Un biciclist a murit după ce a fost lovit de un TIR în București, marți seară, în zona Bucureștii Noi din Sectorul 1.

Din primele informații, șoferul TIR-ului nu s-ar fi asigurat când a intrat în intersecție, iar biciclistul nu s-ar fi dat jos de pe bicicletă în momentul în care a traversat pe trecerea de pietoni, așa cum prevede legea.

Anul trecut, cred, dacă nu acum 2 ani, chiar nu mai pot ști exct, pandemia a pus pauză de un an în capul meu, am văzut o fază trasă la indigo, în Pantelimon, la intrare, cu un biciclist pe trecerea de pietoni și un TIR (hai că am găsit, a fost anul trecut). M-a urmărit multă vreme imaginea acelui om mort, pe asfalt, pe care mișcările de compresie pe piept îl făceau să se miște ca o marionetă, dar el avea creierul zob sub el.

Am scris și atunci, mai scriu și acum. Aveți grijă de voi când sunteți pe bicicletă, pentru că, dacă nu o faceți, nimeni nu are. Respectați regulile de circulație și lăsați și de la voi, pentru că o lovitură de tir sau de mașină lasă o adâncitură în tabla mașinii, dar pe voi vă bagă în groapă. Nu vă bazați pe faptul că vă protejează cineva, presupuneți că toți cei de la volan nu vă văd și sunteți în pericol. Terminați cu șourile Vai, dreptatea e de partea mea! Nu ești, ca biciclist, decât o urmă pe tabla unei mașini și pe toți îi doare în cur de dreptatea ta. Nimeni nu vă protejează, nici măcar poliția.

În altă ordine de idei, oare Nicușor Dan ce face, că capitala e la fel de distrusă ca pe vremea Gabrielei Vrânceanu Firea Pandele Șicâțiormaififost? Se strâng șpăguțele, se stabilește ce și unde se construiește, chestii de astea de finețe, nu?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Capitala nu e la fel de distrusa ci mai distrusa din pacate.
    Si nu din cauza ca nu mai e dna F (:D) ci pentru ca timpul trece, traficul e de mult la normalul de dinainte de pandemie si nu s-a facut nici o schimbare.

    • #2

      Nu văd o soluție de îmbunătățire a traficului cu excepția suprataxarii. Impozite, asigurări, taxe de parcare, taxe de drum mărite. Toți cei cu Touareg din 2009 care locuiesc în garsoniere la demisol vor renunța la cazane.

    • #3

      @Vasi, voi astai pentru care singura solutie este suprataxarea sunteti mai rau decat politicienii. Si desigur, fiecare propune suprataxarea in domeniile in care ei sunt afectati cel mai putin.

      Adica:
      – cei care se deplaseaza in general cu masina: “sa creasca STB si Metrorex pretul la bilete”
      – care care se deplaseaza cu transportul in comun: “sa suprataxeze detinerea unei masini si locurile de parcare”
      – cei care stau in centru: “sa suprataxeze masinile poluante, cu exceptia riveranilor”

    • #4

      @Vasi: si ce primar crezi ca e in stare sa puna taxe pe masini, parcari aiurea si taxe de intrare in anumite zone ale orasului?
      Iti dai seama ca asta inseamna sinucidere politica? Nici un jeg (primar, politician) nu v-a aproba/vota asa ceva…. ca deh… ciolan.

    • #5

      @Andrei G: fluidizarea traficului poate fi facuta doar prin reducerea numarului de autoturisme aflate in trafic in paralel cu implementarea unui trafic in comun functional.
      Adica da-i omului o alta optiune (civilizat si mai rapida) de a se deplasa prin oras.

      Dupa care urmeaza intrebarea: cum faci sa impulsionezi oamenii care s-au obisnuit sa mearga cate unu cu masina zilnic (chiar si pana la colt)?
      Si da, cazanele trebuie scoase din trafic pe baza testelor de poluare (facute pe bune) si starea masinii.

