Acum, dacă tot am terminat leasingul, rămânând mai sărac decât compatriotul meu, Iov, am o dilemă.

Să o vând pe FoFo sau nu?
Și dacă o vând, cu ce preț să o scot la vânzare? Adică FF Sedan din noiembrie 2007, 1.6, 100 CP, benzina? Tehnic impecabil, dar cu zgarieturi de prieteni prin parcări :mrgreen:

Prețul fără autograf, desigur.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

137 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    n-ai zis motorina/benzina si ce alte dotari mai are. presupunand benzina si fara dotari undeva intre 5 si 6000 euro.

    • #2

      asta e pret cu care s-ar vinde sau pret gen autovit, te uiti si treci mai departe?

    • #3

      nu stiu care sunt preturile, eu atat as da pe ea

    • #4

      Catalin, cand voi avea o masina de vandut esti primul pe care il caut 🙂

  2. #5

    Daca o folosesti si ai nevoie de ea nu o vinde, mai ales daca este impecabila din punct de vedere tehnic. Faptul ca ai terminat de platit leasingul nu implica automat si vanzarea masinii. 😀

    Nu este ca si cand ai fi investit in aur si acum ne intrebi: sa vand acum sau sa astept sa mai creasca pretul.

  3. #8

    Vezi care e valoarea asigurata in caz de dauna totala pentru Casco.
    Restul e gargara balcanica.

    • #9

      acum e asigurata pentru 7900. problema e ca asta nu e pret de vanzare, eu nu as da atatia bani pe un ford din 2007. pretul real e altul

    • #10

      Pai si ce te opreste sa nu o faci dauna totala si sa iei acest pret imbatabil pe ea? 😀

    • #11

      pentru ca e furt calificat?

    • #12

      Eh, amănunte!
      Noi să fim sănătoși.

      PS. Acum vreo sapte ani am avut un nefericit accident si am luat de la CASCO cu vreo 2000E mai mult fata de cat era piața. A nu se înțelege ca am avut intentia de a face asta, doar ca s-a întâmplat.

    • #13

      probabil nu as mai putea dormi linistit niciodata. pentru 1000 de euro, nu merita. sunt de acord cu furtul, dar de la 1 milion de euro in sus, ca sa stii o treaba:))

    • #14

      Foarte corect ce spui, nu merita riscul nici din punctul de vedere al valorii si nici al sanatatii. De la respectivul incident am ramas cu un genunchi pe post de meteorolog de serviciu.
      Vad ca nu s-a inteles ca glumeam in primul comentariu ca doar de aia am pus zambaret la final.

    • #15

      pfff, chiar ma gandeam ca nu ma asteptam de la tine sa vii cu asemenea sugestii…

    • #16

      Pentru nimic în lume n-aş indrazni sa-l instig pe blogerul meu preferat la actiuni riscante pentru integritatea sa fizica si psihica.

    • #17

      aiurea cu valoare de casco
      am fofo exact ca al lui arhi, aceeasi culoare, acelasi an, dar diesel
      in 2010 am dat pe el 6600 eur, avea 56k km si era impecabil
      nu am reusit sa scot valoare de asigurare mai mica de 9200 eur, desi le-am aratat factura (am cumparat de la o firma).. asa ca m-am alaes cu o rata pe masura 🙂
      in prezent e asigurat la vreo 7200 eur, desi e absolut clar ca nu il pot vinde cu atat pe piata
      cred ca as lua un maxim de 5500 eur si as face o mare greseala sa-l vand ca sa cumpar alta masina in acest pret

  4. #18

    La masini si la neveste, exista pragul de 7 ani

    • banuiesc ca doamna nu citeste…

    • #20

      Doamna intelege de glumă…..stai, nu da !

    • #21

      J. te joci cu focul acum în timpul campionatului.

    • #22

      si pragul tau cat e?
      se calculeaza in functie de….?
      estimezi, pariezi si ce-o fi o mai fi?

    • #23

      Halo, domnu’, da’ cărei etnii aparțineți dumneavoastră de vă luați nevastă de 7 ani? Poliția știe?:)))))))))))

  5. #24

    4500 euro cred ca ai lua din prima strigare.Daca nu este graba poti pune un pret de 6000 si mai scazi la anumite intervale de timp.

    • #25

      Vezi ca autovitul are in grafic cu pretul pe masina model an.
      Mai scazi 500-1000e in functie de detalii si ala e pretul corect real de vanzare nu abureli…

  6. #26

    Pai… preturile difera, in functie de starea masinii. Daca mai adaugi ca are pana in 100.000 km, o scoti la 5500 euro – 6000 euro. Cam asta ar fi maximul la care ar trebui sa te gandesti.

