Am observat o chestie, la articolul cu avioanele şi premoniţiile. Că marea majoritate a coomentatorilor explică cu lejereanu cum că, din punct de vedere statistic, e mai puţin probabil să mori într-un accident de avion decât în unul de tren.
Perfect de acord. Poate le spuneţi asta şi celor ce au murit azi în accidentul aviatic din Congo. Sau doamnei Violeta Bajenaru Declerk, găsită azi, după ce a murit într-un accident de avion în 2009. Sau piloţilor morţi la Câmpia Turzii. Sau preşedintelui Kaczinsky. Sau morţilor de la Heathrow. Sau, sau…
Asta aşa, ca relaxare de după masă
NOU
Ei numără proabil numai numărul de accidente practic, că numărul de morţi nu e important într-o astfel de statistică, ci doar avionul fărămat.
NOU
Daca e sa mori, atunci o sa mori. Nu conteaza ca esti pe bicicleta, in taxi sau in lift! 😉
NOU
ai sanse mai mari sa mori pe sosele, din accidente rutiere decat din accidente feroviare. Orice ai spune… eu as prefera sa zbor cu avionul de la Iasi la Bucuresti decat sa merg cu masina pe E85. Din pacate, pana o sa-mi permit… mai este 🙂
NOU
La cate avioane pica intr-un an si daca toate avioanele care pica sunt Airbus A380 pline cu 500 de pasageri fiecare tot mai multi oameni mor pe sosele!
NOU
cand ai timp, uita-te la cateva episoade air crash investigation. cu cat esti mai informat, cu atat iti dai seama ca un avion nu pica de unu singur. de cele mai multe ori vorbim de intretinerea proasta a avioanelor. altfel nu imi explic cum in avioanele qantas airlines nu au murit oameni din 1951 pana acuma…
pentru ca aia nu se joaca si baga bani grei in avioane, in intretinere si in piloti capabili. daca in 60 de ani nu a picat nici un avion de-al lor, inseamna ca restul sunt incompetenti sau pilotii nu sunt pregatiti adecvat!
insa avionul ESTE cel mai sigur mijloc de transport din lume. people fuck it up!
NOU
Bineinteles ca pierzi din vedere accidentele datorate celor din turnurile de control de pe aeroporturi. Cred ca orice canal de documentare are macar un astfel de caz prezentat si mi-e prea lene sa caut acum exemple concret.
De asemenea, pierzi din evidenta ca s-ar putea sa te trezesti cu un debil care are ca si misiune suprema in viata aruncatul in aer…fix in avionul in care s-a nimerit sa fii si tu (si poate si familia ta).
Faptul ca sunt unii care poate nu s-au prabusit, tine si de noroc. Poti sa te pregatesti cat vrei, nu poti dicta in toate aspectele.
NOU
Eu înţeleg din cele două articole că tu ai o teamă teribilă de avion şi vrei ca cineva să-ţi împărtăşească că e normal să fie aşa.
Pragmatic vorbind, până la urmă tot murim cu toţii, nu?
NOU
Bazaconii » lol, intelegi gresit, ador sa merg cu avionul. trollam putin, cu mintile oamenilor.
NOU
🙂 Glumeam. Oricum, trebuie să recunosc faptul că atunci când am zburat prima oară, aveam un morcov, mamă, mamă. Cu trei zile înainte și cu două după, nu prea puteai vorbi cu mine. Abia după vreo 10 zboruri, am început să-mi mai revin, iar acum nu mai am nicio treabă. Mă duc la aeroport ca la piscină, nu ca la tăiere.
NOU
Si-n Parcul Operei poti sa dai coltul, daca esti prea… figurant :))))
NOU
@ A.Frühstück
Acolo dai cu curu cumetre!
Ce tot ai obsesia asta cu parcul operei?De curiozitate intreb.
NOU
Singurul motiv pentru care se intampla accidente de masina mai des, este pentru ca exista probabil de cateva milioane de ori mai multe masini decat avioane :-?? .
Intr-o masina mor maxim 5-6 oameni, la accidente GRAVE, in schimb un avion, orice minim incident care i-ar aduce nefunctionarea, ar lua vietile a peste 50 de oameni dintr-un foc…
Da, ma tem de avion, insa ador sa merg cu masina, necontand viteza. Pentru ca daca e sa mor, vreau sa mor pe pamant, macar sa mi se gaseasca ramasitele 🙂 .
