Înainte de orice.
După experiența cu Grecia de anul ăsta, parcă mi s-a luat de grecuit. Cred că următoarele opriri le voi face în Antalya. Cam toți cei cu care am vorbit au avut numai cuvinte de bine și, dacă mă uit bine, parcă un lastminuteantalya nu sună rău deloc. Cam atât cu prietenii mei de la Oltextur, care anul acesta sărbătoresc 20 de ani de existență în domeniul turismului.

Revenind la oile noastre din titlu.
Știați că în rromânia, printre antreprenori, există o vorbă, cum că dacă nu ai băgat minim o firmă în faliment, înseamnă că nu ești antreprenor adevărat? Adică, explicat simplu, dacă nu ți-ai plătit datoriile și ai decis că mai bine dai firma de gard, înseamnă că ești un om mare.

Lucrul acesta se vede și în turism. Toată lumea a auzit de câte o țeapă dată de o agenție de turism. Oameni care au plătit mii de euro înainte, după care s-au dus la mii de kilometri depărtare, doar ca să afle că nimeni nu a auzit de ei, sau că locurile lor de cazare s-au dat, sau că hotelul e în construcție. Eu personal am cumparat, acum mulți ani, un weekend la un hotel de mare anvergură din Eforie Nord, ca să ajung acolo și să aflu că hotelul se renovează. Soluția? Veniți înapoi, vă dăm banii, în termenul legal. Termenul legal era ceva gen 90 zile.

Care e motivul din spatele acestor țepe?
Primul motiv este, desigur, dorința de a da țeapă. Strângi 100 de fraieri care dau 2000 de euro pentru excursia lor de vis, banii în offshore, după care închizi taraba și răspunzi cu capitalul social. Sau răspunde Costel, cerșetorul din față de la domnița Bălașa. Nu-i așa, antreprenor te numești și e doar o altă firmă băgată în faliment.

Motivul cel mai des întâlnit la agențiile de turism este altul. Și e mult mai simplu.
Se numește datul în prețuri. Pentru că rromânii, și de o parte și de alta, nu au altă strategie decât prețul cel mai mic. Agențiile coboară prețurile până la niveluri de neconceput, în final ajungând să tragă obloanele pentru că nu mai au de unde să acopere cheltuielile. Iar turiștii au ca singur criteriu de departajare, prețul cel mai mic. E cu 20 euro mai ieftin? O luăm, e cea mai bună. Nu, nu ne interesează condițiile, nu ne interesează activitățile, nu. Noi o vrem doar dacă e chilipir.

Desigur, acesta este rezultantul a generații de absolvenți de marketing și management, care nu știu decât că cea mai bună strategie în vânzări este să oferi prețul cel mai mic. Lucru pe care îl vezi peste tot, inclusiv în pliantele de la magazinele de bricolaj, uned singurele oferte sunt PREȚ MIC!!! PREȚ BOMBĂ!!!! Nimic altceva, nici o strategie, nici o agregare de produse, nici o fidelizare de client. Nimic. PREȚUL!! MIC!!!

Având, în ultima perioadă, contacte destul de dese cu subiectul turism, datorită activităților mele de tester de vacanță, aflu tot felul de chestii interesante și am acces la ultimele detalii în domeniui. Așa că am decis să fac un mic compendiu de țepari de turism, plus un mic sfat.

Bon.

Care sunt cele mai noi și mai răsunătoare țepe din turism?

 

1.       Big Travel – Cu regret va informam ca incepand cu data de 7 iunie agentia este in imposibilitate de plata si se efectueaza toate demersurile pentru intrarea in insolventa. Agentia este asigurata la BCR cu polita nr SMB0009. Vom reveni cu informatii cat mai curand.

2.       Rex Travel – Cu regret va informam ca incepand cu data de 7 iunie agentia este in imposibilitate de plata si se efectueaza toate demersurile pentru intrarea in insolventa. Agentia este asigurata la ASIROM cu polita nr AG000057124. Vom reveni cu informatii cat mai curand.

3.       Queen Travel

4.       Shell Tours

5.       Dolphin Royal Tour

Cazurile sunt celebre, e plin internetul de ele, e suficient sa cauti țeapă Rex Travel sau Queen travel, sau Big Travel, sau Dolphin Royal Tour, sau sau. Pe lângă asta, agențiile de mai sus au fraudat și alte agenții de turism, nu doar clienții loc. În fine.

