Înainte de orice.
După experiența cu Grecia de anul ăsta, parcă mi s-a luat de grecuit. Cred că următoarele opriri le voi face în Antalya. Cam toți cei cu care am vorbit au avut numai cuvinte de bine și, dacă mă uit bine, parcă un lastminuteantalya nu sună rău deloc. Cam atât cu prietenii mei de la Oltextur, care anul acesta sărbătoresc 20 de ani de existență în domeniul turismului.
Revenind la oile noastre din titlu.
Știați că în rromânia, printre antreprenori, există o vorbă, cum că dacă nu ai băgat minim o firmă în faliment, înseamnă că nu ești antreprenor adevărat? Adică, explicat simplu, dacă nu ți-ai plătit datoriile și ai decis că mai bine dai firma de gard, înseamnă că ești un om mare.
Lucrul acesta se vede și în turism. Toată lumea a auzit de câte o țeapă dată de o agenție de turism. Oameni care au plătit mii de euro înainte, după care s-au dus la mii de kilometri depărtare, doar ca să afle că nimeni nu a auzit de ei, sau că locurile lor de cazare s-au dat, sau că hotelul e în construcție. Eu personal am cumparat, acum mulți ani, un weekend la un hotel de mare anvergură din Eforie Nord, ca să ajung acolo și să aflu că hotelul se renovează. Soluția? Veniți înapoi, vă dăm banii, în termenul legal. Termenul legal era ceva gen 90 zile.
Care e motivul din spatele acestor țepe?
Primul motiv este, desigur, dorința de a da țeapă. Strângi 100 de fraieri care dau 2000 de euro pentru excursia lor de vis, banii în offshore, după care închizi taraba și răspunzi cu capitalul social. Sau răspunde Costel, cerșetorul din față de la domnița Bălașa. Nu-i așa, antreprenor te numești și e doar o altă firmă băgată în faliment.
Motivul cel mai des întâlnit la agențiile de turism este altul. Și e mult mai simplu.
Se numește datul în prețuri. Pentru că rromânii, și de o parte și de alta, nu au altă strategie decât prețul cel mai mic. Agențiile coboară prețurile până la niveluri de neconceput, în final ajungând să tragă obloanele pentru că nu mai au de unde să acopere cheltuielile. Iar turiștii au ca singur criteriu de departajare, prețul cel mai mic. E cu 20 euro mai ieftin? O luăm, e cea mai bună. Nu, nu ne interesează condițiile, nu ne interesează activitățile, nu. Noi o vrem doar dacă e chilipir.
Desigur, acesta este rezultantul a generații de absolvenți de marketing și management, care nu știu decât că cea mai bună strategie în vânzări este să oferi prețul cel mai mic. Lucru pe care îl vezi peste tot, inclusiv în pliantele de la magazinele de bricolaj, uned singurele oferte sunt PREȚ MIC!!! PREȚ BOMBĂ!!!! Nimic altceva, nici o strategie, nici o agregare de produse, nici o fidelizare de client. Nimic. PREȚUL!! MIC!!!
Având, în ultima perioadă, contacte destul de dese cu subiectul turism, datorită activităților mele de tester de vacanță, aflu tot felul de chestii interesante și am acces la ultimele detalii în domeniui. Așa că am decis să fac un mic compendiu de țepari de turism, plus un mic sfat.
Bon.
Care sunt cele mai noi și mai răsunătoare țepe din turism?
1. Big Travel – Cu regret va informam ca incepand cu data de 7 iunie agentia este in imposibilitate de plata si se efectueaza toate demersurile pentru intrarea in insolventa. Agentia este asigurata la BCR cu polita nr SMB0009. Vom reveni cu informatii cat mai curand.
2. Rex Travel – Cu regret va informam ca incepand cu data de 7 iunie agentia este in imposibilitate de plata si se efectueaza toate demersurile pentru intrarea in insolventa. Agentia este asigurata la ASIROM cu polita nr AG000057124. Vom reveni cu informatii cat mai curand.
3. Queen Travel
4. Shell Tours
5. Dolphin Royal Tour
Cazurile sunt celebre, e plin internetul de ele, e suficient sa cauti țeapă Rex Travel sau Queen travel, sau Big Travel, sau Dolphin Royal Tour, sau sau. Pe lângă asta, agențiile de mai sus au fraudat și alte agenții de turism, nu doar clienții loc. În fine.
