S-a terminat Olimpiada, ne-am întors ușor deprimați, medalii puțin, la gimnastică, unde nu ne mai torturăm sportivii, cu ajutorul dumnezeilor dați afară, zero rezultate, am rămas cu medaliile la scrimă și canotaj. Not great, not terible, pentru o țară care investește zero în sport, toți banii mergând în buzunarele șmenarilor din fotbal.

Dar aici am și eu o problemă.
Toți ne răhățim pe noi cu Vai, sportivii noștri, care luptă pentru culorile naționale, care alea alea, vai, nu primesc nimic, recunoaștere, bani etc.

În același timp, la tv văd reclame cu Halep și atât. Pentru că e miez și vârf. Nu văd cu fetele de la scrimă. Nu văd cu oamenii de la canotaj. Nu văd cu gimnastele românce, care sunt frumoase de leșini lângă ele, eventual reclame la chestii locale cu Cătălina Ponor.

De ce agențiile nu presează clienții să accepte sportivi în reclamele lor? De ce nu vrem să ne asociem cu cei pe care îi aplaudăm o dată la 4 ani și în rest, îi trecem la capitolul neinteresanți?

Când o să găsim răspunsul la asta, o să găsim și de ce avem rezultate slabe la toate competițiile unde participăm.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

34 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ana Maria Brânză face reclame la pariuri, la Superbet

    • #2

      Cu asa nume… A pierdut ocazia perfecta sa faca reclama la napolitana “Anamaria”

    • #3

      Sau la Fagaras!

    • #4

      Nu o cheama Popescu acum?

    • #5

      bărbații români își bagă banii la păcănele, străinii bagă tokeni la videochat. Fiecare visează la viața pe care nu o are.

  2. Nu ii baga in reclame nici măcar cei care se laudă in reclame că sunt sponsori ai lotului olimpic.

  3. #7

    Zic totusi sa evitam pe fata de la scrima. Putin prea aroganta. Dar blonda asta ar merge la o reclama

    • Dacă nu știi cine e “blonda asta”, suntem o rușine imensă ca națiune. ‍♀️

      Sper totuși că replica a venit doar ca o glumiță ca să mai subțieze norii cumpliți ai dezamăgirii și resemnării.

  4. #9

    Ai de plm, cine e bunăciunea să știu la ce sport să mă uit de-acum?

    • #10

      Hai, mah, e Sandra Izbasa. Chiar nu stiai?

    • #11

      Una dintre putinele gimnaste care si-a mentinut aspectul fizic si dupa ce s-a retras din competitii.

    • #12

      Cetine, pune-i in powerpoint niste par pe picioare blondei din poza, vrei sa fii acuzat de discriminare?

    • #13

      Corina Ungureanu era in forma fizica foarte buna la un moment dat sau cel putin asa tinea sa arate prin diferite reviste

    • #14

      Mie mi s-a parut grasuta in revistele respective. Adica nu la nivelul la care te astepti de la un sportiv de performanta.

  5. din același motiv pentru care ne căciulim pe lângă doctor să ne salveze viața, dar pe net în înjurăm că are salariu mare.

  6. #16

    Au o renta viageră pentru fiecare medalie primită. E mai mult decât suficient. Sa zica mersi ca nu ii impozitam extra, cum ar fi normal 🙂

  7. #19

    Cum bre, fără recompense… cînd mai toți medaliații primesc rente viagere și majoritatea sînt deja colonei, deși la instrucție militară fac culcatul doar pe spate iar pensia specială e aciișa, dupe colț… *

  8. #21

    Are Radu Restivan un podcast despre marketing-ul sportiv in care explică și situația asta. 1. Agențiilor nici nu le trece prin cap să facă munca de research asa mult pt. ca influncerii vin direct la ei cu propuneri, sau la brand. Eu(la brand) primesc 5-10 mesaje săptămânal cu propuneri de colaborare. (mai prost sau mai bine scrise) 2. Sportivii și federațiile habar nu au să se vândă. Nu contactează agențiile sau companiile, iar cand le contactează o fac prost. 3. Nu postează constant ce si cum fac. Sunt foarte putini care au un public si il tin la curent cu ce fac. (dacă au fost la concursuri, dacă și cum se antrenează, ce mănâncă etc)

    • #22

      Cred ca punctul 3 este cel mai important. Indiferent cate titluri ai castigat ca sportiv, daca in zilele astea nu ai o comunitate de oameni care sa iti urmareasca activitatea, nu prea esti relevant pentru agentiile de publicitate.

  9. #23

    LuciAnus,bravo tovarase!

  10. #24

    Marea problema a sportului romanesc este ca niciodata banii nu au venit din alte surse in afara de statul roman. Acest lucru a inceput din anii comunismului s-a mai diminuat in anii tranzitiei numai ca dupa intrarea in UE discrepantele intre sporturi/federatii sa creasca. Chestia asta a ramas adanc inradacinata in mentalul colectiv al oricarei federatii/club sportiv.
    Prin urmare cam orice sportiv care ar fi ofertat de o posibila campanie publicitara trebuie sa primeasca oarecum binecuvantarea clubului sportiv/federatie. Nu de alta, dar este posibil sa se faca o rectificare bugetara si banii sa mai dispara.
    A doua mare problema este faptul ca sportivii romani nu vind si ca impactul lor este 0. Si aici chestia este mai dificila intrucat pentru a avea impact trebuie sa ai performante. Ca sa vinzi trebuie sa ai o imagine bine construita pe baza acelor performante. Ei bine lucrurile astea nu le-au avut niciodata bine definite sportivii nostri cu cateva exceptii notabile. Si in fond este foarte complicat sa faci asta cand marile performante sunt locuri 2,3,4,5 etc.