O familie din Constanţa a plătit 4.750 de dolari şi 2.240 de euro la agenţia de turism SC Dolphin Royal Tour SRL, din Constanţa, pentru un circuit de 17 zile în Singapore – Malaezia – Indonezia, însă singura şansă de a vizita acele locuri rămâne internetul. Cu toate că au achitat excursia din luna februarie, cu două zile înainte de plecare au aflat că nu mai sunt locuri pentru circuitul respectiv. Administratorul agenţiei, Carmen Pătrăşcoiu, le-a spus că nu îşi pot recupera banii prea curând, întrucât au fost cheltuiţi pentru achitarea unor facturi.

Iar chestia cu asigurarea este un mare praf în ochi. Asigurarea nu asigură nimic, decât dacă ești client și ești lăsat de izbeliște prin vreo țară, atunci ți se dau bilete de avion sau alt fel de transport. În rest, praful de pe tobă.

Ultima agenție care a luat bani de la oameni și le-a oferit praf pe tobă este Carpe Diem Tour. Ca să cităm exact.

From: Carpe Diem Travel

Sent: Monday, July 2, 2012 2:18 PM
Subject: Anunt – CARPEDIEM TRAVEL

DUPA 10 ANI DE ACTIVITATE IN TURISM, SOCIETATEA COMERCIALA ACTUAL EVENTS SRL – AGENTIA DE TURISM CARPE DIEM TRAVEL A INTRAT IN FALIMENT INCEPAND CU DATA DE 02.07.2012.

CLIENTII AGENTIEI SUNT RUGATI SA PRINTEZE ACTELE DIN ATASAMENT PENTRU A PRIMI DESPAGUBIREA DE LA SOCIETATEA DE ASIGURARI LA CARE ESTE AFILIATA SOCIETATEA.

TOATE REZERVARILE SI ACHIZITIILE DE PACHETE TURISTICE AU FOST ANULATE

MAI MULTE DETALII VOM PUBLICA PE SITE-ul AGENTIEI WWW.CARPEDIEMTRAVEL.RO

CU REGRET,
FRENTESCU PAUL

Deci cu regret și durere, suntem în fliment. Adică avem bani, dar nu vă plătim nimic, că ieșim sub zero și e de nașpa.

Bun.
Un mic sfat în alegerea unei agenții de turism.
Știu, toți știm să facem rezervări cu booking.com și ne iese mai ieftin. Dar sunt locuri unde nu poți să ajungi decât cu avionul, iar un charter de agenție te scoate mult mai ieftin. Sau de exemplu, până la turci, conduci 24 de ore prin deșert. Nu e chiar cea mai mișto variantă, air dacă calculezi cât dai pe benzină, stres, oboseală și restul, ieși MULT mai ieftin cu un bilet de avion. Fază dealtfel constatată de mine când am mers la Timișoara și am făcut o oră cu avionul, față de 8-9 ore pe care le-aș fi făcut la volanul fordului.

Cum alegi o agenție ca să ai o acoperire cât de cât?
Întâi îi verifici înregistrarea la registrul comerțului. Cu cât e mai veche, cu atât ai șansa să fie mai serioși.
După care cauți pe net țeapă cutare turism. Sigur găsești ceva, iar din acel ceva, tu selectezi ce te interesează, pentru că e plin internetul de tâmpiți care nu sunt mulțumiți că la masă au primit sticksuri în loc de grisine.

Ca bonus, o mică listă cu agenții de turism falimentare, din rromânia. Dacă cumva le găsiți numele aici, nu mai plătiți excursia mult visată. Dacă deja ați plătit-o…ghinion.

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
ARCIN SRL Str. RAZBOIENI 60 Galati GALATI

11346183

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 26cc, din data de 20-10-2011 13151 – 2011-12-07
VISA TRAVEL S.R.L. Str. CLOSCA Petrosani HUNEDOARA

19092595

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 2105, din data de 24-11-2011 13168 – 2011-12-07
VARBITTOUR S.R.L. Str. SALCIEI nr. 2 , TIMI?OARA TIMI?

