AM uitat să menționez, săptămâna trecută, un articol foarte bun, despre noile businessuri ce se bazează pe online.

Nu de alta, dar sintetizează foarte bine cam tot ce am în cap, legat de nesfârșitele mailuri care încep cu Salut, Cetin, suntem un business tânăr, la început, care are nevoie de ajutor, am vrea să scrii despre noi.

Pentru că și eu am un business, din care trăiesc. Cu toate că nu mai e chiar așa de tânăr, anul ăsta face 13 anișori. Și copiii mei mănâncă, în general, de 3 ori pe zi, mâncare, nu mulțumiri. Se îmbracă cu haine, nu cu gânduri bune. Citesc cărți și folosesc it devices, nu mesaje de încurajare.

Serios, am fost gata să ajut, la nevoie, pe cine avea nevoie de ajutor. Oameni de pe acest site pot depune mărturie pentru asta. I-am ajutat, nu m-am lăudat cu asta, nu am cerut niciodată nimic în schimb, ci doar am încercat să fac să fie bine.

Dar când tu ai O AFACERE din care vrei să scoți bani, indiferent cum o numești tu, startup sau orice altceva, cum te aștepți să te dezvolți? De ce te-ai aștepta ca eu să te ajut să faci bani, primind în schimb mulțumiri? Dacă nu ești capabil să ai un buget pentru afacerea ta, scuză-mă, poate e cazul să te reîntorci la jobul călduț de unde ai plecat, momit de mirajul afacerilor pe internet. Pentru că da, știu, social media e importantă, dar important este să fie gratis, ca orice altceva pe internet.

Am scris asta și ca să pot da, pe viitor, acest link, tuturor cererilor de acest tip.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

23 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sau mai cunosc genul de afaceristi… man ce te doare pe tine.. tu dirijezi si te doare in cot.. ai putea ajuta si pe altii.
    Cum spui.. as ajuta, insa nici eu nu am intrat mica.. am bagat cat pt 100 de ani.. am si ajutat, insa pe urma vroiau mai mult.. hop si cam la gara cu voi

  2. #2

    Singurele business-uri care au `succesuri` sunt alea care au spatele asigurat in mod sinecurist, nomenclaturist, sau pe baza de cheite de aur la resurse infinite/indefinite (gen inner party relations si masina de inventat bani la propriu din tastatura).
    Cam si de aici se poate trage o concluzie analogica, in caz ca cineva mai ramane nedumerit, de ce e multa ofscatie cu coruptia din Romania: aceasta consta in faptul ca acele cheite de aur pentru succes sunt in continuare neimpartasite si, in consecinta, nu sunt accesibile; iar oricine care vine cu o idee, cu un proiect, cu ceva, e dat la o parte si devine ”luzărul perfect” (s-o citez pe Sidonia Bogdan) chiar dinainte sa inceapa. Prin urmare, unii raman bogati, restul se descurca cum pot.

    Restul sunt servicii menite pentru online, fara facilitati si astea sunt temporare care devin povesti pline cu amaraciuni ale oamenilor, de care soarta proprie a fost dinafara controlului lor,

    Ceea ce nu ne ramane de concluzionat faptul ca momentan, in Romania, nu se vrea sa se faca…

    • #3

      Rilache, traiesti, cumva, in bula gresita. eu stiu multi oameni, multe businessuri, de mare succes, care nu au niciun spate asigurat si au plecat de la nimic, doar o idee. poate nu e ok sa generalizezi la nivel de romania, cand, de fapt, romania este tinuta in spate de businessurile astea mici, de succes.

    • Nu mi-o lua in nume de rau, nu vreau sa sune agresiv, dar punctul asta de vedere reflecta o tona de frustrare. E tipicul “altii au reusit ca i-a ajutat X, Y, Z. pe mine nu m-a ajutat nimeni si de-aia nu mi-a mers.”

      Majoritatea business-urilor din Romania nu merg pentru ca sunt idei bune executate prost, sau, destul de des, idei proaste executate si mai prost. Ne aruncam cu capul inainte in business-uri care pleaca din capul locului gresit, fara cea mai mica analiza de piata sau plan de afaceri, fara network, fara nimic. Ar fi cazul sa ne dam seama ca oricat de misto ai fi pe nisa ta, e foarte posibil ca nisa aia sa fie prea mica sa produca un trai de om (sau o familie!). Si la final, hai sa ne dam seama ca un buget de marketing (de exemplu) ar trebui sa fie parte din planul ala de afaceri.

  3. #5

    Acum vreo 10 ani, m-am trezit cu un domeniu nou-nouț, dedicat, cu hosting cu tot, totul pe cheltuiala unui tătar căruia ii plăcea cum scriu.

    Era băiat bun, parca Arhi îl chema.

  4. Indiferent de natura ei, fiecare relatie este una de schimb de valoare — dai ceva, primesti ceva.

    Daca Cetin scrie de afacerea ta pentru ca i s-a parut ca este interesanta si astfel poate aduce valoare cititorilor lui, toate cele trei parti implicate castiga. Insa acest lucru este extrem de rar si se intampla doar in cazul unor business-uri misto.

