autoboca

De la autoboca. Pe perioada cât am fordul în service, am decis să îmi închiriez o mașină. Prin urmare, fiind un tip sărac, mi-am luat un logan. De fapt, asta e ideea din spatele acestui articol.

Am acum un logan diesel, cred că versiunea aceea aniversară de 10 ani. Bord mișto, bluetooth, intrare USB, aer condiționat și, ce e mai interesant, se mișcă de zici că e un titirez. Habar nu aveam că un diesel poate fi atât de rapid, mai ales un Logan. Serios, trebuia să mă abțin prin oraș, pentru că fuge fără să îți dai seama.

Bine, nu am idee cât costă așa ceva, plus că titirezul are vreo 7000 de kilometri la bord, ceea ce e și de mirare, având în vedere că e o mașină de închiriat. Dar, ca idee, loganul nu mi se mai pare atât de prost pe cât credeam.

Chiar avem multe prejudecăți.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

83 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Dieselul are multe avantaje…

  2. #3

    Tu refuzi un maiou, fie și cu găurele, ca să nu te confunde națiunea cu Mircea Badea?

    • #4

      tu ai vrea sa fii confundat cu mirciulica?

    • #5

      @Arhi – doar de catre Carmen – asa, de curiozitate 🙂

    • #6

      pai de cand cu mersul la sala e musai si umblatu la bustu gol. doar sa nu uiti ca esti dezgolit si sa te trezesti asa pe la banca, biserica, la volan, etc.

  3. #7

    Arhi. asa-i ca trolezi cand spui ca nu stiai ce poate un diesel? 😀

  4. #8

    Nu e editia de 10 ani. Aia trebuia sa aiva un sticker special pe aripa spate. Plus stopuri in tenta neagra.

  5. #12

    Firește, nu.
    … și dacă reușeai o parcare laterală mai de Doamne-ajută vedeam și indexu’ la gaze.
    Unde ai spalat-o?

  6. #13

    cand inchiriezi masina, ti-o da spalata

  7. #14

    OBS: comentariu adresat celor care nu-si permit masini noi.
    loganurile sunt bune. estetic insa rezista vreo 4-5 ani. apoi vopseaua se face “mata” ca la opel-urile kadett din anii ’80. se uzeaza usor tapiteria si in 5 ani arata destul de uzate per ansamblu. in rest, motoarele sunt ok, rezista. insa unele vw-uri, de exemplu, intretinute mediu, arata ca de 2-3 ani dupa 14-15 ani. asta e pentru cine tine si la estetica unei masini relativ “vechi”. eu personal, tin foarte mult sa fie impecabila din acest punct de vedere, chiar daca are 10-12 ani. si, surprinzator, chiar gasesti multe masini s.h. la 10 ani intr-o stare ireprosabila,

    • #15

      Mai ma lasati cu VW-urile frate… a fost un golf/passat cu motorul ala extraordinar si acum orice VW e “za shiet”.(te urcasi recent intr-un golf/eta model nou sa vezi ce varza e?)
      Domnul meu, orice masina intretinuta mediu arata bine dupa 5-10 ani..
      Si da am mers cu Logan si Duster destui km ca sa imi fac o parere destul de buna despre ele…ca mai are bube… breaking news toate au bube…. numa ca firmele care respecta cumparatorul, gen Toyota, is fac mea culpa si recheama sute de mii de masini pentru un cablu sau un senzor(deh japonezi) pe cand la Peugeot sau VW o sa-ti zica ca din vina ta s-a rupt volanu…ca nu stii sa mergi cu masina…

    • #16

      @fox murder
      Dacia cât costă? Ce primești în banii ăia? Exact.

    • @Romeo
      Si VW face recall. Cum au facut, de exemplu, cand au avut problema cu injectoarele la Passat B6. Si uite, nu trebuie sa ma crezi pe cuvant:
      www.autoblog.com/volkswagen/recalls/

      Si m-am urcat intr-o Jetta noua, e chiar misto. Ma rog, daca te astepti sa fie o masina din clasa premium, vei fi dezamagit. Pentru ca VW nu-i marca premium.

