Clever move, ca să zic așa. Mai ales vorbind de o economie de piață precum cea din România, dezorganizată, cu schimbări dese de guverne, politici, coduri fiscale, ai nevoie de o companie puternică în spate. Iar FREE NOW, familia din care face parte Clever acum, este rezultantă fuziunii serviciilor de mobilitate urbană de la BMW și Daimler. Adică destul de tare. În plus, întotdeauna numele acestea reprezintă ceva, au o distincție proprie, spre deosebire de atitudinea gălăgios scandalagioaică a competitorilor.

Mutarea va fi simplă și va presupune trecerea șoferilor aflația acum pe aplicația Clever, pe aplicația FREE NOW. Desigur, la început, în București, ulterior și în restul țării. După care și clienții vor fi anunțați când pot să își descarce noua aplicație. Spre confortul tuturor, aplicațiile vor funcționa o perioadă în paralel, după care totul va trece pe FREE NOW.

Ce lucruri bune vin cu FREE NOW? Am selectat câteva.
– Poți comanda mai multe mașini simultan, din aceeași aplicație, cu adrese de destinație diferite. M-am lovit de asta, când trebuia să o duc pe soacră la gară, pe nevastă la medic, iar eu nu aveam mașină, pentru că era în service. Destul de trist, să știți.

– Nu există tarif dinamic. Știți cum e dimineața când șoferii de la competiție închid aplicația, așteptând să vină surge, după care intră toți? Iată, un lucru bun, nu va mai fi posibil. Prevăd că o să fie cam aglomerație la FREE NOW, în felul ăsta, mulți oameni sunt enervați de chestia aia.

– Plătit card sau cash. Pe lângă the obvious, eu aveam un prieten care ne pișcotărea pe toți de curse zicând că nu mai are bani pe cardul de la transportator. Mna, iată, plătește cash, my friend, nu e problemă. Serviciul funcționează pe principiul proximității, criteriul principal de alocare a unei comenzi fiind distanța dintre punctul din care a fost lansată comanda și locația șoferului. Pe lângă criteriul de proximitate, aplicația ține cont și de alte elemente precum ratingul șoferului și preferințele de plată ale clienților. Desigur, eu voi prefera întotdeauna card, dar e bine să mai ai și opțiuni.

– În primele luni, șoferii vor plăti comision zero. Știu că ați putea zice că nu vă pasă, dar nu e așa, fiind vorba de sharing economy. Comision mic sau zero înseamnă mai mulți șoferi atrași în sistem, mașini mai multe și mai bune, condiții mai bune pentru noi.

– O altă chestie bună pentru șoferi este că, la finalul zilei de muncă, aplicația le caută o cursă care să îi ducă cât mai aproape de casă. Nu mai e nevoie de Șefu, nu merg, îmi pare rău, mă retrag în Berceni.

Grupul FREE NOW conține aplicația SHARE NOW (serviciu de închiriere maşini direct de pe stradă), PARK NOW (serviciu de parcare digitală), CHARGE NOW (serviciu destinat șoferilor de mașini electrice care oferă localizare simplă și rapidă a punctelor de încărcare electrică și plată prin aplicație) și REACH NOW (aplicație pentru servicii de transport în comun).

Aștept cu mare interes să avem și noi acces la ele.

Andrei Frunza – CEO
Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

11 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    “– Plătit card sau cash……”

    Stai ca nu inteleg. Nu e un serviciu gratis ? Altfel de ce se numeste FREE NOW ?

