Profesoara mea de geografie din liceu era o vacă. Sigur, aș putea să împachetez frumos asta și să sune altfel, ca să placă la toată lumea. Dar nu, doamna Velicu era, pur și simplu, o vacă comunistă, de 180 de ani bătuți pe muchie, cu machiaj strident de parcă băga capul în borcanul de vopsele și cu părul sărmăluțe, sărmăluțe, vopsit alb albăstrui.

Doamna Velicu avea dorința nesătulă de a mă face om în viață. Îi alunecasem printre degete în clasele inferioare, multe absențe, dar punctam masiv în teze, deși mă făcuse să urăsc geografia cu pasiune, așa că scăpasem. Dar micul monstru gheorghiudejist mă aștepta la cotitură, în clasa a 12 a, unde m-a anunțat, de la prima oră că nu voi intra în bac, pentru că sunt brânză bună în burduf de câine, motiv pentru care mi-a și pus primul 2 din catalog, cu un suspind de plăcere, explicându-mi că nu crede că e necesar să îl și explice, nu?

Well, primele 2 trimestre am reușit să iau cu brio numai 3, indiferent de ce făceam. 2 medii de 3 erau pecetluitoare, aveam nevoie de media 9 în ultimul ca să trec și să intru în bacalaureat, ori eu nu luasem 9 niciodată la geografie, la Velicu, că 9 era nota zeilor iar 10 nu dădea niciodată. Iar vaca voia să facă circ cu mine și să mă dea exemplu, tot trimestrul 3 nu mi-a dat nicio notă, spunând că deja e inutil, oricum rămân pe vară, mi le dă după teză.

Și am avut singurul meu moment de geniu din liceu, când am avut teza, m-am dus la directorul adjunct al liceului și i-am povestit ce face nebuna la ore, cerându-i sfatul. Iar soluția a fost simplă. La teză, Enache, directorul, a fost prezent în clasă și a cerut să corecteze teza mea de față cu el. Se pare că, de fapt, era de 10. Uau, ce circ a ieșit, când a văzut că nu am nicio notă pe tot trimestrul, s-a lăsat cu urlete, amenințări, tot tacâmul. Anyway, ce e cert este că am trecut, am iintrat în bac, mi-am făcut praf media luând 7 la sport din cauză că îmi cădeau pantalonii de pe mine când alergam și aia a fost.

Ce voiam să zic, de fapt, este că nu înțeleg circul gratis care s-a declanșat zilele astea, legat de schimbarea structurii anului școlar. Nu mă înțelegeți greșit, îl detest pe Câmpeanu din tot sufletul, dar de unde și până când suntem, brusc, apărătorii acestui sistem comunist, cu tone de teze și examinări, noi având, de fapt, cel mai imbecil sistem de învățământ din UE, cu profesori inutili și ignoranți, manuale făcute pe genunchi și restul? Faptul că elevii vor fi notați de mai puține ori va fi chestia aia nasoală? Vai, ce păcat, nu or să mai iasă numai genii de pe băncile școlilor românești?

Sunt de părere că ar trebui să fiți serioși puțin și să vedeți partea bună aici. Faptul că, în sfârșit, învățământul se aliniază structurilor similare din Europa și se centrează în jurul elevului și predării materiei, nu în jurul profesorului și a capacității sale de a distruge viitorul unui copil pe baza notelor. Și că elevii au timp să asimileze și să lege capitolele materiei, nu doar să facă niște mini ani de învățământ, iar după teze am uitat totul, oricum semestrul următor e altceva.

Mai urmează implementarea unei evaluări standardizate pentru toate instituțiile de învățământ, ca să nu mai fie pline liceele capitalei de elevi de 10 de la Cotârgași-Dolhasca, în timp ce elevii de la Lazăr ridică acatiste dacă prind câte un 9 și problema merge spre bine.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

42 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Fie-mea intra la scoala in toamna. Anuntasera 88 locuri in 4 clase. Prin cine stie ce “minune”, sunt inscrisi 132 copii. “Doar” cu 50% mai multi. Stau in cartier de multi ani si pariez tot ce am ca nu ar fi nici 30 copii de clasa 0 care chiar locuiesc in zona. Cum oprim mizeriile astea??

