Am fost dintotdeauna un fan al caselor selfcheck în hypermarketuri. Urăsc visceral să stau la cozi și mi s-a părut soluția perfectă ca, dacă intru să iau un castravete și niște petroleum jelly, să nu stau la coadă după 10 moși cu cărucioare pline ochi, care se mișcă precum ochiul mortului gen scoate produsele din coș, unul câte unul, așază-le frumos pe bandă, ordonat și calm, așteaptă să le scaneze, pune-le încet, ordonat, în sacoșe, unnul câte unul, pune sacoșele în cărucior, după care începe să te scămoșezi după portofel, caută bănuții încetișor, unul câte unul, așteaptă restul, numără-l cu atenție, verifică bonul, Auziți, domnișoară, dar parcă la raft era mai ieftină brânză, vreți să vă uitați, poate e o greșeală and so on and on and fucking on.

Dar mișcarea asta de la Auchan este, cred eu, prea mult.

Auchan a început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui sistem 100% self check-out pentru clienți ca parte a proceselor de nodernizare și digitalizare. Datorită noului sistem de case, clienții beneficiază de timp redus de așteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. Angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier. Noul lor rol este acela de a acorda consultanță și suport clienților.

Imaginați-vă același bătrânel cu coșul full, dar acum singur, la o casă de marcat, trebuind să treacă el, personal, toate produsele prin scanner. Una câte una. Neînțelegând tehnologia, nu se vor scana produse, nu vor ști să pună 4xleuștean, nu vor ști cum să selecteze leușteanul, că nu se cântărește, ce facem cu el, ah, uite o doamnă, mă ajutați și pe mine, vă rog, da, mulțumesc, ce drăguț și tot așa, la fiecare al 3 lea produs. Vor fi niște aglomerări superbe, cozi peste cozi, iar consilierii vor fi rupți în gură de la alergat de la o bandă la alta.

Pentru că, sper că vă e clar că Auchan va da afară majoritatea celor care lucrau la case și vor păstra minimum minimorum necesar, Economii de milioane cu salariile, iar clienții vor fi fericiții posesori ai dreptului de a face totul în magazin, eventual și pus marfa la raft, dacă e necesar.

Aștept cu entuziasm următoarea inițiativă, cea de a trimite clienții să culeagă produsele de la producători, să le ambaleze și să le aducă singuri în magazin, de unde să le cumpere, fericiți.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

71 comentarii Adaugă comentariu

  1. Din punctul asta de vedere, Kaufland mi se par cei mai eficienti cu scannerele acelea.

    1
    • #2

      ah… Kaufland, alt Lidl unde trebuie sa stai cu sacosa la prindere pe kkt-ul ala de juma de metru in care casiera/ul le zvarle mai ceva ca Nicoleta Grasu.

      stiu, n-am zis nimic de self-check-out, doar mi-am varsat oful

    • #3

      Am renuntat la scannere dupa ce am fost selectat aleator pentru verificare de 10 ori la rand. Fara gluma, fara exagerare. De fiecare data cand foloseam scanner, ajungeam la case si aparea mesajul “Asteptati un operator”. Si venea ala si verifica 10 produse din cos, sa vada daca le-am si scanat. Iar tot procesul asta dura mai mult decat daca m-as fi dus la o casa normala.
      Cand m-am plans, mi-au raspuns “Doar stiti si dumneavoastra in ce tara traim… “. Ei bine, de atunci mai rar pe la Kaufland si neaparat casa clasica.

    • #4

      Fix Kaufland ai ales? Singurele cu cantar idiot care da eroare la cea mai mica problema?

    • #5

      @Cristi: Da. Că au target casierii pe cât de repede scanează.

      La Lidl, soluția e simplă: O dată la 3 produse normale, strecori câte o portocală sau ceva ce trebuie cântărit. Și așa ai și tu timp să pui alea ca omul înapoi în căruț sau în pungă.

      LE: Varianta PRO pentru Kauldand e să pui câte o etichetă pe fiecare portocală, fiecare cartof și așa mai departe.

    • #6

      Dar in loc sa faci manevre cu aranjarea produselor pe banda nu mai bine iti vezi tu de treaba si nu te grabesti? Adica la final stai usor pana pui toate produsele in pungi/cos si apoi platesti.

