V-am scris, nu demult, despre prețurile RCA față de anul trecut. Dar asta se întâmpla înainte de noile scumpiri și de a descoperi ASF că, de fapt, Euroins, e o țeapă. Așa că, în poza de mai sus, e noua ofertă de RCA, pentru aceeași mașină, Golf Plus.

Mă gândeam, totuși, poate sunteți curioși, ce înseamnă asigurare auto în alte țări.
O singură întâmplare, când mă plimbam prin Spania, pe autostradă, în mijlocul lui nowhere. Mașina, tot un golf plus, cu asigurare spaniolă. Din motive de căldură, cred, în timp ce mergeam liniștiți, zbang, roata de pe spate praf, în timpul mersului. Până am oprit, s-a făcut arșice, curgeau zdrențele din ea.

Evident, fiind români, ne-am pus mîinile în cap. Ce mm facem acum, suntem la dracu cu crăci, nu știm pe nimeni, habar nu avem ce să facem, unde să sunăm să ce? Mașina nu avea roată de rezervă, doar mizerie de aia de kit auto care, cică, repară roata pe interior. Ce să repari, că atârnau șuvițe din ea…

Caută Luna pe net ceva platformă să ne transporte până la locuință, pana mea, ceva. Erau vreo 90 de kilometri până la cel mai apropiat oraș, mă luase cu transpirații gândindu-mă cât o să mă coste drumul, plătisem, pentru o platformă, 200 de euro, când am rămas în pană cu o mașină, pe autostradă, mergând spre Brăila. Și am așteptat platforma vreo 3 ore și a mai făcut vreo 2 până la Brăila.

În plus, eram disperați, aveam copilul în mașină, dormind, nu aveam, totalmente singular, nimic la noi, nici apă, nici mâncare, nimic, că na, noi mergeam o distanță scurtă, ce să se întâmple? Nu mai zic că simțeam că mă apucă o criză diabetică și nu aveam nici măcar un plic de zahăr la mine sau ceva, nu mai zic de apă, efectiv habar nu aveam ce o să fac, mă și gândeam cum o să mor, ca prostul, în mijlocul pampasului spaniol, pentru că nu am fost atent.

Tipul de la Grua, da-i-ar MMS sănătate, după ce aude ce probleme avem, ne zice calm să sunăm la asigurare, că e mai mult decât posibil ca asigurarea mașinii să acopere o platformă. Am fost amândoi Whaaaaat? Ce să acopere? Hai să sunăm. Sună Luna, spune cine e, mașina, tipa de la celălalt capăt confirmă, Luna îi zicem că avem un copil în mașină, după care ne spune să așteptăm, că o să primim un mesaj.

A căzut tavanul pe noi, obișnuiți fiind cu românia și primitul mesajelor de gen, așteptați, că vine, siiiiigur că da.
În 30 de secunde am primit mesaj că o să vină, în 45 de minute, o platformă și un taxi, pentru că nu avem cum să transportăm un copil în mașina platformă.

După alte 25 de minute, efectiv 25, tocmai o întrebasem pe Luna cât timp a trecut de când am vorbit cu asigurarea, platforma trăgea în fața noastră, iar taxiul în spatele nostru ne dădea flashuri, să luăm triunghiul, ca să se poată apropia de noi.

Într-o oră și jumătate din momentul în care sunasem la asigurare, eram deja cu mașina în service, schimbându-ne gumele.
Da, cam asta e experiența cu asigurarea auto în altă țară. Sunt curios ce RCA românesc ar asigura așa ceva și în ce condiții.

Bine, data viitoare o să vă povestesc și partea nasoală a asigurarilor auto spaniole, în relația cu celelalte state UE.
Țineți aproape.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

44 comentarii Adaugă comentariu

  1. nu cumva era rca+casco? ca, daca nu ma insel, la noi RCA inseamna numa – ce dai altora 🙂

    problema cu asigurarile e simpla.
    – masinile costa identic. Si in Spania si in Suedia si in Romania. diferentele majore is date de taxe.
    – piesele de schimb costa la fel
    – ustensilele sunt identice la pret
    Practic, singura chestie diferita intre cele 3 tari, de fapt intre orice alta tara, la o reparatie, este “salariul mecanicului”
    Dar. Daca faci o analiza fair, o sa vezi ca pentru reparatii minore chestia asta conteaza, pentru reparatii majore incepe sa devina irelevant.

    tl’dr – reparatiile unei masini nu iau in considerare cat castigi tu ci sunt apropiate la nivel de toate tarile

    Si acum vine jmecheria
    numarul de accidente. Care este probabilitatea sa faci accident in Suedia, Spania si Romania. Care este probabilitatea de moarte/accident intr-un accident auto intre tarile astea…Etc etc etc.

