Nerespectarea interdicţiei privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată lăţimea minimă de cel puţin un metru a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor se sanctionează cu amendă de clasa a IV-a – de la 9 până la 20 de puncte de amendă – între 1.305 și 2.900 de lei.

Nu dau link unde am citit, este un gunoi de presă, cu texte gen AMENZI CUMPLITE !!!!!1111oneone și o întreagă pletoră de gunoaie alarmiste.

Ideea e că iată, a trecut prin senat legea cu parcarea pe trotuar, unde ar trebui să lași 1m spațiu pentru pietoni. Lucru care nu se întâmplă nicăieri, cu cât trotuarele sunt mai late, cu atât mai multe mașini intră.

Și tare mult mă bucură asta, pentru că vor începe din nou abuzurile paznicilor de parcuri și, în sfârșit, o să putem avea puțin loc pe trotuare. Bine, mai rămân BMWurile, dar acolo nu ai ce să faci, prioritatea de BMW e sfântă.

Primul care zice despre cum întâi să se facă parcări și după aia, se știe.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Stai ca nu inteleg, parca exista deja o lege din asta cu 1 metru lasat liber, sau era juma de metru, nu mai stiu. Care e noutatea, amenzile mai mari? Daca da este OK, m-am linistit, in Romania nu lipsa legilor sau amenzilor e problema ci aplicarea lor. Va fi la fel ca inainte.

  2. pielem, pana acum era ceva gen 845 de lei amenda, sau pe acolo, si chiar se aplica, numai eu am cadorisit vreo cativa tzaranushi cu tichete incheiate virtuos de politia rutiera. sou uai uori?

  3. #3

    Doamnaaaa, da’ ce facem astia care avem fundu’ mai lat de un metru?

    • #4

      Ne facem fesectomie bilaterala.

    • #5

      La care putem adauga si burtosuctie, ca sa incapem macar pe-o felie.

    • #6

      Toate ca toate, da’ pân’ la burta, ca doar nu m-oi lipsi acu’ de semnu’ prosperitatii.

  4. Nu cred că mai e loc de construit parcări. Când am treabă prin oraș, mereu mă uit pe maps daca prin zona sunt parcări, chiar și la 15 minute de mers pe jos. Apoi decid, transport in comun sau mașină. Mereu vad mașini pe avarii prin fața magazinelor și coada in spatele lor. Apoi postează pe Facebook că e de cacat traficul.

  5. #8

    Acum 2 ani eram in Mangalia in Concediu. Baiatul inca era in carut. M-am enervat asa de tare pe o gramada de tampiti care blocau tot de am chemat politia. Uimitor a fost ca a venit in maxim 5 minute. Au dat cam 8 amenzi in baza mea. Blocasera o traversare in asa hal incat singura cale de trecere era sa ma intorc si sa merg pe sosea vreo 10 metri…

  6. #9

    Asta este ! Îmi cumpăr BMW și am rezolvat problema !

  7. #10

    nu stiu altii cum sunt, dar eu in plin lockdown in martie – aprilie 2020 am luat 3 amenzi x 250 lei :))) ca am parcat pe langa bloc, pe langa niste sandramale, pe unde nu trecea nici drequ. Ziceam asa ca fapt divers

    • #11

      ai avut fidbecu cam lent!

    • #12

      Acum daca parcarea era ilegala in zona respectiva, nu inseamna decat ca Politia si-a facut datoria. Chiar daca erau sandramale sau cladiri moderne.

  8. #13

    Bun! Dar ce facem cu strazile fara trotuar sau care au trotuar mai ingust de 1m, de multe ori mai lat putin ca bordura? De obicei in noile gheto… ahem… cartiere construite in stil romanesc. Iar lege cu 1m stiu ca exista si inainte. Problema principala ramane, nu sta nimeni sa o aplice, deci se va parca in continuare haotic.

    Legat de locurile de parcare, se pot elibera destule daca s-ar face cateva chestii:
    – luat rablele abandonate
    – amenzi pentru masinile de servici (mai ales dube) parcate pe locurile rezidentiale
    – luat la puricat atribuirea locurilor de parcare si gasit pe cei care prin “smecherie” au mai mult de unu pe resedinta

    Si da, mama e curva pentru ca chiar cred ca trebuie facute locuri de parcare, cel putin in zonele rezidentiale. In centru sunt mai mult decat suficiente, nu ai nevoie de masina acolo.

