Bănuiesc că majoritatea dintre voi știe despre accidentul din Cluj, cu BMWul înfășurat în jurul stâlpului, sau invers.
Well, desigur, suntem tentați să o dăm cu omul care viteză, BMW, cocalari, semnalizare etc. Dar uitându-mă la pozele de la accident, împreună cu colegul Mihnea, am remarcat ceva interesant.
Cauciucurile de pe spate sunt montate invers unul față de celălalt, cel de pe stânga are sensul de rulare invers. Asta înseamnă că mașina avea aderență Z E R O pe acea parte de mașină.
Și cum mă îndoiesc că și-a montat singur cauciucurile, înseamnă că vulcanizarea care i le-a pus tocmai l-a ajutat să plece într-o lume mai bună.
NOU
da fuuuuuuuuq
NOU
Asta, sau ”pune boss pe astea cum ti-am adus io, ca e bemve, da-l dreq, ce poa sa se intample”. We’ll never know.
NOU
Da, santurile transversale par aiurea (daca nu s-a rasucit vreo roata 180 grade dupa impact). Oricum, cu o viteza decenta pentru oras, probabil nu se intampla mare lucru. Filmul derulat pe slow indica o viteza cel putin dubla decat a celeilalte masini deci undeva la 90-100km/h. Dar nu vom sti asta. Pedala bat-o vina.
PS oare gasesc astia chitanta de la service/vulcanizare ? 🙂
NOU
Mie mi-o suspendat contul că am zis cc păcat de stâlp”. Iar cu cauciucurile s-ar putea să ai dreptate. Aderența nu e chiar zero. Dar e mult mai mică când plouă, că_canalele ălea sunt pentru evacuarea apei mai mult, să nu faci acvaplanare.
NOU
Pe poza aia se vede o problema si mai mare la rotile din spate, mai exact intre ele e ceva ce nu ar trebui sa fie acolo. Corect e ca si cauciucul e montat gresit, dar pe uscat nu conteaza.
NOU
E baza stâlpuilui.
NOU
Poate o fi roata de rezervă?
NOU
Aderență zero e când nu mai funcționează gravitația
NOU
Așa se pățești când îți plâng soarecii de foame în cămară și ție îți arde de BMW: anvelope de iarnă pe spate, anvelope de vară pe față, montate la Dorel, se încadrează in cliseul care definește vreo jumătate din posesorii acestei mărci.
Slabă mașină oricum, nu mă așteptam să se strice așa rău la 50 km/h.
NOU
E posibil sa fie 2 mașini în poza aia
NOU
Nu se vede o urma de frana. Repet, nu se vede urma de frana. Putea sa aiba cauciucuri de F1, nu ar fi contat. Santurile ajuta doar la dispersarea apei, zapezii sau noroiului, e de porc ca le-au montat naspa dar nu a fost aici nici ploaie nici noroi. A venit foarte tare in curba si acelerat, daca tot s-a crezut mare sofer trebuia sa intre incet si poate sa accelereze la iesirea din curba. In fine, nu ai ce sa mergi in halul asta in oras.
NOU
Cred ca sunt montate asa pentru drifturi .
NOU
Sunt anvelope de iarna Michelin Pilot Alpin sau ceva similar. par montate corect, au profile diferite pentru partea interioara si cea exterioara a cauciucului.
NOU
Se vede clar ca anvelopele au santurile orientate in directii opuse, dar cum a mai zis cineva la viteza aia putea sa aiba si crampoane…
NOU
Aderența e mai mică doar când te apropii cu succes de acvaplanare sau mergi pe gheață; altfel, aderența e cel mult aceeași dar în nici un caz zero. Singurul rol al canalelor de pe suprafața de rulare e să împrăștie cat mai eficient/repede apa, nămolul, zloata sau, in cazul anvelopelor de iarnă, să adune și să țină zăpadă în ele..pe zăpadă cel mai bine aderă alta zăpadă ( cum faci omul de zăpadă, rostogolind un bulgare ) . Daca e să o luăm pe aderența, ideal era să fie slickuri..
