Cam așa se fură o bicicletă în oraș. Simplu și rapid. Problema este, cum te aperi de un asemenea furt? Un băiat cu forță taie absolut orice fel de cablu, dacă are foarfeca potrivită. Nemaivorbind de cei ce pot desface lejer încuietorile?

Ce faci?

Furt Bicicleta Ram XC TWO Bucuresti Of, mi s-a furat bicicleta acu' o oră, de la birou!!! Am filmare, plec la poliție, dar please spuneți-mi dacă aveți sfaturi sau îl cunoașteți pe domnu' din filmare

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

85 comentarii Adaugă comentariu

  1. E cam stricat layoutul blogului la articolul acesta 🙁

  2. Nu prea poti. Cea mai buna metoda este sa o lasi intr-un loc circulat. Cam atat.

    Eu imi asum.

    • Edit: Cica U-Lock-urile sunt cele mai sigure, dar sa umbli cu asa ceva dupa tine e…

    • #7

      @Andrei: ” dar sa umbli cu asa ceva dupa tine e…” – nu esti genul care se adapteaza usor, drept?

    • Nu sunt genul care are tot timpul rucsacul in spate cand are treaba cu bicicleta. Antifurtul flexibil se agata de ghidon sau sub sa.

      Nici tu nu esti genul sclipitor, nu?

    • #9

      @Andrei: U-Lockul vine cu un suport care se fixeaza elegant pe cadru sau paralel cu roata din spate, n-ai nevoie de rucsac pentru asa ceva.

    • #10

      ba da poti, exista o alarma cu gps care se baga in cadru, practic stii tot timpul unde e bicla ta, si il gasesti usor pe Gigel…
      Banuiesc ca la o bicicleta de peste 1000E merita investitia ca sa nu mai nastem polemici.
      bikespike.com/

    • #11

      exact, oricum in bucuresti sunt doar biciclete de la 1000 E in sus.

  3. #12

    1. Cred ca nu ar trebui sa lasi o bicicleta care costa 3000-5000 lei nesupravegheata. Sa nu iti permiti sa pierzi ceea ce nu poti inlocui este o regula buna de inceput. E treaba fiecaruia cat este dispus sa dea pe o bicicleta, dar aproape 1000 euro pentru mers la birou pe bicicleta…
    Nu cred ca hotul a furat-o la intamplare si putin probabil sa nu fi vazut camera de supraveghere, dar faptul ca este o bicicleta scumpa o fi facut sa merite pentru el.

    2. Exista lanturi (nu sufe) imbracate in furtun de cauciuc, nu foarte groase si deloc subtiri, dar care cantaresc 2-3 kg si care au inchizatori serioase. Un asemenea lant cu zale de otel nu prea il poti taia cu un patent. Il lasi prins noaptea de gardul unde obisnuiesti sa lasi bicicleta. Asa, nici nu il tot cari dupa tine si mai afli si daca-l poate desface cineva.

    • #13

      In Romania o bicicleta de mers zilnic merita daca este pana in 200 de euro cheala fara accesorii (doar la acceesori este oarecum discutabil, ca o șa calumea conteaza), ce depaseste 200 de euro fie nu iti pasa si iti permiti financiar arogante, fie ai prea mari sperante.

      Alarme pentru bicicleta cu $20 -$40 care au senzor de miscare (si micute si mari si pe dinam si integrate in semnalizare) de fac alea un sunet de zici c-ai spart o banca. Sunt alarme cu aplicatie de smartphone, care ajung si la $200.

  4. Nu poti decat sa-ti bagi un gps pe cadru si sa speri ca ramane in tara bicicleta.
    Eu in afara de casa-serviciu-casa, nu ma plimb cu bicicleta tocmai din cauza asta… De vreo 3 ori pe saptamana trebuie sa ajung la AFI dupa munca si folosesc ori masina, ori tramvaiul pentru asta, pentru ca si din fata de la imax dispar bicicletele (e plin netul de povesti despre asta).
    Un mare rahat 🙂 in tarile cu apa calda parcarile de biciclete arata cam asa postimg.org/image/fvao2a35l/ cu paznic la oi… Si asta e intr-o tara in care ploua 5 zile din 7.

    • #15

      In tarile cu apa calda se fura biciclete in draci.

    • la noi sunt 10000 de biciclete si 100 de furturi. la ei sunt 1000000 de biciclete si 1000 de furturi. unde se fura mai in draci?