  7. Ai fi zis că odată cu venirea crizei companiile auto o să mai renunțe la practica de a produce chestii de proasta calitate și să sugă din piesele de schimb. Neah, să vezi ce înjuri acum cand cumperi mașină produsă cu mâna de lucru și mai ieftină.
    Io zic să te ții cu dinții de fofo c-a fost o serie bună și s-o schimbi când o crăpa cu o electrică (că are toate șansele să te mai țină vreo 6-7 ani).
    Eu încă fluier în mașină din 2001 cu revizii regulate și ip-uri luate pe bune. Nici nu mă gândesc s-o schimb.
    Dacă vrei să te lecuiesti faci ce-am făcut și eu. Am stabilit un range de preț pe care l-aș da pentru una nouă și am căutat review-uri pe net și discuții pe forumuri despre problemele pe care le au. După ce am văzut că majoritatea au probleme cu turbina sau motorul până in 100k km, m-am dus și i-am făcut cadou Polo-ului meu cu 180k km un schimb de ulei și – un spălat interior-exterior.

    • #28

      Das Auto

    • Bre, nuș, da’ pe măsură ce merg cu Daciile noi (taică-meu e fan Dacia, și-a luat un MCV în 2007, anul ăsta l-a schimbat cu modelul nou), mă fac să fiu convins că am făcut cea mai bună alegere când am preferat un SH decent în locul unei Dacii noi. Și sula calului, eu am luat-o în 2007, înainte de criză, când am dat vreo 5700€ pe ea fără taxa de primă înmatriculare (încă vreo 300€).
      Când a luat-o ăl bătrân pe aia nouă anu’ ăsta s-a apucat să mă frece și să încerce să mă convingă s-o bag la rabla și să-mi iau Dacie nouă. I-am făcut pe-o foaie de hârtie un calcul sumar cât m-a costat pe mine mașina asta din 2007 până acu. Cu tot cu schimburi de plăcuțe de frână, ulei, etc. Cam de 2 ori mai puțin decât la MCV-ul lui nou-nouț și cu vreo 20k km făcuți în plus.

    • ce masina?

  8. #31

    O aproximare destul de buna obtii cam asa: te uiti pe autovit, olx si tocmai cam cu cat se vinde ceva similar. Apoi scazi sau adaugi cam 500 euro, dupa cum ti se pare tie ca ar fi masina ta fata de restul. Verifici si cu mobile.de, ca sa vezi daca te poate taia neamtul; nu uiti sa adaugi la neamt si taxa de inmatriculare/mediu/poluare. Evaluarea va fi surprinzator de precisa.

    • #32

      Veyronul meu consumă un pic cam mult în oraș, încerc să-l dau, dar nu am reușit să aflu prețul corect cu metoda ta 🙁

  9. Ca sa iti faci o idee pe un Ford Focus 2, Berlina, anul 2009, motor 1.6 benzina, clima bizonica. Cu tot cu taxa de inmatriculare am dat 6.500 Euro. Zic eu un pret ok. O masina de care sunt multumit.

    • aaa avea 82.000Km facuti cand am luat masina

    • ai dat mult 🙂 2009, varianta titanium, 108000 km, diesel, 5800

    • #36

      Daca banii astia ii dadeai avans la un Logan full, mai plateai 5 ani 100 de euro lunar rata si dupa 5 ani vindeai loganul cu 5000 de euro. Asa ai dat 6.500 de euro pe o masina de 5 ani care peste 5 ani o vei vinde cu 2000 de euro. Loganul avea 3 ani garantie, asta nu are nimic garantat. Loganul era noua si mergeau tu cum doreai cu ea de la inceput, asta e incercata de altii. Parerea mea este ca oricine are cash mai putin de 10.000 de euro sa isi ia Dacie

    • #37

      sau o bicicleta. da, o bicicleta era potrivita.

    • #38

      Pai o masina de 5 ani cu 80.000 de km peste 5 ani are 10 ani si 160.000 de km. Nu prea cred ca vei reusi sa o vinzi cu jumatate din abnii dati pe ea si asta fara sa fi bagat nimic in ea 5 ani.
      Idile preconcepute ii fac pe romani sa isi cumpere BMW desi nu au bani decat de Dacie. Cine stie sa isi cheltuiasca banii cu cap nu are idei fixe

    • @ionescu
      este ca ai logan si ca esti convins ca a fost cea mai buna alegere a ta?

    • #40

      Este cea mai buna alegere considerand banii pe care i-am avut. personal nu imi cumpar decat lucruri noi. Nu cumpar haine sh, mancare sh, mobila sh, masini sh.
      Cand iti vrei sa iti cumperi masina noua cu 2000 de lei si 3 vouchere care au costat inca 3300 nu cred ca poti alege altceva. Da, mi-am luat o dacie full care costa 10.500 d eeuro avand in buzunar 5500 de lei, adica 1.300 de euro. Restul i-am dat in rate si cand am putut am dat mai mult si astfel am achitat toata suma in 3 ani. Zi-mi si mie ce masina noua iti poti lua cu 1.300 de euro?! Alegerile trebuie facute in functie de posibilitati si cand ai 6.500 de euro nu te duci sa iti iei masina de 5 ani si 80.000 de km cu ei pt ca
      1. e o vechitura care 5 ani iti va manca bani
      2. va fi si mai vecitura cand vei vrea sa scapi de ea
      3. esti in targetul Dacia

    • #41

      e prima ta masina in afara de dacia 1300, nu?

