Ca tot omul plin de prosperitate, am zis să îmi iau o mașină, pentru că săraca Nova și-a cam trăit traiul și e timpul să iasă la pensie în fața blocului. Nu, nu o dau la casare, ori o păstrez, ori o scot la licitație pe blog și o dau cu semnătură pe capotă.
Logic, m-am îndreptat spre o ofertă de leasing, că e mai interesant să dai banii cu țârâita decât să îi dai toți o dată. Știu, rromânii sunt învățați că e binie să dai banul jos și să ai lucrul tău, casa ta, rața ta, etc. Din fericire, pe mine mă ghidează în viață conceptul others people money, așa că nu sunt expus la mizerii de astea.
Buuuun. Spre ce să mă îndrept? Normal, spre o marcă de sorginte mai rromânească, să susținem economia. Adevărul e că decât să dau 17 000 pe o mașină, ca alții, sau să dau 5000 pe un BMW ursuleț pe care să îl încolăcesc după un copac, mai bine un Logan sau Renault, nu?
Așa că, mânat de reclama ce rulează la TV despre marea și minunata ofertă Renault, intru pe site. Unde, după grele căutări, aflu oferta lor de finanțare. Bannerul se vede transparent pentru că oferta stă deschisă fix 2 secunde, după care dispare și mi se arată din nou ce minunată e minunata minune a ofertelor.
Să analizăm puțin oferta financiară a renoului.
Primul lucru care se observă e că euro se calculează la 4.22. Deși e 4 lei sau sub 4 lei demult. Dar trecem peste asta, știind obiceiul inteligent al firmelor de a calcula costurile la clasicul BNR + 2%.
Următoarea chestie. Oferta se adresează doar celor care au să dea jumătate din sumă și restul să îl cumpere pe 84 de luni. Adică 7 ani. Poftim? Păi în 7 ani ai toate șansele ca mașina aia să fie rugină topită. Nemaivorbind de faptul că dacă ai avea cash 50% din valoarea mașinii, plus costurile adiacente de achiziție a leasingului, care sunt de vreo 1500 de euro, nu cred că te-ai stresa prea tare să iei un leasing pe 7 ani.
Și acum ajungem la ceea ce e cu adevărat interesant. Rata aia minunată de la TV, de 20 de lei pe zi, se referă de fapt la un credit luat, țineți-vă bine, PE 10 ANI. 10 ani vei plăti la Renault fluence, achiziționat cu 35 800 lei, preț de listă. Iar după cei 10 ani, vei plăti în total puuuuțin mai mult decât dublu. Adică vreo 73 000 de lei. Adică aproape 1 miliard. Pe un Renault.
La Logan m-a atras oferta lor, cea cu dobândă zero. Da, la TV zice că e credit cu dobândă 0. Zero.
Așa scrie și pe site, cu litere mari. Începând cu 0% dobândă. Bine, o formulare un pic mai altfel, dar să trecem peste.
Doar că ajungem la scrisul ăla cu litere mici mici mici. Și acolo aflăm că de fapt creditul cu dobândă 0 are o dobândă anuală efectivă care începe cu 6.87%.
De aici încolo mi-a trecut cheful de achiziții în leasing și am închis ambele situri.
Pentru că degeaba e criza asta. Băncile nu fac decât să încerce să ți-o tragă. Din toate pozițiile. Iar tu, ca rromân fraier, să stai și să accepți.
Mai știi, poate îmi iau BMW ursuleț de la nemți.
NOU
Mai bine iti iei un Panzer de la nemti. cu el vei fi binevenit in sediile bancilor, si vei avea ocazia sa lupti impotriva lor, cu armele lor: sa tragi un mare TUN!
NOU
bai, ma gandesc sa fac o duma de asta, sa iau un imprumut mare si sa le dau cu flit, sa vedem cum ne descurcam:)))))))))))
NOU
Vezi ca mai e o chestie: Renault acorda contravaloarea a două prime de casare, cu condiţia ca tu să aduci încă trei tichete valorice.
Deci preţurile alea scrise acolo sunt reduse cu echivalentul a 5 (cinci) prime (la unele modele chiar şi şase) de casare. Clar nu există Clio cu preţul de 19.100.
