Deși am o diplomă de agent de valori mobiliare de la CNVM, în general nu aduc vorba aici despre investiții și alte rahaturi, pentru că știu cât de periculos este și cum poți să îți lași și chiloții în tot felul de scheme cu acțiuni sau pariind ca un tâmpit pe linia de FOREX a vreunei companii.
Voiam doar să scriu că nu aș vrea să fiu în pielea vedetelor autohtone care, când Bitcoin era la 20 000, recomandau cu căldură să cumpărăm pentru că, citez, nici la 30 000 nu se oprește. Sper sincer că măcar unul din cei ce le-au urmat sfaturile le-a bătut obrazul, dacă nu în mod real, măcar așa, de la distanță.
Mi-este greu să mă gândesc cum poți recomanda cu atâta seninătate lucruri care pot distruge oameni și familii. Fie ele investiții în Bitcoin sau medicamente BTC contra depresiei, când știi câți oameni se sinucid din cauza depresiei și cât de gravă este boala.
Și da, știu ce este blockchain și cum funcționează. Și trebuie să fii tâmpit să îți bagi banii într-o monedă nereglementată, pentru că nereglementarea aduce și volatilitate extremă. Ceea ce s-a și văzut.
NOU
Ca sa citez din clasici: “nu e nimic naspa ca a picat, e anul nou chinezesc si d-aia.”
Am auzit fraza asta de la inceputul anului continuu.
NOU
a, ok, atunci e clar
NOU
“leul se depreciază ANUAL din cauza importurilor masive care se fac cu ocazia sărbătorilor de iarnă”
NOU
Cred ca greșești. Eu vreau sa ascult si sa urmez parerea tuturor, cu atat mai mult cu cat (in vadita buna credinta), dupa 30 min. de sfaturi, oamenii anunta ca nu sunt consilieri financiari. Seems legit.
NOU
Bitcoin, nu.
Artă, nu ( vezi Darius ).
Maşini, nu ( vezi bricoleru’)
Căşi, nu ( vezi tătaru cu casa de la Dumbrăviţa )
Fotbalişti, nu ( vezi Jiji )
Mă duc să iau nişte ruble bieloruse. Nu-s mare chestie da’ măcar au veveriţe pe ele.
NOU
Una din cele mai sigure investitii din toate timpurile a fost si este Aurul. 😉
NOU
… și prostia omenească
NOU
@Gupi: vezi PSD. A investit pe cel putin 20 de ani de aici inainte.
NOU
Mai bine ia niste pule botswaneze.
NOU
In koor?
NOU
Partial sunt de acord cu tine: trebuie sa fii absolut cretin sa investesti bani pe care nu ii ai (imprumuturi) / pe care nu ti-i permiti sa ii pierzi in cryptomonede (sau orice altceva).
Am investit cateva sute de EUR in “scoici” (niste altcoins, nu BTC) insa nu am vreo speranta – am facut-o ca sa nu zic “bai n-am incercat si eu in viata”.
Trecand peste asta, uita-te totusi pe bursele astea traditionale – deja in SUA avem a 2-a mare prabusire (peste 4% scadere la sfarsitul zilei de tranzactionare). Asta in decurs de 1 saptamana.
Iarasi va creste pretul aurului, iarasi vor incepe amaneturile sa infloreasca, iarasi vor creste ratele. Nu acum ci … cam in 3-6 luni va veni nasoleala.
Eh, ia sa vezi tu cum o sa infloreasca si monedele virtuale pentru ca BTC a aparut prin 2008, an de gratie in economia mondiala.
Ce vreau sa zic este ca daca economia asta reala o ia iarasi la vale, multi dar foarte multi or sa fie tentati sa se mute catre monede virtuale pe care le vor vedea ca o alternativa mult mai viabila (mintea umana este adeseori complicata, nu incerca sa intelegi toate actiunile oamenilor). Vor fi tot mai multi profeti in tara lor care vor propovadui moneda X sau Y cum ca “iata, aceasta este salvarea, uite ca bancile iarasi se trag pe cur sa se scape pe pielea clientilor, ratele cresc, cursurile valutare cresc, bla bla – BTC sau moneda X raman singurele instrumente economice sigure intr-o piata de rahat”.
Daca nu ma crezi… asteapta iarasi cateva luni.
Practic am putea spune ca daca ne paste o criza mondiala, monedele virtuale vor fi fost salvate de la pieire. Definitiv.
NOU
nu, nu te cred, dar e ok. ce nu intelegi tu este ca, in toata istoria omenirii, in momente de restriste, oamenii economisesc/ascund valori in ce poate fi atins/trasnportat. ca si la criza din 2008, oamenii se vor indrepta spre aur/diamante. the end. restul sunt speculatii
NOU
In 2008 oamenii nu s-au indreptat catre aur sau diamante ci au vandut in draci aur (si chiar diamante).
Intamplarea face ca in 2010 sa lucrez intr-o casa de amanet si aducea poporul aur in draci la vanzare. Ba veneau si cu masini si chiar cu case. Disperarea era destul de mare si vorba aia, teoretic criza cam trecuse putin (nu si la noi). Oamenii cautau banii cash cu infrigurare si cautau sa aiba cat mai multi si cat mai repede.
Cat despre monedele virtuale – nu sunt adeptul celor care zic “vai, va ajunge BTC la $50,000 (chiar nu cred ca va fi asa)” sau “viitorul este in cryptocurrencies” sau alte chestii ci zic doar ca efectiv iarasi vor creste. Nu stiu cum sa zic, o fi intuitie sau ma rog, al 11-lea simt dar pur si simplu am on presimtire ca vor creste si pe baza unei eventuale crize si o vor face al dracului de mult.
Chiar sunt curios ce si cum va fi.
