim in engleza , prefacandu-ne ca nu cunoastem romana, si evident ca omul ce a zis? hai sa le ard la bani pe proastele astea doua….teapa lui , la sfarsitul cursei i-am dat exact cat stiam eu ca valoreaza , si i-am mai zis si romanul e tot roman , orice ar fi 😆
NOU
Alexa,diverse boli si paduchi poti lua si din taxiuri.De unde poti fii tu sigura ca taximetristul isi dezinfecteaza masina dupa fiecare client?
NOU
Chiar m-am gandit si eu intr-o zi la chestiunea asta si ghici la ce m-am gandit…Nu ar fi mai corect sa-i oblige sa-si puna GPS pe masina ca GPS’urile aleg ele traseul cel mai scurt si-ti arata si nr. de Km parcursi…asa ca sa-ti poti face un mic calcul.
NOU
Mie scarba de voi mergeti cu tramvaiul dece cu taxi e scump si va FURA ?
NOU
Cat de frumos scrie un taximetrist … ^_^
NOU
@taximetrist: stai linistit si noua ne este SCARBA de taximetristi! 😀
NOU
Au aratat la televizor cum fac: au prostie de aia de cuartz de la bricheta si cand apasa pe ala imediat sare scorul! Aparatele alea sunt foarte sensibile!
NOU
Sa va zic si o si o faza care mi-o placut in legatura cu taxiurile: ies intr-o seara de la Iulius Mall Timisoara cu cumparaturi si erau 3 taxiuri in statia de taxiuri; de obicei aleg taxiurile si il aleg pe cel din mijloc; era un sofer tanar-pornim si da drumu la muzica tare house, electronica vibra toata masina avea subwooferul in portbagaj era music to my ears ce mai; in seara aia m-am simtit ca intr-o limuzina si n-am fost niciodata intr-o limuzina!