      + un sistem de supraveghere video care sa iti trimita direct poza acasa cand ai trecut pe rosu nu ar strica….. dar nah… ajungem iar la incompetenta celor care ne conduc.

  2. #6

    Și, mai nou, trotinetiștii… Nu că nu ar avea drept de circulație, dar apar de unde nici nu visezi, fără să se asigure, tăind intersecția pe diagonală sau făcînd giratoriul ca la engleji…

  3. #12

    Nu numai ca nu are o abordare defensiva, dar face si una din cele mai mari greseli posibile. Foloseste trecerea de pietoni pe bicicleta. In functie de viteza biciclistului, este foarte greu pentru un sofer sa observe asa ceva.
    Am patit sa-mi sara asemenea inconstienti in fata si cand m-am luat de iei “Ce ba! Ca e trecere!”.
    Ce nu inteleg eu, de ce e vinovat soferul de TIR ca nu s-a asigurat? Hai sa ne imaginam ca pe trecere ajungea o masina care iesea dintr-o curte. Stirea mai suna la fel?

    • #13

      Traficul in RO in general si in Bucuresti in particular e o jungla. Cu cat mijlocul de locomotie e mai mic si mai firav cu atat conducatorul lui se afla mai jos pe “lantul trofic”. Pietonii sunt primele victime, urmeaza trotinetistii, apoi biciclistii, scuteristii, motociclistii. Cu cat esti mai mic cu atat tre’ sa belesti ochii mai tare si sa asumi ca atentia, precautia si rabdarea ta sunt singurele arme de aparare.
      Altfel, iata…
      Conduc, merg pe jos si biciclesc suficient in Bucuresti ca sa-mi dau seama ca esti singurul responsabil de propria-ti blana de pe spinare.

    • #14

      @Zarax, asta-i principala problema cand traversezi cu bicicleta pe trecerea de pietoni. Ca de obicei mergi cu viteza si soferul nu are suficient timp sa reactioneze si sa franeze.

    • #15

      Daca soferii nu au timp sa opreasca masina cand apare ceva om pe petrecerea de pietoni, poate limita de viteza in localitate ar trebui sa fie mai mica

    • #16

      @Pablo cand ai timp vezi Articolul 161, litera O din Regulamentul de aplicare al Codului Rutier. Eventual, daca au trecut mai mult de 5 ani de la ultima lecturare, citeste-l cap-coada 😉
      Art 167 e chiar interesant.

    • #17

      @Pablo, m-am documentat un pic si am aflat asa. La 30km/h, un sofer are nevoie de 9m timp de reactie si de inca 9m pentru oprire, in medie. 18m in total.
      Un bicilist care merge cu 10km/h (se poate si mai repede) si vrea sa traverseze in mers, trebuie sa fie la minim 6.5m de trecere ca sa fie observat la timp de catre sofer.
      Daca viteza oricaruia din ei se mareste, si distanta/timpii se maresc. Si nu proportional.

    • #18

      @Pablo, ti-a explicat deja Zarax ca nu prea este fezabil sa reduci viteza maxima in orase.

      In plus, daca aplicam gandirea asta si in alte domenii, ar trebui si ca trenurile sa mearga mult mai incet, astfel incat sa poate opri in siguranta atunci cand cineva traverseaza calea ferata fara sa se asigure (poate undeva pe la 20 km/h).

    • #19

      Bicicleta este vehicul. Când te dai jos de pe ea nu mai e. Trecerea de pietoni e trecere de pietoni. Vehiculele nu traversează pe trecere.

  4. #20

    Locuiesc in tara dar de câteva ori pe an am diverse treburi prin București. De când cu pandemia am avut o pauza de vreun an și jumătate și am fost din nou acum câteva săptămâni.

    M-am șocat cat de aproape de mașini circula bicicliștii si cei cu scutere – unii erau la câțiva cm de oglinda exterioara iar când așteptam la semafor uneori îi vedeam în oglindă cum vin din spate strecurandu-se efectiv printre mașini și intrând în fața.

    Opinia mea este că este extrem de ușor să se producă un accident, este suficient sa virezi 30-50 cm să ocolești o groapă.

