Singurul accident grav, sau cu potențial grav, în care am fost implicat, a fost acum o căruță de ani, prin 2000, când, fiind la volanul Damasului și mergând calm, pe banda 1, pe Șoseaua Alexandriei, un idiot cu un taxi a făcut exact ca idiotul din imagini, tăind 4 benzi, grăbindu-se ca să taie calea unei înmormântări, să nu îi aducă ghinion dacă îi trece prin față. Norocul meu e că l-am văzut și, realizând că nu am cum să scap, am frânat ca să încerc să mă lovească ventral, altfel mă duceam de-a rostogolul. Așa, am scăpat cu mașina îndoită pe mijloc, am mers câțiva metri pe 2 roți și cam atât.

Din păcat, în accidentul din filmare nu a fost așa ușor. A plecat Bolojan, s-a dus dreaq Oraghia.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ordonanta trenulet e doar pentru prosti. Jmecherii primesc mariri. Bravo metrorex.

    12
  2. #2

    Eu am patit ceva asemanator in intersectia de la arcul de triumf, prin 2014, intersectie care NU este sens giratoriu, asa cum credea idioata care m-a acrosat in plin.

    Eu urmand liniile drepte intrerupte care semnalizeaza prioritatea, catre Victoriei, dinspre Piata Presei, si proasta care facea “sensul” incercand sa iasa catre Charles de Gaulle.

    M-a prins in spate dreapta, m-am rotit de doua ori pe loc si aia a fost tot.

    Doua ore dupa aia, inclusiv cu politia de fata, o tinea pe a ei, ca ala e sens giratoriu si ca avea prioritate.

    12
    • #3

      nedumerirea mea dintotdeauna este unde mortii ma-tii o calci, in intersectie fiind? nu exista macar o secunda in mintea ta Coaie, poate dau peste alt smecher pe acolo

    • #4

      Cum zicea robby roberto, daca e zona periculoasa tre sa-i dai tare ca sa iesi repede din zona aia.

      28
    • #5

      Habar n-am, eu nu o calc nici macar cand vad semnul de drum cu prioritate (pentru mine), dimpotriva, franez si ma asigur.

      De multe ori in spatele meu sunt niste vitei care ma claxoneaza ca de ce franez inainte sa intru in intersectie, de unde deduc ca ei sunt victimele tipice in cazurile astea.

      Victimele sau agresorii, ma rog.

      23
    • #6

      @Dragos, arcul de triumf nu e sens giratoriu, ci o intersectie idiot proiectata. Se intampla prea multe chestii intr-un spatiu prea mic (semafoare, indicatoare, marcaje, treceri de pietoni) pentru soferul obisnuit, mai ales daca trece prima data pe acolo.
      Singurul motiv pentru care nu se intampla accidente grave acolo este ca viteza nu e prea mare.

      13
    • #7

      Zarax, da, asta am zis si eu: “intersectie care NU este sens giratoriu, asa cum credea idioata”

      Pe vremea aia nu era nici macar semaforizata, ceea ce dadea sansa si mai multor accidente.

      Faptul ca “seamana” cu un sens giratoriu (si mi se pare ca a si fost sens giratoriu in urma cu multi ani), nu inseamna ca si “e”.

      Si chiar de ar fi fost sens, cu 3 benzi, eu eram pe banda din mijloc, aproape de iesire, semnalizand dreapta ca vreau sa parasesc “sensul”, iar ea circula pe banda din dreapta fara vreun drept (intrase dinspre Marasti), deci ar fi fost obligata sa iasa la prima, pe Averescu, nu sa faca tot sensul pe exterior ca o vita.

      Sau daca tot vroia sa iasa la Charles de Gaulle, ar fi trebuit sa schimbe banda cu cea din mijloc, deci sa stea in spatele meu, sa ma vada ca fac dreapta si ies, iar ea sa mearga inainte pana inainte de iesirea ei, si sa faca acelasi lucru ca si mine.

      Dealtfel asta a fost si argumentatia ei, ca eu fiind pe banda din mijloc a unui sens giratoriu inexistent, ar fi trebuit sa ma asigur la schimbarea benzii, si sa ii dau prioritate sa mearga inainte.

      De abia cand i-am aratat liniile cu marcaj interupt de jos care strabateau piezis “sensul”, si care duceau drept catre Kiseleff, si-a dat seama de greseala.

