Întoarcere aiurea, fără asigurare și gata crima, practic. În altul, George Man se zbate între viață și moarte, fiind făcut praf în timp ce mergea pe bicicletă.

Nu, nu de piste de biciclete și motociclete avem nevoie. CI de bun simț și respect în trafic, față de ceilalți. De poliție care să își facă treabă și să suspende carnete pe bandă rulantă. De școli de șoferi care să nu mai fie pepinieră de șpagă pentru examinatori.

Cam de deastea…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

105 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Eu abia am făcut școala de șoferi, acum la bătrânețe. Am luat sala iar prin august dau și traseul, dar sincer îmi doresc ca decât să devin un pericol pt ceilalți mai bine să pic dacă n-am nicio treabă cu șofatul.
    Condusul este despre responsabilitate, nu doar despre plăcerea să te plimbi cu o mașină și eventual ”să-i dai blană” unde nu e radar

    • #2

      Soferul a fost un idiot si merita sa mearga la puscarie!Dar, oare, motociclistul cu viteza mergea? Cate nenorociri se puteau evita cu viteza mai mica! Chiar si alea cauzate de idioti in trafic!

  2. #3

    Am fost azi cu bicicleta de la.Pantelimon city oana la.Branesti. dus intors. Deci e jale, depasiri de masini cu 100+ la.ora.la.50cm de tine plus un mos care efectiv cred ca la 5cm a trecut pe langa mine, eu avand lumini de semnalizare si in casca si la bicicleta intermitente. Imi e greu sa cred ca nu m-a vazut. Cred ca o medie ar fi de 10% aia care efe tiv m-au depasit la.o distanta care sa ma faca sa ma.simt relativ safe.
    Plm tara de soferi de kkt. Zei pe 4 roti. Nici un pic de condus defensiv fata de biciclisti. Ma si gandeam.cand m-am.intors ca am.ecat sa iau aer sa ma.plimb si m-am.intors plin de nervi si frustrat ca era sa mi-o fur pt ca am.existat pe soseaua aia in acelasi timp cu maimutele…

    • #4

      bicicletele noastre sunt la subsol. dupa 2 drumuri pantelimon city oras, am renuntat, i choose life

    • #5

      Faza e ca am doua biciclete. Una mai de offroad cu care am mers tot anu trecut cu sarituri de borduri and shit no problem 80% trotuar unde nu asfalt (din motivele de mainsus). Am facut cu ea vreo 5 luni de munca pantelimon cu foarte putine incidente din cauza trotuarului.
      Anul asta am zis sa iau o cursiera cu care nu ai unde merge decat pe sosea.
      Dezastru efectiv. Inca nu-mi vine sa cred cat sunt de retardati oamenii in trafic si asta vine de la unu care are 3 masini momentan.

    • #6

      Ai de ***, eu ma feresc de biciclisti si de pietoni care merg pe sosea ca de dracu’. Cel putin 2 m las spatiu intre cazanu’ meu si ei de cand era sa cada unu’ in fata mea pe vitan, acum cativa ani. A cazut pe linia de tramvai, probabil era matol saracu’. S-a ridicat singur, nu s-a intamplat nimic…

    • #7

      @Șefu’. Mmmmm, unde mai exact la subsol?

  3. #8

    Principala problema cu condusul asta este ca scoala de soferi dureaza f.putin.
    As tine cel putin 2 ani pana sa fii lasat sa iesi singur in trafic. Condus ziua, noaptea, examene, parcari, situatii complicate, toate cele. Ah si poligon frate. Ma sperie numarul de soferi incepatori care nu stiu sa-si aprecieze distanta si limita masinii. Femei care nu inteleg de ce trebuie sa ia stanga sau dreapta de volan cand dau cu spatele.

    • Pun pariu că șoferul din video are permis de conducere de ani buni.

    • #10

      4 ani frate, si sa dea si bacalaureat dupa.

    • #11

      Da, vreo 6-8 ani scoala de soferi. Si dupa aia liceul de soferi. Inca 4. Si dupa aia examene noaptea frate. Sa te scoata din pat si pac examen. 3-4 examene pe saptamana. Si dupa aia poligon frate. Trageri. Masini. Motoare. Inca 2-3 ani. Cel putin.

    • #12

      Eu aș face 6 ani, ca la medicină.

    • #13

      2 ani… putin. Zilnic, 8 ore, de luni până vineri si in weekend part time. Vreo 7 ani, ca aia de acasa.

  4. #14

    Intr-o tara in care nu ne respectam unii pe ceilalti in mod obisnuit nu are cum sa existe respect in trafic. Am luat A-ul de dragul prietenilor si al senzatiei de pe motor. Insa la cati cretini sunt la volan, prefer in continuare ”conserva”. Nici motociclistii sau biciclistii nu sunt inocenti. Insa cred ca pedeapsa cu moartea e un pic prea aspra pentru fapta de a tura motorul ”cand se odihnesc oamenii”. Din nefericire, sunt multi tampiti care cu intentie provoaca motociclistii, uneori chiar ”glumind” cu masina spre ei etc. Eu pe aia i-as impusca in cap si i-as lasa pe marginea drumului. Tare rau imi pare cand vad sau aud de accidente 🙁

  5. Urmaresc de mult timp subiectul trafic/biciclete in Bucuresti si chiar mi-am dorit o buna perioada sa merg pe bicicleta atunci cand o sa ma mut in ”capitala”. Mi-am schimbat dorinta intre timp. O sa-mi cumpar un chevrolet ’88 suburban si caut sa-i pun un bullbar ca de camion american, daca tot dau de soferi tampiti macar sa planga ma-sa, nu mama.

    • #16

      daca iti pui bullbar cel mai probabil va plange doar asiguratorul tau.

    • #17

      Vezi ca la “capitala” avem metrou. Și RATB. Folosește-te cu încredere.
      Sau rămâi la tine acolo ca deja suntem sufocați de provinciali cu impresii.

    • #18

      Cu bullbar e asa: asiguratorul tau nu plange ca nu iesi niciodata vinovat (ajuta si camera); asiguratorul RCA al celuilalt nu plange ca e ieftina vopseaua de bullbar si alte daune nu ai de obicei; asiguratorul casco al celuilalt are cel mai mult de acoperit si plange putin dar casco inca merge bine.

