Am permis de conducere din 1998, februarie. Am făcut cursuri de conducere defensivă de vreo două ori, cursuri de speed driving, peste 1 milion de kilometri făcuți cu diverse mijloace de transport. Poate cel mai important lucru învățat este să îți fie teamă de ceea ce nu vezi.

Să îmi explice și mie cineva unde mm mergea biciclistul, cu asemenea viteză, într-o curbă unde nu vedea nimic? Efectiv la ce te gândești când ești așa, ca vaca pe role? Nu te aștepți că poate e un blocaj în față? Poate o mașină, poate un copil sau un grup de oameni, poate o gaură de canal, orice?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ei “are drepturi”, kum ar fi: trecere _calare_ pe bicla pe trecerea de pieton[t]i – da-i dreq pe soferi, sa fie vizibili noaptea, desi au haine inchise la culoare si zero lumini, best case niste ochi de pisica etc. – you get the point!
    Tu esti prostul care trebuie sa ii fereasca, retardule, ce nu stii?!??
    /irony off

    Acum, serios: multi dintre ei nu au carnet si nici masina si desi se presupune ca ar fi de inteles astia, doar ca nu, nu sunt, dimpotriva, nu au doar drepturi ci si obligatii. Teoretic.
    Totusi conduci un vehicul pe drumurile publice, trebuie sa ai ceva, o dovada ca nu esti retard si poti conduce asa ceva, ca ia absolvit curs de siguranta rutiera, zic si eu… doar ca se pare ca nu…
    Dar cei mai periculosi sunt cei care AU carnet si/sau masina, dar au luat bicla din diverse motive azi – si, subit, uita toate regulile de circulatie, sunt doar… entitled…
    Ca sa fim corecti pana la capat, exista un 5% care sunt asa cum trebuie, dar cam atat.
    Change my mind!

    • #2

      Iti dau replica, dar doar ca sa-ti dau dreptate. 🙂
      As zice ca faceam parte din cei 5% “care sunt asa cum trebuie”, acum incerc pe scuter (ma misc mai rapid decat cu bicicleta si tot las masina acasa in parcare). Soferii, in marea majoritate, respecta biciclistii si scuteristii prin Bucuresti.
      Dar da, 90% + dintre biciclistii din Bucuresti sunt kamikaze, nu pot intelege punctul de vedere al soferilor si se arunca in tot felul de situatii riscante.
      Pe de alta parte, in Bucuresti nu exista drum cu bicicleta de la A la B, oricat de scurta ar fi distanta, fara sa nu dai peste un zmeu (sau printesa) la volan – fie fara sa se asigure in virajul la stanga/dreapta, fara sa semnalizeze, cu zero atentie la parcare, mers pe contransens pe sens unic si multe-multe. Si nu e practic nimic care sa te faca sa respecti niste minime reguli de circulatie, mai ales ca biciclist care nu are niciun carnet de pierdut, indiferent ce ar face.
      Dar vin tare din spate trotinetistii, fata de care biciclistii par niste experti in condus defensiv. :-))

    • #3

      Nu stiu de ce nu trebuie sa inveti si sa dai un fel de examen cat timp folosesti pentru deplasare drumurile publice, pe mai mult de o roata (am vazut curier pe monociclul ce facea ca aia de la circ la semafor, inainte si inapoi :D).

      O minima de documentare dpdv legal ca sa poti merge legal si ca trotinetist si ca biciclist ar fi rezonabil.

      Macar sa stii sa nu te arunci pe trecere calare pe bicicleta sau pe trotineta, sa nu mergi ca disperatul pe trotuar etc.

      @Andrei: Felicitari ca esti din aia 5%, si iti dau dreptate cu trotinetistii, vad zilnic o gramada care merg pur si simplu pe unde vor ei, fara sa se asigure, sa dea prioritate, ca de ridicat mana pentru semnalizare nu mai zic. Becurile sunt niste led-uri mici, noaptea de-abia se vad, semnalizari nu, bec alb in fata nu.

    • #4

      Bine, acum sa fim sinceri ca 50% dintre soferi nici nu stiu ce statut are bicicleta si te trimit pe trotuar :))

    • #5

      Pai sincer nici la soferi n-ar fi rau un update de cunostinte rutiere.