NOU
@v3nt0r, bravo, ai dat cel mai idiot raspuns din blogosfera romaniei 🙂
NOU
Si ia adu prietene argumente, cam de ce ar fi raspunsul asta asa ?
NOU
deci eu m-am indragostit de freigedank.e prea smecher.da e gay sau ce tot zice mereu de parcu` operei?
NOU
@arhi Aaliyah…din nefericire si ea a murit tot intr-un accident de avion.
2.bp.blogspot.com/_jQAa_bA6yzw/TUSCjxvU6OI/AAAAAAAABGs/dxVyMovLRxg/s1600/Aaliyah+Dana+Haughton.jpg
NOU
@v3nt0r: pentru ca argumentele tale sunt egale cu 0. ce conteaza cate avioane exista in comparatie cu numarul de masini??? nu mai mult conteaza kilometrii zburati (distantele) si numarul de pasageri???
vorba ta, in masina bagi 4 oameni, in avion 500. masina ta merge pana la aprozar, avionul trece oceanul. “cativa” kilometrii in plus. rezulta de aici ca un avion echivaleaza extrem de multe masini pentru a parcurge aceeasi distanta cu acelasi numar de pasageri. asa ca o comparatie 1 la 1 e debila!
doi la mana, sunt putine accidente care se transforma in tragedii in care mor zeci sau sute de pasageri. sunt extrem de multe cazuri in care un avion cu probleme ajunge sa se prabuseasca. pentru asta e nevoie ca motoarele sa nu mai functioneze, si nici atunci avionul nu pica din cer, ci pluteste. cu un aeroport in apropiere ai rezolvat problema.
oricum, discutia e prea larga pentru un comentariu pe blog, dar tu ai zis-o ca la piata, fara gram de logica!
@cristi: exclud terorismul din discutie tocmai pentru ca un islamit dobitoc nu are nici cea mai vaga legatura cu fiabilitatea avionului ca mijloc de transport. daca eu distrug franele unei masini si ii dau drumul la vale, masina nu devina nefiabila sau nesigura peste noapte!
NOU
Statistica simpla:
– In 2010, in TOATA LUMEA, au cazut 130 de avioane si au murit 1115 PERSOANE
– In 2010, in ROMANIA, au fost 9213 accidente rutiere si au murit 2545 de PERSOANE.
NOU
rumbu » exact. acum zi-le statistica asta tipilor care au murit ieri in accident, urcandu-se in avion tot cu gandul ca dpdv statistic, nu vor muri
NOU
@Arhi: Le-as spune statistica asta celor care au de ales intre a merge la budapesta cu avionul sau cu masina (plecand de undeva din sud-estul romaniei).
NOU
Si celor 7 romani care au murit ieri in accidente rutiere ce le zicem?
Plm. toate mijloacele de transport au un risc, cert e ca ala al avionului e mai mic. Si pe propriile picioare daca mergi prin Ferentauri va fi mai riscant decat avionul si automobilul la un loc.
NOU
rumbu » nu e chiar asa. cate milioane de masini sunt in total si cate avioane? procentual, tot asa iese? ca e vorba de vehicul la vehicul, nu la numarul de oameni morti
NOU
@arhi – rumbu are dreptate. Nu conteaza numarul de avioane / masini, conteaza probabilitatea de a muri intr-un avion sau intr-o masina. Faptul ca recent au murit niste oameni in accident de avion nu inseamna nimic, matematic vorbind. Daca vrem sa reducem la 0 nr victimelor, trebuie sa renuntam la tot ce e motorizat si sa ne intoarcem la cal si caruta (cred ca si atunci mai mureau cate unii).
NOU
Incetati sa mai discutati statistic. Daca maine, fereasca Cel de Sus, va prabusiti cu avionul, toata statistica nu face nici 2 parale pentru voi. De asemenea, daca va pierdeti un prieten drag sau familia intr-un astfel de accident, va cacati pe ea de statistica.
Statistic si femeile conduc mai bine decat barbatii dar doar pentru ca sunt mult mai putine soferite decat soferi. Insa daca ma izbeste una mi se rupe de statistica, cel putin pe moment. Corect?
