Cele doua noi statii de metrou, Laminorului si Straulesti, aflate pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Straulesti, Magistrala 4, se deschid vineri, 31 martie, anunta Ministerul Transporturilor si Metrorex.

Calatorii vor putea folosi acest nou tronson din zona de nord-vest a Capitalei dupa terminarea ceremoniei festive (ora 14.00).

Sectiunea de metrou Laminorului – Straulesti are in total o lungime 2,1 kilometri. Proiectul de investitii are doua componente:
– extinderea retelei cu cele doua statii Laminorului si Straulesti;
– realizarea unui Depou Intermodal si a Parcarii Straulesti.

Lucrarile pentru extinderea Magistralei 4 au inceput in anul 2013 si au costat 1.115 mil. lei, proiectul beneficiind de finantare europeana.

Ca să înțelegeți de ce de azi avem metrou la poplaca, unde nu îi pasă nimănui, fix în zonele astea se construiesc și se vor construi niște rezidențiale uriașe de către proprietarii AFI Cotroceni. Alt gen de acces nu există, pentru că sunt în fundul pământului, unde a fost terenul ieftin. Normal, în doar 4 ani și nește melearde, s-a putut face metrou.

Între timp, în Drumul Taberei, în continuare nu e metrou și se intră/iese pe o singură stradă.
Propun ca domnii de la AFI să fie învitați să construiască un rezidențial și acolo, cu siguranță va apărea și nevoia populară de metrou.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

54 comentarii Adaugă comentariu

  1. Asa AFI sa faca si in Pantelimon, Colentina, Progresu, Rahova. Poate asa vedem si noi metroaie in cartierele astea si sa scoata tot RATB-ul care le dubleaza. Sa vad mosii si spoitorii cum merg pe jos.

    • #2

      Ieri ti-ai luat portia de carnita pe blogul lui zoso si ai zis sa incerci si aici azi? Pot astia sa scoata RATB si sa dubleze numarul de benzi, tot haos va fi in trafic. Asa ca incearca sa te obisnuiesti cu ideea ca tu si masina ta nu sunteti cu nimic mai speciali.

    • Chiar aveam nevoie de cineva sa imi tina socoteala in mana.
      Aia era vorba de ceva, aici e vorba de altceva. Vorbim de metrou, nu de masina personala sau de sosea, asa ca te-ai bagat in seama ca sa nu adormi.

      Metroul poate transporta multa lume, in timp scurt, pe sub pamant. Nu sta la semafoare, nu blocheaza intersectiile cand face stanga, dreapta sau cand intra la limita dintre verde si galben. In prezent, magistralele 1 si 2 sunt complet automatizate prin ATC, asta inseamna ca ai intervale fixe, ai control de viteza, distanta intre trenuri si predictibilitate. Si mai presus de toate, este controlabil, atat la accesul calatorilor cat si la comportamentul lor in metrou. Asta inseamna mai putini care merg gratis., mai putine ciori care asculta manele la tel.De ex in autobuz sau tramvai daca ai pune agenti de paza, ar trebui angajata jumate din populatia Bucurestiului.
      Iar chestia asta nu se vede doar metrou, uite diferentele CFR vs TFG pe linii ca Oltenita, adica automotor tip salon vs vagon compartimentat plus prezenta agentilor de paza.
      Transportul de suprafata este prost gandit, ca linii si infrastructura. Vehicolele sunt incete(stai dupa tramvai pe lizeanu sau dudesti sa vezi ce misto este), nu folosesc alveolele nici atunci cand sunt libere plus idiotenia liniilor cu iarba care tine vehicolele de interventie (salvare, politie, pompieri) captive in trafic.

    • #4

      Se pare ca ai niste mari probleme de intelegere a textului scris.
      “Vorbim de metrou, nu de masina personala sau de sosea, asa ca te-ai bagat in seama ca sa nu adormi.”
      “.Poate asa vedem si noi metroaie in cartierele astea si sa scoata tot RATB-ul care le dubleaza”

      Vorbeam de RATB si e clar ca problema ta cu RATB e ca te incomodeaza in trafic. Bine ca ai pierdut timpul scriind un mesaj lung si degeaba.

