Știu că ați uitat să vă cumpărați anvelope de iarnă și că vă veți aduce aminte fix la prima ninsoare, când îl veți înjura pe boc, băsescu și rromânia în general pentru că e coadă la service-ul auto sau că anvelopele costă 5 milioane bucata.

Sfatul meu? Cumpărați anvelope de iarnă second hand. Se găsesc la grămadă la service-urile auto care au legături cu dezmembrările și asigurările auto, iar dacă găsești vreunul care importă anvelope de iarnă second-hand din Germania, te-ai scos, pentru că sunt aproape noi.

Da, știu, sunt zgârcit și nu am bani. Prefer să dau 200 de lei pe o pereche de anvelope de iarnă second-hand de unică folosință, pe care să le arunc la primăvară, decât 1000 de lei pe o pereche nouă, care să mă țină 2-3 ani.

PS: Da, anvelopele de iarnă sunt obligatorii pe toate cele 4 roți, nu doar pe cele motrice și sunt bune dacă sunt Mud * Snow.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. Eu mi-am luat cu 70 de lei bucata. Am scapat ieftin.

  2. #3

    In general anvelopele de iarna nu pot fi uzate pana la carne ca si cele de vara, cand a scazut stratul de uzura sub 5mm poti sa iei altele. Am vazut curajosi cu anvelope second hand impotmoliti in zapada si nu intelegeau care e problema.
    Cauciucurile alea nu ajung in Romania pentru ca neamtul e prost sau ca isi schimba masina in fiecare an. Pur si simplu sunt uzate si si-a cumparat altele!

    • Rares » si ce legatura e intre ce spui tu si ce spun eu? eu ma duc si IMI ALEG anvelope de iarna.

    • #5

      Da, tu le alegi si poate chiar gasesti o pereche care sa te duca pana la primavara. Dar Gigel care tocmai si-a luat un seria 3 SH si nu mai are bani de benzina (de revizie nici nu mai vorbim) crezi ca va alege cele mai bune anvelope SH? Sau ne vom trezi cu el pe drum dand din fund mai rau ca Donald duck?
      Nu cred ca iti convine ca atunci cand mergi la munte iarna sa stai 2-3 ore dupa un “baiat destept” cu cauciucuri uzate, impotmolit in zapada.
      De aceea, nu te supara, dar nu cred aceste cauciucuri sunt recomandate pentru iernile si drumurile din Romania.

    • Rares » in viata ta nu ai vazut o pereche de SH-uri :)) e ok. vremea si drumurile din rro? noi avem clima temperata. cu ierni blande. si fata de alte tari din jur, sosele mult mai bune

    • #7

      Nu Arhi, am fost pupat in fund iarna de un dobitoc cu sh-uri si am ramas fara masina de sarbatori. Foarte placut nu?
      Am asteptat 3 ore in masina cu altul (tot cu sh-uri), impotmoliti la urcare spre cabana in ajunul anului nou. Asa ca daca nu am vazut suficiente sh-uri si consecintele lor…
      Pe la sfarsitul facultatii am locuit o vreme in Germania, chiar am facut un internship la Continental. Si am inteles de ce renunta neamtul la acele cauciucuri. E posibil chiar sa ma pricep mai putin mai bine in domeniu. Dar sunt deschis oricand la o lectie despre sh-uri si idiotenia nemtilor de a le pasa mai departe.

  3. 200 Euro (50E bucata) 4 anvelope de iarna + jante de tabla + capace din Austria de la un parc auto second-hand, pentru Esperou’ meu. Le-am luat in 2009 cand am fost cu un prieten sa-si cumpere un Opel de acolo.
    Intr-adevar, nu se merita sa cumperi anvelope noi, avand in vedere ca le “porti” maxim 3-4 luni, depinde de iarna. Atentie, asta nu inseamna ca puteti lua orice gioarse second-hand, tocite vai de mama lor.

  4. decât niste anvelope ieftine, mai bine unele scumpe
    www.automarket.ro/anvelope/anvelope-iarna/205-55-16

    ale mele intră in al 4lea an, şi văd că unele la fel sunt 500 lei bucata. mă gândesc că meseriaşii cu maşini de peste 30.000€ au bani să işi ia niste anvelope de iarnă decente.

