Practic, PcGarage are dreptate, deci are dreptate. Domnul din adevărul bătea câmpii. De aia e bine să mai întrebi și opinia celeilalte părți.
Practic, PcGarage are dreptate, deci are dreptate. Domnul din adevărul bătea câmpii. De aia e bine să mai întrebi și opinia celeilalte părți.
NOU
Nu inteleg. Pe 4 a primit tastatura si tot pe 4 a dat mail ca vrea sa renunte.
NOU
Tedi, ai citit articolul de pe adevarul ?
NOU
este cumpărată pe firmă
NOU
Omu era persoana juridica. Si nu a comandat produsul online (comert la distanta), ci l-a cumparat din magazin. Returul in maxim 48 de ore oferit de PcGarage pt produsele cumparate din magazinul fizic se refera doar la returul produselor cu vicii de fabricatie sau alte probleme de functionare. I-au pus la dispozitie chiar si un stand de probe unde omul ar fi putut sa incerce tastatura de gaming pe care el si-a luat-o pt a scrie pe blog. Cumuland primele doua (PJ + achizitia din magazin fizic), el nu avea nici un drept sa returneze produsul pe motivul “ma doare manuta cand scriu”, aia se aplica doar pt cumparaturile online, in general pt persoane fizice. Legea se aplica doar pt persoane fizice, insa majoritatea comerciantilor acopera si PJ pt cumparaturile online.
Bonus: a facut plangere la ANPC cand el are factura pe PJ :))
NOU
Merci Paul, nu stiam de diferenta intre pj si pf
NOU
mai nenea Arhi tu știi ca am un limbaj decent, dar astăzi …. mai dai în PLM de 25 Cm pe PC Garbage ăștia, după ce meci am avut astăzi cu ei … ii schimb. Caut un furnizor serios.
NOU
da-i*
NOU
Eu nu inteleg cum in mai putin de o zi ajungi la concluzia ca te dor degetele de o tastatura. La munca folosesc de la tastaturi standard pana la cele industriale, acasa am un Logitech de jocuri si niciodata nu am avut asemea probleme. In conditiile in care butonez cateva ore pe zi. Aici le dau dreptate celor de la PCGarage, dar nu si in cazul prezentat de Meeku.
NOU
Mâna nu mă doare de la tastatură, da’ după ce am călcat desculț pe niște taste uitate de catifei pe covor, am scăpat niște dumnezăi!
NOU
lego rulz. sau mai recent, cioburile de borcan
NOU
“Îmi obosesc mâinile și am devenit neproductiv”
Se apropie alegerile și doar n-am vrea să se întâmple asta, nu-i așa domnu’ jurnalist?
NOU
Eu atât vreau să scot în evidență din articolul ăla:
“Nu contează că eu îmi voi distruge sănătatea şi productivitatea folosind un produs care nu mi se potriveşte.”
WTF!?
NOU
Isi rupe unghiile in tastele alea rigide ma, n-ai inteles :))
NOU
Se stie ca PCGarbage este unu din cele mai de rahat magazine din Romania (cautati topicul dedicat de pe computer games).
DAR in acest caz ai au dreptate. Ciprian Rusen ala pute de prostie. El cumpara pe firma sa isi deduca TVA-ul si dupaia se duce la ANPC sa depuna plangere cumparand pe firma. Vai de viata lui. Daca asa de repede a ajuns la concluzia ca tastatura nu i se potriveste putea sa o caute in prealabil intr-un show room sa se joace putin cu ea si sa isi dea seama ca nu e pe gustul lui. El avea nevoie de material pentru un articol si cauta scandal. Jurnalistul cucului.
NOU
Din ce am inteles el nu este jurnalist, ci blogger la adevarul. Da? Desi se foloseste de blogul adevarul pt a ataca un magazin cu care are o disputa la nivel personal
NOU
Paul, probabil le-a cerut de o placinta de paste si, cum n-or fi cotizat, s-o fi gandit el un pic sa arunce cu niscaiva noroi in ei. Doar ca a aruncat mai mult spre el…
NOU
Din factura omului vad ca este persoana fizica autorizata. Diverse opinii de pe site-uri de specialitate par sa convearga spre concluzia ca statutul de PFA nu inseamna personalitate juridica. Deci e persoana fizica.
Opiniile hateresti de genul “deduce TVA” sunt ridicole. In orice tara civilizata, orice persoana are dreptul sa-si deduca acele cheltuieli care le face pentru a lucra. Rezulta doar ca Romania inca nu e tara civilizata, nu ca omul a fost incorect ca a cerut factura.
NOU
Atunci situatia este simpla, a invatat o lectie ce l-a costat 64.45 lei: NICIODATA NU CUMPERI DE LA PC GARBAGE.
NOU
64.45 e doar tva-ul
NOU
Ai mare dreptate. M-am uitat eu gresit. Valoarea invataturii a fost de 268.54. 😀
NOU
Ai dreptate PFA nu înseamnă “personalitate” juridică ci persoană juridică. Cu alte cuvinte ca și PFA ești autorizat să desfăşori activități comerciale, poți deduce cheltuieli, TVA etc.