    • Dacie full:)) bravo prietene! Bătrânii din bloc sunt mandri de tine!

    • #43

      premiul Sârma de Aur. Cu cununiță de bujii

    • #44

      Ce hateri …

    • #45

      @Ionescu
      Te-ai gândit că poate unii vor mai mult de la mașina lor? La firmă avem câteva dacii logan și vreo 8 dustere.
      Cu Dusterul când am intrat puțin mai tare în curbă am avut senzația că o să mă culc pe o laterală (aparent e un feature al mașinii; cu niciun alt suv-like n-am avut asemenea senzații tari). În afară de consumul relativ ridicat și al manetei uriașe pentru comenzile audio nu prea am ce să îi reproșez.

      Cât am avut mașina la schimbat de parbriz a trebuit să folosesc un logan(d-ăsta nou’ sexy balamuc). Băi nene, draci mai mulți nu am avut niciodată. O cutie super ciudată (în bucurești n-apuci să mergi cu a 3-a prea mult). Farurile, după ce că erau reglate din fabrică super prost (gen faza lungă bătea unde ar fi trebuit să bată faza scurtă) au venit și cu super feature-ul ăla în care se face economie atunci când schimbi între faze și rămâi fără lumină. Pentru mine e clar un no go. Altă chestie maronie la loganul ăsta e împinsul în manetă pentru a ține faza lungă. Why would you do that?!
      Și uite așa mi s-a facut iar dor de fostul meu a3 🙁

    • @Arhi nu stiu daca pentru mine era mesajul cu bicicleta. Da am nevoie de o bicicleta sa dau burta jos, nu stiu de unde stii 😀

      @ionescu: urasc loganul, mai bine merg cu un matiz.
      @costin: Personal nu mi se pare ca am dat mult

      Este prima mea masina.

    • #47

      pentru baiatul cu loganu

    • #48

      Asta cu “urasc Loganu” e “adâncă”… Ce ti-a facut meh bruta asta de Logan, te-a înjurat ? 🙂

    • #49

      Dacie full inseamna ca are aceleasi dotari ca un Focus mediu. De la geamuri electrice pe spate, la volan in piele sau oglinzi incalzite. Adica beneficiezi de aceleasi dotari la 10.000 de euro pe cat beneficiaza cei care “urasc Loganul” si dau 16-18.000 de euro pe acelasi lucru sub un alt nume. Stiu oameni care urand Loganul si-au cumparat mai scump Renault Clio. Astia baieti destepti.
      Cineva spunea aici ca poate isi doreste mai mult de la o masina decat ofera Dacia. Sigur…si obtii mai mult cumparandu-ti o vechitura forjata de altul 5 ani cu 100.000 de km. Sigur ca e mai buna decat o masina noua fie ea si Dacia. Este atat de buna incat nu mai ofera nimeni garantie la ea.
      @Arhi, nu e prima mea masina ci a doua, prima fiind marca straina tot noua (merge acum nevasta cu ea). Daca ar fi sa am bani acum tot Dacia mi-as lua pt ca dupa 4 ani in care nu am avut nicio problema cu ea sunt foarte multumit de ce face la cati bani costa.

    • #50

      Tot pentru baiatul cu Loganul: de 8000 euro am luat la SH un VW Jetta din 2009 cu 65k km, diesel, clima bizonica si toate bazaconiile de optionale pe ea. Intr-un an nu am bagat aproape nici un ban, in afara de un schimb de placute de frana si filtre de aer, consumul e la 4.5 in afara si 6 in oras, cu un plin ma duc pana la Viena si inapoi. Masina inca arata ca noua. In comparatie, Sandero benzinar al mamei luat de nou deja arata ca o epava, are consum de 8/11, o gramada de piese deja au trebuit schimbate, nu are o gramada de optionale. Eu zic sa te mai gandesti, o masina adevarata SH e de multe ori mai buna decat o Dacie noua, secretul e sa ai rabdare sa cauti masina care ti se potriveste si te duce optim din A in B.

    • @baxt vum ar fi ca dupa ce am injurat loganistii de mii de ori sau am spus in gura mare ca nu imi place masina respevtiva sa imi iau fix Logan?
      Pentru mine discuta asta cu Loganu si comparatia este inchisa. Arhi a intrebat cu totul altceva, nu a intrebat de Logan. Nu cred ca isi va lua trotineta de Logan in viata asta

    • #52

      amin

    • #53

      @ionescu: Vezi, de asta noi ceilalți nu ne luăm Logan, pentru că am putea fi confundați cu ăştia așa ca tine.