    Sa va dau exemplul personal. Bloc cu 50 de apartamente, atribuite de la primarie 17 locuri de parcare. Hai sa zicem ca nu toata lumea are nevoie de masina, mai la mica intelegere, se mai blocheaza vecinii intre ei, se rezolva.

    Dar, 100 de metri mai incolo, bloc asemanator, zero locuri de parcare. Placa cu “nu toata lumea are nevoie de masina” nu mai tine aici. Daca chiar o persoana are nevoie neaparat de masina, nu are unde sa o lase regulamentar.

    Cum as face eu? Am vazut o gramada de terenuri al caror singur scop e sa fie parcare. Betonate si numerotate cu 50-60, cate or fi, locuri de parcare. In afara, asa ceva nu exista. Se sapa in jos, se fac poate si mai multe locuri asa, iar deasupra ramane spatiu verde/parc. Unde nu se poate, se incepuse cu parcari din alea stil carusel. Poate chiria pe ele ar costa mai mult, dar merita, in loc de 17 cum e la mine, ar incapea cel putin dublu numar de masini.

    Si in final, stiu ca e fantezie, dar in Bucuresti nu am vazut sa existe locuri pentru stationare. Vine curier, vii sa iei o mobila, sa lasi pe cineva, eu stiu, sunt o gramada de scenarii care presupun opritul undeva pentru 5 minute. Pur si simplu nu ai unde mai ales daca vii in cartier mai pe seara cand toata lumea vine de unde avea de venit si parcheaza.

    Gata povestea, sper ca nu v-am plictisit/enervat prea tare.

    • #14

      Aia cu locuri unde poti opri max 30 de minute e cea mai smechera chestie care am vazut-o in Belgia.
      Aveai niste ceasuri din hartie pe care le puneai in bord, sa se vada cand ai sosit. Nu il aveai – amenda. Puneai ora in avans – amenda. Depaseai cele 30 de minute – amenda.
      Si a naibi treaba, functiona.

    • #15

      si in germania sunt. le cumperi de la orice magazin cu Totul la 1Euro

    • “Dar ce facem cu strazile fara trotuar” – nu ai cum parca pe trotuar dacă nu există trotuar
      “sau care au trotuar mai ingust de 1m” – nu parchezi deloc pe trotuar

    • #17

      ovi sirb, eu ma refeream la faptul ca trotuarele mai mici de 1m sunt nasoale pentru pietoni. Daca tot e la moda asta cu caruciorul, daca se intalnesc 2 mamici din directii diferite ce fac?

    • #18

      @Zarax, daca se intalnesc doua mamici din directii opuse isi dau fiecare cate o palma peste ceafa pentru ca au fost atat de tampite sa isi cumpere casa intr-o zona fara trotuare.

      Legat de problema cu locurile de parcare expusa de tine: chiar exista blocuri vechi unde sa nu fie niciun loc de parcare? Sau era vorba de un bloc nou construit?

    • #19

      Schimb de mame.

    • #20

      @Andrei G, da exista, chiar langa mine, la cateva sute de metri, un bloc care nu are locuri pentru ca e intre alte 2 blocuri, destul de apropiate, despartite de alei, in fata e strada ingusta, unde se parcheaza oricum, de nu au loc de 2 masini una pe langa alta (nimic amenajat), iar in spate e direct parc. Macar compenseaza prin asta

  9. #21

    Depinde si cine trebuie sa taie amenzile astea. Doar rutiera? Locala, dar numai daca soferul este la masina?
    Caci atunci e clar ca pe aici pe la Iasi nu se va aplica.

    • #22

      Ar trebui schimbata legea sa poata da amenda orice gigel angajat al primariei, cu poza atasata si aia e.

  10. #23

    Ieri. O scârbă de om cu un Ford aruncat la fel de in scârbă pe trotuar. Fiind cu bebele in cărucior m-au apucat spumele. Sun la poliția locală. Va redau conversația.
    -Are numere de București?
    -Are.
    -Dați-mi numărul să îl sunam noi să își mute mașina. ( Trecusem de mult de el, nu am notat numărul, înapoi nu am vrut să mă întorc).
    -Nu am ce sa fac daca nu îmi dați numărul de înmatriculare.
    -Trimiteți doamna poliția să ii dea o amendă. Pe cineva să i-o ridice.
    -Nu am cum sa fac asta. Trebuie să îl sunam înainte, că poate omul nu sta mult acolo.
    -O zi minunată la stat degeaba.
    -La revedere .
    Și asta a fost tot.
    Degeaba există legea daca nu există și cineva care sa o aplice.
    România. București.

