Mailul acesta e primit de la o farmacie de unde cumpăr eu chestii, rivalizează cu Tei, dar nu are termen de livrare de 18 zile lucrătoare, cum era ultima oară. Și nu vă spun care e, că nu am chef să ajungă ca farmacia Tei.

Dacă vă uitați pe imagine, veți vedea că mailul nu conține poze, pentru că sunt blocate la încărcare, de către mine. Dacă nu știați, trackingul pe mailuri este făcut cu ajutorul pozelor. Pui în poză un pixel alb cu counter de trafic pe el și așa afli cine dintre destinatari ți-a deschis mailul și la ce oră. Și de ce nu ți-a răspuns decât a doua zi.

Poate nu știați, dar o bună parte a businessurilor de pe internet trăiesc de pe urma email marketingului. Știu, toți zic că nu e așa și că vai, eu nici nu deschid mailurile alea și totuși sunt businessuri de milioane care trăiesc exclusiv din vânzarea prin newslettere.

Și aici voiam să ajung.
Vedeți cum arată newsletterul ăla? Dacă nu l-am lăsat să încarce pozele, e praf. Dar ar fi exista o soluție. O descriere detaliată în alternate text, descriere care ar fi apărut în cazul în care nu se încărca pagina. Astfel, știam ce produs e, la ce e bun, eventual ce preț are.

Dar omul care se ocupă de NL-urile la această farmacie a ales calea simplă. Trimitem pozele, vedem rata de deschidere, succes. Și așa se pierd potențiali clienți.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

32 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    18 zile lucratoare alea sunt la misto, la ultima comanda imi dadeau 10 si a ajuns pachetul in 3 zile, chiar era sa il ratez pentru ca a venit vineri seara la pachetomat si eu in weekend plecam.
    Dar da, bebetei sunt varza pe online, evit cat pot

  2. #2

    Cred că știu de ce farmacie vorbești. Un alt avantaj e ca pot comanda medicamente gen Nurofen de la ei, fără să fiu obligat să selectezi “ridicare de la ghișeu” unde stai la cozi la fel de mari. Pur și simplu introduc CNP sa verifice că am peste 18 ani.
    Și apropo, sistemul lor varza așa cum e, tot e de 10 ori peste ce oferă Tei, cu site făcut de un elev la mate-info in pauza mare.

    • #3

      Pentru codul CNP folosesti generarorul asta?
      isj.educv.ro/cnp/
      Scuze de offtopic: Eu am folosit generatoul ala la ENEL; am cont acolo de o suta de ani ca sa platesc online facturile si intr-o zi mi-au zis ca nu ma mai lasa sa ma loghez pane nu le dau CNP. De ce, nu stiu… Le-am dat: Sunt nascut in 1901.

    • #4

      Ei cer pentru a se asigura că ai vârstă necesară și să fie acoperiți. Ce date bagi tu e responsabilitatea ta.
      Asta, sau daca nu vrei, mergi in persoană.

    • #5

      Domnule Tudor, sănătate multă vă doresc! De fiecare dată mă bucură când văd bătrâneii ( și aici vă rog să mă scuzați că am îndrăznit să folosesc acest apelativ) care aleg să fie în ton cu vremurile și se adaptează la tehnologii noi și tot ce apare nou! Felicitări!

  3. #6

    Super informatie. Multumesc Cetin, pe asta chiar nu o stiam.

  4. #7

    Asta imi aminteste de un email de marketing de la Garanti.
    1. Emailul era format din vreo patru poze care impreuna formau o pagina. Se presupunea ca trebuia sa dai click pe un link ceva, dar ghici ce? Totul era poza. Si poza imensa de multi MB.
    2. Cand le-am scris ca nu mai vreau sa primesc porcarii de marketing, ghici ce? Pai da, dar uite, ai semnat in contract ca esti de acord, deci asta e, nu te putem scoate din lista de emailing.

    Tind sa cred ca departamentul lor de marketing e format din niste comunisti sau feciori care au auzit si ei ca e bine sa pui poze in email.
    Acum nu mai stiu daca la ei sau nu, insa pe linkedin postasera nu stiu ce job misto ca advertorial si adresa de contact pentru mai multe informatii era de genul:
    postmanagerclientibancacutarescubucurestistradaicsulescuromania@banca.ro.
    Daca adresa de email vi se pare lunga, sa stiti ca fix asa era. Si era, ghici ce? O poza!

  5. #13

    Cum blochez si eu pozele sa nu se mai incarce in mailuri pe Gmail?

    • #14

      @Mircea Settings -> All settings -> Images -> Ask before displaying externa images

  6. #15

    Problema este ca profesionistii sunt scumpi, nu si-i permite toata lumea.

  7. Cum adică pixel alb cu counter de trafic pe el? Efectiv pui cod de counter in imagine și când se deschide mailul și imaginea se rulează un cod? Mi-a dat eroare windowsul la faza asta. O sa blochez toate pozele in mail.

    • #18

      Nu, adică în fiecare email poate exista o poză de 1×1 pixel, de culoarea background-ului.
      Dacă email-ul este format doar din poze, nu e neapărat nevoie să fie o poză de 1×1, poza de tracking poate fi și una dintre cele folosite în corpul email-ului.

