Râdeam, împreună cu Andrei, mai demult, despre cât de lipsită de profesionalism a devenit industria noastră și despre cum fetele din agenții de care tot noi râdeam, acum 10 ani, sunt, de fapt, la ani lumină distanță față de ce este acum majoritar pe acolo și cum, efectiv nu ai de unde să angajezi ceva mai bun și mai spălat, pentru că nu există și tot fetele alea ale noastre duc greul, după 15-20 de ani de industrie.

Reîntorcându-mă la oile reale ale zilelor noastre, eu am cont plătit pentru Oblio, după ce băieții de la smartbill s-au gândit că facturile mele, din ultimul an, le aparțin și îmi pot bloca accesul la ele, în propriul cont, dacă nu îmi reînnoiesc abonamentul hyperscump la ei.

Deci cont plătit pe Oblio.eu, da? Plătit pe un an în avans, premium, pana mea, tot ce vrei, pentru că e ieftin și face fix ceea ce promite, în plus, nu mă f*te la cap zilnic câte-o Geanina de la Smartbill, care vrea să îmi bage pe gât încă o funcție minunată, care nu costă decât câteva zeci de eurași plus tva. Serios, nu e reclamă plătită, dacă aveți nevoie de facturare și vă e lene să le faceți de mână, Oblio e foarte bun, inclusiv în varianta gratuită. Eu mi-am luat pro ca să pot să îmi pun poză în headerul facturilor.

Cont plătit, da? Care există în baza de date de la Oblio, da?
Așa că mi se pare absolut normal să îmi trimiți mail în care să mă anunți că Oblio este incredibil și, ce e mai important, îl poți folosi gratuit fără nicio problemă. Îmi trimiți acest mai în epoca în care granularitatea informației culese este maximă, iar informațiile pe care eu ți le-am pus la dispoziție sunt mai mult decât suficiente pentru a-mi putea face o ofertă personalizată sau un mail de hauduiudu complet diferit decât spamul general tip ȘTIAI CĂ LA NOI E GRATUIT, FRAIERE CARE NE-AI PLĂTIT 300 DE LEI PENTRU CEEA CE NOI OFERIM ȘI GRATIS?

Și asta în epoca în care internetul ajunge să fie cenzurat pentru că companiile abuzează de datele pe care le fură de la utilizatori.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

15 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    >>Publicitatea nu mai este astazi despre emotii, frici sau bucurii, este despre profilarea la milimetru a fiecarui utilizator

    Eu zic ca e mai cinstita (ma rog, relativ vorbind) publicitatea care te profileaza la milimetru si iti arata cea ce a determinat ca ai nevoie. Gen am cautat metode de curatat cuptorul, am primit reclame la produse de curatat cuptorul. Am primit ce am avut nevoie, nu mi s-a indus nevoia, cum se facea odata si cum inca se face la TV prin crearea artificiala de “emotii, frici sau bucurii”, in special targetand persoane vulnerabile la manipulare gen copii si adolescenti prin reclame care le sugereaza ca sucul X si haina Y ii face mai cool si populari.

    1
    • #2

      logic si practic vorbind, sigur, ai dreptate si asa este.
      problema e ca scopul publicitatii este de a crea nevoia si de a atrage atentia asupra unui produs, in special asupra celor noi, care nu au mai existat, care nu au corespondent in piata, pentru ca nu e vorba doar de Cumpara noul Lenor, care e de 10 ori mai bun decat alte balsamuri de rufe.
      Si atunci, degeaba granulezi, cand, de fapt, tu nu mai ai niciun fel de scanteie, nicio stralucire, nicio idee in afara de Ai cumparat o masina de spalat, credem ca ti s-ar potrivi un ventilator cu gheata.

    • #3

      Sigur, ideal vorbind, cand creezi un produs sau serviciu il creezi pentru ca este o nevoie de acel produs sau serviciu. Doar ca in viata reala nevoia si cererea de (prea) multe ori se creeaza odata cu produsul, incepe marketingul sa lucreze la indus nevoia inca de cand produsul e doar in faza de proiect. Asa ca prefer sa nu mai am nici o idee decat sa am idei induse de altii 🙂

      Vad asta inclusiv in industria in care lucrez, care nici macar nu se adreseaza direct consumatorilor vizati de marketing si publicitate: facem echipamente mai performante care induc cerere mai mare de echipamente si mai performante. Cerc virtuos(!) ii zice.