Bineînţeles că tichete se găsesc la toate colţurile cu preţuri între 1400 şi 2000 de lei.
NOU
da, la asta cu tichetele nu m-am amestecat. imi place ideea de scos rable de pe drum
NOU
Când în reclamă ţi se spune 0%, iar când te interesezi mai îndeaproape afli că de fapt este 6,87%, normal că fugi. Ba mai mult, le mai spui şi altora ca să ştie să se păzească.
Iată că şi în marketing se dau autogoluri.
NOU
pai bmw ursulet ar fi o afacere mai buna. dai 1.000 pe el, te plimbi pana o manca rugina si gata. intre timp iti mai trebuie trening cu dungi pt bmw. :))
NOU
si neshte shosete albe, la pantofi de laq
NOU
Iti recomand o masina reposedata de leasing pe care o poti lua cu un discount de pana la 50%.
Poti alege sa continui leasingul (nu cu predare, direct de la firmele de leasing) dar nu vei mai avea un discount atat de mare, sau sa ii platesti cash fortandu-i sa iti reduca destul de mult pretul.
Poate ca masina va mai avea nevoie de reparatii dar per total vei iesi sub pretul pietei.
NOU
Am vazut niste reclame pe aici la TV cu leasing de masini. OK, la ei leasing inseamna altceva decat la noi. Adica freci masina 4-5 ani si dupa aia probabil o schimbi cu ceva mai smecher. Cea mai mica rata de leasing e de 169 USD la nus’ ce masina “sedan”. Rata “uzuala” e de 250-300 USD/ luna la SUV-uri (ca astia nu is in stare sa umble decat cu tancurile pe strada). Avans ZERO si alte rahaturi ZERO.
Probabil ca, daca tot ai “casul” de juma’ de leasing, te duci la nemti si iei de acolo vreun Golf 4 sau Opel Astra 2000 si faci ceva pe Renault si masinile lor.
Adevarat, criza nu ne-a invatat nimic.
Bafta la cautari 🙂
NOU
“Mai știi, poate îmi iau BMW ursuleț de la nemți. ”
Crezi ca la masini de import nu stai in toate pozitiile? Doar ca ti’o trage statul, nu bancile.
NOU
Eu mă ghidez după principul că cei mai ieftini bani sunt proprii tăi bani, aşa că întotdeauna cumpăr numai cu banii jos! 🙂
NOU
cidat mod de gandire: nu cumpar bmv si passat ca e de cocalari, nu cumpar skoda ca e de peizani, nu cumpar opel ca e eftina, logan? ma fac de ras.. , mercedes? tiganie curata, citroen? prea comuna.. bre, dar voi de ce vreti masina?la ce dracu’ folosete ea?
NOU
citroen nu pentru ca e a lui tariceanu.
NOU
scuze, sunt plecat de ceva vreme si nu stiam de citroen
NOU
nu vrei un matiz verde?
NOU
eh, mai bancă sau companie care să nu încerce să profite cât poate de mult de pe urma potențialului client
NOU
coane, asta cu “other peoples money” nu prea e valabilala lizing, ca pina la urma tot banii tai sunt, doar ca ii dau cu tiriita si nu simti ca platesti dublu. problema e ce faci cind se termina jobul, cind vine vreo napasta, cind …etc. eu sunt de parere ca – la cumparaturi mari: masina, casa – daca nu am banii toti inseamna ca nu imi permit marfa. asta e, string din dinti, bag biscuiti 8 luni si poate imi cumpar ferrariul ala de ma uit la el in vitrina zilnic. dar sa-mi fac lizing… never. sa ma pun eu singur la mina hotilor cu avizul bnr – never. parerea mea.
NOU
Iti recomand Hyundai I30. Mare, sigura, garantie berechet, pret OK. Pentru leasing iti recomand Impuls Leasing. Bafta!