      Da’ ce ma amuza cel mai mult, dupa un val in care VW era considerata “the shiet” in Romania, pusa pe picior de egalitate (sau chiar deasupra!) cu Mercedes/BMW, acum vezi aceeasi oameni (nu ma refer la tine, ci in general) scuipand pe VW. Cumva, nu s-a ridicat la pretentiile lor (de Mercedes/BMW) asa ca-i varza. Serios, e f. amuzant.

    • #18

      costa cat face, si de banii aia primesti o masina noua, nu stai sa mirosi besinile unor nemti imputiti.

    • #19

      Cumpara-ti vw nou sa platesti de 2 ori pretul daciei.
      Piesele de schimb tot dublu costa si btw, orice vw de dimensiunile unui logan nu consuma 5.

    • #20

      @fox murder: Am un Logan de 10 ani in familie, timp in care a fost masina mea vreme de 7 ani. Are aprox. 105.000 km la bord si arata foarte bine la interior. Rugina a capatat in zona busonului rezervorului. Deh, a incaput pe mana unei femei si tot ce stie e “benzina, solutie spalare parbriz, spalatorie”.

      Am si un VW care face 6 ani, fiind in al treilea an la mine. Tapiseria arata un pic mai bine decat cea a Loganului, dar totusi e cu 4 ani mai nou.

      Ce m-a impresionat, la un Ford Focus de 12 ani, vopseaua, bordul, volanul si tapiseria arata de parca n-ar avea nici 4 ani. E drept ca are numai 130.000km.

    • @Catalin
      si daca-ti spun ca Jetta cu motorul de 1.4 si 122 de cai, pe benzina, chiar consuma 6.5 in oras si 5-5.5 afara, te surprind?

    • acum depinde si de oameni ma.
      Volanu la loganu meu…s-a tocat unde ii tin eu mana. De la condus mult, mi-a transpirat mana.
      Toate padurarurile in care am intrat aveau volanu tocat. Mai putin asta pe care il am, pentru ca tipul de la care il am e nitel ocdist. asta insa avea zgarieturi in spate de la caini.

      Masina ramane asa cum o tii. Sau cum ti-au reparat-o aia la service

    • #23

      Nu scuip tata pe VW ca am avut in dotare si un VW Polo din 2001(acu e la taicamiu) si masinuta e super….dar ce vreau sa scot in evidenta e ca masinile acum 10-15 ani erau construite altfel…

    • Romeo are nitica (mai multa) dreptate. O data cu cresterea vanzarilor au devenit si mai permisivi la limitele tehnice.
      in fond, se castiga bani buni si din vanzarea de piese.

    • @Romeo
      chiar nu m-am referit la tine, ci asa, in general. Acu’ cativa ani, tot romanu’ considera VW (Passat/Golf) ca cea mai buna masina ever. Nimic nu era mai bun decat VW-ul romanului. Atat de bun incat aia de la BUG au inchinat o oda Passatului TDI. Era si normal, romanu’ numai ce trecuse de la Dacia 1310 TLX – ce se strica zilnic – la VW.

      Daca intrebi acum vreun roman de VW, vai de pana mea, sunt cele mai proaste masini ever. Pentru ca romanului i-a ramas in minte primul lui VW ca o masina indestructibila (pentru ca o compara cu Dacia), asa ca se mira cand vede ca si la VW mai trebuie sa schimbi cate una-alta. Si trebuie – culmea ororii – sa mergi si la revizii.

      Comentariul tau doar mi-a adus aminte de asta.

    • #26

      @Sabotor
      Si daca-ti spun ca Skoda Octavia cu motorul de 1.4 si 122 de cai, pe benzina, consuma peste 9 in oras, te surprind?
      Motor identic, greutate similara cu Jetta.

    • @Andrei Grigoras
      Deloc. Depinde de oras si traficul din acel oras. Daca vorbesti de un oras cu trafic infernal, 9l/100 km poate fi considerat chiar consum mic ;).