  2. #6

    ala merita eutanasiat efectiv

    e o curba in herastrau, imediat cum treci de funky lounger, cred ca o iau cu 0.5 km/h, e logic sa incetinesti maxim cand intri intr-o curba cu vizibilitate zero

    tu ai boala pe biciclisti, eu pe cei cu trotinete care nu tin cont de nimic, circula pe poduri, pe contrasens, pe trotuare, bine de tot

    si partea cea mai misto, nu exista nici un fel de legislatie pentru trotinetisti

    • #7

      nu am boala pe biciclisti per se, ci pe toti idiotii entitled care au impresia ca li se cuvine totul, pentru ca ei fluidizeaza circulatia, mancand un sanvis cu tofu

    • #8

      Ba este legislatie, nu foarte veche, dar exista cam din toamna. Ca trotinetistii habar nu au de ea, e alta poveste :)) Si nici soferii nu prea. Aseara se certa soferul de autobuz cu trotinetistul care circula regulamentar pe prima banda, ca banda de bicilete nu era, pe trotuar nu are voie. Nenea sofer ca “sa mearga pe trotuar, nu pe strada, ca el trebe sa intre pe a doua banda sa il ocoleasca”.

    • #9

      Ideea asta ca o bicicleta in trafic înseamnă o masina in minus e sursa problemelor. Nu, o bicicleta in trafic inseamna doar o bicicleta in plus, masina nu e garantata sa fie in minus si oricum nu conteaza.

    • logica lu radu este superba.
      Daca nu sunt pe bicicleta nu existam.

    • #11

      animaloo daca biciclistul nu e pe bicicleta el poate fi:
      – in autobuz
      – pieton
      – acasa in plm nu sa umble creanga sa incurce lumea care are treaba 🙂
      – in masina ca pasager
      – in masina ca sofer, masina care atunci cand e pe bicla o ia femeia

      Vezi tu un om pe bicicleta nu inseamna obligatoriu o masina in minus. E deci ceva in neregula in logica mea?

      >>Daca nu sunt pe bicicleta nu existam
      Asta chiar e exemplu de logica deficitara.

    • #12

      Intr-o lume normala in care toată lumea ar respecta principiul “îl protejezi pe cel vulnerabil in trafic” , o bicicleta pe strada ar însemna și temperarea traficului. Același principiu ar trebui să îl viseze și bicicliștii: așa cum o mașină te poate face muci, așa și tu un plăvan de 80kg plus 15kg bicicleta și viteza de rigoare poți face muci un bătrân, un copil sau chiar un adult in putere.

    • #13

      Superba logica lui radu: oamenii care au treaba merg cu masina, dom’le, nu se plimba de-amboulea cu bicicleta!

    • #14

      Cum nu avea casca, era cel mai potrivit sa întâlnească un zid. Din păcate a fost un copil (cred ca fetiță, nu se vede f clar)

      PS aș fi zis ca făcea dauna totala în zid, dar capul era deja cam gol

  3. #15

    Stau la sat, la 10 km de resedinta de judet. Seara sunt SINGURUL care are lumini pe bicicleta. Ocazional, parintii mai cumpara la copii luminite din lidl doar ca joaca, nu ca o chestie utila pentru siguranta traficului. Noroc ca avem lumini stradale cat de cat ok… De casca nu mai zic, se uita toti la mine gandesti ca fac turul Frantei.

    Ah da, si minunatul nostru primar ne tot minte ca face pista de biciclete intre localitatile comunei, dar deocamdata e tot zvon. Nu de alta, dar au murit atat de multi pe sosele ca te ia durerea de cap.

    • #16

      Se pare ca nu destul de multi incat sa fie relevant pentru locuitorii din comuna. Daca ar relevant ar face ceva, nu?

      Se poate face asa: 1.ales-votat pe cineva care prioretizeaza asta. In dauna a altceva. De exemplu asfaltarea strazilor sau renovarea primariei, ceva..
      2. votat – manifestat pentru un credit luat de comuna ca sa poata include cheltuiala suplimentara in buget.. si
      3. votat, militat pentru o taxa suplimentara din care sa se plateasca creditul comunei pentru pista respectiva.
      (cam asta e in Germania – este pe site-ul primariei cat plateste fiecare locuitor la creditul luat de primarie pentru infrastructura, si bineninteles celelalte cheltuieli)

      Oricum in final se reduce la asta: cat e dispus un locuitor sa plateasca ca un alt om sa nu moara?

  4. #17

    Ala e retardatul care cand e la volan depaseste in curba.