De asemenea, tot statistic, al doilea Razboi Mondial a provocat cele mai multe pierdere umane intr-un timp foarte scurt. Insa nu cred ca i-a incalzit cu ceva pe cei foarte multi (mai multi decat cei care au murit in perioada razboiului) care au decedat prin gulagurile sovietice, prin temnitele comuniste sau impuscati de graniceri cand incercau sa fuga spre o viata mai buna.
Statistica asta e buna cand stai in casa, la caldurica si stii ca nu ti se poate intampla tie.
NOU
Nu prea e asa.
Statistica se calculeaza la numarul total de soferi de sex feminin respectiv masculin, nu la numarul total de femei sau barbati de pe planeta.
La aia cu razboiul mondial: chiar daca probabilitatea sa mori din cauza razboiului e mult mai mare decat sa mori de sifilis, nu inseamna ca nimeni nu moare de sifilis.
Statistica e buna la absolut tot in viata. Fara ea nu ai avea acum la ce scrie comentarii (adica nu ai avea nimic electronic). Documenteaza-te.
NOU
Bai nene dar eşti absolut sumbru
NOU
@arhi: cum sa zici ca sunt mai putine avioane decat masini??? n-are nici un sens…
avioanele zboara non-stop, fac muuult mai multi kilometrii decat masinile si transporta mult mai multi pasageri. pe numar de pasageri sau pe kilometrii facuti, masina nu are nici o sansa in fata avionului!
NOU
aoleks » raportat 1 la 1, masini vs avioane, statistica e alta. lasa astea cu km, non stop etc.
NOU
cum zice si cristi. Chiar daca statistica e de 1/10000000, daca tu esti ala 1 iti bagi pula in ea. Dintr-o data, statistica devine 100% pentru tine.
Si faci puf
NOU
pai nu las, ca nu compara nici un om intreg la cap 2 mijloace transport care stau pe loc. alea deja nu mai is statistici, ci povesti de terasa, la bere…
daca iau 2 masini, si una merge 100 metri pana la colt, pe cand aialalta face inconjorul lumii si face un accident, tu tragi concluzia ca masina a 2-a e mai periculoasa??? :-))
hai sa fim seriosi…
NOU
@aoleks: Lasa-i frate ca astia nu au studiat in viata lor un curs de statistica. Nu au idee care e diferenta intre eveniment, probabilitate si statistica. Pai bah: un eveniment incheiat si observat poate avea doar 2 probabilitati: 0 sau 1. Nu mai este vorba de nicio statistica acolo. Pe cand un eveniment din viitor are ca probabilitate (eventual conditionata) orice valoare reala din intervalul [0,1]. Aici se poate face statistica. Si din nou spun: doar pentru ca probabilitatea sa mori cazand cu avionul e mai mica decat s-o faci intr-un accident de masina nu inseamna ca nu vei muri niciodata zburand cu avionul.
NOU
Ma bucur ca exista oameni documentati sau care par macar documentati. Totusi in comentariul de mai sus (la care ai dat ceva ce s-a vrut a fi un raspuns cred), nu am inteles rostul a ceea ce ai scris acolo: eu oricum luam in calcul numarul de soferi “femei” si “barbati”, nu ma gandeam la toate femeile de pe planeta vs. toti barbatii. Ma rog, nu prea ti-am inteles ideea.
Oricum cred ca te-ai grabit sa raspunzi si ai pierdut putin fix esenta a ceea ce voiam sa spun. Daca mai revii pe aici, reciteste mai usor si sper ca vei prinde ideea.
NOU
@Cristi:vezi ca sunt mai multe femei pe planeta! 🙂
NOU
Avioanele de pasageri sunt mai sigure decat masinile sau trenurile doar pentru ca fiecare are drumul sau propriu si personal.
Ia gandeste-te la doua avioane care sa faca manevre de genul depasiri sau cedeaza trecerea in aer. nu se intampla pentru ca e spatiul infinit mai mare decat pe sosele sau linii de cale ferata. Nu un vehicul sau altul e mai sigur, ci natura drumului pe care il face, obstacolele care pot aparea pe durata calatoriei.