NOU
Daca vrei sa-ti iei o masina din UE, ai grija sa nu le platesti taxa pe poluare. 2 frati au castigat irevocabil, definitiv si executoriu dreptul de a-si inmatricula masina fara plata taxei pe poluare blog.imperiaonline.me/2010/03/03/doi-frati-au-batut-sistemul/
NOU
@Arhi : tocmai am trecut si eu prin acest proces. Am tot incercat cu leasing-urile lor si pe auto noi si pe rulate. Te jupoaie de bani. Cu toata criza asta ei tot nu s-au potolit. Strange bani si i-ati una cu banii jos . Gasesti la aia de la aaank masini rulate la care ai garantie din bara in bara 1 an de zile , aveau un clio diesel bun sub 5000 euro , bani pe care ii faci tu din 2 reclama vodafone :))))))))))))))
NOU
Referitor la ce a zis Razsvan : are dreptate. Este o masina ce isi pierde valoarea repede dar este destul de buna . La fel si cu accentul, intreab-o pe Nina, ea are un accent chiar pe motorina, cel mai recomandat. 🙂
NOU
La fel cum zicea cineva mai sus, incearca la recuperari leasing. In nici un caz nu o iei cu discount de 50%, dar la 30% discount tot poti sa ajungi, chiar daca masina are 1 an sau mai putin. Plus ca stii ca te feresti de tepe in acte, si primesti o garantie de 3-6 luni, indiferent de vechimea masinii (doar pe motor si cutie ce e drept).
Iti recomand Adras sau Meridian. Eu am luat in toamna de la Adras un Sandero 1.6 cu tot ce vrei pe dansul cu 6600 EUR. Pret de catalog 9605 EUR. Si de-abia curand a implinit un an. Daca mai asteptam, azi nu cred ca dadeam mai mult de 6000. Si Sandero are din start 3 ani garantie de producator.
Daca nu te intereseaza dimensiunile si confortul, 100% mergi pe Matiz. Cea mai masina fiabila :p Succes!
NOU
de ce iti faci leasing si nu credit? E mult mai avantajos un credit decat un leasing.. La 10000E sa zicem ca iti iei o masina decenta. Perioada de 5 ani, dai inapoi 12000 suma totala cu o rata de 250 pe luna…
Iti poti lua Opel Astra I sau Golf … astea nu prea isi pierd valoarea ca renault…
NOU
arhi…nu mai inteleg:-??…nu ziceai ceva de un Tuareg, intr-un post anterior:-? ?
NOU
Si-a adus un prieten de la nemti un VW Touran (deh, are doi copii) cu 8000 EUR (cu tot cu “drum”), approx 120000 km la bord, merge absolut demential.
Sincer, 73k pe un Renault este jaf la drumu mare, 76k am dat eu pe Mitsubishi 🙂
NOU
Arhi, ai cam chiulit de la cursul “criza in Romania”, pentru ca vad ca nici tu nu ai invatat. Lasa-ma sa-ti explic.
Acum cateva luni, in media de profil, se discuta ca unele dintre bancile noastre au avut profituri foarte bune in 2009 (se utiliza chiar cuvantul record). In plina criza, bancile (unele) au facut o figura frumoasa.
Prin urmare e la mintea cocosului ca nu vor renunta la metodele consacrate. De ce ar face asta ? Aduc bani. Duh…
NOU
Am citit mai sus un comentariu care te invita sa incerci cu masini reposedate ! E o afacere buna, cu conditia sa ai grija cand alegi masina si sa te documentezi foarte bine in privinta ei. Adica sa iei in considerare faptul ca masinile reposedate sunt practic luate cu forta de la fostii proprietari care nu au mai avut bani sa plateasca leasing-ul. Asta se face in doua moduri fie se prezinta inculpatul cu masina la leasing si o preda, iar pe drum toate bordurile si gropile sunt ale lui, fie pleaca nenea inspectoru` si i-o confisca din fata casei, insa si in aceasta situatie inculpatul stie ce-l asteapta si procedeaza la fel. In ambele situatii masinile le iei praf si asta se intampla in 80 % din cazuri, motiv pentru care poti negocia pretul masinii si iti poti face un calcul pt o mica reparatie, sau in cazul in care vrei sa nu`ti bati capu` f tare, negociezi cu ei sa ti`o repare pe CASCO. Eu am ales varianta ambele variante 🙂 si am invatat ca cea mai buna e varianta 2. Si inca ceva, in general masinile reposedate sunt nepornite de saptamani/luni bune si in plus mai sunt si folosite de ei in interes personal. Totusi in alta ordine de idei eu am fost multumit de achizitie si de colaborare, daca te intereseaza detalii ti le pot da pt TBI Leasing si o persoana de contact care te mai scapa de birocratie (DA sunt 1000 de acte). CA LA ROMANI
NOU
E bine ca n-ai mers mai departe, ca mai dadeai si de RCA si Casco, unde vor ei, cu o carca de bani, ca doar sunt pe persoana juridica. Si de comisionul mare pentru rambursare anticipata, si de…..