    • Din contra. Tocmai astia merg si iarna fara cauciucuri de iarna. Nici nu ii mai iau in calcul pe aia ce isi cumpara un cotet cu 1000-1500 Euro, ce nici macar nu stiu ce e aia intretinerea masinii: Ulei, lichid de frana, antigel etc, nu mai zic de anvelope. Sofat = invartitul de volan. Atat. Se limiteaza la asta si nimic mai mult.
      PS: Stai ca vina ierna… o sa avem materiale pt. TraficTube cu specimene blocate in nameti datorita cauciucurilor.

    • #12

      Melk » si mai ai si presetat, sa cumperi 4 direct :)))

  5. Eu de cam 4 ani imi cumpar anvelope doar din Germania de la Reifen.com. Este cam cea mai buna firma si au preturi sub cele de la noi. Platesc cu paypal au transportul gratis in Germania. Eu mi le directionez la o Agentie Atlassib din Munchen si de acolo pina in Constanta platesc 1.5 euro per colet. Daca produsul este pe stoc si comanzi dumnica pina Vineri ai gumele acasa.

    Pentru Focus am ales Westlake am 2 noi de anul trecut si in August am mai cumparat 2, ai aici direct selectia.

    www.reifen.com/de/TyreSize/List/CarWinter/205-55-R16/0/False/False/none

    Tot ei au si jante de tabla asta daca ai la Focus acum jante de aliaj.

    Din 2006 pentru vara am tot inlocuit cite 2 marca Vredestein in functie de profil sau de avarii.

    • #14

      Razvan Radu » eu am parca 195/65/r16

    • Atunci ar trebui sa fie mai ieftine, eu am 205 55 R16 poate si datorita moturului 2.0 tdci si pentru ca am break.

    • #16

      Da, ai dreptate. reifen.com sunt cei mai ok (eu cumpar anvelope doar de la filiale) in ceea ce priveste raportul pret-calitate. din cand in cand merita sa te uiti si la atu.de dar nu stiu daca expediaza in romania…

  6. am cumparat de acum 2 saptamani 2 bucati sh; ar trebui sa ma tina vreo 2 ierni

  7. #18

    anvelopele de iarna noi, tin mai mult de 2-3 ani, 4-5 poate. Si daca calculezi 200 ai tai inmultit cu 5(ani) tot la 1000 ai ajuns. Iar siguranta in cele noi, este mult mai mare, bineinteles ca scade pe an ce trece, dar in orice caz este peste calitatea celor second hand.

    Iar tu ai impresia ca ele sunt aproape noi, sunt trickuri care le innoiesc 😉

  8. arhi ce masinuta conduci? daca nu te superi.. daca e ceva ok,dc nu iti iei niste cauciucuri all season? nu iesi mai ieftin asa? si nici nu mai trebuie sa le tot schimbi si dinastea..

    • #20

      Conducea un FoFo, acum probabil a trecut la FoKu, FoMo, FoFi rs, sau mai stiu eu ce…. asta daca intre timp nu si-a luat avion. :))

  9. #21

    @Roby – cauciucurile all season sunt cea mai proasta inventie posibila. iarna sunt mult mai slabe decat cele speciale de iarna iar vara au aderenta scazuta si fac zgomot mai mult.

  10. Decat second hand, mai bine bag masina la hibernat 🙂

  11. #24

    am pus link gresit. scuzele mele!

  12. Intru in a 3-a iarnă anul ăsta cu anvelopele de iarnă și pot să le mai port lejer încă 2 ani. Bine, până acum le puneam chiar când se făcea frig p’afară nu în octombrie.
    4 bucăți Dunlop luate la ~1000 lei înainte de “vânătoarea de cauciuce”. Probabil în lipsă de fonduri m-ar tenta și SH-uri. Dar ai în vedere și principiul ăla cu “nevasta poate să meargă desculță dar mașina fără cauciucuri nu”.

