E vară, e soare, e frumos. M-am întors în București și m-a ucis traficul, toată lumea e pe mașini, sute de mașini la semafoare, milioane prin oraș, nervi, scandaluri. Așa că, împreună cu prietenii de la geekmall am făcut o șotie. #cutrotinetainspania.

Mai exact, am luat un Kugoo Kirin G1 și am plecat să mă plimb cu el în locul unde trotineta electrică e un mijloc de transport normal, pentru toată lumea, sunt sute de trotinete pe stradă, în orice moment, oameni de toate vârstele și toate condițiile. În Spania, unde am tot fost și îmi place din ce în ce mai mult. Ca idee, am sărit puțin și în Gibraltar, și acolo e nebunie de trotinete pe străzi. Știți cum ar fi traficul, mai ales în acel loc închis, dacă toți oamenii aceia s-ar urca în mașini și ar pleca la birou sau unde s-ar duce ei? Exact, fix ca în București.

Da, articolul și filmul se vor o pledoarie pentru transportul alternativ, pentru abandonarea autoturismelor și trecerea la sistemele noi, care permit deplasarea rapidă, fără efort, cu consum de energie minim.

Evident, mi-am ales o trotinetă solidă. Probabil se vede și în film, e a doua trotinetă electrică pe care mă urc, în viață, iar prima a fost una de aia verde, închiriată pe victoriei, unde era sa îmi rup gâtul, pentru că nu suspensii, frâne pe față și orice gropiță e o capcană mortală.

Kugoo Kirin G1 nu are problema asta. Frânele sunt duale și îngheață trotineta pe loc, suspensiile față sunt ca de motocicletă, nu simți absolut nimic și, în plus, are o combinație roată cu cameră pe față și roată plină pe spate, combinație care este foarte bună pentru denivelările și canalele din oraș. Are și un IPX5, care asigură o rezistență decentă la apă.

După cum se vede și în film, are blocator cu cifru și cablu de oțel, deci nu aveți nevoie de antifurt suplimentar. Chiar dacă ar tăia cablul, nu are ce face cu ea, pentru că trotineta se blochează cu card NFC (vine cu 2), dacă nu apropii cardul NFC de ea, este absolut moartă, iar mersul cu ea fără motor nu e chiar ușor, roțile merg în angrenajul motor și trebuie să împingi serios, că nu e chiar ușoară.

Nu e ușoară pentru că e mare. Eu port 45 la picior și am laba lată, foarte lată, gândul la a sta cu picioarele încârligate pe o bară subțirică nu îmi surâdea. Cu Kirin G1 chiar nu am problema asta, dacă vă uitați în clip, am loc cu picioarele unul lângă celălalt, în cea mai confortabilă poziție posibilă. Sincer să fiu, când am sărit prima bordură cu ea, să văd dacă mă ține, am fost aproape sigur că o să o fac în două, totuși, 110 kile de gingășie, plus greutatea proprie a trotinetei, cât să și țină? Ei, uite că ține, fără probleme, fiind făcută din Aluminiu 6061.

Nu știu cât este autonomia reală, mai ales că aici nu fac cine știe ce drumuri lungi. Am încărcat-o o singură dată, iar indicatorul îmi arată mai mult de jumătate, deși m-am jucat vreo două zile cu ea. Bine, eu o folosesc pe funcția ECO, cu consum minim, unde e limitată la 18 kmph. Mai are două funcții, Standard, unde e limitată la 25 kmph și Sport, unde, teoretic, atinge 40 kmph. Nu voi merge niciodată pe trotinetă cu 40 kmph, așa că, din partea asta, nu avem cum să verificăm, cel puțin eu.

Aplicația este Green Drive, conectarea este uber simplă, pe bluetooth și arată chestiile uzuale și necesare. Bine, acel Find mi se pare ușor inutil, pentru că se aude un bipăit pe care îl auzi în casă, afară nu cred că îl poți decela.

Am urcat-o pe niște pante normale, de oraș, nu s-a simțit diferența. Unde s-a simțit, se vede în film, în panta din parcarea subterană a hotelului, care cred că e de vreo 40 de grade, unde a cam gâfâit, a trebuit să urc, la final, în diagonală. Dar dacă ai de urcat pante de 40 la drum, zilnic, îți trebuie un teleferic, scump amic, nu trotinetă. Ca exemplu, o pantă cum e aia de la Marriott, dinspre Izvor, o urcă fără probleme, cu toate kilele mele.

Nu prea sunt tester de produse, așa că, dacă am omis ceva, băgați aici cu încredere, dacă știu, vă răspund, fără probleme. Trotineta o găsiți pe Geekmall, Evomag și eMAG.
Iar prietenii de la Geekmall vă oferă și un voucher de reducere de 100 de lei, la achiziția trotinetei din magazin. Voucherul este Cetin100, introduceți-l cu încredere și un gând bun la adresa bătrânului Arhi.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Am inteles – te-ai plimbat in Linea de la Conception pe faleza – grrr – nasol oras

    Cum ai reusit sa te plimbi in Gib fara sa dea lumea peste tine? Eu nici pe strada, perpedes, nu reusesc sa fac asta….:)

    • #2

      tie ti se pare nasol Linea, deci…

    • #3

      Hai @motzule ca exagerezi… Linea e OK, viata este decenta. Nu te pune nimeni sa te duci in Atunara sau alte zone Ferentari-like.