    • “Nu poti decat sa-ti bagi un gps pe cadru si sa speri ca ramane in tara bicicleta.”

      De ce, crezi ca nenea o ia sa se plimbe prin Africa de Sud cu ea? Vrea sa emigreze la crocodili sau ce?

    • bine ca mi-esti simpatica. altfel iti explicam cum de fapt hotii nu le iau sa se plimbe ei cu ele.

    • @costin: nu cred ca hotii o iau ca sa se plimbe cu ele, doar ca sa le vanda. Si nu cred ca cei care cumpara biciclete second hand (cum cred ei) le duc prin tari straine. 🙂
      Atat tot, in rest – si tu imi esti simpatic. 😛

    • #20

      @costin, in amsterdam se fura anual ~70.000 biciclete, mai verifica-ti informatiile.

    • nu am dat cifrele alea din vreo statistica, sunt puse din burta pentru a sublinia altceva; ca la ei sunt muuult mai multe biciclete si procentul de biciclete furate este mai mic decat in romania.
      in plus, multe biciclete la ei (oricare tara unde se circula mult cu bicicleta si in care nu erau romani la furat pana acum 7-8 ani) sunt furate pentru ca sunt lasate libere in fata casei sau in locuri pe care ei le considera sigure. p-asta o stiu dintr-o sursa de incredere 😛

    • #22

      Andreea, stii ca “tari straine” sunt si dincolo de Prut, nu?

    • #23

      @costin: Ca locuitor al Amsterdamului de 5 ani deja, iti pot spune ca nu gasesti nici macar o singura bicicleta neincuiata (nici macar alea de copii). Iti mai dau un motiv: majoritatea covirsitoare au lock pe roata din spate (fixat pe cadru) – cele noi vin din magazin, cele vechi au atasat ulterior. Tipul asta de lock e descuiat doar cand tii cheia in el (cheia de la lock sta pe inelul cu cheile de la casa & stuff). Automat cand “parchezi” iti incui bicicleta ca sa recuperezi cheile din lock. Drept urmare, nici sa vrei nu poti ramane cu bicicleta descuiata. Dupa care, in functie de preferinte urmeaza pasul doi: lantul. Il pui prin cadru si roata din fata si pe dupa o teava de parcare de biciclete daca ajunge lantul, sau daca exista teava – unele parcari sunt doar marcate in teren. Ca idee, primul tip de lock de care am povestit poate fi taiat cu un cleste industrial. Un lant bun de otel poate fi dovedit doar cu flexul. N-are rost sa-ti spun ca daca cineva e vazut ca da cu flexul intr-un lant de bicicleta e luat rapid la intrebari.
      In final, nu conteaza procentul de furturi, conteaza asigurarea antifurt corespunzatoare. Acum, daca ti-e rusine sa porti un extra lant, sau sa-ti duci copii la scoala cu “roaba” ( media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/02/33/4d/3a/dad-with-two-kids-on.jpg ) iti mai spun o experienta de care am avut parte: personal cunosc romani care au plecat din Amsterdam (inapoi in .ro) pentru ca ii usca taxiul (€ 2/km) si pretul locurilor de parcare (€ 50 /zi in centru) si care nu se puteau “cobori” la mersul cu bicicleta si nici macar la mersul cu transportul in comun (care e bine pus la punct, fie vorba intre noi). Din diverse opinii exprimate pe aici am dedus ca unii oameni prefera sa le fie furata bicicleta (sau sa isi asume riscul) decat sa suporte “rusinea” de a avea un extra lock solid. (Plus, n-am inteles de ce lumea nu opteaza pentru biciclete de oras in oras, dar asta e cu totul alta poveste.) Spor!
      PS: Rata de furt e de 8-10% in Amsterdam (din aproape 900.000 de biciclete)

  5. #24

    De la o cunostinta din Galati:
    www.obiectivbr.ro/instructor-auto-trimis-in-judecata-pentru-lovire_id103972

    Asta ca sa realizati ca In Braila oamenii au probleme mai presante decat asiguratul bicicletelor de sute de euro cu care merg la birou. Acolo oamenii se lupta in vase de toaleta si pile de unghiera…

    Moldova…

    • #25

      Braila e in Moldova cum e Bucurestiul in insula Manhattan 🙂

    • Badday, vezi’ți de Şendreniul tău.
      Mai bine zi când se limpezeşte Siretul, că mă scarpin la mulinete

  6. Si inca ceva. E plin pe kickstarter de metode de protectie impotriva furturilor de biciclete. Dar in general nu obtin finantare 🙂 Pentru ca hipsterii protesteaza, nu dau bani.