  13. #26

    @Roby cum spune si phnc, am avut pe un Audi A4 de la Bridgestone all season cauciucuri. Sunt proaste, dar proaste rau. Mai ales ca logic se tocesc de 2 ori mai repede decat cele normale si costa mai mult.

    Calitatea este una proasta, pentru ca nu au aderenta, iar iarna sunt mai slabe decat cele normale de iarna. Nu recomand .

  14. Carrefour. Anvelope Debica. 220 lei/buc

  15. Le-am cumpărat acum o lună. Nu la second că merg la acelaşi service cu ambele maşini de la reparaţii la Opel la schimbat uleiul şi pregătirea de iarnă la ambele şi am discount. M-au programat şi la încălţat care e gratuit şi acum şi la primăvară când trecem la “orarul de vară”. Asta în fiecare an, se cheamă fidelizarea clientului.

  16. #29

    Firestone noi pt. mine. 175 lei bucata. 🙂

  17. #30

    Coa3, lasa ca se rezolva acum mai ieftin:
    www.okazii.ro/catalog/58014676/abtibild-mud-snow-cauciuc-de-iarna-fals-.html

    Traiasca inventivitatea romanilor!

  18. NU SE MERITA, frate. Analfabetii astia nu merita nici carnet, ce sa mai vorbim de anvelope

  19. Brrr. Bine dracului ca nu ajung in Romania iarna cu masina.
    Oameni buni, economisiti bani la ce vreti voi, cu exceptia a doua lucruri: cauciucuri si frane. Restul sunt negociabile.

  20. Stie cineva metoda de verificare? Adica te opreste gaboru si cum stie el ce cauciucuri ai ? Citeste pe anvelopa ? Isi da seama dupa textura ei ? Iti cere acte sa demonstrezi ?

  21. Pneurile sh care arata uberfain sigur sunt resapate. Cum poti compara un pneu nou-nout cu o gioarsa din aia care poate fi ovalizata, descentrata, coapta, fisurata, cu fel de fel de defecte ascunse, care iti reguleaza directia, creste consumul si uzura altor piese de la vibratii? Sau poate ai noroc chior si nimeresti ceva bunicel.

  22. #40

    Le-am luat deja. 4 bucati, noi, o dimensiune ridicola, olandeze, toate cu 164 euro 🙂

    • #41

      Dani » details dude, details

    • #42

      155/80 r 13 (deh, pentru o corsa mica-mica), vredestein snowtrac, luate de pe www.reifenshop.at cu livrare gratuita in Austria

  23. vitan. Cauciuce noi + jenti de tabla + echilibarare: 14 mil.

    Acum masina mea are 3 roti de vara si una de iarna, din motive de cui luat de pe drum si lene sa sap dupa roata de rezerva.

  24. #44

    Eu vad ca nu intelegeti un lucru: iti iei cauciucuri de iarna pentru siguranta ta si nu pentru ca exista o lege. Un cauciuc de iarna tine cam 5-6 ani in Canada (adica folosite din noi pina in martie) banuiesc ca in romania tin mai mult. Pina a aparut obligatia cauciucurilor de iarna vedeam des iarna SUV-uri (jeepuri in romaneste) cu rotile in sus pe autostrazi.
    Un fenomen interesant: in romania lumea are bani de iphone si alte gadgeturi dar nu sint ban ide cauciucuri de iarna.

    • Mihaita, tu, evident ca n-ai inteles nimic-nimic din toata gluma asta cu stickerele…Problema nu sunt cauciucurile, problema e ca se legifereaza numai cretinatati in Romania! Oamenii trebuie sa scoata “yet” inca multi bani pentru ca Anca Boagiu nu vrea sa dea cu sare iarna. Aia e problema. Cetateanul e prostul care trebuie sa plateaca tot timpul! Eh iete ca cetateanul e inventiv!

    • #46

      Ba o inteleg foarte bine. Si asta pentru ca in Quebec prin lege esti obligat sa ai cauciucuri de iarna intre 15 decembrie si 15 martie. Si asta indiferent ca ai masina mica, tractiune pe spate sau integrala. In fapt am vazut polita cum masura cauciucurile de iarna la un taxi.
      Iar despre dat cu sare aici se da iarna pe drumuri, ba chiar cu prea multa ca dupa 10 ani masinile sint bune de aruncat chiar daca motoarele sint inca ok. Ca un comentariu fiecare dolar de sare pe drumuri inseamna 5$ de reparatii.

