Pe de o parte, mi se pare normal. E cel mai aglomerat și mai mare oraș din țară, poate singurul oraș civilizat din țară, plin de țărani veniți să simtă gustul cărnii, pentru că acasă s-au săturat de mâncat ștevie de pe marginea șanțului, prin urmare se conduce agresiv, mult mai agresiv decât în restul țării, aproape la fel de agresiv ca în Istanbul, așa că da, așa ar și trebui, conduci în București, ghinionul tău, ai RCA mare, nu îți convine, lasă mașina acasă sau marș de la capitală și condu la Fetești, Adjud și Florești, că statul în coloană nu produce accidente.

Problema e că, datorită mărețelor directive ale statului, toate firmele de leasing au, obligatoriu, sediu în București. Prin urmare, toate mașinile de leasing din românia au numere de București. Toate flotele posibile, din orice colț de românie, le vezi cu număr de IF, că nu mai există combinații disponibile cu B.

Și uite așa, de facto, crește RCA-ul la toată lumea, nu pentru București.
Smart move, nu?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

69 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ok, dar multe masini care circula in Bucuresti, inscrise in diverse localitati in care complexul de inferioritate e la fel de mare ca complexul de superioritate al bucuresstenilor (OT, GR, GL, BZ, DJ, CL, DB, etc), cu soferi care locuiesc in Bucuresti, produc probabil destule accidente. Nu ar fi mai corect sa se faca o crestere procentuala gen numar de masini per judet / nr de accidente cu masinile inscrise in acel judet? Adica nu ar fi mai fair?

    36
    • #2

      În momentul în care îți trebuie un doctorat/postdoc, să urmărești prețurile serviciilor pe care le plătești, înseamnă că, atât statul cât și furnizorii cu intermediarii, te fac la buzunar.

      Și-ți mai trebuie un doctorat în drept pentru atunci în momentul când asiguratorul – deși ai plătit – nu îți returnează banii pentru reparația întreagă.

      32
    • #3

      Mi se pare corect și totuși cam mică diferența de 60% față de restul tarii, sunt cred 50 dacă nu vreo 60 de mii de transportatori așa ziși Alternativi Bolt, Uber etc plus Glovo,Tazz si alții pentru ca legea le permite fără număr, toți țărușii de prin alte localități veniți sa facă banul la Capitală, faci bani mai dă și înapoi din ei Gogulet că așa e corect!

      6
    • #4

      O vigneta de Bucuresti, 10 lei pe zi ar rezolva problema. Ai punctat foarte bine, sunt foarte multe masini inmatriculate in alte judete desi locuiesc aici, nu au nici o incentiva pentru a muta masina pe Bucuresti dimpotriva chiar, taxe mai mici RCA mai ieftin.

      9
  2. #5

    Mic exercitiu de imaginatie.
    Vrei sa iesi pe o strada cu sens unic. Te asiguri din partea regulamentara, vezi ca nu vine nimeni si te bagi. Dar ce sa vezi, un Uber cu numar de Calarasi care o luase pe interzis iti face o surpriza si va pupati.
    Mna, tu cu masina de Bucuresti trebuia sa stii ca trebuie sa te asiguri din ambele parti.

    Buun, poate nu stiati, dar in astfel de cazuri se da culpa comuna. Deci, fiecare isi repara masina pe asigurarea proprie. Dar tu, pentru ca ai nr de Bucuresti, platesti mai mult pe polita decat ala din Calarasi. Csf, ghinion.

    Eu cred ca nu va trece aceasta propunere. Ar cadea la curtea constitutionala la propunerea avocatului poporului. Sau asa ar trebui sa se intample in mod normal.
    Mi se pare o masura discriminatorie. Pentru ce ar mai fi bonus malus in cazul asta? Se va ajunge la situatia in care un sofer cu masina inmatriculata in B si bonus malus maxim sa plateasca mai mult decat un sofer cu bonus malus minim din Calarasi.

    28
    • #6

      “Buun, poate nu stiati, dar in astfel de cazuri se da culpa comuna. ”

      Sunt aceiasi care citesc codul rutier pe sarite. Ca spune clar ca trebuie sa acorzi prioritate masinilor care circula pe drumul prioritar. Codul rutier nu spune nimic ca acea masina trebuie sa circule si regulamentar.

      E cam aceeasi chestie cu circulatia pe benzi in orase, unde la fel, in codul rutier nu se specifica ca in orase nu se mai aplica circulatia pe benzi.