Ca majoritatea lucrurilor din țara asta alegerea denumirii de PFA pentru a desemna aceasta entitate juridica nu a fost cea mai fericita alegere din cauza ușurinței cu care se poate face confuzie cu Persoana Fizica (adica oricare dintre noi ca individ).
În orice țara “civilizată” TVA deduci doar dacă desfasori activitati comerciale si daca esti inregistrat ca plătitor de TVA.
Hai să nu ne alintăm aiurea. Azi dreptatea e la comerciant.
Mâine cine ştie…
NOU
Constatarea mea e de multe ori in Romania firma e mai “persoana” decat persoana in persoana.
Parerea mea e ca daca ANPC ii raspunde ca nu se ocupa de PFA greseste… Intr-adeva, PFA este inainte de A PF adica persoana fizica. Care -in particular a primit Autorizatia sa face chestii. Chestii care includ decontul TVA de la tastatura PC Garage.
Care PC Garage n-ar trebui sa aduca chichita asta la inaintare ca e de porc.
NOU
Ar trebui sa se adauge, in lege, la definitia “viciului de fabricatie”/”problemei de functionare”, si mofturile unuia sau altuia…
Problema tastaturii e una singura: stupid user error.
NOU
Saracutul, cat l-or mai fi durut degetele sa scrie un post asa de lung…
NOU
Prostia se plateste si asa trebuie sa ramana. Cand iti cumperi tastatura de gaming ca sa o folosesti pentru scris intens atunci esti la fel de destept ca aia care cumpara i7 ca sa le mearga Word mai bine.
NOU
Cati hateri pe aici, nu ma gandeam…
Omul a cumparat un produs si nu a fost multumit de el. Indiferent de motiv pe afara, prin tarile alea la care va tot raportati ai posibilitatea sa returnezi produsul.
Ca e persoana juridica sau nu e nerelevant pentru o firma serioasa mai ales cand vorbim de un produs de 50 euroi. Ala zice ca a cumparat de 30000 roni de la ei, cum sa nu gandesti si sa te dai cocos cand orice taranete are discount de 2% la pc garage.
Unde erati mai fratilor cand se plngea arho de diverse produse si voi toti, da, da, ai dreotate sunt de cacat ar trebuii sa le poti schimba. Ca eu nu prea v-am vazut.
NOU
de ex noi returnam fara motiv biciclete timp de 100 de zile. Practic iti iei bicicleta primavara si o trimiti inapoi toamna :). Mi se pare penibil sa nu iei un produs inapoi cand un client nu e multumit. Dar pe de alta parte nu am avut niciodata shop in ro si nu pot sti procentul de retururi inventate
NOU
Am citit articolul din Adevarul. Ce-am inteles:
“PCGarage blabla sanataea si productivitatea blabla rigide blabla sanatatea si productivitatea blablabla sanatatea si productivitatea.” Am mentionat santatatea si productivatea, nu?
Doamne ajuta la toata lumea!
NOU
Dpdv legal, PC Garage are dreptate. Am patit-o si eu cu ei, am inteles situatia si mi-am asumat vina ca am fost cascat si nu am citit mai atent termenii si conditiile inainte de a cumpara.
Totusi, faptul ca profita de portita pe care le-o ofera o lege cretina si prefera ca pentru un banal retur sa piarda clienti care le-ar mai fi bagat mult timp inainte bani in conturi dar mai nasol prefera sa aiba clienti nemultumiti spune multe despre ei dar mai ales despre respectul care il au fata de acestia.
Pana una alta, in ciuda preturilor putin mai mari cumparam de la emag.ro 🙂
NOU
Cred ca suntem multi care lucram cu oameni, vindem servicii, produse palpabile etc. Cum citisem si mai sus… LEGAL PC Garage este acoperit. Client bla bla sanatate periclitata, nu e multumit, plange in curtea scolii. DAR !!! traim intr-o societate/tara care din pacate nu se pune mult accent pe investitia pe termen lung, munceste azi mai mult si vei vedea rezultatele bune in viitor. PC Garage putea sa frumos sa primeasca returul, si in loc sa ii dea banii cash inapoi, sa ii dea un voucher valoric, iar banii ramaneau in firma , poate omu mai putea extra si isi lua alta tastatura mai scumpa. si cel mai important aveau grija de un client fidel, care poate aduce pana la alti 10 clienti (conform teoriei). Garaju’ trebuia sa se uite putin in istoricul clientului si sa isi zica: Stai nene ca omu asta isi face cumparaturile de la Carrefour si PC Garage. Hai da-i incolo de 300 de lei si sa il ajutam, ca pana la urma suntem “prieteni” de ani de zile. Asta e greseala facuta de Garaj.
NOU
@ardeleanu, mie mi-au refuzat returul cand eram dispus sa cumpar un produs cu vreo 600 lei mai scump.
Si nu, n-am vrut sa fac retur doar sa ma aflu in treaba. Pur si simplu cumparasem un produs pentru care anumite chestii nu erau specificate nici in descriere dar nici de gigel ala care face review-uri video. Cum ar fi faptul ca raman amprente pe el ca pe cea mai proasta jucarie chinezeasca. Si nu, nu a fost un produs foarte ieftin. A costat vreo 2600 lei dar nu asta e important.