      2
  2. #7

    Ma feresc ca de dracu’ de casele self de la auchan de cand mai, mai sa ma ia pe sus pt ca nu am scanat un produs din vina mea. Nenea de la paza m-a vazut, am observat ca se uita insistent la mine, dar comunica cu baetii da la paza sa vina sa ma prinda fix cand am iesit. Valeu, cat flagrant! Ne-am certat acolo, initial eram cu ciocul mic, dupa care m-am prins de ce se uita ala la mine insistent, dar na daca procedura nu il lasa sa atentioneze sau dracu stie.
    Ma rog, de atunci ma cc pe casele self draci si ma duc la randul standard.

    • #8

      Si nu e ca si cum casierii nu uita sa scaneze sau baga produse mai putine…

    • Eu la Auchan am inceput sa rad cand am incercat sa scanez niste produse mai mici si tot nu reuseam sa le fac sa mearga, cred ca problemele astea au atras atentia uneia de la paza/casierie.

      Cand sa ajung la poarta aia, se protapeste o femeie de-aia de 1mp in fata mea, striga – ma numesc XX, trebuie sa verific produsele. Am inceput sa rad si i-am zis sa verifice linistita, doar sa nu dureze mult ca ma grabesc. S-a uitat mirata la mine, s-a uitat in cos 2s si a plecat.

      1
    • #10

      N-am apucat să testez Auchan la faza cu alcoolul, dar la Kauf și Lidl musai trebuie să vină careva să bage deștu că ai peste 18 ani… Și dacă nu e nimeni prin preajmă, ai de așteptat.

  3. #11

    si in lantul de magazine din rusia isi permit sa faca asa ceva?

    boicotam selectiv?

    3
    • #12

      @daddy: ești rău. În rUSIA o fac din respect pentru angajați. Ar ajunge pe drumuri sărmanii.

  4. #13

    Pai se poarta optimizarile. Emag a inchis callcenterul, pt orice problema te certi cu ei pe pagina de facebook, de ce auchan sa ramana mai prejos? Ei sunt frunizori in Rusia ai armatei ruse, de batranii lor din ro crezi ca li se rupe?

    1
    • #14

      la asta cu emag am vazut o faza tare pe linkedin. Pusese un baiat ditamai plangerea cu detalii ca ce a patit si ca nu poate da de nimeni sa rezolve problema si bot-ul automat i-a raspus cu “ne bucuram ca am putut ajuta” 🙂 AI-ul asta avanseaza rapid, are sarcasm dejasi i s-a luat de munca.

      3
  5. Oamenii care tin linia blocata pentru trebuie sa isi aranjeze produsele in plase la CASA sunt motivul pentru care nu avem lucruri frumoase

    • #16

      Cata vreme optimizeaza ei costurile, optimizam si noi chitanta. Orice produs vandut la bax/bulk trebuie scanat individual? Imi pare rau nu stiam asta ca nu mi-a facut auchan training de vanzator la casa.

    • Uite ca nu m-am gandit niciodata asa. Mi-am dat seama ca gresesc. Imi cer scuze, e in regula ca oamenii sa isi aranjeze cumparaturile in plase la casa de marcat, chiar daca e coada.

    • #18

      Da, este normal ca oamenii sa isi aranjeze produsele, indiferent daca este coada sau nu. Ca nu vreau sa plec de la magazin si peste 50 de metri sa mi se rupa punga.
      Tu iti descarci nervii pe cine nu trebuie, problema este exclusiv a magazinului care nu angajeaza suficienti casieri.

    • #19

      @Andrei G: le pui frumos inapoi in carut si dupa ce ai platit si ai iesit ti le aranjezi linistit in plase. Ca sa nu tii toata coada după tine.

    • #20

      @Ramona Si daca am cos din ala, mai mic, cu care nu am voie sa trec de case? Avand in vedere ca te-ai asezat la coada dupa mine, ai posibilitatea fie sa astepti, fie sa te muti la alta casa. Nu-ti place sa astepti la casa? Foloseste serviciul de comenzi, te duci si ridici produsele gata impachetate. Nu ai timp nici sa treci pe la centrul de livrari? Foloseste livrarea la domiciliu.

      1
    • Am presupus ca e evident ca e vorba de situatiile cand ai carut mare. Deci se exclud situatiile sarpelui si lui Andrei

    • #22

      @sarpele:e ok, am aflat deja de durerea in cur si lipsa de empatie generalizata a romanului…Era doar o chestie de bun simt, atata tot.

    • #23

      Ba, nu mai pot cu voi, importantii astia care n-aveti timp sa asteptati 1-2 minute pana isi pune omul chestiile in sacose. Aveti impresia ca vine apocalipsa daca nu sunteti cu curu’ in masinca cu 0.16s mai devreme? O sa muriti dreq si mai devreme, si mai stresati. Scarbelor!