    • #24

      daca ii ziceai ca o futi pe ma-sa, sa vezi ce repede trimitea

  11. #25

    Daca e mai lat poti intra si 2-3 masini. Pietoni batrani ? Femei cu copii in carucioare ? Sa se descurce… sa fie cu ochii in patru si reflexe de felina pe carosabil.

  12. #26

    Hold on. Momentan exista o lege care spune ca trebuie sa lasi 1 metru pentru pietoni doar daca parcarea pe trotuar este permisa prin semnalizare corespunzatoare. Daca nu exista acea semnalizare, poti lasa si 100 de metri liberi, ca tot ilegala e parcarea acolo. Daca de acum dispozitia aia cu 1 metru se va aplica pentru orice trotuar, cu sau fara semnalizare, ma lasa fix rece majorarea sanctiunilor, pentru ca oricum nu se deranjeaza nimeni sa le aplice. Sunt foarte curios sa vad ceva oficial pe acest subiect.

    • #27

      Corect ce spui.Contrar parerii multora ca poti parca pe trotuar daca lasi cel putin 1 m pentru pietoni, nu este asa.Poti parca asa, dupa cum spui si tu doar daca este semnalizata prin semn posibilitatea de a parca pe trotuar.

    • #28

      a trecut doar de senat. deci mai e

    • #29

      Dacă te uiți la cum se parchează pe trotuare chiar în curtea Parlamentului îți cam dai seama cât de băgată în seamă o să fie legea asta!

  13. #30

    Asta cu ”Primul care zice despre cum întâi să se facă parcări ” asa este , ma calca pe toti nervii omuletii astia care spun cam asa ceva : ” face-ti voi o tara civilizata in timp ce noi ne comportam ca niste taranoi necivilizati si parcam pe unde ne vine si pe urma mai vedem noi”. Ca si cum dreptul de a parca este sfant si nu poate fi atins de nimeni.Dar dreptul meu de a merge civilizat pe trotuar in siguranta unde este .!?
    Eu vin cu baietelul de la gradinita situata la 300 de metrii de bloc dar este o adevarata aventura tot drumul.Trotuarele sunt TOATE ocupate cu masini parcate, deci nici macar 20 cm nu mai raman liberi , iar eu cu copilul mergem pe unde merg masinile si ne mai luam si claxoane plus injuraturi ca de ce mergem pe acolo cand motivul este evident.
    Taranoiul cocalar de bloc vrea sa parcheze in buza blocului ca sa isi admire masina de la balcon caci moare daca parcheaza ceva mai departe unde sunt locuri amenajate sau cel putin nu deranjeaza pietonii si merge pe jos putin.

    • #31

      Problema e mai complexa decat pare la prima vedere dar s-au format doua tabere care se injura reciproc.
      – pietonii care pe buna dreptate au trotuarul blocat.
      – soferii care pe buna dreptate nu au unde parca.

      Prima categorie zice ca nu-i intereseaza, ei vor sa nu mai fie masini pe trotuar ieri, dar oricat s-ar da cu fundul de pamant, nu se poate rezolva de azi pe maine, iar amenda este doar un prim pas dintr-un set de masuri care ar trebui aplicate. Traiesti intr-o comunitate, cu diversi oameni, cu diverse nevoie, unde “nu ma intereseaza, eu vreau!” nu prea merge. Ai o problema, vin-o si cu solutii.

      A doua categorie intr-adevar e plina de magari care ar baga masina in bloc daca ar putea. Si atata timp cat blocand trotuarul nu patesc nimic, le convine status-quo-ul. Pana la urma ei ai au unde “parca”, restul nu mai conteaza. Va lua ceva pana se vor obisnui sa nu mai faca asta, dar pe de alta parte le trebuie alternative: locuri de parcare (da da), chiar daca sunt la 5-10 minute distanta, transport in comun pe care te poti baza, taxe mai mari, etc.

    • #32

      diferenta intre categorii e ca aia de merg pe jos, daca nu au pe unde sa mearga pe jos, li se incalca un drept.

      aia cu masina, daca nu au unde sa parcheze masina, nu au nici un drept incalcat, ca pot merge pe jos.

      daca nu am pe unde sa trec ca sunt masini parcate, merg pe strada si ma loveste o masina, cine e vinovat?

      daca merg pe trotuar cu masini parcate, ma impiedic si lovesc una, trebuie sa o platesc? dar daca ma plimb cu cainele, copilul, car ceva si lovesc o masina parcata ilegal practic? tot eu platesc?

      trotuarul exista, stiam ca exista si vedeam ca exista, dar nu pot sa merg pe el. locul de parcare nu exista, stiau ca nu exista dar si-au luat masina si tipa ca nu au unde parca. cine e indreptatit sa foloseasca trotuarul?

