Pentru că mai zilele trecute se lăuda un cocălărel despre cum nuștiuce ford ecoboost, cu motor de o kilă, consumă 7 la sută, dacă are geamul deschis, mâna scoasă afară și pedalează în mers, să ajute la aerodinamicitate, m-am gândit să mă laud și eu.

Zilele astea 2 de pauză am făcut niște plimbări prin țară. În total, 1300 km. Consum mediu, 5.9. Cu aerul condiționat pornit, nu îmi place să stau cu mâna pe geam, deci practic putem scădea încă un litru lejer, la consum, fără aer. Mașina? Ford Focus, 1.6, 1400 kilouri.

Bine, nu mă laud, nu asta e ideea. Ideea e de fapt că ești de comă să te lauzi cu ce consum ai la mașină, când toate mașinile de clasă mică/medie sunt practic în același palier de consum.

Și cu asta, m-am întors din pauză.
Fuse interesant.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

78 comentarii Adaugă comentariu

  1. Am consum 9% 🙂

  2. #2

    Ai avut mai de milt o problema cu consumul exagerat de mare. Cum ai rezolvat-o?

  3. Sa fie primit. EcoBoost-ul ala de 1 L e o mare mizerie. Am mers un pic cu o fiesta, doar am scos-o din parcare si am intrat inapoi. Timp suficient sa iti dai seama ca nu are putere nici cat o pisica moarta de sete. Este un motor care iti pune viata in pericol, mai ales intr-o tara unde nu prea sunt sosele cu mai mult de o banda pe sens.

    • #7

      In sfarsit cineva care realizeaza ca ai nevoie de un motor macar decent ca sa nu mori la volan. Sunt satul de ‘si 70 de CP ajung, la cat de tare merg eu’. +1.

    • #8

      Shumacherilor! Iete ca eu traiesc si conduc de vreo 13 ani. 1.4mpi si 1.5dci.

    • #9

      cine n-are 140 de caluti e fraier….trolling…
      70 de cai am si sunt suficienti pentru mine.
      Mers cu 185km/h pe autostrada. La depasiri stiu ce am sub capota si ma bag in functie de asta.

    • Mai eu am avut destule masini pana acuma si sincer concluzia e urmatoarea, in oras merge oricand un diesel mic, gen 1.5 dci sau echivalente, ai cuplu ai consum mic etc…
      Afara, mai ales daca mergi mult, iti trebuie o masina cu minim 100cp /tona, altfel mori cu ea de gat in depasiri, eu de exemplu am un passat b6 de 140cp si ma gandesc sa-l re-softez la 170 si nu sunt sumahar, doar vreau sa merg linistit ca in momentul cand am nevoie, sunt acolo calutii…
      Si da in oras e incomod rau si consuma 12, dar tocmai de aia mai am un matiz…

    • #11

      Ce inconstienti sunt astia cu motor mic 🙁 isi pun viata in pericol. Daca n-ai minim 100CP eu nu stiu de ce mai pleci de acasa…

    • #12

      Autostrazile americane au rampele de intrare mult mai scurte decit cele canadiene. Cu un motor slabut te trezesti ca ai intrat pe autostrada unde se circula cu 120-130 km/h si tu ai doar 60 km/h.

  4. #13

    De curiozitate cum ai scos viteza medie de 124 km/h pe soselele tarii?

  5. #20

    www.clubopel.com:8080/uploads/2013-06/41639_ydv1fujwf.jpg
    Ar fi trebuit sa ma “dau” pe youtube.

  6. #24

    60 la ora si turatia nici 2000 ?
    Daca e diesel, nu ma pricep, dar daca e pe benzina, fie mergi cu ea subturata, fie ai un stil de a conduce feminin.

    • Treapta 4 la relanti.

    • #26

      Cred ca e benzina….adica eu nu stiu diesel care are pe turometru 8000 de ture.Poate nu stiu eu.Aaaaa era sa uit..am carnet si matizul tatalui meu si sunt bine,sanatos si VIU.Sunt mic de ani,dar datorita comportamentului meu in trafic mi-am primit multumiri de la multi soferi cu varsta aproape dubla decat a mea 🙂

  7. #27

    mdea….
    actuala masina 1.6i consuma mult in ritmul meu.
    viitoarea masina -sper un 1.8 ->2.0 benzina cu turbina – va consuma si mai mult.
    la peste 2.0 sunt taxele ca porcu si ma doare ficatu’ sa-i dau bani lu’ ponta. sau boc. sau care o mai fi.