      PS: retine asta: vehicul

  2. #5

    Știi ca tunelul ăla de metrou era deja săpat înainte de ’89, nu?
    Poate este și ăsta unul dintre motivele pentru care s-a ales să se continue traseul pe direcția respectivă.

    • #6

      pai da, ca a costat 1.115 milioane datul cu vopsea in tunel si aia a fost:))

    • #7

      pai la 50 de milioane km de autostrada, cum vor astia sa faca spre munte, cred ca e mai ieftin un tunel

    • #8

      Locuiesc in zona, chiar langa omv (pt cei care cunosc zona) am vazut cum au adus “cartita” de sapat. Deci nu prea cred ca exista deja tunelul.

    • #9

      nu, el stie ceva, dar nu complet. tata a lucrat in subteranul metroului si stiu, ca am fost, fizic, acolo. exista puncte de pornire si directii ghidante de la inceput, de cand s-a facut masterplanul metroului. inclusiv trasee incepute. desigur, nu e sapat tot tunelul, dar e inceput.

  3. #10

    Inseamna ca si la Brasov vom avea statie de metrou la Hidromecanica, unde contruiesc AFI mall. Mai trebuie un AFI la aeroportul Otopeni si apoi avem metrou direct via Comarnic :). Ce tot atata autostrada cu ocolisuri, direct pe sub pamant, construit de cartite, pentru cartite.

  4. #11

    Motivul pentru care s-a construit este ca tunelul era deja sapat.Vorba vine ca s-a constuit.Au frecat menta niste ani buni si au furat bani.

    • #12

      Vezi mai sus, tunelul nu era sapat, doar planul facut…

  5. De câteva săptămâni au început demolarea fostei fabrici de pâine Lujerului, din spatele Anchor Plaza. Probabil ca va răsări in locul ei încă un rezidențial de succes. Acolo au deja metrou.

    Puțin off-topic, ați văzut cum au betonat ăștia cu terasele, tot spațiul verde de pe Decebal? S-au întins pe trei sferturi de trotuar, plus spațiul verde. Totul sub privirea îngăduitoare a primăriei…

  6. #14

    Au pus marmura de Italia in tot metroul de banii aia:))

  7. #16

    Atentie se-nchid usile. Urmeaza statia AFI Palas Mioveni cu peron pe partea dreaptă.

    • #17

      @baxt cu peronul pi shentru :))

    • #18

      Mioveni nu e in Moldova răule

    • #19

      @baxt stiu, mai bag Campuscurt – Targoviste – Bucuresti cand revin din BV; drum mai prost ca ala (portiunea din AG) nici in Moldova (Pasul Proslooooop) n-am vazut; sper sa fi terminat de asfaltat prin Sto(i)enesti, ca in Rucar… al batran cu mila. Noroc ca au facut baietii iesire catre Pitesti via Mioveni. daca ar rezolva si cele 99999999 treceri la nivel cu calea ferata si cel doar 999 de poduri cu semafoare ar merita efortul de a ma ingramadi pe Maniu… Still, se vede frumos magaoaia pe partea dreapta a drumului :))
      BTW ce-i de vizitat prin Mioveni? Excluzand motanul 😀

    • #20

      Cocalari, multi cocalari, prostituate si tarani ce vor sa simuleze avuţia. Nu ai pierdut nimic daca nu ai vizitat Mioveniul pana acum si nici nu ai de ce te abate din drum sa-l vizitezi

    • #21

      nici un pic de patriotism local??:)))

    • #22

      @baxt de aceea are zona aia cea mai mare concentratie de A5 pe cap de vita furajata :))
      uatever… maine cred ca o sa caut pastravaria aia de care te-am intrebat acu ceva vreme. Sper sa o gasesc :)) daca nu, fac o vizita in orasu samsarului.

