Ați văzut că, săptămâna trecută, a mai fost un mic accident de cale ferată pe la noi, o locomotivă cu accelerația blocată, un om mort, chestii.
Ca absolvent de liceu CFR și fost angajat CFR, acum 100 de ani, pot să vă confirm o chestie:

CFR este cea mai anchilozată instituție din românia. Oamenii se consideră și se mândresc cu atributul de a doua armată din românia, da? Ședințele lor de dimineața, de la ora 5.30, se termină cu Ordine de Luptă, iar participanții salută cu Am înțeles! indicațiile lordului șef de gară sau revizie sau ce mm șefuleț conduce.

Dar asta e doar o chestie anecdotică. CFR este blocată, temporal, undeva în 1960. Sculele folosite, lămpile electrice, ciocanele cu care bonomii lăcătuși de revizie verifică integritatea osiilor de pe boghiurile Gorlitz și Minden Deutz, totul, absolut totul se face ca acum 50-60 de ani și, ce e mai important, cu același material. Același material rulant, același material de întreținere. Gândiți-vă că, în românia, încă exista vagoane care, când tragi apa, dau drumul la reziduuri între șine.

Și aici e problema. Trecem peste faptul că angajații sunt blocați în timp și, dacă ar fi să îi muți în Germania, de exemplu, nu ar fi utili decât la plantat panseluțe, pentru că tehnica și tehnologiile utilizate au 60 de ani în fața româniei. Problema e că materialul rulant e vechi și îmbătrânit, degeaba îl cârpești. Locomotive vechi, vagoane antice, șinele sunt praf, vechi și distruse, orice depășire a vitezei de 40-50kmph este o reală aventură pentru mecanic.

Da, nu m-aș urca într-un tren românesc decât cel mult beat praf.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

52 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Mi-a placut de seful CFR ca a dat vina pe lipsa de bani. De parca e jobul meu sa cer bani, nu al lui. Oricum daca se trage linie cu banii capusati pe intretineri inexistente si alte mizerii cred ca ar cumpara un tren complet pe an. Astia si Posta, alta companie de succes cu aer ceausist.

    • Păi boss dacă cere bani poate vin ăia să-l controleze ce face cu banii ce-i are acuma de nu-i ajung…

      Și nu în sensul că-l paște închisoarea (glume de oameni proști cu justiția din românia din 2023) ci în sensul că trebuie să-mpartă șpaga cu mai mulți și îi strică combinațiile.

      Așa că timpul trece leafa merge.

      1
  2. #3

    In tren nu, pe sosele nu, cu bicicleta nu, pieton nu…asteptam sa ne creasca aripi ca sa calatorim in siguranta in Romania?

    2
  3. #5

    Cand tragi apa :))). Esti cam modern prietene! Care apa?

    12
    • #6

      ahahahahahahahaha

    • #7

      corect!.
      eu știam ca în trenuri te duci la wc și nu exista fundul wc-ului, vedeai direct șina!
      De aceea era și o plăcuță pe ușile wc-urilor că e interzisă folosirea toaletelor în stații, să nu se facă maldăre de rahați în toate stațiile! bănuiesc că la asta te refereai.
      Și exact, care apă?

      8
    • Nu știu, mie îmi venea să fac pipi fix în stație.

      3
    • #9

      Angajatii aia din depourile CFR, mecanicii de scoala veche in special ar face fata la munca in orice depou feroviar din lume, vina nu e a lor pentru conditiile oferite pasagerilor. In depoul din tara (nu Romania) unde lucrez sunt si romani care au lucrat in domeniu in Romania ca mecanici si electricieni, toti sunt oameni de baza, profesionalism 100%. Nu mai vorbesc de inginerii din Europa de Est, inclusiv romani de prima si a doua generatie – super profesionisti. Numai in Romania nu se poate face nimic…

    • #10

      in romania nu poti face nimic, înainte era mafia lui Molea, acum e mafia urmasului lui Molea

  4. #11

    Nu stiti voi, cel mai fain e cu trenul vara de la Satu Mare pana la Costinesti tabara si retur …

    1
    • #12

      Constanta – Zalau, 1995, 17 ore. Vis a fost. Dupa ce am ajuns, o zi inca simteam ca suntem in tren.

    • #13

      Ce va mai place sa va plangeti, mai ales ca mergeati la distractie. Balti-Irkutsk, one way, 56 de ore.

    • #14

      Hahahahaha Boris, corect. Deci de 10 ori distanta ar fi trebuit sa o faci in 170 de ore. Zic ca e chiar decent de 3 ori mai repede. Si? Cum e Baikalul?

  5. #15

    Am mers cu trenul de la aeroport de cateva ori.