NOU
Aș zice că la fel ca la alte accidente aici a fost un cumul de factori:
– individul a băut în club până dimineața
– viteză mult prea mare ca să poată controla mașina chiar și treaz in curba respectivă
– Lipsa de experiență
– starea tehnică a mașinii deplorabilă incluzând anvelopele (văzusem ceva de genul 1/3 din mașinile din trafic nu au ITP valabil)
Cel mai important factor nu au fost cauciucurile ci imbecilitatea cocalarului care s-a suit băut la volan pentru că nu i se întâmplă nimic (și pot pune pariu că nu a fost prima oară).
NOU
Nu sunt invers, asa arata anvelopele asimetrice (montate pe stanga vs dreapta) care au marcaj “Outside”.
Mai multe detalii aici: www.ctyres.co.uk/general/asimetrical
NOU
Da, foarte probabil asa e. Si eu am anvelope care par montate gresit, dar au indicatie “Outside”, nu sens de rotatie. In felul asta poti schimba rotile intre ele pe orice pozitie, ca sa uniformizezi uzura.
NOU
da da, foarte probabil
NOU
All-season montate prost pe rotile tractoare. Op success.
NOU
Nu par si de iarna ?
NOU
In alte parti decat in Bucuresti poate fi mai frig sa stii. Nu te mai uita la Busu doar cand zice de Bucuresti
NOU
Cauciucuri puse aiurea plus viteza destul de mare in oras , neatentie la volan..etc, hai sa nu dam vina doar pe cauciucuri.
In cazul asta cam este si ”omul care viteză” cu iz de cocalar cu BMW.
Bine ca nu a intrat intr-un alt sofer de pe contrasens sau bine ca nu a secerat vreun pieton de pe trotuar.
NOU
Prin 2016 era distribuitor de etno. Împreună cu fratello și papa:
cluj24.ro/foto-tanarul-mort-din-bmw-ul-intrat-in-stalp-pe-calea-motilor-fost-traficant-de-etnobotanice-138893.html
Cred că între timp a mai progresat (macar la consum). Așa că cei de la vulcanizare au făcut o treabă excelentă.
NOU
anvelopele din spate au si marimi diferite, nu vedeti?
NOU
E in paradisul cocalarilor acum. E bine ca n-a omorat pe nimeni. Boii astia au tendinta de a mai lua si pe altii cu ei.
NOU
Putea sa aiba si mama anvelopelor, ORICE drum din oras nu e gandit pentru vitezele acelea: in primul rand panta e gandita pentru scurgerea apei pluviale in cel mai apropiat canal nu pentru forte centrifuge/centripede care sa ajute masini care merg cu 100 km/h, asfaltul nu e ca cel de pe pistele de Formula1. Si in zona mai sunt si doua capace de canal puse cam… nefericit.
Pe ceva site de stiri locale (stiridecluj.ro) unii au spus ca avea pana in 180 Km/H. Pana va iesi expertiza oficiala putem spune si cred ca e o exagereare. Pe de alta parte cand motorul ajunge la 50 m de locul impactului si masina e despicata pana la puntea spate as paria cu oricine ca a fost 100+
Nu doresc moartea nimanui dar nu ma pot impiedeca sa nu ma gandesc ca bine ca a murit doar el si nu a luat si pe altii cu el, trotuarul respectiv in timpul zilei si saptamanii e unul cu trafic pietonal intens.
NOU
Cred că se pune prea mult fier în stâlpii de semafor… Devin periculoși. Moama, cu a țopăit motorul ăla. Bine că nu era cineva pe trotuar, in momentul ăla.
NOU
Asa mi se par si mie ca sunt de iarna…
NOU
stalpii nu au fost ganditi ca masini le vor lovi? wtf
NOU
E bine soferul, a patit ceva?Din ce se vede in poza pare putin mai mult decat o tamponare.