Criza pe noi ne-a invatat sa citim cu mare atentie orice oferta si sa calculam cu pixul pe foaie tot ce presupune ea. Pentru ca ne-a adus aminte cum sa ne limitam strict la ce putem duce.
NOU
Eu chiar nu inteleg care-i problema? Ne obliga cineva sa ne facem leasing? Exista vreo tara in lumea asta unde leasingul nu presupune dobanzi?
Bai, daca nu am bani, nu ma bag in credite pt niste mofturi. Vreau sa am masina noua/MacBook/DSLR? Bun, imi fac leasing, credit, dar…stiu in ce ma bag.
Banca nu face munca de caritate. Nu va face niciodata. 😉
NOU
incearca si la alte firme de leasing – eventual nu alea care sunt precizate in oferta renault-ului. multi sunt fare-play – am vazut un nume de firma de leasing intr-un comentariu mai sus – sunt cat de cat ok, seriosi, dobanzi bunicele (nu i reclama, am masina luata prin ei si nu am de ce sa ma plang).
eventual ti-o iei in leasing, cu valoare reziduala. la apropierea de final a perioadei de leasing o vinzi. si nu platesti tu valoarea reziduala + ai ratele mai mici intre timp.
@Alexandru – daca tu crezi ca un credit negarantat e mai ieftin decat un leasing garantat cu masina… te inseli amarnic. pareea mea.
succes!
P.S. frantujii’s cam hoti in materie de masini… iar daca s-au “infratit” cu romanii… se cheama dacia. 😀
NOU
Corecteaza te rog grosolania aia gramaticala “others people money”. Corect e “other people’s money”. 😛
NOU
Citeam ieri pe site-ul Realitatii, ca un individ contesta creditul de 2.5 milioane euro luat de la o banca, pe motiv ca era prea euforic in ziua semnarii actelor, ca i se nascuse un copil.Super tare faza !
NOU
@Dorian : in alte tari bancile au decenta. DAE este undeva la 5 % pe an iar dobanda undeva la 3% peste Euribor ( nu 13 ca la noi ) , pe langa asta iti ofera tot felul de servicii iar tratamentul este ca in manual . La ai nostrii daca vrei sa iei un credit de 5000 euro iti cer mii de documente , BO-uri in alb si tot felul de garantii dar ei au servicii de kkt, , iti aproba un dosar cand are directorul pauza de la masa sau cafea . Cand am luat acum un auto dealer-u lu peste mi-a adus certificatul de la DTIL cu numele firmei completat gresit sub pretextul ca “pe asta nu il completam noi, la primarie…” de parca ei nu aveau copie de pe CUI sa verifice. Cati oameni care au avut un credit la o banca s-au intors la aceeasi banca pentru un alt credit? Eu nu am auzit vreodata.
NOU
Bani jos e o politica buna astac daca nu vrei sa iei ceva de 5k si sa dai 10k inapoi da deh asa au facut uni bani cu fraieri cu leasinguri si impr
umuturi
In alta oridine de idei e cazu sa ai si tu o ceva care da spre masina bine daca iti iei Logan mai bine ramai cu Nova … in fine nu intru iar inv discutia cu blogger si bani pe net ca o sa te ofuschezi si avand in vedere noile reguli probabil nu aprobi commentariu …
Daca iti iei BMW de 5 mii mai cocalar de atat nu poti fi …
NOU
other people’s money!