    OTP-Gara de Nord 20 de minute.

    Fie transferoviar calatori, fie CFR.

    Automotoare diesel.

    Civilizat.

    Aproape ca-n Germania acum 15 ani.

    3
    • #16

      Mi-aduce aminte de bancul:

      Piranda: “Fulgerica, o ai ca o locomotiva!”
      Fulgerica: “Asa de mare, pirando?”
      Piranda: “Nu, asa de murdara!”

      3
    • #17

      Macar d-ar fi toate ca in germania in 2008

  6. #18

    Se vede că nu ai călătorit demult, apa e la fel de rara că apa calda in București.
    Au consumat-o pe toată când au cumpărat costume de scafandru pe vremea lui Necolaiciuc.
    CFR a fost și rămâne o vaca de muls.

    1
  7. #19

    Acum 2 ani la emisiunea “Romania Te Iubesc” cineva afirma ca in Romania nu exista sina de cale ferata noua pentru a inlocui sinele vechi in caz de probleme, nu pentru proiectele noi. Sunt curios 2 ani mai tarziu care mai este situatia.

    www.youtube.com/watch?v=5V6XcKpQuNA

  8. #20

    La mine in locomotiva vii? :))

    1
  9. #21

    Nu mi s-a întâmplat, deci nu e o problemă

    2
  10. #22

    Si totusi exista atat vagoane cat si locomotive noi in posesia CFR. Acum multi ani am mers cu ele, ce-i drept erau doar pe trenurile Interegio (alea mai scumpe). Ba tin minte ca odata am mers intr-un vagon Astra de ultima generatie, care era in probe la CFR. Dupa aia l-au dat inapoi, cred. Oricum, CFR-ul ramane de rahat, imi aduc aminte si acum cand am fost la Viena, au bagat cele mai jegoase vagoane pe care le aveau in dotare. Imi era jena cand am coborat acolo, in comparatie cu ce se afla la alte peroane din gara respectiva. Iar la revenire, tot cu ei, trenul era catalogat ca “expres” si “international” si se urcau turisti catre Budapesta. Unii din ei coborau si renuntau sa mai mearga, asteptand o alta garnitura.

  11. #23

    Sunt si trenuri mai decente, sunt de acord , la capitolul curatenie mai este de lucrat, dar in aceasi masura civilizatia calatorilor lasa de dorit; sunt rute unde trenul e imbatabil (bucuresti-brasov/otopeni/gara de nord/ploiesti/bucuresti, de exemplu).
    Cu atat mai trist este faptul ca suntem pe primul loc la mortalitate din accidente rutiere, multi bolnavi psihici se manifesta in traficul de inspiratie new delhi, ar trebui tocmai ca infrastructura feroviara sa ofere un transport sigur si comod, mai ales ca se vor aloca tot mai multe fonduri europene pentru acest domeniu.
    Dar daca ceferistii s-au apucat de bloguri, nu e de mirare ca se duce de rapa domeniul.

    • #24

      dintotdeauna m-am intrebat de ce alegi sa lasi comentarii jignitoare si de cacat.

    • #25

      Recomand articolul anterior: “Nu mi s-a întâmplat mie, deci nu e o problema”

    • #26

      Ok,îmi cer scuze pentru gluma legată de ceferiști și bloggeri,dar demonstreaza-mi te rog ce e greșit în restul comentariului meu?
      Ca și călător ocazional de cfr,observ că și acele vagoane vechi și neintretinute sunt folosite de călători ce își pun picioarele pe banchete/scaune,nu au nici o jenă să murdărească,să scuipe,etc…
      Legat de mortalitatea rutieră,sunt statistici ale unor instituții europene,și din păcate pentru mulți,nu neapărat infrastructura este de vină,ci pur și simplu lipsa de respect pentru reguli/lipsa pregătirii în școlile de șoferi/lipsa controlului rutier.
      Cât despre bolnavii psihici netratati,să știi că există niste procente ale bolnavilor luați în evidențe,forme ușoare/grave,la nivel european,statistici legate de consumul de anumite medicamente,excluzând să zic țările nordice unde e cifrele mari sunt explicabile până la un punct de condiții climaterice,în România sunt puțini bolnavi față de medie,iar tratamentele asociate sunt puține cantitativ(raportat la numărul locuitorilor).Acum,se știe că a locui în grădina maicii domnului rezolvă orice problema,sau daca nu se tratează cu țuică,dar eu te asigur că sunt mulți bolnavi psihici/persoane ce au nevoie de consiliere psihologică,ce se manifestă/refulează în trafic.
      Unde e cacatul/jignirea în comentariul meu,că să știu să îmi adaptez mai bine comentariile.mulțumesc.