NOU
dude, bitcoin poate fi pus in cap de un singur om cu bani. sau de spargerea unei banci de btc. dupa ce a trecut valul de fraieri, deja e mai greut sa pui botul la prostii de astea. da, e misto blockchain, dar la altele, nu la investitii monetare
NOU
Da boss, eu sunt perfect de acord. Dar poate iti iese de-o cola pana se duce in cap. Eu am bagat fix bani de tigari in bitcoin, daca ii pierd asta e. Am o prietena care se credea mare trader ca si-a bagat toate economiile de vreo 2000 de lei si imi zicea mie ca sunt prost ca nu bag tot ce am sa dau un tun. Momentan se cam oftica banuiesc.
NOU
Aici gresesti profund si inseamna ca nu prea stii fenomenul.
Nimeni nu dispune de cateva sute de miliarde de dolari americani pe care sa ii foloseasca pentru a pune in cap BTC.
Nu au picat monedele virtuale nici dupa ce s-a inchis Mt. Gox sau dupa ce s-au furat o gramada de bani de la NiceHash, nici macar dupa problema Bitconnect. Deja ti-am dat 3 cazuri foarte cunoscute cu pierderi fantastice pentru toata lumea implicata. Si uite ca viata merge mai departe.
De asemenea, de la inceputul anului, am avut China care a interzis practic minatul (din ratiuni de consum al energiei electrice), Coreea de Sud care a interzis achizitia de monede virtuale cu bani (fiat currency) de catre cetateni straini pe bursele coreene (in special Bithumb), avem India care la fel a pus mari piedici acestor monede si SUA unde cardurile bancare de credit (adica alea de le folosesc mai toti americanii) nu pot achizitiona monede virtuale direct.
Si uite ca piata tot aici este. Si culmea, mai puternica, pe crestere. Si asta tot nu spune nimic, nu?
Pe de alta parte, deja sunt colosii de pe burse care joaca pe futures BTC si care au tot interesul (si resursele financiare) ca BTC sa ramana mult si bine in viata pe burse. Pentru ca se fac bani frumosi. Deci asta cu disparutul este o aberatie.
In alta ordine de idei, pierzi ceva din vedere: de la inceputul anului monedele virtuale au fost pe scadere. Corectie sau nu, a fost o scadere.
De cand bursele americane si asiatice au probleme, de cand sunt socurile astea, multe monede virtuale incep (miraculos, nu?) sa isi revina. Si trendul se mentine (cu toate suisurile si coborasurile).
Multi spun ca BTC va disparea si va lasa locul altei monede. OK, poate ca asa va fi sau nu (desi nici asta nu cred, mai degraba va ramane ca un standard in domeniu, precum este sa zicem aurul) dar monedele virtuale sunt aici si vor ramane aici, fie ca ne convine sau nu. Si deja incep sa fie adoptate de tot mai multe companii din tot mai multe domenii asa ca n-ar strica rau sa ai ceva pus de-o parte.
Acum, anul acesta, sunt ultimele zile de “wild wild west”. Deja, odata cu aparitia greilor pe tranzactii crypto, lucrurile se reglementeaza mult mai rapid, de la sine si nu se mai pot face averi chiar peste noapte. De asta am avut si acesta corectie foarte bine venita si de asta au fost atatea lacrimi si durere printre cei care isi imaginau ca or sa faca bani de vila cu piscina cu 1000$ investiti.
NOU
pemite-mi sa haha. tks.
NOU
“Nimeni nu dispune de cateva sute de miliarde de dolari americani pe care sa ii foloseasca pentru a pune in cap BTC.”
Ahah…ahahaha…ahahahahahahaha!
NOU
@super_fotbal – fix bani de aruncat aiurea am bagat si eu in monede virtuale. Imi este indiferent daca iese ceva sau nu. Pana una-alta, sotia are un iPhone 7 din decembrie achizitionat dintr-o crestere peste noapte a unei astfel de monede. Deci da.
@arhi – chiar te rog. Pana la urma fiecare ramane cu ce doreste.
@iulia – rasul tau ma face sa nu incerc sa iti dau un raspuns coerent. Nu as avea cui. E ca si in cazul unui caine vagabond care ma latra pe strada: nu il pot invata Codul Bunelor Maniere dar ii pot da un sut.
Nu sunt apostolul monedelor virtuale, departe gandul de mine. Dar nici nu vor disparea prea curand si pana acum cine a avut ceva investit acolo nu a iesit pe minus, daca a avut putina inspiratie sa se documenteze inainte de a arunca banii sau nu s-a grabit sa vanda cand valoarea a inceput sa scada.
In rest numai de bine. Ma duc la zapada afara.
NOU
@Cristi:
Permite-mi, te rog, să citez din clasicii în viaţă, antevorbitori:
@Arhi
@Iulia
#I rest my case
NOU
“Nimeni nu dispune de cateva sute de miliarde de dolari americani pe care sa ii foloseasca pentru a pune in cap BTC.”
Dacă se hotărăsc ăștia 1000 deodată să iasă din schemă și să vândă o să se cam ducă în cap BTC.
www.businessinsider.com/40-percent-of-bitcoins-are-held-by-just-1000-people-2017-12
NOU
Cristi habar nu are ce inseamna un atac asupra unei monede si cum si cat de repede se instaureaza panica.
NOU
asera.. era btc pe la 8400 usd si la 8475 s-au pus la vanzare btc de 100.000.000 usd. S-au vandut instant.
la 8550 au fost un alt wall de 150.000.000 usd. de asta n-a mai trecut.
NOU
Numai râdeţ dă Cristi. Are dreptate, bitcoainele nu vor dispărea niciodată, dacă tot au apărut. Nu de alta, dar fraieri (ca el) vor exista în veci şi pururi. Acolo trebuie investit. Io-te piezde spre exemplu, a investit in proşti, a câştigat.
PS Şi-a luat nevasta-sa aifon….săăă-mi bag pola…
NOU
Super Fotbal: “Am o prietena care se credea mare trader ca si-a bagat toate economiile de vreo 2000 de lei”.
Toate economiile au fost 2000 de lei… Aşa prieteni ai tu boss? Afară de pe blogul ăsta!