Asta e politica lor si se pisa pe clienti cu bolta cat timp legea nu ii forteaza sa le ofere anumite drepturi.
La timpul ala am vorbit si cu cineva de la conducerea PC Garage. Mi-a spus exact acelasi lucru ca si angajatii, insa pe un ton ceva mai prietenos si respectuos. Am apreciat, le-am multumit pentru colaborare si le-am urat cat mai multi clienti multumiti pentru ca eu, pe firma cel putin, voi alege emag.
NOU
Vrajeli de la PcGarage.
Am cumparat si eu un notebook in urma cu un an, in aceleasi conditii, pe firma, pentru munca. Surpriza insa, dobitocii de la DELL s-au gandit ca windows 7 e deja depasit, si i-a durut undeva ca driverele pentru windows 7 sunt busite, incat noul meu I7 mergea pe windows 7 mai prost decat athlon-ul din 2003 al lui taica-miu. Pe 8 sau ubuntu, mergea perfect, asa ca dupa 3 zile in care am testat pe 7, drivere oficiale, neoficiale etc, m-am hotarat sa-l duc inapoi. Dar, surpriza, mi-au servit acelasi rahat, nu esti PF -> dispari.
L-am dus la garantie, l-au pornit, “porneste? … mai departe nu e problema noastra”.
Si acum stau cu windows 8, cu start8 si alte dracii, si le umplu frumos frigideru de fiecare data cand plec in deplasare…
NOU
baga 8.1 l-au facut sa arate mai a 7
NOU
Same shit si la mine, dar de la emag. Mi-a venit cu sistem Ubuntu. Il dau jos sa ii instalez W7, in niciun caz nu mergea nici cum. Merge perfect cu W8 evident, desi nu-l suport deloc. Ma rog, asta este…
NOU
Pe langa faptul ca ne place sa porcaim oamenii ca scriu pe un blog de ziar si nu pe blogul personal, de parca marea problema ar fi ca omul nu si-a permis sa isi cumpere propriul domeniu, vad ca autorul e oarecum apreciat pe Amazon www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=ciprian%20rusen
PC Garage e acoperit legal, e drept. Pe de alta parte, daca nu esti multumit de un produs (chiar daca l-ai luat pe firma, dar statutul tau nu te incadreaza ca retailer care ar vinde produsul mai departe pentru un pret mai mare), e cam de porc sa nu poti sa il returnezi. Iar TVA-ul ala nu il deduce din banii lui PC Garage, deci de ce ar conta asta?
NOU
@Dilvish: Ce laptop fantoma ti-ai luat, nene ?
NOU
mie mi se pare normal să respecţi clientul. indiferent de cât cumpără de la tine. din câte ştiu poţi returna un produs, dacă eşti nemulţumit. există şi o lege în sensul ăsta dar ca orice lege o respectăm sau nu. bine, există nişte limite mai mult de bun simţ, că nu poţi returna o pereche de blugi după ce i-ai purtat o săptămână. în cazul de faţă omul îşi exprimase dorinţa de returna produsul şi de a cumpăra altul mai scump, aşa că nu înţeleg poziţia magazinului, mai ales că venise în 24 de ore de la cumpărare nu peste nu ştiu câte zile. orice magazin are pierderi iar tastatura respectivă putea fi revândută la un preţ mai mic. există în magazine produse deteriorate din varii motive (dar funcţionabile) la preţuri mai mici decât cele aflate în stare perfectă. la fel cum, dacă iei produsul expus, beneficiezi de o reducere. există şi o vorbă aplicabilă comercianţilor, pierzi-câştigi negustor te numeşti. la noi este o problemă când vrei să returnezi ceva chiar dacă ai toată dreptatea din lume.
NOU
Ai fi uimita la faza cu hainele. Prietena mea – designer de meserie cu PFA si contract de consignatie intre ea si un magazin asa pentru bugete mai mari din Cluj (gen o rochie de la 500 de lei in sus): vine o cucoana proasta si-si cumpara paltonul de 1500 de lei confectionat de prietena mea, il incearca si ras-incearca, total vreo 20 de minute stat in magazinul ala si uitat la palton daca sa-l ia sau sa nu-l ia (asta dovedeste si marturia casieritei si marturia camerelor de luat vederi). Il poarta 45 de zile si apoi vine la magazin sa ii spuna o poveste duioasa cum ca ea nu a vazut ca a platit pe card 1500 de lei, ca pruncii ii mor de foame si ca ea a crezut ca paltonul costa 150 de lei, ca vrea banii inapoi. In conditiile in care produsul nu era defect, ii era bun, nu prezenta nimic de comentat. Ah da, si cucoana imbracata bine de sus pana jos cu papuci Guess, geanta YSL si ochelari Gucci sa nu uitam :))) . Yeah, right. De mentionat ca stiu cum e paltonul si cat de scump a fost materialul + manopera deci nici cum sa-l vanda mai ieftin + adaosul magazinului. Sa nu se fi dat aia de pamant in magazin cu urlete si trambite si amenintari cu OPC si cacaturi din astea n-ai idee (tipa fosta contabila cu cateva procese pe rol contra firmei ei – deci practic isi daduse si firma la care lucrare in judecata). Patroana magazinului, proasta de ea, pentru ca avea nereguli in magazin, ii ramburseaza toata suma pe motiv ca “nu a vazut corect pretul” . Sa mai zici ceva? :~ Ca eu si a mea prietena, mute am ramas.
