Ca tot omul plin de prosperitate, am zis să îmi iau o mașină, pentru că săraca Nova și-a cam trăit traiul și e timpul să iasă la pensie în fața blocului. Nu, nu o dau la casare, ori o păstrez, ori o scot la licitație pe blog și o dau cu semnătură pe capotă.

Logic, m-am îndreptat spre o ofertă de leasing, că e mai interesant să dai banii cu țârâita decât să îi dai toți o dată. Știu, rromânii sunt învățați că e binie să dai banul jos și să ai lucrul tău, casa ta, rața ta, etc. Din fericire, pe mine mă ghidează în viață conceptul others people money, așa că nu sunt expus la mizerii de astea.

Buuuun. Spre ce să mă îndrept? Normal, spre o marcă de sorginte mai rromânească, să susținem economia. Adevărul e că decât să dau 17 000 pe o mașină, ca alții, sau să dau 5000 pe un BMW ursuleț pe care să îl încolăcesc după un copac, mai bine un Logan sau Renault, nu?

Așa că, mânat de reclama ce rulează la TV despre marea și minunata ofertă Renault, intru pe site. Unde, după grele căutări, aflu oferta lor de finanțare. Bannerul se vede transparent pentru că oferta stă deschisă fix 2 secunde, după care dispare și mi se arată din nou ce minunată e minunata minune a ofertelor.

Să analizăm puțin oferta financiară a renoului.


Primul lucru care se observă e că euro se calculează la 4.22. Deși e 4 lei sau sub 4 lei demult. Dar trecem peste asta, știind obiceiul inteligent al firmelor de a calcula costurile la clasicul BNR + 2%.

Următoarea chestie. Oferta se adresează doar celor care au să dea jumătate din sumă și restul să îl cumpere pe 84 de luni. Adică 7 ani. Poftim? Păi în 7 ani ai toate șansele ca mașina aia să fie rugină topită. Nemaivorbind de faptul că dacă ai avea cash 50% din valoarea mașinii, plus costurile adiacente de achiziție a leasingului, care sunt de vreo 1500 de euro, nu cred că te-ai stresa prea tare să iei un leasing pe 7 ani.

Și acum ajungem la ceea ce e cu adevărat interesant. Rata aia minunată de la TV, de 20 de lei pe zi, se referă de fapt la un credit luat, țineți-vă bine, PE 10 ANI. 10 ani vei plăti la Renault fluence, achiziționat cu 35 800 lei, preț de listă. Iar după cei 10 ani, vei plăti în total puuuuțin mai mult decât dublu. Adică vreo 73 000 de lei. Adică aproape 1 miliard. Pe un Renault.

La Logan m-a atras oferta lor, cea cu dobândă zero. Da, la TV zice că e credit cu dobândă 0. Zero.

Așa scrie și pe site, cu litere mari. Începând cu 0% dobândă. Bine, o formulare un pic mai altfel, dar să trecem peste.
Doar că ajungem la scrisul ăla cu litere mici mici mici. Și acolo aflăm că de fapt creditul cu dobândă 0 are o dobândă anuală efectivă care începe cu 6.87%.

De aici încolo mi-a trecut cheful de achiziții în leasing și am închis ambele situri.
Pentru că degeaba e criza asta. Băncile nu fac decât să încerce să ți-o tragă. Din toate pozițiile. Iar tu, ca rromân fraier, să stai și să accepți.

Mai știi, poate îmi iau BMW ursuleț de la nemți.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.