    • #23

      Mai bine nu, din nou. Umbla vorba ca o pastravarie de langa Mioveni hraneste pestii cu fecale umane.
      No joke.

    • #24

      @baxt bine ma, stau in București. Ma duc sa mai cumpăr una/alta prin casa :)) peste iau de la Carrefour. Tot din aia sa fie? :)))

    • #25

      Mai bine te duci la balta sa-i prinzi 🙂 cu râme bio.

    • #26

      @baxt umbla vorba prin sat ca s-ar scurge niste fose septice prin lacurile/bălțile/râurile de pe langa București. Deci nu. Plus ca treaba in Decatlon să cumpăr/completez intrumentarul, trezit devreme (adica pauză de somn), de platit balta… Mai la vara :)))

  8. #27

    nu stiu de ce ai tu senzatia ca zona aia e in fundul pamantului, ca nu e.
    e o zona rezidentiala, preponderent case, f misto si f aerisita, cu strazi relativ largi, cu un parc mare, cu multe magazine, cu acces super rapid la centura si DN1. In plus nu e chiar asa aglomerat ca in alte parti. Din zona aia pana la victoriei faci 8 minute cu masina 🙂
    mi-as dori sa am banii pt a cumpara acolo un loc de casa.

    • #28

      Unde tanti faci tu 8 minute de acolo pana la victoriei? În orele de vârf îți ia 30 de minute sa mergi de la Kaufland pana la trecerea aia pe sub calea ferata. Și acolo sunt vreo 800 de metri de parcurs.

    • #29

      Confirm si eu faci fix 8 minute daca circuli duminica dimineata intre 02:00-06:00.

    • #30

      Am observat și eu că toți ăștia care nu stau în nordul Bucureștiului, în sectorul 1, au impresia că e un fel de marginea pământului, când de fapt este cea mai bună zonă dintre zonele bune. *

      @Pluto: nu știu cum e la orele de vârf, că eu la orele alea lucrez, nu o frec la vreun Agromec, dar la orele normale este foarte bun traficul. N-aș putea spune cât se face până la Piața Victoriei, eu prefer Grivița, că e mai liberă. Pentru Victoriei ar trebui luat Mihalache în piept, ăla nu-l faci în 8 minute nici noaptea.


      * după viitorul cutremur mare o să fie o zonă și mai bună, și mai aerisită, practic liberă de construcții, pregătită pentru noi blocuri și malluri. Una peste alta, o investiție bună.

    • #31

      Oana lucreaza in imobiliare, stie ea mai bine.

    • #32

      Salut Pluto,

      numele meu e Oana, nu tanti, te rog 🙂
      si da faci 8 minute. E drept nu de la 08:00 la 9:30 sau 17:18:30.
      oricum este de 10 ori mai aerisit decat orice alta zona din buc. Te gandesti numai la acces: Jiului 2 benzi, poligrafiei 2/ 4 benzi, Kiseleff, apoi Grivita 2 benzi. e ok. cum am spus si mai sus, daca as avea bani, acolo mi-as cumpara teren. si am prospectat cam un an tot bucurestiul si zonele limitrofe zona aia mi se pare cea mai misto.

    • #33

      @Oana, marea problemă este trecerea pe sub podul Constanța, unde se adună traficul de pe Bucureștii Noi și Chitila pe 2 benzi care par ciuruite de bombe.

    • #34

      In straulesti e foarte ieftin terenul 🙂 guess why?

    • #35

      e plin de proteine

    • #36

      @ Andrei, stiu zona aia e cam nasoala. eu o evit mereu si prefer Jiului.

    • #37

      Ieftin terenul in Straulesti? Un link catre anunt se poate? Sunt niste preturi de spui ca e Pipera ( sunt ieftine alea de nu au drum, canalizare, electricitate, etc)

  9. #38

    faza cu construit transport/utilitati inainte de rezidential seamana cu o tara ca afara. partea ca restul se deplaseaza numai cu trotineta e aiurea rau.

