De circa o lună, FoFo a început să consume cam 15% în oraş, sărind de la un 9.5 – 10. Normal că o să o duc în service, dar cum nu am deloc încredere în service-urile din rromânia, aş vrea să am o idee măcar despre zona unde se întâmplă chestia asta, că nu aş vrea ca mecanicul să îmi spună că îmi bat culbutorii de dreapta iar eu să dau din cap cu o faţă nătângă `da da, şi eu fix la asta mă gândeam`.

Aşa că, idei. De la ce poate să fie consumul ăsta uriaş?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

114 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    computerul de bord a luat-o razna… crede ca a iesit si el din criza… :))))))

  2. Daca e noua(nu sunt la curent cu achizitiile tale caci nu iti tin contabilitatea 😛 ) e normal in primii 2-3 mii de km. Daca nu e noua atunci e cam bai pe sub capota. Din pacate service ford nu iti pot recomanda.

    • #3

      Mr. Cabo » are 30 000. stiu eu service, colina motors, dar vreau sa ma duc pregatit :))

    • sincer eu tind sa cred ca e din cauza benzinei de Lukoil . Stiu ca mi-a povestit cineva ca a bagat la un moment dat intr-un Megane benzina indoita cu matrafox, si desi era mai ieftina cu 50% , consuma mai mult cu 3-4 litri/100 km

    • #5

      KillerINC » am pus de la mai multe. Azi am pus efix, sa vedem

    • de la benzina si de la aerul conditionat care acum merge tot timpul (cel putin la mine). Sa nu uiti gumele de iarna pe masina. Nu cred ca are sens sa mergi in service cu ea pentru consum, o sa se uite la tine ‘ca la masini straine’

  3. #7

    Ala din poza nu e ford mondeo? 🙂
    s’o fi transformat fofo in fomo si d-aia consuma mai mult..

  4. #9

    Sonda lambda ? Incearca sa cauti pe google cate ceva despre asta sa iti dai seama daca sunt simptome similare la tine.

    • #10

      +1

    • #11

      cand e dusa sonda lambda se intampla una din 2 chestii: ori consuma mult ori consuma mai putin ca inainte.

  5. #12

    mai dai si tu o forja la drum lung

  6. Consumul asta este de pe CB ?

    • #14

      un Prost » da

    • Incearca sa vezi consumul si la pompa. E posibil ca in CB sa arate mai mult. La service sa te duci doar dupa ce ai facut asta.

  7. #16

    Poate fi de la multe chestii…injectoare, filtre, computerul de bord. Dar depinde de “simptome”, adica doar consuma mult si atat, nu e afectata performanta?

    • #17

      DanMk » nimic altceva, masina merge perfect

    • #18

      Pai daca in rest e ok, e intradevar dubios. Pana n-o duci la un service de incredere, nu prea ai ce afla. Dar intradevar 15 e mult in oras, chiar si pentru 1.6 si ceva imi spune ca nu mergi cu pedala la podea si schimbat la 5000 de ture :)). Nu pot decat sa-ti urez bafta.

  8. #19

    motorul de 1,6 benzina e unul din cele mai pacatoase la capitolul consum. Practic, consumul mic il obtii doar in afara localitatii si doar daca mergi cu maximum 100 km/h.

    In Bucuresti ar trebui sa-ti ia maximum 12-13 totusi. 15 e cam mult. Mergi sanatos la dealer, eu unul nu cred ca o sa rezolvi ceva. Asta e motorul…

    Din cate stiu e motorul facut de Mazda si care este si pe Focus sau Volvo.

    • #20

      CostelBusuioc » am masina de un an, niciodata nu a trecut de 10….

    • #21

      In TM, motor de 2, am 13. 15 mi se pare mult prea mult

    • #22

      Si eu spun ca sonda lambda e de vina.

  9. Yeap, sonda lambda poate sa fie de vina. Sonda aia se ocupa cu reglarea amestecului de oxigen/combustibil asa ca este de obicei principala vinovata in cazuri de genul asta. Eu am avut probleme cu senzorul de la benzina proasta.