  7. exista lanturi mai complicate. Dar…daca deja ai dat 2000lei pe bicla, nu mai ai macar 100 pentru lant.
    La alea mai complicate se merge la pont. Si nu stiu daca se chinuie. Mai ales ca oferta lanturilor penibile la bicle scumpe e mare

    • #29

      Axa Basta Cherto. E pana in € 50. Cine vrea sa fure, mai repede taie bicicleta din jurul lantului.

    • eu mi-am lasat 3 zile bicla in centru vechi. Singurica. cu un lant de 1mil din decatlon.
      Mi-am luat-o cu flexu 😀

    • #31

      Sigur era a ta?

  8. E vrăjeală, zici ca a fost lăsată acolo intenționat!
    Era intrare la un garaj acolo ,putea fi băgată înăuntru ….
    Si filmarea ,cu bicicleta in prim plan ,nu e din întâmplare!

  9. Ecologistul lu peste …cu bicla pe spațiu verde,pff

    • comunismu asta inca a lasat in creierii oamenilor ideea ca daca mergi pe spatiu verde strici bunu obstesc

    • #35

      @Florin – ce zici de dobitocii aia care-si zic ecologisti si care calca iarba atunci cand curata campiile de sticle etc? Mai mult rau fac, nu?

    • Băbăieț atâta tam-tam pentru o biclă!
      S-așa cred ca a fost cumpărată cu bani scoși de pe cardul de sănătate…

    • #37

      florin, chiar daca te dai troll, esti un troll prost. N-ai haz!

    • Un troll este un provocator fără cauză, cineva care lansează o discuție cu scopul de a recrea un conflict de idei. Uneori, conflictul devine amuzant pentru troll, dar aproape niciodată pentru participanții inocenți.Troll-ul se folosește de subiecte clasice, cunoscute pentru pasiunea pe care o pot genera și pentru imposibilitatea de a le argumenta definitiv. Adesea, troll-ul se folosește de subiecte specifice comunității în care dorește să stârnească zâzania, cum ar fi regulile sau eticheta. Atunci când întâmpină rezistență, de cele mai multe ori troll-ul nu se va adresa unei singure persoane ci audienței, într-o speranță de instigare a acesteia în ajutorul său. De aceea el va răstălmăci de cele mai multe ori mesajele și le va modela cât mai tendențios prezentând această “dezvăluire” publicului larg cu scopul de a defăima.Troll-ul atacă orice formă de autoritate care îl împiedică să creeze zâzanie folosind expresii cheie cum ar fi: cenzură, comunism, libertate de exprimare.Denumirea de troll se poate aplica și mesajului menit să agite spiritele.

    • #39

      comentariu copy paste 🙂

  10. #40

    Păi mai era una…

  11. Daca se merge cu bicicleta la serviciu cea mai buna solutie este un lant gros cu incuietoare serioasa pe care il lasi agatat de stalpul unde obisnuiesti sa legi bicicleta. Astfel nu trebuie sa mai cari o greutate semnificativa in spate sau pe ghidon. O alta solutie sunt cablurile multiple: unul principal care leaga bicicleta de stalp + cablu auxiliar (poate mai multe) care leaga rotile de cadru (mai mici dar groase). Dureaza mai mult pana sunt taiate toate cablurile si poti sa speri ca hotul se intimideaza (sau ia bicicleta in spinare si fuge cu ea, dar e cam ciudat sa mergi ziua asa). O alta solutie ar fi o alarma care se prinde de cadru. Daca misti bicicleta incepe porcaria aia sa sune si nu se mai opreste. Poti sa speri ca mai e lume pe strada si se implica cineva.

  12. #43

    instalezi un shocker in sa ;)) nu stiu daca opreste hotul dar macar satisface ideea ca nu pleaca bine mersi. in aceeasi masura ai putea instala o tepusa catapultabila dar nu cred ca e legal asa ceva.

    • #44

      Sau pui spori de anthrax pe ghidon si o grenada cu cuiul scos sub roti, nu?