O familie din Constanţa a plătit 4.750 de dolari şi 2.240 de euro la agenţia de turism SC Dolphin Royal Tour SRL, din Constanţa, pentru un circuit de 17 zile în Singapore – Malaezia – Indonezia, însă singura şansă de a vizita acele locuri rămâne internetul. Cu toate că au achitat excursia din luna februarie, cu două zile înainte de plecare au aflat că nu mai sunt locuri pentru circuitul respectiv. Administratorul agenţiei, Carmen Pătrăşcoiu, le-a spus că nu îşi pot recupera banii prea curând, întrucât au fost cheltuiţi pentru achitarea unor facturi.
Iar chestia cu asigurarea este un mare praf în ochi. Asigurarea nu asigură nimic, decât dacă ești client și ești lăsat de izbeliște prin vreo țară, atunci ți se dau bilete de avion sau alt fel de transport. În rest, praful de pe tobă.
Ultima agenție care a luat bani de la oameni și le-a oferit praf pe tobă este Carpe Diem Tour. Ca să cităm exact.
From: Carpe Diem Travel
Sent: Monday, July 2, 2012 2:18 PM
Subject: Anunt – CARPEDIEM TRAVELDUPA 10 ANI DE ACTIVITATE IN TURISM, SOCIETATEA COMERCIALA ACTUAL EVENTS SRL – AGENTIA DE TURISM CARPE DIEM TRAVEL A INTRAT IN FALIMENT INCEPAND CU DATA DE 02.07.2012.
CLIENTII AGENTIEI SUNT RUGATI SA PRINTEZE ACTELE DIN ATASAMENT PENTRU A PRIMI DESPAGUBIREA DE LA SOCIETATEA DE ASIGURARI LA CARE ESTE AFILIATA SOCIETATEA.
TOATE REZERVARILE SI ACHIZITIILE DE PACHETE TURISTICE AU FOST ANULATE
MAI MULTE DETALII VOM PUBLICA PE SITE-ul AGENTIEI WWW.CARPEDIEMTRAVEL.RO
CU REGRET,
FRENTESCU PAUL
Deci cu regret și durere, suntem în fliment. Adică avem bani, dar nu vă plătim nimic, că ieșim sub zero și e de nașpa.
Bun.
Un mic sfat în alegerea unei agenții de turism.
Știu, toți știm să facem rezervări cu booking.com și ne iese mai ieftin. Dar sunt locuri unde nu poți să ajungi decât cu avionul, iar un charter de agenție te scoate mult mai ieftin. Sau de exemplu, până la turci, conduci 24 de ore prin deșert. Nu e chiar cea mai mișto variantă, air dacă calculezi cât dai pe benzină, stres, oboseală și restul, ieși MULT mai ieftin cu un bilet de avion. Fază dealtfel constatată de mine când am mers la Timișoara și am făcut o oră cu avionul, față de 8-9 ore pe care le-aș fi făcut la volanul fordului.
Cum alegi o agenție ca să ai o acoperire cât de cât?
Întâi îi verifici înregistrarea la registrul comerțului. Cu cât e mai veche, cu atât ai șansa să fie mai serioși.
După care cauți pe net țeapă cutare turism. Sigur găsești ceva, iar din acel ceva, tu selectezi ce te interesează, pentru că e plin internetul de tâmpiți care nu sunt mulțumiți că la masă au primit sticksuri în loc de grisine.
Ca bonus, o mică listă cu agenții de turism falimentare, din rromânia. Dacă cumva le găsiți numele aici, nu mai plătiți excursia mult visată. Dacă deja ați plătit-o…ghinion.