    • #2

      Si care este problema?

    • #3

      Cred că peste tot este o școală “minune”. La noi in oraș anul trecut le-o adus containere să aibă loc toți. Deși au 2 locații.. E școală centrală, înconjurată de licee etc. Așa că pe lângă cei din zona mai ajung o grămadă cu flotant fie:
      – din locațiile limitrofe, că de dacă tot s-a chinuit să aducă copilul la oraș măcar să fie cu crema
      – din cartierul unde stăm și noi pentru că una dintre școli are elevi majoritari romi/săraci/locuințe sociale (da știm, nu se practică segregarea) și cealaltă e școală de cartier (cu de toate felurile de copii) deci cum te lauzi la neamuri cât te-ai chinuit să bagi copilul la școală
      – alții că vor ei neapărat la școala aia, că numai acolo se face școală și da, copilul abia așteaptă să se trezească la 6 și să stea o oră în trafic în loc să meargă la școala din cartier

      Bine că mai avem vreo 5 ani până începe juniorul

    • #4

      Nu prea ai cum. Oamenii au niste acte oficiale (fie CI, ca au fost luati in spatiu, fie viza de flotant) si scoala nu are cum sa conteste niste acte legale.
      De cealalta parte, pe cei de la evidenta populatiei ii doare in lupa de chestiile astea. Pe principiul “nu e treaba mea”, daca omul are hartiile si dosarul cu sina … inseamna ca e bine.
      Tara lui “nu e treaba mea” si a lui “eu ma descurc”

    • #5

      RobertD, ca de obicei, aberezi.

      Problema e ca se supraincarca unele scoli si calitatea scade dramatic. In plus, orele sunt reduse la 35 minute!!! ca sa aiba loc toate schimburile.
      Problema e ca parintii imbecili dau bani sa-si tina copilul in masina 2 3 ore pe zi si oricum degeaba il duc la o scoala de fite, ca tot ca ei va ajunge.

  2. #6

    Pe a mea, de geogra, o chema Floruț. La final de a 12-a am făcut-o să plângă, nici nu a mai vrut florile… fmm de imbecilă! La bac am luat 9,20 la geografie. Mi-a zis că eu tot timpul am fost băiat deștept… I-am urat un sincer “sugi pula” și am lăsat-o să reflecteze la cauzele care au condus la un asemenea comportament din partea mea.

    • #7

      Posibil cu urarea aia “sugi pula” femeia si-a facut niste sperante, morcov tanar..etc
      Eu in clasele 11 si 12 din liceu am avut o baba acra de matematica care ma facut sa urasc sincer aceasta materie.

    • #8

      @gigi
      Aia de romana era tot asa?

    • #9

      @GrasuX
      Da, stiu bă , am scris ma in loc de m-a, domnule grammar nazi.
      Cred ca este obositor pentru tine si altii ca tine sa fiti perfecti, probabil esti sufletul petrecerii…

    • #10

      @gigi
      nu mai fi bă cârnat, omu a vrut să te ajute, nu e chiar un secret ce caracter ai,
      și chiar a fost finuț, dar cocălarii nu au cum să facă diferența

    • #11

      i love the smell of intelectuals in the morning

    • #12

      @bucuresci
      Domnu , nu v-ati luat medicamentele , adică calmantele pentru cai.

  3. #13

    Parintii comunisti si retarzi comenteaza si nu sunt deacord cu aceste schimbari, elevii nu au nici o treaba ba din contra.Asa ca mwuie acelor fosile comuniste care se opun.

    • #14

      Nu cred ca e relevanta opinia “elevului”. Care dracu nu-si dorea mai putine teze si note. Important este daca propunerea este buna, nu daca place unor copii care, cu mici exceptii, habar nu au ce vor face in viata si daca ii va ajuta sau nu un anume mod de a face scoala.