      2
    • #27

      Gara de Nord-Otopeni da se circula bine, ai aer conditionat/caldura ajungi la timp etc.
      Dar sa mergi de la Satu Mare la Constanta probabil faci 2 zile

      1
  12. #28

    Nu e pericol pt ca merg incet, acolo a fost o exceptie, locomotiva mergea cu 70km/h.

    • #29

      Mergea cu 70 sau 75 km/h in momentul impactului. Dar era in franare de la 95, atat a atins maxim la intrarea in gara.

  13. #30

    Anu trecut din motive independente de vointa mea a trebuit sa execut bucuresti – pitesti cu trenul. Vreo 2 ore trebuia sa faca. Si-a facut 2 ore si 50 min. Cu tot cu intarziere. Ca evident n-a putut sa mearga 100 km fara intarziere. Trenu ok, d-astea gen sageata, curatel, AC…..da’ sageata frîntă.

  14. #31

    Doamne ce betii, ce aventura, ce misto era cu trenul.

    Oricand as merge cu trenul cu prietenii sa ne facem ranga…

    Am mers fara bilet de la deda bistra la mangalia vara… am stat le coridor pe hol tot drumul…

    M-as baga sa fac turul Romaniei cu trenul cu baietii …. sa ne facem ranga popescu :)) o saptamana…. gen :)).

    Dar daca as avea treaba evident ca nu as merge cu trenul :))

    • #32

      Eu n-aș putea să merg cu trenul că sunt mulți… deștepți… cărora li se pare fun să bea în tren.

      1
    • #33

      sure. in rest ai merge ca sunt conditii civilizate dar il strica oamenii.

      asa ca fapt divers ultima data am fost in 2017 2 ore cu trenul.

      pana la urma daca e cotet… bagi porci in el ca sa nu stea degeaba.

      ca nu o sa schimb eu politica CFR sau o sa faca pentru mine trenuri ca lumea.

  15. #34

    cred că aș fi cel mai safe în trenurile românești, la ce viteze amețitoare rulează. În Grecia luna trecută s-au ciocnit 2 trenuri, unul avea 160km/h și celălalt 140 la impact, peste 50 morți și mulți răniți. Ministrul transporturilor a demisionat.

  16. #35

    Am fost anu trecut pe litoralul românesc cu tren de noapte la cușetă din vest. Totul frumi, ajuns cu ciacrele zen. Un cunoscut care a ajuns cu mașina personală a mai cotizat vreo 500 de lei pentru parcare privată în Eforie N.
    Problema este că idioții de la CFR Călători nu suplimentează din timp vagoane de dormit în sezonul estival pe ruta Arad-Constanța.

  17. #37

    Asta cu rahatul intre sine mi a adus aminte de o carte a lui sven hassel in care spune de un sef de gara care a imprastiat rahatul pe linii si in jur. Cand l-au dus la inchisoare l-au intrebat pentru ce e inchis. El a raspuns ca din cauza rahatului de la berlin. Aaa, gata te-ai luat de fuhrer, nenorocitule si a ajuns la plutonul de executie…

    1
  18. #38

    Nu am mai mers din studentie cu trenurile prin romania, posibil (si) din cauza ca am plecat de mai bine de 15 ani de pe meleagurile cretine.
    Anul trecut am facut o tura de Galati ca prin Cehia nu gasesc covrigi de aia faini, si am venit la low cost, adica fara masina, cu avionul. Am circulat cu trenul naveta destul de mult prin Cehia, frumos, curat, ecrane si anuntat sonor garile. Decent, plus ca poti sa iti iei biletul direct in tren.
    Dupa ce am aterizat la bucuresti, am zis sa i-au un tren ca aveam aminitiri frumoase cu CFRul.
    Fara gluma, Interu ala sau ce naiba era, arata de parca fusese casat acu 10 ani. Scaune murdare, WCul care in primele 30 min s-a umplut de kkt pe toti peretii, si miros de statut si altele, nasul care a stat sa ma caute pe o hartie printata A4 ca luasem biletul online. Plus ca a facut si vreo 4 ore jumate pana la GL. Meh, nu recomand. Am luat un maxi taxi spre bucuresti la intoarcere , cam aceiasi bani, si am facut si doar 3 ore. Nu cred ca respecta nici unul din soferi macar un minim de reguli de circulatie. Da asta e deja alta discutie.

  19. #39

    Pe mine m a socat nivelul subventiilor date particularilor, astia cu regio si altele. Practic 80 la suta din banii lor sunt subventii.

    • #40

      Nu te mai șoca, afacerile cu statul sunt cele mai profitabile!