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
ARCIN SRL | Str. RAZBOIENI 60 Galati | GALATI |
11346183 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 26cc, din data de 20-10-2011 | 13151 – 2011-12-07 |
VISA TRAVEL S.R.L. | Str. CLOSCA Petrosani | HUNEDOARA |
19092595 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 2105, din data de 24-11-2011 | 13168 – 2011-12-07 |
VARBITTOUR S.R.L. | Str. SALCIEI nr. 2 , TIMI?OARA | TIMI? |
6725105 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 619, din data de 25-11-2011 | 13217 – 2011-12-08 |
BLINKER TURISM S.R.L. | Str. BABADAG 11 Tulcea | TULCEA |
14315866 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 292, din data de 21-11-2011 | 13279 – 2011-12-09 |
CLASS TURIST CORP S.R.L. | Str. NICOLAE IORGA SFANTU GHEORGHE | COVASNA |
25177459 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 921, din data de 13-12-2011 | 13509 – 2011-12-15 |
HAPPY TOUR TOP S.R.L. | Str. POET GRIGORE ALEXANDRESCU-BIROUL 1 102 Braila | BRAILA |
24773380 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 1, din data de 29-11-2011 | 13519 – 2011-12-15 |
IRIS COMMUNICATION SRL | Str. Drumul Taberei 90 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
16397790 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 2540, din data de 13-12-2011 | 13573 – 2011-12-16 |
CARPATIA TOUR 50 SRL | Str. BAICULESTI 25 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
12662982 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 1, din data de 16-12-2011 | 13574 – 2011-12-16 |
EVENIMENT TRAVEL S.R.L. | Str. VASILE STROIESCU 21 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
17251058 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 17452, din data de 09-12-2011 | 13583 – 2011-12-19 |
MONDO TURISM S.R.L. | B-dul INDEPENDENTEI 6 Tirgoviste | DIMBOVITA |
22620429 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 303, din data de 28-11-2011 | 13629 – 2011-12-19 |
NEW WAY TRAVEL S.R.L. | Str. REPUBLICII nr. null , Vaslui | VASLUI |
22324547 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 01, din data de 22-11-2011 | 13699 – 2011-12-21 |
Agentii de turism intrate in insolventa in ianuarie 2012
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
GIRAMONDO S.R.L. | P-ta VOIEVOZILOR 20 Iasi | IASI |
16722122 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 14, din data de 06-01-2012 | 252 – 2012-01-10 |
OK SERVICE BUSINESS TRAVEL S.R.L. | Str. ARDEALULUI 2 PLOIESTI | PRAHOVA |
15589975 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 94, din data de 09-01-2012 | 884 – 2012-01-20 |
CENTRO TURISM-TRAVEL S.R.L. | Str. TUDOR PANFILE nr. 2A , B | VASLUI |
22548382 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 24/CTT, din data de 21-11-2011 | 946 – 2012-01-23 |
EUROPA HOLIDAY CLUB SRL | B-dul 25 OCTOMBRIE 22 Carei | SATU MARE |
19165271 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 149, din data de 11-01-2012 | 966 – 2012-01-23 |
BTI TOUR EXPRESS S.R.L. | Str. C. Bosianu 24 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
15696769 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 1, din data de 24-01-2012 | 1108 – 2012-01-25 |
DANUBE DELTA TOURS SRL | Str. SCARLATESCU 7 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
6562440 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 552, din data de 25-01-2012 | 1360 – 2012-01-31 |
GREGORY TOUR SERV SRL | Str. OTESANI 9 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
14585690 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 7527, din data de 05-01-2012 | 1401 – 2012-01-31 |
Agentii de turism intrate in insolventa in februarie 2012
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
YDA TRAVEL & TOURS SRL | Calea Victoriei 84 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
18649400 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. AA 266, din data de 15-02-2012 | 2248 – 2012-02-16 |
EVEREST TRAVEL & CONFERENCE S.R.L. | Str. DEALUL CETATII 113 BRASOV | BRASOV |
14549999 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 135, din data de 08-02-2012 | 2539 – 2012-02-22 |
CALIBRA INVEST S.R.L. | Str. CROITORILOR 24 CLUJ-NAPOCA | CLUJ |
10907733 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 1750, din data de 27-02-2012 | 2884 – 2012-02-28 |
Agentii de turism intrate in insolventa in luna martie 2012
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
FANTASIA TURISM SERVICES S.R.L. | Str. MACEDONIEI nr. 21 , BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
13751506 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 11649, din data de 23-02-2012 | 3038 – 2012-03-01 |
CLASS TURIST CORP S.R.L. | Str. NICOLAE IORGA SFANTU GHEORGHE | COVASNA |
25177459 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 494, din data de 02-03-2012 | 3502 – 2012-03-12 |
EFECT CROWN 2008 S.R.L. | Str. IOAN SLAVICI 37 NADAB | ARAD |