    • #18

      când un om e idiot, nu contează cu ce mijloc de transport se deplasează, tot ca un idiot o să se deplaseze!

  5. #19

    Așa circulă livratorii de Glovo / Food Panda, foști ciobani / văcari / etc

  6. #20

    Dupa 1000+ km de bicicleta in Berlin am ajuns la concluzia ca sunt singurul care are toate astea simultan:
    casca + vesta galbena reflectorizanta + oglinda retrovizoare + lumina alba + lumina rosie, in timp ce nu merg cu castile in urechi ca 50% dintre ceilalti biciclisti. Si suport de telefon pentru google maps care imi arata pe unde sunt pistele dedicate de bicicleta, ca sa nu o iau aiurea pe unde nu imi e locul. Ce sa vezi, nu am avut niciun fel de accident pana acum.

    Biciclistii si trotinetistii ar trebui sa aiba permis in orase, dupa ce dau un minim examen de legislatie rutiera. Multi dintre ei nici semafoarele nu sunt in stare sa le vada, desi aici cel putin sunt mai mult decat vizibile si desigur functionale.

    • #21

      #amin

    • “casca + vesta galbena reflectorizanta + oglinda retrovizoare + lumina alba + lumina rosie”
      da. Nici io nu merg cu abonament si bilet

    • #23

      Asta cu trecutul pe roșu, mersul pe contrasens la greu și în general ieșitul de pe străzi cu cedează ca în brânză, pentru că mare parte nu dețin permis, nu au condus și nu știu să se uite după semne (că semnificația probabil o știu toți, că nu e mare lucru, dar una e să fi făcut niște ore de condus în care să înveți că nu te bagi în nicio intersecție fără să știi unde stă prioritatea, la tine sau la ceilalți) sunt surse de morți și răniți și la propriu și la figurat zi de zi.

      Am văzut acum 2 zile un scuterist intrând efectiv în mulțimea de oameni care treceau strada pe zebră. A intrat în ei, în mijlocul mulțimii. Nu știu cum s-au ferit, că nu a căzut nimeni pe jos, doar l-au înjurat toți și el și-a văzut de drum. În mijlocul zilei, omul și-a făcut loc printre mașinile oprite la trecere și s-a băgat în mulțime. Nu și-a dat seama 100%, habar nu are să se uite după treceri și semne.

  7. #24

    Bă, n-ai cum. Chiar nu ai cum. Să-i fut în gât pe toți idioții ăștia care n-au pic de logică și responsabilitate, fie ei bicicliști, trotiniști, pietoni, șoferi. Nu știu cum din grămada aia, unul nu l-a luat pe ăla de guler. fmm.

    • #25

      Poate ca e mai bine sa-l lasi pe prost sa fie prost pana la capat. “Never interrupt an enemy when he’s making a mistake” a wise man once said.

      Asa, prin faptul ca a dat, nu s-a interesat de sanatatea copilului pe care l-a lovit si a mai si fugit de la locul accidentului isi garanteaza singur sanctiunea/pedeapsa maxima pentru faptele comise. Si daca la noi in Romania te poate ustura rau de tot o mizerie similara cu ce a facut cel din clip:

      “O turistă din Republica Moldova a fost obligată de Judecătoria Baia Mare şi Tribunalul Maramureş să îi plătească daune morale de 30.000 de lei unei fetiţe de nouă ani pe care a accidentat-o pe pârtie. Sentinţa nu este definitivă.”

      Estimez ca acolo unde a facut-o el pedepsele sunt mai severe.

      De aici: adevarul.ro/locale/baia-mare/regula-aur-schi-turista-obligata-achite-30000-lei-fetite-lovite-plin-partie-1_620668735163ec4271d938a0/index.html

    • #26

      e din polonia. a luat o amenda de 3000+ de euro

  8. #27

    vai cata bataie ii dadeam, vai vai vai

    • #28

      Pun pariu ca daca isi permite are si masina germana si tot asa merge.

    • Bataie ii putin spus …

    • #30

      Bataia meritata te baga pe tine in belea, eu doar ii calcam din greseala cu forta si avant si de mai multe ori pe spite.

  9. #31

    Cel mai misto este cum pentru el era mai important sa-si adune produsele care i-au cazut din punga decat sa verifice daca nu cumva i-a rupt vreo mana copilului ala pe care l-a lovit ca un tampit.