    • #28

      Mr. Sabotor stai calm ca nu pun la suflet chestii de genu asta…
      Dar si eu mi-am adus aminte de perioada cand cautam o masina decenta de familie si toate VW-uri de pe piata ziceai ca-s poleite cu Haur(de la Polo pan la Passat) …pana mea la aceeasi bani mi-am luat o japoneza cu km mai putini si nu din Germanica care merge si acu bine mersi.

    • Hehehe, ce-mi place de gagiul ala de mai sus care comentează că întreținerea la Logan e de n ori mai ieftină decât la VW.
      Nene, eu rad de taică-meu de vreo 6 ani când plătesc piese/consumabile (recomandate de vw grup, nu jeguri), la aproape jumătate de preț față de cât dă el la un Logan MCV. Pe care MCV l-a și măritat între timp.
      Așa că da, continua să crezi ce spui tu acolo.

  8. #30

    am avut logan diesel editie mai veche, masinile chiar sunt super bune , rezistente, ieftin de intretinut, f spatioase. Nasol e pretul 🙂 Eu am insistat o vreme sa imi iau un sandero stepway cu multe optiuni pe ea, ajungeam pe la 12.000 euro, la banii aia gasesti masini mai bine dotate.
    @Arhi: De ce kkt nu ti-ai dus masina la un service ce da masina la schimb pe perioada reparatiei ? S-a umplut Bucurestiul de astfel de service-uri 🙂

    • #31

      pentru ca e in service-ul agreat de cei de la RCA.

    • #32

      cei de la RCA au o lista cu service-uri agreate , nu doar un service. Cautai care service are si auto la schimb si il duceai acolo 😛

    • #33

      nu, cei de la rca iti zic Te duci la serviceul X. si tu t3 duci. end of story.

    • Si eu am primit LISTA de service-uri de la RCA. Am ales unul cu masina la schimb, mi-au confirmat ca voi primi masina lor cand o voi aduce pe a mea, dar la momentul respectiv mi-au aratat oferta lor tiparita, in care o steluta minuscula, in subsol, spunea ca dau masina la schimb pt dadna mai mare de 4500 lei 🙁

    • @Arhi
      Dar daca masina mai e in garantie, accepti altceva decat reprezentanta sau service autorizat? Adica na, inteleg, ma trimite ala de la asigurari la service-ul cu care lucreaza, atata vreme cat e autorizat. Daca ala unde ma trimit ei nu e autorizat, ma cert cu ei pana cand platesc factura de la reprezentanta.

    • #36

      nu inteleg intrebarea. ala e un service autorizat, nu e nea costica din cartier. garantia nu acopera tabla. si banuiesc ca tu nu te-ai certat niciodata cu o firma de asigurari. pentru ca daca te-ai fi certat, ai fi aflat ca solutia pe care ei insisi ti-o ofera este sa ii dai in judecata. pana la o decizie definitva si executorie, masina ta sta in service. pentru ca ei nu platesc.

    • @Arhi
      pai m-au trimis pe mine acu 11-12 ani la ceva service dubios, ceva gen gigel de la coltul blocului, care ma indoiesc ca era in lista de serviceuri autorizate pentru orice marca de masina, din cauza asta am pus intrebarea. Iar daca te certi cu ei se pot intampla 2 chestii: sa cedeze pana la urma, sau sa-ti arunce un “da-ma in judecata”, caz in care ar fi bine sa ai bani sa achiti manopera pana recuperezi banii de la ei. In fine, intrebasem in ideea ca te trimit, cum am zis, la un service dubios. Si da, n-o fi tabla acoperita de garantie, da’ in unele accidente nu numai tabla se indoaie.

    • #38

      da, iti dai seama ca e o intrebare pertinenta. habar nu am, nu am fost in situatia asta

    • #39

      in principiu agentul constatator te trimite la service unde are el spaga . Ei au o retea de service-uri “autorizate” adica au decontare directa, nu trebuie sa astepti dupa acceptul platii. Tu poti merge insa la ce service vrei tu dar esti la mana lor, daca aproba sau nu plata reparatiei. Daca nu accepta ii poti da in judecata plus plangere la agentia aia de ii vegheaza p-astia. Daca ai casco iti repara firma de casco masina si ii dau ei in judecata pe aia de la RCA si recupereaza banii . end of story 🙂
      In general astia pe la AD GArage sunt autorizati de mai toate companiile si dau si masini la schimb fara clauze stupide.