    • #2

      Probabil acum sint liberi de datorii, le-au lasat pe firma ailalta…

    • Nu am văzut un lucru extrem de important și anume acela ca mașinile înrolate să nu aibă voie să mai preia clienți, decât folosind aplicația. Bineînțeles, mă refer la mașinile inscripționate ca fiind taxi, cele galbene. Vă explic care este logica cu o poveste adevărată, fapte ce s-au petrecut acum o lună și-un pic.
      Am comandat o mașină prin aplicația Clever. Platesc cash omului și ies din mașină. În secunda 5, realizez că nu am portofelul. Cum îl țineam în buzunarul interior al gecii, îmi dau seama că l-am băgat pe lângă, fiindcă și cămașa de sub geacă avea un fel de buzunar interior, dar doar de formă, fără fund.
      Sun la Clever, le explic iar ei mă identifică imediat și-mi spun că vor lua legătura cu șoferul. Super mulțumit de omul de la Clever, cu care am vorbit. In portofel aveam 900 și ceva de lei, cash, dar teancul era gros, în majoritate hârtii de 10 lei și câteva de 50, așa mi-a dat ATM-ul. In seara aceea fusese stabilit să-mi iau mașina din service, dar mai apăruse ceva și a trebuit s-o mai las până dimineața, altfel nu umblu cu atâta cash la mine. Deci, portofelul arăta super umflat.
      Revenind, mă sună înapoi omul de la Clever. Trecuseră 12′ de când îi apelasem, adică de când coborâsem din taxi. Omul mi-a spus că a căutat împreună cu șoferul, dar că portofelul nu e în mașină, dar că îmi va da numărul șoferului, să vorbesc eu cu el.
      – Alo?
      – Frate, am căutat 10′ cu cei la la centrală, dar nu e la mine în mașină, sigur l-ai avut?
      – Domnule, dă-i in gura mă-sii de bani, îmi trebuie actele, mâine mă duc la doctor iar peste trei zile plec din țară și nu am niciun act…
      – Treaba e că imediat după ce te-am lăsat pe tine, am luat un client care mi-a făcut cu mâna de pe stradă.
      – înseamnă că l-ai dus sub 1 km, că au trecut 13′ de când m-ai lăsat pe mine, timp din care 10min ai stat să-l cauți, în telefon cu cei de la Clever.
      – ….ăăă, da frate, l-am lăsat la Obor, l-am dus două străzi. Pot să vin să te iau și să te duc să îți arăt unde l-am lăsat.
      – Hai acum, că eu nu am plecat de aici.
      – Va dura, că eu sunt deja la Cora Pantelimon acum.
      (Dă-o-n gura mă-sii, îmi zic in gând, pe mine m-ai pus să te ghidez către adresa de destinație iar tu ai străbătut jumă de București în 2′?)
      Ajunge omul la mine în 20′, timp pe care eu l-am considerat că l-am folosit mai mult pentru a identifica dinainte zona în care l-am lăsat pe acel client. Nu i-am reproșat nimic în mașină, am dus discuția în zona aceea de a da vina pe acel client.
      – Băi, ce om, să ia de pe bancheta ceva ce nu-i aparține.
      – Da, frate, poate d-aia a și coborât așa de repede din mașină, l-a găsit și a vrut să coboare repede. Uite, chiar aici l-am lăsat pe om. L-am văzut cum a plecat în mers grăbit în direcția aia. Hai că te ajut să îl cauți, poate l-a aruncat pe sub o mașină.
      A stat taximetristul cu mine până la 12.30 noaptea, adică vreo oră, să-l căutăm. Ajunsese să îmi zică, “uite, tu caută-l pe sub mașinile alea de acolo, cred că pe acolo l-a aruncat”.
      Vă dați seama că totul puțea, dar mai era un procent care mă reținea în a-i spune să mi-l dea. Asta din cauza faptului că oricum nu mi l-ar fi dat și așa mai aveam o șansă să în recuperez actele, dar trebuia să mă gândesc cum.
      I-am mulțumit, am zis că asta e, plm poate are obraz să îmi lase portofelul gol undeva, unde sa îl găsească cineva care poate suna la poliție iar poliția pe mine.
      Și a plecat. Eu mai dau o tură de trotuar și când îmi ridic privirea, ce să vezi, o camera de filmat, rutieră, chiar deasupra locului în care spunea că l-a lăsat pe acel client.
      Mă uit mai atent, alte camere, plus camerele de la bloc, plus camerele de la magazinele de la parterul blocului. Alte camere rutiere, pe stâlpii în direcția din care a venit taxiul și în care s-a îndepărtat clientul, după spusele taximetristului.
      Sun la politie, le explic situația iar ei mă cheamă la secție, spunandu-i că vor reface traseul taxiului, din locul în care m-au lăsat pe mine. I-am întrebat dacă pot veni și dimineață la secție, că e deja 1 noaptea și oricum nu rezolvam nimic acum. Au răspuns că da, că pot veni dimineață.
      Îi dau SMS taximetristului, spunandu-i că am sunat la poliție. Mă sună.
      – Frate, eu am ajuns acasă, am mai căutat în mașină, dar nimic.
      – Omule, pe mine mă interesează actele, am mai zis. Am și carduri acolo pe care nu am reușit să le blochez acum. Dacă ăla îmi folosește cardurile, trebuie sa știu și eu cine e, spun eu.
      – Dar asta înseamnă că mă va chema și pe mine.
      – Da, dar îmi pare rau, că trebuie să te pun pe drumuri, va trebui sa dai și tu o declarație, probabil. Plus că îți vor reface traseul, așa mi-au zis. Din locul în care m-au lăsat, că sunt camere și acolo, că m-ai lăsat în fața unui ANAF, până aici, la Obor, că poate ai observat și tu ce camera profesională, din aia rutieră, avem chiar în locul în care ai lăsat acel client. Tu ești acasă acum, nu?
      – Da frate, acasă. Eu nu stau in București. (Plm, nu mai rețin unde zicea că locuiește, într-o comună de langa București).
      – ok, noapte bună
      – salut frate, îmi pare rău.
      Îmi aprind o țigară, mă retrag pe trotuar și aștept. Îmi mai aprind o țigară și după 3-4 fumuri, cine credeți că apare?
      – Ce faci aici, îl întreb?
      – Ă, ăăă, am venit săăă…
      – Să ce?
      – să văd și eu unde sunt camerele alea, zice el.
      – păi cu ce te ajută pe tine? Uite care e treabă, eu nu te acuz pe tine, dar eu mă pregăteam acum să mă duc la secție pt plângere, dar pot aștepta până dimineață. Daca nu îmi ajunge portofelul până în 10.00, mă duc la poliție.
      – Frate, mă acuzi pe mine?
      – Nu, dar eu am zis ce voi face.
      Și am plecat.
      La 7:15, un puști cu gluga pe cap, caută pe hol numărul apartamentului meu. Norocul lui a fost că s-a întâlnit cu nevasta-mea. I-a spus că a găsit un portofel și că l-a adus la adresa din buletin. Fără bani, bineînțeles, dar aveam toate actele.
      Așadar, oi fi fost eu cu capul în n nori, că l-am băgat pe lângă buzunar, dar dacă vei obliga șoferii de Clever, chiar daca sunt taxiuri, să preia comenzi doar folosind aplicații, poți da de urma acestor hoți mult mai ușor.
      @Clever, mulțumesc pentru suport, știu că nu ați putut face mai mult, dar mai știu că așa cum asta este primul pas către un serviciu cu o calitate mai bună, așa sunt și convins că în viitor nu veți mai înrola toți dilii și chiar dacă îi veți înrola, aș vrea să aud măcar despre un singur caz în care ați renunțat la colaborarea cu un șofer care a încălcat regulile impuse de voi.