NOU
@7 – ce poti raspunde unuia care nu are “balls” sa isi puna macar prenumele real? De pareristi ca tine e plina lumea, sunteti la fel de utili precum negii. Totusi trebuie sa recunoastem ca, spre deosebire de domnia ta, am si nevasta si are si un telefon mobil bun. Cand vei mai creste poate vei avea si tu. Te pup.
Si pana la urma vad ca nimeni nu vine sa ma contrazica cu ceva concret. Pentru ca e greu cand nu ai cu ce, stiu.
Plus ca e oftica mare cand realizezi ca te-ai trezit la spartul targului si ai pierdut trenul.
Meh.
NOU
@Cristi… deci ai avut inspiratia si posibilitatea sa faci o investitie care a a intors profit substantial dupa care te-ai cacat pe ea (si pe sotie) cumparand un iphone…. :)))))))))))))))))))))))))))))))))
NOU
Mai citeam pe un site strain coin…ceva.com ca e perfect de cumparat acum ca ajunge la 50.000. M as baga sa iau vreo 10.
NOU
dati numai cate 2, sa ajunga la toata lumea!
NOU
si sa nu-l uitam pe marele nostru Margelatu’, care in anii tulburi de dupa revolucion facea reclama la Caritas.
Caritas…pentu cei tineri google it
NOU
Caricias… ca cu asta au ramas toti…
NOU
Gurane, tu esti? Asta cu bitcoin= caritas am auzit-o la “influencerul” Moise Guran.
Totusi…in CARITAS, una dintre tepele venite de la Cluj, bagai bani ca-n gaura neagra.
“Cryptomonedele”,desi le zice monede, sunt un instrument de investitie “extrem de volatil” dar pana la Caritas e drum lung.
NOU
Ma uit si sunt socat. Cu cat un comentariu de mai sus este mai lung cu atat este mai prost si mai dezinformat … Se respecta o invers proportionalitate intre informatia detinuta si aberatul in comentarii.
NOU
Ihi!
NOU
Pai și s-a închis Bitcoin de nu mai ajunge la 30k sau ce?
Nu vreau să zic că ajunge la prețul ăla, dar pe un grafic de câțiva ani se vede că a mai avut scăderi de 70-80% după care a continuat să crească depășind valoarea inițială.
E prea devreme ca să știm dacă au făcut sau nu prost ăia care au băgat banii la prețul ăla.
NOU
dude, o moneda nu inseamna doar tampiti care o cumpara si stau la saltea cu ea. degeaba o tii, daca magazinele nu o mai accepta si bancile nu o mai schimba din cauza posibilitatii de devalorizare rapida. trebuie sa treceti de momentul in care Dar vai, pe termen lung o sa creasca. pentru ca atunci nu mai e moneda, ci cambie negarantata, cu care nu poti face nimic, doar sa te lauzi ca o ai
NOU
Dacă e “degeaba” sau nu o să stabilească piața, nu doar noi pe bloguri.
NOU
piata, momentan, deja a stabilit. desigur, vor mai exista naivi, pentru ca se nasc in fiecare clipa, avem si aici. dar valoarea intrinseca a asa zisei monezi deja incepe sa devina clara. o moneda nu e moneda cat timp se tranzactioneaza doar pe ea insasi.
NOU
Da, dacă nu știm că e nevoie de BTC sau ETH pentru a putea lua alti criptobani putem crede că există doar ca să stea la saltea.
Incepe să devină clară cum? 🙂 Că stă 2 săptămâni la o valoare? Dacă era 2 ani la o valoare, da, era stabilită.
Sunt curios care sunt naivii de pe aici care au băgat în BTC 🙂
NOU
Si faptul ca sunt peste o suta de criptomonede mi se pare suspect. Practic, oricine poate inventa o noua criptomoneda. Eu oricum astept sa crape toate ca sa pot zice: i told you so! Apropo de Bitconnect ce se mai aude?! 🙂
en.wikipedia.org/wiki/Bitconnect
NOU
bitconnect era un caritas imputit
NOU
@PlayActive esti cam naiv, sincer.
E ca si cum ai zice ca sunt fraieri aia ce isi baga banii la banca pentru ca fni a fost o teapa.
Asteapta linistit..
NOU
“nereglementarea aduce și volatilitate extremă” … spre deosebire de leul reglementat de la inceputul anilor ’90. Asta nu inseamna ca recomand investitiile in crypto… doar ca argumentul nu e valid.
spre exemplu si “nereglementarea iesitului in strada duce la volatilitate extrema de #rezist”… trebuie sa fii tampit sa nu dai o lege prin care sa interzici adunarile publice, nu?
NOU
da, argumentul e invalid. ai uitat sa zici si de zimbabwe, pentru ca na, pula mea, situatiile politice extreme sunt un argument pentru orice altceva
NOU
aha, Cetin a recunoscut că îşi ţine economiile în PULA, monedă care circulă în Zimbabwe de când a lor s-a dus în cap :).
NOU
Pai daca o are mare normal ca iti tine economiile in pl…invidiosilor…
Si sa nu uitam inca un mare investitor in aceeasi moneda(seen at zoso , never sleep again…nsfw)
gfycat.com/OblongFirmBullfrog
NOU
@Romeo: ala e un fel de Isarescu de-al lor…se ducea sa regularizeze piata monetara locala
NOU
Nu ma intereseaza bitcoin, importan e ca Haznaua 3 a ramas fara Facebook!
NOU
Important*
NOU
link?
NOU
www.facebook.com/Antena3Romania
NOU
Acela e linkul, aveau peste 500K likes. Au scris si hotnews: economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-22275190-contul-facebook-antenei-3-nu-mai-disponibil.htm
NOU
Unul nu ar investi într-o mini-afacere cu iepuri, mistreți (orice carne rară de pe piață) care necesită muncă dar măcar îți vezi munca plătită.
NOU
Sau caracatițe :)))
NOU
Carnea de iepure nu e chiar asa de rara pe piata. Bine, o fi de import, poate de aia.