  8. Nu știu cum ai reușit. Eu la Focus 1.6 (ala de 115 CP) n-am avut (parcă) niciodată consum mai mic de 7 la sută.

    • #29

      Simplu.
      Nu accelereaza in forta, nu pune frane bruste, nu conduce agresiv, probabil merge la aspiratie ca sa reduca frecarea si desigur, o scoate din viteza la vale.

    • #30

      scosu din viteza la vale? Poate mers in frana de motor la vale, ca frana de motor face economie de combustibil, nu mersul la relanti pe frana.

    • #31

      Frana de motor inseamna sa mergi intr-o treapta inferioara la o turatie mare, adica consum mare.
      Eu zic ca Arhi o scoate din viteza la vale si nu m-as mira sa opreasca si motorul la stop.

    • #32

      @Jerome
      Daca la vale o lasi in viteza si iei piciorul de pe acceleratie, consumul e _ZERO_. Daca o scoti din viteza si lasi motorul la relanti consuma ceva.

    • #33

      Jerome, turatia mare nu e data de apasatul pedalei de acceleratie, ca nu o apesi in frana de motor, logic.
      Daca ai calculator de bord o sa vezi ca in frana de motor o sa ai consum instant 0%

    • #34

      Jerome, nu confunda masina cu tricicleta. Dumbass…

    • #35

      @Jerome: E super amuzant, sa vezi cum prostii insista sa demonstreze ca sunt prosti. Keep up the good work 😀

    • #36

      @Lucifer:

      1. “computerul de bord” e un aparat de masura si nu lua de bun tot de iti spune acolo. Atunci cand pui frana de motor, turatia creste, pistoanele umplu si golesc cilindri. Dara ar fi 0, inseamna ca injectia ar baga aer acolo.

      2. faptul ca mergi cu frana de motor la vale, asta inseamna ca motorul are tendinta de a opri masina (altfel, viteza ar creste in loc sa scada, sau cel mult sa fie constanta – de’aia se numeste FRANA DE MOTOR). Drept pentru care, depune un efort _MAI MARE_ ca sa opreasca masina decat daca ar merge pe neutru. Consuma o energie. Care energie e probabil luata din celulele panoului solar care il ai tu montat pe masina. 😉

      Afirmatia ta e echivalenta cu “daca merg cu spatele, benzina intra in rezervor”.

    • #37

      @Miticosul: si de unde ia bezina aia pe care o baga in pistoane daca tu nu deschizi valva de benzina prin apasarea acceleratiei?
      Consumul 0% e raportat prin faptul ca prin senzorul care masoara debitul de benzina, nu mai trece combustibil, in timp ce la relanti acelasi senzor masoara debit.
      Mai exact, cand retrogradezi si iei piciorul de pe acceleratie, masina nu va merge in frana de motor la infinit, ci va scadea turatiile pana la nivelul de relanti, cand cel mai probabil se va inneca si opri.
      Cel putin asa vad eu lucrurile si asa stiam eu. Daca nu e asa, gresala mea.
      Anyway, sa scoti masina din viteza la vale, daca nu e linie dreapta e degeaba si un sofer normal nu ar face asa ceva.
      Mai aveam eu un coleg care a oprit motorul cu totul (nu, nu a lasat nici contactul pus) si i s-a blocat volanul de era sa intre in copac…