    Ca idee. La skoda mea, 2016 (parca) an de productie, asigurarea a fost putin mai scumpa in primu an. In special ca nu aveam io istoric. Mi-au cerut 2200e, dar, dupa multa munca si telefoane, am dus-o in 1300. Acum platesc ceva gen 900e. Masina care, sh, costa putin peste 20k.
    Foresterul, in Romania, numa Casco ma costa 900e. Masina de 10k.

    • #2

      nu stiu exact, dar eu am casco in romania pe mercedes. stii ce imi asigura? exact, nimic.
      LE: zice nevasta-mea ca nu, aia e asigurarea obligatorie auto.

    • #3

      Pai tocmai, la noi nu ti se pot deconta astfel de servicii ca probabil o sa umfle baietii in draci, apare ca faci 600 de km bucuresti braila in loc de 200 doar sa-si ia triplu la banii de benzina, etc.

    • #4

      Asigurarea obligatorie (terceros) care e ca RCA-ul in Romania, poate include si asistență juridică, asigurare pentru geamuri sparte (știu că sună ciudat) si chestia asta cu asistenta rutiera care poate fi pe o rază fixă in jurul domiciliului sau nelimitat pe teritoriul Spaniei. 312 euro, mașină veche, motor 2.2, permis de mai mult de 20 de ani, fără incidente

      1
  2. #5

    Dupa ce am fost lasat in mijlocul intersectiei in Bucuresti de catre un alternator care acolo a gasit sa se strice, iar platforma in duminica aia a costat cat nu face, de atunci mi-am luat in fiecare an un card de asistenta auto. 150-300 lei pe an si esti acoperit cam cu tot. Eu l-am folosit de 2 ori pentru pana de baterie si odata cu succes la o pana de cauciuc langa Beclean parca, prin Bistrita. Am sunat la dispecerat, in 30 de min eram pe platforma, intr-o 1:30 ore eram pe drum din nou catre Alba Iulia. M-a costat 30 lei la vulcanizare, platforma 0 lei, telefon inapoi de la dispecerat daca sunt bine si mai am nevoie de ceva. Deci se poate si la noi. Dar nu la RCA……… :p

    3
    • #6

      Cum ii spune la serviciul asta /cardul asta? Am patiti si eu ceva similar cu pompa de apa doar ca nu era in intersectie ci in pizdeea la 50 km de cel mai apropiat oras.

    • #7

      @anton probabil 9695.ro
      Eu fac mereu card de calatorie la ei cand plec pe distante mai mari

    • #8

      @AlexP Multumesc.

    • #9

      @anton

      Cum zice AlexP.
      Dar eu imi iau in fiecare an. Am si schimbat cardul de pe o masina pe alta cand am inlocuit masina, fara probleme. Sunt un pic mai linistit cand plec la drum.

    • @anton: A24. Au și la nivel de Europa, nu doar național.

    • #11

      Multumesc tuturor pt. raspunsuri.

  3. #12

    Toate astea, adică platforma, că de taxi n-am avut nevoie, mi le-a asigurat CASCO în România. RCA nu știu dacă oferă așa ceva și parcă n-aș vrea să aflu.

  4. #13

    In Februarie 2023 la motor 1.6 benzina. bonus B6, la Axeria 780 lei pe 12 luni, au sarit preturile asa mult sau ai date de intrare mult diferite ?

    • #14

      24 Februarie 2023 , Grawe 1.6 benzina B6 =1200 lei pe 12 luni

    • #15

      Interesante reviewurile in Google pentru Axeria. Va fi noul Euroins ?
      ( Si la mine au cel mai mic pret )

  5. #16

    In orice tara cu apa mai calduta la robinet se asigura o tractare, o platforma, un minim ceva acolo functie de firma asiguratoare. Nu pot sa ma abtin: ma uit in zare si nu vad eoliene la Navodari, le-au pus doar o zi de test? ( face exceptie cea de la intrare in Corbu spre plaja)

  6. #17

    Bună ziua tuturor, aș vrea să vă spun și cazul meu. Trăiesc în Spania și am asigurată o mașină cu motor de 2000 CC motorină. Plătesc 199 de euro pe an RCA cu: asistență în șosea de la kilometrul zero,anti-furt,anti-incendiu,anti-fenomene naturale…( Grindină,cădere de copaci,crengi etc…) Liberă alegere a mecanicului unde se face reparația….. Așa că atunci când văd prețurile din România și toate scuzele asiguratorilor și brokeri-lor mă i-au toți dracii…. De ce le permit decidenții să își bată joc de toți românii ???? Mulțumesc .