  6. #19

    Am B-ul de 11 ani si A-ul de 2 ani, ocazional mai merg si cu bicla. Fara incidente, slava cerului!

    am renuntat insa sa mai merg cu motocicleta in Ro pentru ca mi se pare prea riscant. Mentionez ca n-am depasit niciodata 80 kmph nici macar pe DN1 si singurele momente cand i-am dat mai mult a fost pe drum cu sens unic si gol.
    In cei doi ani de motociclism cazuri fix ca cel din clipul nefericit mi s-au intamplat de cel putin 6 ori, uneori absolut incredibile adica intors cu duba peste linie continua dubla pe DN1 insa de la 7-80 kmph am putut frana nu fara emotii incat sa evit.
    Apoi, ce mi s-a parut absolut incredibil e ca soferii nu realizeaza deloc ca un motociclist e mai expus riscurilor decat in masina, adica mi s-a intamplat sa treaca cu masinile pe langa mine la 5 cm (in depasire) pentru ca le era lene sa treaca pe contrasens sau pe cealalta banda (pana am invatat sa merg mereu langa axul drumului ca sa-i determin pe soferi sa depaseasca regulamentar pe contrasens ca si cum as fi masina.
    In Romania traficul s-a aliniat societatii alienate. Adica nu mai vorbim de reguli, e legea junglei, care pe care, fara respect, fara constiinta, fara nimic. Mai lipsesc armele albe din masina si aia e. Venezuela scrie pe noi si nu mai avem scapare!

  7. #21

    O proasta. Proasta probabil o sa faca puscarie, iar despre motociclist nu mai e nimic de zis, odihneasca-se in pace. Vedeti cat de violent franeaza si totusi CE VITEZA ARE LA IMPACT? Aveti impresia ca mergea regulamentar? Avea cel putin 150+. Eu asta cu respectul in trafic o inteleg pana in momentul in care motociclistul incepe sa faca slalom printre masini si sa goneasca ca pe circuit. Avem legi mult prea permisive, permisul se acorda prea usor, iar amenzile sunt o gluma.

    • #22

      iar apar raderele de internet :))
      de ce nu lasi politia sa-si faca treaba? pentru ca daca avea 100 kmph totusi era perfect legal, nu? eu unul nu-mi dau seama daca avea 150 sau 100, din ce am inteles a lasat o urma de cel putin 10-15 m si avea si ABS pe motor ceea ce explica franarea liniara si nederapata insa chiar si la 50 daca iti intoarce una asa de scurt in fata te faci pateu, de altfel s-a dovedit ca de la 30 kmph in sus, la un impact direct poti avea ruperi de organe interne. Cheia e responsabilitatea in trafic, uitati-va la clip, batranica pizdii a incetinit pe prima banda, probabil s-a asigurat ca nu mai vine nicio masina din spate pe B2, nu s-a uitat pe contrasens ci a intors direct taind doua benzi. las-o in puii mei….

    • #23

      Trebuia sa apara un radar uman….. zi-mi te rog cati ani de A ai si pe cate tipuri de motoare ai mers. Si la cate din ele ai blocat franele la sa zicem 70 km/h. Nu zic ca noi astia de ne dam pe 2 roti suntem urmasii directi ai sf treimi, dar la fiecare accident apare cate un parerist care o arunca pe asta cu viteza…

    • #24

      Chief, si daca avea 150 kmh tot trebuia sa il vada. Singura aparare re viteza e daca venea atat de tarw incat nu l-ai fi putut vedea, ceea ce, din experienta mea, nu e cazul nici la 300 kmh. Cu alte cuvinte, daca nu-l vezi la 150kmh nu-l vezi nici la 100kmh, fiindca nu te uiti.

    • #25

      corect…nu stim inca viteza motociclistului, dar probabil o sa se stabileasca. Totusi, inainte ca un sofer de masina sa aiba grija motociclistilor…parca ei ar trebui sa fie mai constienti ca nu pot face slalom in trafic de parca ar fi din fier. Foarte rar mi-a fost dat sa vad motociclist pe sosea care sa mearga civilizat/legal. Da…stiu ca toti cei care comentati pe internet sunteti d’aia mereu atenti si precauti.

    • #26

      Nu-s motociclist, doar am niste studii in domeniu. Trebuie luati in considerare mai multi factori, de exemplu, faptul ca motociclistul iesea dintr-o curba usoara la stanga, soarele ii batea in fata soferitei, varsta soferitei, amprenta vizuala pe care o are un motociclist, care e mult mai mica fata de a unui automobil. Nu am spus ca motociclistul e vinovat, dar din clip pare ca are viteza destul de mare, si am inteles ca acolo limita e de 70 km/h. Indiferent ca sunteti biciclisti/motociclisti/soferi de automobile/autobuze etc. sunteti singurii responsabili de siguranta voastra, mereu trebuie sa mergi pe ideea ca ceilalti participanti la trafic sunt idioti si oricand iti pot pune viata in pericol. Cineva imi povestea cum urla un sofer ca el a ajuns in sant pentru ca a trebuit sa evite in ultimul moment un alt sofer care efectua o depasire. Si au avut o discutie:
      -Ati avut timp sa il vedeti si sa trageti dreapta mai din timp?
      -Da, dar eu eram pe banda mea si am dreptatate, el trebuia sa se fereasca.
      -Daca vedeti ca din fata vine un TIR procedati la fel? Nu va feriti pentru ca e dreptul dumneavostra? Dreptul dumneavoastra e mai presus de viata dumneavoastra?
      Daca dai de prosti ferese-te, nu iti pune mintea cu el.

    • #27

      John, scuza-ma dar spune-mi, te rog, cand ai auzit de ultimul accident cauzat strict din vina motociclistului in Romania? faptul ca unii (a nu generaliza cu toti motociclistii) fac slalom nu inseamna ca asta e cauza acestor accidente.
      sa ne fie foarte clar, in cazul asta particular, motociclistul putea sa vina cu 330 kmph, in legislatie scrie ca pentru viraj la stanga dai prioritate celor care vin din fata ca daca mergem pe principiul “da, coaie, ti-am taiat fata dar si tu veneai prea repede” ajungem la dracu toti.
      e adevarat, sunt metode de a-ti diminua riscul pe motor; cea mai importanta: nu mergi ca nebunul in trafic, daca vrei nebuneala te duci pe circuit insa uite, in franta desi numarul accidentelor de motocicleta e tot mare, totusi procentual la numarul total de motociclisti (jumatate de milion doar in paris) procentul e mult mai mic. pentru ca aici f rar gasesti tampiti sa faca stanga, fara sa se asigure.