  6. #24

    sa nu mai vorbim ca avem o populatie semnificativa de analfabeti. nu functional… dinaia care nu au dat pe la scoala… va fi foarte amuzant.

    1
    • #25

      Da’ de ce? Ne grabim undeva?! Fiecare isi ia timpul de care are nevoie.

  7. #26

    vazusem experiment cu un magazin unde puneai direct in sacosa ce aveai nevoie, iar la iesire iti lua banii automat de pe card. Ala-i viitorul.
    Intrebarea e de unde o sa mai avem bani daca nu o sa avem job-uri

    3
    • #27

      vezi Decathlon unde nu trebuie sa scanezi produsele ci doar sa le scufunzi intr-o cutie.

      1
    • #28

      carrefour are aplicatie .
      iti scanezi si poti plati la casa speciala , dar te si verifica asa de dragul camerelor.
      Au cica si plata direct din aplicatie, dar nu stiu cum e aia

  8. #29

    Am fost si noi recent si a trebuit sa ne scanam singuri produsele. A fost un cos cu diverse, aproximativ 800 lei, insa nu ne a fost usor si nici rapid. Aveam impresia ca ne pricepem si ca ne vom descurca ok, insa durează ceva. Daca mai esti si o sg persoana sau iti mai da si erori diverse, chiar pierzi mult timp. Nu stia auchan cum sa mai creasca profitul.

    1
    • #30

      Am avut nevoie sa folosesc punctele de fidelitate adunate anul trecut pentru ca altfel imi expira in 28 februarie. A fost nevoie sa vina doi angajati Auchan pana sa reusim pentru ca nu e ce-a mai simpla procedura.

      In ocntinuare cred ca la Carefour este cel mai simplu sistem.

      Im place partea in care modifica astfel incat mai multe case sa fie in sistem self, dar nu sunt de acord ca sa le faca pe toate. Parintii mei sunt deja peste 75 si nu se vor descurca si nu sunt neaparat dintre cei fara educatie si fara sa fi scos capul din sat doar ca pentru ei tehnologia a venit la o varsta la care apreciaza mai mult confortul lucrurilor clasice si mai ales interactiunea cu alti oameni.

      2
    • #31

      @un om: si cum le-ai folosit pana la urma? Am si eu vreo 2700 de pct, dar nu m-a lamurit nimeni la ce se folosesc…

    • #32

      @Ramona se pot transforma in bani si se scad din suma datorata pe noul bon insa trebuie sa vina cineva sa deschida meniul ala de deducere si sa introduca suma (e ca si cum ti-ar face o reducere in valoarea respectiva). Nu am retinut valoarea punctului doar din amintiri e posibil sa fie ceva de genul 100 puncte un leu, dar la fel de bine ma pot si insela.

  9. #33

    Mie cel mai mult imi place sistemul de la Selgros. Ai fie scanner mobil montat pe cos dupa ce il iei de la intrare, fie alegi sa folosesti telefonul propriu, ai total cos in timp real sa nu faci infarct la casa, vezi pretul acolo la raft asa ca nu te mai coiesti cu pretul la telemea care era mai ieftin la raft. Iar la final, mergi frumos pe cantarul care iti ia in calcul greutatea totala, mergi la aparat si faci plata. Adica nu mai tot muti marfa, o scanezi cand o bagi in cos si gata, de acolo le mai scoti doar la masina.

    3
    • #34

      carrefour are cu mult dinainte un sistem similar, doar ca nu ti-l cantareste nimeni la iesire, ca sa dea eroare si sa te puna aia de la iesire sa scoti toti din cos si sa verifice manual produs cu produs

    • #35

      In orasul-comuna unde locuiesc n-avem Carrefour…. da, stiu. Nu-i bai, e pe vine, acum se construieste.

  10. #36

    Sper sa dea si toti badigarzii afara, promit solemn ca o sa ma pazesc singur sa nu scanez mai putine produse decat iau.
    Aia de la Carrefour aveau si ei o chestie buna, self scanul din aplicatie. Le scanam, mi le puneam frumos in plase, asezate pe categorii, plateam la casa de self scan unde era liber si ieseam cu ele.
    Apoi au aflat ei ca in Romania se fura, si au zis ca musai plata se face la casa x. Initial tanti de acolo se uita in scarba 30s in cos si imi lua banii, dar la ultimele 2 vizite au stat si mi-a cautat pe fundul plasei fiecare pachetel de unt si fiecare legatura de patrunjel. Una a zis ca sa le scot sa le pun pe banda, moment in care am decis ca e cazul sa renunt la binefacerile tehnologiei si sa ma duc la casa normala.
    Daca le inchid si pe alea schimb magazinul

  11. #37

    Eu cred ca omiti un lucru important: batranelul ala care acum bajbaie pe ecrane vei fi “tu” in curand. Cel care si-a trait o mare parte din viata butonand diverse device-uri si nu se va speria de utiliarea caselor automate, dimpotriva.