    • #33

      @andrei, da, inteleg perfect. Pe de alta parte, nu se pot teleporta toate masinile in afara orasului incepand de maine cum vor unii. Cum in situatia asta s-a ajuns treptat, tot treptat se va iesi.

    • #34

      @Zarax are dreptate aici, nu exista doar alb si negru, lucrurile sunt mult mai nuantate.
      Sunt unii pe care ii deranjeaza persoanele care parcheaza pe trotuar, pentru ca ei beneficiaza de parcare de domiciliu pe terenul Primariei. Daca ar pierde locul ala de parcare, nu le-ar mai conveni sa se dea amenzi peste tot.
      Alte persoane critica masinile lasate pe trotuar, dar nu au nici-o problema sa opreasca 10-15 minute sa-si ia copilul de la scoala sau sa cumpere 2 covrigi in drum spre casa.
      Iar cei care merg in mod normal cu transportul in comun nu constientizeaza cat de aglomerat ar fi daca toti ar renunta la masinile personale.

      Desigur ca nici pentru pietoni nu este deloc placut sa nu ai loc pe trotuar din cauza masinilor parcate. Dar trebuie gasite solutii treptate, nu poti efectiv sa pretinzi ca masinile sa dispara peste noapte. Mi se pare ca in Sectorul 4 sunt pe drumul cel bun. S-au construit cateva parcari si apoi au inceput sa ridice masinile parcate ilegal in zonele respective (sau macar sa dea amenzi).

  14. #35

    Aici e vorba tot despre un fel de mit urban, care odata intrat in mintea oamenilor se scoate extrem de greu.
    Un exemplu relevant este cel cu anvelopele de iarna, care au intrat deja in folclor ca fiind obligatorii de la 1 noiembrie.
    La fel si aici, sunt extrem de multi care nu isi iau 2 minute din viata sa citeasca legea existenta, cu atat mai putin sa o si inteleaga.
    Pe scurt, legea interzice explicit parcarea pe trotuar, indiferent cat este de lat, sau cat loc se lasa pentru pietoni.
    Ca exceptie, daca considera necesar, autoritatile locale pot marca/amenaja locuri de parcare, cu conditia ca spatiul ramas disponibil pentru circulatia pietonilor sa fie de minim 1m.
    Confuzia vine din implementarea de catre autoritatile locale, de multe ori formate din politruci sumar mobilati la mansarda. Legea nu impune marcarea locurilor de parcare, dar impune obligatoriu semnalizarea lor, lucru care nu se aplica peste tot, dand asfel nastere la interpretari.
    Pentru masinile actualmente aruncate cu furca peste tot ce inseamna trotuar, strada, spatiu verde nu exista solutie miraculoasa si instantanee. Trebuie sa fie o combinatie de marcare si semnalizare de locuri acolo unde nu incurca traficul auto sau pietonal, parcari de resedinta in cartiere cu “dresarea” oamenilor sa faca 2-3 pasi in plus, incurajarea renuntarii la masini acolo unde pot fi substituite de transportul in comun, etc…. Orice masuri se iau isi arata eficienta sau nu in timp, asadar reactiile agresive imediate si cu capul fierbinte, indiferent ca sunt pro sau contra, nu sunt foarte relevante.

  15. #36

    Propietarii de BMW nu au auzit de prioritatea de maşină ieftină.

    • #37

      Si ce te faci cu BMW-urile ieftine? Teoretic au prioritate dubla nu?

  16. #38

    Mi-a povestit o cunostinta, acum cativa ani era parcata pe un trotuar (pe tot) o masina. Nu se putea trece decat pe strada. S-a urcat cunostinta mea pe plafonul masinii si a sarit de vreo 10 ori cu cele 107 kile de atunci, pana i-a dat o forma concava frumoasa, dupa care i-a rupt o oglinda si si-a vazut mai departe de drum.
    Nu ar mai face asta, dar daca nu poate trece de masinile parcate pe trotuar, tot se mai impiedica din cand in cand de cate o oglinda, sau se sprijina de masina in timp ce-si tine cheile in mana.