    • #15

      Babaetz, eu nu înțeleg cum încă se mai agață lumea de sintagma părinți comuniști. Hai, înțeleg ca generația mea (+50) puteam fi numiți asa, deși comunismul din noi era doar o vaga ramasita a ideii, dar sa numești părinți comuniști pe cei care au acum copii de vârstă școlară mi se pare aberant

  4. Eliminarea tezelor e un pas inainte si ma astept ca masura sa fie urmata de altele, de exemplu regandirea curiculei, a manualelor si reducerea cantitatii imense de informatii inutile care sint bagate in capul elevilor. Tot asa, prin reciprocitate, ar trebui introdusa testarea standardizata a profesorilor si introducerea criteriilor de competenta reale si implicit, o salarizare diferentiata bazata pe aceste criterii. Exista mult prea multi profesori slabi si dezinteresati care iau acelasi salariu ca un profesor exceptional, dedicat si iubit de elevi. Ah, si desfiintarea inspectoratelor, epicentrul tuturor manarelilor politice, invartelilor de pile, posturi si concursuri trucate. Aici ar merge si regandirea sistemul sindical, care e primul franar al reformei in invatamant. In 30 de ani, nimeni nu a reusit sa treaca de inertia fantastica a sistemului, care defapt, nu vrea nicio schimbare. Nu a reusit nici macar intaiul cuplu al tarii, el profesor, ea profesoara…

    • #17

      el – inspector sef, ai avut vreo asteptare?

  5. #18

    Din punctul meu de vedere, erau doua chestii bune la tezele semestriale:
    – se facea o recapitulare
    – copiii se invatau cu stresul examenelor si nu se trezeau la final de cl a VIII-a ca niste miei la taiere
    La primul punct, evident ca depinde si de profesor. Anul trecut, desi nu s-au dat teze, proful de mate al copilului de cl a V-a le-a dat o lucrare cu recapitulare din toata materia semestriala. La romana … lupa recapitulare inclusiv anul asta, fiecare se descurca cum poate.
    Ramane insa punctul 2. Vrem sau nu, copiii nostri vor da la final de cl a VIII-a un examen important. Cu emotiile si stresul aferent. Si in afara celor care merg la concursuri sau olimpiade, restul vor fi ca niste floricele in fara uraganului.

  6. #19

    “se centrează în jurul elevului și predării materiei, nu în jurul profesorului și a capacității sale de a distruge viitorul unui copil pe baza notelor” … si din cancelarie se aud rasete.
    Schimbarea va avea cu adevarat loc cand emitatorul informatiei, dascalul va emite pe aceeasi unda cu receptorul, elevul. Si desigur sa eliminam surplusul de materii si informatii inutile.
    Pana atunci se vor schimba formele si nu fondul, adica data de sustinere a unui examen “al vietii” sau a inceperii scolii.
    Ne pupa generatia actuala din mers, catre alte zari.

  7. #20

    “Doamna Velicu avea dorința nesătulă de a mă face om în viață.”
    Spune drept, s-a dedat la tine? Sau, tânăr și naiv fiind, n-ai băgat de seamă aproponturile ei vreme de un an?

  8. #21

    IMO cele mai ok sisteme sunt unde notele se dau doar la examene, de catre examinatori independenti, pe baza unor bareme clare si aplicabile la nivel national. Pe principiul, daca elevul primeste nota x, nota in baza careia isi va decide viitorul, trebuie sa fim siguri 99.99% ca nu este un abuz sau un favoritism.

    Iar cu promovatul dintr-un an in celalalt e simplu (nimeni nu da examene anual timp de 12-13 ani, normal) – fiecare profesor face o evaluare anuala a progresului elevului respectiv, doar ca 1) trebuie practic sa ii scrie o caracterizare cu plusuri, minusuri, exemple unde a facut bine, exemple unde mai trebuie lucrat etc 2) calificativul *nu* are o pondere oficiala – adica da, primesti un overall B, sa zicem, dar asta nu inseamna nimic mai mult decat un indicator general al nivelului – chiar si daca iei overall D sau E tot intri in examen la egalitate cu ceilalti. Singurele note care au si consecinte (gen, intrat in bac, intrat la facultate) se dau in cadrul examenelor la nivel national, care sunt corectate de catre profesori din alte scoli, ca sa nu existe favoritisme (sau razbunari). Iar faptul ca elevul din Dolhasca are calificative (relativ mai) mari date de profi nu are nici un efect tangibil pentru ca trebuie sa dea examen in rand cu toti ceilalti – deci chiar in masura in care exista mici inechitati acestea sunt corectate automat de sistem.