    • #28

      Se poate calcula destul de usor din filmare.
      Ultimii aprox 15m i-a parcurs in 0,85 s. Deci avea in jur de 65 km/h la impact.

    • #29

      @John: deacord cu tine. Insa pana la stabilirea vitezei motorului (care se poate stabili foarte usor daca ai cateva repere vizuale dar de la alta camera, nu de la asta care surprinde doar accidentul), NU vad farurile motocicletei aprinse (faza de intalnire, sau de ce nu chiar faza lunga daca tot vroia sa fii observat). Profilul ingust al motociclistului (cred ca nu are nici macar 25% din latimea unei masini) il face deosebit de greu de observat de la distanta, cand practic il privesti “din fata”, venind catre tine. Daca merge si cu viteza, daca are si FARURILE STINSE, basca un motor mai inchis la culaore si costum negru, este foarte greu sa-l observi in alea max 1-2 secunde cat te uiti catre sensul lui de mers. Io i-as obliga sa poarte ziua (ca si biciclistii noaptea) o vesta deaia verde sau portocalie reflectorizanta, peste costumul lor de motociclist. A, si suspendat permisul cel putin 1 luna daca nu foloseste faza de intalnire, in oras sau in afara.

    • #30

      @Eu: Asa e, cel putin 150+ si pe langa asta scotea si fum. Mama lui de slalomist. Pai ai vazut cum s-a pus aia fanion? Si el nimic, neghiob. Scoate fum. Cel putin.

    • #31

      In primul rand, la vehiculele pe 2 roti, ai 2 frane independente si tre’ sa le dozezi bine ca sa nu te imprastii pe jos chiar si fara sa lovesti o masina. Nu e ca pe 4 roti unde te proptesti in frane si te rogi sa te opresti inainte de impact, si chiar daca nu te opresti, impactul e mai putin sever, deci tot in avantaj esti.
      In al doilea rand, opinii de genul ” si daca avea 150 kmh tot trebuia sa il vada”, ” motociclistul putea sa vina cu 330 kmph, […] dai prioritate celor care vin din fata” nu tin cont de un aspect foarte important: aprecierea timpului pana la impact. Tineti minte (motoristii ma refer) exemplul ala cu Gigel, tata de familie cu 20 de ani de permis care face dreapta de pe un drum secundar, se uita in stanga si vede un punct luminos in departare si zice ca are timp sa se bage? Si de fapt punctul ala e o motocicleta care merge cu 200kmph?
      Exista un motiv pentru limitarile de viteza, in special in oras. Daca ai merge cu cat poate motorul/masina atunci toti cei care trebuie sa iti dea prioritate ar ramane etern blocati pe drumul secundar. In plus, daca drumul e si virajat ala de pe drumul secundar nici nu te vede inainte sa il trosnesti.
      In al treilea rand, exista motociclete la care aprinzi faza scurta din buton, ca la masina? Intreb, ca nu-s specialist. Eu aveam impresia ca faza scurta se aprinde automat cand pui contactul.

  8. #32

    Nu prea au primarii sange in instalatie sa schimbe putin mentalitatea romanului cum ca orasele sunt ale soferilor si nu al oamenilor. Daca s-ar schimba putin infrastructura si legislatia prioritizand pietonul si biciclistul in detrimentul soferului mai ca am calca pe drumul cel bun.
    Orasele sunt sufocate de masini iar strazile circuite de curse.

    • #33

      Cum sa mai schimbi infrastructura fara sa darami?

    • #34

      Pai de exemplu as investii in inele ocolitoare care sa deserveasca orice punct de intrare in orase si apoi as interzice circulatia masinilor pe o raza considerabila fata de centru. Cei care muncesc sau au treaba in oras le pun la dispozitie un transport public de calitate si o infrastructura ok pentru biciclete si alte dispozitive de deplasare. Cei care muncesc in afara orasului pot folosi de asemenea transportul public sau deplasarea cu masina personala folosind inelele mai sus mentionate. In felul acesta as elibera orasul de masinile care il sufoca.
      Sibiul este un oras mic fata de Bucuresti dar sufocat de masini de cativa ani incoace.
      Se pot transforma orasele Romaniei precum cele din Vest, Olanda, Suedia, etc.
      Dar este nevoie de administratii cu viziune si coaie in fata romanilor nascuti cu fundul in masina care sigur vor protesta vehement ca li se interzice dreptul sa se plimbe cu masina pana in buza Lipscaniului la o cafea.
      In Stockolm esti filmat de camere la fiecare intrare cu masina in oras, iar in zona centrala este cel mai scump. Ti se trimite factura acasa. Asa ca tot mai multi folosesc transportul in comun si bicicleta pentru deplasare in oras masina devenind un vehicul de mers la cumparaturi si plimbari de weekend.

  9. #35

    Ia mai lasati-ne , voi toti motociclistii, si duceti-va tare tare tare de tot. Ne-am saturat de voi. Nu mai poti circula linsitit din cauza voastra!

    • #36

      Iti doresc fiu pasionat de motocicleta. Atat.

    • #37

      Si eu iti si imi doresc sa nu mai existe motociclisti. Ca sa putem circula linistiti.Ce zici de asta?

      In rest,cum spune si Francisc mai jos, majoritatea celor de pe motoare se cred niste zmei care nu trebuie sa respecte nimic,doar sa fie respectati.Care pot tura la maxim motoarele si/sau avea toba modificata ca sa faca zgomotul ala infernal, pe principiul ca “numai asa ne aud ceilalti soferi”. Oare va mai creste …respectul de sine cand auziti zgomotul ala?

    • #38

      Ia si du-te matalutza in pustie cu conserva ta nespalata! Si noi, pietonii, ne-am saturat de jegurile voastre! Nu mai poti sa te plimbi linistit din cauza voastra. Per pedes power!!! Moarte conservarilor!!!

