E o discuție aprinsă în acest moment, pe baza acestei idei. Ai voie să îți lași spătarul pe spate, deși știi că spațiul e mic și cu siguranță îl vei deranja pe omul din spatele tău? Adică, e clar că ești determinat să spui că nu, dar, la urma urmei, ai această opțiune, ai plătit bilet și poate nu ai loc de burtă, de exemplu (persoanele de față se exclud)
E de discutat.
@BravoAndy Here’s a great jackhole! He was angry that I reclined my seat and punched it about 9 times – HARD, at which point I began videoing him, and he resigned to this behavior. The other jackhole is the @AmericanAir flight attendant who reprimanded me and offered him rum! pic.twitter.com/dHeUysrKTu
— wendi (@steelersfanOG) February 9, 2020
NOU
Cititorii acestui blog nu au burta, doar trupuri de zei…budisti.
NOU
Teoretic nu e ilegal sa intre 2/3 la toaleta si sa stea acolo tot zborul, nu e ilegal sa mearga 2 retarzi cu 30 la ora unu langa altul… Teoretic poti sa stai pe trotuar in dreptul trecerii de pietoni sau sa stai pe langa gradinita si sa zici ca mos craciun nu exista. Asta nu inseamna ca nu trebuie impuscati….
NOU
Mos Craciun nu exista?!?!
NOU
Acum o s ă-mi spuneți că nici zâna Măseluță… 🙁
NOU
niște măgari AmericaAir, cum adică sa înghesui pe sărmana femeie…
NOU
Dacă mai face figuri ajunge sa stea pe bancuta în coltul avionului:
i.redd.it/dj7zg9yokiaz.png
NOU
Ha haaa – inseamna ca de 4 luni nu au reparat scaunul ala ca l-am prins si eu odata
NOU
Face usere un proiect de lege pe tema asta.
NOU
Un prost din psd va propune o pensie speciala si reducere de impozit pentru cei care zboara cu avionul si, ca de obicei, tampitii din pnl vor vota cu doua maini dupa care vor da un O.G. la misto s-o anuleze. Si n-o vor anula
NOU
Bangkok atena, 12h,amu vreo săptămână. În primele ore țin scaunul drept. Și vad ca mai mulți îl au rabatat și dorm. Îmi bag pula în al mai romanesc stil posibil și îl rabatez. Maimuțoiul din spate oftează puțin dar ii trece.
Da, se poate lasa jos fără probleme. Dacă asa a fost construit…
Aia de la Scoot au cerut 11 dolari singaporezii ca să ma lase sa încarc telefonul de la ei, ca fapt divers…
NOU
Eu aș spune așa: în cursele low-cost nu prea am văzut spătare reglabile, deci ies din calcul. În rest, de regulă există o perioadă când și luminile sunt reduse, atunci se înțelege că lumea va dormi, se va relaxa. Dacă vezi că cel din față își lasă scaunuul, ori ți-l lași si tu, ori înduri. Sau te plângi companiei că are locurile înghesuite. E dreptul tău să-ți lași scaunul, de-acord. Dar măcar poți spune și celui din spate că urmează să faci asta.
Iar dacă ești imens și nu ai loc indiferent…ia-ți din timp bilet pe locurile cu spațiu extra. Sau trenul.
NOU
Trenul ala merge și prin pacific? Pe curcubeu dar numai când ploua?
NOU
Sau vaporul pt Pacific, Atlantic, etc.
NOU
NU MAI FITZ SARAKI!!!
NOU
Ca idee generala, ai voie. Doar ca:
– pe avioane ATR e ingrozitor de mic locul pentru picioare oricum, asa ca un scaun lasat in spate iti da genunchii in dinti. Eu, cel putin, nu am lasat niciodata scaunul pe spate.