    • #54

      www.mediafax.ro/economic/analiza-jumatate-din-masinile-second-hand-la-vanzare-au-kilometrajul-ajustat-care-sunt-preturile-corecte-pentru-automobile-12698647

      Ce sa discuti cu oameni care nu isi cumpara Logan pentru ca “i-au injurat pe loganisti” sau “nu vor sa fie confundati cu nu stiu cine”?! Asta e tipologia cumparatorului de gioarsa SH…isi cumpara masina pentru altii nu pt el si ce are nevoie. De exemplu Arhi e sustinator al cumpararii de SH de 7 ani cu 80.000 de km. Pai atunci de ce nu iti tii in continuare Focusul, domnule Arhi?! Daca o masina de 7 ani cu 80.000 de km e buna, de ce o vinzi? Stai cu ea in continuare daca e asa de buna si e si platita…nu te mai costa niciun ban achizitia

    • #55

      prietene, ramai la caruta ta si nu mai comenta la problemele mele. o masina inseamna si altceva decat 4 roti si o tigaie deasupra. vreau sa o vand pentru ca m-am plictisit de ea. stiu ca nu intelegi conceptul, dar e ok, nu sunt interesat sa ti-l explic

    • #56

      Tu stii pe vreunu’ de-si vinde masina de 7 ani sa spuna ca o vinde pt ca e veche si ca vrea una noua? Eu nu cred ca exista o astfel de persoana. Repet…daca masina ta de 7 ani e buna ar trebui sa o pastrezi, daca totusi te-ai plictisit de ea ia-ti tot una de 7 ani, alta marca, ca doar e buna masina de 7 ani, nu merita sa dai multi bani pe ea si astfel ai o masina excelenta…de aia de recomanzi altora sa cumpere si este si alta, deci nu esti plictisit de ea.
      Oi sta eu in caruta mea dar macar nu stau ipocrit

    • #57

      da, stiu. facem parte din clase sociale diferite. prin urmare, gandim diferit. tu, proprietarul de cazan ai inceput sa te lauzi aici de cat de misto ti-e gioarsa, eu am alt subiect, iar problemele tale nu ma intereseaza. lauda-te in continuare, dar evita-ma pe mine, nu ma interesezi.

    • #58

      Bre Cetin, eu zic ca poate vrea sa te lamureasca cat ai fost de fraier ca ti-ai luat Focus in loc de Logan 😀 Ia, repede, vinde gioarsa aia manarita de Ford si fuga la dealerul Dacia!
      Eu nu stiu cum nu le tremura mana pe tastatura la cate unii cand scriu prostii de astea. Auzi, mai bine Logan “full cu piele” decat Focus second. De-ar fi sa faca un sondaj Cetin cred ca @ionescu ar fi singurul care ar bifa ca el isi cumpara loganuri in detrimentul altor masini.
      Nu ma pricep eu prea bine, insa mai-mai c-as baga mana in foc ca un Focus SH din 2007 are “pe el” mai multa tehnologie, confort si siguranta decat 2 Loganuri NOI la un loc…

    • #59

      Facem parte din clase sociale diferite? Te inseli. Si tu faci parte din clasa sociala care isi permite doar cazan de Dacie. Ti se pare ca ai platit 7 ani!!! 7 ANI la o masina? Pai daca iti platesti masina in 7 ani si nu e vreo limuzine inseamna ca tot amarastean esti

    • #60

      Ia termina bah ionescule, ca la cat se lafaie asta p’aci si cum arunca cu banii-n-stanga si-n dreapta si totusi e “amarastean” inseamna ca io-s pleava societatii. Gata, ca ma simt prost. Boei Cetin, trezesti invidii…

  10. #61

    4000 – 5000, depinde de dotari si unde ai facut si cand ai facut reviziile.

    Are AC sau Clima ?

    • #62

      AC

    • #63

      A mea a fost undeva la 20.000E in 2004. Acum in porbagaj incape doar caruciorul. Cand am vazut cat pot lua pe ea ( 4000 – 4500 in conditiile in care a fost ingirijita maxim, adica revizii la timp cu cele mai bune uleiuri, filtre … etc ) am decis sa ma chinui cu ea inca vro 2-3 ani :D.

      Piata este `stricata` pentru ca sunt foarte multi care aduc de afara masini lovite sau sunt multe masini neingrijite dar care arata mult mai tare ca mea sau ca a ta ( estetic ). Acum de ce ar da cineva 6000 – 6500 pe o masina ca a mea sau ca a ta (ingrijita, pupata in cur, revizii la timp si doar la reprezentanta … care se strica din an in Paste ) cand pe piata exista masina ca a ta la 4.000E dar arata muuult mai tare ca a ta ( estetic vorbim )

  11. #64

    Ai platit si taxa de poluare/inmatriculare/mediu pentru fofo?