    • #32

      Daca stia de camera, cred ca ramane acolo si era mai curios de ce a patit copilul. Vad ca se grabea sa dispara, profitand ca mama era speriata, si sigur nu fugea dupa el sa il ia la picioare in fund, ca se uita sa vada daca e ok copilul.

      Mie un biciclist de-asta mi-a sarit din spate pe trotuar si m-a depasit razant, mi-a dat cu ghidonul in mana stanga pe dosul palmei ca am avut vanataie o saptamana. Daca aveam telefon/ceas in ea erau praf. Nici n-am vazut cine a fost, decat ca a disparut rapid in multime. Incredibil cata ignoranta la el pentru pietoni.

    • #33

      exact la asta ma uitam si eu…. ce jeg de om preocupat de punga lui de alimente si prea putin de copilul lovit
      vai de el, lipsa totala de suflet
      sper ca a fost bine copilul dupa toata treaba asta 🙁

  10. #34

    Mi-a crescut tensiunea instant. Moldoveanul din mine ii facea bicicleta colier.

  11. #35

    Stau intr-un loc cat de cat civilizat, unde se face educatie rutiera din scoala. Unde avem piste de biciclete mari si frumoase in cateva parti ale insulei si ghici pe unde merg biciclistii, in special aia cu licra ?

    • Pentru ca uneori pe cursiera mergi cu 40 50 si vrei sa mergi constant. Nu printre mtburi, pietoni, trotinete.
      Culmea. Pe cursiera, mai ales cand te antrenezi si ai nevoie de viteza constanta, e mult mai safe langa masini

  12. #37

    Nu l.a luat nimeni de gat pt.ca nu e Romania in film, pare cehia sau slovakia dupa sigla din film…faza asta la noi in vreun sat sau cartier se lasa cu smurd, politie, pompieri si popa…

  13. #38

    Scuze, e din polonia filmul…

  14. #39

    Same here – doar ca nu 1998, martie 2000.
    Intrebarea ar fi de ce a plecat nebatut, lasa amenda …
    Nici cu ‘soferii’ nu mi-e rusine – loc special in iad pentru:
    – tutele (de ambele sexe) care freaca telefonul in loc sa conduca;
    – hodorogii pe care-i cauta moartea p-acasa si ei plimba cosciugul pe drum.
    De trotinetisti nu zic nimic 🙂
    Una peste alta, condusul de orice chestie cu roti inseamna reflex si anticipatie. Cand nu mai ai una din ele predai permisul si la revedere.

  15. #40

    Poate o sa ziceti ca nu-s parinte bun si un exemplu negativ pentru copil dar, daca eram in locul mamei respective, ma asiguram ca m#!57# ala nu se mai putea ridica de jos. Unde si de ce ma-ta mergi asa cu bicicleta in zona pietonala?!? F#7#-7! m0rt!! m4-7!!!

  16. #41

    Mare idiot biciclistul din clip! Ce plăvan prost și ingrat! Redus mintal de-a dreptul!

  17. #42

    Comentariul îl fac în calitate de biciclist ocazional și pieton. Sper ca acel copil să fie bine. Am avut un astfel de contact săptămîna trecută. Am încă dificultăți, o durere surdă în partea dreaptă a pieptului la mișcări bruște și respirație adîncă. Nu a avut reacție, nu a frînat. M-a aruncat cam 1 metru. Asta în condițiile în care am 1,90 m și 135 de kg. Cam 5 minute nu am putut să mă ridic de jos de durere. Îmi tot repeta că toți merg pe bicicletă pe acolo și că m-a claxonat. Vorbim de un bărbat de 40+ ani care mergea ca eroul din film pe un trotuar dintr-un parc fără să reducă viteza. Nu exista nimic care să-i obtureze cîmpul vizual. Trotuarul are, cu indulgență, 1,30 m lățime. Ce mă sperie cu adevărat este faptul că tipul ar putea să aibă carnet. Idiotul avea și un ghidon cu coarne, montat invers. Mă consider norocos că sunt în viață.
    P.S. Nu-s un nostalgic dar procedau bine milițienii din trecut care-ți luau ventilele de la roți și te invitau cu părinții la secție cînd te prindeau făcînd pe eroul.

  18. #44

    Riscă o amendă de pînă la 30000 PLN, adică aproape 32000 de lei sau 6400 de euro. Vai ce dureros.

  19. #45

    avand in vedere ca avea o paine, banuiesc ca se racea ciorba!