    • #40

      prefer sa am masina reparata, nu sa ma judec cu ei. la Ad Garage am masina, pe Dudesti. nu, nu mi-au oferit masina la schimb:))

  9. vezi, daca luai machineta de 1400 acum nu mai inchiriai.

  10. Loganurile, ca orice alta masina de altfel, sunt bune, atata timp cat ai asteptarile potrivite de la ele. Mi se par totusi un pic cam scumpe, ca raport calitate-pret.

  11. #43

    uitati-va de curiozitate cand va urcati intr-un taxi logan de bucuresti la bord. rar vezi vreunul sub 300k km.

    • #44

      Am vazut eu unul cu aproape 500.000 (nu mai avea foarte mult) 🙂 mergea cu gaz.

    • #45

      la 300k Km facuti in regim de Taxi nu mai are nicio piesa mecanica din fabrica, cel putin un motor schimbat plus toate articulatiile, etc. nu compara ca nu e cazul, da sunt fiabile, sunt masini cinstite care fac exact treaba pe care trebuie sa o faca, sa te duca din punctul A in punctul B cu minim de costuri.

    • #46

      in primul rand, e o lege conform careia nu prea te lasa sa ai masina de taxi mai veche de un anumit numar de ani. altfel, ai vedea toate gioarsele aduse de prin germania pe post de taxi. lege care mie mi se pare onesta.

      2 – ai vazut tu vre-un taximetrist care sa aibe grija de masina pe care lucreaza? Avand in vedere ca nu e a lui, ma indoiesc sincer ca are grija de ea a.i. sa fie ca-n prima zi …

      si in ultimul rand – am avut un logan timp de 5 ani. am facut cu el cam 90k. a avut partea ei de belele, dar care masina nu are? conduc acum o masina de 45K eur (noua) si pot sa-ti dau in scris ca am avut belele si cu ea …

    • #47

      @miticosu : f multi taximetristi sunt cu masinile lor la datorie si au grija de ele 🙂

  12. #48

    Logan 2 intr-adevar mai seamana a masina, spre deosebire de sifonierul ala pe roti care a fost primul Logan. Si ma refer nu doar la aspect, ci si dpdv calitatea materialelor, dotari, motoare, etc…
    Cat despre motor, 1.5dCi-ul se misca decent si nici 0.9 TCe nu e un motor deloc rau doar ca incepe sa lesine la viteze de peste 110-120 daca e masina ceva mai plina…

  13. #49

    Eu am un passat de 430000km b6 de zici ca-i nou. Ca de aia am si luat tzeapa cu nr de km. stiam ca are in jur de 200k nicidecum 400+
    Masina arata de 150k sincer. La toti la care le-am zis asta au zis ca-s nebun nu are cum…
    Am la firma o octavia model nou care are 165k, 2 ani si miroase inca a nou in ea. probabil va fi pe autovit la 45k reali in vreo 6 luni dupa ce o vinde firma…
    De asemenea 2 mcv-uri benzina, unu are 350k si altul 380k , folosite de muncitori, carat ciment, saci si minim 4- oameni cat ecau la lucrari zilnic. Cade tabla pe ele dar merge absolut tot de la oglinzi incalzite la Ac. Cred ca la una s-a schimbat kitul de ambreiaj la cealalata nu-mi aduc aminte.

    • #50

      Si marmota invelea ciocolata in staniol -> 165.000 km in 2 ani, in Romania? Sigur ca da!

    • #51

      Nenea vezi ca unii chiar fac treaba cu masinile cumparate …200k cu Logan Van in mai putin de 2 ani….

    • #52

      @florin…intre mai 2006 si decembrie 2008 am facut 320k ….plm, nu merge lumea numai la mare

    • #53

      cand o vinde firma, da si tu un semnal

  14. Îmi place mult site-ulor lor, și cel mai mult îmi place opțiunea de a preda mașina în altă locație decât cea de unde o primești. O opțiune care nu am mai vazut-o decât la companiile mari, și nu în România.