    • #24

      Meekuu » m-am uitat la simptome pe net, nu scoate fum negru, merge exact ca inainte, doar cu consum dublu:)

    • Nu-i neaparata nevoie sa fie fum negru. Bine, la mine cand am avut probleme de la sonda lambda imi si ramanea aprins becul de pe bord. Daca n-ai avertizare e mai ciudat. Insa bagata pe un tester afli mai multe si la diferenta atat de mare de consum mici sanse sa fie altceva de vina.

    • #26

      Am un Peugeot Partner cu vreo 280000 km la bord. Ultimii 20,000 km i-am condus cu martorul de la sonda lambda aprins. Nu s-a simtit nici o diferenta la consum. E drept, o sa-mi cedeze carburatorul la un moment dat, si probabil o sa platesc o gramada, dar deocamdata nu se simte nici o diferenta de performanta.
      Fac cam 3000-3500 km pe luna …

    • #27

      Ai carburatie, nu injectie?:)

  10. Eu a mfost cu masina la un service BDT pe Virtutii (langa McDonald’s) si am fost multumit de ce mi-au facut. E axat in principal pe Ford si Mazda, dar fac orice marca.

  11. Ti-ai dat seama daca nivelul asta de consum e real? Adica, scade mai repede nivelul benzinei pe indicator? Sa nu fie un afisaj eronat al CB..

    Daca e real, poate fi o problema de electronica la injectie. O diagnoza computerizata in service ar trebui sa vada ce s-a modificat in ultimul timp de s-a ajuns la consumul asta.

  12. #30

    Fa o diagnoza. Nici nu costa mult. Poate fi si de la bujii, filtre de aer.

  13. #31

    arhi,da o fuga pe Constantin Ghercu Nr.5 ( la-service.ro) ,e unusual,o sa iti placa,esti asteptat.

  14. #32

    Cand ai schimbat ultima oara filtrele? Daca nu le-ai schimbat , din cauza filtrului de aer masina trage mai greu aer, deci asta ridica consumul. E vorba de combinatia de aer-combustibil.
    Altceva, tu ai verificat consumul la 100 de km parcursi , nu cel de pe computer? Se paote sa o mai ia razna…..

  15. #33

    Si du-te cu incredere la colina motors , iti va rezolva problema SIGUR!

  16. #34

    Am folosit ceva timp un Focus, 1.6 100 cp facut in 2009. La mine lua afara un 7-8 iar “indoors” 11-12. 15 e mult daca nu mergi turat. Daca da, atunci, zic eu, e normal. Reviziile se fac la Colina si oamenii mi s-au parut ok, so, recomand.

  17. #35

    Consumul urias e de la Bucharest City-aka mersul bara la bara-apropo tu opresti motorul la semafoarele care tin mult?!
    Solutia-move to another city!

  18. Arhi ai facut consumul tu sau asa iti arata computerul de bord?tind sa cred ca este eroare a computerului..reset odometru si consum

  19. #37

    Am patit asta la Renault Espace. A fost in mare parte de la filtrul de aer murdar.

  20. poate fi computerul de injectie care sa-ti pompeze prea multa benzina, debitmetrul, MAF-ul sau pur si simplu poate ai schimbat benzina, desi consumul e mult prea mare.

    Nu sunt prea tehnic cand vine vorba de masini, dar trebuie neaparat sa mergi la o diagnosticare, chestiile astea is de obicei de natura electronica, din moment ce zici ca nu e afectata performanta si nu scoate fum alb sau negru

  21. Ai vreun martor luminos aprins in bord ?
    Sonda lambda de care s-a pomenit mai sus e o cauza comuna, dar e posibil sa fie si alti sensori implicati. De ex. motoarele de Clio au unul pe galeria de admisie, pozitionat absolut imposibil. Defectarea lui (sau slabirea mufei aferente) da semnal gresit la CB despre debitul de aer si astfel se dubleaza aproape instant consumul mediu.

