Taxa pentru parcarea de reședință este stabilită prin hotărâre de Consiliu General pentru tot Bucureștiul, iar pentru anul 2021 valoarea ei a fost stabilită în aprilie 2020: 84 lei/an în zona A, 66 lei/an în zona B, 55 lei/an în zona C, 37 lei/an în zona D

E prima oară când văd și eu cât se plătește în mod real pentru dreptul de a-ți parca tigaia pe un loc denumit al tău, în București, capitală din UE.

Deci cum e aia, cea mai scumpă parcare e 84 de lei PE AN? PE AN?? Presupunând că un loc de parcare are vreo 4 metri lungime și 2 lățime, în bucurești, cel mai scump loc de parcare costă 8 lei metru pătrat? Adică tu, locuitor al capitalei, plătești metrul pătrat de teren cu 8 lei în cea mai scumpă zonă a orașului?

Nu am idee cât costă un permis de parcare în orașele civilizate, care și-au rezolvat problema traficului regulând, în primul rând, problema parcărilor, dar, în Munchen, de exemplu, sunt locuri unde parcarea costă 8 euro pe oră. Iar pe străzile dintre blocuri nu ai voie să parchezi dacă nu ai permis de parcare.

8 lei metrul pătrat?? Și ne mirăm de ce suntem sufocați de mașini, când orice tilică se duce și își ia două rable din germania, cu 2000 de euro și le trântește pe domeniul public, cu 8 lei metrul pătrat PE AN?? Deținerea unei mașini nu e un drept constituțional, până când posesia mașinii, în marele orașe, nu va fi un lux, niciodată nu vom avea un trafic decent.

Iar asta este un cerc vicios. Pentru că, neavând un trafic decent, autobuzele și tramvaiele nu vor avea pe unde să circule. Neavând pe unde să circule, oamenii se vor îndrepta spre mașini personale, mai bine stai 2 ore în trafic în mașina ta, decât în laboratorul de covid de pe linia 34. Asta va însemna și mai multe mașini, și mai mult trafic și tot așa.

Iar parcările alea de la intrările din bucurești nu le va folosi nimeni, niciodată, dacă nu vor fi obligați de taxe de acces mari, impuse direct, cu camere de luat vederi și amenda acasă.

Și știți ce e mișto? Că nimeni nu va lua deciziile astea, că doar nu vrei să superi alegătorii.