    5
    • #38

      first, fuck you pentru “in curand”. second, din pacate sunt foarte putin oamenii tech savvy, abunda zidarii

    • #39

      Chiar s-asa, Rumbu, de ce spui “in curand” cand poti folosi “acum” fara probleme?

      2
    • #41

      Suntem de aceesi varsta, deci daca baga Prostamol la liber, ne vedem la coada peste niste ani. Vreau sa zic ca generatia viitoare de batranei a mai pus mana pe un device, chiar si daca a facut asta doar pentru un feisbuc sau un live cu manele, deci nu va fi la fel de neajutorata in fata unei case self-check ca generatia actuala.

      1
  12. #42

    Ce fain e cand trebuie sa stai dupa un angajat sa confirme ca ai peste 18 ani!

    3
    • #43

      oh, the memories:))) fii fericit:))

    • #44

      @Arhi, nu conteaza cum arati, ai bere in cos stai. La Lidl e la fel.

      2
    • #45

      @septimiu: La Kaufland verifica varsta si la berea fara alcool. A zis una de acolo ca e aiurea, dar asa e regula.

  13. #46

    Ieri, la Auchanul di coresi, am chemat – o pa sefa de magazin, sa ii arat cum lucrează din picioare colegele ei. Nu mai au voie sa stea pe scaun. Am întrebat-o dacă i se pare normal. A zis ca si ea lucrează 10h/zi tot in picioare
    Eu când ajung la casele alea chem direct angajatul. Ii explic ca nu ma descurc si il pun sa ma ajute.
    Dacă scanez singur, pătrunjelul e din partea casei?
    Cfr da feducere vreo 2 lei dacă iei bilet online. Auchan ce oferă pentru faptul ca le fac treaba? S-a ieftinit mâncarea si nu stiu eu?

    5
    • #47

      Cinema City are taxa extra daca plătești online biletul.

      1
    • #48

      Stai sa vezi la Edenland: au bagat acum ceva vreme taxa de intrare. Din cauza asta se fac cozi mari, dar poti sa plătești online dar cu taxa de emitere online. 😀 Cireasa de pe coliva? Au introdus si taxa de parcare, dar macar 30 de minute sunt free. Muriti ba fomistilor!

    • #49

      Asta cu taxa de emitere online este cea mai mare magarie pe care au putut sa o faca.

  14. #50

    Mie imi place sistemul hibrid de la Auchan unde imi scaneaza doamna de la casa produsele si le platesc eu la automat. Astfel, scap si de scanat un milion de produse, dar scap si de cei care platesc cu 4 carduri sau cu bonuri plus card sau isi cauta marunt prin buzunar etc.
    Bineinteles, asta pentru cumparaturi mari. Pentru cele mici, self e ok.

    Sau comanzi de pe freshful/sezamo :))

    1
  15. #51

    Sa se dea leustean gratis la batrani si sa se scumpeasca painea ca sa nu iasa nici ei in pierdere!

  16. #52

    Si mie imi place sistemul hibrid, adica o branza o scanez, una o țin in buzunar, daca ma prinde zic ca nu mai aveam loc in cos si o platesc.

  17. #54

    La mine e simplu, baga kakturi din astea nu mai cumpar de la ei. Nu, nu scanez nimic eu ca nu sunt angajatul lor si oricum absolut niciodata nu merge mai repede. Daca fac ei optimizari atunci fac si eu. Pe astia care v-au dresat cu “merge mai repede” sunt curios cum o sa se intample asta cand absolut toata lumea o sa faca asta, atunci sa vedeti cozi infernale si scandaluri.

  18. #55

    Am vazut si eu anuntul saptamana trecuta, asa ca vineri mi-am facut drum prin Auchan (Iasi). Momentan nicio schimbare, au cateva case self (cred ca 8), plus acele case hibride in care ei scaneaza si tu platesti la robotel. Case clasice am impresia ca nu mai exista deloc
    Asta cu 100% self e un obiectiv ambitios, chiar sunt curios ce va iesi.
    Dar da, directia asta e: se va automatiza tot ce se poate automatiza. Unde vor lucra oamenii? Cum unde, la stat!