NOU
@Andrei: eu unul m-am gandit sa fac o ferma de iepuri, dar dac nu ai un abator specializat in sacrificarea lor, e destul de complicat in Romania. Si nu stiu sa existe abator de iepuri in partea de romaine in care stau 🙂
Dar da, idea e buna dupa parerea mea.
De mistreti se ocupa Tiriac, e sufficient 🙂
NOU
Sa tot ai piata de desfacere la 25-28 lei/kg…
NOU
Personal nu vreau sa intru in discutii si polemici pe tema asta (fiecare cu parerea lui) dar Arhi, cand faci un articol despre un subiect, si apoi primesti raspunsuri cat de cat argumentate, iti scrie omul o pagina, tu vii si raspunzi cu “pemite-mi sa haha. tks”.
Mi se pare ca iei L-ul pe frunte cu raspunsuri de genul. Mai bine nu mai deschide subiecte despre care nu esti cu adevarat interesat. You’re better than this….
NOU
faptul ca scrii o pagina de tampenii nu inseamna ca e un raspuns argumentat. simplu.
NOU
Pai Cristi ti-a cam dat informatii si raspunsuri afirmatiilor tale. nu a scris tampenii. A dat exemple care ti-au demontat afirmatiile precum:
– “bitcoin poate fi pus in cap de un singur om cu bani” -> vino cu calcule, previziuni si modeleaza un exemplu in care un singur om poate face asta.
– “spargerea unei banci de btc” – omul ti-a dat cateva exemple. mai sunt si altele precum Youbit, Coincheck (recent, anul asta, pierdere de peste $500 milioane) etc etc
– “dupa ce a trecut valul de fraieri, deja e mai greut sa pui botul la prostii de astea” – istoric, au fost multe cresteri spectaculoase, urmate de scaderi dramatice. Mereu a facut un “All time high” dupa aceste prabusiri. Deci valuri de fraieri vor fi mereu.
Si vis-a-vis de faptul ca lumea a bagat bani si i-a pierdut pe toti -> pai daca esti needucat in domeniu si tu arunci bani fara sa te documentezi, esti la fel ca orice alta persoana care a pierdut bani in…absolut orice domeniu. In pana mea, ai niste instrumente de tranzactionare cu care iti pui Stop limit si vinzi inainte sa iesi pe pierdere.
Luand cazul lui @Ursu care a cumparat XRP cu $2. Dupa ce a vazut ca a crescut, de ce nu a pus un ordin de vanzare automat la $2,10 ca sa fie sigur ca nu va fi pe pierdere in caz de ceva? Scuzati-ma, dar lucrurile sunt simple atata timp cat pui mana si citesti ceva despre domeniul in care bagi bani. Altfel inseamna ca arunci bani, nu?
E la fel ca la pariuri sportive unde se duce cineva care nu are habar despre fotbal, dar el pune la pariuri. Si daca nu este pasionat de fotbal, macar sa se uite pe istoricul ambelor echipe, statistici etc. Mi se pare o analogie destul de simpla.
Anyway….mi-a venit mancarea. Zi faina tuturor!
NOU
da, a demontat totul.
NOU
@arhi: nu te lua de baietii care “fac bani inteligent”.
Specula a fost si va fi tot timpul un miraj.
*Dar stai, crypto nu e specula, e blockchain technology, it’s the future. Bagati toti banii in crypto, sigur va fi bine. Sell your house and buy bitcoin. Gigi si-a vandut oile si a cumparat terenuri si uite ce bine a ajuns! Puteti fi ca Gigi Fortza steaua!
NOU
nu ma iau, ma doare in pula de problemele lor, eu imi avertizez cititorii, de restul nu imi pasa.
NOU
Discutii inutile… Cu “enter” s-a făcut, cu “enter” se regulează si regularizează si tot cu “enter” se eutanasiază.
Cine duce lipsa de probleme sa dea năvală la monede virtuale si noi o sa ridem bine de tot la urma.
NOU
Eu nu am absolut nici o problema ce fac oamenii cu banii lor si in ce-i investesc. Dar sa termine odata cu minatul asta ca vreau sa-mi fac un pc de gaming si au placile video niste preturi de te doare capul.
NOU
Iei și tu unul gata făcut și gata, că așa găsești și plăci video și nici nu au prețurile mai mari.
Acum 2 zile a apărut scurt pe eMag un stoc mic de plăci decente la preț corect. Dar trebuie să stai și pe fază puțin 🙂
NOU
amazon e treaba acum
NOU
Da, dacă vinzi doar. 🙂 Că în rest sunt prețurile umflate fix ca la noi.
NOU
Da da,…am vazut si eu rahatu asta…placa cumparata acu un an cu 9 mil acu e 13…wtf!
NOU
@Romeo Se numește devalorizare. Asta că tot este leul o monedă reglementată.
NOU
Hai ca nu e asa dramatic!
Atata timp cat fiecare realizeaza ca genul asta de “investitie” este un cazino pentru oameni cu putin mai multa scoala, e ok!
Crypto s in momentul de fata sunt niste instrumente de specula din care, cu putin fler si informatie, poti face un ban, sau iti poti pierde mintile la fel ca la pacanele.
Lasand bitcoin, ala e de bani multi, e greu sa joci acolo,
Urmand ex xrp…. in doua luni… de la 0.07 la 3.30…. au fost oameni care au facut bani gramada. Eu am cumparat la 2.0 o suma deloc neglijabila, n am vandut la peak, acum ma uit cum am pierdut 70% din bani daca as face conversia acum!
Una peste alta, sume mici, in volume mari (moneda ieftina) toate astea, pe rand, vor fi umflate artificial pentru a servinniste interese ale unor oameni cu mai multi bani si putere ca noi. Daca te nimeresti pe val… ai facut o treaba!
Dar, dar, dar, DOAR SUME PE CARE LE POTI CONSiDERA PIERDuTE DIN START!