    • #39

      @7

      Motociclistii si motorezii circula cu masinariile lor mortale, pe doua roti, stiind ca sunt mult mai expusi decat o persoana care se afla la volan. Esti de acord cu asta?

      *Valabil si pentru biciclisti.

    • #40

      Sau fiica pasionata de motociclisti…

    • #41

      @Antimotor: esti de acord ca drumurile sunt publice si ca nu ai venit cu ele de acasa? Cum ar fi daca biciclistii ar ura soferilor sa se duca tare de tot ca s-au saturat de ei?
      Si daca ai interzice motocicletele tot nu ai putea conduce linistit din cauza soferilor profesionisti, la volanul unor dube sau chiar tiruri, cu nervii praf si cu un sindicat in spate care ii apara de politisti. Sau din cauza pietonilor care traverseaza pe unde ii taie capul.

      @Maraka: pe principiul asta, tot ce e mai mic de un SUV de 2 tone e masinarie mortala pentru ca sunt mult mai expusi in cazul unui impact cu un vehicul mai mare. Daca nu ma crezi intreaba-l pe Huidu. Si nici cu SUV-ul nu sunt prea sigur in caz de impact cu un tir.

    • #42

      @alex – macar tirurile nu fac asa zgomot.Mai bine tiruri decat motociclisti.

    • #43

      Tie nu ti-a trecut niciodata tirul pe sub fereastra, asa-i? Iti spun eu, ti se cutremura toata vesela + vaza cu flori de pe televizor.
      Plus ca unii s-au mai trezit si cu tirul in casa ca a adormit tiristul la volan. Macar ala cu motocicleta se opreste in zid.
      Si nu ma fa sa incep cu zgomotul facut de scuteristii cu motor in 2 timpi.

  10. Nu stiu de unde atata ridicat in slavi ai motociclistilor pe soferii nostri.
    Ala cu masina a iesit incet nu a forjat-o. a crezut ca are timp. Dar se vede idiotul ala cu motocicleta ce viteza avea. Deoarece se misca rapid si cu tot fumul ala de la frane.
    Nu-l vede nimeni niciodata pe motociclist ca are 80-90 la ora in localitate, dar intotdeauna e soferul de vina ca nu s-a asigurat.
    hai ma…

    cand o deveni si romania o a adoua indonezie in materie de motociclete si biciclete, sa-i vedem atunci pe toti vitezomanii astia pe 2 roti. pana acum nu am vazut decat 3-4 motociclisti care mergeau cum trebuie, fara sa ambaleze motoarele si fara sa depaseasca 60 maxim in localitate. in rest, numai speedy gonzales.

    • #45

      Probabil motociclistul a mizat că pe traseu nu sunt gropi, nu sar animale in fața lui, ceilalți participanți la trafic respectă regulile de circulație și nu fac manevre bruște… Chestii utopice…

    • #46

      Prietene, idiot esti tu. Ca sa nu iti zic mai mult de atat. Aveti radare in cur si simtiti viteza. Nu sunteti in stare sa stati pe o bicicleta dar evaluati perfect vitezele motociclistilor si va vomati frustrarile pe numele unui om omorat de o vita care a intors peste 3 benzi. Mi-e scarba de voi.
      @Cetin, ai scuzele mele pentru limbajul de mai sus, accept si ban si orice consideri tu, numai ca nu mai suport ca de fiecare data cand cate un criminal mai omoara un motociclist sa apara frustrati din astia.

    • #47

      Care-i treaba cu Indonezia si motoarele, ca nu m-am prins.

    • #48

      Mori mă.

    • #49

      @Francisc – asa e, boss, abia 3-4 motociclisti care nu depasesc maxim 60 in localitate. Soferi de masina, pe de alta parte, am vazut vreo 2 care nu depasesc 60 in localitate, si unul din aia doi era beat. Despre ce mama naibii vorbim? De cand e 60 etalon in accidentele dintre autovehicule? N-a lovit vreun pieton, sa discutam despre viteza lui!

    • #50

      @Francisc – Amice, ai luat-o rau pe aratura! Iti spune unul care a facut peste 20.000 km pe motor in ultimele 3 sezoane si un accident cu o masina frontal la o viteza de aproximativ 30 km/h. Imi place cum se baga o intreaga categorie de oameni la rangul de idioti pentru ca… imi scapa motivul! Ca sa explic relativ pe scurt cu accidentul: iesit de acasa cu motorul, 30 la ora, la prima intersectie aveam prioritate, cei din stanga aveau STOP, cei din dreapta aveau CEDEAZA. Din dreapta iese un nenea cu un Logan MCV de la E-on gaz care “taie” intersectia spre stanga infingandu-se direct in mine… de fapt eu in el. Norocul meu ca am apucat sa franez incat am oprit de tot in momentul impactului. Nu am fost ranit deloc, in afara unor dureri de umeri minore datorita socului de la impact. Nu mai dau detalii de pagube, doar reactia gibonului de la volanul conservei:
      – Ce mergi ca nebunu’? Vrei sa ne omori?
      Eu avand 30 km/h, el taind intersectia cu cedeaza. Dar cui sa ii explic? Lui Francisc/Tim/Sialtiicaei!

    • #51

      @Corcoran: in Indonezia e cald, soare si chiar daca te mai ploua ocazional nu suferi cu adevarat din cauza asta.

  11. #52

    Legat strict de accident soferul este un mare idiot. Am intors si eu pe linie continua si dubla continua dar rar. Dar inainte de a face manevra m-am asigurat si reasigurat ca nu fac si o crima ci doar o ilegalitate.
    In afara localitatilor atat soferii cat si motociclistii calca peste limita, macar recunoasteti ca nu mergeti doar cu 100 si 130 pe autostrazi. Nu conteaza ce viteza avea motociclistul pentru ca in afara localitatii poate fi observat din timp daca esti responsabil la volan.
    In oras motociclistii si soferii ar trebui sa circule cu o viteza redusa in ideea de a putea fi observati de ceilalti din timp. In orase ai intersesctii, obstacole care pot obstructiona vizibilitatea chiar si pentru o secunda care poate insemna diferenta dintre viata si moarte.