    • #65

      a platit-o leasingul. oricum, a fost vreo 670 de lei, decent

  12. #66

    Daca nu e un secret ne poti spune pretul final pe care l-ai achitat dupa toti acesti ani ?
    Nu pretul de vanzare cu banii jos ci cat ai platit efectiv din 2007 pana acum.

    • #67

      13500. pe-acolo

    • #68

      daca o dai cu 6000, vine ca te-a costat 7500 euro sa o folosesti 7 ani,adica aproximativ 5000 mii de lei/an sau aprox. 416 lei/luna ca sa o folosesti in acesti 7 ani.

    • #69

      @charles bronson

      Adica vo 70% din rata de leasing. Cu alte cuvinte, nu merita foarte tare sa platesti taxa reziduala pentru a o face a ta. Odata la 2 ani cat e garantia renunti la leasingul curent in favoarea unui model nou. Fara batai de cap. As da cu 30% mai mult numai sa stiu ca nu vizitez serviceul pe banii mei. Doi ani inseamna un 30.ooo km. O lungesti cu o singura revizie si 2 sezoane te tin si cauciucurile. Ai masina mereu noua.

    • #70

      corect, dar de exemplu in cazul meu, fara job, nu poti face decat leasing operational. la operational nu mai e atat de tentant sa faci chestia asta, cat timpo trebuie sa dai avans 25% din pretul masinii de fiecare data

    • #71

      Mie personal cea mai avantajoasa reteta mi se pare asta:

      Cumperi o masina second dupa a 2 revizie, cu carte tehnica primul proprietar, ingrijita. O ti pana simti ca incepe sa gafaie si apoi o vinzi mai departe. Daca iti calculezi constati ca iesi aprox cam la 40% – 50% din rata de leasing si la fel ai mari sanse sa nu vizitezi serviceul. Pentru 50% merita bataia de cap odata la 2-3 ani.

  13. fiind 2007, presupun ca e inainte de facelift; are ac (nu clima); benzina => maximum 5000, daca o vinzi unei cunostinte
    Desigur, poti cere 6000 pe ea si o vinzi peste 6 luni cu 4800 🙂

    • #73

      daca prin facelift intelegi grila aia cromata din fata, da, nu o are

    • nu grila, forma farurilor. si ceva modificari in interior. cu toate ca am vazut cateva focusuri 2007 doar cu modificarile in interior (facelift interior, cum spuneau proprietarii/samsarii) si cu aceleasi faruri mici si ascutite

    • #75

      nu cunosc, ma depaseste

    • #76

      Aici ai merita niste minusuri, arhi. Cea cu facelift difera dramatic, din fata e alta masina (una mult mai reusita estetic). Apoi, mai sus ziceai ca pentru unii, masina nu e doar 4 roti si o tigaie deasupra, acum, sa nu fie cu suparare (no offence, lol… De obicei e cu offence/suparare dupa), dar decat un focus chel, ca al tau, mai bine un logan “full” (lol), pentru ca focusul chel nu iti ofera mai nimic in plus. Cei 0,02$ ai mei.

    • #77

      da, asa e:))) focusul meu e chel si loganul e minunat. ti-a lasat cineva usa deschisa la bucatarie, de ai acces la internet?

    • chiar si chel, cu un focus poti sa intri in curba cu viteza fara sa te inchini la cruciulitele de la oglinda.

  14. #79

    nu mi se incarca bine, apare alfel blogul. dar e mai bine. e mult mai citibil.

  15. Tocmai am vazut un Focus Break, din 2010, adus de dincolo, stare impecabila la 5.500 euro. Acum, nu stiu cat de umblat a fost in el..

    • #81

      Toate in autovit sunt “impecabile”.

    • #82

      Si “accepta orice test”. Parca are si Cetin o intamplare de asta cu ce inteleg samsarii prin “test”.

      Plus eu cand vad 180.000km declarati la un diesel mai vechi de 7-8 ani, ma bufneste rasul. Eu am avut benzina si ma uitam lung la cei 175.000 din bord…

    • #83

      luna asta cred ca implinesc si eu 100 000

    • #84

      @Eugen, nu toate masinile de 7-8 ani au sute de mii de km. Uite, cu a mea, cumparata de noua in 2008, am reusit sa parcurg doar 61 000 km. Stiu ca e putin si doar cunoscutii ma cred (ei stiu si care e cauza), dar banuiesc ca mai exista cate o exceptie pe ici pe colo (poate nu in targuri). Referitor strict la subiect, 5-6-7000 de euro, cum se vehiculeaza pe aici mi se pare destul de mult, eu m-am interesat vag pentru a mea (ma gandesc sa iau alta noua) si e greu sa o vand cu 7000 de euro chiar daca e superioara ca dotari/model si are km putini (doar cu renumele nu sta prea bine).

