Buna. Sunt raul rual, comentez aici uneori si as avea nevoie de cunostintele voastre.
Daca e cineva intre voi care se pricepe la legislatie, in special legislatie rutiera, il rog sa-mi spuna care e situatia atv-urilor, a quad-urilor si a buggy-urilor in Romania.
Trebuie sau nu trebuie inmatriculate? Pot circula sau nu pot circula pe drumuri publice? In fine, in ce conditii poti fi legal cu un atv? Detin atv de un an, motor de 250cc. L-am inregistrat la primarie, are numere galbene si talon. Am facut trasee lungi prin tot Ardealul, atat pe drumuri publice cat si off-road.
Am fost oprit de politie. Unii au spus ca e ilegal, altii au ras de cei care au spus ca e ilegal spunand ca e legal si am voie pe oriunde. Exista primarii insa care interzic accesul pe anumite drumuri, din varii motive.
Am intrat pe forumuri, insa parerile sunt atat de diferite incat nu poti trage o concluzie. Nu stie nimeni exact cum e legal si cum nu, nici macar politia. RAR nu stie nici macar cum se face un ITP la atv-uri.
Contextul e urmatorul: vreau sa deschid un centru de inchirieri si voi avea intre 5-10 atv-uri, probabil 2-3 buggy-uri si snowmobile. Care ar fi cea mai corecta si usoara cale sa le declar?Ma adresez celor care se pricep, nu vreau sfaturi de genul cum se gasesc pe blogul lui Cabral, ca nu ajuta.Multumesc anticipat.
NOU
Intreaba un politist de la rutiera sau vezi pe net.
NOU
Cei de la rutiera mai au lacune, cel mai bine e sa mearga la directia care se ocupa de inmatriculari…daca nici aia nu o sa stieeee.
Eram cu un coleg pe un can-am spider si am oprit langa un gigel de la rutiera sa il intrebam cu ce categorie de permis se poate conduce utilajul si a zis ca se poate cu B iar altul cu o zi inainte a zis cu A obligatoriu:))
NOU
sunt convins ca nu a facut nici unul din lucrurile astea ci, dupa ce si-a luat atv-ul, a venit repede Ia sa ii scriu eu lui Arhi..,
NOU
Arhi: oricate sfaturi ar primi aici, pana la urma, tot la politie ajunge. Cel mai bine e sa caute legea care reglementeaza circulatia acestor utilaje ca sa stie cum sa se certe cu organu daca e boulean. A raspuns cineva mai jos destul de complet.
NOU
Daca te duci la rutiera intreaba te rog si pt mine la ce categorie de “vehicule” se incadreaza caruciorul de copil.
Pe bune, acum doi ani usa fata drapta mi-a fost indoita serios de un carut pt copil care a luat-o la vale pe o panta si s-a oprit fix in portiera. Cand m-am dus la politie, surpriza, nu au stiut ce sa imi scrie in dovada pt ca nu stiau la ce sa incadreze carutul.
PS. Carutul era gol, slava Domnului.
NOU
@baxt – as per codul rutier: “15. vehicul – un sistem mecanic care se deplaseaza pe drum, cu sau fara mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru transportul de persoane si/sau bunuri ori pentru efectuarea de servicii sau lucrari;”. Ai pus-o daca n-are RCA sau avea numere de Bulgaria …
NOU
Am pus-o oricum, nu iti poti imagina ce infundatura mi-a lasat fix pe nervura de la usa.
NOU
Arhi, sunt in Franta, nu am cum sa ma duc acum sa intreb. Cand ma intorc in Ro am f putin timp, asa ca vreau sa fiu cu temele facute. Pt atv-ul meu am fost, mi-au spus sa-l declar doar la primarie. Dar cand e vorba de firma e altceva.
NOU
Serviciul inmatriculari ar trebui sa stie care este procedura. Daca mergi la organ si el iti inmatriculeaza atv-ul conform procedurii poti sa circuli linistit pentru ca nu iti poate da nimeni amenda. Mi se pare incredibil ca un politist de la un anumit serviciu sa nu stie cum sa isi faca treaba(nu vorbesc de agentii de pe strada) .
NOU
Ar trebui sa fie ilegale la cat zgomot fac si la ce cocalari le conduc prin munți.
NOU
Eh, sa le spui asta si alora de la BGS care se plimba de zor prin bucuresti cu niste atv imense
NOU
Din partea mea, n-as avea o problema nici cu permisele, nici cu zgomotul sau alte nenorociri daca ar umbla cu consilieri locali legati de atv-uri, tiris prin noroi.
NOU
Si drujbele?
NOU
Am avut un Quad imatriculat, cu numar “negru”.
Am circulat cu el pe drum negru(judetean/national)/drum de tara/plaja fara probleme. Aveam asigurare/talon ca la masina. Asta inseamna ca el trebuie sa se supuna regulilor respective ( semnalizari fata spate, far, stop frana ). Asta inseamna ca platesti impozit pentru el la fel ca pt masina 🙂 si ca trebuie ITP din 2 in 2 ani. Trebuie sa cauti stand ITP pentru 4X4.