    • #38

      @Miticosul
      1. Nu baga nimic. Poate cel mult aer. Aia cu turatia creste cand pui frana de motor e o formulare nefericita. Poate te referi la faptul ca bagi intr-o viteza inferioara, iei piciorul de pe ambreiaj si tu observi ca motorul (care in timpul schimbului de viteza functiona la relanti) isi creste turatia pentru ca este adus la viteza de rotatie corespunzatoare vitezei masinii si treptei de viteza. Nu creste pentru ca s-ar baga benzina in cilintrii.
      2. Exact, motorul are tendinta de a opri masina. Iar daca panta e lina, o chiar si aduce la relanti. Daca panta e mai abrupta, o sa vezi ca in functie de treapta de viteza (in viteza 1 opune cea mai mare rezistenta; in ultima treapta cea mai mica), viteza masinii poate sa creasca fara ca tu sa apesi pe acceleratie. Energia aia necesara incetinirii masinii e datorata fortelor de frecare din motor + fortei necesare pentru compresia gazului (aer, de exemplu) care e posibil sa existe in cilindrii, nu e obtinuta arzand benzina.

      PS. raman uimit cand vad pentru cati oameni e o enigma functionarea masinii sau fizica elementara.

    • #39

      eu cum sunt artist nu prea ma pricep la explicatii fizice, merg pe logica. Mai jos explicatia unui mecanic pe vwforum…

      @Daniel Andrei: asa-i ca e usor sa ii faci pe toti prosti cand nu ai nici un argument sau parere?

      Atunci opreste masina in panta, trage frana de mana, cupleaza viteza a-5-a si elibereaza frana de mana. Ai sa vezi ca masina o ia la vale , turometrul o sa-ti arate o turatie mai are decat cea de relanti si masina o sa mearga cu consum zero cat de lunga e panta. Nici o problema, servofrana functioneaza, servodirectia functioneaza, turometrul o sa-ti arate ca si motorul se invarte poate chiar cu o turatie destul de mare…presiune de ulei este, chiar si bateria se incarca, surpriza este ca tu nu ai pornit motorul si el merge de la sine… cheia de contact este doar in pozitia volanului deblocat…
      La fel si pe drum drept, daca ai viteza de sa zicem 100km/h si eliberezi pedala de acceleratie, masina o sa mearga in frana de motor. Dar acum nu panta o sa-i dea energia, ci o sa foloseasca energia acumulata pana la o viteza minima pentru treapta ta de viteza, sau pana atingi din nou pedala de acceleratie..
      Daca masina este cu motorul pornit, in frana de motor injectia este taiata. Cantitatea de motorina injectata este zero. Injectia este reactivata atunci cand atingi pedala de acceleratie sau cand turatia este in scadere, undeva intre 4-600rpm, lucru care se intampla in fractiuni de secunda.
      Nu va asteptati sa simtiti aceste oprir/porniri ale motorului, turatia minima la care poate fi pornit un diesel (de ex. cu electromotor) este undeva in jur de 2-300rpm (nu stiu din memorie cifrele exacte), asa ca la 600rpm pornirea sesizata este instantanee

    • si iata cum dezlegam enigma energiei cinetice in plan rectiliniu uniform

    • #41

      la masinile cu distributie pe curea n-ar fi bine sa incercati, dar…
      Cine a mai condus o Dacie, un Olcit cu pb la alternator sau baterie, stie ca daca parcheaza in panta de 15-20 m, dai drumu’ la frana de mana, apesi ambreaj, pui contact si la la 500 rpm dai drumu’ la ambreaj si motorul face aprindere. Asta daca ai bujii si delcou. Dar orice Dacist si Oltist are la el cheia de bujii, surubelnita, fisa de delcou si siguranta la el. In rest…benzina sa fi fost.

    • #42

      turatia creste pentru ca motorul “depune” un efort ca sa tina turatia jos. pentru ca el e “programat” (mecanic/electric) sa faca asta … asta e motivul pentru care tu cand ridici piciorul de pe acceleratie, turatia revine la relanti.

      si 2 – daca baga aer in cilindri, te rog sa ma ajuti sa inteleg cum se mai produc ‘exploziile’ din cilindru care tin motorul in stare de functionare. argumentul “autoaprindere” tine doar in cazul motoarelor pe benzina (alea cu delco).

    • #43

      @miticosul
      cerandu-mi dinainte scuze lui Arhi, dar si tie, trebuie sa-ti spun ca tu esti pur si simplu prost. Si cu asta ma retrag din discutie, mai degraba reusesc sa fac doi saci de nuci sa inteleaga cum e treaba cu frana de motor si panta.