      In Gib este loc destul inca. Pana si pe Main Street inca mai este loc.
      Traficul este mai decent fata de acum 5 ani, de exemplu. Queue-urile sunt mai mici ca si durata. Inca o data, nu te pune nimeni sa intri cu masina in Gib pentru ca il faci la picior in 40 minute.

      Dar na, asa e cand te obisnuiesti cu binele… uiti ce inseamna trafic.
      Iar comparatia traficului este gresita din start Bucuresti vs Gib sau chiar sudul Spaniei, unde totul este destul de relaxat.

    • #4

      Dap – imi pare nasol in La Linea – faleza e faina, dar cam atat – oras de frontiera cu toate gastile de traficanti – personal imi da un sentiment de insecuritate de fiecare data cand parchez. Mno..

      In Gib nu am mai intrat cu masina de nu stiu cand – dar Main Street e aglomerat si are si chestiile alea de beton anti trafic from time 2 time…

      Folosim Gib-ul pentru bautura eftina si dus prietenii la maimutze 🙂 Iar aia cu bani la diamantaria preferata a doamnei unde avem prrturi bune 🙂

      @Arhi – Have fun in ES!

    • #5

      @Vlad Linea chiar e nasol. E un oraș plin de traficanți. Atunara sau nu, orașul e vai de el la orice.
      @Arhi dacă la întoarcere in Ro nu mai încape in portbagaj poate faci un giveaway pentru cititorii tai din sudul Spaniei 🙂

  2. #6

    Ca să renunți la mașină în București trebuie să ai și o alternativă de transport.
    Metroul acoperă destul de puțin din suprafața orașului iar STB este o glumă proastă.
    Iar dacă alegi să mergi cu bicicleta sau trotineta prin mirifica metropola plină de oameni civilizați, înseamnă că te îndrepți spre moarte sigură.
    Din păcate traficul ăsta nu va scădea în următorii 20-30 de ani.

    • #7

      Vad des comentarii legat de cat de praf este STB-ul. Eu folosesc exclusiv mersul pe jos și transportul in comun în București. Clar metroul e de preferat dar așa cum zici nu acoperă tot. Însă nici STB ul nu e atât de varză, autobuzele sunt decente, chiar și alea turcești care culmea nu se mai strică pe banda rulantă de când e Nicușor primar. Poate sunt anumite linii/ zone care lasă de dorit, dar una peste alta eu sunt mulțumit de transportul in comun. A nu se înțelege că e perfect și că nu e loc de îmbunătățire. Chiar sunt curios, cat de des foloseac transportul in comun cei care preferă mașina pentru că e varză stbul.

    • #8

      stanciu nu a mai mers cu 135 de cand era Iliescu presedinte, dar are opinii. si daca merg suficienti oameni cu bicicleta sau trotineta, lucrurile se schimba de la sine, pentru ca SCADE AGLOMERATIA

    • #9

      Deocamdată nu există alternativa pentru mașina personală în București, eu vorbesc strict din punctul meu de vedere însă uitându-mă la câte mașini sunt pe stradă se pare că nu sunt unicul cu problema asta.
      Chiar și de-ar scădea traficul la un sfert din cât este acum, tot nu aș avea curajul să străbat capitala în lung și-n lat pe bicicletă / trotineta, există pericol de moarte la fiecare pas. Nu avem infrastructură dar mai ales nu avem mentalite și toleranță pentru asemenea mijloace de transport.

    • #10

      sa vorbim cu nicusor, sa iti faca o banda personala. Stanciubanda, acces cu ecuson de arhiblog

    • #11

      S-a facut metrou in Dr Taberei. Mergi cu el la aproape orice ora din zi si vei vedea ca nu sunt scaunele ocupate in totalitate niciodata. In schimb, ia-o la pas in dr Taberei si vei vedea coada de masini. Alternative exista, dar lumea e comoda si se duce cu masina si 1 km…

    • #12

      ce e cumplit e ca oamenii nu inteleg ca isi pierd ani din viata la volan. aiurea. fara sens.

    • #13

      Tocmai am parcat bicicleta. Ziua-n amiaza mare, aglomeratie, trecut prin centrul orasului, traseu ce Waze mi-l aproxima la 30 de minute cu masina, Google estima 28 cu transportul in comun si 40 pe jos, l-am facut in 10. Si nu-s mare biciclist, doar pun o casca-n cap si merg, mai pe piste, mai printre oameni, mai pe liniiile de autobuz. Trec incet pe langa oameni ca sa-i anticipez pe cei ce schimba directia, in rest deschid ochii si cam atat. N-am pus in pericol pe nimeni si n-am simtit nici un pericol. Dar tot timpul trebuie sa fie un Stanciu care stie mai bine, de ce sa risti sa incerci?