    • #45

      Nu-i mai simplu s-o scoti? Saua adica… Sa-l vad eu pe ala cgare are curajul sa intre cu curu’ direct in tija aia…

    • #46

      @dufu: nu merge nici asa – eu am ramas DOAR cu saua in casa si cu un lant taiat aruncat pe jos, langa gard…

    • #47

      @twist: imi pare rau… poate ai avut tu ghinion…

    • #48

      @dufu – da, a dat peste un poponar sado-maso 🙂

  13. #49

    Eu am un Abus Steel-O-Chain la 200 lei. Au incercat sa-mi fure bicicleta de doua ori si au indoit doar cadrul, dupa care au renuntat.

    • #50

      Steel-O-Chain am vrut sa-mi iau si eu.
      Pana am vazut clipul asta: www.youtube.com/watch?v=XWFk4ahRlgE
      Sub un minut?
      Naspa. Imi pare rau de baieti, ar trebui sa le inlocuiasca gratuit, ma gandesc.

    • #51

      Am vazut si eu videoclipul acela.
      Oricum, mie mi-a “salvat” bicicleta de 2 ori. A meritat investitia.
      Nu au reusit sa-l rupa oricat s-au chinuit, si s-au chinuit din moment ce mi-au indoit cadrul. Nu cred ca tiganii de la noi stiu altceva decat forta bruta sau mecanica.

    • #52

      Eu legasem o bicileta cu doua antifurturi: un lant “de vaca”, de la fierarie, cu lacat, si un cablu. Cand mi-au furat bicla, am crezut ca au taiat ambele legatori. Ei nu, au desfacut frumos, de la incuietori. Bucuresti, Crangasi.
      De atunci nu mai vreau sa vad antifurturi care au sistem “tip cheie”, “5 pins” cum li se spune in engleza.
      Sper sa ai noroc cu al tau, sa NU dai peste hoti buni… de fapt sa nu dai deloc peste hoti. 🙂
      Bafta!

  14. #53

    Plm. Am văzut în Olanda sisteme de siguranță mai scumpe decât bicicleta în sine.
    Și acolo nu îți este rușine să montezi chiar două antifurturi pe bicicletă.

    • #54

      Nu “chiar doua”. Două este minimul: o incuietoare rapida pe roata din spate in care tii cheile cat timp pedalezi si un lant sau U. “Rușine” e foarte rar folosit in olanda. “Pactic” in schimb, alta discutie.

    • am putea chiar sa caram stalpul de care legam bicicleta dupa noi. sa nu ne fie rusine…

    • #56

      @Costin : Exact!

    • dutchbikeshop.ie/stahlex-ringlock-with-chain/
      Il am de aproape 3 ani. Coafura rezista… sa nu mai zic ca lantul e bun si cind ai oaresce incidente minore in trafic 🙂

  15. #58

    asta ma gandeam si eu, ce incuietoare a avut bicicleta aia ca a fost rezolvata asa rapid. si stiu ca orice incuietoare are nasul ei, dar macar sa fi folosit ceva care dureaza mai mult de 30 de secunde sa o tai.

  16. #59

    Neah, nu are cum sa fi fost o incuietoare standard, de fabricatie solida, omul nu avea nicio unealta vizibila si mai masiva de taiat la el, si nu prea ai cu ce altceva sa rezolvi ” furtunul ” ala daca este de duritate corespunzatoare, in doar cateva secunde .

  17. #60

    Omul ar putea folosi un lant pentru motocicleta. Alea sunt mult mai groase si, chiar daca tot il taie macar blestema ziua in care s-a apucat de furat biciclete.

    Cea mai buna solutie insa e sa ai o bicicleta mai scumpa pentru munte/trekking (sau ce hobby are persoana) si una ieftina, uzata pentru oras. Pentru oras nu e nevoie de bicicleta performanta.

    Am mai vazut biciclisti care dau intentionat un aspect uzat bicicletei tocmai ca sa nu atraga privirile.

    Dar totusi tipul ala prea a ochit bicicleta de la distanta. Nici macar nu s-a uitat la cealalta, nici nu a scanat imprejurimile sa nu fie nimeni. Mi se pare dubios.

  18. #61

    Abus Granit Ulock si altele asemenea te scapa de bataie de cap. Ai de carat 2 kg in plus dar asta-i tara …

  19. #62

    nu stiu care o fi fost sistemul de siguranta, dar un lant decent nu-l rezolvi decat cu o gura de lup (sau un flex)… care nu sunt nici mici si nici usoare…

  20. #63

    Atât de simplu
    youtu.be/dnEtHDPAfGw

  21. #64

    Culmea tupeului era sa vina sa fure si a doua bicicleta.