  10. #39

    De 6 ani de când m-am mutat în Drumul Taberei aștept metroul, cred că mai durează încă 6 ani să-l dea și în folosință… Între timp, trăiască tramvaiul de pe Bd. Timișoara, care, apropo, trece și pe la AFI Cotroceni Mall, plus plimbarea pe jos până la stație… Soare, mișcare, sănătate curată… La ce ne mai trebuie și metrou? Până la Răzoare nu faci decât o oră cu avtabuzul, timp suficient să mai citești câteva pagini sau să asculți mai multă muzichie de calitate.

  11. #40

    Bine ca am abonament gratuit pe metrou si nu pot sa-l folosesc. Ar trebui in fiecare oras mare(250.000 locuitori) sa fie metrou.

  12. #41

    Câteva precizări:
    1) Tunelele de metrou pentru Laminorului și Străulești sunt săpate de la 0. Ceea ce exista înainte de 89 pe magistrala asta era până la Podul Constanța, imediat după stația 1 Mai. De-asta a și durat zeci de ani să termine cu bâlciul acolo, că i-a prins revoluția cu bulevardul excavat.
    2) Stațiile astea două n-au nici o legătură cu complexul construit de AFI. Dacă e pe așa, AFI mai are un teren aproape de Academia Militară pe care va construi una mare complex de birouri, de ce n-ar fi împins să fie gata mai repede M5-ul din Drumul Taberei ca să le deservească atât birourile de acolo cât și cele de la AFI Cotroceni? Planurile pentru stațiile astea două au fost făcute încă de dinainte de 89, pentru că:
    3) Partea cea mai importantă a tronsonului ăstuia e practic depoul Străulești, care va avea capacitate de garare pentru 20 de garnituri de metrou, ceea ce este neapărat necesar pentru a putea demara extinderea M4 sud (către gara Progrescu) și M6 (către Aeroportul Otopeni)*. Din cauza asta a apărut și deviația Valea Oltului pe M5, ca să aibă un mic depou pentru a putea gara 8 trenuri. Tot asta e una dintre cauzele pentru care nu au putut da drumul la M5 pe bucăți, de exemplu Eroilor – Favorit într-o primă etapă și mai apoi restul. Nu ar fi avut unde să țină trenurile.

    * – Că M4 sud și M6 astea vor fi începute în 10 ani și terminate în 50 e altă poveste. Imaginați-vă că vorbesc de SimCity sau de Cities Skylines, nu de București 🙂

    • #42

      daca spui tu ca nu au legatura cu AFI, imi este foarte clar ca asa e

    • #43

      Și mie mi se pare că știe ce spune, pare de încredere, așa.

    • #44

      da, e clar ca e om serios.

    • #45

      Or fi șpăguit evreii inginerii lui Ceașcă de au făcut proiectul ăla de atunci ca să cumpere ei terenul în 2007 și să se apuce de construit în 2017. The long con…

    • #46

      Va zic eu de ce s-a facut acolo metrou.
      Pentru ca incep sa se contrsuiasca, la greu, multe cladiri de birouri si au corporatiile nevoie de angajati (nu stiu cine construieste, nu ma pricep). O sa ajunga zona aia un fel de Pipera 2, la capitolul asta. Pai sa inchida maine Statia de metrou din Pipera, sa vezi cum jumatate din angajatii de la corporatiile de acolo, se cara in alte parti.
      Mama sta in Dr taberei, fix in zona aia unde se face metroul. Daca ma duc la ea, trebuie sa parcam masina la mama dracului, ca au imprejmuit toata zona. Si o sa ramana asa mult si bine, pentru ca acolo nu baga corporatiile bani, sa aiba nevoie de angajati. Nu are nimeni niciun beneficiu, in afara de cetatenii care locuiesc deja acolo, lol.