    • am rupt bucurestiul cu bicla si nu am mai murit.
      Trotinetele electrice sunt si comode si flexibile

      “nu am cum sa scap de masina’

    • #15

      @Animaloo: tu stii care-s tarifele la reparatii in service, cine crezi ca-si permitea sa te loveasca?

    • Ai sa razi. Mi-a deschis unu usa in fata si am cazut pe masina de langa. I-am bagat aleia portiera spate in masina.
      Eu m-am lovit la un deget

  3. #17

    Link-ul cu Geekmall e gresit, e mapat “aluminiu%206061”.

  4. #19

    Gata boss, m-ai convins, vand porcul, imi iau trotineta electrica si ma mut si in Spania!

  5. #20

    Slow-mow? Adica slow mowtion? 🙂
    Cand ai plecat cu full speed, am crezut ca nu ai baterie…

  6. #22

    Eu m-am oprit la “În Spania, unde am tot fost și îmi place din ce în ce mai mult.”.

    Am una din zilele alea in care sunt foarte tentat sa spun: “gata, imi bag picioarele, imi dau demisia, imi bag casa la vanzare si plec”.

    Furtuna de azi noapte a provocat arderea unui traf, pwla curent de 12 ore, stau cu generatorul de azi dimineata, mi-am scrantit o glezna in timp ce curatam curtea de resturi si am niste clienti extrem de neintelegatori.

    • #23

      aici e soare si frumos. mai stau o saptamana:) noi, acum

    • #24

      Ti-am mai zis eu, pe tine Malaga te va manca, la un moment dat.

      Presupun ca exista si locuri mai rele unde ai putea fi acum :))

    • #25

      sunt aproape sigur:))

    • #26

      Decat sa il manance Malaga pe Arhi mai bine sa manance Arhi o inghetata Malaga!
      Moama, cum le scot azi pe astea, la foc automat!

  7. #27

    de pe la 1 martie am hotarat sa-mi las masina acasa si sa merg cu altceva (metrou) la munca.
    motivul 1 = merg mai mult pe jos (gras batran cu burta, munca de birou)
    motivul 2 = timp aprox egal masina/metrou
    motivul 3 = cam scumpa benzina

    doar daca am program dupa munca mai imi iau masina pt alte drumuri…. si asa am ajuns ca in cursul saptamanii sa mai scot masina de max 2 ori. ieri din baneasa in trapezului am facut 1h30

    rugaminte: luati-va trotinete!

  8. #28

    „În Spania, unde am tot fost și îmi place din ce în ce mai mult.”.

    Eu sincer nici traficul lor nu-l înțeleg. Adică și unde sunt blocaje lumea e tot chill…. m-am băgat românește și am primit doar un zâmbet și
    “no pasa nada”. Mă așteptam la morțișori și mame…da’ nimic.

    Te încarci cu atâta optimism când vezi in jurul tău doar chill.

    În fine vă doresc să vă hotărâți cât mai repede. Eu am cam in fiecare țară câte un orășel așa dumnezeiesc. În Spania e Torrevieja.

    • #29

      da, condusul aici e super chill. in majoritatea cazurilor, singurul care se baga pe banda a doua cand e e coada de 4-5 masini pe prima, este cocalarul roman. adica eu…

  9. #30

    Ce barbă de barber shop avem..

  10. #32

    voucher-ul e doar pentru trotinete? Ca am incercat sa cumpar ceva, dar nu ma lasa sa il aplic.

    • #33

      da, trotineta. am specificat acum, scuze, nu am realizat

  11. #34

    Gratios ca o balena in bataia marii, exista categorie de varsta si greutate pentru care mersul pe jos e sanatate curata.

  12. Trotinetele electrice sunt misto. Pacat ca sunt locuite

  13. #36

    Trotineta asta tine doar 120 kg. Au și una mai serioasă?

  14. Totdeauna e bine când și persoanele în vârstă fac mișcare. 🙂

    • #39

      Aprob pozitiv, eu la fel faceam pe cand eram doar in varsta.

  15. #40

    Fara complimente gratuite, dar, un review mai bun decat 99% din review-urile auto.

    • #41

      Pt tine de la jupanu un voucher Cetin1000, sa fie primit!

  16. #42

    Obișnuiam să mă plimb și eu cu trotineta. Aveam vreo cinci anișori pe atunci.

  17. #43

    ce misto stă pliată.
    si ce misto stă in portbagaj.

  18. #44

    Va spun sincer ca mi-ar placea si mie sa nu ma plimb cu masina. Dar plimbarile mele zilnice sunt: dimineata duc doi copii mici la gradinita la 8km distanta, seara ii iau. Joi , de la gradinita imi continui drumul pana la serviciu si inapoi. In weekend in duc la inot si inapoi, la 10 km. Cum as putea.merge cu altceva? Prentru gradinita teoretic ar fi un autobuz direct, dar am testat si in loc de 10 min dus , 10 intors, se pierde o ora.