    1
    • #18

      “Așa că atunci când văd prețurile din România, și toate scuzele asiguratorilor și brokerilor, mă iau toți dracii…
      De ce li se permite decidenților să își bată joc de toți românii ???

      Mulțumesc.”

      Să nu mă înjuri că te iau cu pertu…

      Tu de ce ai plecat/relocalizat în Spania, în loc să strângi cu ușa – chiar tu singur-singurel – pe decidenții pe care îi consideri vinovați că te-au forțat să ajungi în Spania, de la șefi de filiale până la ofițeri & generali?

      Exact. De-aia „le permit decidenții”…

      2
  7. #19

    Asigurarea auto e una, asistenta rutiera e altceva si raspunderea civila e alta.

    Exista pachete care contin RCA dar si alte riscuri, de exemplu in Romania exista asigurarea MyCar de la Allianz care inseamna RCA + asistenta rutiera + casco (optional). Probabil exista ceva similar si la alte societati de asigurari.

    Nicio firma de inchirieri nu iti va da masina doar cu RCA, poate doar daca lasi garantie valoarea masinii.

    Ieftin si bun nu exista.

    • #20

      eu nu vorbesc de masina inchiriat, ci de masina particulara, având incheiata doar asigurarea obligatorie auto.

    • #21

      Asistenta rutiera est inclusa in orice asigurare basica din Spanea, acopera o raza de 200 de km.

  8. #22

    In Spania in RCA exista si niste optiuni de CASCO. In 200eur/an (Ford C-Max din 2015) ai GRUA (asistenta in sosea de la km 0, anti-furt, anti-incendiu etc…) Aici cam nimeni nu se complica. S-a stricat masina in mijlocul pampasului? Suni la asigurare, vine Grua in 20-30min maxim, te duce la service si asta e. Ca idee, in Tenerife o ora de manopera la un service mai OK e in jur de 18eur.
    Prin comparatie, anul trecut am platit vreo 220eur RCA in Romania la cel mai ieftin asigurator (nu mai tin minte care era).

    • #23

      18 euro pe ora?! Fir-ar muma lor de nesimtiti in rrromanica, chiar luna asta am avut de-a face cu 2 service-uri din Oradea. Unu avea 100 lei / ora celalalt 200 lei / ora. Si nu erau reprezentante sau ceva.

    • #24

      Eu am intalnit ora de manopera aici pe insula intre 34-45 eur + IGIC.
      Dar confirm ca orice “terceros” (RCA basic) include “Grua” (platforma) pt min 100km, avocat de reprezntare si multe altele (atentie, cauzele naturale gen catastrofe sunt incluse in orice asigurare fiind acoperite prin lege de cate stat).

      Am “RCA” la mobra si asigurare “toate riscurile acoperite” la masina. Pentru masina pretul este cam 50% mai mic decat din cel de Romania si include mai multe. RCA la mobra este de peste 5 ori mai mare fata de RO insa include furt, incendiu si bineinteles asistenta rutiera, avocat, etc, etc.

      Una peste alta, asigurarile aici sunt mai bune, mai complete si in majoritatea cazurilor (mult) mai ieftine decat in RO:
      Pe de alta parte nimeni nu se deranjeaza aici pentru 1-2 zgarieturi. Daca nu afecteaza siguranta circulatiei si buba e mica si doar de natura estetica, nu prea vezi sa reclame la asigurari sau sa o repare.
      Pentru simplul motiv ca micile chestii sunt acceptate ca inerente nu se deranjeaza nimeni pentru ele si apoi orice asigurare ¨toate riscurile incluse¨ are o fransiza cat de mica (min 200 eur dar poate fi si 600) si trei, nimeni nu vrea sa riste o crestere a primei in anul urmator fara un motiv absolut serios.