      Plus ca In Bucurestii Noi nu e capatul pamantului, e o zona destul de spalata si de scumpa.Bine, nu chiar atat de scumpa ca in Baneasa. Sau mai rau, in Aviatiei. In Aviatiei e 100k un apartament cu 2 camere. Asta din cauza metroului. Daca se face si aici in Baneasa metrou, dupa ce ca deja e 80k un apartament de 2 camere, o sa sara lejer la 100k.
      Straulesti si Vatra noua sunt (sau erau) niste cartiere un pic dubioase, pline de satre. Cel putin Straulesti, dar vad ca de cativa ani se construiesc cartiere rezidentiale in draci (evident, daca or sa apara multe cladiri de birouri). Si foarte ieftine. Desi, pe anunturi scrie Baneasa, daca te uiti la locatia lor, sunt in Straulesti.

      Cert este, ca atunci cand mai trecem prin zona aia Straulesti-Vatra noua, deja incepem sa observam schimbarile. Zona incepe sa devina mai curata, mai aerisita. Nu prea mai are aerul ala de zona parasita… Fata de acum 4 ani, e o schimbare majora de peisaj.
      Plus ca e bot in bot cu Baneasa, asa ca ma astept ca in cativa ani sa bubuie preturile la case/ apartamente, dupa ce incepe sa mearga treaba…

  13. cu fiecare an parca bucurestenii is tot mai sclavi.

    Videanu nu si-a permis sa puna decat un rand de borduri. Huo, il dam jos, alegem pe unii care pun 3 randuri de borduri, una peste alta.

    Dupa aia trecut la Sorin Oprescu, care mai avea de terminat gazonul de la Arena Nationala si n-a fost in stare. Dar a castigat 2 mandate la primarie promitand autostrazi suspendate.

    in ritmul asta prevad ca in 2050 PSD o sa castige primaria cu promisiunea ca va face metroul Bucuresti-Dunare-Marea Neagra.

  14. #49

    Dacă afli cine sunt patronii de la AFI ai să te lămurești.

    • #50

      stiu cine sunt patronii de la afi

    • #51

      La sfarsitul anului trecut erau zvonuri ca AFI EUROPE ROMANIA cauta cumparator pentru cateva din investitiile din Romania.

  15. #52

    Pai, probabil asta a fost cireasa de pe tort, a celor de la AFI, insa daca va uitati la maretul masterplan al metroului de prin capitala, statiile alea oricum erau trecute in plan, ca domnii de la AFI au fost niste foare mari vizionari si au cumparat niste terenuri coroborate cu niste mici atentii ca sa se faca metrou, mi se pare o chestie imorala, dar la ce vremuri traim si tara avem normala. Ce nu inteleg, este de ce a durat atata, oare sa fi fost si stationarea inclusa in pret? Adica 2 statii care au durat sa fie facute 3-4 ani , mergand pe o regula de simpla inseamna ca in cel mai fericit caz M5 care are in total vreo 10 statii, ar trebui sa dureze vreo 15-20 de ani, prin urmare avand in vedere ca a fost incepute lucrarile prin 2012, mai avem 10 ani, deci 2027 termen final.
    Dincolo de bascalie, zona aia, este o zona izolata, cu multe case, conteaza foarte mult cum e facut PUZ-ul si apoi cat de bine vor fi unse mecanismele, nu de alta, dar singurele cladiri inalte de prin acea zona pe care le stiu sunt foarte apropiate de calea ferata, asa ca ori varianta asta, ori undeva prin camp, de esti mai aproape de Mogosoaia/Chitila decat de Bucuresti.

    • #53

      Faptul ca ai metroul aproape e aur, iti spun eu care am locuit 10 ani in Bucuresti.

  16. #54

    Mogosoaia, Chitila, Buftea,Crevedia, Bucurestii Noi, Damaroaia si Grivita sunt deservite de acel metrou. Nu mi se pare deloc “in fundul pamantului” mai ales zis de cineva care sta in…. “orasul” Pantelimon 🙂
    E ok ca s-a facut metrou acolo. E pacat ca nu se face peste tot.