      Pentru clientul tău de mail (sau sistemul de operare) nu e nicio diferență. El va afișa poza ca și cum ar fi o poză. Sistemul de tracking în loc să o afișeze direct dintr-un filesystem întâi va numără tracking-ul (bazat pe parametri sau cum se numește poza, ceva identificabil 1:1 cu emial-ul), după care va servi poza aflată pe server împreună cu un mime-type de poză (png/jpeg) pentru a da de înțeles clientului de mail că e o poză.

      Codul se execută pe server-ul de tracking, fără implicații asupra clientului, deci probabil aveai alte probleme la sistemul de operare.

    • #19

      George, aaa, ok, înțeles acum. Mi-ai răspuns și la întrebarea de mai jos 😉

    • Mersi! Glumeam la faza cu windowsul. Practic, serverul numărul de cate ori se face request pentru poza respectiva?

    • #21

      Cand serverul primeste requestul de la clientul de e-mail, inregistreaza intr-o baza de date ca emailul asociat cu codunicemail a fost accesat si iti serveste invariabil o imagine transparenta cu dimensiunea 1×1 pixeli pe care, bineinteles, tu nu o vezi.

      Gmail nu incarca imaginile de un pixel (de fapt face cache pe ele, si trackerul nu mai stie când ai citit mailul). Pentru siguranta poti dezactiva in setari “Ask before displaying external images”.

      Outlook nu incarca implicit imaginile daca nu cumva ai adăugat senderul la safe sender list.

      La alți clienti de email nu stiu.

    • #22

      pe mine nu m-a interesat subiectul pana cand un tip cu care am lucrat m-a informat glumet ca i am raspuns tarziu la mail, ca doar l am citit aseara. eu avand mail pe gmail.
      atunci am cautat pe subiect, am aflat si de trakere si de ask before.
      nu stiu daca gmail nu deschide. probabil ca daca exista regula asta, pui un tracker de 2 pixeli. sau il faci background la mail

    • Am inceput sa disprețuiesc brandurile care sunt prea intruzive. Mai au puțin și vor să afle și când te caci, daca nu fac deja asta.

    • #24

      @Rumbu, nu este necesar să fie 1×1. Poate fi și poza companiei din semnătură (cum zice Dani). Sau orice altă poză din corpul email-ului. Dacă extensia e poză și mime-type e poză, clientul de mail nu are cum să știe că nu e poză ci un backend care servește biții aferenți unei poze.

      Ce face Google cu caching-ul (dar de fapt proxy-ing mai exact) afectează alți indicatori de marketing (geolocation, total open rates, revenire asupra email-urilor deschise anterior) dar nu cel de email open și data primului open. Ba chiar e un UX mai bun pentru beneficiarii newsletterelor, întrucât email-ul va fi afișat așa cum a fost gândit de la bun început (că dacă nu pui implicit dimensiunile pozelor va fi o mare varză fără poze + bandwith scutit).

  8. #25

    Nu e mai simplu de ascuns pixelul ala in semnatura? Fara poze atasate, ascuns in prostia “Cu drag, echipa de bostăngire”

  9. #26

    Altfel, elmex e chiar f bun. Recomand si apa de gura.

  10. #27

    Si tu blochezi pozele pt ca…?

  11. #29

    confirm si eu ca termenul oferit de bebetei e mult exagerat, acum cu toata aglomeratia de sarbatori, au zis ca ajunge in 8 zile dar a venit in 3 zile, si nici nu sunt in Bucuresti

  12. Tei sunt cei mai tari ;), noi comandând din provincie :), chiar azi a ajuns cea mai recentă comandă. Cam târziu din cauza curierilor… Aia de ne învățați să le dăm bacșiș “cras”

  13. Perspectiva cealaltă: șterg constant din lista de abonați la newsletter pe cei la care apare că nu-mi citesc mail-urile, adică inclusiv pe cei care dezactivează acel pixel pentru tracking.

    Urăsc faptul că trebuie să fac asta și urăsc acel tracking, dar abonații care par a fi “fantome” influențează negativ “deliverability rate”, adică algoritmul Gmail / Yahoo mail: afectează dacă mail-urile mele intră în inbox, în tabul acela de Promotions, în Spam sau, mai rău, nu ajung niciodată. Mi se pare o mizerie și nu știu ce alt workaround să folosesc.

    Fac această curățenie de 2 ori pe an: îi selectez pe cei la care-mi arată că n-au deschis niciun mail timp de 6 luni la rând, le dau un mail în care le spun fix ce am spus și aici: că influențează deliverability rate-ul, că urmează să-i dezabonez și că, dacă e o eroare și ei de fapt citesc mail-urile, să-mi dea reply și să-mi spună că vor să rămână abonați. Sunt câteva zeci de oameni care-mi răspund și-mi spun că mă citesc săptămânal și vor să rămână în listă, dar au acel tracking dezactivat.

    Am șters până acum 1000 de oameni din listă (din 3400 care s-au abonat – cu tot cu double-opt-in – mai am doar 2400; open rates întotdeauna mai mari de 50% și între 200-300 de email-uri replies per săptămână).

    Ok, e newsletter personal, nu de business, dar tot aș recomanda și businessurilor să facă această curățenie constant.

  14. #32

    Am învățat programare acum doi ani și am făcut un site. Nici măcar eu nu las ”Text Alternativ” în locul pozelor, ce plm!