      Iar ultimul exemplu e vechea poveste cu am parcat pe trotuar si am lasat 1 metru liber deci nu am cum sa imi iau amenda, omitand sa citeasca si faptul ca acea reglementare se aplica doar acolo unde este semnalizata parcarea pe trotuar.

      44
    • @lrpx: codul rutier specifica clar ca este permisa parcarea pe trotuar cand autovehiculul nu incurca pe nimeni. Hai sa nu mai dezinformam

      11
    • #8

      Tocmai d aia urlau taximetriștii ca si Uber-Bolt să se limiteze la nr de locuitori de pe raza localității din care fac parte așa cum sunt limitate taxiurile prin lege și bineînțeles sa nu ai voie sa faci Uber in altă localitate decât acolo unde ai domiciliul tot ca in cazul taxi și atunci să i vedem pe țărușii veniți la Carne in Capitală dar deocamdată statul se opune ca șpaga e mult prea mare iar astfel de șmecherii precum Uber, Bolt, Glovo au nevoie de cât mai mulți, cu cât mai mulți fraieri cu atât mai bine pentru ei.

      6
    • #9

      Nu stiu ce cod rutier ai verificat tu , dar din 2022 scrie foarte specificat ca NU ai voie sa lasi masina pe trotuar (daca nu ai indicator de parcare) , chiar daca lasi 1 metru pentru pietoni.

      (7) Este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor trebuie să fie de cel puţin un metru.

      13
    • #10

      Casca ochii bine , poate sa fie pe sens unic un calarasean care merge in marsarier cei 50 m regulamentari aproape de iesire tu te asiguri doar din stanga si il lovesti pe provincial . Si e vina ta 100%.

      8
    • #11

      @Costin: nu, nu de aia urlau taximetristii. Adica motivele or fi corecte, dar nu asta ii mana pe taximetristi.

      3
    • #12

      Faza cu acordare de prioritate se aplica si la intrarea pe un drum cu mai multe benzi. Daca prima banda e libera (deci teoretic ai loc) dar pe 2 sau 3 vin masini, trebuie sa le acorzi prioritate. La examen pt permis stai si astepti pana se satura politistul si iti zice “sa te bagi”.

      8
    • #13

      >> Mi se pare o masura discriminatorie

      Asigurarile discrimineaza legal, asta e, nu e ceva nou. Discriminare reala e aia de varsta, nu asta legata de orasul in care e inmatriculata masina – varsta nu poti sa ti-o alegi, dar e alegerea ta sa stai in Bucuresti sau sa cumperi o masina in leasing inmatriculata in Bucuresti.

      3
    • #14

      Mă cac in el de cod rutier! Nu e normal ca unul care circulă pe interzis să mai aibă orice fel de prioritate.

      28
    • #15

      Si exact ce ziceam. @W stie el mai bine cum e parcarea pe trotuar dar nu poate sa dea un articol din codul rutier care sa ii sustina aberatia

      4
    • #16

      @IRPX: sunt lucruri stiute

      5
    • #17

      Culpă comună…
      Daaaa…. mergeam regulamentar pe un drum cu un singur sens si a intrat unu in mine de pe contrasens… Din moment ce ala a intrat pe contrasens el este in ilegalitate. Culpa comuna intre geniul care a intrat pe contrasens si milițică cel care a decis că e culpă comună. Nu ai cum să trăiești în România și să nu te umpli de draci zilnic.

      5
    • #18

      >> Vrei sa iesi pe o strada cu sens unic. Te asiguri din partea regulamentara

      Te uiti in toate partile de unde ar putea sa vina ceva, masina, copil pe bicicleta, caine, urs. Face parte din obligatiile si responsabilitatile care vin odata cu permisul de conducere.

      8
    • #19

      am un prieten care a pierdut permisul fix in situatia asta pentru neacordare de prioritate. politistul a zis ca trebuia sa se asigure. alalalt doar si-a luat amenda pentru mers pe interzis.

      4
    • #20

      @George
      Nu ai voie sa intri intr-o intersecție în marșarier.

      1
    • #21

      Sunt o multime de situatii in care iti poate veni o masina legal de pe “interzis”. Poate fi blocata strada de o lucrare si masina se intoarce de pe drumul infundat, masina poate fi dirijata in sensul ala de un politist rutier, masina e de la serviciile de urgenta samd. Trebuie acordata prioritatea in ambele sensuri intotdeauna.