– pe avioane de tip Bombardier (mai mari decat ATR, mai mici decat Airbus), este loc ceva mai rezonabil. Poti sa lasi scaunul in spate fara sa omori pe cineva. Daca acel cineva are pana in 80 kg si o burta rezonabila 🙂 Ca fapt divers, intr-una din calatoriile mele am zburat de pe Cluj la Munchen cu Ghita Muresan. Mergea in State, cel mai probabil. Iar segmentul Cluj-Munchen a fost facut cu Lufthansa Regional, deci avion de tip Bombardier. Muresan statea departe de mine, dar nu pe un scaun de la iesirile de urgenta. Nu vreau sa ma gandesc cat de comod a fost pentru el timp de (aprox) 1h si 40 min. De asemenea, cred ca cel din fata lui nu a lasat scaunul pe spate.
– in sfarsit, in avioanele mari de tip Airbus A320/330 (cu trei scaune pe fiecare parte si culoar in mijloc), spatiul e rezonbil ca sa lasi scaunul pe spate si sa nu deranjezi vecinul. Am facut-o de multe ori, dar inotdeauna m-am uitat in spate sa vad daca este cineva si am cerut voie. Niciodata nu a spus cineva NU.
In avioane mai mari nu am fost.
In final, cu permisiunea proprietarului, un articol care explica cum scade spatiul dintre scaune in avioane: time.com/5636154/airplane-legroom-shrinking-asia/
NOU
Azi ziceau la radio ca pe 14.02 e ziua lui Ghita Muresan si ca are 2.3 m 🙂 now you know.
NOU
Oh well, cat timp se rabateaza nu prea ma agit cu parerea celui din spate pt ca si el poate sa il rabateze pe al lui. Exceptie cand vine mancarea, atunci il indrept.
NOU
Si ce faci daca celui din fata ta nu ii pasa ca tu vrei sa mananci si ramane cu scaunul rabatat?
NOU
@Andrei G: măsuța nu e prinsă de spătarul scaunului din față și deci nu se mișcă împreună cu el. Ai avut vreodată probleme cu mâncarea din cauza unui spătar înclinat?
NOU
Tipic – “nu prea ma agit cu parerea celui din spate “.
Pana ti se intampla tie – dupa care sunt niste nesimtiti d-ne astia de-si rabateaza scaunul peste tine cand mananci etc.
Orice chestie din lumea asta ( vb de lucruri uzuale si necesare) se pot face cu bun simt si putina consideratie pentru cei din jur. Sau nu …
NOU
@Andrei G: cand vine mancarea, ii zici sa se ridice, daca refuza, apelezi la steward. Am vazut mai multe cazuri cand stewardul, ii ruga pe oameni sa intrepte spaterele in timpul mesei.
Daca doarme, atunci devine mai complicat si de obicei nu il trezesti.
NOU
@VOC, pana acum am calatorit numai pe rute scurte, unde nu a lasat nimeni spatarul scaunului.
Dar nu inteleg ce vrei sa spui ca masuta nu este prinsa de spatar. Dar cum este prinsa? Si cum poti sa mananci daca spatarul este lasat spre tine?
@Cristi, de acord cu tine ca te intelegi cu cel din fata ta.
Replica mea era la mesajul lui Mihai care afirma ca pe el nu il intereseaza parerea celui din spatele lui. La fel de simplu este posibil ca nici pe cel din fata ta sa nu il intereseze ca te deranjeaza pe tine.
In filmuletul de la care a pornit discutia, stewardesa a intevenit si a rugat pasagera sa indrepte scaunul pentru ca deranja pasagerul din spate. Deci nu faci chiar cum iti convine tie.
NOU
Un spătar înclinat ia destul de puțin din spațiul de la picioarele celui din spate. Se înclină mai mult în partea de sus din motive de … geometrie. Și cum zice și Mihai: cel din spate poate la rândul lui să își încline scaunul. N-o să sau câteva ore în poziție de drepți ca să protejez snouflecșii.
NOU
iti dai seama ca tu esti snouflecul, nu?
NOU
Un spatar inclinat iti ia cam un sfert din locul de la picioare (din motive de geometrie), care este si asa la limita mai ales daca esti o persoana inalta.
Problema scaunelor inclinate este ca revendici un spatiu care nu e in mod natural al tau, ci a celui din spate.