NOU
ca atunci cand imprumuti bani prietenilor
NOU
Bine spus
NOU
Oarecum tangent la subiect, au aparut unii pe FB care vand ieftin la 20 lei bitcoin din asta goo.gl/eYv3X4 … nu zic cati erau interesati, ca erau multi.i
NOU
A venit cu adevarat criza daca si monedele imaginare au inceput sa scada.
NOU
Pana la urma, bitcoinul asta a inceput să suceasca mintile romanilor dornici de imbogatire mai rau ca Dragusanca in calduri.
Tot n-am inteles cum anume ii faci (inainte ii minai cu placi video de ultima generatie), acum cica-s aparate speciale, de vreo 2000-6000 dolari. Il tii in priza si ala iti genereaza undeva la juma de bitcoin pe luna. Ca ce chestie se genereaza acesti “bani”? că ții tu nush ce mini pc pornit. Nu înțeleg.
Nu s-au descoperit inca toti acesti bitcoini? am inteles ca-s numai 30 de milioane. nici n–or sa se mai facă alții noi. așa zicea ala de-a inventat dracia asta.
NOU
daca ar genera juma de bitcoin pe luna, toata lumea ar cumpara cat un rig si nu ar mai munci nimeni
NOU
@Francisc: am scris aici cum funcționează minatul ăsta, care e treaba minerilor și de unde vin acei bitcoins „nedescoperiți”.
NOU
De fapt genereaza jumate de Bitcoin pe luna doar daca consuma curent de echivalentul a trei sferturi de Bitcoin pe luna 🙂
NOU
Nu e inventie, e doar plagiat. Bancile nu fac la fel (chiar mai mult) cu dobinzile la banii electronici imprumutati? Tot fara acoperire fizica (aur sau bancnote)…
NOU
@Iulia, poate la tine consuma 3 sferturi pe luna. Io am tras curent cu litza de la vecinu, plus ca atunci cand la munca imi cer clientii sa mai fac un deploy in productie, mai bag si niste mineri, asa, sa fie si ei acolo.
NOU
Eu unul am BTC si ETH de vreo 800 de euro. Nici macar nu-I pot considera investitie, I-am bagat ca sa ma joc cu blockchain, sa inteleg tehnologia pentru ca as avea nevoie la munca pentru niste viitoare aplicatii cu IoT si smart devices (micro plati, etc).
adevarul cred ca e undeva la mijloc.
evident ca e o gramada de PONZI in cryptomonede, pe mine ma amuza toata nebunia care a acaparat Romania cu cryptomonedele, mediul era propice, se stie ca romanii baga in pariuri milioane de euro, loto si alte dracii prin care sa te imbogatesti repede si usor prin cine stie ce “combinatii”. Am amici care au bagat 1000 de euro in monede virtuale desi ei castiga 600 de euro, altii vor sa-si vanda a doua masina si sa bage banii in monede obscure care sa zicem au o valoare mica dar care in maxim 12 luni vor creste cu 1000%….un amic imi repeta mereu…”iti dai seama? daca luam NEO acum 7 luni de 1000 de euro, acum aveam 100.000 de euro.
Bai nene, nimeni nu se gandeste ca 1. daca toata lumea scoate de 1000x mai mult, cine pierde? ca banii nu se fac din thin air si nici plasamente de investitii nu sunt ca sa zici ca a crescut valoarea investitiilor.
2. nu sunt banii tai, nu sunt euro/dolari pana nu-I scoti. aratati-mi mie oameni care au scos 10.000 euro, eu nu stiu niciunul. toti tin de ei…..asta ne duce la punctul 3. o moneda nu e moneda daca nu o poti transforma in bunuri sau servicii ori la momentul asta….doar vola.ro ofera bilete de avion pe bitcoin…ah…si f64.
pe de alta parte, blockchain, daca se elimina PoW care e foarte energofag, poate revolutiona multe servicii curente, de la cel financiar la transfer de date, etc…
NOU
Regula de aur a escrocheriei: fa-l pe fraier sa inteleaga ceva, sa aiba impresia ca aproape tot, si ca ce nu intelege, nu conteaza.
NOU
old school
NOU
Orice chestie noua, metoda rapida de îmbogățire prinde la fraieri. Astfel de metode exista de pe vremea imperiului Roman, deci fraierul e nemuritor. Degeaba vin mulți cu explicații mai mult sau mai puțin sofisticate ca bitcoin nu e țeapă. Când 90% din oameni pierd bani, atunci nu văd cum nu e țeapă:)).
NOU
Cata vreme esti doar pe bubuiala, bagi un ban, stai o saptamana, vinzi si cumperi aifon, sa aiba nepotii, e ok. Cand incepi sa devii doct pe tema asta, ai muscat-o.
NOU
pentru monezile virtuale eu consider urmatoarea regula valida: “when the not-tech people start lecturing you about blockchain, it’s time to GTFO” 🙂
NOU
arhiblog.ro/specialistii-explica-sunt-criptomonedele/
NOU
Indicii ca indicii, dar media mondială a IQ-ului pare că a luat-o şi mai repede la vale. Soluţia: lăsaţi selecţia naturală să lucreze 🙂
NOU
Eu sunt cam pe lângă treaba asta cu bitcoinii și era cât p-aci să-mi pic examenul la economie, dar am citit o chestie care mi s-a părut deșteaptă despre bursă și alte d-alea în “bărbați care urăsc femeile”. 🙂
Dacă aș avea bani de investiții i-aș băga în cursuri de limbi străine și profesionale (ce-i în capul meu îmi poate lua doar demența, Alzheimer-ul sau vreun accident dubios), pământ (că vorba aia, nu se mai fabrică și omenirea se cam extinde) și aur (n-o avea el vreo creștere spectaculoasă, dar vreo 2000 și mai bine de ani e una dintre cele mai valoroase chestii).
NOU
Wow ce hatefest pe aici. 0 intelegere despre tehnologia din spate, numai vise umede despre imbogatire peste noapte. Tehnologia blockchain este de viitor si nu trebuie sa fii vizionar ca sa vezi asta. O minima informare va poate ajuta sa va deschidezi ochii putin si sa nu fiti asa ignoranti, pun pariu ca aproape toti care au comentat pana acum nu au citit nici macar white paper-ul de la BTC, nu mai zic de alte proiecte mai interesante. Good luck.