6725105

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 619, din data de 25-11-2011 13217 – 2011-12-08
BLINKER TURISM S.R.L. Str. BABADAG 11 Tulcea TULCEA

14315866

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 292, din data de 21-11-2011 13279 – 2011-12-09
CLASS TURIST CORP S.R.L. Str. NICOLAE IORGA SFANTU GHEORGHE COVASNA

25177459

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 921, din data de 13-12-2011 13509 – 2011-12-15
HAPPY TOUR TOP S.R.L. Str. POET GRIGORE ALEXANDRESCU-BIROUL 1 102 Braila BRAILA

24773380

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 1, din data de 29-11-2011 13519 – 2011-12-15
IRIS COMMUNICATION SRL Str. Drumul Taberei 90 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

16397790

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 2540, din data de 13-12-2011 13573 – 2011-12-16
CARPATIA TOUR 50 SRL Str. BAICULESTI 25 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

12662982

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 1, din data de 16-12-2011 13574 – 2011-12-16
EVENIMENT TRAVEL S.R.L. Str. VASILE STROIESCU 21 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

17251058

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 17452, din data de 09-12-2011 13583 – 2011-12-19
MONDO TURISM S.R.L. B-dul INDEPENDENTEI 6 Tirgoviste DIMBOVITA

22620429

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 303, din data de 28-11-2011 13629 – 2011-12-19
NEW WAY TRAVEL S.R.L. Str. REPUBLICII nr. null , Vaslui VASLUI

22324547

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 01, din data de 22-11-2011 13699 – 2011-12-21

 

Agentii de turism intrate in insolventa in ianuarie 2012

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
GIRAMONDO S.R.L. P-ta VOIEVOZILOR 20 Iasi IASI

16722122

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 14, din data de 06-01-2012 252 – 2012-01-10
OK SERVICE BUSINESS TRAVEL S.R.L. Str. ARDEALULUI 2 PLOIESTI PRAHOVA

15589975

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 94, din data de 09-01-2012 884 – 2012-01-20
CENTRO TURISM-TRAVEL S.R.L. Str. TUDOR PANFILE nr. 2A , B VASLUI

22548382

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 24/CTT, din data de 21-11-2011 946 – 2012-01-23
EUROPA HOLIDAY CLUB SRL B-dul 25 OCTOMBRIE 22 Carei SATU MARE

19165271

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 149, din data de 11-01-2012 966 – 2012-01-23
BTI TOUR EXPRESS S.R.L. Str. C. Bosianu 24 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

15696769

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 1, din data de 24-01-2012 1108 – 2012-01-25
DANUBE DELTA TOURS SRL Str. SCARLATESCU 7 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

6562440

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 552, din data de 25-01-2012 1360 – 2012-01-31
GREGORY TOUR SERV SRL Str. OTESANI 9 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

14585690

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 7527, din data de 05-01-2012 1401 – 2012-01-31

 

 

Agentii de turism intrate in insolventa in februarie 2012

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
YDA TRAVEL & TOURS SRL Calea Victoriei 84 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

18649400

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. AA 266, din data de 15-02-2012 2248 – 2012-02-16
EVEREST TRAVEL & CONFERENCE S.R.L. Str. DEALUL CETATII 113 BRASOV BRASOV

14549999

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 135, din data de 08-02-2012 2539 – 2012-02-22
CALIBRA INVEST S.R.L. Str. CROITORILOR 24 CLUJ-NAPOCA CLUJ

10907733

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 1750, din data de 27-02-2012 2884 – 2012-02-28

 

 

   Agentii de turism intrate in insolventa in luna martie 2012

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
FANTASIA TURISM SERVICES S.R.L. Str. MACEDONIEI nr. 21 , BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

13751506

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 11649, din data de 23-02-2012 3038 – 2012-03-01
CLASS TURIST CORP S.R.L. Str. NICOLAE IORGA SFANTU GHEORGHE COVASNA

25177459

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 494, din data de 02-03-2012 3502 – 2012-03-12
EFECT CROWN 2008 S.R.L. Str. IOAN SLAVICI 37 NADAB ARAD

24044543

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 114, din data de 08-03-2012 3617 – 2012-03-13
LUCON TOUR S.R.L. Str. GENERAL TRAIAN MOSOIU 1 Oradea BIHOR

14444844

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 543, din data de 15-03-2012 3954 – 2012-03-19
MARSEL TRAVEL S.R.L. Str. DIMBOVITEI 45 Cluj-Napoca CLUJ

21535473

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 181, din data de 29-02-2012 3074 – 2012-03-02
5 STARS TRAVEL COMPANIE S.R.L. Str. CONDORULUI 5-7 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

16746709

7911

Activitati ale agentiilor turistice Convocare comitet creditori, nr. 440, din data de 20-03-2012 Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. 439, din data de 20-03-2012 4405 – 2012-03-27
PREMIUM HOLIDAYS S.R.L. Str. Brandusilor 9 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