NOU
PFA nu e persoana juridica, e persoana fizica, asa cum ii spune si numele. In plus fata de o persoana fizica oarecare, un PFA are dreptul sa faca niste activitati comerciale, pentru care plateste impozit. Tot asa cum un salariat nu e persoana juridica doar pentru ca incheie un contract de angajare la firma la care lucreaza si plateste impozit. Tot persoana fizica ramane. Daca intri ca parte intr-un contract, iei niste bani pentru un serviciu prestat sau iti vinzi masina personala, asta nu te face persoana juridica. Si tocmai de-aia ii si zice persoana fizica autorizata, ca e persoana fizica. Daca era persoana juridica ii spunea societate comerciala inidividuala, sau ceva asemanator. Prin urmare pc garbage vorbeste prostii si arata cat de incompetenti sunt.
Aia cu returnarea in 48 de ore e o vrajeala maxima. Cei de la pc garbage sunt niste nesimtiti carora putin le pasa de clienti. Parca ar fi angajati la stat. Au un sictir in ei si o sila de iti vine sa le lasi produsul si sa pleci in alta parte. Se uita la un calculator care are defecte evidente (butoane care nu merg, zgarieturi pe el) si te trimit la “service” de unde vei primi raspuns in cateva zile daca e stricat sau nu (desi, repet se vede cu ochiul liber ca e busit). Ei spun ca poti returna produsul in 48 de ore daca e stricat, dar Gigel managerul lor, specialist in calculatore, nu isi poate da seama ca e stricat doar pentru ca nu ii merg butoanele. Asa ca nu ti-l primeste inapoi, pentru ca tehnic el nu e stricat, pana la proba contrarie. Proba contrarie se face in “maxim 5 zile – o saptamana (??? logical fail)” in service. Asta doar pentru ca isi permit si pentru ca romani nesimtiti.
NOU
da ma. legal cei de la PC Garage au dreptate. Pentru ca m-am lovit si eu de mizeria asta.
Pentru a putea returna un produs trebuie sa fie luat online si adus cu curierul. Daca e adus cu masina lor personala, intri la muie.
Eu am avut anul trecut niste cumparaturi aiurea pe it si n-am prea putut sa le intorc cum trebuie. La ram mi-au zis ca imi dau 80% (nu pc garage). Am fost de acord ca mai bine pierzi 20 de lei decat 200.
Dar. Ideea e ca ar trebui schimbata legea. Sau comportamentul firmelor.
Cum verifici tu tastatura? Cauti reviewuri pe net? Daca era de gaming ce? Daca e campanie platita: CE? Ce se poate intampla, sa se comporte mai multi ca aia de la emag – adica sa ai o perioada de retur “fara intrebari”?
NOU
“Pentru a putea returna un produs trebuie sa fie luat online si adus cu curierul”
O mentiune, pentru a putea returna un produs este suficient asta: ” trebuie sa fie comandat online” . Poti comanda online, ridica de la sediu si esti acoperit de O.G. 130/2000, care acopera persoana fizica.
La PC Garage exista “Renuntarea la cumparare” OG 130/200, doar la persoane fizice, ai 10 zile dreptul la renuntare si “Returul de produse” , 30 de zile, in conditiile lor(vicii, produs gresit..).
La Emag lucrurile sunt mult mai simple: 30 zile drept de retur, persoane fizice sau juridice.
NOU
daca nu s=a schimbat in ultimul an, e cum zic eu 😀
NOU
in plus, vezi cum “dreptul la replica” seamana fix cu ce zicea giga:
– atitudine superioara
– muie
– oricum nu iti schimbam produsu
– ne doare in pl de client
NOU
In primele alineate, chiar omul respectiv citeaza ” În 48h poţi returna produsele nefuncţionale sau cu vicii de fabricaţie.”. Nefunctional, adica nu se deschide, nu functioneaza; iar prin “vicii de fabricatie” eu inteleg ca nu i se aprinde un bec, are o tasta ciobita/stearsa/lipsa… adica niste lucruri care mi se par vizibile si pot fi dovedite, aratate.
Dar daca defectul gasit la produs nu e “palpabil” (ex: nu se aprinde/apasa Caps lock), ci subiectiv (“ma simt neproductiv” pentru vanzator are aceeasi greutate cu “nu se reflecta lumina lunii pline cand inclin tasta Tab spre vest”), atunci firma e acoperita si clientului i s-a adus exact asta la cunostinta.
Mie mi se pare formulat destul de clar. Lui, nu.
NOU
In ce lume traim daca ajungem sa emitem pretentii de
ergonomie de la o tastatura de 100$.
NOU
Eu am o tastatură ergonomică de 75 de lei, în condiţiile în care scriu cod şi cîte 7 ore, uneori. De cînd o folosesc, am scăpat de durerile de încheieturi, scriu mult mai repede şi am impresia că toate celelalte tastaturi sînt strîmbe. Microsoft Comfort Curve 3000 o cheamă.
NOU
chiar ajuta chestia aia?