    • #56

      La auchan “robotelul” e de fapt si o casa autonoma. Adica in loc de bon poti scana produse si functioneaza exact ca la self. Toti roboteii de la geam fac acest lucru, nu e necesar sa stai la alea 8 case inghesuite.

  19. #57

    Eu nu mai locuiesc in România de ceva ani dar una peste alta chestia asta cu selfchek imi pare o super invenție, pt ca economisesc o groaza de timp. Ma refer la varianta cu scanner mobil: intru in magazin, la intrare e un rastel cu scannere pe care este un device cu un ecran tactil, imi bag numărul de telefon si se deblochează un scanner din rastel, se aprinde o lumina verde in jurul lui. Fac cumpărăturile in ritmul meu, pun totul in plasele care le’am adus de acasa si cand termin, ma duc la o zona pt selfcheck (este diferita de zona unde iti scannezi si cântărești produsele), care are un device cu un ecran tactil si un cititor de carduri cu keys in caz ca e nevoie sa bagi pinul. Pe ecran este un cod de bare, il scanez cu deviceul mobil, apoi vad toată lista de cumpărături daca totul e ok, fac plata. Uneori daca am alcool vine cineva sa ma verifice si sa scoata dispozitivul de securitate, sau trebuie sa verifice cumpărăturile. Verificarea se face prin scannarea produselor din plase, si persoana respectiva scaneaza pana zice systemul ca e ok. Daca găsește ceva in neregula, adaugă produsul la lista si aia e. Se mai întâmplă din diferite motive dar nu face nimeni scandal, nu te acuza de nimic, e o problema si se rezolva totul rapid si fara nervi si ura!
    O data am pățit ca efectiv am ieșit cu coșul pe la selfcheck, inclusiv cu scannerul pana in parcare, am realizat ca nu am platit cand am vazut scannerul! M’am întors cu coșul m’a vazut o fata, i’am explicat ce am facut, si m’am dus sa platesc si aia a fost. Nimic senzațional, totul frumos si rapid! Cu cat mai putina interacțiune cu alti oameni cu atit mai bine, nu deranjez pe nimeni, nu ma deranjeaza nimeni, castile pe urechi totul e super ok! eu prefer cumpărăturile la acest mod decat online!
    In concluzie, eu cred ca problemele de care zici se datorează implementării greșite, de obicei din ce am vazut eu prin magazine, sa mergi cu produsele sa le scanezi singur cand ieși, sunt doar pt cazurile cand ai putine cumpărături (un cos din ala care il cari in mana) pe care le pui toate pe o platforma le scanezi si le pui pe alta platforma. Oricum, pana acum eu nu am vazut vreun supermarket care sa nu aibe si case de marcat cu casier, celelalte fiind doar opțiuni!

    1
  20. #58

    Protectia cumparatorului n ar trebui sa permita sa nu existe casieri .Din clientul nostru , stapinul nostru , o sa ajungem , clientul nostru servitorul nostru !

  21. #59

    Mie imi place sa intru intr-un supermarket sa iau produsele de care am nevoie , sa platesc si sa plec. Cum spunea cineva mai sus accept sistemul hibrid adica cineva imi scaneaza produsele si apoi in baza uni bon sa platesc singur cu cardul.Sa stau acum sa scanez fiecare produs, unele au codul de bare neclar sau deterioarat, sa ma milogesc de vreun angajat sa ma ajute …deja mi se pare cam mult.Mai ramane sa ne facem singuri curat in supermarket, sa aranjam singuri marfa pe rafturi..etc.
    Cand vin obosit de la serviciul meu si vreau sa imi cumpar de mancare sincer nu am chef sa devin un vanzator iscusit de supermarket , nu ma pasioneaza asta, vreau doar sa iau produsele , sa platesc si sa plec , atat.

    1
  22. #60

    Asta cu self scan merge cand ai doua eugenii si un pepsi. Daca ai o merdenea deja se complica lucrurile ca nu stii la ce categorie a bagat-o glumetul de la IT (patiserie, brutarie, plm) sau ce poza de cozonac sau corn cu marmelada i-a asociat ca el nu a mancat pana acum merdenele si nu stie cum arata. Si nu e gluma deloc, la Auchanul din parohia mea era poza cu dovlecei la castraveti cornichon. Iar daca vrei sa cauti zucchini pe nefericirea aia de aplicatie sunt la D (dovlecei zucchini) nu la Z cum te-ai astepta. De aia te duci cu 5 produse si stai 10 minute sa le scanezi.