      2
  3. #22

    Deci ca sa fim orase civilizate tre sa ne oprim apa calda si caldura, sa stergem liniile de pe asfalt si sa importam niste tig… olteni si moldoveni

    28
  4. #25

    plin de țărani veniți să simtă gustul cărnii, pentru că acasă s-au săturat de mâncat ștevie de pe marginea șanțului,

    Bosmang, în marea majoritate ăia au mașina în continuare înregistrată în județul lor de baștină, o să plătească RCA de Vaslui.

    32
  5. #27

    Uite-asa o să apară 1000 de mașini cu viza de “flotant” într-o garsonieră din Galați:))

    32
  6. #28

    E interesant că cei din restul județelor, despre care se știe deja că mulți își luau carnetul de la librărie, sunt considerați mai puțin periculoși decât cei din B/IF.

    Desigur că nu contează de unde are șoferul carnetul pentru că oricum, în viziunea asiguratorilor noștri, nu șoferul e cel care poate face vreun accident ci proprietarul mașinii, care are acum în plus și vina că strămoșii săi s-au stabilit în B/IF și nu în AG, de exemplu.

    Bonus. I-au făcut fericiți și pe cei cu motoare de 995 cmc care datorită tehnicii moderne trec (pe hârtie…) de 70 KW.

    14
    • #29

      Însă chiar trec în avantaj cei cu 1.9 tdi…

  7. #30

    Toata “provincia” likes this.
    Important nu e sa-mi mearga mie bine, important e sa le mearga la altii mai rau. 😀

    22
    • #31

      Câți brokeri sunt deținuți de politicieni, polițiști/comisari/chestori, care fac (încasează) comisioane de la societățile de asigurare?
      Instituții, societăți cu flote de mașini – cât înseamnă comisionul ăla…

      6
    • #32

      Și bucureștenii sînt acum interesați de capra vecinului…

  8. #33

    3 sferturi din masinile de provincie care circula prin bucuresti sunt de fapt conduse de “bucuresteni” fara acte de bucuresti, cu astea ce facem?

    13
    • #34

      Și mai exact cum devii bucureștean? Prin vânzare-cumpărare de garsonieră? Sau să se dea o lege să fie verificați toți până la a 7-a spiță, nu? Să se dea certefecat domne!

      2
    • #35

      Poate ma insel, dar cred ca esti obligat de lege ca, daca mai mult de X ( unde x cred ca e 6 ) luni locuiesti undeva, sa ai viza de flotant acolo.

    • #36

      Posibil, dar viza de flotant nu duce automat la schimbarea numarului de inmatriculare.

      1
    • #37

      daca adresele din talon/buletin nu coincid, ELECTROSOCURI! si amenda

    • #38

      Cum adică “ce facem”?
      Ești acționar la vreo firmă de asigurări și ești supărat că nu poți lua mai mulți bani și de la ei?

      Dacă da, propun să faci o cerère la stăpânire să se mărească la toată lumea pe motiv de ca să nu fie nimeni discriminat.

      Altfel, “ce facem” are sens pentru ăștia cu masinile înmatriculate în București, care o să plătiți mai mult. Dacă nu aveți vreo țărănoaie unde să vă puteți face buletin, o soluție e eterna Bulgarie.

      2
  9. #39

    A zis cineva Euroins?????

    6
  10. #40

    sper doar sa nu se ajunga in situatia abuziva in care doar soferii care fac prostii sa plateasca mai mult. asa e cat de cat ok, sa plateasca toti, e mai suportabil cand plateste si bulangiul ala care nu a facut in viata lui un accident, sa sufere si el

    38
  11. #41

    Sunt mai multe daune in Bucuresti? Ok, dar sunt si mai multe masini, cautam pe net si nu gaseam o statistica, daune Bucuresti vs daune Timisoara si masini inmatriculate/tranzitate Bucuresti vs masini inmatriculate/tranzitate Timisoara. Apoi, sistemul asta de bonus malus, nu pentru asta exista? Daune mai multe, tarif RCA mai mare. Daca cresterea RCA se va aplica si camioanelor din Ilfov, va fi haos absolut. Noroc ca exista ASF si vegheaza asupra noastra, va dati seama ce ar fi fara ei?