De altfel, o companie aeriana a facut un experiment acum ceva timp in care scaunele nu se inclinau in spate, ci se muta sezutul in fata, si trebuia sa iti sacrifici propriul spatiu de la picioare daca vroiai sa stai pe spate. Bineinteles ca nimeni nu si-a mai inclinat scaunele atunci, ca au realizat ca spatiul de la picioare e mult mai important, iar inclinarea scaunului ne e decat un moft si o modalitate de a mai fura din spatiul celuilalt.
NOU
Regulile nescrise, spun ca daca esti in penultimul loc sa nu rabatezi la maxim, ca, de obicei, ultimul loc din avion nu poate rabata, dar depinde de avion.
NOU
Eu zic ca pe orice loc ai fi ar fi de bun simt sa nu rabatezi la maxim sau cel putin sa comunici cu cel din spatele tau inainte s-o faci .
Parerea mea e ca rabatatul scaunului e mai mult o fita decat o nesitate. Nu m-am simtit mai comod atunci cand am facut-o – dimpotriva. E un unghi care mie nu-mi prea prieste. Sigur – depinde de fiecare in parte. Eu de ex nu-l rabatez la max aproape nicio data. Il ajustez eventual – si atat. E adevarat insa ca n-am zburat peste 4 h si nu stiu cum ar fi sa zbori 5-6-10 h.
NOU
Oficial(legal) daca scaunul are opțiunea de rabatat și vrei sa faci asta, poți s o faci, excepția fiind aterizare/decolare/in timpul servirii mesei. Punct.
Ca și stewardesă, când cineva mi se plânge ca ala din fata și a rabatat scaunul, explic frumos ca are voie s o facă și ca și cineva ul poate sa l lase pe spate și problem solved, move on.
Singurul lucru de bun simt ar fi sa te uiti ca ala din spate sa n aibă tava deschisă și eventual cu vreun pahar pe ea ca sa nu se verse.
NOU
Prin multă muncă visele pot deveni realitate. Când eram mai tânăr mi-am jurat că dacă voi fi nevoit să zbor mai mult de 5 ore să îmi permit să închiriez un avion privat. Incă n-am fost nevoit.
NOU
Rabatarea spatarului nu-ti da mai mult loc la picioare.
NOU
Cat e de greu oare ca-n mileniul 3 oamenii sa comunice direct, sau trebuie neaparat sa fie uaifai in avion ca sa ii dai esemes lui ala din spate, domnule draghe as dori sa-mi las spatarul un pic va deranjeaza? Adica sa-ntrebi nu sa te lasi ca vaca (sau ca boul, se putea si invers) nesimtita.
NOU
Dunno, nu mi se aplica, poate sa lase spatarul de tot pe spate, incap si in compartimentul de bagaje la cei 155 de cm. Eu vreau sa remarc altceva, un adult matur….fizic cel putin, nu este in stare sa articuleze verbal si sa rezolve prin argumente si comunicare o problema atat de basic si recurge la comportament de toddler…undeva ceva a crapat in psihicul uman…
NOU
First world problems
NOU
E semn de bun-simt sa ceri voie celui din spate sa inclininspatarul in avioanele in care spatiul e redus.
Hipsterul din clip merita o bataie serioasa, in locul doamnei as fi comandat vreo 2-3 sucuri pe care le-as fi parasutat in spate, din cauza turbulentelor…
NOU
Te contrazici singur. Prima data spui ca este de bun simt sa ceri voie, apoi spui ca hispterul din clip este vinovat.
Aici sunt 2 variante:
1. Doamna nu a cerut voie sa incline scaunul.
2. Doamna a cerut voie, dar pasagerul din spate nu a fost de acord (moment in care a decis sa ignore parerea lui).
Se presupune ca atunci cand ceri voie, exista posibilitatea ca cel din spate sa nu fie de acord. Atunci banuiesc ca te conformezi si nu mai inclini scaunul, altfel nu vad de ce ai mai cere voie.