  9. #25

    cam 500 EUR/an RCA + asigurare suplimentara travel in tarile Europene

    informatii complete:
    www.ing.be/Assets/nuid/documents/720787E%20DM%20coverages%20car%20insurance%20A4.pdf

  10. #26

    Si daca o sa fie 10000 lei pe an tot o sa fure si tot o sa falimenteze. Daca nu ai control riguros si pedepse serioase nu ai cum sa eviti hotia, tentatia e prea mare.

    • #27

      „și pedepse serioase”

      Se prescriu.
      Proștii care cer „înăsprirea legilor” vor cădea de proști, fraieri sau fricoși.

  11. #28

    Da fraților, La RCA basic in Spania îți includ asistenta rutieră. Trebuie sa cauți tu și sa te țigănești cu ei la preț ca sa îți ofere asigurare fără grua. Eu am un Clio mai vechi, plătesc 280€/an și am dus-o pe platforma de câteva ori pana acum.
    Dacă ai o pana normala, îți trimite o grua pregătită sa îți repare mașina pe loc.
    Ultima experiența de acum câteva luni:
    Mașina scotea sunet ciudat. O las parcata prin urbanizatie sa nu o mai pornesc, a doua zi dimineața sa sun la asigurare. Văd ca au serviciu online. Selectezi punctul unde ești pe maps, bagi matricula, nr de contact, te conectează direct la o platforma și ti-o arată live pe harta ca și cum ar fi Uber.
    Efectiv a ajuns mai repede grua la mașina decât mine.
    Fără stat pe telefon, fără nimic. 15 min era ala lângă mașina. I-am dat adresa de la service și pa.
    Când sunt mai mult de 2 pasageri firma trimite și un taxi sau uber gen pentru ceilalți pasageri, in grua maxim 1.
    Exista și Casco, de ex eu plătesc pentru un Eclipse Cross undeva la 460€/an RCA + Casco cu franșiza 240€.
    Nu mi se pare exagerat ținând cont ca orice posibila dauna la mașina respectiva ar costa mult mai mult.
    Btw, am asigurare la una din cele mai ieftine companii dar customer service e fantastic la ei și odată cand am lăsat mașina la vopsit la ei mi-au dat la schimb un Audi nou noutz.
    Aveam la o firma un parc auto de 20 de mașini, asigurate la Allianz, și sa apelez la asigurare pentru o platforma era o aventura.

    • #29

      care e firma aia ieftinioara, ca Mapfrei e cam scumpa:)

    • #30

      LineaDirecta. Chiar dacă știți spaniola, sunați la nr de engleza, dau prețuri mult mai bune pentru expați și vorbesc mai frumos 🙂 e probata faza. Inclusiv puteți negocia, după ce îți zice oferta -> act surprised, zi-le ca ai o oferta mai buna și îți mai scad ceva.
      Mapfre e super Ok, am avut și eu la ei o perioada, dar la Eclipse primul an am plătit 650€ cu franșiza la Casco și vroiau sa îmi mărească al doilea an la 800€ parca, eu neavând nici un eveniment. Cam nesimțiți. Și după aia m-au alergat de m-am plictisit sa pot renunța la Casco și la niște asigurări medicale.

  12. #31

    Lexus UX 250h, cumpārat recent, cu vechime cca 9 luni si 9000 km la bord. Asigurare completā rca+casco (varianta cu de toate) €800+ pe an. Într-o regiune destul de similara cu Nāvodarii (vreo 5 ore la volan).

  13. #32

    In viitor , dupa ce eu voi patenta teleportarea antigravitatională bulbică in spirală, toate aceste probleme casco rca, mca, vor disparea, practic eu de aici voi apasa pe un buton si voi fi imediat in Amazon de exemplu. Distanta Pantelimon-Rio de Janeiro va fi parcursa in 1, 75 secunde. Estimez ca in 2355 inventia mea va fi aplicata pe scara larga, iar toate mijloacele de locomotie de acum vor disparea.

    • #33

      Mai trebuie sa rezolvi o problema ce-i preocupă pe fizicieni de mult, in legatura cu teleportarea, si anume, cum sa faci sa apesi pe buton si sa pleci in teleportare ca Freigedank si sa NU ajungi la destinatie drept Nea Ilie de la Scularie sau animaloo. In rest, teleportarea functioneaza deja la un anumit nivel (subatomic).

  14. #34

    Vom avea asa ceva atunci cand va afla romanul ca scoti mai multi bani facand afaceri decat scoti dand tunuri. Probabil, nu in timpul vietii noastre.