    • #21

      Tu ocolești o groapă în timp ce stai la semafor?

      Normal că trec printre, de asta au 2 roti sa se.strecoare și să nu ocupe un loc în plus în trafic. Cel mai indicat este să oprești aliniat cu celelalte mașini ca să permiți acel culoar de trecere pt cei pe 2 roți.

      Ce preferi, lași acel culoar și ai 3 benzi, sau banda de biciclete și tu ai doar 2 benzi?

    • #22

      prefer banda de biciclete, da

    • #23

      @Flat, cand esti oprit la semafor nu este o problema daca trec 10 biciclisti pe langa tine. Daca ua loc, treaba lor. Dar devine periculos cand esti in miscare si meegi sa spunem cu 15-20 km/h si te trezesti ca te depasesc tot pe dreapta o multime de biciclisti.
      Sau mai sunt cazurile in care tu vrei sa virezi la dreapta de pe banda 1 si te trezesti ca se strecoara un biciclist intre tine si bordura.

    • #24

      “…mai sunt cazurile in care tu vrei sa virezi la dreapta de pe banda 1 si te trezesti ca se strecoara un biciclist intre tine si bordura”

      Pai cand virezi dreapta esti obligat sa te asiguri ca nu ai niciun biclist in dreapta ta, iar daca ai sa-i dai proritate daca circula pe directia inainte, e simplu. Biciclistul (ca si tramvaiul) are proritate fata de masina pe directia inainte daca nu exista semafor dedicat care sa zica altceva.

      Teoretic, cel putin, aflandu-ne in Romanistan.

    • #25

      @Tom, uite, din cauza astora ca tine se intampla accidente. Multi biciclisti si-au inventat reguli proprii de circulatie prin orase. De asta eu cred ca ar trebui obligatoriu un curs de legislatie.
      Ca sofer, cand virezi la dreapta de pe prima banda nu ai nici-o obligatie legala sa dai prioritate unui vehicul care te depaseste pe partea dreapta, deoarece conform legislatiei in vigoare, depasirea pe dreapta este interzisa.
      Automat, nu ar trebui sa ai pe nimeni care sa vina din spate si sa treaca pe langa tine pe partea dreapta.

      Ai gasit vreun articol in lege care sa spuna ca biciclistii au prioritatea cand se deplaseaza pe directia inainte? Si nu ma refer la drumuri unde exista banda dedicata pentru biciclete, fiindca acolo este cu totul alta discutie.

      PS: desigur, eu personal (si cred ca orice sofer normal) incerc sa evit astfel de situatii, ca nu sunt nebun sa lovesc pe cineva cu buna stiinta; indiferent daca este vina mea sau nu.
      Dar se intampla ca biciclistii sa nu fie observati cand intra asa, in stil kamikaze.

    • #26

      nu exista asemenea articol, ce ai:)))

    • #27

      Exact, nu exista un astfel de articol in lege.
      Doar ca am vazut foarte multi pasionati de biciclete/trotinete (inclusiv printre prieteni si colegi de munca) care insista ca ei au prioritate cand merg pe marginea din dreapta a drumului.
      Si “regula” asta se transmite prin viu grai, de la unul la altul.

    • #28

      well, selectia naturala.

    • #29

      Nu e depășire, e devansare
      Dacă două vehicule se deplasează pe aceeași bandă în paralel, cel care schimba direcția de mers trebuie sa acorde prioritate celuilalt

      Este normal și obligatoriu sa te asiguri in dreapta la orice schimbare a direcției de mers spre dreapta

    • #30

      daca tii sa mergi in paralel cu un alt vehicul, pe o Singura banda si vrei sa fii considerat vehicul, atunci pentru mersul inainte trebuie sa faci preselectie si sa te afli, paralel, pe partea stanga a masinii pe care o incurci, conform legii. legea nu se aplica doar cum iti convine tie. auzi, prioritate de dreapta pe banda ta. ba saritilor, mai sunteti multi?