      Asta e o problema care s-ar fi putut petrece si intr-un sens clasic giratoriu, cu cei care fac tot sensul pe exterior si ii acroseaza pe cei care vor sa iasa din el, cand de fapt cine intra intr-un giratoriu si ramane pe banda exterioara este obligat sa iasa la prima.

      “Unde scrie asa ceva in legislatie ?” impreuna cu “unde scrie ca in sens trebuie sa semnalizezi stanga daca ai intentia sa iesi la a doua sau la a treia” sunt cauza multor accidente.

      4
    • #8

      pe langa asta, mor pe aia care, dupa ce ca nu semnalizeaza in sens, il parcurg in linii drepte si nu poti sa iti dai seama ce fac. efectiv se duc ca boii spre prima iesire, dupa care trag usor de volan si se duc ca boii spre urmatoarea si tot asa. bine, ca vacile, mai mult, ca femeile fac asta in general

    • #9

      Tu nu pricepi ca daca nu scrie niciunde in legislatie, inseamna in traducerea libera a meltenilor ca trebuie sa faci fix invers ?

      Plm, inclusiv pe wikipedia la definitia sensului giratoriu ai gif-urile alea frumoase si colorate unde vezi clar cum se semnalizeaza, cum se intra, cine si pe unde iese, etc.

      Dar na, daca “nu scrie in legislatie”…

      Inplm, daca esti obligat sa iesi la prima, e imposibil sa mai intri in cel care vrea sa iasa la a doua, ca esti deja departe in drumul tau.

      Si chiar daca vrei sa iesi pe undeva pe unde vrea si cel care a intrat cu o una sau doua inaintea ta, fiecare paraseste sensul pe banda pe care a circulat in el, gen cel care iese la prima o face pe banda din dreapta, cel care a facut tot sensul pe mjloc sau pe interior, iese pe banda din stanga (dupa ce se asigura ca nu exista dobitoci, deci poate schimba banda fara sa intre nimeni in el).

      Iar daca drumul de iesire are o singura banda, doar atunci, si numai atunci, ii acorzi prioritate de dreapta celui pentru care iesirea respectiva e prima, si iesi dupa el din sens.

      1
    • #10

      exista undeva pe net un raspuns al politiei la exact interpelarea asta. si raspunsul d ca politistul judexa exact ca si cum ar fi o strada normala si urmezi regulile de circulatie normale pe strada

    • #11

      Imbecili fara logica si bun simt.

      Un sens giratoriu NU e o strada in linie dreapta si chiar daca asta ar fi interpretarea lor, cu regulile ce decurg de aici, inseamna ca legea e facuta prost si ar trebui schimbata.

      Te apropii de un sens si ai doua variante:

      a. iesi la prima, atunci te apropii de sens circuland pe partea dreapta, semnalizezi dreapta, astepti sa treaca cei care sunt deja in sens, intri in sens pastrand semnalizarea si iesi din sens pe aceeasi banda pe care ai intrat (dreapta).

      b. iesi la a doua, a treia sau faci tot sensul, atunci te apropii de sens pe banda din stanga, semnalizezi stanga, astepti sa treaca cei care sunt deja in sens, intri in sens pastrand semnalizarea, inainte de iesirea dorita schimbi semnalizarea din stanga in dreapta, te asiguri ca din dreapta/spate nu vine nimeni (daca vine, ii acorzi prioritate sa isi continue drumul inainte pana trece de tine), schimbi benzile progresiv si iesi din sens pe aceeasi banda pe care ai intrat (stanga).

      Daca fix inainte sa schimbi banda catre dreapta si sa iesi vezi un bou care face sensul pe exterior, sau vrea sa iti taie calea, il injuri dar il lasi sa treaca, si apoi iesi din sens.

      6
    • #12

      cred ca e pe blog pe undeva raspunsul, dar mi-e lene sa caut

    • #13

      @Dragos, fără urmă de reproș, faci apel la logică și apoi o schilodești.

      Chiar din raționamentul tău rezultă o situație binară, identifici corect doar două situații în care te poți afla în sens. Ieși la prima la dreapta sau ieși pe alta. Mai clar, ieși din sens sau nu ieși din sens.

      Acum, având această ipoteză confirmată, de ce semnalizarea este folosită de tine ca un pom de crăciun, citez “schimbi semnalizarea din stanga in dreapta”?? Nu este mai logic și corect să semnalizezi dreapta dacă ieși și să NU semnalizezi nimic dacă NU ieși? Și ceilalți văd starea binară. Semnalizează dreapta? Iese. Nu semnalizează? Nu iese.

