minions

Ca de fiecare dată, după o conferință despre online sau, mai specializat, Social Media, apar inevitabil și discuțiile despre cât de tari sunt bloggerii, cum să te porți cu ei, ce trebuie să faci în relația cu bloggerii, ce să facă brandurile în relația cu blogurile etc.

Trecând peste ilarul situației în care eu nu am auzit de câteva din blogurile prezentate ieri, la o astfel de conferință, drept celebre, aș vrea să subliniez ceva ce mi se pare extrem de important.

Toate regulile acestea stupide sunt valabile în relația cu presa, în relația cu jurnaliștii standard. Îi știți și voi. Șantajiștii care folosesc ziarele din spatele lor pentru a spolia bani de la companii, cei care încep campanii despre cât de proaste sunt produsele unei companii, doar pentru a le încheia brusc când le primesc în teste sau gratis. Cei ce înjură dacă nu sunt trimiși în japonia în concediu. Serios, îi știți și voi.

Sublinierea mea tocmai la asta se referă.
Treceți peste tarele specifice agențiilor și oamenilor din PR. Arătați-le că voi sunteți oameni, nu mașini de presă și că discuția cu voi se poartă la alt nivel.

Și, ce e mai important, implicați-vă. Relația voastră cu o companie trebuie dusă la un nivel superior colaborării jurnalistice. Și nu doar relația cu o companie. Ci relația cu toți cei cu care intrați în contact și vă ajută să aveți conținut pe site sau blog. Toți, în final, suntem oameni, cu bune și rele.

Și, decât să cereți companiei sau instituției sau whatever lucrați voi, reguli de bună purtare, mai bine cereți-le să facă același lucru cu voi. Să se implice. Să facă mai mult decât simpla transmitere a datelor unei campanii sau a unui comunicat de presă. Să atingă, cumva, și latura umană a colaborării.

Pentru că bloggerii sunt, în primul rând, oameni.
Închei cu câteva cuvinte care, din păcate, nu sunt ale mele, dar sintetizează foarte bine cum ar trebui să fie lucrurile și cum, din păcate, nu sunt.

mă gândeam la ceva. ideea mea pentru ecosistemul denumit „blogosferă” este o comunitate unde oameni de toate felurile fac bani sau obțin alte avantaje, recunoscând că, împreună, sunt mai puternici decât fiecare trăgând în altă direcție.
cred în continuare că 10 sau 20 bloggeri cu 10.000 unici pe zi pot face campanii mai mari și mai bune decât doi cu 10.000 și 8 cu 500. de aceea am încercat să atrag atenția asupra greșelilor și să ajut cât pot. pentru că, dacă blogosfera crește, profit și eu, profită și restul, nu mă îngrop doar eu în bani. de aceea nu înțeleg de ce unii insistă să își facă imagine cu prețul pârjolirii terenului din jurul său. doar idioții cred că ei pot rămâne în picioare în timp ce totul în jur se prăbușește.
din nefericire, ideea mea de blogosferă nu e împărtășită și de alții. de aceea suntem condamnați să avem soarta celor care au dat greș, pentru că nu am învățat din greșelile lor. ne vom prăbuși mulțumiți că avem un branding beton.

By Vali