24044543 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 114, din data de 08-03-2012 | 3617 – 2012-03-13 |
LUCON TOUR S.R.L. | Str. GENERAL TRAIAN MOSOIU 1 Oradea | BIHOR |
14444844 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 543, din data de 15-03-2012 | 3954 – 2012-03-19 |
MARSEL TRAVEL S.R.L. | Str. DIMBOVITEI 45 Cluj-Napoca | CLUJ |
21535473 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 181, din data de 29-02-2012 | 3074 – 2012-03-02 |
5 STARS TRAVEL COMPANIE S.R.L. | Str. CONDORULUI 5-7 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
16746709 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Convocare comitet creditori, nr. 440, din data de 20-03-2012 Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 439, din data de 20-03-2012 | 4405 – 2012-03-27 |
PREMIUM HOLIDAYS S.R.L. | Str. Brandusilor 9 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
25001290 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 757, din data de 15-03-2012 | 4563 – 2012-03-29 |
VIRGIN TOURS IMPORT EXPORT SRL | Calea VICTORIEI nr. 1-5 , BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURE?TI |
8906221 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 9, din data de 23-03-2012 | 4628 – 2012-03-30 |
Agentii de turism intrate in insolventa in luna aprilie 2012
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
PRO LIFE TOURISM S.R.L. | B-dul DIMITRIE CANTEMIR 20 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
17509000 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 1489, din data de 02-04-2012 | 5167 – 2012-04-10 |
C & D GOGU PROD S.R.L. | Str. PLEVNEI 19A FOCSANI | VRANCEA |
6704072 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 153, din data de 20-04-2012 | 5651 – 2012-04-20 |
PEGASUS FLY & DRIVE S.R.L. | Str. IALOMITEI 10 Arad | ARAD |
16573632 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 670, din data de 17-04-2012 | 5796 – 2012-04-25 |
Agentii de turism intrate in insolventa in luna mai 2012
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
PREMIUM HOLIDAYS S.R.L. | Str. Brandusilor 9 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
25001290 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 316, din data de 20-04-2012 | 6234 – 2012-05-04 |
SEJOUR SERVICE SRL | Str. HIDROCENTRALEI Tirgu Jiu | GORJ |
17559938 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 192, din data de 08-05-2012 | 6793 – 2012-05-14 |
MAGICAL TOUR SRL | Bucure?tilor 18 Bra?ov | BRASOV |
16386332 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 564, din data de 09-05-2012 | 7063 – 2012-05-17 |
S.B.S. & CO SRL | Str. Stelutei 6 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
6741810 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata | 7210 – 2012-05-21 |
SELEN TRAVEL S.R.L. | Str. GENERAL MIHAIL CERCHEZ 2 Birlad | VASLUI |
23563046 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 06, din data de 15-05-2012 | 7233 – 2012-05-21 |
YDA TRAVEL & TOURS SRL | Calea Victoriei 84 BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURESTI |
18649400 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. AA776, din data de 16-05-2012 | 7369 – 2012-05-23 |
Agentii de turism intrate in insolventa in luna iunie 2012
Nume firma | Adresa | Judet | Cui | COD CAEN | CAEN | Descriere | Numar BPI |
GIRAMONDO S.R.L. | P-ta VOIEVOZILOR 20 Iasi | IASI |
16722122 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 995, din data de 30-05-2012 | 8140 – 2012-06-06 |
TOUR CONSULTING S.R.L. | Str. SALCAMILOR 30A Sfantu Gheorghe | COVASNA |
24486634 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 1111, din data de 29-05-2012 | 8204 – 2012-06-07 |
CITY TRADING S.R.L. | B-dul INDEPENDENTEI 10 Braila | BRAILA |
8798731 |
7911 |
Activitati ale agentiilor turistice | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 62, din data de 12-04-2012 | 8879 – 2012-06-19 |
ELLADA IMPORT EXPORT S.R.L. | B-dul ION MIHALACHE nr. 335 , BUCURESTI | MUNICIPIUL BUCURE?TI |
1562040 |
7912 |
Activitati ale tur-operatorilor | Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. AA938, din data de 07-06-2012 | 8884 – 2012-06-19 |
Cam atât.
NOU
e simplu: nu folosești agenții de turism!
NOU
Extrem de util articolul 🙂
Noi facem orice sa le evitam (mai ales agentiile romanesti). Ultima data cand ne-am interesat de niste preturi a fost acum 3 ani, cand exact acelasi zbor Budapesta – NY si retur ne-a costat 1000 de euro (2 bilete, off season). Agentia le dadea cu 1400, ca doar 40% chiar nu e mult. Exact aceeasi companie aviatica, zile etc. Foarte posibil, asa cum spuneam, acelasi zbor.
Am facut booking prin celebrul booking.com si a mers excelent. In Croatia am fost de 3 ori la aceeasi tipa (are o vila de inchiriat), super misto si serioasa. Pe un asemenea site nu-si chiar permit respectivii sa o scalde, ca-si rup dintii in recenzii proaste. Pe cand de firma x nici dracu nu a auzit (io cred ca recunosc un nume din lista ta).