    • #55

      Orice companie are optiunea asta daca platesti o anume taxa in functie de locatie. In general se percep 10 euro daca aduci masina in acelasi oras dar la alta adresa. Nu au inventat ei roata:))

  15. #56

    atata e de Logan – motorul ala diesel de 85 de caluti ( sau cat are acuma) care “trage” binisor si consuma decent, in rest….confort….siguranta….dotari….NU PREA ARE …….dar na la 12 000 de parale facem mofturi ! din aceasta cauza s-au inventat automobilele SH de la Jermanica, un Passat TeDeI decent din 2003-2005 il faci boboc cu 6000 si de restu pan’ la 12 000 luam guma turbo…

  16. e interesant loganu asta nou. Dar interioru e desenat de un copil cu jos

  17. #58

    Daciile nu sunt masini proaste, cel putin raportat la calitate/pret, doar ca iau bataie la design si de la Lastun. Se pare ca pe nemti nu-i deranjeaza asta, ca e plin de loganuri in Germania.

  18. #59

    Distractivi rrromanasii astia cu harburile lor 4th hand aduse din jermanica, cum le preamaresc de parca ar fi de aur. De 20 de ani sau mai bine toata lumea ii picata in cur dupa alde VW, BMW, Audi, dar intre timp lumea evolueaza si majoritatea nemtilor cumpara Logan. Pentru cururile hotilor si tiganilor nu-s bune Loganurile, la neamt e bun si ieftin. Poftim cultura.

    • #60

      4th hand sau nu, logan 1.5 diesel 90 cai cu dotari medii (in configuratorul de pe site) costa 12k euro… opel insignia cumparat de mine saptamana trecuta, 6th hand (cum zici tu), fabricat 2012, 2.0 diesel eco flex, 160 CP, aproape full (-piele -scaune ventilate), 120k km pe bord, 170k reali (verificat in reprezentanta – ultima revizie in urma cu o luna la 163k), pret surpriza 10.900 euro + 310 lei taxa timbru de mediu.

      La banii astia zi-mi ca ti-ai fi luat logan nou sa nu mirosi basini de neamt. Yeah right!

    • #61

      @ Titi: Taica, vezi ca ai 170.000 km (85.000/an) diferenta intre Opelul cumparat de tine si Loganul ala nou. Impozitul pe 2.0 e mai mare decat pe 1.5… In plus Loganul e clar declara masina low-cost. Nu mi se pare cine stie ce afacere facuta de tine.

    • #62

      Clar,daca are 170k deja e cazan… Ce mai conteaza ca a fost doar in reprezentanta in germania, cu toate schimbate la timp. Stiu ca e low cost loganul, ideea e ca la aceiasi bani eu personal prefer ceva mai mult comfort chiar daca e 2nd hand si la piese de schimb chiar nu e o diferenta atat de mare de pret.
      Deci, dpmdv am facut o afacere buna.

    • #63

      Ce inseamna pentru tine majoritatea nemților? Eu locuind in Munchen,nu vad mai mult de 5 pe zi,si circul destul de mult

    • #64

      @aLex: s-a exprimat greșit: nu majoritatea, ci toți!

  19. #65

    Sa inteleg ca e primul diesel?
    Primu’ Logan diesel a fost unu de firma unde prestam un job de vara, cu vreo 250.000 de km reali (am luat-o cu 234.000 pe bord in iunie 2008). Chel, chel: fara AC, fara servo, fara radio, un singur aibag… si vreo 60 de iepe ca restu pana la 65 erau pe pajiste.
    Ambreajul era de tipul On/Off… am facut ceva sala tragand de volan pe stradute de 3.5m, dar m-am indragostit de cuplu (imens la vreme aceea). Timp de 3 luni am facut naveta Bucuresti – Constanta si Bucuresti Rm Valcea.
    Totusi o masina decenta la un pret care ar fi putut fi ceva mai mic.
    Comparatia cu o nemtoaica sau… orice alta natie are valoare doar la acelasi pret. Si in aceeasi stare.
    Cehoaica din dotare are cam de doua ori mai multe dotari, face cam 40.000 pe an si a costat de doua ori mai mult (si m-a scos de cateva ori din situatii pe care scria Urgente!) . Extraurban pentru ca DPF-ul la 1.6 se infunda de te ia groaza si pentru ca Metrorex.
    SH-ul e loterie. Recomandat doar daca castigi saptamanal la Loz in plic.
    Pe asta nou nu l-am testat, dar vara trecuta ma gandeam sa trec la Sandero Stepway 2. Am ramas cu ganditu’.