      De ce la români nu funcționează deducția logică? De ce toată EU circulă cum zic eu și numai românii semnalizează stânga? O fi de la IQ? De la legi?

      O să zici că sunt unii care nu semnalizează în nici un fel și nu știi ce fac. OK, problema lor. Cu ce te încălzește semnalul stânga? Să zicem că e unul care se învârte la nesfârșit și nu semnalizează în sens (adică merge legal). În ce univers presupui că ar ieși din sens, și de ce ar trebui o semnalizare stânga să înțelegi ceea ce este deja logic, că nu are de gând să iasă din sens? Și dacă chiar iese fără semnal, aia e. Acum poți să te bagi. Pierzi 2 secunde? Aia era problema?

      Edit: îmi dau seama de problemă și din faptul cum pui problema cu benzile. Cică pe banda din stânga dacă vrei să ieși la a doua. Știi că poți să faci sensul pe orice bandă, nu? Știi că a doua ieșire nu e întotdeauna înainte? Știi că sensul giratoriu poate avea 17 ieșiri? Știi că poți circula și pe banda 1, nu are lava? De fapt este și obligatoriu să revii pe banda 1 ori de câte ori este posibil.
      Ai un stil de a comenta din care deduc că ești b2 lover, adică genul de șofer care stă lipit de axul drumului indiferent de situație. Ilegal. Deci la sensul giratoriu te lovești de probleme din cauza asta, că probabil ai și pretenția să ieși din sens tot de pe banda 2.. 🙂

      8
    • #14

      @Dragos: si daca tu iesi de pe o strada laterala care se afla inaintea sensului giratoriu si vrei practic sa intorci, adica a 4-a iesire? Iesi pe prima banda, parcurgi tot sensul si apoi iesit unde ai nevoie. D-asta e legea asta pentru a usura lucrurile.

      2
    • #15

      @Flat da frate, faci cum vrei, pe orice banda vrei, semnalizezi cand vrei. Am prins ideea. Exact la genul asta de gandire ma refeream, fiecare face ce vrea, nimeni nu e obligat sa nimic, fiindca nu e, daca nu e in legislatie.

      Sa faca toti sensul pe exterior, sa nu semnalizeze nimeni, ce atata complicatie.

      @punKreas – nu, pe banda a doua (iesi de pe laterala pe prima, te asiguri si treci pe stanga), tinand semnalizarea stanga pana chiar inainte sa ajungi de unde ai venit, cand semnalizezi dreapta, te asiguri si iesi din sens.

      Legea nu usureaza nimic, faptul ca nu prevede nimic nu inseamna ca usureaza ceva. Daca ar fi pe logica asta, ar trebui sa nici nu pomeneasca faptul ca exista chestii numite giratorii, asa ar fi simplificat la maxim si fiecare face cum crede.

      Am crescut 30 de ani cu legislatia asta tampita, timp in care unica regula in sens era sa dai prioritate celor din sens.

      2
    • #16

      PLm, eu te-am întrebat ceva logic, tu o dai în diverse. Evident că dacă nu e în legislație, nu faci, condusul după reguli și cutume inventate este stupid și produce accidente.

      Nu faci ce vrei, ci ce te obligă legea. Problema la tine este că tu ai impresia că legea te obligă să folosești banda a doua când vrei să ieși pe a doua ieșire dintr-un sens, în schimb nu știi că legea te obligă să circuli pe prima bandă ori de câte ori este posibil (liber). Deci ai deficiențe, crezi ferm în niște reguli nescrise, dar nu respecți niște reguli scrise. Mai revezi legislația.

      4
    • #17

      @Dragos, liniile alea de care spui tu, care semnalizeaza prioritatea dinspre Piata Presei catre Piata Victoriei, nu mai exista acum.
      Exista doar linii intrerupte care “fac cercul”. Nu mai stiu cum era in 2014, dar in zilele noastre ai fi fost vinovat cu siguranta.

      1
    • #18

      Flat, nu, imi atribui cuvinte pe care nu le-am rostit.

      Eu am spus ca daca in lege nu se specifica faptul ca trebuie sa circuli pe stanga atunci cand nu iesi la prima, ar trebui.

      Am mai spus ca eu asa consider normal sa circul, ca asa e cel mai simplu si logic, si ca ar preveni cele mai multe accidente.