    • eu in 2013 am dat Loganu din 2006 pe Padurar din 2007. Amundoua in jur de 65k. Deci se poate si asa.

      Nu am avut probleme cu Loganu, doar ca m-am plictisit de el si mi s-a pus pata pe Forester.

  16. Pe undeva pe la 5000 zic ca s-ar vinde. Am cautat in primavara masina vreo 2-3 luni si cam astea erau preturile pe piata.

  17. Focus din 2007, adica a doua generatie, nu? ( Nu aia cu botul ala ascutit de intra sub curul de Mitsu cand il loveste din spate – experienta personala).
    5000 la prima strigare, asta fara sa o urc pe rampa si s-o verific starea bucselor, bieletelor etc. Pretul asta s-ar putea sa fie influentat de cati km are pentru ca mi-a soptit la un moment dat o pasarica ca Fordurile nu sunt cele mai fiabile masini. Asta nu pot sa confirm ca n-am posedat niciunu. Nu ma documentez pe nicaieri, pur si simplu atatia bani as da eu pe ea.

    Am si eu oarecum aceeasi problema – am masina din 2008 si ceva-ceva imi spune s-o schimb. Pe de alta parte – are doar 95k, merge snur si e japoneza. Probabil ca “ceva-ceva-ul” ala este dobitocul din mine 🙂

  18. #89

    La masini se pricep toti.
    Daca e ingrijita cu regularitate si nu are vicii de fabricatie, probabil ca iesi mai bine daca o mai tii cativa ani.
    Ar fi cam in defavoarea ta sa o dai cu 5000 si sa mai pui inca 10000 / 15000 pentru o alta.
    Dar pe de alta parte masina e un fier si atat, nu vad de ce ar fi tratata in alt mod.
    Cand iti vine tie bine o schimbi si aia e.

  19. #90

    bai frate….toti bloggerii intra intr-o faza de schimbare sau doar arhi??

    lasa blogul asa cum e, nu mai schimba nimic…..pula mea, de ce ai schimba ceva ce merge ok???

    sorry de offyopic

  20. #92

    Eu am dat in urma cu 1 an jumatate, foarte greu, un Focus din 2007 diesel cu 5300 euro. Am asteptat cam 3 luni sa o dau. Daca ai platit taxa de prima inmatriculare, o poti vinde cu vreo 4300 euro. Nu cred ca iti va da nimeni mai mult. Cei care vehiculeaza preturi de 6000 euro habar nu au. Nu da nimeni 6000 euro pe un Focus din 2007 pe benzina nici daca are mot pe turela.

    • #93

      A, am uitat detaliile, masina avea revizii doar la Ford, 100.000 km, impecabila tehnic si estetic, cauciucuri noi, senzori parcare etc.

    • #94

      cam pe acolo ma gandeam si eu. problema mea e ca, pentru 4000 de euro, mai bine o tin pana la final:)

    • #95

      sunt atatea emisiuni pe discovery si alte alea cu comori de maisni de epoca. Eu zic sa o mai tii cat merge – minim 10 ani, apoi inca 20-25 de ani in curte sa rugineasca bine si o sa vina unu sa o ia cu 4800$. Daca am vazut pe discovery nu or minti aia, nu? Intre timp, pentru 500$+ inventeaza o poveste. In masina asta a facut sex Halep prima oara, e bantuita, etc.

  21. #96

    Tiuie cind deschizi usa, daca ai luminile aprinse? Fordu meu asa face si ma scoate din sarite, pt asta doar gratis as mai lua un ford… :-??

    • #97

      daca deschid usa cu luminile aprinse, da

    • #98

      După ce rămâi fără baterie de câteva ori ai da o groază de bani pt optiunea asta.

    • #99

      amen

    • #100

      Din cauza luminilor nu am ramas, dar am lasat contactu pus toata noaptea si dimineata “dai la vale cu a 2-a ca n-are nimic”…

    • #101

      @super-fotbal:been there, done that.m-am simtit foarte dezamagit de mine in dimineata respectiva..

    • Când am dat de feature-ul ăsta prima oară la VW nici n-aveam farurile aprinse ci uitasem maneta de semnalizare pe semnal dreapta. Și pentru că aveam mașina de vreo săptămână și nu văzusem tehnologia asta până atunci am crezut că s-a futut ceva și-am scos siguranțele pe rând până a tăcut. L-am chemat pe un amic și-a râs ăla de mine și cu curu’ când i-am povestit.

    • #103

      @super_fotbal: Nu are nimic până sare distribuția de la punct și atunci are multe.
      @w: “Been there too”. Se rezolva cu un buzzer de 10 lei legat corespunzator la intrerupatorul de pe usa. 😉

    • #104

      Silviu – am auzit asta cu săritul curelei de distribuţie de m-am plictisit. Explică-mi şi mie, ca unui inginer imbecil ce sînt, cum pula mea poate sări cureaua aia cînd o porneşti împinsă, altfel decît fiind dobitoc şi băgînd în marşarier? De ce nu-ţi sare cînd cobori un păntoc în frînă de motor, care e fix acelaşi lucru?