NOU
Arhi, sambata noaptea plec in Germania. Sa-ti aduc o masinutza? 🙂 Tot un bmw iau, doar ca scrie Seria 7 pe el 🙂 Oare se incolaceste pe dupa copac sau nu are rost sa-l iau? 🙂
NOU
Vai taiati-i gatu, ca a scris others people money. Creca toata lumea si-a dat seama ca e gresit. Imi plac gramaticienii astia de pe net.Nu numai ca se apuca de corectat 2 cratime si-o virgula in romana, acu au dat-o si pe engleza, si pe latina.Voi sunteti multifunctionali.
Corectati asta : Shut the fuck up !
NOU
@bulina neserioasa
ZEN, pace si armonie 🙂
P.S: ala e Spongebob pe LSD? funny
NOU
Nu un BMW ursuleț dar poți să-ți iei o mașină mai mult decât decentă de la nemți. Eu am preferat să iau mașină SH din afară decât să dau banii pe un logan nou nouț de la noi. Și-am ascultat și sfaturile ălora mai bătrâni când mi-au zis “orice numai mașină făcută de francezi nu”.
NOU
asa este din punctul acesta de vedere…dar vad ca oamenii au un mai mare respect pentru locul de munca
NOU
Nu stiu cum se face, dar cand e vorba de masini acelasi subiecte sunt comentate in mod obsedant, indiferent de subiectul initial:
1) leasing/credit vs banii jos
2) logan nou vs SH din Germania
3) diesel vs benzinar
(Vad ca punctul 3 inca nu a fost atins, dar sunt optimist, ziua inca nu s-a terminat)
Mai oamenilor de ce nu intelegeti ca fiecare varianta are avantajele si dezavantajele ei, si conteaza mult prioritatile omului.
Poate unii prefera sa dea banii jos si sa doarma linistiti dupa aia in timp ce altii prefera confortul unei masini (eventual chiar au nevoie de masina aia, din varii motive gen copil mic, etc etc)
Poate unii merg 30k km pe luna si in cazul lor se merita un diesel, in timp ce altii merg 5k km pe luna si in acest caz se merita o masina pe benzina.
Nu prea imi sta in fire sa comentez, dar deja devine obositor. Oriunde te uiti acelasi comentarii idiotice scrise de acelasi gen de comentatori: “bah, eu mi-am luat SH si e belea”, “ba nu boule, eu mi-am luat logan si merge ceas” “prostule, loganul tau e pe benzina”, si tot asa si tot asa ….. 🙂
Eu unul daca as avea blog cred ca as modera si comentariile de genul asta, mi se par la fel de lipsite de sens ca “primul”, “misto articol”, etc.
Numai bine.
NOU
@maniak – Stii de ce se cer 1000 de documente pt un credit? Pt. ca tara asta e populata cu tepari, rau-platnici, si “smecheri”. Aici nu poti avea incredere nici in fratele tau cand e vorba de bani. Neamtul nu fuge in Spania dupa ce apeleaza un credit. Procentul creditelor neperformante este f. mare, tocmai de asta si dobanzile sunt mai mari pt a acopri pierderile cauzate de romanii astia corecti si “de treaba”.
In rest, e super sa citesc ce masini isi aduce unul sau altul “de afara”. Fetishul romanilor pt. secondhand e overwhelming. Nu poti compara o masina in care s-a besit de 4592 de ori un neamt cu una noua, asta-i clar. 😉
Noi sa fim sanatosi.
NOU
:-))))))) Ce bine ca exista odorizantele cu miros “New car”. :-)))) Special concepute pt Romania, ma gandesc. 😀
NOU
@Dorian : vezi ca si eu tot d-ala am 🙂 . Referitor la tepari : cand esti o firma cu peste 10 ani vechime pe piata , cifra de afaceri de cateva milioane euro constanta an de an , credite sau leasing-uri de peste 200.000 euro il mai hartuiesti cu acte peste acte pentru 5000 euro ? detaliile astea nu conteaza ? Ca pana la urma firma respectiva s-a enervat si a achitat cash masina tocmai pentru tratamentul de care a avut parte si pentru neplacerile cauzate de firma de leasing care solicita informatii total stupide.