  12. #53

    Motocicliștii is aia de isi tureaza noaptea drujbele? Asa le trebuie. Va fi un pic mai liniște. Cu fiecare idiot mort. Mortua est

    • #54

      LuciANUS, o sa ne gaurim tobele si mai tare, ca atunci cand trecem pe langa voi sa ne simtit vibratia tobei. in ANUS.

  13. #55

    Inainte de a fi injurat vreau sa mentionez ca sunt atent si protejez colegii de trafic pe 2 roti. Insa parerea mea este ca biciclistii nu au ce cauta legal pe drumuri publice pe care se merge cu 80-90km/h. Tocmai datorita faptului ca sunt foarte vulnerabili oricarui tip de incident. In oras ai mai multe benzi, nu se alearga cu viteze mari decat cu mici exceptii. Dar pe un drum d-ala judetean cu o banda de kkt pe sens e cam.moarte curata pt biciclisti.

    • pai ce pula ta. sa fie numa masini, ca masinile e bune.

    • #57

      @animaloo: in tarile civilizate, in afara oraselor, bicilistii circula pe benzi speciale care sunt construite dupa santul de la marginea drumului. La un loc cu aia care isi plimba cainii, fac jogging sau, ocazional, merg pe cal la pas.
      Si da, stiu ca bicicleta e vehicul, dar e unul mai impotent, asa. Stiu fiindca si eu merg cu bicicleta de obicei.

    • Alex, impotenta tine de tine..

  14. #59

    Mie mi se pare ca duduia intoarece masina chiar foarte incet.Imi este imposibil sa cred ca daca mergi cu viteza cat de cat regulamentara cu motorul sa nu o vezi.
    Una peste alta atat motociclistii, biciclistii cat si soferii sunt la fel de nesimtiti.

    • #60

      Asta cu intorsul incet este cu dus intors. Iti poti imagina ca franeaza si te lasa sa treci, asa cum ar fi normal.

  15. #61

    Motociclisti sunt si cei care fac liniute intre Diham si Potcoava, noaptea???Si cei cu tobe sport care se aud de la 3 km???Sau doar cei care cad victima vitezei, sau cei care umbla cu cate o blonda pe locul din spate de i se vede cerul gurii prin bikini??
    Circul mult prin tara, si de fiecare data cand ii feresc sau le fac loc sa treaca, UNUL n-a multumit ma nene…nu-i bai, nu-i suparare, le voi face mereu loc, dar parca prea inconstienti sunt unii…

    • #62

      Motociclisti sunt si aia si mai sunt si altii. Motocicletele sunt de mai multe tipuri. Alea de care zici tu sunt cele de viteza si acolo iti dau dreptate. Dar mai sunt si cele mici de oras, si choppere, si alea de touring si alea de off-road. Si alea nu te deranjeaza neaparat.
      Si mai sunt si scuterele. Si alea fac zgomot. Unele. Si mai sunt conduse si fara permis.

  16. #63

    Francisc…ai dreptate..eu zic sa n o mai dam atat dupa cires..da,motociclistii,cu mici exceptii,merg cu viteza f mare si n oras si in afara lui..si as intreba aici de ce e oare nevoie sa ambalati ca nebunii motoarele intre blocuri?noaptea…la 12??…si in ca sa mi iau i juraturi in mare forta o sa amintesc de faptul ca foarte multi biciclisti nu respecta absolut nici o regula de circulatie..nici macar statul la semafor…cred ca politia ar trebui sa fie mai ferma cu toata lumea..visez..desigur..:))..

    • #64

      @Alex: Ca sa crezi trebuie sa vezi.

      Conduc de ceva vreme prin Belgia (nu ca ar fi cea mai civilizata tara din zona), si aici am vazut exact ce zici tu (idea ca o frecau pe strada, nu faceau baloane 😉 ). Pietoni care stau de vorba in mijlocul strazii cate 5-10-15 minute, masini care asteptau cuminti in coloana fara macar un claxon. Trebuie sa ai grija cum mergi pe trotuar, ca daca te apropii mai mult de bordure, deja se opreste coloana – ca poate vrei sa traversezi…
      Bine, am auzit si povesti in care iti iei bataie in aceeasi situatie, dar niciodata de la un belgian. Sunt destule natii de imigranti ca sa gasesti si mai putin rabdatori…

  17. #65

    Nici cu biciclistii nu mi.e rusine. Paguba de 600 lei+ 3 ore pierdute la politie+ firele albe de par ce mi.au aparut cand facut contact bucicleta cu aripa mea si capatana biciclistului cu capota.
    Asa ca pe ala care mai zice de biciclisti ca sunt usi de biserica, o sa.l bat cu levieru peste mana cu care scrie

    • #66

      Atunci omoara-i ma, da-i dracu !

    • #67

      In tarile civilizate in orice accident in care e implicat un biciclist si un autoturism(sau camion/motocicleta/ vehicul cu motor), conducatorul de vehicul cu motor e de vina. Pentru ca in orice oras civilizat, prioritate absoluta ar trebui sa aiba pietonii, biciclistii. In afara orasului biciclistii au piste speciale, dar si atunci cand merg pe strada, tot au prioritate in fata masinilor. Ca primesc amenda de la politie e una, dar asta nu inseamna ca trebuie striviti.

      Apropo, citind o versiune actualizata a Codului Rutier, am retinut o formulare legata de viteza in dreptul trecerilor de pietoni: “Conducatorul auto trebuie sa reduca viteza pana la evitarea oricarui pericol”. Deci nu mai e 30km/h, sau 40km/h,etc. Daca iti sare unul pe trecere nu poti sa il omori si sa spui ca aveai viteza legala. Reduci viteza si daca trebuie opresti, ca sa eviti orice pericol. Mi se pare destul de clar.
      Insa nu cred ca ne revenim prea repede din agresivitatea asta nejustificata…

    • #68

      ne dai si noua link unde ai citit asta?

    • #69

      @Arhi:

      Sa fiu sincer, o citisem intr-o carte (de hartie) si nu gasesc pe net sa dau link.
      Insa am gasit asta cautand:
      adevarul.ro/news/societate/guvernul-propune-eliminarea-abuzivei-prevederi-reducerea-vitezei-evitarea-oricarui-pericol-1_50abbcbf7c42d5a6637f797e/index.html

      Acum imi dau seama ca s-a mai schimbat de cateva ori de cand am citit eu cartea aia… (articolul e din 2002 !?)
      Oricum eu reduc viteza la trecere sau un spatele unui biciclist pana ma asigur ca nu omor pe nimeni.