NOU
de aici vine expresia cu “stalp al societatii”?
NOU
Și reclama din fundalul pozei: “la tine cum se vede împlinirea?’
NOU
Dupa profil par a fi Continental ExtremeContact DWS06, care sunt asimetrice. De aia arata ciudat. Nu bag mana in foc, ca nu se vede marca si tipul anvelopelor in poza.
Am si eu pneuri asimetrice de vara, pe masina, si nu e nici o problema.
Asta nu scuza cu nimic fapta aluia. Putea sa ia dupa el si alti nevinovati de pe strada. Doar ca vulcanizarea s-ar putea sa nu aiba nici o vina. Si nici bon sau factura date.
NOU
@cristi – sunt asimetrice, dar cand le pui corect au profilul in oglinda pe rotile stanga/dreapta. asa cum sunt puse macar unul din ele e montat prost.
Dar nu cauciucurile au fost cauza principala a accidentului ci cocalarul posesor de tigaie bmw (ca la cum e ingrijit sigur nu e o masina de mers cu 180km/h)
NOU
Bai baieti, astia care ziceti ca sunt asimetrice confundand asimetricele cu directionalele, la voi la masina rotile se invart in sensuri diferite?
NOU
Eu, cel putin, iti garantez ca nu confund nimic. Pentru lamuriri, e plin netul de informatii. De exemplu: www.tirebuyer.com/education/symmetric-vs-asymmetric-tires
NOU
iese la polish
NOU
Nu-s vreun șofer de mare clasă. Nu mă pricep la mecanică. Mă mândresc, în schimb, cu faptul că îmi dau seama dacă mașina nu merge/funcționează bine. Am pățit și eu să îmi pună un cauciuc invers. Am plecat de la vulcanizare, am mers 2km prin oraș, ceva se auzea aiurea. Am mers înapoi la oamenii ăia și, s-a dovedit că un cauciuc, pe spate, era invers. L-au dat jos și pus la loc în poziția corectă.
Subliniez partea de la început, să nu săriți pe mine că “bravo, mă perfectule”.
NOU
se pare ca avea 180 km/h, aia nu e viteza nici de autostrada, poate prin Germania, cu atat mai mult prin oras. Anvelope aiurea sau nu, bine ca a luat un stalp si nu o alta masina din sens opus, asa a murit doar el.
NOU
Clujean adevarat. De cand a vazut stalpul, pana a zi si “No!” si pana a mai tras si de volan o trecut ceva vreme.
NOU
Dar nu zice nimeni ca stalpul ala a sarit pur si simplu in fata BMW-ului fara sa se asigure
NOU
era un stalp venetic
NOU
Era un stalp cu volan pe dreapta, d-aia.
NOU
Gresesti enorm. Treaba aia cu montat anvelopa in directia buna e doar pt. asfalt ud, sa evacueze apa corect. Aderenta avea oricum pe uscat.
Par anvelope de iarna, astea pot duce un pic la subvirare daca acceleratia laterala in viraj e prea mare. Cele de vara au o limita a aderentei in viraj mai buna ca au profilul mai rigid.
Eu zic ca e viteza excesiva + anvelope de iarna + curba stransa. Si cel mai important factor e viteza aici. Tot pocnea stalpul si cu anvelope de vara.
Stalpul a trecut practic prin mijlocul masinii si a ajuns pe bancheta din spate. Asta inseamna viteza la impact de peste 100kmh.
Nu stiu restul, dar eu am experimentat subvirare la viata mea si la viteze destul de mici..60-80.
NOU
ei na, chiar enorm??? ntz ntz
NOU
bai, n-auzi ca nu conteaza?
DE CEEEE, DE CEEEEEE ai zis “ZERO”.
ai pus impreuna “majoritatea”, “bmw” si “cluj” intr-un articol = accident
ntz
ce misto accident. a murit careva? n-are cum, ca era un smardoi la volan, ce mare kkt un stalp firav in calea bolidului meu.
inca o zi glorioasa pt unii.