  22. poate ti-ai schimbat tu stilu de condus 🙂 ai schimbat cauciucurile de iarna ? de cate zile ai observat asta ? daca e de cand s-a apucat de plouat prin capitala e clar. traficul e de vina 🙂

  23. #42

    Incearca sa-i faci consumul in felul urmator, alimentezi de la aceeasi statie ,aceeasi pompa de fiecare data. Alimentezi “ochi” adica plin, faci macar 100km in oras ,revii la aceeasi pompa, iar full,si diferenta de carburant o calculezi la cei 100 km. Succes(fordul este cunoscut ca gurmand),dar sigur masina e ok.

    • #43

      Eu stiam ca umpli rezervorul pina la primul click si vezi citi km ai facut. Si calcuezi, adica imparti.

  24. Poate te-ai mai îngrăşat tu.

  25. Mai bine te duci la service….ca de-al de dorel suntem toti 🙂

  26. #46

    debitmetru, sonda lambda, filtru aer….. o diagnoza te-ar scuti de multe intrebari

  27. #47

    arhi daca doresti ti;l pot recomanda pe fratele meu , care e consultant tehnic la colina motors

  28. esti pe nashpa cu uleiul.

  29. #49

    Si eu am avut aceeasi problema;am dus-o la o diagnoza, verificat returu etc; masina era ok.problema era soferul, si aici ma refer la faptul ca eu folosesc masina pe distante de 5-7 km, pauza 2 ore…apoi iar 5-7 km…intelegi? distante scurte.Detaliul asta nu e irelevant: cei de la volkswagen[spre exemplu], in cartea tehnica au un grafic in care arata cum in primii 10 km, masina consuma maximul, iar apoi..dupa [daca`mi amintesc bine] 25 km, consumul coincide cu cel din carte.
    Nu zic ca asta e problema,dar e, totusi de luat in seama posibilitatea.

  30. Seat, benzina 1.6, s-a dus o bujie si o bobina de aprindere si a sarit de la 9-10 la 17-18. poate fi si de la aia. Vibra putin masina in relanti dar nu foarte sesizabil.

  31. #51

    Nu te duce la NesteAutomotive – service ford

  32. #52

    Urmeaza sa puna camere in serviceuri, mai asteapta si tu putin.

  33. #53

    Bujii care sunt pe duca, bobine de aprindere la fel posibil sa fie vreouna pe duca, filtru de aer imbacsit, sonde lambda, afisaj eronat al computerului de bord… cauze pot fi multiple si e greu sa-ti dai seama fara o diagnoza. Cel mai simplu poti elimina eroarea de afisaj a computerului de bord prin metoda asta:
    -alegi o benzinarie, o pompa si faci plinul pana la primul “tac” al pompei de benzina
    -mergi 100 km prin oras
    – te intorci la aceeasi benzinarie si la aceeasi pompa si vezi cati litri iti intra pana “sare” din nou pompa… astfel iti dai seama exact cati litri ti-a papat pt 100 km.

  34. #54

    @Nepotu’ /@mihai . pompa poate sa sara si din cauza acumularii de gaze si spuma, oricand . prefer varianta in care efectiv vad benzina .

  35. #55

    E de la pedala de acceleratie.

    • #56

      Ubercool » m-am gandit si eu, conduc cam brutal

  36. E de la benzina/motorina si eu am patit-o ….

  37. #58

    Incearca pe un forum axat pe asemenea probleme / discutii, vei primi mai multe raspunsuri lamuritoare decat aici in regatul tau.

  38. #59

    Fac si eu o gluma de autobaza.

    Daca ai consum asa mare, mai dai si tu a 2-a.