    • #31

      De-aia eu cand este posibil trag masina suficient de aproape de bordura cat sa nu pot fi ‘depasit’ prin dreapta. Mai bine sa ma injure idiotul decat sa-l lovesc

    • #32

      @Flat, cum spuneam, sunteti multi astia care va minititi singuri. Vorbiti intre voi si va creati propriile reguli de circulatie pe sosele si apoi o sa aveti un soc cand va ia cineva pe capota.

    • #33

      Interesant, deci o atitudine voit generatoare de conflicte, tragi mașina sa blochezi drumul unui ciclist datorita căruia ai o mașină în minus în trafic. Bravo! Ești un roman adevărat. Să știi că nu e așa greu sa te ocolesc prin stânga dacă te lipești de bordură, deci tot aia e.

      Arhi, dacă nu semnalizează dreapta cum as putea sa știu că face dreapta? Dacă semnalizează normal că nu mă bag.

      Și încă ceva, dacă suntem așa riguroși la împărțirea benzii, atunci hai sa aplicam și în sens invers. De ce sunt depășit razant de toate mașinile când circul langa bordură? Pai ei au voie să împartă banda cu mine la modul cel mai periculos, dar eu nu am voie să mă bag pe langa ei?

      Este in pregătire lege cu obligativitatea depășirii cicliștilor la 1,5 m spațiu lateral, asta ca idee să știți ce urmează

    • #34

      da, deci ti se explica ca legea din capul tau e doar in capul tau si o dai in whataboutisme. penibil

    • #35

      @Flat – aia cu depasirea la distanta de 1,5 metri este o prostie si ar trebui bagata in lege in acelasi timp cu restrictionarea accesului bicicletelor pe anumite drumuri.
      Explica-mi tu la model cel mai simplu si concret o situatie de genul: drum cu o singura banda pe sens, aglomerat, coloana de masini pe ambele sensuri care merg cu 50 la ora si pe unul din sensuri e un biciclist vesel care merge cu 10 km pe ora. Fiind o singura banda nu ai aia 1,5 metri sa il depasesti si atunci toata coloana lui o sa se deplaseze cu 10 km pe ora pe distanta de 1-2-3 km, provocand un blocaj in trafic pentru ca un om are dreptul constitutional sa faca asta, corect?

    • #36

      @Flat, atitudine lui @Trl nu este generatoare de conflict, este o atitudine gandita sa protejeze biciclistii chiar daca acestora nu le convine. Si in plus, se protejeaza si pe el de eventualele probleme generate de biciclisti ca tine care isi inventeaza reguli proprii de circulatie.

      De curiozitate, cum va fi legea respectiva?
      Masina va trebui sa te depaseasca pe partea stanga la distanta de 1,5 metri. Dar daca masina incetineste, din cauza modificarii conditiilor de trafic, biciclistul va mai depasi pe partea dreapta? Pentru ca nu va mai fi distanta de 15, metri.

  5. #37

    Bicicleta in Bucuresti ..!? LOL. Dupa ce am experimentat mersul cu bicicleta in Bucuresti vreme de cateva luni am zis ok , trebuie sa imi vand bicicleta.
    Am fost in Amsterdam si am vazut acolo ce inseamna mersul civilizat cu bicicleta dar comparatia este utopica.
    In Bucuresti merita sa iti iei un tanc , asa da , te simti oarecum mai in siguranta, eventual si cu munitie de razboi la bord…

  6. #38

    te iei aiurea de sordan. omul salveaza vieti. a anulat cuponiada aia cu bicicletele. si a facut multe alte chestii, enorm de multe chestii pozitive. de care nu auzim, pentru ca asa este o administratie care face performanta, nu te deranjeaza cu reusitele, nu face caz de orice realizare mareata, ele de fapt sunt normalul. e administratia ninjalau, iti da ceata si gata, esti confuzat si mergi la treaba ta. banuiesc ca si guvernul are metode asemanatoare dar cumva mai occidentale, mai chuck norris style. si-o bate de toti si se freaca pe parul de pe piept cu datele statistice care fac succes. banuiesc ca in ritmul asta o sa avem o intoarcere a dragonului rosu de o sa ne usture curul.

