In fiecare an asigurarea RCA se dubleaza ca valoare platita de sofer. La fel se intampla si cu CASCO.
Ce se intampla cu serviciile oferite de firmele asiguratoare? Nimic.
Raman la fel de proaste. Nu, nu mi s-a intamplat nimic, din fericire.
Am citit la Urban cat de fain a fost pentru el sa ii repare masina prin CASCO firma Eurial. Pentru un far, 3 saptamani de service si 16 milioane achitate din buzunar.
Si nu e singura poveste. Am avut un prieten in Constanta care a avut de luat CASCO integral pe o masina. A durat 6 luni pana i i-au dat, si asta cu spagi si interventii, dupa oferte de genul “Va dam 100 de euro lunar, pana la stingerea datoriei” si altele.
De ce la noi se reglemeanteaza piata, in orice, din punct de vedere al preturilor? Natural, trebuie sa ajungem la preturile din UE la asigurari. Si mai natural insa, trebuie sa ramanem la nivelul serviciilor romanesti.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

21 comentarii Adaugă comentariu

  1. CASCO mi se pare ca a crescut cel mai mult in ultimul timp!

  2. #2

    a ajuns la unee modele ieftine sa platesti 12 mil/an numai CASCO

  3. Casco in vest nu are aproape nimeni. Doar masinile in leasing care sunt destul de putine. Preturile la Rca sunt foarte mari in schimb. Incet dar sigur cresc si in Romania

  4. Asigurarile , aceleasi firme ce afara se poarta onorabil, au altfel de servicii in Romania. Asa fac si firmele de telefonie de exemplu si hipermarketurile. Uite un prieten din afara si-a cumparat un telefon zilele trecute. A platit suplimentar o asigurare (facultativa) de vreo 15 euro care il protejeaza de in caz de furt sau distrugere accidentala (iti scapa din mana) a telefonului. Daca in perioada de un an ii cade din mana sau ciordeste telefonul primeste 60% din valoarea lui. Ce firma romaneasca face asta? Intreb si eu ca nu stiu exact dar sunt aproape sigur ca nu se fac astfel de asigurari in Romania. Acum luand-o si pe partea cealalta, fiecare roman care si-ar cupara telefon, a doua zi l-ar declara furat sa-si ia si banii de la asigurari 🙂

    Uite un paradox: Daca esti vinovat de accident in Romania ii pui aluia asigurarea in brate si °descurca-te nene°. Daca esti nevinovat ai pus-o. Alergi de te rupi dupa banii tai. Eu a trebuit sa astept 2 saptamani dupa ce mi-a fost reparata masina pentru a-mi plati Tiriac factura catre service.

  5. #5

    da, exact asta e ideea. ala care m-a busit ia doua puncte amenda, si eu stau o luna sa cersesc la usa asigurarilor

  6. Eu pentru o Honda CBR de 600 platesc aproximativ 50euro/luna CASCO!

  7. Hai colega….nu fii naiv.

    Sa iti explic io de ce platesti asa mult:

    Pentru ca un bou, cu aceeasi masina ca a ta, dar care si-o zdreleste de 5 ori pe an, plateste cat platesti si tu.

    P-aicea, unde asigurarea e “scuuuuuuumpa”, metodologia e urmatoarea:

    1. La inceput se stabileste un plafon de asigurare pt masinica ta. Sa zicem x(care nu e mititel deloc).

    2. In primu an de soferie platesti 110% din x.(moaa…si mai mult mancatzash…)

    3. In fieshte an de soferie in care nu ai facut accident , plafonul iti scade cu 10%(soferie cu masina asigurata).

    4. In final ajungi pe undeva pe la 30% asa ca nu-i prea multicel.

    Acu partea nashpa:

    5. Daca esti in primu an de soferie si busesti masina(vina ta), plafonu se salta pe la 200%.:d

    6. Altminteri in caz de buseala te salta pe undeva pe la 100% instant(sau ceva in genu).

    O ultima trebsoara:

    In doiciland un RCA pt o Dacie din 85 e pe undeva pe la 2000 de ioroi anual :DD. Nu ca la noi 100 de ioroi(si tat ni se pare mult).:P

    Salutari de pe plaiuri producatoare de br:D

  8. #8

    Mda; ai din nou dreptate Arhi.
    1.La noi preturile sunt ca in UE sau chiar mai mari. In timp ce salariile raman aceleasi.
    2.Preturile sunt mai mari sau egale cu cele din UE, dar produsele/serviciile sunt din ce in ce mai slabe calitativ. Asta pe langa faptul ca toate serviciile sunt facute de romanasi (deh, traim in Romanica si nu putem pretinde sa vina nemtii sa ni le faca pe toate, chiar daca traim in UE).Evident ca mai toate chestiile facute de romanasi sunt pe masura retributiei primite. Deci de slaba calitate. Aici s-ar mai adauga tendinta romanasilor de a ciordi cate ceva, cam in orice situatie. Parerea mea.