  22. #65

    Daca politia sau justitia din rromanika i-ar da exemple pe hotii reali prinsi…

    In realitate insa, dupa ce pierzi vreo 3 ore pe la circa, timp in care politianul de scarbiciu incearca plictisit sa te convinga sa halesti pierderea si sa pleci acasa, ii baga vreao 200 de furturi pe gat primului drogat pe care il prind in piata si tie-ti vine acasa o foaie pe care scrie ca “hotul” a fost prins si i s-a dat o amenda penala de X lei.

    Lol!

    Deci pe bicicleta ta, statul “teoretic” incaseaza bani.

    In rest, e plin la targ de biciclete furate, si pe olics si pe cacatzii, si militia nu face nimic.

    Cel mai bine, daca ti se fura bicla, “imprumuti” si tu una de la vreun hipster din Centrul Vechi, ca-n armata ( nimic nu se fura; totul se completeaza)

  23. #66

    ABUS este sfant pentru legarea bicicletei. Au incercat si mie sa imi fure bicicleta, au reusit doar sa taie invelitoarea de cauciuc si sa dea cateva ciocane in incuietoare. De acord, orice lant se poate taia, dar pentru unul bun au nevoie de o scula scumpa si relativ mare si de mult timp.

  24. #67

    În timp ce un gândăcel iși face cuib sub perna și suieratu iernii bate în geam.
    El se trezi din coma strigând ca un mieluș – Da’ ce-am făcut şefu’ ?

  25. #68

    Tipul asta de sa este interesanta: seatylock.com

    www.youtube.com/watch?v=xifLMpRlXu4

    Deasemnea recomand folosirea cel putin a doua lanturi / incuietori u lock, mai ales daca saua sau roata fata se pot desprinde usor.

  26. #69

    Ok, am sa dau linkuri, sper ca le apreciati. Am pierdut un examen cautand, citind, scriind la firme, gandind la un antifurt mai bun.
    So, daca stiti engleza, click (ultimul este scrisoare la Abus, si sistemul meu. Bicla cumparata in 2009, nici un incident pana acum):
    Hal Ruzal – e din NY, chemat prin diferite orase sa tina mici conferinte despre scum se asigura bicicletele. Clip mai vechi (unul din ele): www.youtube.com/watch?v=aTA3JsZWiec
    ———
    Lanturi serioase, nu “lant de vaca”:
    forums.mtbr.com/commuting/she-came-back-broken-42-bolt-cutters-abus-1-theves-0-pics-642737.html
    ———
    Hoti vorbind despre cum opereaza:
    www.tested.com/tech/458286-best-bike-lock-today/
    ———
    Scrisoarea, propunerea, si raspunsul ABUS:
    inarainyday.blogspot.it/2015/02/abus-cable-versus-btwin-chain.html
    ———
    Cam asta e.

    • #70

      P.S.: Bicla mea, cu tot pachetul dupa ea: 3 incuietori, dintre care un U-lock de 2kg, ce a costat 60 de euro.
      Eu nu m-am mai urcat intr-un tramvai de vreo cateva luni, si ultima data trebuia sa merg sa iau pe cineva de la gara, de asta. 🙂
      Bicla e GIANT, a costat 500 de euro. Ca sa nu se vada exact ce bicla e, am pus niste banda izolatoare pe numele vopsit pe cadru…
      “Remorca” a fost numai in ziua cu poza, pentru ca trebuia sa trimit un pachet acasa -> deci da, chiar o folosesc cam la orice drum am de facut.
      Pedalez si pe ploaie, pe ninsoare… Parchez, leg, plec.
      ANI de zile fara incidente.
      fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/11050108_821048121296353_2386114324046363286_o.jpg

    • N-ai semnalizare pe remorca. 5 puncte amenda!

    • #72

      Zi-mi ca tu ti-ai facut bicicleta in asa fel incat sa nu bata la ochi printre hoti 😀

    • #73

      Domnu’ Cristi: ce face bicicleta aia de 500 euro si nu face una de 5-600 lei?

    • Vorbește italiana!