NOU
Dacă analizezi puțin codul și te uiți la ce vor sa facă oamenii aia cred că și îmbogățirea vine ușor.
Adică am văzut oameni speculând după modificările de cod și au scos niște bani pe care nu i-ar fi făcut în ani de muncă, directori IT-iști fiind. 🙂
NOU
Tehnologia e una, specula e alta. Cata naivitate si inversunare in unii de pe aici. Bai copii, nu o sa va imbogatiti niciodata din fata monitorului cu doua clickuri.
Preturile inca sunt raportate la dolar, euro, ruble si altele. Inca nu am vazut ceva sa fie afisat exclusiv in bitcoini. Cand o sa vedeti asta, puteti spune ca e ceva de viitor.
NOU
A zis Dragnea ca salariile IT-ristilor nu vor fi impozitate, dar vor fi platite in bitcoin. V-ati scos.
NOU
Eu am vandut anul trecut la inceput de decembrie, crescusera prea mult si deja se spargeau portofele ( au aparut ferme care foloseau puterea de procesare la a sparge portofele pentru ca era mult mai rentabil decat minarea ). Sincer ma cam zgariam pe fata la inceput de an, dar … fuse fuse si se duse 🙂
NOU
cu cat?
NOU
Ai scos cam dublul banilor băgați cel puțin?
Oricum, am citit că trebuie să fii tâmpit să bagi bani în așa ceva.
Interesantă asta cu spartul de portofele, mai ales că e la liber cine și cât mișcă și nu merg ei la ghici.
Am mai auzit de ceva simpluț, cumva erau targetați oamenii de pe exchange-uri, hop un mail, îți cereau cheia privată și pa.
NOU
Am reusit cu greu sa iau 8200 pe un bitcoin ( era cotat peste 10.000, nimeni nu iti zice cat de greu a devenit sa ii scoti ).
In 2013 la o bauta era unu care mina si era mai rau ca un vegan … cumparati cumparati ( acum nu il mai suporta nimeni, la 3 cuvinte: v-am zis sa cumparati … ).
Dupa cand se dublotriplau sau ce mai faceau ei vindeam jumatate, pana am zis sa scap de toti si asta fu :).
Referitor la spart, toti expertii zic ca nu se sparg, modalitatea prin care se ajunge de la cheie la adresa este ceva custom bazat pe sha256 ( devolat de NSA ). Deci au luat un algorthim foarte sigur si au mai adus mici modificari ca sa fie si mai sigur ( nu stiu daca stiti faza cu Enigma si Heil Hitler, dar astea au fost modificarile pentru fiecare pas de criptare in parte ) + mai multe chei pot duce la aceasi adresa ( probabilitatea de coliziune ei zic ca este imposibila, dar nu specifica cat de imposibila este cand poti genera trilioane de key pe zi … ). Ex de pool cunoscut: lbc.cryptoguru.org/stats ( baietii seriosi nu ies in fata )
NOU
Ma amuza cei care considera monedele virtuale drept bula speculativa si care tot asteapta sa pice.
Imi aduc aminte de aia care fac consideratii asemanatoare despre Facebook.
In ambele cazuri, “desteptii” au ramas cu parerile si cu saracia iar “fraierii” s-au ales … cu destule posesiuni, adeseori mai multe decat vor reusi vreodata sa acumuleze “desteptii” cu tot cu neamul lor.
Dar deh, strugurii acrii, ciuda ca au pierdut trenul, stim si noi, viata e greu.
NOU
Tu esti ca in bancul ala cu pizda care-si certa barbatul ca fumeaza. Apropo, unde ti-e Ferrari-ul :)?
NOU
Sînt profund impresionat. Aţi reuşit să mă convingeţi că am viitorul în faţă. Chiar acum 10 minute mi-am pus casa şi maşina în vînzare (pe site-uri de profil, desigur). Vreau să cumpăr cît mai repede, ce mă sfătuiţi: Ethereum? Litecoin? Ripple? Scuzaţi de off-topic: cică la Miami Beach acum e soare şi sînt 25 de grade. Puteţi să-mi confirmaţi?
NOU
Pe mine ma amuza cei care comenteaza despre cei care considera monedele virtuale drept bula speculativa si care tot asteapta sa pice.
Ai putea explica in trei propozitii de ce nu este bula speculativa moneda virtuala acuma? Iti dau deja niste contra argumente:
1) nu este folosita in mod curent la tranzactii de bunuri si servicii, nu exista comercianti care s-o accepte (cu exceptia unor tepari pe olx, sau a unor comercianti de arme, explozivi, droguri, etc),
2) este tranzactionata in raport cu alte monede FIAT pentru singurul scop de a o acumula pentru o perioada de timp si a obtine profit din cresterea ei.
NOU
@Marcos, muie coin, preconizand numarul de mui de dat si de luat de diferiti internauti si nu numai prevad un viitor de succesuri pentru aceasta moneda.
NOU
Deci au minţit. Nemernicii. Sînt doar 8 grade (la ora 18,00 GMT+2) 🙂
NOU
Cristi, ne poti spune concret, palpabil, cate zeci de mii de euro ai castigat, cum i-ai transformat in proprietati fizice sau bani ”clasici’, si cate zeci/sute de mii de euro mai ai investiti in BC? Pentru ca altfel, esti doar un teoretician. Ca un fel de popa, cum ar veni. Nu de alta, dar si eu am dat bani pe niste tancuri premium rare in WOT, si zic unii ca voi putea vinde scump contul, pe bani reali. Insa deocamdata am niste bani romanesti platiti, si acces la un joc online. Nimic real, cu care sa pot pleca linistit pe o insula in Caraibe.