In rest .. prefer orice varianta, chiar si sa caut local ceva, decat sa imi pun concediu in mana unei agentii. Aiurea, stiu, in conditiile in care sunt si agentii decente, care merg de ani buni si ofera servicii bune. Dar decat un asemenea risc, mai bine pe barba mea .. netul e mare si plin de informatii 🙂
NOU
Dojo, tocmai ce s-a intors o prietena din Rhodos. Facuse rezervare pe booking.com si cand a ajuns acolo – nu mai erau locuri. Le-au oferit, totusi, un alt hotel, insa la 8 km departare si inca oarecum in constructie. Si au dat vina pe booking.com care, cica, n-au tinut cont de avertizarile lor ca nu mai au locuri.
Deci, se poate sa ai probleme si cu booking.com 🙂
NOU
gasesti hotelul pe booking.com si faci rezervare pe site-ul hotelului
NOU
Alex » e un cerc vicios. clientul cere asta pentru ca asa a fost invatat, el nu stie altceva mai bun, el stie ca economiseste 80 de lei, cu care isi ia 3 shaorme la intoarcere
NOU
Arhi, daca vrei intr-adevar o vacanta deosebita, incearca Travel Lounge. Sunt din Timisoara, fac parte din grupul Romcapital si fac vacante complet personalizate; joaca in alta liga fata de multe alte agentii de turism.
NOU
Nu sunt de acord cu ce susti tu cand spui ca o agentie cu cat este mai veche cu atat este mai serioasa. NU aici este seriozitatea. Ci in alta parte. Amandoi cred ca stim asta iar teparii … vor ramane mereu tepari. Fiecare are dreptul sa incerce sa faca ceva. Unii au o pasiune mai mare … alti … doar pentru bani. Cine stie sa faca turism, parerea mea este ca ramane pe piata iar asta se vede destul de clar. Cine vrea doar sa iasa banu` la sf de luna … mai are de invatat.
NOU
Happy tour isi continua activitatea dar sub alta firma.desi au clienti mari, la noi au datorie de 12000 ron,de vreo trei luni
NOU
Ultima agentie de turism romaneasca la care am apelat se chema ONT Carpati.
Daca as vrea sa merg in Malaezia, Cuba sau Bali, as apela la TUI, Neckermann, Club Med sau ceva de genul, cu riscul cel mult de a face un zbor in plus de la Timisoara la Munchen sau Viena si sa stau citeva ore in aeroport acolo. Agentii romanesti?
No thanks!
NOU
Pe parte de Grecia nu am nevoie de agentie….Arhi stie!
Insa la fel, si pe mine ma bate gandul sa ma duc “la turcia”….
PS: @arhi, e criza nasol in turism la greci, inside info 😉
NOU
Cu preturile astea mici, mici, cele mai mici, cerute de clienti, e la fel in toate domeniile. Bine, vorbim de o majoritate, pentru ca exista o minoritate educata, care intelege cand i se explica de ce e mai scump acolo decat in partea cealalta sau si mai bine, stie deja ca in alta parte e cel mai ieftin, uneori pentru ca ceva este in neregula.
NOU
C & D GOGU PROD S.R.L. – Maxim de seriozitate…
NOU
Chiar la asta ma gandeam si eu….cum sa atragi clientii cand te cheama “GOGU” ???!!!
NOU
@Arhi – legat de cultura preturilor la romani s-ar putea scrie cateva zeci de volume…
NOU
Ciudata treaba cu Carpe Diem…
Prin ei am luat un sejur de 9 nopti in Tenerife acu 2 ani si s-au comportat exemplar..totul a fost ca la carte cu o oferta customizata (luna de miere) si asigurari si alte chestii incluse.Ma mir ca s-au dus la vale…I-o fi lovit criza si pe ei….
NOU
Acum vreo 5 ani am fost in Antalya cu Paralela45 si am fost super multumit .
NOU
Referitor la Happy Tour, atentie sa nu se confunde cu cea mai mare companie de turism din Romania care are HQ in Bucuresti.
In rest, tepari au fost, sunt si vor mai fi.
Alegeti agentia cu grija si dupa notorietate chiar si dupa recomandari.
Merci
NOU
Felicitari sincere pentru articol.
NOU
i inspira unii
www.capital.ro/detalii-articole/stiri/agentiile-de-turism-care-trebuie-evitate-168674.html
NOU
probabil o vina mare o au si autoritatile: ar trebui sa ii oblige sa isi asigure toate vacantele pe care le vand, nu numai in plafonul de 50 000 $
au dat faliment si unele agentii mari, renumite (Alibaba Tour, Tunisiana), Carpe Diem vad ca dupa 10 ani….