25001290

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 757, din data de 15-03-2012 4563 – 2012-03-29
VIRGIN TOURS IMPORT EXPORT SRL Calea VICTORIEI nr. 1-5 , BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURE?TI

8906221

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 9, din data de 23-03-2012 4628 – 2012-03-30

 

   Agentii de turism intrate in insolventa in luna aprilie 2012

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
PRO LIFE TOURISM S.R.L. B-dul DIMITRIE CANTEMIR 20 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

17509000

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 1489, din data de 02-04-2012 5167 – 2012-04-10
C & D GOGU PROD S.R.L. Str. PLEVNEI 19A FOCSANI VRANCEA

6704072

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 153, din data de 20-04-2012 5651 – 2012-04-20
PEGASUS FLY & DRIVE S.R.L. Str. IALOMITEI 10 Arad ARAD

16573632

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 670, din data de 17-04-2012 5796 – 2012-04-25

 

  Agentii de turism intrate in insolventa in luna mai 2012

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
PREMIUM HOLIDAYS S.R.L. Str. Brandusilor 9 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

25001290

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 316, din data de 20-04-2012 6234 – 2012-05-04
SEJOUR SERVICE SRL Str. HIDROCENTRALEI Tirgu Jiu GORJ

17559938

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 192, din data de 08-05-2012 6793 – 2012-05-14
MAGICAL TOUR SRL Bucure?tilor 18 Bra?ov BRASOV

16386332

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura simplificata, nr. 564, din data de 09-05-2012 7063 – 2012-05-17
S.B.S. & CO SRL Str. Stelutei 6 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

6741810

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata 7210 – 2012-05-21
SELEN TRAVEL S.R.L. Str. GENERAL MIHAIL CERCHEZ 2 Birlad VASLUI

23563046

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 06, din data de 15-05-2012 7233 – 2012-05-21
YDA TRAVEL & TOURS SRL Calea Victoriei 84 BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURESTI

18649400

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura generala, nr. AA776, din data de 16-05-2012 7369 – 2012-05-23

 

   Agentii de turism intrate in insolventa in luna iunie 2012

 

Nume firma Adresa Judet Cui COD CAEN CAEN Descriere Numar BPI
GIRAMONDO S.R.L. P-ta VOIEVOZILOR 20 Iasi IASI

16722122

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 995, din data de 30-05-2012 8140 – 2012-06-06
TOUR CONSULTING S.R.L. Str. SALCAMILOR 30A Sfantu Gheorghe COVASNA

24486634

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de insolventa prin procedura generala, nr. 1111, din data de 29-05-2012 8204 – 2012-06-07
CITY TRADING S.R.L. B-dul INDEPENDENTEI 10 Braila BRAILA

8798731

7911

Activitati ale agentiilor turistice Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. 62, din data de 12-04-2012 8879 – 2012-06-19
ELLADA IMPORT EXPORT S.R.L. B-dul ION MIHALACHE nr. 335 , BUCURESTI MUNICIPIUL BUCURE?TI

1562040

7912

Activitati ale tur-operatorilor Notificare privind deschiderea procedurii de faliment prin procedura simplificata, nr. AA938, din data de 07-06-2012 8884 – 2012-06-19

Cam atât.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    e simplu: nu folosești agenții de turism!

  2. Extrem de util articolul 🙂

    Noi facem orice sa le evitam (mai ales agentiile romanesti). Ultima data cand ne-am interesat de niste preturi a fost acum 3 ani, cand exact acelasi zbor Budapesta – NY si retur ne-a costat 1000 de euro (2 bilete, off season). Agentia le dadea cu 1400, ca doar 40% chiar nu e mult. Exact aceeasi companie aviatica, zile etc. Foarte posibil, asa cum spuneam, acelasi zbor.

    Am facut booking prin celebrul booking.com si a mers excelent. In Croatia am fost de 3 ori la aceeasi tipa (are o vila de inchiriat), super misto si serioasa. Pe un asemenea site nu-si chiar permit respectivii sa o scalde, ca-si rup dintii in recenzii proaste. Pe cand de firma x nici dracu nu a auzit (io cred ca recunosc un nume din lista ta).