      Aveam coleg (foarte norocos – inca mai traieste) in liceu care se arunca pe orice trecere fara sa se uite macar daca vine cineva, zicand “e dreptul meu, sa opreasca!”.
      Eu de cand am carnet am devenit un pieton mai disciplinat.

    • #70

      trebuie să reduci la 30 kmph

    • #71

      @Sebi: nu cred ca exista in vreo tara – cu atat mai mult una civilizata – notiunea de “prioritate absoluta”. Nu poti – pieton fiind – sa te plimbi pe mijlocul bulevardului facand baloane de sapun. Exista zone special destinate masinilor/motocicletelor , zone ptr. biciclete si zone ptr pietoni. Ba in unele tari civilizate, in orasele mari pietonii si biciclistii trec strada pe pasarela sau prin pasaj subteran, deci nici nu ating carosabilul.

  18. #72

    Pe langa accidentul din cazua motoristului, vad patru nuante:

    1) Toti care vad cadavrul se opresc si blocheaza traficul.

    2) Ala de la minutul 1:20 si cel de la 1:22, cand se misca acolo greoi, din umeri, dand impresia ca sunt barosanii zonei la felul cum se misca de increzut si plin ce sunt, de zici ca au muschi (in slanina, de altfel) umflati pe ei.

    3) Cainii vagabonzi sau a benzinariei… se vede, da? Cainii aia nu sunt in lesa, deci vagabonzi sau stapanii lor niste idioti acolo la benzinarie.

    4) Si aici invit pe toata lumea; daca va uitati cu MARE atentie, cu exceptia camerei de luat vederi si a masinii care a oprit la 0:40 (de alea care au trecut nu zic fiindca n-au oprit), NIMENI altcineva de acolo e un martor legitim sa dea declaratii despre accident. Toti vor sa bage capul in poza sau sa vada cadavrul in timp ce blocheaza traficul si le ingreuneaza politistilor treaba degeaba, totul din cauza facatorilor astora ”martori” (repet, cu exceptia soferului din masina care a oprit prima).

    Initial, crezusem ca si soferul din masina aia care a oprit nu e martor dar am cautat pe google maps si cred ca sunt mai multe sanse ca a vazut accidentul chiar din spatele motoretistului care n-a avut spirit de autoconservare.

    www.google.ro/maps/place/Socar/@45.1710524,26.808725,1194a,35y,5.69t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0xa52b348245e962e7!8m2!3d45.1711707!4d26.8121472

  19. #73

    pe centura buzăului limita este de 70km/h, iar motociclistul avea și semne de reducere a vitezei, pt că după 100m intra într-un sens giratoriu. oricît de toantă e șoferița, nici motociclistul nu a fost ușă de biserică

  20. #74

    Cat timp politia are singura preocupare sa gaseasca urmatoarea tufa pentru radarul care e instant semnalizat pe harti si deci are zero efect in afara de 500m asta e rezultatul pe sosea. Mii de nebuni care circula dupa legile proprii. Ca nu patesc nimic. Omori 3 oameni, razi in barba si nu ai nimic. Iese la polish.

    • #75

      Asta se intampla cand nu ai autostrazi.

    • #76

      “Omori 3 oameni, razi in barba si nu ai nimic.”

      Nu e chiar asa. Dupa ce i-a omorat pe cei trei a i-a scazut foarte mult audienta, si la radio si la tv.

    • #77

      si a suferit ca un caine, sa nu uitam.

  21. #78

    În cazul tipului pe bicicleta (iar aici îmi cer scuze dacă am înțeles greșit, pentru că aia nu sunt clari) se pare că trecut pe trecerea de pietoni fiind încă pe bicicleta, caz în care și-o asumă.

    • #79

      parca zicea ca a trecut pe bicicleta pe pista paralela cu trecerea.parca

  22. Doar citesti comentariile si iti dai seama cat respect pentru motociclisti exista in tara dar nimic nu poate trece peste pasiunea asta. 🙂
    /Da, sunt sofer (amator si profesionist), apoi am devenit motociclist.

    • #81

      Bo$$, un curs de 1000 EUR și o mașină preparată de VTM (dar pe care n-ai prea folosit-o) nu te fac șofer profesionist.

    • #82

      daca nici Ciuby nu e specialist si nu stie…

  23. O solutie ar fi ca firmele mari din Romania trimiterea angajatilor la cursuri de conducere defensiva si o cultura puternica legata de siguranta angajatilor

    • #84

      O solutie pentru razboiul civil de pe strazile din Roamania ar fi investitia masiva in metode de protectie activa si pasiva a participanilor la trafic ( hint: e loc berechet de sofonare politica a banului in zona asta).
      De exemplu, in cazul de fata nistre parapeti Jersey in locul inde un idiot ar putea sa se gandeasca sa intoarca pe linie continua ar fi salvat viata unui om.
      Apoi modificari la legea rutiera asa incat s-o faca (si) mai usor aplicabila si bineinteles aplicarea ei.
      Modificarile la lege trebuie facute in sensul _micosarii_ pedepselor: De exemplu: Ai trecut pe rosu: 10 puncte penalizare. E mai usor sa incasezi amenda dect sa te tocmesti cu politisul sa ia mita in loc. Ai trecut pe rosu a doua oara: politistul va fi convins ca e musai sa te scoata de pe strada.

  24. Mai cretini decît pietonii idioţi (care trec strada cînd li se scoală), sînt şoferii de autovehicule.
    Mai cretini decît şoferii sînt motocicliştii, inconştient de benevoli donatori de organe.
    Dar poate mai cretini decît motocicliştii sînt şi cei care au executat drumurile, marcajele, semnele de circulaţie şi alte amenajări de astea, făcute de’ampixulea, făcute ca să te omoare cu bună ştiinţă. Este un lanţ întreg de ridicători din umeri care dau vina pe… Karma. Chiar aşa să fie oare ?!