      Iar tu spui ca in lege se vorbeste despre dreapta, si asta doar in ultimul comentariu, si de fapt nici acea regula nu se refera la giratorii in mod special, ci la drumuri in general.

      O alta prostie a militienilor, sa spuna despre giratorii ca sunt niste drumuri normale si li se aplica aceleasi reguli.

      Pe scurt, eu spun ca legislatia privitoare la giratorii are lacune si ca daca nu circuli cum o fac eu, adica la fel cum se circula in alte tari (apropo de observatia ta cu toata Europa – in toata Europa se semnalizeaza stanga in sensurile giratorii, vezi si “roundabout” pe wikipedia), esti un cretin periculos, pe cand tu insisti tocmai cu legislatia noastra care nu specifica mai nimic.

      @Andrei G, nu mai exista pentru ca intre timp s-a semaforizat centrul intersectiei, dar nici astazi nu este giratoriu, deci nici astazi nu as fi fost vinovat, pentru ca pentru aceeasi intentie (sa vin dinspre Piata Presei si sa ies catre Victoriei), exista azi semafor, deci nu mai exista riscul sa intre in acelasi timp cu mine si cei care vin dinspre Averescu.

      Dar, de dragul argumentului, daca intersectia ar fi un giratoriu, eu ar fi trebuit sa ma asigur inainte sa ies din sens, iar muta aia la fel. Culpa comuna, iar faptul ca m-a lovit din spate o face si mai vinovata.

      1
    • #19

      Exista in continuare riscul ca tu sa circuli pe banda 3 spre Charles de Gaulle si sa te loveasca cei care circula pe banda 4 sau banda 5 si incearca sa se deplaseze spre Piata Victoriei.
      Am patit de multe ori asta.

      1
    • #20

      Da, am patit si eu, si de obicei cei care vor sa iasa catre charles de gaulle accelereaza aiurea in intersectie, “sa scape”. E complicata intersectia aia.

      1
    • #21

      vă aștept la Iași, da’ repetați bine acasă:
      – uăăăăiiii! da’ șin’ ț-o dat țîi piermiiiiis!!!???
      – uăăăiiii, da’ șin’ ț-o zîs țîi cî io am piermiiiis?

      1
    • #22

      Imbecilitatea din legislatie este sa considere “giratoriul” un drum cand el este de fapt tot o intersectie.

      1
    • #23

      @naim, ca sa-ti fie mai simplu de inteles, poti sa consideri giratoriul ca pe o serie de intersectii in T.
      – cei care vor sa intre in intersectia in T, dau prioritate masinilor care circula deja pe banda respectiva;
      – iar cei care vor sa iasa prin viraj la dreapta, dau prioritate masinilor care se afla pe banda din dreapta.

  3. #24

    Boss, incapeai în damas, la vremea aia? Din câte îmi aduc aminte, damasul era un fel de lastun sud coreean.

    11
    • #25

      pe vremea aia aveam 70 de kile. ud

    • #26

      Reformuleaza intrebarea: exista Damascul pe cand aveai tu 70 de kile?
      Damascul, da, am scris bine.

      22
    • #27

      glume de intelectuali, Harun al-Rashid mic ce esti. le intelegem doar noi:))))

    • Da. Restul radem asa, din respect pentru etate …

      27
    • #29

      Îl oprește poliția pe un coleg și-l întreabă: Ia stai tu așa, unde te grăbești cu cozonacul ăsta? 😀

      1
    • #30

      Incapea lejer in Damas.

  4. #31

    Unchiul meu a murit intr-un Damas. A oprit la o trecere de pietoni, ala din spate nu a fost pe faza si a intrat in Damas de l-a azvarlit pe celalalt sens intr-o alta masina care avea viteza. Praf s-a facut, sicriu pe roti cu sigla sud coreeana.

    8
    • #32

      da, era ingrozitor de periculos. la fel si tico sau matiz. cu matizul te puteai rasturna si cu 50 la ora. am mers cu damasul la suceava odata, cred ca atunci am inceput sa albesc agresiv

    • #33

      ba baietz eu am speriat instructorul auto in matiz la 45 la ora, era zona libera cu 2 benzi pe sens, mi-a spus sa fac o intoarcere, am facut de ne-am intors pe doua roti, noroc ca nu aveam viteza mai mare ca ne intorceam de tot, atunci am aflat ca in unele masini nu e recomandat sa iei curbe stranse cu mai mult de 40 la ora.