E bine sa fi precaut dar trebuie sa te mai duca si capu sa sesizezi momentul in care o poti lasa mai moale.
NOU
grabeste-te ca raman nemtii fara bmw-uri… isi cumpara loganuri :))
NOU
Criza nu te-a invatat nici pe tine nimic 🙂 …anume ca nu are sens sa strigi impotriva bancilor, de vreme ce ele au “construit” vestita criza cu buna-stiinta. Da na..
NOU
Pai cam asa e peste tot. Trebuie sa te duci, sa iei pliantul…si apoi sa citesti si ce scrie cu litere minuscule in josul paginii, ca acolo e esentialul. Reclamele ii pun pe ei in pozitii favorabile, dar dupa gard…e leopardul.
NOU
de ce nu o Mazda? 😀
taxe mari pentru că nu e din UE?
NOU
mai bine iti iei o masina mai ieftina dar cu banii jos daca ii ai disponibili.
NOU
Hotarat NU Clio, e facut la turci, instalatia electrica e zero, pe gheata esti ca pe bicicleta.Am unul in garaj, nu merge cu el nici tata, care e sofer de o mie de ani, contacteaza-ma pe mail si ti-l dau sa te dai cu el cat vrei tu, sa te convingi..(aripi fata de plastic(!), asa sunt si la Land Rover, dar ala are si caroserie tzapana),mai bine Logan! SINCER!
NOU
mike, la un logan ma gandeam si eu, macar e mai ieftin, la ce ofera. cu 8000 iau ceva chiar frumusel dotat
NOU
Lasa dotarile la Logan…doua airbaguri (obligatorii) si ABS iti ajung, crede-ma stiu ce spun. Scoate-o cat mai ieftin posibil pt ca :
1. acum te vei plimba mai putin prin tara, drumuri lungi(prietenii stiu de ce)
dar…exista si un DAR
2.dupa ce puiul tau mic va face vreo doi-trei anisori, se va pune problema unei masini muuuult mai sigure, deci vei vinde Loganul pe doi lei si iti vei cumpara o masina cu airbaguri cortina, picioare, etc, vreo 15 in total, prietenii stiu(din nou )de ce!
3. am trecut prin tot ce treci tu acum
si
4. nu uita ca-ti pun la dispozitie Clio-ul care (vei vedea) sta in garaj si face paianjeni, spre deosebire de Dacia 1300 care are 20 de ani si e foooarte utilizata
Nu arunca banii pe prostii, vei avea nevoie de ei
M-am intins…asta e!
NOU
mike, eu cand zic dotari ma refer la aer conditionat. e singura chestie la care tin la o masina. restul mi-e indiferent, BAS, EBS,PPS,SCS,MMS,KKT
NOU
Aer, ABS, minim 2 airbaguri, nu ma dezamagi… 🙂 se poate
si vei vedea ca au rostul lor
NOU
Arhi , nu doar la renault e asa sau la dacia , toate ofertele care apar la tv sunt la fel , din curiozitate am facut un tur pe la majoritatea firmelor care o ard cu reclame pe la noi , fix toate sunt la fel , Opel , Skoda , Renault , Dacia … si cam atat ca restul nu se baga la reclame , toate practica acelasi sitem cu 50 % avans si restul pe 100 de ani sa mai plateasca si nepotii tai. numai bine 🙂
NOU
1. Tu crezi ca daca faci un import, euro va fi la cotatia BNR?
2. Inflatia la noi e ca in “alte tari”?
NOU
Ok, reclama e cam aiurea, dar pana la urma conteaza cat dai pe masina. Adica ceea ce conteaza e DAE. Iar un DAE de 6.9% e mic, mai ales ca e la lei, cred ca cu greu vei gasi o oferta mai buna si daca le iei in calcul si leasingurile in euro.
Cel putin acum un an cand mi-am luat un Sandero exact cu oferta asta, era cea mai buna de pe piata. Si am comparat oferte de leasing vreo 3 saptamani.
NOU
x-(
NOU
dc nu sunt mazda-uri sau ferarri-uri ??? :-((