NOU
Dacă mă întrebi pe mine, da, funcţionează. Nu sînt fan Microsoft, am cumpărat-o mai mult de curiozitate. Cînd am observat că nu mai am mîinile obosite, deşi scriam la fel de mult, parcă nu-mi venea să cred. Durează vreo două săptămîni pînă te obinşuieşti, pe urmă nu o să mai vrei altceva. Chiar îşi merită banii.
NOU
bah fratzica, rusen asta e prost de pute. Cum dracu lucreaza el la Adevarul ? Cum se injosesc aia incat il lasa sa publice asa ceva ? “SteelSeries Apex s-a dovedit rapid a fi un produs cu vicii de fabricaţie care urmează să-mi afecteze negativ sănătatea cât şi productivitatea”
WTF?
Sa nu ma mai mir ca multi de pe aici habar nu au ce e ala PFA si nu fac diferenta intre o persoana fizica si una juridica … a naibii educatie.
NOU
Da ce, crezi ca la Adevarul lucreaza toti ilustrii si desteptii din domeniu? Ai fost macar in interior, sa vezi ce debandada si muie si-o iau cam toti care lucreaza pe acolo?
NOU
atitudine mizerabila a celor de la pcgarage, chiar daca legal nu aveau nici o obligatie.
NOU
PC Garage au vechime in mizerii de genul, sa nu uitam de altii ca:
ubergeek.ro/2014/02/28/garantii-la-pcgarage/ – pt ca indexare
NOU
Vad ca e multa confuzie, asa ca o sa va spun eu ce zice LEGEA:
1. Produsele cumparate din magazinele fizice pot fi returnate in MAXIM 24 de ore. Deci 24, nu 48 cum au unii comercianti, iar asta e legea care se aplica de la magazinele de paine pana la cele de bijuterii.
2. Produsele cumparate online pot fi returnate in termen de maxim 10 zile lucratoare. La fe este o prevedere care se aplica pentru ORICE produs cumparat online, tocmai pentru ca nu ai posibilitatea sa-l vezi/probezi cand il cumperi.
3. Produsele nu pot fi returnate DECAT DE PERSOANELE FIZICE, legea pentru persoanele juridice nu prevede asa ceva.
Cu lucrurile astea bine intiparite in minte, individul ala de la Adevarul nu a indeplinit doua dintre conditiile de mai sus: era PFA (asociat in ochii legii cu o PJ) si s-a cacat pe el in mail-uri timp de 4 zile pana au expirat cele 48 de ore. Sunt curios ce raspuns o sa primeasca de la OPC.
Am vazut mai sus ca sunt tot felul de persoane care se plang de diverse intamplari cu PCGarage unde reclama fix ca nu s-au incadrat in una dintre cele 3 conditii LEGALE de mai sus. Pai sa nu fie cu suprarare, dar eu daca imi fac un magazin sau o firma, scopul meu este sa fac profit, nu caritate, iar atat timp cat RESPECT LEGEA nu vad ce mi se poate reprosa. La fel si cu PCGarage.
Eu personal lucrez in IT, sunt client platinum la PCGarage si la inca cateva magazine de componente IT (Evomag, Shop4PC, etc) si pana acum nu am avut probleme de garantie sau de retur cu nici unul dintre ele, tocmai pentru ca am fost atent la conditiile de garantie si retur.
Si mai am de spus o chestie, referitoare la alta poveste care circula pe net cu un baiat caruia i s-a stricat memoria dupa un an de folosire si la garantie nu au putut sa i-o inlocuiasca pentru ca modelul respectiv nu se mai fabrica dar i-au stornat suma cu care a cumparat memoria respectiva. Problema lui era ca pretul memoriei se dublase intre timp si acum incepuse sa faca scandal pe internet despre asta. O chestie similara am patit-o si eu numai ca era vorba de niste SSD-uri iar pretul lor s-a injumatatit intre timp asa ca mi-a fost stornata o suma cu care am putut sa imi cumpar SSD-uri de capacitate dubla la acelasi pret… Unde e vina celor de la magazin?
@Dilvish ura ta este indreptata spre cine nu trebuie in acest caz. In primul rand daca ai cumparat respectivul laptop pe PJ trebuia sa te duci sa-l iei din magazin si sa-l testezi iar in al doilea rand nu scrie nicaieri ca acel laptop trebuia sa mearga in anumiti parametri, doar sa mearga, iar magazinele nu sunt ONG-uri caritabile.
NOU
Smartass, PFA e persoana fizica. si asta cu “nu trebuia sa mearga in anumit parametri, doar sa mearga” mi se pare perla secolului. Adica putea sa aiba jumatate din ecran nu pixeli morti, doar doua taste functionale si sa fie fara baterie, ca dupa definitia ta tot mergea:
– ii faci ferestrele mai mici, sa incapa pe jumatatea de ecran functionala
– ii pui un mouse si iei literele de undeva cu copy-paste cand vrei sa scrii
– il bagi in priza si nu ai nevoie de baterie
You’re a genius!