  39. #60

    dupa cum ti-am mai spus cand ti-ai luat fordu: www.clubford.ro si gasesti raspuns la toate intrebarile 😉 logan 1.6 benzina 12% in Timisoara;)

    • #61

      Claudiu » Nu am gasit nimic relevant…

    • #62

      Posteaza o intrebare; si chiar daca nu gasesti rezolvare la problema, gasesti cel putin niste pareri despre service-uri

  40. #63

    mai sus s-a zis cam tot ce s-ar fi putut intimpla. cu o dignoza se lamureste totul in 30 min. cit de proaste ar fi benzina si traficul motorul de 1,6 nu sare de 10% in oras. parerea mea

  41. #64

    Relativ off-topic: cand vad atat de multi care sunt ok cu 11-12 l / 100 km in oras de la motoare cu 100 CP, de 1,6l, ma gandesc ca 4,5l meu cu 315 CP e chiar frugal la 21l / 100 km in oras 😀

  42. In ordinea probabilitatii:
    – valoare raportata aiurea de CB
    – filtrul de aer
    – sonda lambda
    – debitmetru de aer
    – gaura in galeria de admisie
    – bujii
    – pompa de benzina

  43. E de la jigler.

  44. Mai ARHI, fara suparare, da in rromania ti-ai gasit si tu sa ceri sfaturi? Nu stii ca toti sunt atotstiutori gata sa te ingroape de atata bunavointa?:=))))

    1
  45. #68

    As fi de parere ca se intimpla ceva cu benzina de la LUKOIL. Eu alimentez exclusiv de la ei si in ultimul timp am senzatia ca mi-a crescut ENORM consumul. Asa ca e foarte probabil ca masina sa nu aiba nimic. Trebuie de alimentat din alta parte si apoi de luat alte masuri.

  46. exclus sa fie debimetru de aer daca omu zice ca ii merge masina perfect….daca ar fi fost debimetru (care oricum pica mai rar la benzinare) masina ar fi foarte puturoasa si scoate fum negru la talpa. Plauzibil ar fi ca bujiile sa fie pe duca, desi la doar 30.000 km e cam devreme. Mai intai fa consumu la pompa..plin cu plin si faci regula de 3 simpla daca depasesti 100 km parcursi de la ultimul plin si o sa afli consumul exact (CB-ul are o marja de eroare destul de mare) iar daca tot 15% iti iese fa o diagnoza la cineva care chiar stie sa citeasca parametrii motorului si site valorile normale, exclus lautarii de la noi din serviceuri care viseaza cai verzi pe pereti.
    Filtru de aer daca nu l-ai schimbat in 30 k km ar fi cazul sa-l schimbi. Nu mai schimba filtru de aer cum zice cartea la 20-30.000 km ca valorile alea sunt valabile pentru alte tari civilizate, nu la noi. Se schimba la 10.000 (e in jur de 30-40 de lei) din cauza prafului de la noi…mai ales la praful din Bucuresti. Si legat de benzinaria de unde alimentezi, incearca sa alimentezi numai de la o anumita benzinarie (petrom, omv, lukoil ce-o fi), nu fa cocktail in rezervor.

    Dar nu cumva ai pus in ultima vreme benzina cu cifra octanica mai mare ca de obicei? Cu benzina cu cifra octanica de 99-100 iti creste consumu fata de benzina de 95 CO.

  47. #70

    io ti-am zis sa-ti iei volkwagen golf, da tu nu, batman, batman!

  48. #71

    injectoarele..incearca sa-ti pui un aditiv Dura Lube

  49. #72

    Cate raspunsuri, atatea pareri diferite. Un prieten de-al meu are o vorba “ce te bagi, esti mecanic?”. Se pare ca romanul se pricepe la toate si la nimic. La noi in scoli, cand spui nu stiu, ti se da nota 2, daca taci iei 4, in loc sa-ti spuna cineva raspunsul la intrebare, ca scoala are scop de educare, nu de sanctionare a necunoscatorilor. La noi, daca ai o buba rosie pe mana sau pe picior si intr-o discutie cu mai multi oameni, se iveste subiectul asta, atunci toti o sa-ti dea un remediu, in loc sa te trimita la doctor. Morala: Intreaba un specialist.

  50. #73

    e de la ulei bre, n-auzi?