    • Uhmmmmm ai scris “Canada” acum inteleg! Scuze ca nu m-am uitat! HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHA!

      Te uiti la Southpark? 🙂

  25. #48

    Eu una n-as miza asa mult pe cauciucuri sh. Iarna trecuta mi-am incaltat masinuta cu sh-uri. M-am dus direct in sant, pe o portiune de drum pe care mai circulasem si iarna de dinainte in conditii mult mai vitrege.Culmea, cele sh aveau floarea mai mare decat celelalte.
    Cum a venit primavara, am repetat prostia: cauciucuri sh. Floare mare, frumoase.. aratau ca noi. La fiecare frana scartaiau cauciucurile de numa numa si ma duceam taras. Pot spune ca mi-am invatat lectia si am facut o investitie foarte buna: cauciucuri noi.

    • #49

      oana nicoleta » numai faptul ca esti femeie si arunca in derizoriu ce ai scris:)))))))))

    • #50

      Scuza-ma, am uitat sa specific ca am intrat in sant ca m-am speriat cand imediat dupa curba vad in fata o masina(condusa de un barbat,da!) pusa de-a latul pe drum , jumate pe drum, jumate in rapa si am ciupit frana.Dar , normal , faptul ca sunt femeie arunca in derizoriu ce am spus 🙂
      Ce sa mai zic, mizeaza tu pe gunoaiele nemtzilor. eu una n-o mai fac!
      Concluzia : am ajuns in sant din cauza cauciucurilor de 2 lei (pardon , 70) si a unui zmeu de sofer.

    • #51

      oana nicoleta » glumeam, inteleg ce s-a intamplat…:)

    • Rotile pot scartai si daca geometria nu e bine pusa la punct. Daca e bine pusa la punct si scartaie pot sa fie si pneurile.

  26. #53

    Inca un lucru. Pe laterala cauciucurilor este codificata data la care a fost facut. Dupa 10 ani cauciucurile devin periculoase datorita imbatrinirii materialelor din care sint confectionate. Exista cazuri de cauciucurile “noi” au stat pe rafturi cite 10-12 ani. Deci daca cumperi cauciuc uzat si speri sa mai scoti inca 5 ani din el iti asumi un risc gratuit.

  27. #54

    Am citit legea foarte bine si am o nelamurire.

    Legea prevede ca automobilul sa aiba anvelope de iarna, insa nu precizeaza cate. De asemenea, anvelopele de vara nu sunt interzise. Ce prevedere ma opreste sa merg cu doua de iarna si doua de vara?

    • #55

      Bogo » conditiile de aplicare ale legii prevad toate cele 4 roti. iar daca esti obligat sa ai roti de iarna, inseamna ca nu ai voie sa ai roti de vara.

  28. #56

    Eu am citit actele normative si discut pe ele. Nu scrie nimic de patru roti.
    “conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă”

  29. Eu de exemplu prefer cauciucurile noi, im confera siguranta si le pot folosi mai multi ani. Prefer sa agndesc pe termen lung.

    Cele second nu stii ce-i cu ele si cele reesapate iti mananca la plumb de nu merita toata afacerea. Pot confirma cei de la vulcanizare.

    Eu imi iau online cauciucuri noi si am si reducere. Pentru detalii am scris pe blogul meu: lapromotie.wordpress.com/blog/

  30. #59

    EU IMI IAU ANUL ACESTA CAUCIUCURI NOI

  31. #60

    Import anvelope din Austria la pret destul de bun…daca vreti detalii va las id-ul de messenger: anvelope.second_hand

  32. #61

    Si daca nu scrie mud * snow ? Pe ale mele nu scrie, am doar *… asta insemna ca nu sunt bune si ca pot sa primesc amenda, nu ? Ce chestie… voteaza 10 aiuriti ca pe anvelope trebuie sa scrie micky mouse si apoi stau la panda…