  2. #4

    Ce inseamna parcare digitală ? “PARK NOW (serviciu de parcare digitală)”

    • #5

      Adica nu mai trebuie sa iti parchezi masina fizic, o parchezi digital din aplicatie.

    • #6

      Bifezi in aplicatie ca ai parcat digital masina si apoi poti sa o lasi oriunde. Chiar si in intersectie.

  3. #7

    Free Bucharest ! Noul slogan a lui Firea .

  4. #8

    Folosesc in Irlanda si folosesc/foloseam Clever frecvent cand vin in Ro.
    Doua chestii misto are Free Now: primesti pe mail chitanta fara sa o ceri, si pentru taximetrist e tot aia daca platesti cash sau din aplicatie.

  5. #9

    Ah, cand ziceam eu de Clever. Acum e bun? 😀

  6. #10

    Clever nu mai există de când a ieșit Billa din România. Acum toate au devenit Carrefour Market.

  7. #11

    Aplicația FREE NOW folosită în Irlanda (Dublin). Foarte intuitivă… Am avut o singură problemă… Am rezervat un taxi pentru ora 3:30 dimineața, confirmare primita în aplicație însă nici un șofer prezent și nici o modalitate de a-l contacta.
    Am căutat altă mașină… A venit în câteva minute… Morala, nu faceți rezervări …