NOU
1. aici nu e vorba ca aveau PC Garage sau nu acoperire pt ce au facut – stim ca din punct de vedere legal totul e ok, insa situatia e de porc. fidelizare de client, ce sa mai… si apoi ne uitam la altii si vedem ca se poate(chiar daca esti PJ)
in momentul de fata s-a ajuns ca diferentierea intre magazine sa se faca la servicii – diferenta de pret, de cele mai multe ori e ignorabila si e bine de stiu care sunt acele magazine care te trateaza ca la carte si post achizitie
2. daca ai fi urmarit discutia cu baiatul cu ramii, ti-ai fi dat seama ca acel RMA pe care l-a facut el, puteau sa il faca pcgarage – nu i-ar fi costat absolut nimic si ar fi ramas cu un client fidel + o experienta placuta post achizitie. lasam la o parte gargara cu pret dublu.
si nu. nu sunt impotriva PC Garage, critica aceasta se vrea a fi constructiva
NOU
well, citind dreptul la replica, omul probabil s-a duc cu fumuri si le-a zis din start ca daca nu ii iau tastatura, o sa ii porcaie pe adevarul.
asa ca oamenii au decis sa aplice litera legii.
NOU
E drept ca zice de cateva ori (incepand deja din mailuri) “va pierdeti un client cu mot”, “bai si chiar voiam sa cumpar, dar acuma gata, nu mai” si “am zis eu de bine, dar am sters, ca m-am suparat”. Mie toate astea imi amintesc de pustanii care lasa comentarii gen “va pierdeti publicul ca nu-mi place mie cutare episod” sau “o sa le zic la toti ca sunteti naspeti si o sa va pierdeti toti clientii, imediat dupa mine” si “doar stiti ca eu va asigur 90% din vanzarile lunare; cum, nu ma stiti pe nume in toata firma!?”. Ei, acum raspunsul ar fi da.
Tind sa cred ca s-a si dus direct nervos la ei (probabil cu aceeasi atitudine inceputa in primele mailuri), in conditiile in care (daca intr-adevar s-a dus la receptie si nu in alta parte) receptia are o putere limitata. Ce zic eu aici e doar o presupunere, ce zic PCG e o declaratie.
In alta ordine de idei, nu detaliaza nicaieri cum anume ii pune tastatura sanatatea in pericol. Am cautat. Probabil e prea dura si poate constitui un pericol domestic, daca cineva este lovit cu ea in cap. Asa, da.
NOU
e vorba oarecum de ergnomie. eu stau zilnic pe minim 3 tastaturi, si daca pe cea de la munca pot sa scriu foarte bine, pe cea de acasa care e de gaming nu am nici pe departe acelasi randament.
tastele au cursa mai lunga, sunt mai tapene, e facuta sa stai confortabil cu mana pe zona “wsad”, nu sa o plimbi peste toata tastatura.
oarecum inteleg ca are probleme, dar nu inteleg ce asteptari avea de la o tastatura care are un design pentru jocuri. si daca tot vrei sa testezi produse pe banii unei firmei, le comanzi online pe persoana fizica.
NOU
@DeeDee: cred ca se numeste sindromul tunelului carpian. nu te omoara, in mod sigur, si cred ca a cam exagerat omul cu atatea repetari de “imi distruge sanatatea”. dar, in definitiv, cand dai banii vrei sa ai un produs pe care sa il folosesti cat mai bine.
NOU
tunelu e neplacut. E amuzant sa te chinui sa te stergi la cur.
Tot o dati p-aia cu “gamming”. Plm, poate nu a vazut. poate nu a inteles cum vine aia. Poate vrea sa se si joace.
plm bre. aici vad atitudinea “hahaha, un prost si-a luat-o, hai sa radem de el”.
NOU
ce ]nseamnă respectul pentru client? vedem în filmele americane că o domnişoară cumpără o rochie specială, nu-i dă jos eticheta, o poartă o seară şi are grijă să n-o disztugă şi a doua zi o duce înapoi. fără comentarii. poate că m-a luat valul cumpărăturilor şi, ajunsă acasă, am văzut că bugetul nu-mi permite. deci, se poate. bine e specific mai mult femeilor dar e vorba de principiu. nepoata mea a ajuns anul trecut în Arizona, la un concurs. acum, ei nu erau copii cu bani mulţi şi mâncau la un local mic, mai mult burgeri şi cartofi de nu-i mai trebuie burgeri toată viaţa. masa de prânz îi costa undeva la 8 dolari de persoană. într-una din zile au dat comanda şi au aşteptat. veniţi din România nu au dat importanţă timpului de aşteptare. când le-a venit comanda, pentru că localul avea afiş că în cinci minute eşti servit iar cele cinci minute erau zburate demult, i-au anuţat că ceea ce au comandat era din partea casei. ca o scuză. bine, ei au dat contravaloarea băiatului care-i servea de şi-au făcut un prieten. adică vreo 50 de dolari de a sărit ăla în sus de bucurie. cum privesc ei 50 de dolari şi cum îi privim noi. cam ăsta e respectul pentru clienţi. zic şi io.
NOU
@Ahmet, este vorba de performanta, nu despre “mers” fizic. Daca nu te pricepi la IT, nu te mai baga pentru ca te faci de ras. Si daca vrei sa stii, exista reglemetari (probabil ca si UE, dar conditii alre producatorilor sigur) care spun ca in functie de dimensiune, ecranele pot sa aiba un numar de pixeli morti pentru care nu se acorda garantie. Nu poti sa ceri despagubiri, garantie sau inlocuire pentru lucruri care nu sunt in specificatiile producatorului. DELL nu zice nicaieri CUM trebuie sa mearga un laptop, iti zic doar ca merge.