La numere galbene, trebuie sa te ai bine cu primarul din zona si ti-l inscrie ca utilaj agricol. Costurile sunt mai mici, dar nu ai voie pe drumuri publice ( judetene/nationale ) cu el.
Unele ATV-uri sunt importate /vandute doar pt offroad deci, nu au dotarile de mai sus ( semnalizari/far..etc..Vezi raptoru de la yamaha ca vine in 2 versiuni).
Problema cu imatricularea, incepe de la importator. Importatorul defapt duce ATV/QUAD la RAR si ia drept de omologare pe respectivul model. Ideea e sa te interesezi cand cumperi daca respectivul utilaj este imatriculabil ori ba ( de obicei pe site-urile de vanzari se specifica ). Sa omologhezi singur o chinezarie e un calvar.
Exista un forum de ATV-isti, unde gasesti mult mai multe informatii legat de..orice misca in zona asta.
Din tot ce am citit pe acolo, lumea care se da in padure are cel mult numere galbene.
NOU
Ce capacitate avea quadul tau?
NOU
Quadul pe care l-am avut, era un Dinli de 450 cc.
NOU
Primaria Bucuresti a interzis mersul cu ATV-ul…Am mai vazut doar cefe late de la firmele de badigarzi.
Logig ar fi sa poti circula cu el fara probleme…este un vehicul inmatriculat
NOU
As vrea sa-mi arati si mie documentul respectiv, nu doar sa vorbiti din aduceri aminte sau SF-uri…
NOU
Sunt valabile ambele variante. La snowmobile nu cred ca poti face rar. E mai simplu totusi sa le inregistrezi ca utilaje agricole. In contract precizezi ca il inchiriezi pt lucrari agricole.
NOU
Pai daca omul vrea sa faca um business din asta? Mi se pare ca nu e ok sa fie incadrate la utilaje agricole, ca el le va inchiria in scop recreational…
NOU
@ramona fa doina, daca eu vreau sa fac un biznis din inchiriat combine in scop recreational la Vama Veche, sa se dea nudistii 10 minute in nudul gol pe plaja cu combina care ar fi problema?
Orice poate fi folosit in scop recreational, chiar daca daca nu a fost construit pentru asta. De exemplu oile nu au fost concepute in scop recreational si totusi multi romani le utilizeaza in acest scop…
NOU
Salut,
Eu am un CF Moto 800 cc, imatriculat la politie, asigurare ….
Am toate actele la el , ca la o masina.
NOU
Comparativ, Matizul are motor de 800.
NOU
Daca ai ajuns sa întrebi asta, mai bine ramai la pierdut vremea pe bloguri
NOU
Atv de 125 cmc, cumparat pentru bunica-miu sa mearga cu el la piata, la magazine…
Inmatriculat cu numar normal, facut itp ul la RAR Iasi(itp ul se face cu niste senzori aplicati pe frane parca si face cateva ture unul cu el prin curte pe acolo).
Bunica-miu avea C si B pe carnet sid e la politie i-au zis ca fiind de 125 il poate conduce cu Bul.
Asta acum vreo 4,5 ani cred.
De atunci nu a avut probleme si cred ca l-a oprit politia o data sau de 2 ori.
NOU
prietene nu stiu
dar de fiecare data cand vad un idiot cu atv pe drumurile publice imi vine sa dau cu masina peste el
SCOATETI UN ZGOMOT INFERNAL CU CACATURILE ALEA
NOU
Te-ai da o tura, nu-i asa?
NOU
nope
ma cac in ele, nu le vad rostul
cu un motor adevarat, DA, m-as da.. dar nu cu un trancarici
NOU
E obligatorie inmatricularea lui,itp,rca etc in momentul in care vei circula pe drumuri publice.Singura problema este ca apar din ce in ce mai multe restrictii pentru ATV-uri pe anumite portiuni de drum si in centrul oraselor.In rest , foarte simplu, vezi asa ceva www.offroad-ed.com/images/drawings/sign_atv_prohibited.jpg , n-ai voie pe acolo cu ATV-ul.Daca le inchiriezi doar pentru dat pe coclauri, n-ai nevoie de numar,rca.Reviziile le vei face oricum pentru siguranta clientilor tai
Se conduce cu permis cat. B.
Bafta
NOU
Da, apar restrictii. Pt ca unor primari nu le place sa stii tu tot ce se fura din teritoriul lor.
NOU
restrictiile apar pentru ca sunt prea multi puleti de 18 ani care merg cu motoarele ambalate la maxim in mijlocul noptii…
NOU
@Bubu: vorbim de trasee pe munte cu atv, nu de scutere prin oras.
NOU
ATV-ul se inmatriculeaza ca orice vehicul, RAR si apoi ITP normal (oglinzi, semnale si stop functionale).