  2. #4

    bine, mi-ai scos in fata masina de spalat, am zis ca poate-mi trebuia alta, am luat-o, imi place, poate-o mai recomand si altora… da’ de ce continui sa-mi bagi in ochi inca o masina de spalat, si-nca una si-o tii asa un timp.

    ca io poate am nevoie de-un ventilator cu gheata.
    🙂

    3
  3. #5

    “nu mă f*te la cap zilnic câte-o Geanina de la Smartbill”

    …la ultimul apel al Geaninei, le-am zis ca poate in loc de cele 100 de kkt-uri noi bagate ar baga si in panel ul celor de la call-center un field unde pot sa-si noteze niste chestii, cum ar fi… “Clientul ne-a zis de 100 de ori sa nu-l mai contactam ca nu-i curios…”

    Pur si simplu emit niste facturi pe PFA prin ei, ca mi s-a parut simplut si ok… ei vad asta, ma suna sa-mi ofere ceva servicii premium… le zic ca si asa platesc prea mult ca as putea la fel de bine sa fac in photoshop facturile alea in 5 min si aia e… dupa care ma suna iar si iar ca sa-mi propuna si mai multe extra servicii. Cat de idiot sa fii sa faci asta?

    1
    • #6

      @Goldy: ” Clientul ne-a zis de 100 de ori sa nu-l mai contactam ca nu-i curios…”

      Le obligă șefii. Deși comunici că, clientul Goldy…a specificat foarte clar că nu vrea să fie contactat, sunt obligate să te sune, pentru că la noi ajunge șef mereu cel “competent” care crede că un client agasat este un viitor cumpărător.

      2
    • #7

      treaba se fute INTOTDEAUNA cand businessul ala mic si fasnet, facut de un antreprenor destept, e cumparat de corporatia care are in cap doar cresterea exponentiala, pentru ca hurr durr actionarii. si aia e.

  4. #8

    Multumesc de avertisment, ma gandeam sa incerc SmartBill dar inteleg ca de banii aia mai bine continui sa imi platesc licenta de Office si fac tot in Word alea 2 facturi.
    Macar Microsoft are deja toate datele mele si si stie ca nu mai am ce sa cumpar de la ei, asa ca nu ma suna, doar ma intreaba civilizat de 3 ori pe zi daca am vazut ce tare e noul Edge.

    5
    • #9

      sau poti sa le faci moka pe Oblio

    • #10

      @Sorin, @Arhi Sau poți să le faci free în LibreOffice.

    • #11

      sigur, poti sa o faci si in photoshop sau excel, dar eu prefer o chestie dedicata, unde sa bag CUI-ul firmei si sa imi extraga datele de facturare automat, sa mi le sorteze, sa imi scoata o balanta lunara, chestii de astea.

  5. #12

    Am mai avut discutia aceasta, unde plm gasiti voi anunturi pe fb sau insta? De cand am aplicatiile, o singura reclama nu mi a aparut. Or fi stiind ca s pauper :))

    1
  6. #13

    Eu primesc zeci de reclame la masini noi. Da mai, recunosc, ne-ar trebui macar una in familie ca ambele sunt din 2005. Bai da o reclama la cum sa fac banii de o masina noua nu primesc. Sau nu m-au profilat destul inca 🙂

    1
  7. Folosesc Smart Bill din 16.01.2013. Recunosc, am vorbit cu cei de la Oblio,eu să mă mut la ei de vreo două ori (mi s-au părut atunci cam mărișoare sumele abonamentului pe care-l aveam eu atunci la Smart Bill pentru mine), dar m-a apucat groaza când m-am gândit cum fac mutarea, cum mut datele, pânâ mă obișnuiesc cu noul mod de lucru, până… 🙂
    Am rămas tot la Smart Bill, am luat un pachet mai ieftin (oricum nu aveam nevoie de toate facilitățile din cel scump, eu fac doar facturi la ei, maxim 100 pe an).
    Nu știam că Oblio.eu are și o versiune gratuită, știam doar că primul an este gratis la ei.
    Oricum, acum am pachetul Silver, cu un utilizator suplimentar (pentru contabil, care este utilizator cu drepturi limitate, cum i-am setat eu).

    • #15

      e si variata gratis pentru 3 sau 5 facturi pe luna si nu iti face nu stiu ce dashboard dar oricum ai acces la toate facturile anterioare si iti arata si cate sunt platite cate neplatite si de cate zile. In varianta gratuita.