NOU
My young friend, cand eu incepeam “sa ma pricep” in IT tu te incaltai cu caciula si iti puneai olita in cap. Si renunta la insistentele astea cu “merge” si cu inventiile despre DELL, ca devii penibil. “A merge” nu e o functionalitate a unui device. Exista un set de specificatii incluse de producator in documentatia produsului. Specificatii de performanta si de functionalitate. Daca nu le indeplineste, inseamna ca “nu merge”. Si aici nu ma refer la tastatura, ca acolo sunt sigur ca nu exista specificatia de “nu te doare mana dupa o ora” sau “e nevoie de 0.05 Kgf ca sa apesi o tasta”.
NOU
@Ahmet, atunci zi-ne și nouă care-s specificațiile de performanță pe care le spune Dell.
NOU
PFA are aceleași drepturi privind comerțul la distanță ca si persoanele juridice. Prin urmare da, nenea de la Adevărul e prost de pute c-a pus problema așa.
Dar asta nu justifică nici reacția ălora de la PCGarage. eMag-ul poate să permită retur indiferent ce tip de cumpărător ești fără prea multe detalii. Și mi se pare și normal să permiți treaba asta (în anumite limite). Mai mult, jegoșii de la PCGarage au un stil extrem de scârbos de-a da “replica”. Și pentru chestiile astea le urez faliment plăcut și ruperi anale.
Și înc-o dată muițe și bloggerilor care le fac reclamă și au sărit repede de cur în sus să-i apere acum da’ n-au comentat nici o vorbuliță în cazurile în care n-aveau dreptate.
NOU
@Ahmet, nu stiu ce varsta ai tu, dar eu ma ocup de IT de prin 1984 de pe vremea benzilor magnetice si a Z80-ului, dar asta nu e relevant, cum nu este relevanta discutia cu tine dintr-un singur motiv: habar nu ai pe ce lume traiesti. Tocmai ca tastele au in specificatii exact forta necesara pentru a atinge punctul de activare, dar un laptop nu are in specificatii timpul necesar pentru a porni un program sau a afisa o poza. Ai inteles? Ca sa nu mai zic ca garatia pentru produsele software este cu totul alta mancare de peste.
NOU
Esti amuzant :). Si confuz. Un laptop nu are in specificatii timpul de raspuns al unui program pentru ca sunt doua lucruri diferite, Bill Gates care scriai cod masina in anii 80. In general, un program nu are cum sa aiba specificat un timp de raspuns fix, pentru ca asta depinde de platforma hard pe care ruleaza si, mai ales, de ce se intampla intr-un anumit moment pe platforma aia. Exista teste de performanta pentru un soft pe un anumit set de configuratii, exista configuratii recomandate pentru o sesiune de lucru acceptabila pentru utilizator, dar nu exista specificatii de timp de raspuns. Decat in cazuri foarte speciale, in care e un soft critic pe o platforma dedicata (vezi sateliti), dar asta e alta poveste.
Si oricum aici discutam despre ce inseamna ca un calculator “merge” sau nu. Adica sa poti apasa butoanele si sa ti se vada desenele animate pe ecran, ca sa intelegi si tu. Nu i se apasa butoanele sau nu se vede Mihaela pe youtube ca jumate din ecran e mort – nu merge calculatorul. Chiar daca se aprinde si face bip. Astia de la dell cred ca ar fi foarte fericiti sa afle ca un laptop trebuie doar sa “mearga”, dar nu conteaza si “cum merge”.
NOU
Doar de curiozitate, daca am avut HC85, Tim-S, ZX Spectrum, deck dedicat pentru jocuri, am diploma de Saboteur si de Fist, se pune ca ma ocup si eu de IT de 30 de ani? Sau, daca pun cornetele facute din “hartie de calculator” sau cardurile de “Capitaly” (un soi de Monopoly zonal) iau spor de vechime? Am uitat sa zic de
calculatorul de buzunar Texas Instruments adus in anii 70 din America…
Discutia aceasta este PATETICA, iar cei care sustin gestul facut de magazinul mentionat sunt realmente PENIBILI. Ce rahat legatura are ce scrie ala, la cine (multi dintre voi vor intelege “cui”), cat e de prost sau de destept, ca a cumperat pe PFA sau PJ, cand realitatea este ca a fost tratat cum NICIUNUL DINTRE PSEUDO-LIDERII DE OPINIE DE AICI nu si-ar dori sa fie tratat? Wtf, omul a facut o greseala, ce e asa de greu sa ii dea un refund? De ce, pentru un client care la o marja de 2-3% ti-a bagat in buzunar totusi niste bani, sa nu faci o “exceptie”?
Traim intr-o lume in care toti ne-am dori calitate a vietii, a produselor sau serviciilor pe care le cumparam, dar suntem cocosi numai cand ia unul o tzeapa. E prost de pute, nu stia lumea de el pana acum dar a aflat, etc, cand in fond omul si-a aparat un drept fundamental in orice lume civilizata – la care cei despre care m-am referit folosind MAJUSCULE d0ar sperati.