    Chestia asta ajuta pe doua planuri: in primul rand, e mai greu sa dai un calificativ nemeritat unui elev la sfarsit de an daca stii ca va trebui sa scrii si trei pagini de school report care te obliga sa explici de ce i-ai dat nota respectiva overall; dar cel mai important e ca decupleaza notiunea de performanta academica de notiunea ca profesorul ‘decide’ viitorul copilului (pentru ca intrarea la liceu/bac/facultate e conditionata de o medie). Viitorul meu e decis 100% de ce fac *eu* in examen. Ca ma iubeste sau ca ma uraste proful….asta e total secundar si irelevant.

    Nu mai spun ca programa si baremele de examen nu sunt facute de minister sau inspectorat, ci de catre un board of examiners care cu asta se ocupa all year round – deci iarasi independenta de decizii motivate politic.

    Pentru cine e interesat, chestiile de mai sus se regasesc in sistemul britanic de invatamant, si IB (International Baccalaureate) – am trecut prin ambele si vorbesc din experienta proprie de elev. Evident, fiecare are si dezavantajele sale – nu spun ca e raiul pe pamant nicaieri. Doar ca fix pe partea asta cu, sa spunem asa, echitatea si drepturile elevului, se sta mai bine de partea astalalta a gardului (sau Canalului).

    • #22

      >>chestiile de mai sus se regasesc in sistemul britanic de invatamant

      A bai pai in Anglea scoala nu e scoala plus ca e plin de indieni.

      Glumesc evident. Reformarea e simpla, se face asa, ca tot nu e rumanu jenat de copiere: Se ia un sistem de invatamant european din top 10 PISA si se copiaza 100%. Atat. De. Simplu.

    • #23

      Sistemul propus de tine este unul socialist care va produce la început doar mediocrități, iar apoi calitatea va scădea spre idiocracy. Nu ca azi nu am fi pe același drum, dar exista încă scoli de elita, chiar dacă sunt asaltate deja de PCism și SJWism.
      Drepturile elevului nu ar trebui sa se reflecte la nivelul notei PUNCT Nici în sens negativ, dar nici în sens pozitiv ! Orice profesor ar trebui sa poată justifica nota la un test cu un barem elaborat INAINTEA aplicării testului în clasa (astfel nu se poate spune ca a favorizat/defavorizat prin barem pe un anume Xulescu).

  9. #24

    Au fost cativa de-a lungul timpului dar nu are sens sa ii mai pomenesc. Le-am dat-o cu bolta la revederea de doua’jde ani de la terminarea liceului când unul dintre interlopii urbei a venit să-mi pupe inelul. Credeau ca dacă am venit pe jos, sunt același copil sărac pe care era ok sa îl ții în pluton ca sa-i mulțumești pe mai marii urbei ca odraslele lor sunt în top.
    Tot respectul și aprecierea pentru dascălii care ne-au format ca oameni și aici lista e lunga.

  10. #25

    Eu nu am avut norocul tau cu directorul. La mine una de matematica si-a dus planul pana la capat in clasa a 9-a. Pe motivul “Nu vreau sa te mai vad la anul in scoala!” si au urmat un sir lung de umilinte tot anul. S-a lasat la final de an cu putina splina rupta si capu spart, politie, tentativa de omor si 1 an la reeducare la Buzias.