  25. #86

    Cred ca sunt singurul de aici care a avut accident de carut de copil.
    Pt ca doar mie mi se poate intampla, nu?
    Opresc la semafor si vad pe trotoarul de langa dotat cu rampa destul de inalta de acces in spatii comerciale ca se apropie un carut. In viteza.
    Zbaf, fix in portiera mea. Dau repede, facandu-mi cruce cu limba-n cerul gurii sa vad daca e bine copilul. Copilul canci, slava cerului. De sus, inculpata mamica, cu copilul respectiv in brate striga : “e al meu, e al meu, aiiiici!”
    Dupa ce rasuflu usurat ca nu e caz de copil ranit analizez pagubele:carutul binemersi, usa mea ditai infundatura. Ptiuuu. Merg la politie sa imi dea dovada sa pot repara usa.
    Aici intervine problema, am stat o jumatate de ora ca garcea sa gaseasca la ce capitol de mijloc de transport sa incadreze carutul de copil.
    Cred ca am si acum procesul verbal constatator.
    Priceless

    • #87

      atelaje and stuff cred ca acolo este incadrat si carutul de copii.

    • #88

      @Robert: sa nu vorbim de atelaje in casa spânzu…ăăă, lucratorului la Dacia.

    • #89

      Topi-te-ai un pic. Merci 🙂

  26. #90

    1. eu nu am văzut până acum decât un singur biciclist care a oprit la roșu, toți ceilalți au trecut, cplor…
    2. eu nu am văzut până acum vreun motociclist pe DN-URI, autostrăzi care să meargă cu viteza regulamentară, probabil li s-ar părea că stau pe loc.
    3. despre șoferii de autoturisme, ce să mai zic, dar parcă aș menționa câteva. Se apropie de curul tău atât de tare, încât dacă ai trage o bășină, i-ar simți aroma. Nu contează că ei văd că nu te poți băga pe a doua la viteza aia, ei stau la trei mm de tine iar când te bagi, ei deja trec tangențial. În America ar petrece niște nopți la arest pt asta. Să zicem că n-au învățat la școală, dar altora pur și simplu nu le pasă dacă manevrele lor pun în pericol viața celorlalți. Alții au camere în bord și fac pe legiuitorii când se filmează, dar în rest nu sunt ușă de biserică. E ca ăia care strigă ‘noaptea ca hoții’, dar la birou fsc orice ca să iasă targetul. În concluzie, toți greșim și nu e zi în care să nu încălcam o regulă. Eu am făcut azi vreo 150km și am mers cu 70 in localitate, chiar cu 80 pe alocuri. Și i-am și arătat muie unuia pe autostradă, că mă forța să mă bag și nu aveam unde.

  27. #91

    eu doar vreau sa zic ca astia pe 2 roti le fac plimbaretilor prin herastrau ce le fac astia pe 4 roti lor pe sosele.

  28. #92

    Aia pe patru roti ii injura pe aia pe doua,aia pe doua gen mama la aia pe patru.Este ceva de genu:nu ai peste 1.80 si ochi albastri sau verzi esti o eroare genetica si gaz pe tine.Ai patru roti sau doua respecta legea.Si am un Intruder de 1500 si merg batraneste.Cretinismul nu tine cont de numărul de roti .

  29. #93

    First responders: maidanezii. S-au mobilizat mai repede ca oamenii.

  30. #94

    cand citesc ce perceptie au soferii despre motociclisti, inteleg in plm de ce nu exista niciun fel de respect.
    Cred ca se fac mai multe confuzii aici.
    1) aia cu tobe tunate care tureaza motoarele sunt cativa dobitoci de pustani care si-au luat motoare ca sa futa (altfel n-ar fi avut sanse) – politia rutiera care sa amendeze “liniutele”, “weellie urile”, “stoppieurile” si altele in miez de noapte nu-i.
    2) iarasi, procentual vorbind, nu cred ca numarul motociclistilor care depasesc viteza legala fata de cei care merg legal e mai mare decat cel al automobilistilor care fac acelasi lucru – doar ca motociclsitii find mai putini au dezavantajul numerelor mici (ex. daca 2 din 10 motociclisti care trec pe langa tine au depasit viteza legala in timp ce 21 din 100 de masini care trec pe langa tine depasesc viteza legala, la final perceptia soferului va fi ca 2>21)
    3) majoritatea motociclistilor au si B (multi si-au luat A-ul dupa B) in timp ce majoritatea soferilor nu au A-ul, de aici si lipsa de empatie a celor din urma.
    4) cum spunea Sorin mai sus, infrastructura e facuta cu pl pe flipchart pentru ca o benzinarie in care sa intri facand stanga peste contrasens e moarte curata. in mod normal acolo era linie continua si daca vroiai benzinarie intorceai la primul giratoriu unde ar fi fost el. daca esti suficient de idiot incat sa mergi pana la ultimele miligrame de benzina incat sa nu poti sa mai faci inca 2 km ca sa intorci atunci meriti s-o sugi de la un negru.
    5) nenea care zicea ca nu-i multumesc domne motociclistii, cam cum ai vrea sa-ti multumeasca? majoritatea modelelor vechi de motor nu au “avarii”, asta o data…iar ridicatul mainilor de pe ghidon in depasire iarasi nu e cea mai indicata manevra. te pomenesti ca tu faci gesturi frumoase doar pentru “merci” sau?

    Legat de scoala de soferi, mi s-a parut ca examenul de A a fost mult mai riguros decat cel de B, in timp ce la B am mers 500 de m, doua treceri, un mers cu spatele si un parcat, la moto am dat poligon care e destul de solicitand dpdv al manevrarii motocicletei, traseul, pe langa faptul ca ai ai sinstructorul in spate, mi s-a parut ca m-a trecut prin mult mai multe situatii si mult mai lung.
    Pana la urma e vorba de respect iar in Romania asa ceva a disparut de ani de zile, fiecare e pentru el. Laitmotivul e “tecalcpecap” si “madoareinpldetine”.