    • #105

      @ratza: Nu-s inginer aşa că n-aş putea să-ţi explic pe înţelesul tău, însă când cobori un “păntoc” în frână de motor toate angrenajele sunt deja în mişcare. Probabil ar fi valabilă afirmaţia ta când “faci o cheie ” la vale ca să mai faci economie de combustibil ca la vechile Dacii în vremurile de tristă amintire.
      Eu personal am aflat treaba asta de la un mecanic ( om serios, nu nea` caisă de la colţul blocului) care mi-a spus că a avut cazuri de genul ăsta. Probabil depinde şi de calitatea curelei , de uzura pieselor şi chiar de cum e conceput motorul la respectiva maşină.
      Sau poate e doar un mit urban însă nu mă simt un Mythbuster ca să probez chestia asta pe #barbamea şi #baniimei. 😀

    • #106

      Păi hai să-ţi explic eu cum e. Cureaua de distribuţie e acţionată de arborele cotit. Arbore care în mod normal e pus în mişcare de pistoane. Cînd porneşti maşina împinsă, arborele nu mai e rotit de biele, ci de roţile maşinii, dar cureaua rămîne acţionată de arbore, aşa că puţin îi pasă de unde provine mişcarea. Mai explică-mi o dată cum poate sări, exceptînd cazul în care bagi în marşarier, că atunci sare fiindcă rola întinzătoare nu e făcută să reziste la aşa ceva. E un mit de doi lei, iar faptul că mecanicul ăla e om serios nu e un argument. Pune-l să explice cum poate sări. Chiar sînt curios.

  22. merge in 3.500 euri, ce rulaj are?

  23. #108

    deci ai dat aproape 10.000 euro pe benzina? 🙂

    4000 e pretul pentru prieteni. dar eu n-as lua-o de la tine, chiar de ti-as fi prieten . cred ca ti-ai bagat piciorul in ea

  24. cam atat ar mai fi valoarea reala a masinii: tinyurl.com/owv2kod

    tot ce poti scoate in plus e bonus.

  25. #110

    costa cam cat vrei tu minus cat vrea ala sa dea plus vreo 70% din cat vrei tu.
    boooon? :)))))

  26. #112

    @Arhi: nu mai ai search pe blog sau doar eu nu-l gasesc?

  27. Ieri era un tip la spălătorie cu un Aveo exact ca al meu din 2009. A dat 11k pe el acum 5 ani. Vroia sa il vândă si găsea numai cumpărători cu 3-3.5k

  28. Un lucru observat de mine cand imi cautam masina. In Bucuresti sunt cele mai mici preturi. O comparatie Bucuresti-Constanta ar putea insemna o diferenta de 1.000Euro la fix aceeasi masina, nu imi explic de ce la Constanta sunt mai scumpe masinile SH.

    • #116

      Chiar nu iti explici? CONCURENTA, iti spune ceva?

    • Iar la Oradea si Arad sunt cu inca 500-1000 mai ieftine decat in Bucuresti. Poti deduce singur de ce se scumpesc de la vest la est

  29. #118

    Eu mi-am cumparat un Audi S3 2.0 TFSI 265 CP ,2007 din Germania cu aceiasi bani care s-au dat pe acel focus despre care citesc. Diferenta este mult mai mare decat intre logan si focusul sedan de 100 de cp despre care se discuta,in sensul ca amandoua sunt niste cazane.
    Daca masina pe care o ai e putin mai buna decat un logan nu inseamna ca nu e tot o tigaie pe 4 roti la suprapret. Problema e ca nimeni cu logan nu pretinde ca detine un bolid,cum vad ca au impresia unele persoane cu jetta si focus.

    Toate cele bune!

    • alt taran care merge cu 90 pe autostrada ca sa nu consume

    • #120

      Legatura cu tot ce se discuta aici fiind care? Clima bizonica?

      Exact ca-n gluma aia, “nu vand nimic, doar ma laud”. Vezi-ti bre de cazanul tau la suprapret. Adevaru-i ca in Bucuresti sau alt oras mare chiar conteaza ca te tarasti de la un semafor la altul cu 1.6 100cp sau cu “tefesei” de 195kW…

  30. #121

    @costin,sunt acrii strugurii asa? Deja daca ai motor de 2000 cmc esti un idiot care merge la consum :)) Pe autostrada e sub 8% ,urca pe la vreo 12 in oras,dar merita pt ce ofera masina. Cat despre mersul cu 90….