    De cele mai multe ori, tu ca antreprenor iti doresti un rezultat simplu de cuantificat: mai multe vanzari, ergo mai multi bani la tine in cont. Iar pentru ca acest lucru sa se intample, trebuie sa oferi la schimbi ceva, in general tot bani. (daca iti doresti doar “awareness” si nimic altceva, recomand sa iti ceri banii inapoi de la consultantul sau “coach”-ul tau de business).

    In esenta, ecuatia se reduce la:

    Effort in – value out, sau
    Value in – value out.

    Mai pe romaneste, muncesti dupa care vin banii sau bagi bani ca sa scoti bani.

    Exemplul meu preferat in ceea ce priveste acest subiect vine de la Earl Nightingale, care zicea cam asa:

    “Imagineaza-ti ca esti la munte, intr-o cabana si este frig. Ia incearca sa te duci la soba si sa-i spui sa-ti dea niste caldura asa de inceput, ca dupa aia o sa-i aduci si niste lemne. ”

    Daca esti intr-un basm, poate ca ai noroc si soba te asculta. Dar in lumea reala trebuie sa mergi sa tai lemnele, sa le bagi in soba si dupa o vreme o sa inceapa sa vina si caldura.

    Asa ca data viitoare cand te mai gandesti sa ceri ceva fara sa oferi valoare in schimb, gandeste-te la lemne si soba. Si abia dupa aceea da “send” catre Cetin 🙂

    • #8

      well, sunt momente in care da, reciprocitatea functioneaza, cum a fost cand am scris de revolut. serviciu bun, oameni multumiti.

    • Io am inteles ca cineva vrea sau trebuie sa-i bage lemne-n soba lu’ Cetin. Era un cantec vechi de ragait la munte cand ne imbatam.

  5. Bun articol! Il voi folosi si eu pe viitor ca reply la mailuri de acest gen.

  6. copiii mei mănâncă expunere.

  7. #13

    Sa ni se dea sa ni se faca pe gratis. De-aia business-ul tau nu are succes pentru ca in loc sa gasesti o solutie sa te promovezi te apuci si ii mananci timpul altuia cu prostii de genul asta. Tu (nimeni altcineva) esti respnsabil de succesul business-ului tau! Daca tii la business si iti pasa vei face tot posibilul ca sa reusesti. Nu exista ca nu ai buget, astea sunt chiftele ca sa justifice faptul ca tu pierzi timp pretios care s-ar putea transforma in bani de buget pt. business-ul tau.

  8. #14

    Majoritatea business-urilor de inceput din Romania nu au buget pentru ca antreprenorul habar n-are ce-i aia. Nu au strategie de comunicare pentru ca antreprenorul habar n-are ce-i aia. Mai nasol e ca daca da Mniezo dragutu de business-u nu moare, antreprenorul tot nu-si face buget sau strategie. Educatia in domeniu este, practic, inexistenta. Mai sunt cativa sarlatani la care le dai 300 RON sa iti povesteasca ei cum se face si cum tu esti pe primul loc, si ce important e internetul dar si comunicarea! Daca mai vine cineva la tine sa scrii gratis despre business-ul lui, da-i un contact de la ceva agentie de publicitate pe care n-o suporti, si zi-le ca aia fac proiecte pentru startup-uri.

    • #15

      Sau sa invete de la economisti… sa nu mai urasca pe soros,, sa stie ce inseamna investitie cu ajutorul bancii… si sa nu viseze la ferari dupa un an de activitate si sampanie cu roaba la mamaia

  9. #16

    Lucrurile de mai sus se intampla si in biznisurile offline. Nimic nou sub Soare… exista 3 reguli testate personal:
    1 Nu imprumuti prieteni, familie
    2 nu faci afaceri cu cei mentionati la pct 1
    3 sa nu te puna dracu sa faci 1 sau 2.

    🙂

    Stiu.. altii enunta altfel regulile. Astea sunt testate!

    • #17

      Sunt de acord cu 2. (și cu 3., dacă sunt de acord și cu 1.), dar nu dai bani la oameni în nicio circumstanță?

  10. #18

    Dar dacă tu ceri ajutor, promiți o sumă de bani, consultanții spun că „și-au făcut treaba”, tu te pregătești să te vezi cu ei (având banii pregătiți pentru a-i răsplăti pentru munca depusă) și când îi suni …. îți închid telefonul în nas?

    Ce faci în acest caz?

    • #19

      ii fti in gura de romani, pentru ca majoritatea fac asa:))

    • #20

      Dar de ce fac mulți așa? Ți se pare normal? Cum trăiesc unii oameni, din ce își câștigă pâinea? O să apelez, dacă am nevoie, la mentori/consultanți străini de acum încolo.

    • #21

      nu stiu, Dan. dar m-am lovit grav inclusiv de asa ceva

  11. #22

    cea mai profitabila afacere, biserica.
    Imobiliare, domenii intregi, asigurari.. si un mentor suprem,, Papa

  12. #23

    Dan… da, nu MAI dau bani in nici o circumstanta.
    Exista banci, fonduri de investitii. Nu ma ocup nici cu una nici cu alta.