  51. Cum intri pe soseaua Dobroesti e un gard ruginit si un service al unui tip, DAN ASZALOS. Tipul e mecanic de zeci de ani, mananca mecanica pe paine. Serviceul nu arata profi, e afacere “de familie”pentru dupa serviciu, dar omul este foarte bun la ce face.

  52. maestre la cate pareri fusera acilea, te rog sa pui un post si cu rezultatul final.
    eventual ala de cazu pe solutia data de diagnoza sa primeasca … calduroase multumiri sau un link in blogroala 🙂

  53. Ce de specialisti in ale motoarele si datatori cu parerea 🙂 google it before ask 🙂 “ford 1.6 high fuel consumption”

  54. #77

    DEBITMETRUL,cel mai corect e sa-i faci o diagnoza.

  55. Si-acum zambesc eu de fericire ca la mine consuma 5/6.4 cel mult pe 100 de km, in Bucuresti. (dar nu e FoFo).

  56. Regret sa ti-o spun dar la Nova nu ai fi patit asta niciodata. 🙂

  57. Fordul tau consuma cit consuma Fordul meu pe vremuri. Ala 6-n ve cu dublu carburator. Mi-e dor de Granada mea de doua tone (si de vremea cind schimbai 20 marci si luai 60 litri de benzina…)

  58. #81

    Sincer cred ca e si o problema de la motoare, eu am un 1.8 pe motorina si am consumu putin cam mare in oras, undeva la 9-10…. ori e stricat CB

  59. #82

    azi ma duc la test drive la noul ford si o sa ma programez si la revizie..ca fac 2 ani sa vad ce-mi zice si mie

  60. #83

    Intra pe ClubFord, posteaza acolo, sunt destui baieti care se pricep si ajuta. Eventual gaseste pe cineva (DGAlexandru) cu IDS si mergi la un test.

  61. #84

    Pentru aia inteligenti cu “nu mai cere sfaturi ca romanul se pricepe la fotbal, masini si femei, du-te direct la service” va invit sa va duce-ti voi asa la service fara nicio idee despre ce ar putea avea masina si o sa vedeti ca in 90% din cazuri o sa se apuce baietii sa va schimbe jumatate de motor pt. un filtru de aer imbacsit sau o bujie afumata. De ce? Pentru ca voi aveti impresia ca sub capota e un hamster nu un motor, doreii aia din service observa asta si va fac asa cu gratie de bani ca deh… trebuie sa manance si gura lor nu?

  62. #85

    Am avut mai demult o problema cu injectoarele la un megane pe benzina… Si m-am dus la service…
    Dupa ce-au curatat injectoarele a venit nea mecanicu special la mine sa-mi ma intrebe de care benzina pun… Puneam de 95 .. Mi-a explicat ca e mai bine sa pun de 98, ca e mai curata si nu se mai bulesc injectoarele… Evident ca m-am plans ca e mai scumpt benzina de 98…insa el mi-a spus ca o sa scada consumul si ar trebui sa ies tot acolo la bani insa cu probleme mai putine…. Prin urmare ai schimbat tipul de benzina de curand ? La mine s-a simtit atunci ca benzina mai buna ze consuma mai putin

  63. #86

    Din ce spui tu, nimeni de pe nici un forum nu poate sa iti spuna cu exactitate ce se intampla. Poate fi de la orice. Este indicata o diagnoza si luat pe etape.

  64. #87

    De-aia e bine ca, inainte de a iti cumpara o masina, sa cauti un service de incredere.

  65. daca ai casco da-i foc si ia-ti alta , 🙂 o skoda 1.2

  66. In primul rand diagnoza. mai poti incerca o chestie ,,romaneasca” deconecteaza bornele de la baterie cateva minute…Eu am si un Ford Escort 1.6 benzina dar mai mult de 12 in oras nu a luat niciodata(timisoara)

  67. #93

    sfat: primul service ford, pe dreapta, cum iesi din Austria spre Germania…
    restul e doar maculatura…

  68. Am patit-o si eu la inceputul anului, era de la filtrele infundate, m-au intrebat cei de la serivce daca o alimentez cu pamant. :)) Imediat dupa aia si-a revenit la normal.