NOU
Eu am fost doi ani la rand in vacanta in Turcia cu Christian Tour. De fiecare data totul a fost OK. Nu stiu cum stau la preturi versus altii, insa au livrat ce-au promis.
NOU
…si atunci, variantele directe sunt mai bune? Reclama – cautpensiuni . ro ?
PS: sunt direct implicat in acest business.
NOU
ce a fost mai intai, oul sau gaina?
www.capital.ro/detalii-articole/stiri/agentiile-de-turism-care-trebuie-evitate-168674.html
NOU
salal » al meu e scris aseara la ora 11
NOU
Imi pare rau ca nu am timp sa raspund mai pe larg si forte punctual. Insa am simtit ca trebuie sa scriu acest comentariu!
In principiu Cetin are dreptate si salut acest articol.
Insa sunt chestiuni de detaliu pe care clientii ar trebui sa le inteleaga.
Exista in piata agentii revanzatoare pt ca tour operatorii au nevoie de ele. Exista agentii ”mici” pt ca hotelierii si alti prestatori de servicii turistice din industrie au nevoie de ele.
Exista un model de business in turism care foloseste mai multe stiluri si directii de vanzare si promovare. Agentiile nu sunt simpli intermediari si nu adauga marje de profit peste tariful prestatorilor de la care cumpara/vand servicii. Cel mult primesc comision de la acestia. Iar in mod ideal, agentiile obtin un tarif mai bun decat cel de receptie si ofera clientului un tarif mai bun. (discounturi, reduceri de grup, de volum, tarife de agentie etc)
Toate acestea, pe langa consultanta in alegerea locatiei/hotelului, pe langa asistenta in situatii speciale etc.
Nu de putine ori reusim sa concuram direct si cu succes cu booking.com.
Si succesul nostru inseamna succesul clientului. Si invers. Noi, ca agenti si agentii ‘mici’, traim pt si daca clientul este multumit.
Existenta noastra in piata are sens atat timp cat exista cerere si o putem satisface. Iar concurenta intre agentii creste nivelul calitatii serviciilor. (Atunci cand nu duce la un razboi al preturilor si la reduceri aberante de comision => Clientul poate fi multumit ca primeste o reducere de 20 de euro acum, insa nu intelege ca pe termen lung agentia care ofera reduceri peste reduceri nu va putea rezista in piata )
E drept, ”Agentiile mici” rezista in piata pt ca se adapteaza. Dar adaptarea nu implica reduceri de comision pana la limita supravietuirii si/sau a dumpingului! Agentiile ‘mici’ rezista si exista pt ca ofera servicii diferite sau abordari diferite. Nu degeabaa cautam sa ne prezentam ca “professional problem solvers”. Si deci ca si ”consultanti in turism” si nu doar simpli agenti de rezervari.
Simt doar ca e nedrept pt noi cei care ne dedicam clientilor nostri, e nedrept pt noi cei care ne implicam personal si profesional in agentii “mici”, e nedrept sa se creeze o imagine in piata cum ca Agentiile sunt ”tepare” si cum, teoretic, daca cumperi online direct de la prestatori ai NUMAI de castigat!
E discutabil! Si contextual. Situatiile si rezultatele sunt diferite de la caz la caz, de la zi la zi, de la destinatie la destinatie!
Cu airlineurile nu obti tarife mai bune direct. Sau nu intotdeauna!
Un site online iti vinde un bilet la un pret bun. Insa nu iti ofera consultanta si asistenta in caz ca ai probleme la check in, in caz ca s-au anulat/schimbat zboruri, etc!
La low cost e discutabil. O agentie nu iti ofera tarife mai bune decat operatorul aerian low cost. Insa iti ofera asistenta, consultanta si servicii suplimentare!
Iar in hotelarie, in pachete charter si chiar in pachete FIT ”tailor made”, consultanta si asistenta unui agent poate fi esentiala si extrem de utila!
Pacat insa ca exista colegi care transmit in piata semnale ce ne afecteaza si noua, celorlalti, imaginea si credibilitatea.
De aceea m-am hotarat sa las acest comentariu!
Pt ca in businessul nostru, in relatia cu voi, clientii (potentiali), esentiala este increderea! Si increderea se castiga. Sau se pierde. Insa e pacat sa judecam pe cineva in functie de comportamentul sau atitudinea unui coleg/concurent din industrie. Indiferent de situatie. Generaalizarile sunt adesea exagerate si nedrepte, nu-i asa?;-)
Eu vad problemele aparute la agentii ca o oportunitate pt noi sa dovedim ca suntem buni, ca suntem de incredere, ca suntem klever.