NOU
Eu tranzactionez des forex si CFD si recomand oricui sa faca asta. E o forma de terapie pentru mine. De fiecare data cand vreau sa imi maresc averea fac un cont demo pe o platforma din asta, pierd toti banii si imi dau seama de ce trebuie sa merg la munca. Functioneaza de fiecare data. Merge si cu bitcoin.
NOU
Eu habar nu am ce e tehnologia blockchain si sincer nu ma pasioneaza sa inteleg acum, insa e ceva ce nu inteleg legat de toate monezile astea virtuale: nu inteleg ce sunt si ce reprezinta. Eu stiu ca o moneda e a unei tari si are ceva credibil in spate. Cam la fel si actiunile sau optiunile de tranzactionare. Imobiliare sau aurul sunt evidente, arta e limitata, insa bitcoinul e ce anume? Nu e legat de nimic, nu e garantat de nimic si nu e reglementat de nimeni, ce anume ii defineste sau stabileste valoarea?
Care e diferenta intre actiunile Caritas si Bitcoin? Si din Caritas s-au imbogatit unii in timp ce altii nu au inteles tehnologia Caritas.
Daca incercati sa imi explicati va rog sa o faceti argumentat si sa includeti in explicatie o alta moneda sau investitie care fluctueaza ca bitcoinul.
NOU
Nu intelegi o chestie… Nu monedele distrug oameni si familii, ci tampitii care-si baga ultimul leu in asta se distrug singuri.
Am o suma mai mare de bani pe care imi permit sa-i pierd, in sensul ca oricum am bani sa traiesc 2 ani fara sa muncesc nimic chiar daca voi pierde investitia in bitcoin. Astept de multa vreme sa scada pretul bitcoin ca sa pot cumpara mai multi, acum ca a ajuns la 6000 am inceput sa bag niste bani buni in el (bani pe care totusi imi permit sa-i pierd, in caz ca) iar daca se va mai nimeri vreodata sa creasca bitcoin (poate peste cateva luni, poate cativa ani) si voi deveni milionar peste noapte e foarte bine. Daca nu, e ca si cum as fi bagat niste bani de buzunar la cosul de gunoi, aia e. 🙂
Eu asta am inteles din cryptocurrency. Bagi bani pe care iti permiti sa-i pierzi, nu iti vinzi casa sa iei bitcoin apoi te sinucizi cand scade la 6k. Succes.
NOU
Nu e mai simplu la bursa? Acolo macar poti studia firmele, nu mergi doar la ghici.
NOU
Va recomand la toti sa intrati in afaceri cu bitcoin.
………
Faceti-va repede o moneda ca sunt multi fraieri pe piata!
NOU
Eu n-as vrea sa fiu in pielea alora de pun botul la sfaturile “vedetelor” cu privire la investitii…
NOU
.\ / / \ \ /
. \ / / \ \ /
. \ / /—– \ / \
. \ / / \ / \ B I T CO I N … ! ! ! !
NOU
Imagine asta e dintr-un articol din 28 Decembrie 2017. Atat.
www.ft.com/__origami/service/image/v2/images/raw/http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.prod.s3.amazonaws.com%2Fec71aef6-eb27-11e7-bd17-521324c81e23?source=next&quality=highest&width=700
NOU
Alt articol interesant:
fixwillpower.com/blog/bitcoin-bubble-crash/
NOU
Niste savanti sunt de parere ca in martie ajunge la 50 mii 😀
NOU
anonvoyeur.com/heducatie-cu-haurentiu-bitcoin/
NOU
BTC va ajunge la $40k in curand. Acel graph cu spartul bulei a fost postat in fiecare an, la fiecare spike. Faptul ca se creeaza o bula e un truism. Normal ca e o bula. Daca zic ca vine criza nu sunt mai destept decat un taximetrist, ca o criza va veni oricum. Procentual, crash-ul de acum e cel mai mic. Adica nu ne-am cacat pe noi in 2011, nici in 2012, nici in 2013, ca na, nu stiau toti prostii, cand scaderile au fost si de 95% si ne dam cu parerea acuma. Nu trebuie sa fii geniu sa intelegi de ce scade acum, avand in vedere ce se intampla in China, si nici trader sa intelegi ca unii care cred ca e ieftin acum vor cumpara in draci, asa cum s-a cumparat la 40, la 500, la 1000, la 5000. Get it? Cand oamenii spuneau in 2012 ca BTC va depasi 10k in 5 ani erau luati la pula. Cand acum se speculeaza 100k iar sunt luati la pula. Probabil unii care abereaza aici nu stiu ca se mancau wall-uri de 10-20 de milioane USD in cateva minute. Un wall de 20 mld se va manca in 2 zile, daca se face dump intr-un singur exchange. Dar cine va face asta pentru ca niciun exchange nu are orders de 20 mld. Deci iar mancati cacat si nu stiti despre ce vorbiti. Uitati-va pe volume. Nu se mai spala bani? A disparut deodata dorinta de a face bani gramada? A disparut lacomia? Normal ca nu. E normal sa se corecteze si balenele sa incaseze. BTC, in 2013 cand cumparam eu, era pompat de 4 oameni pe BTC-E si gox. Panica a fost in fiecare an. Cine si-a pierdut apartamentul in BTC… asta e, se mai intampla, ce pula mea sunteti asa sensibili.
NOU
Saracu’ …
NOU
Lasa-i. Ei sunt experti. Isi dau cu parerea iar altii fac bani si traiesc viata la care “expertii” nici macar nu viseaza.
Dar lasa-i sa fie experti.
NOU
dada, plus invidioși:))))))())))))) sa nu uiti sa scoti o carte de dezvoltare personala
NOU
În timp ce voi făceați mișto de bula si de naivitate, cotația Bitcoinului s-a majorat cu încă $1000. De asemenea, toate celelalte monede virtuale sunt pe creștere.
A naibii bula asta, cum nu vrea ea sa moara si sa dea dreptate experților dom’le.
