Un lucru bun ce a apărut în piață sunt electronicele branduite drept românești. Fie că se numesc ele Allview, Evolio sau Eboda, prezența lor e benefică, datorită prețului. Da, știm toți că se fac la fel în China și se pune abțibild cu numele, e ok, nu asta e ideea, ci alta.

Fiind vorba de chinezisme, se strică multe și se strică ușor. Nu ar fi o problemă, ați zice, sunt ieftine și producătorul poate face față. Ei, uite că v-ați înșela. Producătorul nu poate sau nu dorește să facă față. Deși e conștient că vinde un produs de un nivel tehnic slab, cu marje de defect mari, producătorul dorește să trateze garanțiile la fel cum e tratat un Samsung sau Apple.

Și uite-așa, ajungi în situații ilare, precum cea a lui Eugen, căruia i s-a defectat încărcarea la tableta Evolio și i-a fost respinsă garanția, pentru că ar prezenta urme de lovire. Asta după ce a fost plimbat 2 luni prin service. După care i s-au cerut 30 de lei pentru constatare. Știind că nu va mai fi clienntul lor vreodaqtă, cui îi pasă? Când soluția cea mai simplă ar fi fost Da, domnu Secmerean, știm că unele se mai defectează, poftiți un alt produs, sperăm că sunteți un client mulțumit. Ar fi fost secmerean un client mulțummit? Da. Prețul plătit pentru asta ar fi fost mic? Da.

Sau situația de mai jos, cu Allview.

M-a mancat undeva sa imi cumpar de la ei un telefon smart (Allview P6 Life). Nu e scump, nu e nici ieftin, numai bun pentru ce imi trebuia mie. I-am spart display-ul si totodata si touch-ul s-a dus. Bun. Sun la ei, imi raspunde un operator, prezint problema si cer un pret. Imi spune: 165 lei, pret ce include manopera, transport si piesele. Asta se intampla joi, 23 iulie. Sun vineri, 24 iulie, alt operator, prezint situatia, cer un pret si imi spune dupa cateva verificari ca ma costa 165 lei, pret ced include transport, manopera si piesele. Ok. Ii zic ca luni trimit telefonul. Inregistreaza cererea. Luni dimineata sun din nou la Allview, alt operator (al 3-lea, diferit), spun de problema mea, imi reconfirma pretul si toate cele mentionate mai sus si imi spune ca va sosi curierul la mine in intervalul orar 12-17. Ok. Pe la ora 11, sun iar la Allview. Parca am simtit ca ceva nu va fi ok. Acelasi operator din prima zi, care imi reconfirma pretul si ceea ce include suma de 165 lei (manopera, transport, piesa). Dupa 1 ora si ceva soseste curierul de la Cargus. Predau telefonul in cutia originala cu toate actele, pungutele samd, toate acestea invelite in folie cu bule si puse intr-o alta cutie mai mare.

Luni seara liniste, marti liniste, miercuri la fel, joi liniste si vineri pe la ora 12 sunt sunat de la Allview:
„Buna ziua, X-ulescu de la Allview, aveti un telefon la noi. Astazi ni s-a actualizat lista de preturi si abia astazi telefonul dvs va fi preluat de catre un tehnician pentru reparatie. S-a produs o eroare si bla bla, pretul este de 262 lei (manopera, transport si piesa inlocuita). WTF?! Le spun ca-s nesimtiti, le prezint situatia, ei verifica, vad ca intr-adevar am discutat cu ei de 4 ori, cu 3 operatori diferiti, ca intr-adevar asa mi-au spus (pretul de 165 lei) dar ca isi cer scuze si ca bla bla, telefonul e de marti la ei dar abia azi (n.r. vineri) au putut sa-l repare samd. I-am spus ca fac sesizare la ANPC si am inchis. La nici 5 minute sunt sunat de la GREEN SOFT, service-ul lor, de catre tehnician cica, sa-mi spuna ca isi cer scuze, ca bla bla, aceeasi placa, si ca noul pret este de 268 lei. Cum mama naibii?! In nici 5 minute au mai plusat cu 6 lei?! In plus mi-au spus ca daca nu doresc reparatia, ma costa 40 lei sa imi inapoieze produsul. Le-am spus si lor de toata a ceasta situatie, ca si cum le-ar fi pasat…si le-am spus ca sesizez la ANPC evenimentul si ii dau in judecata, lucru pe care am de gand sa-l fac. CAM ASTA INSEAMNA ALLVIEW!!!

Am facut momentan reclamatie la ANPC, iar ca dovezi am pus toate convorbirile telefonice avute atat cu cei de la Allview cat si cu cei de la GREEN SOFT. Convorbirile le-am inregistrat si eu, de fiecare data, ca o dovada sa zic asa. Nu stiu cat ma vor ajuta, dar deh…

P.S: In cursul zilei de ieri am primit inapoi telefonul, nereparat si impachetat dupa cum poti vedea in acel clip. Am sunat la Green Soft iar operatorul telefonic mi-a spus ca produsul se expediaza in folie cu bule si alta cutie. EXACT cum l-am trimis si eu la Allview. Insa eu l-am primit dupa cum vezi.

Am zis ca le voi face o noua sesizare si ii dau in judecata! Si de aceasta data am inregistrarea convorbirii telefonice, clipul video si cam atat. Nu stiu cat ma vor ajuta, nu vreau nicio pomana, vreau doar ca aceste situatii penibile, ridicole, sa dispara! Cred ca ne-am saturat cu totii de bataile de joc ale „buticarilor”!

Cu stima,
Dan Bitire’

Nu vă uitați că e o diferență mică de bani, pentru că nu despre asta e vorba. E vorba de modul de a-ți trata fostul client, conștient că nu va mai cumpăra niciodată de la tine, prin urmare îi dai cu flit maxim.
În altă ordine de idei, pe cei ce filmează ținând telefonul vertical, i-aș bate cu un excavator în dinți.