      9
    • #34

      Am văzut odată un Damas țopăind vesel pe gheață vălurită, am rămas impresionat de curajul șoferului.

      4
    • #35

      tractiune spate, daca dadeai de un petec de gheata, pleca doar impinsa. invatasem sa o imping cu un picior jos si unul pe acceleratie

    • #36

      @ciumeg, in general nu este recomandat sa iei curbe stranse cu 40 km/h in nicio masina. Si nici nu prea este legal ca un elev la scoala de soferi sa conduca cu mai mult de 40 km/h.

      Oricum, praf instructorul ala care nu te-a invatat ca atunci cand faci o intoarcere trebuie sa incetinesti si ca astfel de manevre nu se fac cu smucirea volanului.

      1
    • #37

      ete fleoșc! în aviația moldavă se zicea “polnîi gas i ruli na sebia”, adică bagi gaz și manșa spre tine; la fel e și la mașină: accelerat la podea și frîna de mînă sus, brusc…

      2
  5. #38

    Din 2000 nu e chiar așa de mult, doar vreun sfert de secol. Asta dacă vorbim de era noastră. Că dacă e de dinainte, atunci altele sunt datele problemei. Nu mă băgați în seamă, doream să văd dacă pot comenta.

    8
  6. Asa e la tinerete, cand ai koae de otel nu iti pasa daca te loveste o masina ventral.

    10
    • #40

      Nici acu’ n-ar fi cine stie ce repercusiuni daca l-ar lovi ceva in zona ventrala.

      5
  7. #41

    Idiotul ăla livrator de piese auto a distrus 3 persoane ! In ambulanta erau : șoferul , o asistenta și un pacient ! In presa orădeană ziceau că asistența e in cod roșu medical , eu am aflat de la o colega de.a lor că șoferul e in stare f gravă ! Toți 3 sunt cu fracturi multiple ,șoferul și asistenta au probleme mari la coloană ! Idiotul ăla cred că făcea altceva ( se uita in telefon !) altfel nu îmi explic cum se duce glonț peste 4 benzi !!!!
    Săptămânile trecute ,am petrecut o zi întreagă cu un băiat care lucra pt o firma de curierat : băiatu ăsta în timp ce se deplasa cu mașina ,cu un ochi era pe o listă cu clienți iar cu celălalt în telefon ! Am avut “norocul” sa trecem pe langa un echipaj de poliție care venea din sens opus , ăstia nu au schițat absolut niciun gest deși puteau vedea clar ce face curierul aflat la volan !!! Curierii fac toate astea că sa.si termine programul cat mai repede posibil !

    8
    • #42

      in acelasi timp, oamenii de bine au pus ambulanta pe roti cu oamenii inauntru, asistenra urland de durere iar ei erau E ok, o sa imi multumesti mai incolo

    • #43

      @Arhi, păi se poate sa stea săraca dubă așa răsturnată? E păcat de caroserie, se mai zgârie.. curge lichidul de frână, antigelul.. CE VINĂ ARE MAȘINA?!???

      Oamenii dinăuntru? Lasă domne că n-au nimica, și dacă au, AsA a VrUt DuMnEzEu

      2
    • #44

      #amin

  8. Tragedia ranirii grave a personalului medical a pus in umbra faptul important ca o autosanitara functionala s-a dus pe pwla. Si ce seceta e in domeniu, nu prea va imaginati.

    2
    • #46

      Inteleg ca acea ambulanta era importanta, dar mai da-le dracu’ de fiare. Ca pana la urma este normal sa iti pese mai mult cand vezi doi oameni raniti decat o masina avariata.

      1
    • Ai dreptate. Eu doar subliniam ca tragedia este amplificata si de pierderea masinii. Nu e ca si cum se cumpara din astea in fiecare zi, parcul auto al serviciilor de Ambulanta e invechit cu spume, sunt masini cu 2 milioane de kilometri inca operative. Cand pierzi una…se simte.

  9. #48

    Nu voia sa taie benzile sa faca stanga, e o intersectie acolo, nu se vede in video, continua drumul tot inainte. El a trecut pe verde, de asta a si accelerat probabil, ambulanta a trecut pe rosu. Nu pot sa-mi imaginez cum de nu a auzit ambulanta venind, dar s-ar putea ca soferul ambulantei sa raspunda pentru accident.

    Referitor la trecatorii care au pus ambulanta inapoi pe roti, fereasca Dzo, ce naiba a fost in capul lor?

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.