Ai 2 posibilitati:
1. Inregistrat la primarie – declarat ca UTILITAR (ca tractoarele, remorcile, etc.) si se primeste numar galben, avantajul este RCA mai mic daca este persoana fizica proprietarul
2. Inmatriculat la Politie – procedura normala ca la orice alt vehicul, diferenta este ca nu se plateste timbru de mediu. RCA-ul este mai mare daca este pus pe persoana fizica.
Impozitul este acelasi in ambele cazuri
ATV-ul se conduce cu categoria B valabila pe drumurile publice (inclusiv ulitele satului de ex.) si cu casca pe cap + ITP si RCA valabile.
P.S. Lucrez in domeniu de aproape 10 ani si avem si noi ATV in proprietate, Politia a oprit de nenumarate ori si nu a avut ce comenta.
P.P.S. In cazul tau – cu inchirierile, mai bine le inregistrezi pe numele tau la primarie si le faci RCA, apoi faci contract de comodat cu firma de inchirieri. Avantajul este ca poti deduce din cheltuieli pe firma si RCA-ul este mai mic pe PF decat pe PJ.
NOU
Multumesc.
NOU
Cu placere. Dai un discount la o tura cu snow-mobilul cand e 🙂 ca nu am apucat sa ma dau pana acum cu vreunul.
NOU
Avand in vedere ca vrei sa faci un business din asta, te-ai gandit sa vorbesti cu un avocat? Sau “nu merita banii”. Pe bune acum.
NOU
M.am gandit. Nu e exclus.
NOU
@Raul : cand faci chestia asta te rog cheama-ma si pe mine 🙂 caut de mult chestii de genu si m-am saturat de mizeriile alea de se inchiriaza pe Valea Prahovei sau prin alte zone .
M-am gandit chiar la un moment dat sa fac ce vrei tu sa faci acum dar nu stiu cat de rentabil e, investitia e maricica , trebuie sa le ai cu mecanica + safety issues in caz de accident al unui client , chiar daca ai contract .
Raspunsuri concrete ai mai sus, intrebi vanzatorul daca e inmatriculabil ( linhai, cf moto sunt , daca ai bani de can am sau suzuki nu iti faci probleme ) si il inmatriculezi la politie cu nr negru, rca, talon si tot ce trebuie, fix ca la masina. Quadurile alea nu prea se inmatriculeaza deoarece nu respecta strictul necesar pentru un vehicul in materie de siguranta si lumini .
NOU
Nu e f rentabil dar e placut. Vreau sa ajung sa fac excursii organizate, trasee cu ghid.
NOU
acelasi lucru vreau sa il fac si eu in zona Dealu Mare ( urlati, ceptura, tohani, pietroasele ) 🙂 un fel de adventure trip + vizitat crame 🙂
NOU
Exista 2 variante:
1. Inregistrat la primarie – cu numar galben, avantajul este RCA mai mic dar nu se poate circula legal decat pe anumita raza localitatii in care este declarat.
2. Inmatriculat – ca orice alt autovehicul.
Exista unele tipuri de ATV si Quad care nu au omologare pentru Romania sau pentru nici o tara si atunci singura varianta la indemana este inregistrarea la primarie, deoarece omologarea individuala este un chin.
ATV-ul se incadreaza la permis cat. B
NOU
Buna. Sunt Deby, comentez aici uneori, ma cunoasteti toti si as avea sa imi spuneti de ce nu mai pot comenta pe aici,
NOU
Traseele vor fi montane, deci ar merge varianta cu numere galbene. Dar exista posibilitatea sa tranziteze si sectoarele altor primarii.
NOU
Vad des prin oras scutere (probabil jucarii de alea de 50cmc ceva, nu ma pricep) cu numere galbene de comune din jur. Cat de legal e, nu stiu.
NOU
Multi mai mor pe aici cu ATV si snowmobile. Asta din cauza vitezei si prostiei celor de pe ele.
NOU
le dorim mult succes in activitate : cat mai multi pe calea cea dreapta si cat mai putini pe sosele! 😀
NOU
La buggy nu poti decat cu omologare si e scump, cred ca nu scapi sub 4000-5000 de lei. E o procedura complicata dar se poate. Suna la RAR. Am citit si eu ca ma batea gandul sa-mi iau unul si m-am lasat pagubas. La ATV e mai simplu, e similar cu motoarele, se pot inmatricula.
NOU
Va multumesc pentru pareri, toate conteaza. Multumesc Arhi, chiar daca ti-am facut viata amara. 🙂
NOU
salut am un kawasaki kfx 450 r cu oglinzi lumini stop pe frana semanle avarii claxon tot ce trebuie pentru asfalt dar cand am fost sa il inscriu la rar mi.au spus ca nu are omologare .. culmea ca in spania de unde l.am luat a fost inmatriculat cu numere normale
NOU
Salut Raúl rual. Dacă afli ceva serios pune-te în contact cu mine, și eu am un yamaha 350 in tara și vreau să-l înscriu și nu știu unde se face, pe lingă asta am aceeași idee, vreau sa duc în tara mai multe atv uri sa le închiriez. Dacă vrei îți las numărul de tel și pune-te în contact cu mine. 0034677451514.multe salutari.