  11. #26

    In primul rand nu prea exista sistem de educatie perfect pe aceasta planeta. Absolut toate sistemele de educatie sunt gandite pentru a da statului o forta de munca cat mai bine calificata si care sa ajute la dezvoltarea acestuia. Problema sistemului romanesc este ca acesta a fost dezvoltat cu precadere in perioada comunista cu mentalitatile si mai ales directiile date acel regim. Rezultatul nimeni nu-l poate cuantifica intr-un mod real. Pentru toate rahaturile patite de tine din partea unui profesor au fost multi pentru care scoala a reprezentat un ascensor social real si i-a scos pe multi dintr-o saracie lucie. Scoala care in acelasi timp a fost blamata de mai toata societatea romaneasca ca nu-si face treaba, insa care a scos oameni decent pregatiti si care s-au descurcat destul bine intr-o competitie globala. Stiu povestile ca mediul privat se plange de calitatea invatamantului insa foarte putini din acest mediu au dat ceva inapoi scolii.
    Ceea ce se doreste acum insa este un pic diferit fata de ceea ce intreaga scoala romaneasca era obisnuita si ma tem ca o sa iasa un mare rahat. Inteleg eliminarea tezelor si diminuarea modalitatilor de evaluare a elevului, insa ceea ce nu inteleg este cum se va face departajarea? Mai mult care este obiectivul acestor masuri si ce se urmareste cu ele? Urasc copii scoala pentru ca e grea si prea stresanta, ghinion viata de dupa scoala nu e nici ea prea diferita.

  12. #27

    Urmarindu-te pe tine de multi ani acuma m-am invatat sa imi pun intrebari. Si am un subiect de care ma tot lovest in ultima perioada si anume “implementarea unei evaluări standardizate”. Inteleg ce este si de ce e necesara dar nu pot sa ma intreb daca nu are legatura cu platforma/aplicatia de evaluari standardizate despre care s-a tot vorbit acu ceva timp. Prea toata lumea “buna” este cu “standardizata” in gura, de la ministru pana la influencerii de peste tot.

  13. Eu am avut o dirigintă care m-a iubit mult. Orele ei de mate erau de fapt un fel de șuete, asezonate cu conspecte din manual și ”Calculați, calculați!” 3 ani de zile, nu am înțeles nimic din ce preda femeia aia. Asta când preda și nu discutam alte lucruri.

    La teza din a 12-a, primul semestru, femeia adormise. Și eu cu colegul meu de bancă convenisem să ne mai ajutăm, unde nu știm. Cum s-a trezit, direct mi-a strigat numele meu și mi-a pus 2 pe loc în catalog. Cică aș fi copiat. Nu apucasem. Am luat teza și am dus-o la gunoi. Peste doi ani, a recunoscut că nu m-a prins copiind. Nu mai conta.

    Cu o zi înainte de banchet, am fost să luăm tocile și robele de la liceu. În timpul ăsta, niște unii au spart un fișet de metal, o tablă, și au scris mesaje jignitoare în clase. Directorii s-au supărat foarte tare și nu au mai venit la cursul festiv și la banchet.

    Aveam să aflu de la doamna dirigintă, că eu și colegul meu de bancă suntem vinovați. Na, eram ultimii veniți în clasă, doar nu avea să dea vina pe elevii ei preferați. S-a făcut anchetă, au zis că vor chema poliția, că vinovații vor fi exmatriculați. Colegul meu se și resemnase.

    Eu, pe de altă parte, mă știam cu admin-ul de rețea din școală. M-am dus la el și i-am cerut filmarea să văd și eu ce se petrecuse cu adevărat. Pe filmare se vedea clar cine și ce făcuse și nu eram nici eu și nici colegul meu. Diriginta a refuzat să vadă filmarea, zicând că o văzuse deja. A zis că-mi acuz colegii ca să mă scap pe mine.

    În consiliul profesoral, ea și cu profa de fizică au insistat la director să ne exmatriculeze. Mi-a zis o altă profesoară, că au fost atât de virulente la adresa noastră. Cu toate asta, domnul director ne-a scăzut doar notele la purtare. Și s-a pus batista pe țambal.

    Un alt coleg, după un rahat de oră de la care nu a înțeles nimic, i-a urat doamne s-o mănânce… Și fix în vara aia s-a îmbolnăvit. Are un an de când e la cele veșnice. Chiar dacă nu ne-am suportat, am avut puterea să-i duc flori în 2017, când era mai bine. La fel și doamnei de fizică.