  31. #122

    @Eugen,am observat discutia despre masini de mai sus,persoanele cu logan fiind luat peste picior de cunoscatorii cu jetta si focus,asta era legatura.
    Ai dreptate,nu e mare diferenta in oras,desi e putin mai distractiv. Dar cand mai plec la munte sau mare cu cei 195 kw ascultand un led zeppelin la sistemul audio bang&olufsen,e chiar ok,avand in vedere ca altii isi iau focus ,vw jetta sau hyundai accent cu exact aceeiasi bani.

    • #123

      in general, evit sa ma amestec in discutii de gen. dar altii, care isi iau focus si jetta, se gandesc un pic mai departe decat cum mergi la munte cu bang and olufsen. cum ar fi care sunt costurile de intretinere si cat te costa, de exemplu, sa schimbi o cutie de viteze la audi si cat la ford. sau cat de sigur e sa mergi cu 2 copii si 195 de cai. cam atat, in rest, succes, ai descoperit apa calda si mersul in germania.

  32. 4000-4500 de iepuroi?

  33. #127

    @Arhi ai dreptate,intretinerea e mai scumpa la Audi,am luat asta in considerare,dar diferenta e mai mica decat ar crede majoritatea. Aia cu siguranta copiilor(sa-ti traiasca) e la misto probabil, audi este o masina mai sigura,iar cei 265 de cai te fac sa nu “te rogi la cruciulite” la o depasire in panta,cum se exprima plastic baiatul care ma facea taran mai sus. :))

    Multa sanatate!

    • #128

      da, ca masina e mai sigura. dar nu ca viteza. e mai usor sa scapi piciorul in pedala cand ai 300 de cai.

    • #129

      E o tampenie sa compari un S3 (premium) cu un Focus. Este exact acelasi lucru ca o comparatie dintre Logan si Focus. Masini diferite, clase diferite, preturi diferite, nevoi diferite, etc.
      Cand ti-ai luat tu S3-ul? In 2007 cand Arhi baga cheia in contactul lu’ FoFo cat costa acel S3? Daca atunci, in 2007, isi lua un Audi vechi de 8 ani si cu peste 250.000km cu cat il dadea azi? Cat il costa sa il tina in stare OK timp de 7 ani?
      Ce imi plac mie desteptii care in loc sa raspunda la subiect o iau razna si ajung sa spuna ce alegere buna au facut ei…

    • #130

      da, e enervant, cat timp eu nu am scris in articol Am un Ford, care e mai bun decat un logan si egal cu un Audi. Hai sa ne masuram coaiele, desi nimeni nu ne-a invitat, noi tot le aratam

  34. #131

    Eu nu vreau sa enervez pe nimeni,am vazut ca se discuta despre masini si am intervenit si eu. Cand isi aratau coaiele altii aluia cu logan era ok , toti se autofelicitau ce alegere buna au facut ca nu si-au luat dacie noua preferand masinii medii SH(nu sugerez ca e o alegere proasta) :)) Cand am intervenit eu si am prezentat o alta optiune ,lumea a fost cam ofensata pentru ca s-au simtit ei pusi in situatia sa le fie criticata alegerea (tigaie)

    Pe scurt daca iti iei dacie esti idiot,daca iti iei masina premium SH arunci cu banii.
    Ar trebui sa mai acceptam ca unii au si alte pareri decat ale noastre.

    Toate cele bune!

    • #132

      nu tu neaparat, toata povestea asta cu pfuai, ce masini tari avem. si totul a inceput de la loganist, care a inceput sa faca fum pe aici, cu ce masina tare are el si cat de cacat sunt ceilalti.

    • Daca iti iei masina SH premium e super. Problema apare cand o prezinti ca avand exact 267,58745 cai. Era mai interesant daca ne ziceai ca cu x euro ti-ai luat masina cu dotarile y,z, t si ca focusul de care e vorba in titlu nu face decat 2 lei. Si daca urinai putin si tu pe logan 😛

      Celui cu logan nu ne aratam coaiele, ca nu merita. Nici nu le vede de la volanul tractorului lui 🙂 Nu ne-am laudat ca avem bolizi, ca nu avem.

    • #134

      In ochii mei nu este nici o diferenta intre tine si ala (aia?) cu Loganul si pentru ca nu i-am zis si lui acelasi lucru nu inseamna ca l-am validat.
      Da, asa e, suna urat cand ti-o iei doar tu, da’ erai ultimul care a scris.
      Apropos, stii cumva ce masina am eu? Ce dotari, cati cai, ce an, etc?

  35. #135

    nu trebuie sa strici genunchii sau sa-ti spargi capul pentru dauna totala.pui aiurea doua fire si ia foc in parcare, garantat suta la suta.

  36. #136

    intre 4000 si 4500 euro

  37. #137

    Viata e prea scurta sa o petrecem in masini fara personalitate si prost facute.

    Condu ceva care sa te faca sa zambesti.
    Masinile adevarate nu imbatranesc.