    13
    • #42

      La asta mă gândeam și eu: daca ai stabilit deja riscul pe categorii și îmi mărești asigurarea, de ce îmi mai pui și bonus malus când eu deja plătesc în plus pentru că am onoarea să trăiesc în București.

      Asigurările ar trebui sa fie stabilite doar pe șofer, nu în funcție de mașină, regiune și alte bălării

      12
    • #43

      ASF-ul veghează la cele 16 salarii de peste an, nu la valoarea RCA…

      4
  12. #44

    Sa se urmareasca matusa carui parlamentar are firma de asigurari in bucuresti si vom afla si de unde a aparut aceasta lege

    16
  13. #45

    Asteptam impozit pe kW nu pe cm3.

    4
    • #46

      De ce nu pe greutate + dimensiune? Pana la urma justificarea impozitului cica este pentru “mentenanta si dezvoltarea infrastructurii”. Greutatea si dimensiunea sunt cele care afecteaza direct costurile infrastructurii.
      Plus ca asa impozitul pe carutza cu cal poate fi semnificativ, desi calul poate are 5-10kw, dar, pentru ca ocupa spatiu cat un autobuz, plateste ca atare :).
      Real vorbind, impozitele pe diverse oricum sunt strict “scuze” ca sa ti se ia banii, si totdeauna vor fi stabilite dupa niste criterii absolut rupte de realitate astfel incat sa convina politicienilor care sifoneaza banii prin diverse metode mai mult sau putin sofisticate.
      So, sa nu mai visam, tot ce conteaza este ca banii sa se stranga la niste “privati” care deobicei au ca activitate servirea unor “necesitati” trasate de stat, la cele mai dubioase costuri.

      10
  14. #47

    Eu optez pt civil disobedience, imi asum consecintele. Eu platesc asig ani la rand, nu comit accidente, cele mai mari companii de asi, prin volum, sunt construite sub obladuirea sistemului, pt a fura, ergo, sistemul nu ma poate reprezenta si legea e impotriva mea. Daca sunt erori in premisele silogiamului, let me know

    11
  15. #48

    CUM???!!! Ghena aia de gunoi numita pompos “capitala” este un “oraș civilizat”?! – LOL

    19
  16. #50

    jura pe rosu ca toate firmele de leasing au obligatoriu sediul in bucuresti. dupa care, baga pe mfinante cui-ul asta: 18877620. cu placere.

    2
    • #51

      Sediul fiscal. Baga in google “marii contribuabili”, click la anaf, click lista contribuabili 01.07.2024 si vezi la numarul 1267 “PROLEASING MOTORS SRL”. Cu placere.

      4
    • #52

      tony, wait, tu asta spui:

      “1.267 18877620 PROLEASING MOTORS SRL PRAHOVA Preluat pe baza criteriului de baza valoric agregat”

      ?

      PS: also, pe bune, no hate intended, mai verificati si voi, bai nene, cu oameni de specialitate… opportunity cost-ul de a o avea o firma “la oras” (Bucuresti), poate exista regardless de o obligatie de asta fictiva, cum se aude pe anumite goarne… Jesus!

      1
  17. #53

    pai sa le creasca si celor cu PH ca n-am vazut specie mai proasta in trafic. inclusiv cum parcheaza. am avut un vecin din PH care m-a pus la slabit desi loc e destul. daca dadeam vant masinii din varful dealului spre locul de parcare, o parcam mai bine ca el.

    PS. care poate, o sa isi inmatriculeze masina pe numele unei rude in alta localitate, ca doar nu te opreste la intrarea in Bucuresti ca sa te verifice la numere.

    6
  18. #54

    Un mic offtopic, tot cu știri de la etajul 8, Andrei Torgașov (șeful centrului strategic pentru rechete rusești) ar fi căzut și el de la etaj după ce în prealabil a urcat cu suflul exploziei din mașină.

    4
    • #55

      N-avea cum să ajungă la geam, nu mai avea picioare…

      3
  19. #56

    Boss ti-a fost hackerit siteul. Si al lui zoso la fel. Au postat bajetii de la rstforums link de download cu bazele voastre de date

    5
  20. #59

    Nu pare sa fi scazut numarul de masini din trafic, deci asigurarile sunt inca ieftine, e loc de crestere. Mai vedem cu noile preturi..

  21. #60

    Mă uit pe geam.