NOU
adica ne demonstreaza ca e o unitate volatila, făcută doar pentru speculatii? pai aia am zis si noi
NOU
Ba, ma jur, un p… mai insistent ca tine nu am vazut. Ai habar de ce creste? Ca pulimea spera sa ajunga la 40000$, si fraierii cauta sa cumpere. Oricum e misto cum se joaca cineva. Prin noiembrie era o nebunie, in toate ziarele si fituicile erau titluri bomba cu “bitcoin o sa ajunga la 500000$” si era o isterie generala, toata lumea isi facea calcule, cautau de unde sa cumpere. Apoi, dupa sarbatori, au inceput sa apara articole cu scaderea bitcoinului. S-a instalat o mica panica si a scazut pana la 15000, apoi o panica generala si s-a ajuns la 5000. Cei care detin bitcoin fac profit din investitia altora, ca bitcoinul nu caca dolari de la sine. Si daca o sa isi ia muie cativa lumea nu o sa mai investeasca, dar naivi cu dorinta arzatoare de imbigatire rapida o sa existe mereu…
NOU
Doar o corectie! In acest an vom vedea lolatilitate mare si pe Forex si pe Crypto.
NOU
Mai bine le-ai explica la flat-earthers ca pamantu e rotund.
NOU
Nu e totul logica. Poti sa fii prost si sa te imbogatesti cu asta.
Ex. erau neste cretini care se laudau ca au convins prieteni sa vanda casa si masina si sa bage banii in bitcoin. Hahaha o sa ziceti, si eu am zis la fel.
Doar ca pe atunci bitcoinul era vreo 500. Daca au avut o farama de minte extra si nu au asteptat sa se faca 40000 cum au urlat unii si au vandut fie si la 2000 acu au 4 case sau 4 masini…
Daca au vandut la 20000 nu mai zic, milionari in $$
Tot din seria ‘hahaha ce destept sunt..not’ era unul care se lauda ca avea un bitcoin si l-a vandut la 1700 deci a marcat vreo 1000, cateva luni mai tarziu a realizat ca a dat din mana bani de o masina noua bunicica…
NOU
Si pentru cine nu stie, Bitcoinul a crescut (si a ridicat si alte criptomonezi si ponzimonezi & ponzirelated stuff ) prin niste manevre din care unele care pe burse sunt reglementate si..interzise. Exclus nu e ca baietii sa repete miscarea pump&dump dar nu si daca incepe sa fie reglementata treaba si atunci adio fluctuatii, valoarea o sa redevina simbolica, singura utilitate o sa o aiba daca o sa o aiba doar alea care au banci in spate cu depozite gen USDT da’ pe bune nu vrajeala USDT.
NOU
daca esti idiot, pierzi banii oricum… asa ca idee. Nu poti sa investesti in BTC sau in FOREX bani care conteaza… investesti niste bani de care nu-ti pasa daca ai, iar daca n-ai atunci… n-are sens sa te gandesti. BTC e ok long run, dar bine-nteles ca e foarte volatil.
NOU
eu cu Sandu si Cristi (#nohomo) as face un mic grup de whatsapp pentru discutii / sfaturi / tips
nu zic sa o punem de un mic pump & dump, decat daca ne adunam vreo 1000 de pers si mai revin preturile la normal… ca avem bani (fiat) de jucat
ps. eu militez pentru ETH… desi m-am spurcat in ultima perioada cu XRP (pentru ca e momentan bisnita cu fee-urile cele mai mici si tranferul cel mai rapid)
NOU
ok, văd că mulți au investit în crypto, însă e cineva aici care a și scos banii?
NOU
si-au scos multi din lapona enigel
NOU
Laurul-Balaurul de la ANAF nu o fi zis nimic?
NOU
Am mai auzit textul asta, cine are bani care sa nu conteze i se rupe de BTC si Forex.
Pai ce sa faca ANAF -ul, platesti birul de 21.5% din milionul de dolari si dormi linistit..poate..daca nu te ia si banca in vizor, SRI – ul ca poate e finantare pebrru operatii teroriste, droguri, spalare de bani….angajezi si bodyguard ca nu se stie daca nu se lasa cu rapiri ca ai de unde sa platesti acum recompensa..
NOU
pentru cine are interese, uite cam asa se fac bani rapizi din cryptocurrencies la ora asta 🙂 www.reddit.com/r/CryptoCurrency/comments/7wonkf/the_stolen_xrb_has_already_been_redistributedsold/du215tr/
NOU
Nu detin BTC, dar nu pot sa nu observ un inceput de revolutie prin descentralizarea unor servicii folosind tegnologia blockchain, hashgraph, tangle, etc
Cateva exemple:
1. Tranzactiile financiare descentralizate ar revolutiona sistemul bancar. Practic am putea face tranferuri de bani mai rapid si mai ieftin.
2. Sistem de vot descentralizat, unde codul este transparent si nimeni nu poate modifica rezultatele.
3. Baza de date publica si disponibila oricand pentru: lantul alimentelor de la producator si pana la raft, adica sa vezi cat a stat salamul in depozit la Kauflad. Anonimizarea datelor medicale si publicarea pe blockchain ar revolutiona cercetarea din acest domeniu.
4. Id unic descentralizat, greu de duplicat, Microsoft a declarat saptamana trecuta ca lucreaza la asta.
5. Jocurile descentralizate vor parea mai corecte pentru jucatori. Spre exemplu, in cine te-ai increde, Loteria Romana? Sau o loterie pe blockchain care are codul transparent? Jocurile in care nu decide un server controlat de o entitate vor fi recolutionate deasemenea.
Sunt multe idei bune care pot revolutiona anumite industrii. Sunt si dezavantaje/probleme care vor incetini descentralizarea, dar pe termen lung asta e viitorul.
Are mult sens ca sa investesti o mica parte din economiile tale in blockchain, tangle, hashgraph pentru a elimina un risc. Acel de a tine economiile in monede fiat precum leul, euro, dolar. Cu cat ai un portofoliu mai variat si lipsit de risc cu cat economiile tale vor avea un viitor mai stralucit.
PS: Detin ETH, XMR, LTC, NANO, WTC