    In rest .. prefer orice varianta, chiar si sa caut local ceva, decat sa imi pun concediu in mana unei agentii. Aiurea, stiu, in conditiile in care sunt si agentii decente, care merg de ani buni si ofera servicii bune. Dar decat un asemenea risc, mai bine pe barba mea .. netul e mare si plin de informatii 🙂

    • #3

      Dojo, tocmai ce s-a intors o prietena din Rhodos. Facuse rezervare pe booking.com si cand a ajuns acolo – nu mai erau locuri. Le-au oferit, totusi, un alt hotel, insa la 8 km departare si inca oarecum in constructie. Si au dat vina pe booking.com care, cica, n-au tinut cont de avertizarile lor ca nu mai au locuri.
      Deci, se poate sa ai probleme si cu booking.com 🙂

    • #4

      gasesti hotelul pe booking.com si faci rezervare pe site-ul hotelului

  3. #5

    Alex » e un cerc vicios. clientul cere asta pentru ca asa a fost invatat, el nu stie altceva mai bun, el stie ca economiseste 80 de lei, cu care isi ia 3 shaorme la intoarcere

  4. Arhi, daca vrei intr-adevar o vacanta deosebita, incearca Travel Lounge. Sunt din Timisoara, fac parte din grupul Romcapital si fac vacante complet personalizate; joaca in alta liga fata de multe alte agentii de turism.

  5. Nu sunt de acord cu ce susti tu cand spui ca o agentie cu cat este mai veche cu atat este mai serioasa. NU aici este seriozitatea. Ci in alta parte. Amandoi cred ca stim asta iar teparii … vor ramane mereu tepari. Fiecare are dreptul sa incerce sa faca ceva. Unii au o pasiune mai mare … alti … doar pentru bani. Cine stie sa faca turism, parerea mea este ca ramane pe piata iar asta se vede destul de clar. Cine vrea doar sa iasa banu` la sf de luna … mai are de invatat.

  6. Happy tour isi continua activitatea dar sub alta firma.desi au clienti mari, la noi au datorie de 12000 ron,de vreo trei luni

  7. Ultima agentie de turism romaneasca la care am apelat se chema ONT Carpati.
    Daca as vrea sa merg in Malaezia, Cuba sau Bali, as apela la TUI, Neckermann, Club Med sau ceva de genul, cu riscul cel mult de a face un zbor in plus de la Timisoara la Munchen sau Viena si sa stau citeva ore in aeroport acolo. Agentii romanesti?
    No thanks!

  8. Pe parte de Grecia nu am nevoie de agentie….Arhi stie!

    Insa la fel, si pe mine ma bate gandul sa ma duc “la turcia”….

    PS: @arhi, e criza nasol in turism la greci, inside info 😉

  9. #11

    Cu preturile astea mici, mici, cele mai mici, cerute de clienti, e la fel in toate domeniile. Bine, vorbim de o majoritate, pentru ca exista o minoritate educata, care intelege cand i se explica de ce e mai scump acolo decat in partea cealalta sau si mai bine, stie deja ca in alta parte e cel mai ieftin, uneori pentru ca ceva este in neregula.

  10. #12

    C & D GOGU PROD S.R.L. – Maxim de seriozitate…

    • #13

      Chiar la asta ma gandeam si eu….cum sa atragi clientii cand te cheama “GOGU” ???!!!

  11. @Arhi – legat de cultura preturilor la romani s-ar putea scrie cateva zeci de volume…

  12. #15

    Ciudata treaba cu Carpe Diem…
    Prin ei am luat un sejur de 9 nopti in Tenerife acu 2 ani si s-au comportat exemplar..totul a fost ca la carte cu o oferta customizata (luna de miere) si asigurari si alte chestii incluse.Ma mir ca s-au dus la vale…I-o fi lovit criza si pe ei….

  13. Acum vreo 5 ani am fost in Antalya cu Paralela45 si am fost super multumit .

  14. Referitor la Happy Tour, atentie sa nu se confunde cu cea mai mare companie de turism din Romania care are HQ in Bucuresti.

    In rest, tepari au fost, sunt si vor mai fi.
    Alegeti agentia cu grija si dupa notorietate chiar si dupa recomandari.

    Merci

  15. Felicitari sincere pentru articol.

  16. probabil o vina mare o au si autoritatile: ar trebui sa ii oblige sa isi asigure toate vacantele pe care le vand, nu numai in plafonul de 50 000 $

    au dat faliment si unele agentii mari, renumite (Alibaba Tour, Tunisiana), Carpe Diem vad ca dupa 10 ani….

  17. Eu am fost doi ani la rand in vacanta in Turcia cu Christian Tour. De fiecare data totul a fost OK. Nu stiu cum stau la preturi versus altii, insa au livrat ce-au promis.