  22. #61

    Chiar acum ma duc sa ma spal pe dinți. Sur le dinți :)))))))))))))))

  23. #62

    Deh, așa e boieria asta cu lease-ul! Crezi că plătești lunar o sumă pe care ți-o permiți, și repejor ajungi la “the death of the 1000 cuts”…

    Dar chestia asta cu valoarea tarifului RCA stabilită pe baza numărului de înmatriculare, în loc să fie stabilit pe baza reședinței posesorului de lease (cică îi zice lessee) nu poate fi atacată în instanță? Căci motivul ar fi exact companiile de lease care sunt obligate să aibă reședință în București.

    Acum, e drept că probabil nimeni nu are timp și bani pentru un asemenea proces, dar dacă niște oameni se organizează un pic, similar cum se face un class-action, poate se va găsi vreo casă de avocați care să preia cazul.

    • #63

      sunt firme cu flote de mii de masini. taxi, delivery, alea de agenti comerciali, care au si bani si avocati. banuiesc ca daca se putea face ceva, o faceau.

    • #64

      Dacă eu sunt firmă și am flotă de mii de mașini, la care cumpăr anual un calup de X mii de RCA-uri, crezi că plătesc aceleași tarife per unitate de RCA la fel ca tine, individ care ai maxim 2-3 mașini?

      Ca firmă e mai eficient să negociez niște tarife preferențiale, cu discount serios, decât să plătesc avocați și procese. Ca individ, nu prea ai bază de negociere.

      Altceva ce s-ar putea face, dar nu peste noapte, este un fel de asigurare “de grup”. Nu știu cum să explic mai bine, decât printr-un exemplu de aici, din Ontario, alt loc unde asigurările auto sunt jaf la drumul mare încă din zorii Istoriei.

      Astfel, dacă ești membru al unei asociații profesionale, să-i zicem Ordinul Frizerilor, acea asociație negociază tarife preferențiale pt membrii ei, cu una sau mai multe companii de asigurări. În felul ăsta, diferența dintre ce asigurare auto plătește un membru față de un ne-membru poate să fie între 20% și 30%, la același pachet și pentru persoane cu istoric și experiență similare.

      Ca o paranteză, în Ontario există cel puțin un politician care și-a clădit platforma electorală în jurul ideii “asigurările auto accesibile tuturor”, a câștigat alegerile și apoi s-a pișat cu jet spumos pe alergătorii disperați…

      1
    • #65

      pe romania nu merg glumele astea, cu asociatii, pentru ca exista cartelul asiguratorilor. eu am un prieten care are firma de inchirieri, maricica, stii ce discount ii da asigurarea? ORICARE asigurare, el avand, da sute/mii de masini. ii da discountul UE. condoleante pentru locuitul in canada, am prieteni acolo si am asistat la prabusirea unui sistem in ultimii 20 de ani, devenind de la tara unde as fi vrut sa ma mut la varsta a 2 a, la Bro, ce glont am evitat:)))

    • #66

      La partea cu decăderea Canadei, ai dreptate. Este trist că s-a ales praful de ceva care chiar era mișto, dar așa e în viață, nu poate nimeni să le aibă chiar pe toate.

      Acum 20 de ani vorbeam cu niște amici din Africa de Sud, la ei tocmai începea să se împută rău, mai rău decât e aici acum, deși declinul continuă și aici. Veniseră în vizită în Canada și apreciau orice vedeau, de parcă erau în Rai.

      Gândeam: da, uite cum babuinul ăla comunist și terorist – mă refer la Mandela – a futut o țară mișto, doar ca să se răzbune pe albi. Cine ar fi crezut că ajunge și aici nenorocirea…

  24. #67

    Eu sunt sărac, n-am mașină și nu mă interesează. Vorbim și noi de lectorul cu fustiță de la UB sau o ținem tot cu subiecte irelevante gen RCA?!? Treziți-vă, români, din somnul heteronormativ!

    2
    • #68

      Asta caut și eu de vreo 2 zile, dar, nimic, nicio vorbuliță.

  25. #69

    Chestia asta e valabila de mult, nu de acum, cand a descoperit Diji roata…am un prieten din provincie si de 16 ani de cand am masina, tot timpul a platit mi putin la rca, la acelasi asigurator. Desi el are apartament in Bucuresti, masina o are de provincie si uite asa…Adicatelea el circula bine mersi in Bucuresti cu masina personala pe rca mic iar eu ar trebui sa merg cu tramvaiul caci sunt periculos…

    1