  9. #9

    arhi, invata-ti inteligentii cititori, cum onorific i-ai denominat intr-un articol precedent , sa scrie…..nu ma leg de punctuatie dar macar aspectele elementare

  10. hahahahahhaha
    dude, stii care e de fapt morala povestii spamerului de la urban ? ca e un bou. adica el a aflat ce scrie in contractul de asigurare doar cand a avut nevoie de el ? scuze, da’ nu l-as angaja sa ma reprezinte nici intr-o mie de ani, daca nici macar propriul interes nu poate sa si-l urmareasca, d’apai pe al clientilor …

  11. #11

    canadianu`, faza e urmatoarea, ca probabil toti au acelasi tip de contracte. si atunci, ce dracu faci, nu mai faci asigurare? se vede ca nu, ca degeaba o faci, ca tot din buzunarul tau o platesti

  12. cum adica toti au acelasi tip de contracte ? exista in rromania vreun monopol pe asigurarile CASCO ? nu-ti convine, schimbi firma de asigurare. aaaaaaa, dealer-ul de masini iti impune doar o anumita firma ? atunci ii zici sa suga pula si te duci la alt dealer, daca te mananca in cur sa-ti iei exact masina aia. nu ai altul in rromania ? cauti in bulgaria. sau in ungaria. sau in alta tara din mUE, ca cica de-aia ati intrat in ea. sau nu-ti mai iei masina. etc. samd.
    dar sa vii DUPA ce ai semnat un contract si sa te plangi ca "ce de cacat e" mi se pare o grava eroare de imagine. deci, cu riscul de a ma repeta, urban ala e un bou. in locul lui as sterge postarea, pana nu afla clientii lui cat de prost e. restul sunt discutii.

  13. #13

    dude, in romania sunt carteluri. toate bancile au acelasi tip de contract, asigurarile la fel, etc. nu ai nici o sansa

  14. la noi e legea junglei face fiecare companie ce vrea, dincolo in strainatate daca cumva ai casco si nu faci accident ti se ieftineste si in fiecare an tot asa…

  15. de scumpit se scumpesc si din cauza numarului crescut de accidente. acum cativa ani, in cateva ore rezolvai la accidente usoare, acum stai si o zi. la accidente grave e si mai si! de ce isi iau masini mai puternice, de-aia romanii le trosnesc mai tare.
    cat despre carteluri si clauze bagate pe gat, nu cred ca au fost inventate de romani ci doar preluate. si sigur nu din africa.

  16. cre’ca din canada …. NOT

  17. #17

    Arhi băiatule:
    Punctul 1: Urban ăla nu ştie despre ce vorbeşte.
    Punctul 2: E cam aiurea să vorbeşti despre asigurările “româneşti” câtă vreme nu le cunoşti pe cele din străinătate.
    Punctul 3: Piaţa românească a asigurătorilor este desemnată de către experţii străini cu apelativul “hard” aproape în unanimitate.
    Asta înseamnă că marjele de profit sunt foarte mici, concurenţa dintre firme se dă pe preţ şi nu pe calitatea serviciilor, iar preţurile şi franşizele sunt la un nivel anormal de mic.
    După 10 ani în asigurări în cadrul liderului pieţei cred că ştiu bine ce vorbesc.
    Din păcate asigurătorii români nu dau semne că vor să treacă de la tarifarea seacă şi imbecilă bazată pe analiza unor anumiţi parametri la calitatea serviciilor date de subscriitori pricepuţi (ceva analog bookmakerilor de la casele de pariuri, ca să fac o nalogie elocventă).

  18. #18

    gica baiatule, exagerez cumva? nu e relatia cu firmele de aisugrari proasta? nu te rogi cu lunile dupa bani? nu stai cu saptamanile la service?
    nu-mi zi ca nu stiu ce vb. o fi urban neinformat, dar eu nu sunt, si vorbesc doar din experienta. oi lucra tu de zece ani in asigurari, dar probabil prestezi dupa un birou si nu ai avut ocazia sa te lovesti de asa ceva fara sa ai umbrela firmei deasupra capului.
    mi se rupe ca piata e in margin mic. sa mareasca pretul, dar sa am servicii, nu jaf, cum e acum. cine rezista, bine, cine nu, mm, ca de aia e economie de piata

  19. sau se faca monopol de stat, ca in beautiful british columbia 😛

  20. #20

    canadianu` dude, nu e bine monopol de stat in romania, pentru ca samanta comunista e prea adanca. din start o sa vezi niste gusati regi peste asigurari, asa cum sunt aia de la asigurarile de sanatate, unde nu au bani sa angajeze mai multi oameni, dar au bani sa aiba cele mai luxoase sedii de birouri din romania. si asta e chestie statistica, nu e zisa de mine

  21. io ma bucur ca masina e pe taicamiu, si varsta faina la el, si fara probleme, si daca iese la pensie o sa fie si mai mic rca

    oricum sunt prea mari la ce ofera!