  31. #96

    La orice accident de motocicleta apar ca ciupercile pareristii si cavalerii dreptatii, care mai de care mai drastici in a infiera mai intai mortul si apoi toata tagma motociclistilor. Moare un sofer beat care intra la 200km/h in parapet de beton? Toti o dau pe aia ca “lasa faptul ca era beat, a murit saracu pentru ca avem drumuri proaste si nu avem autostrazi. Moare un motociclist care statea la semafor, lovit de un camion fara frane? Justitiarii www sar ca o haita de maidanezi latrand ca sigur inainte de stop a mers cu viteza, si-a meritat-o, da-i dreacu de rebeli cu tobe sparte”. Am si masina si motor, am mers prin multe tari cu ambele si nicaieri nu am intalnit atata lipsa de empatie ca la noi, inainte sa va dati cu parerea despre vinovatiile celorlalti acordati-va 10 secunde in care sa va intrebati cand ati incalcat ultima oara o regula de circulatie. Cand ati depasit limita de viteza, ati calcat banda dubla, ati trecut pe rosu, ati vorbit la telefon la volan, ati mers in localitate fara centura si tot asa. Si daca rezultatul introspectiei este zero atunci ce sa zic, felicitari, va recomand sa emigrati, nu aveti ce cauta in tara asta plina de pacatosi. Altfel zic sa aratati mai multa intelegere, suntem cu totii victimele unui sistem putred, felul in care sofam e un cumul de factori legati de educatie, civilizatie, infrastructura, politic etc, dupa 27 de ani de jungla vreti acum ca toti sa mergem ca in america. Motociclistii? sunt niste pustani idioti cu puta mica, cu motoare vai mama lor, cu tobe sparte si anvelope tocite, merg ca dementii si tot ce vor e sa impresioneze. Dar mai sunt si motoristi cuminti pe care ii asteapta acasa copiii, care stau ca prostii la semafor in loc sa depasesca coloana, care merg atat de incet la drum lung ca aud greierii de pe marginea drumului, care au motoare de pensionari, din alea de nu le auzi motorul nici daca stai la un metru de el. Si astia sunt multi insa nu ii vede nimeni, ca nu fac zgomot, nu apar la stiri, nu se inclina pe curbe la limita aderentei, astia merg ca prostii doar pentru placerea de a simti vantul, ploaia sau mirosul de faneata proaspat cosita. Inainte sa ii mai gasiti zeci de vine sarmanului de a murit ganditi-va ca nu sunteti cu nimic mai prejos decat tagma celor care daca vad pe strada un barbat ca isi bate nevasta cu pumnii si picioarele isi zic in sinea lor “lasa, ca sigur a facut sau a zis si ea ceva”

  32. #97

    pe mine ma amuza (pe langa adtia cu radare in cur) cei cu sonometre in urechi. baieti, stiti conditiile legale de zgomot? cautati-le si o sa fiti surprinsi sa aflati ca 99% din motociclisti sunt legali din punctul asta de vedere. cam ca si masinile. ca si masini ‘tunate’ (a se citi surubelnita in toba) sunt destule.

    • #98

      Ce i-as mai lega eu pe astia “99% legali” la toba aia zgomotoasa,si as apasa un pic pedala… Sa simta si urechile lor ce simt si ale noastre…

    • #99

      Antiiq, n-ai decat, leaga-i si apasa pedala. dar doar cu singura conditie. dupa aia te leg eu de toba si invart mansonul de acceleratie 😀

      plus ca tu pleci de la o premisa gresita. daca eu respect legea si tot de deranjez tu nu pe mine trebuie sa ma pedepsesti ci pe cei care au facut legea. dar de unde nu e, nu ai ce cere. si nu-i asa ca in clipul asta jegosul ala cu motocicleta e vinovat? hai, da-o in fapt!

    • #100

      Thebblack, pe aceeasi logica, nu e ilegal sa fii prost, dar e deranjant pt ceilalti. Macar e dreptul meu sa iti spun ca esti deranjant.

    • #101

      @Nobody, ai dreptate, oricine are dreptul la o parere si sa si-o exprime. dar istericul asta nu vrea sa-si exprime o parere si s-o discute. in viziunea lui detine adevarul absolut si cine nu se conformeaza merita torturat/eliminat fizic.

      cum ziceam, daca autovehiculul meu respecta toate normele legale nu vad unde este problema. daca totusi tu consideri ca este o problema solutia este sa initiezi procedurile legale pentru schimbarea legii si aducerea ei la normalitatea pe care o consideri tu sau o majoritate acceptabila, nu sa ii omori pe aia care te deranjeaza pe tine desi respecta legea.

      sau mai plastic exprimat, idiotul isi doreste sa rastoarne de pe autostrada pe toti care se deplaseaza cu 125kmh pentru ca lui 110 i se pare suficient.

      si astea pe langa faptul ca este evident ca omul nu s-a apropiat inviata lui de o motocicleta la mai putin de 50 de metri si nu are nici cea mai vaga idee despre principiile de functionare ale acestora. dar are pareri.

  33. #102

    acum am vazut si clipul ca pe telefon nu-mi apare. sper sa isi ia ani buni cu executare “soferita”. remarcati prima reeactie dupa ce coboara din masina. se uita la aripa “s-a indoit, se vede ceva?”

  34. #103

    Mama noastra de de natie de politisti de interneti…vedem o filmare si deja avem CERTITUDINEA vinovatiei unuia sau altuia.
    Ce CFL, ce expertiza tehnico-stiintifica, ce calcul al vitezei/vitezei probabile, SE VEDE CLAR CA PROASTA TAIE CALEA MA NTELEGI?
    Abis, haterii ar zice ca daca vii din curba cu viteza mai mare decat a prevazut administratorul drumului, diminuezi timpul de reactie al celuilalt sofer. Ce prostie, nu?
    Irony off.
    Care zice ca o cunosc pe soferita, ma sa nu i femeie cuviincioasa.

  35. #104

    Defectul principal al românului e să judece mereu, în orice situație. Pe gratis, nu există loc de îndoială, sau de umbră în creierul lui de atotștiutor. Singura excepție o face faptul că aparține unui grup.
    Spunea cineva mai sus că școala ar trebui să dureze mai mult timp. Total greșit, ar trebui ca examenul practic să fie mai drastic, să dureze mai mult, poate chiar cu 2 sau 3 examinatori în zile diferite. Îmi explică cineva cum poate un examinator să testeze atenția cuiva in 30 minute? deci îi dai ok-ul să conducă 6 ore pentru că l-ai testat 20-30 min, dacă capacitatea de concentrare a unuia dureaza foarte puțin?

  36. #105

    Mi se pare mie sau prima reacție a celor doi a fost să vadă care e paguba autoturismului?