    • #39

      da fuck did i just read?
      pardon ma french da nicu-shordan e mai incompetent ca firea, bucurestiu e explodat in 14, omu e depasit complet de situatie de evenimente de realitate, sa fim seriosi a fost votat nu a fost ales pe baza de CV si competente. Ciucu la 6 face ce trebuie , shordan nu exista. Probabil daca mai trebuie sa salveze vro mizerie de ruina apare instant in schimb trafic/canalizari/praf/masini parcate oriunde/constuctii peste constructii/gropuri-gauri si linii de tramvai (cred ca niciodata nua afost asa de rau)/parcari/amenzi/parcuri/capuse/politie inexistenta/manele/centura explodata/zone limitrofe temrinate(orasele satelit).
      Hai ca putem continua la nesfarsit, ce sa zic la fel ca si cu userepenele, sunt la butoane si nu fac nimic, pai pt jegurile astea ma stat in piata? Sa nu se schimbe nimic?
      Si ca sa fiu in tot cu subiectul articolului -piste de biciclete – hai hipsteru piz-dyy macar atat.

    • #40

      @Octtavyan: ai un buton albastru sub manutele de like/dislike pt ironie off/on

  7. #41

    Am vazut anul trecut (parca) un accident din asta, in fata la carciuma 2 Cocosi de la Straulesti. Un camion a luat curba mai strans si l-a prins pe unu cu bicicleta si l-a tras sub roti. L-a facut practic “placinta”, una cu asfaltul.
    Am “avantajul” ca am permis moto din 2004 si, dupa 16 ani de motocicleta, tot am asa un pic frica chiar si cu motoreta pe sosea. Macar motoreta are acolo un demaraj, frane pe bune, mai eficiente decat au majoritatea masinilor, teoretic tehnologia iti o “sansa” in plus, daca ai creier si mergi preventiv. Despre bicicleta/trotineta, let’s get real, imi e prea draga viata asa ca niciodata pe aceeasi strada pe care merg si masinile.
    Bicicletele le folosim doar cand le luam de acasa si mergem pe strazi mici/laterale pana in parc. Avantaj serviciu, stau la tara si avem parc (mare) la mine in sat. Am in plan si suport de biciclete pentru masina, tot asa ca sa mergem IN PARC si sa ne dam acolo pe pistele speciale sau undeva pe camp.
    Trotinetele stau fumusel in portbagaj si, la fel, dupa ce iau copilul de la gradi ne oprim in parc si ne dam cu trotinetele, mancam o inghetata si cam aia e.

  8. #42

    In lege, bicicleta e considerata _vehicul_ si nu are ce cauta pe trecerea de pietoni. Si sunt 130% de acord cu asta … daca ai vedea cati kamikaze se arunca cu bicicleta pe trecerea de pietoni si nici macar nu se opresc inainte sa treaca strada, sa zici ca se asigura.

    Nu stiu daca TIRul are vreo vina in cazul asta … in afara de intrebarea “ce cauta un tir in oras?” ….

    Chestia asta face parte din top 3 lucruri explicate copiilor mei dupa ce i-am invatat sa mearga pe bicicleta. Si da, au avut “examen de mers cu bicicleta” la scoala si exact acelasi lucru li s-a explicat si lor.

  9. #43

    @Flat
    Eu stau la semafor și vad biciclistul venind din spate cu 25 km/ora (să zicem). Când se aprinde verdele biciclistul nu a ajuns inca la mine, iar eu plec cu 10 km/ora, că se merge in coloana, dar biciclistul merge tot cu 25 km/ora și la un moment dat mă ajunge, este in dreptul meu, la câțiva cm de oglinda, iar eu ocolesc o groapă
    S-a înțeles acum cat de ușor se poate face un accident ?

    Eu as prefera sa fie banda separata pentru biciclete/trotinete.

    • #44

      Ok pai ai și tu un pic de eleganță și nu pleca până nu te devansează, sau măcar dacă pleci și îl vezi in oglindă că.vine, tine mașina dreaptă până trece.