    PS Cam maricele preturile baietilor :))

    • #66

      Tu te-ai uitat pe la altii sa vezi preturile? Sixt, Eruopcar, Hertz si ce mai vrei tu au preturi peste cele practicate de astia.

    • #67

      la 30 de euro pe zi? o fi, nu stiu. am mai luat masini, de la autonom, tot in zona aia se invarte.

    • #68

      @arhi @razvan tinand seama ca majoritatea (adica toti de unde am inchiriat – .ro, .eu sau prin Asia) au o limita de km pe zi si majoritatea reprezentantelor (am inteles ca tu esti fortat de RCA sa folosesti un anumit service) dau masina de schimb la 1/2 din pret (15-20E/zi), inchiriatu’ nu mi se pare o afacere buna.
      Ma asteptam ca oferta sa fie putin mai buna. Am facut o simulare, 1 saptamana, 25.08 -01.09, iesi la 34E/zi pentru un logan dci. La Budget (pe astia i-am tot folosit prin peregrinari) un Focus 1.6 e undeva pe la 36E. Cum ai zis si tu, tot in zona aia.

    • #69

      nu am limita de km

    • #70

      @arhi in cazul asta parca e ceva mai comestibila oferta.

      Ps ai idee de ce gmailu baga notificarile in spam?

    • #71

      nu merge pluginul jetpack, iar la asta, vin direct din server si baietii finuti le marcheaza drept spam.

  20. Cui ii trebe logan cand exista sirena bob?

  21. #73

    Incearca data viitoare un CASCO ce iti ofera si optiunea de regres. Eu am la Credit Europe si nu am avut niciodată probleme. De reparat o repari fie unde iti recomanda ei fie unde vrei tu iar RCA-ul dusmanului nu conteaza unde e facut. In ceea ce priveste razboiul dintre nemtoaicele alea de sute de mii de km si o masina noua, “chiar si un logan” rad cu pofta. Incercati sa strangeti bani pentru o masina noua si atunci veti vedea care este diferenta! Cinci ani si zero lei costuri de intetinere suplimentare fata de reviziile normale. Adica ZERO LEI!

  22. #74

    Speli masina cu burete de vase in loc sa cumperi un sistem adevarat, cumperi biciclete sub 2000 eur, inchiriezi Logan in loc de Porsche, esti de toata jena.

  23. #76

    Loganul devine scump în momentul în care vrei tot felul de dotări. Eu am dat 4700 euro fără tva pe unul chel de 1.2 benzina acum 3 ani.

  24. #77

    E totusi vorba de un Renault chiar daca are sigla Dacia

  25. #78

    Nu e versiunea aniversara, e noul logan 2. Si, ca pret, o versiune asemanatoare pe benzina e 7500 de euro (6000 + rabla), deci diesel e 1500-2000 in plus.

  26. #79

    Sunt singura caruia nu-i plac Logan-urile? Da, ok,recunosc ca sunt utile in interes de servici, sa te duca din punctul A in punctul B dar personal nu as da, daca as avea acuma 6-7000 de euro pe o Dacie.

    Prietenul meu foloseste un Logan 1.4 de benzina din 2007, cheala (fara AC, fara servo etc) si are aprox 70.000 de km parcursi. Multe i s-au stricat si desi la dus unde trebuie pe bani putini (la piese) regreta putintel acuma investitia facuta pe atunci. Plus ca iarna consuma cam mult (se apropie de 12).

  27. Nu toata lumea ar da 17€/zi ca sa aiba o masina inchiriata, probabil de aceea si acei kilometrii putini.

  28. #83

    La valoarea ta circuli cu Logan? Fie si inchiriat.