    • #25

      big thumb up!
      exact parerea mea. majoritatea sportivilor sunt platiti din bani publici. asa ca ei nu exista in afara competitiilor oficiale, nu exista interes si promovare in afara evenimentelor internationale. plus ca nu prea exista cluburi, organizatii private etc care sa investeasca si care sa fie interesate de contracte de sponsorizare sau sa atraga asa ceva. si nu vorbim de kktul ala de fotbal.
      aia care sunt prin reclame ori sunt mult prea campioni si cunoscuti si atunci nu mai e relevant daca e sportiv sau nu, tine doar de notorietate, ori sunt din privat si atunci fac ei eforturi penru incheierea unor contracte.
      un exemplu misto e Halep. e cea mai cunoscuta figura din sportul romanesc la momentul asta. cu toate astea, contractul ei cu nike e destul de mic pt ca pur si simplu la nivel global nu are aceeasi relevanta ca alte sportive care totusi nu au avut un nivel de performanta la fel de ridicat.
      asa ca cel mai probabil notorietatea sportivilor si aprecierea lor e direct corelata cu interesul pentru sport in general, de vazut sau de practicat.

  11. #26

    Dar, din cate stiu eu, cam toti cei care au un oarecare palmares au fost sau sunt in tot felul de reclame, inclusiv olimpicii: Izbasa, Branza, la un moment dat era si Ponor. In acelasi timp, cativa dintre sportivii olimpici cam sunt bagati prin posturi cheie si nu cred ca e tocmai ok sa faca reclame, asociere de imagine desi ei sunt imaginea unei institutii de stat. Presupun mai mult. Ma gandesc aici la Ponor, la Lipa.

  12. #27

    Pai atat le duce capul si pe agentiile alea, ti-ai asociat imaginea cu cineva care e no. 1 mondial, inseamna ca esti si tu no.1 la vanzari, calitate, etc. Altfel e mai greu, trebuie sa fii inteligent, haios, etc, n-au ei timp si nici chef sa isi complice existenta cu asa ceva!

  13. #28

    A dracu Sandra Izbașa, s-a epilat toată, ce scârbos 🙁

    • #29

      Dacă nu se epila era perfectă pentru reclamă la Alpecin.

  14. #30

    Pt ca castigam medalii la niste sporturi obscure ce multi gigei din tara nici nu stiu ca exista sau nu-i inereseaza deloc. Si in al doilea rand sa zicem ca sunt medaliat olimpic la maciuca si poate as mai zgandari cateva orgolii nationale ca la noi faza asta inca merge. Pai trebuie sa ma promovez sau sa fiu promovat contra cost. Pune pe fb sau alte platforme, mergi la TV, fa poze, scrie cacaturi…toate astea inseamna munca sau bani.

  15. #31

    Pentru ca sporturile astea nu mai vand.Din acelasi motiv pentru care Halep avea contract publicitar de 2milioane de euro cu Adidas,renuntand apoi la ea in defavoarea Naomi Osaka cu care aveau contract de 10milioane de euro/an.La noi nici lumea nu cumpara produse pentru tenis,daramite pentru scrima/gimnastica si asa mai departe.
    Nu e ca si cum ai fi fiert pentru un asemenea sport,sa zici “ma duc sa imi fac provizii de bere,chipsuri etc pentru ca incepe campionatul national de scrima/gimnastica.

  16. #32

    poate ca si sportive de top precum Larisa Iordache sunt de vina, pentru ca pare sa prefere instagramareala si poate un brand serios si mare ca cele care au luat-o pe Haleo nu vor sa fie reprezentati de cam mult artificial www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DQWH0nJu4th4&psig=AOvVaw3rpCwB9TjD1GBhnlVDHsoU&ust=1629984012542000&source=images&cd=vfe&ved=0CAsQjRxqFwoTCJjZoeyhzPICFQAAAAAdAAAAABAJ

  17. #33

    Cristina Neagu- Redbull si suc Tedi, BRD si Kaufland
    Baietii de la natatie- la nush ce ulei de ficat de peste+ parca Edenia? + Groupama Asigurari
    Niste fotbalisti batrani (Ilie Dumitrescu, Bogdan Stelea, Gică Craioveanu) la pariuri “sportive”.

  18. #34

    E fix invers problema: de ce sportivii romani, cei ce participa in competitiile astea premium, nu isi cultiva imaginea?
    Acuma 10-20 de ani era problema mare, ca singurul mod in care puteai sa fi remarcat era daca aveai acces la una din alea 3-4 televiziuni, dar acuma … cu n’șpe posturi de sport, cu social media, cu youtube …
    Garantat ar capta atentia daca ar invata sa lege cateva vorbe in fata unei camere, avand o prezenta prietenoasa… sportivii romani au 3 moduri de a se prezenta publicului : mutulici ( nu le sti nici macar vocea), plangaciosi ( vai maică !! ce greu mie, cat ma sacrific maică ), inganfatii ( priviti orice interviu dupa un sportiv ia o medalie de aur … ). Sportul de performanta nu e apogeul fiintei umane, sport e divertisment si eventual motiv pentru pariuri …