  69. #95

    Si eu cred ca ti s-a infundat filtrul de aer si asa in loc de aer + combustibil masina ta merge doar pe combustibil. Verifica neaparat filtrele.

  70. #96

    @paul: ia iecsplica maistre si mie cum e cu motorul ala care merge doar pe combustibil fara aer la mine e rezervorul infundat nu se mai alimenteaza cu combustibil si merge doar pe aer.

  71. #97

    ai verificat nivelul de la ulei?

  72. #98

    In ordinea numerelor de pe tricou:

    Filtru de aer
    Debitmetru maxim de jegos
    Sonda lambda(putin probabil, ti-ar fi mers masina ca un cur)

    Primele doua variante nu sunt semnalizate de cb.
    Avand in vedere ca au venit caldurile, mergi cu clima pornita ……
    Inainte de a merge la un service pentru o diagnoza, da o geana la filtrul de aer.
    Ahhh, si schimba carburantul, m-am trezit dupa o alimentare cu un consum de 25

  73. Una patita de mine: se stricase senzorul de viteza si nu mai imi masura kilomerii partiali si totali iar eu n-am bagat de seama la inceput. Consumul pe CB crescuse mult pentru ca impartea benzina consumata la un numar de kilometrii care nu se modifica.

  74. #100

    Ai ajuns la service? Ce avea masina?

    • #101

      gollum » saptamana viitoare, ca acum o bag la tinichegerie, sa imi repare casco niste picturi cu cheia

    • #102

      Ai prieteni si dusmani…

  75. #103

    senzorul de temperatura din motor. (daca nu indica o temp scazuta a motorului e ca si cidn ai merge cu “shoc-ul” tras)

  76. #104

    pai nu ne mai zici si noua ce-a fost pana la urma?

    • #105

      Claudiu » am uitat. n-a fost nimic, benzina de rahat. de cand pun doar efix, sunt la 8%

  77. #106

    pariu ca alimentai de la petromul(nu omv) nostru drag, cea mai proasta benzina acolo gasesti, diluata, murdara cum vrei… recomand rompetrol si consuma ca in cartea ei!!

  78. #108

    😀 bine ca fost doar benzina…

  79. #109

    Pai mare atentie !!!
    La un consum mare tot timpul trebuie sa verifici lampa , becul de la plafoniera, asta iti poate face mari probleme la consum.In caz ca ai probleme cu el mergi repede la spalatorie si fai interior-exterior si motor.

    Daca nu ai ce face cu banii dute la romcar,btt,colina si alti meseriasi care se pricep foarte bine la schimbarea acestui bec si atat, sau du-te la bietii astia buni de pe forum si platestele 100-150 lei pe diagnoza, prima oara si iti zice a e de la lambda, tu te duci o schimbi si iar la tester iar banii aia si ce sa vezi e de la debitmetru iar la tester iar bani si e de la bujii ca la 2 schimburi de ulei se mai schimba si astea, numai alea de fabrica tin 40-50 de mii.

  80. #110

    chiar a fost doar benzina de vina? am un fofo ca al tau si a inceput sa mi consume tot mai mult. bag benzina doar de la rompetrol si nu am talpa prea grea? nu ai fost la un tester ceva?

  81. #112

    Conduc de cca 1 saptamana un FOCUS(2009-2010) ce are doar 4000km!
    12-13 in Bucuresti.(drumuri scurte) e mult sau e OK? ?
    Eu sunt SOCAT! “Fosta” JETTA 1.9TDI nu sarea de 6% 🙂

  82. #114

    Mie imi consuma afară 9 si in oras 15 si am fost la tester hei si m a pus sa sonetele amîndouă capete accelerație debidmetrul bujiile filtrele de aer si benzina etc tot degeaba bani si iar bani la tester