    Mai grav este ca pe oamenii aia ii doare fix in pla de viata clientilor. La magazinul din Dr Taberei, ala de langa sediul lor central, nu functioneaza decat o usa din aia rotativa la intrarea principala desi sunt construite 2 plus o usa culisanta (deci 3, in plm :)) ingreunand foarte mult accesul cientilor. In eventualitatea unui incendiu va fi dezastru pentru ca niste corporatisti cu capul in cur vor sa faca economii iar bugetarii aia care ar trebui sa ia masuri au o mare durere in cot.
    No o fi trecut nici un pompier pe acolo care sa observe ca aia stau cu usile blocate? Nu s-a prins nimeni ca au o autorizare de functionare pe care nu o respecta?
    Si asta se intampla in conditiile in care la magazinul ala au fost cateva incendii desi e construit doar de cativa ani. Sunt curios daca baga primarul Ciucu bulau daca ia foc sandramaua?

  23. #61

    La Auchan pentru punctele adunate veți primi din când în când pe adresa de mail lăsată la activare cate un voucher de cumpărături. El expira in 30 de zile așa că trebuie cheltuit până atunci. Banii adunați pe cardul de fidelitate sunt altceva, sunt sume întoarse din anumite cumpărături..

  24. #62

    Verifcă-ți gramatica înainte să jignești persoanele în vârstă,care ar putea să îți fie părinți sau bunici.

    • #63

      înțeleg :))())

    • #64

      Imposibil sa fie bunicii Seniorului: Matusalem a murit acu’ ceva timp, iar medicina mai are ce de lucru pana ne-o face pe toti niscaiva Iliești.

  25. #65

    La Auchan Vitan e deja asa de cateva luni. Nu sunt cozi.
    In plus au aplicatie pe telefon cu care scanezi ce pui in punga/carucior, la final scanezi la casa telefonul si pleci.

  26. #66

    “Pentru că, sper că vă e clar că Auchan va da afară majoritatea celor care lucrau la case și vor păstra minimum minimorum necesar”

    Am lucrat pentru unul dintre hipermarketurile de la noi. Principalul motiv pentru care se automatizează casele nu e economia sau alte optimizări de natură financiară, ci retenția slabă a personalului.

    Din păcate, majoritatea sunt plătiți prost și nu fac prea mult timp păduchi prin magazine, astfel că șefii de departamente sunt într-o continuă căutare de angajați. Casele automate doar flexibilizeaza partea de resursa umană, pentru că astfel pot bloca mai puține persoane pe linia caselor, restul ocupandu-se de alimentarea raioanelor și alte activități care nu se pot automatiza.

    • #67

      Pai e cam acelasi lucru. Nu vrem sa platim un salariu competitiv angajatilor asa ca preferam sa ramanem fara angajati si povara sa o mutam pe client care pentru privilegiul de a isi lasa banii la noi face si munca angajatilor nostri gratis. Nu au automatizat nimic, au inlocuit o resursa umana platita de ei cu una gratis. Automatizare era daca puneam produsul in cosul cu contor de cost, se updata costul la fiecare produs pus, la iesire dadeam cu cardul pe POS-ul de pe cos, scoteam bonul si ieseam din magazin. Automatizare nu inseamna mutarea taskului de la o resursa la alta. Asta e automatizare romaneasca.

    • #68

      @Cristina Da, absolut! Voiam doar să subliniez că scopul Auchan nu e să dea afară angajații, că oricum pleacă singuri :))

  27. #69

    Sa ma cac pe casele lor self check din targu mures. Scanezi la aparat si bagi banii la 2 metrii distanta in niste pubele de gunoi :)), asa frumos tehnologizat in stilul mioritc.

  28. #71

    Este si s-a trecut deja, langa mine am asa ceva. Marele avantaj e ca sunt gramezi de case, unele cu banda, altele fara. Chiar nu stai, sunt tot timpul case libere. Chestia naspa e ca trebuie sa scanezi singur. Vine sistemul urmator, deja este in teste, s-ar putea sa si lucrez la unul in viitor. 🙂 Prin camere speciale si prin procesare de imagini vor stii tot ce pui in cos. Ajungi la casa, ti se listeaza ce ai in cos, faci o verificare, platesti si ai plecat.