  15. #35

    City,euroins,carpatica..niste tepari care au existat cu spaga,complicitate,furaciuni,dar si cu noncombatul firmelor franceze,olandeze,austriece,care au capital si rabdare,si care acum ii vor jupani pe romani in acelasi mod in care ii jupanesc la credite si comisioane bancare,ca raman stapani pe felie.
    Totusi,spania nu e cea mai bogata tara din europa,asa incat e normal sa aiba preturi competitive,iar asistenta rutiera e ceva normal in vest,unde casco e mai rentabil decat o asigurare de raspundere civila,ce nu include nimic.

  16. #36

    Ca idee pentru cui folosește, cei de la Axeria și Hellas Direct nu sunt în fondul de garantare. Deci dacă se petrece ceva… la revedere. Știu asta de la un broker cu care discut de ceva zile despre situația creată, na, am asigurarea la Euroins. Mi-a sugerat să nu mă ating de ei. Iar Axeria am priceput că au mai fost pe aici, se chemau Watford.

    Și de unde ca începător (B0) am plătit 1300 lei, acum la (B1) am să plătesc vreo 1800/2000 lei. E bine, e foarte bine. Sper să nu rămână doar Țiriac pe piață, ar fi trist să ajungem să-i plătim para… doamnele.

  17. #37

    Eu am RCA la Allianz și poți adăuga ce servicii extra dorești. In primul pachet peste cel standard poți alege asistenta rutiera și protecție juridica. Era până în 100lei in plus sau ceva pe acolo la o poliță pe 12 luni.

  18. #38

    unde-i tipa aia care explica de ce nu-i bun in romania, ca ‘sigurarile-s de kkt, ca vai si-amar si alte comparatii, epitete si interjectii.
    ah, stai, fara comparatii. alea din filme nu se pun.
    mi-a facut sor-mea asigurare pe masina mea care era pe numele ei, inca.
    a durut-o-n ghenunchi si a zis DA la tot ce i-au zis aia – ca doar eu plateam.
    si era 5500$ pe juma de an. cu toate casco-urile, furtuna, grindina, furt, cutremur si probabil razboi era prin clauzele alea.
    am trecut-o pe numele meu, masina, facut asig normala + casco = 1100$/an.
    era atat de scumpa pt ca eram al-2-lea sofer si ca cutremur, cade cladirea peste masina si etc.

    aia care asigura asigurarile din toata lumea, parca, sunt in Londra.
    nu cunoaste nimeni vreun romanache acolo?
    un bara-bara , dau mistreti sau calorifer nou cu 16 elemente la schimb?

    toti sunt alerti si dorm cu curu-n mana.

  19. #39

    Masina an fabricatie 2016/09, 2.0 diesel, clasa B8, 40+ ani sofer, 710 lei / 12 luni la Groupama, 801 Grawe. Oferte generate azi pe emag. Axeria si la mine e 1154 si Generali e 1332. Banui ca si la tine e la fel

  20. Pentru o Skoda Octavia 2, 2006, 1.9TDI, clasa B8, sub 30 de ani (anul asta implinesc 31) plateam asa la Asirom:
    2021: 650 lei
    2022: 1050 lei
    2023: 1393 lei

    • #41

      deci in 2 ani s a dublat. not bad

    • #42

      După o cerere pe Emag. Opel Corsa 1.2 2006 , B6, 52 de ani, anu trecut la Euroins 650 de lei. Acum cea mai ieftină pe 12 luni este la Groupama 702 lei.
      Âmi pare rău la domni sub 30 de ani 🙂
      Mbine, râd io da și mie mi-au dublat față de 2021 când a fost 400 de lei 🙂

  21. #43

    confirm pentru germania. avem full casco si inclusa o platforma/an (ca deh, eu sunt soferul principal si sotul vrea sa ma stie ‘linistita’ la volan).

    sper sa nu fie nevoie sa o folosesc, ca nu vreau sa ma prinda pana prostului pe autostrada cu cei doi copii in masina. noroc ca vorbesc germana, ca altfel as innopta acolo :))

  22. #44

    Nu stiu ce clasa de bonus ai tu dar eu la motor de 4l/450CP benzina am cam aceleasi preturi pe emag (banuiesc ca ofertele sunt pentru Merc cu motor de 2.2)

    i.imgur.com/WSRxUgv.png