    • #41

      Dar știai ca banii aia 80%,se duc înapoi la stat, prin plăti către infrastructura și energia consumata? Altfel compania de stat este în continuare salvata de la aceste plăti tot de statul român. Ca sa aibă sa plătească o grămadă de funcții care nu au altceva de făcut decât incasatul banilor, neavând vreo răspundere dacă au adus sau nu vre.un venit campaniei

  20. #42

    Ce bere nemteasca mai au la wagon-lit?
    Memminger mai au?

  21. E suficient sa dati o privire la www.agifer.ro/index.php/ro/investigatii/rapoarte-investigare-finale sa vedeti cate incidente sunt aproape zilnic pe caile ferate de la noi. Zeci de deraieri. Incidente stupide gen “lovirea semnalului luminos de intrare […] de către vagonul […] aflat în compunerea trenului de marfă” (cum plm a reusit).
    Accidente evitate la mustata “expedierea trenului de călători nr.7032 din stația CFR Mogoșoaia spre halta de mișcare Pajura pe linia ocupată cu trenul de călători nr.7915.”
    Cititi si ingroziti-va!

  22. Băiatul meu are 14 ani și a văzut o singură dată trenul acum 2 sau 3 ani, când a vrut sa mergem cu trenul la mare pentru a călători și el cu trenul.
    Am ales un tren privat, curățel, frumușel, dar călătorii sunt destul de “civilizați”. 🙂
    Pe vremea mea copiii mergeau la școală (liceu) cu trenul, navetiștii mergeau cu trenul.
    Multe din gările de pe acea rută acum sunt ruine, trenuri nu prea mai sunt.
    Îmi place viața în România, trăim periculos. 🙂
    Trenurile sunt cum sunt, în spital te pândește moartea, șoselele și podurile nu vă spun. Când am fost stagiar ca inginer de drumuri, acum mulți ani (acum peste 30 de ani), am fost pe sub toate podurile de pe drumurile județene dintr-un județ, nu vreți să știți. 🙂 Nu mai lucrez de peste 10 ani în domeniu, mulți alți oameni de meserie au plecat, iar firme cu vechime s-au închis, pentru a face loc altor firme “care trebuie”.
    Anumite domenii de activitate sunt sugrumate de politic.

    1
  23. #45

    in orice tara civilizata, trenurile sunt baza pentru transportul de calatori, cred ca in unele sunt si baza pentru marfa, pentru ca sunt predictibile, poti fi mai rapide decat masinile si au capacitate mult mai mare de transport, cred ca sunt si mai ecologice

    la noi practic si-a bagat statul pla in CFR si in infrastructura feroviara, ca tu vorbeai de anii ’60, dar daca iei un Mersul trenurulor de atunci si il compari cu cel de acum, bat pariu ca un Iasi – Timisoara sau un orice alt tren al foamei facea un timp mai scurt atunci decat acum. in plus, multe linii secundare s-au desfiintat si s-a prioritizat constructia de autostrazi in defavoarea mentinerii celei feroviare, iar aia de autostrazi se vede clar ce rapid merge.

    • #46

      mai ramane sa zici si ca in orase e important transportul public. mai las o dreq…

    • #47

      Daca exista o practica pe care nu o inteleg neam, e asta in care umplem strazile cu autobuze (fiecare ocupand spatiul a 2-3 masini!!!) si blocam de-ampulea benzi cu tampenii de genul piste de biciclete si benzi speciale pentru transport in comun, in loc sa fluidizam traficul oferind mai mult spatiu masinilor.

      Toate tarile din Vest au inteles ca orasul trebuie sa ofere conditii pentru traficul cu masini personale (asta fiind si o metrica relevanta apropo de gradul de civilizatie, apropo), dar noi suntem mai cu mot.

      Nu o sa ne facem bine niciodata!!

    • #48

      pai sa fie bine ca sa nu fie rau, apa e uda etc.

      dar nesimtire si incompetenta mai mare decat ce s-a facut dupa ’89 cu transportul feroviar nu prea e in alte domenii la noi, desi concurenta e mare

    • #49

      @w: 3…2…1…

  24. #50

    La toate societățile CFR in ultimii 30 de ani sunt in jur 150 oameni care sunt șefi prin rotație. Aceași șefi in funcție de ce partid conduce ministerul transporturilor

  25. #51

    Asta cu pisatul in gari a fost un chin la mine, exact acolo ma apuca ca nu puteam altfel sa fac daca se legana trenul… dar vad aici o gramada de specialisti in cfr, mecanicul de locomotiva are wc,ul lui? Se pisa in bidon? Ca in gari nu prea are timp daca,l taie ceva mai tare, acolo daca lipseste nu stiu cate secunde din cabina i se opreste trenul .