  14. #29

    am avut o profa tampa de geografie in ultima clasa de liceu. memora doar primele cifre ale numerelor, astfel ca tara noastra avea 22 de mii sau de miliarde de locuitori. si-a luat gradul nustiucare la minim 50 de ani, iar inspectia la clasa noastra am sustinut-o practic eu, fiind singurul care ma pregateam la geografie pentru admiterea la facultate (pe atunci bac-ul se dadea doar la matematica si limba romana).
    dupa ce tampa reuseste sa isi ia gradul in pragul pensionarii, se intalneste intamplator cu taica-meu la iesirea din clasa, il intreaba pe cine cauta si bese urmatoarea zicere: ”aaa, x este ala care a intrat cu pantofii murdari de noroi in clasa trimestrul trecut”!

    • #30

      nu se mai face carte ca pe vremea noastră …

    • Că tot ai avut aia cu glume proaste…
      Iau băieții la mama, la țară.
      Pfaaa, cum a auzit familionul, cum s-a strâns.
      Toți la masă, copchilăraie multă…
      – Alexandru, vezi să nu verși paharul de frutifreș pe pantalonașii tânărului din America…
      Ceva nevastă de văr spița a 7-a cu fustiță de doamnă din România – criză mare, scurtă rău.
      Presimțeam că o să am un dialog interesant cu doamna.
      La un momentdat întreabă:
      – Și la ce olimpiadă sunt băieții?

      Mi-a dat mama una după ceafă că i-am stropit vitrina din sufragerie cu ciorbă.

  15. #32

    Scriu asta aici ca un scuipat virtual pe fata profei de mate care, ca o scursura comunista s-a razbunat pe mine in cel mai patetic mod pentru ca am avut tupeul sa ies din clasa cand s-a sunat si mai avea ea ceva de zis. Voiam sa imi cumpar capsuni, ca era pauza mare si nu ma interesa gargara ei. Aveam 3 ore consecutive de mate, uram martea din toti rarunchii asa cum urasc majoritate lunea. In fine, urmatoarea ora mi-a dat doua note de 1, o data mi-a cerut tema de vacanta la control, in conditiile in care eu fusesem bolnav inainte de vacanta. Apoi, m-a si ascultat din tema de vacanta.
    Sa-mi zica mie unul de aici cand a aplicat vreodata teorema lui Lagrange sau cosinus din tangenta in viata reala.

    Apropo, nu stiu cat e de bine sau rau dar, majoritatea nemtilor habar nu au de Tutankamon sau Marakesh, ei invata strict pe domeniul lor si cam asta e.

    • #33

      Te superi dacă te întreb care e domeniul tău de activitate ?

  16. #34

    Degeaba schimbi regulile, daca jucatorii tot aia sunt.

    Va fi la latitudinea profesorului sa decida cum se vor evalua elevii si de cate ori. Aia comunisti vor continua sa dea teze dar mascate sub forma de evaluari cumulative. Exemplu, la matematica cu 5 ore saptamanale, vor avea nevoie de 8 note. Daca 2 sunt recapitulative de tip teza tot un 25% pondere vor avea.

  17. #35

    Bai, eu am considerat scoala un fel de parnaie.
    N-am prea invatat nimic, sau oricum nimic bun in scoala, singuru’ lucru OK din toate scolile pe unde am fost, era biblioteca!
    Din facultate nu tin minte decat ca deschideam usa cu capu’ la fiecare examen.
    Am avut un singur prof cat de cat normal in liceu, care in ’92 a plecat sa predea la Universitatea din Casablanca, in rest o adunatura de hahalere toti.
    In generala, la 190, am avut o profa de engleza mai destupata, da’ cand si-a depus cererea de emigrare, au dat-o afara din invatamant, evident.

    Copiii mei invata intr-un sistem mult mai bun, aici sunt “examenele ministerului” la sfarsit de an, practic in examenele astea se verifica doar prezenta unor cunostinte minime din materiile de baza.