      Eu pe biclă sesizez când se întâmplă asta și când se pune coloana în mișcare renunț la strecurat și mă repliez pe banda 1. Dar sunt cazuri când vreau sa merg stânga și atunci trebuie să mă duc pe ultima banda, sa vezi ce sprint trebuie sa fac sa nu fiu luat pe capotă. Nu înțeleg aceasta graba disperată a șoferilor să bruscheze mașinile așa

  10. #45

    Merg cu bicicleta prin B zilnic cca 30km.
    Nu pe benzile alea pt ca acopera doar partial traseul meu si sunt si facute in bataie de joc (exceptie Splai si Victoriei), pe sosea. Nu stau lipit de bordura, dar nici nu sunt nesimtit sa stau la 1m de ea. Si da, ma strecor atunci cand pot, printre coloane.
    La treceri tot timpul pe langa bicicleta.
    Conduc insa si masina cam 1500km/luna. Eu zic ca un biciclist responsabil trebuie sa aiba permis si experienta de condus minim 100k km.
    Cei mai periculosi in B nu mi s-au parut soferii de masini ci trotinestii si uneori (rar) autobuzele.
    In 2luni in B mi-am luat vb cam 6 claxoane, din care 4 erau IF si PH (doi mi-au zis ca de avertizare ca veneau in spatele meu).
    Over all, B mi se pare un oras ok de mers cu bicicleta, cu cele de mai sus bifate.

  11. #46

    Laudabila initiativa si apelul tau catre biciclisti, insa nu va fi auzi pentru ca au castile pe urechi.

  12. #47

    Dacă e vorba de accidentul de la Lebăda, biciclistul a făcut stânga fix după trecere ca să ajungă în față la mega image

    • #48

      well, a ajuns

    • #49

      Bucurestii Noi. A fost daca vorbim de acelasi lucru pe la statia Laminorului. De metrou.

    • #50

      O veste bună, așa se mai educa traficul.

  13. #51

    de cand au dat drumul la meciurile vietii la arena nationala se intampla ceva magic. dispar masinile de pe trotuarele de pe bdul basarabia. va zic, e cea mai bizara senzatie posibila pt mizeria asta de oras. e ca si cand ma intorc fo 35 de ani in urma pe vremea cand se inchidea splaiul unirii sambata si duminica. zero masini. ceva de vis, mai ales ca pe partea cu arena e un trotuar de fo 15 m latime. foarte misto pt orice forma de deplasare pe doua roti sau doua picioare.

  14. #52

    Ar trebui bagata conducerea auto la liceu, la naiba. Dupa ce stai in spatele volanului si vezi cretini cum iti sar in fata (si ma refer la alti soferi, la pietoni, la biciclisti, la trotinetisti samd ) o sa ti dai seama ca un sofer oricit de bun ar fi el poate oricand gresi si te poate calca pe cap. El ia cu suspendare (ca na, e omu e ok si clar nu a vrut sa omoare pe nimeni, nu era baut, masina era in regula, i-a intrat o musca in ochi etc) si tu esti bocit de toata lumea.
    Cred ca scoala de soferi facuta la 16 17 ani (cu examen, de ce nu, si cu carnet de la 18) ar responsabiliza multi aventurieri posesori de bicicleta, trotinete, role, skateboard si pietoni de care mai dai in trafic.
    Bine, unii soferi sunt idioti, dar asta e alta discutie…
    Eu nu merg in Bucuresti cu bicla pe carosabil nici sa ma omori. Am o groaza de drumuri in tara asta cand vreau sa biciclesc. Cu aer curat si fara trafic intens. Si fara sa incurc pe nimeni.

    • #53

      Eu cred ca ar fi utile si niste cursuri de legislatie rutiera la liceu si pentru pietoni. Nu multe, cateva ore in care sa tie se explice ce inseamna principalele semne de circulatie si care sunt drepturile si obligatiile tale ca pieton, precum si ce poti face pentru a evita un accident.