  18. #22

    …si atunci, variantele directe sunt mai bune? Reclama – cautpensiuni . ro ?
    PS: sunt direct implicat in acest business.

  19. Imi pare rau ca nu am timp sa raspund mai pe larg si forte punctual. Insa am simtit ca trebuie sa scriu acest comentariu!

    In principiu Cetin are dreptate si salut acest articol.

    Insa sunt chestiuni de detaliu pe care clientii ar trebui sa le inteleaga.
    Exista in piata agentii revanzatoare pt ca tour operatorii au nevoie de ele. Exista agentii ”mici” pt ca hotelierii si alti prestatori de servicii turistice din industrie au nevoie de ele.

    Exista un model de business in turism care foloseste mai multe stiluri si directii de vanzare si promovare. Agentiile nu sunt simpli intermediari si nu adauga marje de profit peste tariful prestatorilor de la care cumpara/vand servicii. Cel mult primesc comision de la acestia. Iar in mod ideal, agentiile obtin un tarif mai bun decat cel de receptie si ofera clientului un tarif mai bun. (discounturi, reduceri de grup, de volum, tarife de agentie etc)
    Toate acestea, pe langa consultanta in alegerea locatiei/hotelului, pe langa asistenta in situatii speciale etc.
    Nu de putine ori reusim sa concuram direct si cu succes cu booking.com.
    Si succesul nostru inseamna succesul clientului. Si invers. Noi, ca agenti si agentii ‘mici’, traim pt si daca clientul este multumit.
    Existenta noastra in piata are sens atat timp cat exista cerere si o putem satisface. Iar concurenta intre agentii creste nivelul calitatii serviciilor. (Atunci cand nu duce la un razboi al preturilor si la reduceri aberante de comision => Clientul poate fi multumit ca primeste o reducere de 20 de euro acum, insa nu intelege ca pe termen lung agentia care ofera reduceri peste reduceri nu va putea rezista in piata )

    E drept, ”Agentiile mici” rezista in piata pt ca se adapteaza. Dar adaptarea nu implica reduceri de comision pana la limita supravietuirii si/sau a dumpingului! Agentiile ‘mici’ rezista si exista pt ca ofera servicii diferite sau abordari diferite. Nu degeabaa cautam sa ne prezentam ca “professional problem solvers”. Si deci ca si ”consultanti in turism” si nu doar simpli agenti de rezervari.

    Simt doar ca e nedrept pt noi cei care ne dedicam clientilor nostri, e nedrept pt noi cei care ne implicam personal si profesional in agentii “mici”, e nedrept sa se creeze o imagine in piata cum ca Agentiile sunt ”tepare” si cum, teoretic, daca cumperi online direct de la prestatori ai NUMAI de castigat!
    E discutabil! Si contextual. Situatiile si rezultatele sunt diferite de la caz la caz, de la zi la zi, de la destinatie la destinatie!
    Cu airlineurile nu obti tarife mai bune direct. Sau nu intotdeauna!
    Un site online iti vinde un bilet la un pret bun. Insa nu iti ofera consultanta si asistenta in caz ca ai probleme la check in, in caz ca s-au anulat/schimbat zboruri, etc!
    La low cost e discutabil. O agentie nu iti ofera tarife mai bune decat operatorul aerian low cost. Insa iti ofera asistenta, consultanta si servicii suplimentare!
    Iar in hotelarie, in pachete charter si chiar in pachete FIT ”tailor made”, consultanta si asistenta unui agent poate fi esentiala si extrem de utila!

    Pacat insa ca exista colegi care transmit in piata semnale ce ne afecteaza si noua, celorlalti, imaginea si credibilitatea.
    De aceea m-am hotarat sa las acest comentariu!

    Pt ca in businessul nostru, in relatia cu voi, clientii (potentiali), esentiala este increderea! Si increderea se castiga. Sau se pierde. Insa e pacat sa judecam pe cineva in functie de comportamentul sau atitudinea unui coleg/concurent din industrie. Indiferent de situatie. Generaalizarile sunt adesea exagerate si nedrepte, nu-i asa?;-)

    Eu vad problemele aparute la agentii ca o oportunitate pt noi sa dovedim ca suntem buni, ca suntem de incredere, ca suntem klever.