  18. #36

    Nu se va schimba nimic pina cind la angajare vei fi intrebat “ce știi sā faci?” , In loc de “cîte diplome ai acasā rezemate de calorifer”.

  19. #37

    Aproximativ aceeasi situatie am patit-o si eu cu profa mea de geogra. Eu iubeam geografia dar la cpaacitate am facut sacrilegliul sa dau examen la istorie. Profa de geografie s-a sesizat si tot liceul a zis “las’ ca vii tu pe mana mea!” Astfel desi eram poate cel mai bun din clasa la geografie, luam note dezamagitoare, 6-7… si ma asculta in fiecare saptamana! Asta ca sa ma faca in final sa dau bacul la geografie. Am dat bac la geogra, profa s a domolit intr-a 12-a, dar mi a zis nesimtitw si betiva ca m a haituit dintr-a 9a pana intr a 11a ca sa ma aduca pe drumul cel bun. Ridicol! Le am dat cu firma in cap si colegilor si profei la bac la geografie, am luat vreo 9.50, cam cea mai mare nota din liceu…in fine, ridicol, sper sa nu treaca si copiii prin asemenea intamplari.

  20. #38

    Erati si rai/rebeli/neconformisti si va placea sa iesiti ca paduchele in frunte … toata drama nu a fost mereu doar vina profesorilor. 🙂

  21. #39

    Nu stiu daca s-a mai zis:
    E cea mai mare revolutie in invatamantul de dupa revolutie. Teste standard de evaluare la inceputul scolii si la final inseamna practic si evaluarea performantei cadrului didactic.
    Eliminarea tezelor inseamna eliminarea subiectivismului acelor profesori cretini tip Velicu.
    Ce ma amuza e ca astia fac astea pt ca PNRR, cred ca ii ia greata cand se gandesc ce efecte o sa aiba.

    • #40

      vreau sa zic ca mai ai 78 de comentarii si faci 5000 de comentarii aici. ma gandesc sa iti fac un rang separat, ninja ceva

    • #41

      wow! am abuzat campii putin 😀
      avand in vedere ca subiectele de aici sunt extrem de diverse cred ca ninja e doar inceputul. rangul suprem e de cetepeu.

  22. #42

    Goddamnit, am dat refresh ca boul, deci o sa scurtez extrem de mult ceea ce incepusem sa scriu si deja devenea roman. O sa mentionez o doamna (domnisoara, cred, in 1989) invatatoare (cred) care a facut THE UNTHINKABLE, in primavara lui 1989. Invatatoarea mea ma trimisese sa particip la serbarea de sfirsit de an, trebuia sa recit o mizerie care ridica in slavi prea-iubitul fiu al patriei, luceafarul si calauza tuturor, tovarasul Nicu. Nu am invatat-o, era o mizerie sinistra. Am ajuns la ultima sau pen-ultima repetitie cumva fara sa ma asculte, mereu nu ajungea timpul sa repete aia cu dansuri si cintari. Atunci a facut THE UNTHINKABLE domnisoara respectiva, din pacate nu mai stiu cum o cheama (Scoala Generala Nr. 1, Rm-Sarat, acolo avea loc actiunea): Ne-a intrebat “E cineva care NU VREA SA MEARGA LA SERBARE?” Din toata clasa, ridica mina un urecheat ochelarist asezat pe undeva prin ultima banca. “Bine, poti sa pleci.” “Multumesc, saru’mina!” Am plecat. A facut invatatoarea mea spume, cred ca le-a atras atentia si alor mei, ai mei nu prea s-au agitat in mod deosebit. Probabil cu 5 sau 10 ani mai devreme, ei ar fi ajuns la sapat canale si eu pe la orfelinat, ceva. Atunci, insa, nu s-a intimplat nimic. De oameni ca ea ar fi nevoie ca invatamintul nostru sa se miste. Oameni care merg above & beyond, nu jegurile care se tot trag pe cur ca nu primesc destui bani, desi daca ii iei la bani marunti si le propui instituirea unui sistem de evaluare detaliata a activitatii si recompensare a ei pe baza performantei, peste 80% se dau loviti.