  9. Să mă laud și eu: Golf 7 Bluemotion. Concediu. Căldura mare. Pletele îmi flutura în “vântul” aerului condiționat. 1600 km parcurși. Consum mediu: 4.9

    • #45

      Golful nu e o mașină cu care să te lauzi

    • #46

      @mesterul, ce ai bre cu golful omului? De ce nu?
      Da, sint un mic fan si posesor de vag, de asta intreb, ca ma roade curiozitatea.

  10. #47

    I’ll just leave this here… www.reno.ro/Consum-Megane-1-5-dCi-t200032.html

  11. #48

    moaama cat prafu’ pe volanu’ ala…

  12. #49

    1400 kg cu sau fara? 🙂

  13. #50

    Onesti-Buzau, 520 km si consum de 5.6 cu AC si masina incarcata ultimii 200 km. Logan 1.6. Il recomand cocalarului 🙂

    • #51

      Onesti Buzau adica tur-retur, nu? :))

    • #52

      1.6 16 valve e cel mai bun / fiabil motor care a fost pus pe Logan. Nustiu daca il mai au si pe modelul nou.
      1.5-ul [pe motorina, evident avea consum mai bun, dar am auzit de multi carora li s-a rupt cureaua de transmisie si le-a facut praf pistoanele

    • aprox 70 de mii de km cu 1.6 16v. Merge ca in a 4a luna (dupa ce s-a rodat)

    • #54

      Al meu e cu 8 valve si exceptand calitatea materialelor si faptul ca dupa 130 parca esti in avion, niciodata nu mi-am facut griji in depasiri. 90 cp si 1050 kg 😀

  14. Băi, eu am avut în concediu în Belgia un Opel Meriva închiriat. Nou nouț, cu 8000km la bord, motor de 1.4l. Cât am condus pe acolo (vreo 6-700km) consumul a fost de vreo 8%. Cei mai mulți km făcuți pe autostrăzi, nu prin orașe.

    Și compar cu bătrânul meu Polo 1.4 cu care scot de obicei în concediu consum de 6%…

  15. eu daca scad sub 10% inseamna ca ma trage un camion 😀

  16. #57

    sint singurul care in momentul in care si-a cumparat masina si-a asumat consumul si nu sta geana pe display sa se laude ca a economisit 10 ml de benzina?

    • #58

      nope. Eu am 1.2 12 valve. 3 pistoane 🙂 70 de cai. Ia cam 10% in oras cu clima pornita.
      Totusi diferenta de pret pana la cea mai cheala varianta disel era de >2000 EUR in momentul ala.
      Avand in vedere ca fac cam 15k pe an si majoritatea in oras, autostrada sau BUc – Bv, aia 2000 de EUR i-am bagat in benzina vre-un an – un an jumate.
      In plus impozit de vreo 40-50 de lei pe an (nu stiu exact), revizii ieftine, asigurare ieftina…per ansamblu imi era mai greu sa scot cateva mii in plus la achizitie doar sa ma laud cu consum mic apoi

  17. #59

    sa ma laud si eu:D consum 5.4, HC diesel 2,2. Conduc cam 750-800km pe saptamina.

  18. #60

    Luna trecuta, Muntenegru-Bosnia, peste 800 de km,(serpentine stranse, limita in general de 60-80 km/h), mers intotdeauna cam cu 20-30 km peste viteza legala(unde se putea desigur, ca nu-s inconstient ca soferul ala de autocar) cu motor de 1,6 benzina VW si am avut consum de 6,2 cu benzina din Muntenegru/Serbia
    In Romania nu scad sub 6,5 inclusiv autostrada.
    Asa ca eu cred ca si benzina folosita influenteaza mult consumul.

    • Și-ai scăpat de amenzi în Muntenegru ? Nu de alta da’ eu era să mi-o iau de 2 ori anul trecut. Prima oară cu 110km/h în zonă de 50 (nu, nu unde-a căzut ăla cu autocarul ci chiar pe un drum din ăla printre munți, liber, drept si fără țipenie de om în jur cu excepția polițistului care aștepta sus în buza dealului da’ limitat din cine știe ce motive la 50km/h).