Suntem destul de mari ca sa oferim servicii de calitate si indeajuns de mici sa ne pese cu adevarat de fiecare client! Care client nu e dor un numar sau o sectiune de baza de date ci este o persoana, cu istoric, cu familie, cu vise, cu asteptari. Asteptari ce trebuie depasite pt a-i castiga increderea. Si pt a-l transforma din client in…prieten.
Noi cei din agentiile mici suntem nevoiti prin modelul de business in care activam sa ne DEDICAM voua clientilor nostri! Nu doar sa ne implicam cum fac evident si ceilalti colegi si concurenti din industrie!
Si stiti care e diferenta intre IMPLICARE si DEDICARE?
=> e ca in celebrele ”ham and eggs” britanice, ca in omleta cu sunca:
gaina este implicata, ea da ouale. Insa PORCUL este cel cu adevarat dedicat. El da sunca…
La fel si noi, cei din agentiile mici, suntem cu adevarat DEDICATI. Sau ar trebui sa fim!
Increderea clientilor nostri si profesionalismul agentilor nostri ne tin in piata. Fara ele am disparea… NU AVEM ALTA SANSA decat sa depasim asteptari, sa ne implicam personal si nu doar profesional, sa invatam, sa ne adaptam, sa devenim ”your personal travel agent”. In vreme ce altii isi pastreaza implicarea la nivelul fisei postului, noi cautam sa gasim orice solutie posibila si sa oferim cea mai buna solutie posibila. Pt ca numai asa avem cum si…de ce sa existam in piata!
Sper ca nu am fost prea lung si ca totusi am fost cat de cat explicit si clar. Va stau la dispozitie pt lamuriri, comentarii sau dezbateeri.
Nu exista un adevar absolut. Am tinut insa sa imi exprim si eu parerea.
Mintea functioneaza ca o umbrela: e cu adevaraat utila cand este si ramane…deschisa!
NOU
Vorbesti mult si fara rost. VRei sa spui ca agentiile mici nu revind pachete turistice sau bilete de avion ci ca pot face pachete proprii? Acuma nu m-am nascut ieri sa cred gogosile astea.
De 10 ani plec in vacante si ultima oara cind am intrat intr-o agentie a fost acum 8 ani. Totul pe internet si eventual telefon.
“Consultanta” oferita de agentiile mici e doar praf in ochi. Cele mari sint mult mai profesionale.
Se pare ca nu cunosti dar firmele ce vind bilete on-line iti ofera toata gama de servicii care exista intr-un agenti mica. In fapt firmele mari au putere financiara sa angajeze reprezentanti care sa fie acolo cind ai tu nevoie. Firmele mici , 6 persoana intr-un apartament de bloc ce pot face? Eventual sa sune la firmele mari de unde au cumparat pachetul si sa roage la telefon sa le rezolve problemele.
NOU
Arhi, imi permit sa-ti fac o propunere de articol.
Pune o destinatie de sejur si eventual cateva oferte de la agentii de turism.
Iti garantez ca vei primi sfaturi, idei, despre cum sa iti organizezi singur sejurul la un pret cu minim 20-30% sub cea ce iti cere o agentie.
Nu uita ca in Romania nu exista agetii de turism in adevaratul inteles al cuvantului, adica unele care sa cumpere in avans locuri beneficind de un discount pe aceasta baza si apoi se le revanda.
Toate lucreaza pe ideea ca daca le ceri locuri, ei le cumpara atunci si ti le revand apoi tie.
PS. Asta chiar si pe relatia Antalya unde fara probleme poti sa-ti iei numai locuri pe chartere.
NOU
Poate nu ar trebui sa reactionez imediat. Si, nu, nu o fac impulsiv si/sau emotional!
Insa @Jerome, trust me, ceea ce spui este TOTAL GRESIT! Sau FALS!
Poate sustii ceea ce sustii cu buna credinta, fara sa fi verificat corect informatia. Poate gresesti sau omiti ceva intentionat.
Crede-ma, in Romania EXISTA agentii de turism in adevaratul inteles al cuvantului, adica unele care sa cumpere in avans locuri beneficind de un discount pe aceasta baza si apoi se le revanda – si sunt mai multe. Si se numesc TOUR OPERATORI pe o anumita destinatie. Si pe langa contractarile de locuri in GARANTIE (preplatite, contractate si de achitat fie ca se ocupa sau nu in sezon) aceste agentii contrateaza, preplatesc si achita si costurile curselor CHARTER (= avioane sau autocare pt o destinatie anume).