    Suntem destul de mari ca sa oferim servicii de calitate si indeajuns de mici sa ne pese cu adevarat de fiecare client! Care client nu e dor un numar sau o sectiune de baza de date ci este o persoana, cu istoric, cu familie, cu vise, cu asteptari. Asteptari ce trebuie depasite pt a-i castiga increderea. Si pt a-l transforma din client in…prieten.

    Noi cei din agentiile mici suntem nevoiti prin modelul de business in care activam sa ne DEDICAM voua clientilor nostri! Nu doar sa ne implicam cum fac evident si ceilalti colegi si concurenti din industrie!

    Si stiti care e diferenta intre IMPLICARE si DEDICARE?
    => e ca in celebrele ”ham and eggs” britanice, ca in omleta cu sunca:
    gaina este implicata, ea da ouale. Insa PORCUL este cel cu adevarat dedicat. El da sunca…
    La fel si noi, cei din agentiile mici, suntem cu adevarat DEDICATI. Sau ar trebui sa fim!
    Increderea clientilor nostri si profesionalismul agentilor nostri ne tin in piata. Fara ele am disparea… NU AVEM ALTA SANSA decat sa depasim asteptari, sa ne implicam personal si nu doar profesional, sa invatam, sa ne adaptam, sa devenim ”your personal travel agent”. In vreme ce altii isi pastreaza implicarea la nivelul fisei postului, noi cautam sa gasim orice solutie posibila si sa oferim cea mai buna solutie posibila. Pt ca numai asa avem cum si…de ce sa existam in piata!

    Sper ca nu am fost prea lung si ca totusi am fost cat de cat explicit si clar. Va stau la dispozitie pt lamuriri, comentarii sau dezbateeri.
    Nu exista un adevar absolut. Am tinut insa sa imi exprim si eu parerea.
    Mintea functioneaza ca o umbrela: e cu adevaraat utila cand este si ramane…deschisa!

    • #26

      Vorbesti mult si fara rost. VRei sa spui ca agentiile mici nu revind pachete turistice sau bilete de avion ci ca pot face pachete proprii? Acuma nu m-am nascut ieri sa cred gogosile astea.

      De 10 ani plec in vacante si ultima oara cind am intrat intr-o agentie a fost acum 8 ani. Totul pe internet si eventual telefon.
      “Consultanta” oferita de agentiile mici e doar praf in ochi. Cele mari sint mult mai profesionale.
      Se pare ca nu cunosti dar firmele ce vind bilete on-line iti ofera toata gama de servicii care exista intr-un agenti mica. In fapt firmele mari au putere financiara sa angajeze reprezentanti care sa fie acolo cind ai tu nevoie. Firmele mici , 6 persoana intr-un apartament de bloc ce pot face? Eventual sa sune la firmele mari de unde au cumparat pachetul si sa roage la telefon sa le rezolve problemele.

  20. #27

    Arhi, imi permit sa-ti fac o propunere de articol.
    Pune o destinatie de sejur si eventual cateva oferte de la agentii de turism.
    Iti garantez ca vei primi sfaturi, idei, despre cum sa iti organizezi singur sejurul la un pret cu minim 20-30% sub cea ce iti cere o agentie.
    Nu uita ca in Romania nu exista agetii de turism in adevaratul inteles al cuvantului, adica unele care sa cumpere in avans locuri beneficind de un discount pe aceasta baza si apoi se le revanda.
    Toate lucreaza pe ideea ca daca le ceri locuri, ei le cumpara atunci si ti le revand apoi tie.

    PS. Asta chiar si pe relatia Antalya unde fara probleme poti sa-ti iei numai locuri pe chartere.

  21. Poate nu ar trebui sa reactionez imediat. Si, nu, nu o fac impulsiv si/sau emotional!

    Insa @Jerome, trust me, ceea ce spui este TOTAL GRESIT! Sau FALS!

    Poate sustii ceea ce sustii cu buna credinta, fara sa fi verificat corect informatia. Poate gresesti sau omiti ceva intentionat.

    Crede-ma, in Romania EXISTA agentii de turism in adevaratul inteles al cuvantului, adica unele care sa cumpere in avans locuri beneficind de un discount pe aceasta baza si apoi se le revanda – si sunt mai multe. Si se numesc TOUR OPERATORI pe o anumita destinatie. Si pe langa contractarile de locuri in GARANTIE (preplatite, contractate si de achitat fie ca se ocupa sau nu in sezon) aceste agentii contrateaza, preplatesc si achita si costurile curselor CHARTER (= avioane sau autocare pt o destinatie anume).