    • #75

      Ce are bicla asta de 500 de euro in plus… pentru inceput, stiti ca e o bicla “medie”, la 500 de euro, am luat-o cam pe cea mai ieftina din standul Giant (din Bucuresti).
      Doi: in patru ani nu am schimbat decat un cauciuc si sabotii de frana. NIMIC IN PLUS, nici macar reglaje la schimbatoare. Schimbatoarele merg “la click”, fara probleme, merg la fel ca acum patru ani. Am crezut ca la cat merg eu, macar un lant sa schimb, si o caseta de pinioane: am luat cate doua din fiecare, ca sa am rezerve. Nimic, stau cu ele in dulap, nu s-a tocit nimic, nimic nu “scapa”, totul merge ca in prima zi.
      Trei: un prieten voia sa-si ia bicla, si s-a urcat pe a mea – adica pe o bicla mai scumpa. A spus ca nu credea ca bicicletele pot merge atat de fin, atat de usor, ca forta bruta din picioare se poate transmite atat de bine la roti.

      As mai scrie, dar va las sa dati minusuri in continuare. 🙂

    • #76

      Eu nu dau minusuri si nu-i inteleg pe cei care dau. Felicitari pentru bicicleta si pentru faptul ca iti place cum arata si nu tii cont de critici. Poate suna ca o opinie cocalareasca, dar mie nu-mi place cum arata 😀

    • #77

      Man, eu n-am bicla sa ma culc cu ea. Bicla mea e pentru transport. 🙂
      E 38 de euro abonamentul “pe RATB”. O am in Italia de un an jumatate.
      Pot spune ca am amortizat-o deja.
      In plus, vara trecuta m-am dus cu ea in munti, cu rucsac “si celelalte” puse pe niste portbagaje laterale mari.
      Eu am 116 kg, plus cort, plus hanorace, plus tricouri de grasan (care unul face cat doua de om normal, in grame). A mers. M-a tinut.
      Pe site la ei scrie ca poti face turul lumii cu bicla asta. 🙂
      Asta cred ca e diferenta intre Olanda si Romania, de exemplu. La noi bicla e catalogata “fitza”, “hipsteri”, “vor sa salveze planeta”. La “ei” e mijloc de transport ieftin.
      Aici in Torino, pe la 11 ziua, in zone aglomerate, abia gasesc pe unde s-o parchez.
      Si inca orasul e cel mai poluat din UE. Ani de zile a fost locul 1 la poluare, cica acum cativa ani (nu eram aici) au interzis circulatia duminica a masinilor personale, ata de grava era situatia…
      Vreti\vrem sau nu, bicicleta va deveni un adevarat mijloc de transport urban. Pariex ca in 20 de ani altfel va sta situatia in UE cel putin.
      So, doua roti cu pedale, o chestie care nu s-a defectat in patru ani. Sincer, ma doare in fund cum arata, cand sunt primul la semafor, si ajung la scoala in 15 minute. 🙂

      P.S.: a mea inca arata foarte bine! 🙂

    • #78

      Hai ca retrag ce-am spus, nu am vrut sa sune asa. Bicla e frumoasa, dar aripile alea o fac sa arate batrana si hipstereasca 😀

  27. #79

    ieri toti ziceau de garduri la proprietate. acum pot vedea ce inseamna un gard pt unul care vrea doar sa fure ceva

  28. O solutie ar fi o politie eficienta. Indiferenta politistilor da curaj hotilor.

  29. #81

    Pe aici unde?
    Si cine “arunca ramasitele”, cand doua roti inseamna maximum 100 de euro, si ai bicla din nou?

  30. #82

    Un tracker GPS pentru bicicleta este sub 100 ron pe aliexpress. Nu stiu cat de bune sunt dar merita incercat.
    In incuietoarea cu cheie nu mai am incredere, unele se pot deschide usor cu uneltele necesare.

    O idee ar fi incuietoarea electromagnetica(dar cu card, cu telecomanda) pe un sistem din asta Abus U-lock sau cu zale.

  31. #83

    Am descoperit un tip de incuietoare de roata de care nu stiam:

    www.idahomountaintouring.com/product/electra-abus-amparo-495-frame-lock-193804-1.htm

    De la minutul 8 in clip ni se arata si cum functioneaza:

    www.youtube.com/watch?v=XtNVoUdd2_A

    • Pai Stahlexu’ meu e exact chestia aia plus ca in ea mai intra si un lant cu care optional poti lega si roata din fata…. Vezi mai sus pe undeva linkul… si e 29 euro cu lant de 3 kile.

  32. #85

    bai. da are careva un antivirus free?( cu oarole si linguri) nu va dau in gat!! :))