Ba mai mult, as vrea sa vad si eu cum un turist = client final = persoana fizica, isi poate cumpara DOAR LOCUL PE CHARTER de la un Tour Operator.
Probabil ca exista exceptii care, insa, confirma regula: locuri numai pe charter nu se vand (tocmai pt ca locurile in avion sunt ‘cuplate’ cu cele contractate la cazare). E mult de discutat, exista last minute-uri sau locuri oferite pe ultima suta de metri pt ca sa nu ramana goale, insa nu oficial si nu direct in piata cum sugerezi tu.
In plus, cauta sa cumperi cazare direct de la Hotelurile Premium din Antalya:
1. posibil sa nu gasesti disponibil cand cauti/vrei tu
2. pariez ca vei gasi la sume care – chiar daca nu sunt prohibitive – adunate cu costul transportului, transferului si alte costuri, devin cel putin egala daca nu cu destul mai mari decat tarifele oferite de agentii.
NOU
Cristian,
“in Romania EXISTA agentii de turism in adevaratul inteles al cuvantului, adica unele care sa cumpere in avans locuri beneficind de un discount pe aceasta baza si apoi se le revanda – si sunt mai multe” – spune-mi macar una 🙂
In ceea ce priveste turismul :
1. Acesta nu se reduce la Antalya.
2. Gasesti locuri la alte hoteluri premium muuult mai convenabil decat la cele din oferta agentiilor de turism.
3. Daca nu aveam macar o vaga idee despre turism (pana acum am vazut 33 de tari fara vreo agentie) nu ma bagam in discutie.
4. Dar ai si tu dreptate, fiecare trebuie sa manance o paine si pana la urma nu e vinovat cine cere…
NOU
M-am uitat la Big Travel si Rex Travel si chiar n-au(n-aveau) preturi mici.
Comparativ cu ce am platit eu anii trecuti pe acelasi tip de sejur si aceeasi locatie, sunt duble preturile.
Nu preturile mici cred ca i-au dus la faliment. Sunt multe alte agentii cu preturi mult mai mici si n-au nici o problema (deocamdata).
NOU
Dan » cele 5 intra in grupul teparilor, daca te uiti, au tepuit si alte agentii, nu doar clienti
NOU
Pui mana pe maus, dai search pe gogu, dai un mail, un telefon, faci rezervare si aproape uiti ca pot exista si agentii. Am fost asa in Croatia la Poreci, in Slovenia la Portoroz si in Muntenegru la Herceg-Novi . Am fost si cu o agentie ungureasca de vreo doua ori. Se poate si cu agentiile dar trebuie avuta mare grija. Pentru TisaFured am gasit la Tralalela 45 pret de DOUA ori mai mare la acelasi sejur asa ca i-am taiat de pe lista pentru totdeauna.
NOU
Daca ceva e prea ieftin atunci sigur e “prea” ieftin
NOU
arhi go to Cuba, Jamaica and Turks and Caicos …o sa ai subiecte pt un an 🙂
NOU
Tocmai am venit din cuba. Ce vrei sa stii?
NOU
sunt varza….dupa ce am platit in martie 1800eur ptr.turcia la qeen trevel, azi am aflat ca am luat cea mai mare teapa a vietii mele…am verificat firma asta si nu aparea pe nicaieri ca ar fi avut probleme sau ca a tras teapa cuiva. mai ales cand am vazut ca este destul de veche pe piata din 2007 am zis ca e ok…dar na ca m-am pacalit..ce putem face? eu una nu mai am incredere in agentii si o sa umplu netul cu recomandarea – nu cumparaticoncedii prin agentii, in schimbul banilor veti primi o teapa, nu conteaza agentia-
NOU
aveti grija si cu agentiile mai vechi…actionarii all tour travel au infiintat mai multe agentii in decursul anilor…le infiinteaza, le tin 2-3 ani dupa care dau teapa. am vazut noi super oferte in toata lumea la agentia yzy sky travel unde…surpriza; actionara este una din fosta Exponent Travel – falimentara, al carei tata a fost actionar si la All Tour travel – actualmente in insolventa… aveti grija si verificati inainte de a arunca niste bani pe fereastra…
NOU
da, ai fost putin cam “lung”, iar agentia pentru care ai facut acest articol si activeaza de 20 de ani pe piata turismului nici macar nu are un link catre protectia consumatorului (chestie impusa prin lege) 😉