    • Poate in Muntenegru nu ai accelerat in forta, pus frane bruste si condus agresiv.. si oi fi mers si la aspiratie.

    • #63

      @Meekuu
      In Muntenegru sau Serbia, nu am intalnit nici macar un radar.
      In Bosnia insa, chiar la intrarea dinpre Serbia, am intalnit vreo 5-6, din alea puse pe trepied.
      Dupa cca 100 de km de la granita (in Bosnia) eram cam singur pe sosea.

      PS. Bucatile astea :
      goo.gl/maps/JIfem
      goo.gl/maps/dc4xH
      absolut superbe !!!

      @Fara Suparare
      :))
      Ca sa fiu sincer, imi place sa depasesc la aspiratie.
      Nu pun frane bruste si nu accelerez in forta.
      Nu conduc agresiv, doar cu viteza

      PS. Cred ca nu se confunda condusul agresiv cu mersul cu viteza

    • După momentul “110km/h” în care, din cauza barierei lingvistice, eu încercam să-i dau polițistului 30€ șpagă iar el înțelegea că ăia 30€ sunt tot ce am eu și nu vreau să-i dau (s-a “rezolvat” în final), la cca. 50km mai spre Serbia am mai luat un radar cu 60 în zonă de 50km/h. De data asta m-am dat jos hotărât din mașină, am tras un curat “do you speak english” către polițiști, moment în care ăia doi s-au uitat unul la celălalt și mi-au făcut semn să mă car… 😀

    • #65

      @Meekuu
      Bariera lingvistica este extrem de importanta in relatia sofer-politist
      Acum 2 ani in Bulgaria, am depasit pe linia continua cu 90 intr-o zona cu limita de 40.
      Politia exact in fata, m-a oprit si cand m-am dus la ei cu 20 de euro, am crezut ca face congestie de furie.
      Initial credeam ca datorita faptului ca incercam sa-l mituiesc, apoi m-am lamurit ca el imi spunea in bulgara ca sunt doi politisti si ca sa mai aduc 20 de euro.

    • Eu m-am dus spre Belgrad si am facut Niksic->Prijepolje… Oricum au drumuri bune în Muntenegru. Surprinzător de bune. Da’ atâta munte băi frate de ziceam că nu se mai termină …

  19. #67

    Astia sunt trupa de SOOOOC! :)))
    www.youtube.com/watch?v=7KSc3R_S42A

    Ultimul, Negrea sau cum se numeste, e memorabil. Foarte bun actor, sau caz de internare urgenta icisa la mine in Berceni.

    • #68

      mie hoinaru mi se pare cel mai tare, zoso pare malac lucrat la sala pe langa el. si vocea lui de zici ca moare in secunda doi e amuzanta. in rest, cismaru pare un chewbacca cu dintii strambi, iar clipul e o intensa piscotareala, nici caterinca nu se poate numi, dar nici nu-i vad scopul.

    • #69

      mai trăiești :))) ?

    • #70

      ford focus masina mare – wtf?

  20. #71

    Atunci ma simt linistit cu 6.2% la drum intins
    Vaca mea batrana e o Omega 2.2 Diesel

  21. #72

    e prima oara cand vad atatia masculi ca se lauda cat de mica e … 🙂

  22. #75

    La Vectra B din 2001 motor de 2000cmc, motorina am consum mediu de 7,1. In conditiile in care masina are ~1,5 tone si 200k pe bord.

  23. doar pt clarificare, consumul afisat la masini e calculat pe baza volumului de aer care intra in amestec la pistoane si nu pe baza cantitatii de combustibil. Toleranta e destul de mare si se poate verifica simplu cu versiueea clasica: rezervir plin, kilometri si iar plin si asa ai km si cantitatea de combustibil. O faci de citeva ori comparat cu computerul si asa poti afla mult mai sigur cit consuma o taraboanta.

    • #78

      Nu prea este nici o diferenta, tocmai am ajuns acasa dupa o plimbare de 1660km in care am consumat 90l de benzina. Pe bord imi arata un consum mediu de 5.4%. Masina Renault Megane 1.6.