    Ba mai mult, as vrea sa vad si eu cum un turist = client final = persoana fizica, isi poate cumpara DOAR LOCUL PE CHARTER de la un Tour Operator.

    Probabil ca exista exceptii care, insa, confirma regula: locuri numai pe charter nu se vand (tocmai pt ca locurile in avion sunt ‘cuplate’ cu cele contractate la cazare). E mult de discutat, exista last minute-uri sau locuri oferite pe ultima suta de metri pt ca sa nu ramana goale, insa nu oficial si nu direct in piata cum sugerezi tu.

    In plus, cauta sa cumperi cazare direct de la Hotelurile Premium din Antalya:
    1. posibil sa nu gasesti disponibil cand cauti/vrei tu
    2. pariez ca vei gasi la sume care – chiar daca nu sunt prohibitive – adunate cu costul transportului, transferului si alte costuri, devin cel putin egala daca nu cu destul mai mari decat tarifele oferite de agentii.

    • #29

      Cristian,
      “in Romania EXISTA agentii de turism in adevaratul inteles al cuvantului, adica unele care sa cumpere in avans locuri beneficind de un discount pe aceasta baza si apoi se le revanda – si sunt mai multe” – spune-mi macar una 🙂

      In ceea ce priveste turismul :
      1. Acesta nu se reduce la Antalya.
      2. Gasesti locuri la alte hoteluri premium muuult mai convenabil decat la cele din oferta agentiilor de turism.
      3. Daca nu aveam macar o vaga idee despre turism (pana acum am vazut 33 de tari fara vreo agentie) nu ma bagam in discutie.
      4. Dar ai si tu dreptate, fiecare trebuie sa manance o paine si pana la urma nu e vinovat cine cere…

  22. #30

    M-am uitat la Big Travel si Rex Travel si chiar n-au(n-aveau) preturi mici.
    Comparativ cu ce am platit eu anii trecuti pe acelasi tip de sejur si aceeasi locatie, sunt duble preturile.
    Nu preturile mici cred ca i-au dus la faliment. Sunt multe alte agentii cu preturi mult mai mici si n-au nici o problema (deocamdata).

    • #31

      Dan » cele 5 intra in grupul teparilor, daca te uiti, au tepuit si alte agentii, nu doar clienti

  23. Pui mana pe maus, dai search pe gogu, dai un mail, un telefon, faci rezervare si aproape uiti ca pot exista si agentii. Am fost asa in Croatia la Poreci, in Slovenia la Portoroz si in Muntenegru la Herceg-Novi . Am fost si cu o agentie ungureasca de vreo doua ori. Se poate si cu agentiile dar trebuie avuta mare grija. Pentru TisaFured am gasit la Tralalela 45 pret de DOUA ori mai mare la acelasi sejur asa ca i-am taiat de pe lista pentru totdeauna.

  24. Daca ceva e prea ieftin atunci sigur e “prea” ieftin

  25. #34

    arhi go to Cuba, Jamaica and Turks and Caicos …o sa ai subiecte pt un an 🙂

    • #35

      Tocmai am venit din cuba. Ce vrei sa stii?

  26. #36

    sunt varza….dupa ce am platit in martie 1800eur ptr.turcia la qeen trevel, azi am aflat ca am luat cea mai mare teapa a vietii mele…am verificat firma asta si nu aparea pe nicaieri ca ar fi avut probleme sau ca a tras teapa cuiva. mai ales cand am vazut ca este destul de veche pe piata din 2007 am zis ca e ok…dar na ca m-am pacalit..ce putem face? eu una nu mai am incredere in agentii si o sa umplu netul cu recomandarea – nu cumparaticoncedii prin agentii, in schimbul banilor veti primi o teapa, nu conteaza agentia-

  27. #37

    aveti grija si cu agentiile mai vechi…actionarii all tour travel au infiintat mai multe agentii in decursul anilor…le infiinteaza, le tin 2-3 ani dupa care dau teapa. am vazut noi super oferte in toata lumea la agentia yzy sky travel unde…surpriza; actionara este una din fosta Exponent Travel – falimentara, al carei tata a fost actionar si la All Tour travel – actualmente in insolventa… aveti grija si verificati inainte de a arunca niste bani pe fereastra…

  28. #38

    da, ai fost putin cam “lung”, iar agentia pentru care ai facut acest articol si activeaza de 20 de ani pe piata turismului nici macar nu are un link catre protectia consumatorului (chestie impusa prin lege) 😉