Sariti haterilor si dati in butonul rosu, vreau sa vad cum scrie “comentariu josnicalos”.
NOU
Am avut HC90 cand eram deja batran, si sunt tatic la Saboteur si la Double Dragon. Iar la Zynaps si Lemmings rulam fin, pana mi s-a stricat caseta. I was there when Warcraft I was launched!!! And Dune II. Si am avut si cartele peforate 🙂
NOU
PFA este PERSOANA FIZICA virgula AUTORIZATA sa faca activitati generatoare de profit, altele decat munca remunerata prin salariu; profit pentru care platesc un impozit. E stupid sa zici ca o persoana FIZICA este de fapt persoana JURIDICA. Intelegeti naibii odata acest amanunt, PFA e persoana fizica si atat.
NOU
Părerea mea e ca PC Garage pierde din treaba asta, chiar in cazul in care au dreptate. Ce au scris cu privilegiul returnării mi se pare aroganta, e n-as cumpara de la o firma care tratează clienții de sus.
NOU
S-au aparat cu duma “dupa fapta si rasplata” , gen au primit un comportament atat scris cat si fizic – face 2 face de cacat si au raspuns inapoi la fel. Pe de o parte e de inteles, pe deoparte nu din prisma faptului ca “clientul nostru, stapanul nostru”, mai ales cand e vorba de un client fidel (ma rog eu asa vad situatia, prefer sa-l pup in cur pe ala, daca e sa o zicem pe sleau, care imi aduce milioane de lei pe luna/an ori whatever si sa-l mai am aproape inca cativa ani decat sa-l pierd pentru o tastatura, adica e ca si faza cu orange: bai vi-s client pe abonament de mai bine de 9 ani cu facturi de peste 300 de lei pe luna/firma: “faceti-mi si mie o varianta profitabila pt a cumpara telefonul cutarica, nu ma luati cu alte abonamente noi si cacaturi ca la un incepator” ). De multe ori, atitudinea si modul cum pui problema conteaza, indiferent ca gresesti sau nu, putand sa rezolvi multe cu un mod de abordare diplomat.
NOU
Daniela, să returnezi un produs după 45 de zile cred că nici americanii nu acceptă. oricât ar fi ei de politicoşi cu clienţii. când spunem de dus rochiţa a doua zi retur spuneam şi că persoana care face asta trebuie să fie foarte atentă. că nu poţi să ai eticheta şi să duci rochia pătată. nici chiar aşa. de fapt, ca la noi la nimeni.
NOU
Eu stiu chestia asta, dar iti povesteam ca in Romania se poate si mai rau si mai stupid de altfel :))))
NOU
@ der: de acord cu tine.
Toate lumea sare de cur in sus, ah, vai, dar ce prost a fost ala, dar cum se poate sa nu stii cum se scrie la o tastatura, etc. Cand o sa aveti ocazia sa ajungeti intr-o tara in care clientii sunt respectati, poate va veti schimba parerea (slabe sanse oricum…).
In UK,Germania,Olanda, si multe alte tari din EU, poti sa iei icepand de la o surubelnita pana la o para. Tin sa va anunt ca pe toate produsele in UK (lapte,mere,pc-uri,ce vrea mama voastra) scrie ca : POTI RETURNA PRODUSUL DACA NU ESTI SATISFACUT. Acum binenteles ca fiecare magazin are reglementarile lui, in UK spre exemplu ai timp de 10 zile -30 zile sa invoci orice motiv vrei tu. ex: Nu mai vreau bananele astea pe care le-am luat ieri pentru ca miros a p**a.
Si cu cea mai mare placere, oricine iti va face refund la ORICE PRODUS in valoare de ORICE SUMA.
Asa ca nu va mai cacati atat pe voi ca omul a fost idiot…se mai intampla sa faci greseli de genul. Nu toti s-au nascut cu tastatura de gameri in brate, si nici nu sunt IT’isti de prin 1984.
Magazinul a procedat corect probabil din punct de vedere legal. Din punct de vedere etic, au facut o greseala mare. Legea e de vina ca le permite astfel de abuzuri.
Si DA, sa nu poti returna un produs in maxim 10 zile indiferent de motiv mi se pare un abuz. Dar ce conteaza parerea mea in fond si la urma urmei….
NOU
La PCGarage, de cand s-au schimbat patronii, nu mai exista acea atmosfera de prietenie si intelegere care exista inainte. Cazul meu, laptop cumparat, descoperit in aceeasi zi ca nu prinde retea wireless nici la 1m de router, doresc sa il returnez in 48H. Pai nu se poate, pentru ca a fost ridicat din sediu. Nu au inteles cum se incheie contractul la distanta nici dupa copy paste din textul legii, au fost inflexibili si in general a fost o experienta dezagreabila.
Solutia a fost desfacerea laptopului la ei, conectoarea placii de retea wireless si reasamblarea. Nu stiu exact care e situatia garantiei, avand in vedere ca nu au avut un sticker Lenovo sa puna peste. Dar nu sunt utilizatorul final al laptopului si nu am fost eu de fata la operatie.